Passat b8 laatu

Aloittaja aak, 24.01.16 - klo:06:54

« edellinen - seuraava »

aak

Onko tietoa millainen on b8 passatin laatu. Lähinnä 2,0 diesel ja 6 vaihteinen dsg yhdistelmä kiinnostaa. Uskaltaako autoa pitää, vai pitääkö vaihtaa?

Arcca

22tkm tuolla moottori+dsg6 yhdistelmällä nyt mittarissa minulla, on toiminut moitteetta. Kone on CRLB.

Autohan on aika tuore tulokas, onkohan kukaan edes 100tkm ajanut vielä, ehkä takseja on.

Ohjauksessa vikaa sen sijaan oli jo uudesta asti, mutta sinnikkyydelläni se hoidettiin kuntoon. Nyt se on hyvä.
Sen lisäksi joku kolisee kuskin ovessa ajoittain, loppuu jos verhoilua painaa, sekin uudesta asti, mutten sille ole jaksanut tehdä mitään.

Yhtään vikaa ei ole tullut vielä matkanvarrelta.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

aak

No ei toi nyt kovin hyvältä kuulosta, jos uudesta asti jotain ja vieläkin jotain. Mulla ollut reilun kuukauden. Vielä ei mitään, mutta nykyinen laatu kovin mietityttää.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: aak - 24.01.16 - klo:08:00
No ei toi nyt kovin hyvältä kuulosta, jos uudesta asti jotain ja vieläkin jotain. Mulla ollut reilun kuukauden. Vielä ei mitään, mutta nykyinen laatu kovin mietityttää.

No jaa, minusta uudesta asti ollut vika ei kerro kestävyydestä mitään vaan huonosta kokoonpanosta/komponentissa olevasta valmistusvirheestä. Alunperin ehjä komponenttihan voi toimia vaikka 500tkm.

Meinaatko, että vuoden markkinoilla ollut auto pitää laittaa pois kuukauden pidon jälkeen jos Iltasanomissa revitellään klikkaustoiveissa kaikennäköistä kärjistettyä juttua edellisistä malleista? Minulla oli 5 vuotta 2010 mallinen Passat CC jonka laatu oli oikein hyvä, siispä suhtaudun aika maltillisesti noihin juttuihin. VAGin TSI nokkaketjuongelmat on kyllä tosia mutta eihän tässä autossa niitä ole. Palstan DSG ongelma keskustelukin on hiljentynyt vuosien vieriessä.

Eiköhän sitä autoa kannata nyt ainakin se 2 vuoden takuuaika pitää ja miettiä sitten uskaltaako jatkaa vai ei.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

aak

Jos vag laatu ei ole uusissa parantunut, juuri tuon aion tehdä. Vaihdan toiseen merkkiin kesään mennessä.

qwe

Lainaus käyttäjältä: aak - 24.01.16 - klo:08:52
Jos vag laatu ei ole uusissa parantunut, juuri tuon aion tehdä. Vaihdan toiseen merkkiin kesään mennessä.

Kun laatu on huonontunut niin ei näitä omia hyvin toimivia uskalla vaihtaa pois. Vielä en ole isoisä, joten tojo ei ole vaihtoehto kuten ei muutkaan itäautot.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Mr Vice

Eiköhän kannata tehdä ihan omia havaintoja tuotteen laadusta käyttämällä sitä tuotetta. Ei kaikkiin lehtijuttuihin tai sösiäälisen meetian "faktoihin" kannata aivan sokeasti luottaa. Oman mielipiteen muodostaminen on joka asiassa kuitenkin se tärkein juttu, muut tehköön omansa ja näin se pitääkin olla. Tuoreen auton vaihtaminen uuteen tai mihin tahansa on rahamiesten hommaa...
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Tonttu66

Itsellä 2,0 diesel + DSG6 nyt runsaat puoli vuotta ja 13 tkm. Yhden kerran VV-Autolla ohjelmistopäivityksessä (lasken itse tuon uutuudeen piikkiin) ja yhden kerran lisännyt pari desiä jäähdytysnestettä. Öljyä ei näyttäisi kuluvan lainkaan eikä AdBlueta ole tarvinnut vielä lisätä.

Kyllä itsekin hieman mietin, kun sähköisiä varusteita ja muuta elektroniikkaa on valtavat määrät edelliseen autooni verrattuna, mutta erittäin hyvin kaikki on toiminut ainakin tähän asti.

Dynaamiset kaukovalot ovat mielestäni olleet kätevät. Maantieajossa ei tarvitse miettiä valojen vaihtamista, vaan dynamiikka suuntaa valot edessä ajavan ja vastaantulevan liikenteen mukaisesti.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

MMV

#8
Minulla on nyt BiTurbo TDI:n mittarissa noin 37 tonnia ja ei pahaa sanottavaa. Ainoa vika mikä autoon on ilmestynyt oli lampun pesurin vuotaminen eli tiputti lasinpesunsestettä. Korjattiin luonnollisesti takuuseen.

Nyt Volkkarilla ei ole mitään mielenkiintoista tarjolla ja uusi A4 on mielestäni odotuksiin nähden pettymys, niin tällä hetkellä mielenkiinto kohdistuu VAG:n ulkopuolelle ja lähinnä tulevaan S/V90 Volvoon. Harmi kun D5 AWD näyttää menevän tarvittavilla varusteilla noin 70 tonniin eli liikaa. Odotellaan D4 AWD:a...

aak

Moi. Mersulta tulee uusi E tänävuonna. Käy testaamassa se. Kuvissa näyttää hienolta ja harkitsen itse b8 passatin vaihtoa siihen.

MMV

Mersu on himpun liian pappamainen minun makuun, erityisesti E-sarja.

Yksvaan

Itselläni nyt kyseisellä moottorilla+vaihteistolla takana tasan vuosi ja 44 tkm.
Moottori-vaihteistoyhdistelmä pelaa moitteettomasti, eikä tietääkseni näissä yleisesti murheita juuri ole ollut, vaan ongelmia on ollut ihan muissa versioissa.
Esim. öljyä ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan.

Omassani on kyllä ollut lukuisia muita pikkumurheita (joita olen käynyt läpi aiemmin kokemusperäistä faktaa-viestiketjussa) mutta kaikki pikkumurheet ovat liittyneet hienoihin, yleensä sähköllä toimiviin lisävarusteisiin ja nekin on nyt ekan vuoden aikana saatu hiottua pois eli nyt kaikki pelaa kuten kuuluukin.
-15 Passat Variant Highline B8 2.0 110kw TDI DSG

aak

2.0TDI ja 6 vaihteinen DSG ovat ilmeisesti parempia, kuin TSI ja 7 vaihteinen DSG. En pikaisesti löytänyt muuta, kuin optimointi juttuja. Mitä sitten tarkoittaakaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Yksvaan - 24.01.16 - klo:19:25
Esim. öljyä ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan.


Tämä on muuten totta omallakin kohdalla. Edelliset VAG TDIhin olen pikkasen (0,5l/30tkm) vaihtovälillä lisännyt, mutta tässä ei tunnu vajuavan öljytaso edes tuohonkaan tahtiin.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

jvallin

Itellä 1.6 TDI + DSG, ajettu n. 17 tkm. Kaikki toiminut todella hyvin, erittäin tyytyväinen autoon. Apukuskin puolen diskantin ritilä vähän alkuun nitisi, mutta painoin sitä vähän hellää kovemmin ja nitinä loppui siihen. Kovilla pakkasilla kaikki toimii hienosti, eikä nitise ja natise mistään. Entisestä Volkkareiden inhoajasta on vajaassa vuodessa tullut suoranainen fani  ;D

aak

Monella tuntuu olevan pikku vikoja tai nitinöitä. Musta ei anna kovin hyvää kuvaa. Mulla oli DSG kerran jo tiltissä. Piti käynnistää uudestaan, että häiriö poistui. Suoraan sanoen olen hieman huolissani laadusta. Ajettavuus ja apulaitteet toimii kyllä hyvin. Esim luiston esto ja ajovakutus ovat parempia kuin missään muussa autossani. Ajossa menee kuin juna. Ajettavuuteen olenkin tosi tyytyväinen. Täytyy katsella kesään asti miten pelaa.

Erkkilae

Ensimmäistä kertaa tarvittu pissapoikaa -> oikean ajovalon pesimen maalattu läppä on lentänyt huut helkuttiin.  ;D

aak

Nyt on ajettu 30 tkm ja mitään ongelmia ei ole ollut. Passat b8 dsg ja 2 dsl. Edelleen erittäin tyytyväinen autoon. Onko muilla ollut volkswagen ongelmia?

jvallin

Ite ajellu kymmenen tuhatta lisää ja auto on pelittänyt erinomaisesti. Softapäivitykset siihen tehtiin, mutta ei muuta. Hyvä auto on!

Arcca

39 tkm ja toimii tällä hetkellä kuin buickki. (2.0TDI+DSG6).

Parit kampanjat, ja pari tehtaalta asti ollut vikaa (oviverhoilun kolina ja ohjausvika) hoidettu matkan aikana pois.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

fleetwood

Itsellä vasta n. 4000 km mittarissa ja hyvältä vaikuttaa. Ei nitinöitä tai natinoita, laatu vaikuttaa ihan ensiluokkaiselta.

Yksi laatupoikkeama tosin oli; hybridipuolen jäähdytysjärjestelmän nestetaso meni alle minimin ja tuon takia auto oli viikon korjaamolla syystä että hybridipuolen paisuntasäiliö on sinetöity tehtaalla ja korjaamolla ei ollut tarvittavaa erikoistyökalua. Vian syy: viallinen o-rengas.
Passat GTE Variant

MMV

BiTDI:ssä mittarissa 53 tonnia ja ei vikoja tai ongelmia. Toivottavasti tuleva Audi on yhtä luotettava.

Yksvaan

Mulla taas oli niin paljon pikkuongelmia B8 2,0 TDI 110 kw DSG Variant Highlinessa,
että ko. kulkine vaihtui keväällä, noin 55 tkm ajettuna Audi A6:een, jolla nyt matka on taittunut murheettomammin. Passtin ongelmia olen käsitellyt jo aiemmin mm. kokemusperäistä faktaa-ketjussa, joten en palaa tässä enää niihin.
-15 Passat Variant Highline B8 2.0 110kw TDI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy