Polo 6R (GTI) ja Bluetooth handsfree

Aloittaja tlindstr, 04.10.10 - klo:20:15

« edellinen - seuraava »

samppa69

Goffiin asennettu jälkikäteen Original Premium Volkswagen BLUETOOTH KIT. Kaverina RCD/RNS-510.

http://www.ebay.de/itm/VW-Premium-Bluetooth-3C8035730B-FSE-UHV-RNS-9ZU-A2DP-/170672414260?pt=Freisprechanlagen&hash=item27bcde5e34

Näköjään soveltuvuus myös poloon. Ei kojetauluun telineitä/reikiä.

MoFFe

Mitä olen ymmärtänyt niin kyllä sen pitäis toimia RCD510 kautta... mut voit joutua koodamaan vagcomilla?
LainaaGuided OEM-operation by using:
Head unit RCD 510, RNS 510, RNS 810, RNS 310, RNS 315
Multifunctional steering wheel (if available)
DIS stalk switch (if available)
Factory fitted Driver information system+ (DIS+) is required

Voihan se olla että Fiscon tarvitsee softa päivityksen, jospa siinä on joku vanha softa tai jotain?

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 26.08.11 - klo:08:52
Itse en ole eroa kyllä huomannut, mutta voin toki tehdä vertailun, kunhan pääsen töistä.
Olisi kiva jos voisit niin tehdä!

Ã,,änenlaatu sinänsä on toki subjektiivinen asia, riippuu ihan siitä miten pitkälle hifismi-sairaus on ehtinyt keskushermostossa edetä... mutta A/B -vertailun kahden eri äänilähteen välillä voi tehdä melkein kuka vaan. Ainakin isot erot erottuu siinä.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Punderz

Vielä tästä 9ZA:sta kysymys, että toimiiko se useamman puhelimen kanssa? Eli voiko vaimokin parittaa puhelimensa sen kanssa, ja kun tulee sisään puhelin taskussa niin handsfree toimii? Miten se suhtautuu usean eri puhelimen puhelinluetteloihin; voiko ne imaista sinne erikseen eri profiileiksi tms. vai meneekö kaikki samaan soppaan?

Itse olen vieläpä kahden puhelimen loukussa (työ + oma), mutta se on varmaan mahdotonta, että ne molemmat olisivat samaan aikaan yhteydessä ts. hands-free valmiudessa?

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 25.08.11 - klo:18:53
Itsekin pähkäilin tuota asiaa ja tulin siihen lopputulokseen, että tilasin RNS-310:n vain sen takia, että sain valmiit johdotukset ja antennin katolle. Toki mankka meni vähän hukkaan, kun se makailee vain hyllyllä odottamassa Polon myyntiä, mutta ainakin RNS-510 saa parhaan mahdollisen signaalin :)
Tuliko siis ihan ulkokatolle joku erillinen antenni? En ole löytänyt moisesta kuvaa.

Tätä tietä voisin itsekin harkita, mutta tuleehan siihen tietty lisähintaa. RNS-310 maksaa lisävarusteena GTI:hin 739 â,¬ ja myydessä siitä voi saada varmaan jonkun 300-350 â,¬. Itse en varmaankaan jättäisi sitä hyllyyn, koska ajattelin pitää Poloa kakkosautona varsin pitkään ja aikanaan auto myydessä sekä 310 että 510 ovat varmaan jo vanhaa rautaa...

Menikö vaihto RNS-310 => RNS-510 ihan heittämällä, pitikö edes koodailla?

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 27.08.11 - klo:14:01
Tuliko siis ihan ulkokatolle joku erillinen antenni? En ole löytänyt moisesta kuvaa.

Tätä tietä voisin itsekin harkita, mutta tuleehan siihen tietty lisähintaa. RNS-310 maksaa lisävarusteena GTI:hin 739 â,¬ ja myydessä siitä voi saada varmaan jonkun 300-350 â,¬. Itse en varmaankaan jättäisi sitä hyllyyn, koska ajattelin pitää Poloa kakkosautona varsin pitkään ja aikanaan auto myydessä sekä 310 että 510 ovat varmaan jo vanhaa rautaa...

Menikö vaihto RNS-310 => RNS-510 ihan heittämällä, pitikö edes koodailla?

Ulkokatolle tulee kuvan antenni.

Vähän joutui koodaamaan, jotta vasemmanpuoleiset napit tajusivat vaihtaa sivunäppäimistä biisejä. GTI:ssä ei välttämättä tarvitse tätäkään, kun MFSW löytyy jo vakiona :)

Tuosta telineasiasta en osaa tarkalleen sanoa, mutta käsittääkseni tukee kyllä useampaa puhelinta, muttei tietenkään samaan aikaan. Pitäis tallentaa osoitekirjat erillisiksi puhelinkohtaisiksi hakemistoiksi.
ID.5 GTX Moonstone Gray -23
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 26.08.11 - klo:18:54
Mitä olen ymmärtänyt niin kyllä sen pitäis toimia RCD510 kautta... mut voit joutua koodamaan vagcomilla?
Voihan se olla että Fiscon tarvitsee softa päivityksen, jospa siinä on joku vanha softa tai jotain?

Siis oletko nähnyt sen toimivan RCD510:n kautta? Fisconin teknisen neuvonnan yksiselitteinen vastaus oli että ei toimi RCD510:n kautta.  :(

Toki jos joku siitä huolimatta osaa neuvoa miten se VCDS:llä koodataan toimimaan niin ilolla otan vihjeen vastaan!  :)
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Late

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 28.08.11 - klo:21:08
Siis oletko nähnyt sen toimivan RCD510:n kautta? Fisconin teknisen neuvonnan yksiselitteinen vastaus oli että ei toimi RCD510:n kautta.  :(

Toki jos joku siitä huolimatta osaa neuvoa miten se VCDS:llä koodataan toimimaan niin ilolla otan vihjeen vastaan!  :)

Miksi sitten täällä näin kirjoitettu?

FISCON Plus for Volkswagen RNS-510 and RCD-510

http://fiscon-mobile.com/products/rns_510.php

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 25.08.11 - klo:23:26
Paha sanoa, koska myyjä vastasi mulle 100% tiedolla, ettei suomalaisiin autoihin tule tuota telinettä, mutta niin vain se omasta autostani löytyi. Muissa malleissa tota ei taida edelleenkään olla?
[vuodatus]Myyjät noin keskimäärin tuntevat pöyristyttävän huonosti myymiään autoja. Kun itse lukee esitteen, klikkailee vähän konfiguraattoria ja selaa tunnin nettiä niin myyjä on siihen verrattuna ihan pihalla. Okei, heidän pitää tuntea useampi kuin yksi malli, mutta he tekevätkin sitä työkseen. Monet varuste-optiot automaattisesti herättävät lukijassa kysymyksiä, siis että mikä tämä nyt tarkkaan ottaen on ja mitä se tekee. Jos olisin automyyjä, niin aktiivisesti pyrkisin selvittämään kaiken mahdollisen jo etukäteen käyttäen yhtiön kanavia. [/vuodatus] Tämä Bluetooth-soppa ei ole mitenkään pahin esimerkki, vaan enemmänkin ymmärrettävimmästä (monimutkaisimmasta) päästä.

Selasin vähän hinnastoja, ja Polon "Bluetooth Plus" on huomattavasti kalliimpi (veroton hinta 420â,¬) kuin esimerkiksi Golfin (255â,¬), Sciroccon (260â,¬), Touranin (270â,¬) ja Passatin (285â,¬) "Bluetooth" tai Passatin "Bluetooth Premium" (335â,¬). Varmaankin tuo mainittu telineen nysä tekee siihen sitä lisähintaa.

Tarjouspyyntöön olin laittanut Bluetooth Plussan ja saamaani tarjoukseen myyjä oli itsenäisesti lisännyt Bluetooth-adapterin, kun sellainen kerran tarvitaan. Hinnaksi oli keksinyt 199â,¬ asennettuna...  ::)  Polossa asentaminen vaatii tosiaan adapterin kliksauttamisen siihen telineeseen. Ranskan pojalta ei videossa siihen montaa sekuntia mennyt.

Paljonko Pupa pulitit siitä iPhone 4 -telineestä, vai ostitko jostain muualta kuin marmorilta?

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 29.08.11 - klo:00:02
[vuodatus]Myyjät noin keskimäärin tuntevat pöyristyttävän huonosti myymiään autoja. Kun itse lukee esitteen, klikkailee vähän konfiguraattoria ja selaa tunnin nettiä niin myyjä on siihen verrattuna ihan pihalla. Okei, heidän pitää tuntea useampi kuin yksi malli, mutta he tekevätkin sitä työkseen. Monet varuste-optiot automaattisesti herättävät lukijassa kysymyksiä, siis että mikä tämä nyt tarkkaan ottaen on ja mitä se tekee. Jos olisin automyyjä, niin aktiivisesti pyrkisin selvittämään kaiken mahdollisen jo etukäteen käyttäen yhtiön kanavia. [/vuodatus] Tämä Bluetooth-soppa ei ole mitenkään pahin esimerkki, vaan enemmänkin ymmärrettävimmästä (monimutkaisimmasta) päästä.

Selasin vähän hinnastoja, ja Polon "Bluetooth Plus" on huomattavasti kalliimpi (veroton hinta 420â,¬) kuin esimerkiksi Golfin (255â,¬), Sciroccon (260â,¬), Touranin (270â,¬) ja Passatin (285â,¬) "Bluetooth" tai Passatin "Bluetooth Premium" (335â,¬). Varmaankin tuo mainittu telineen nysä tekee siihen sitä lisähintaa.

Tarjouspyyntöön olin laittanut Bluetooth Plussan ja saamaani tarjoukseen myyjä oli itsenäisesti lisännyt Bluetooth-adapterin, kun sellainen kerran tarvitaan. Hinnaksi oli keksinyt 199â,¬ asennettuna...  ::)  Polossa asentaminen vaatii tosiaan adapterin kliksauttamisen siihen telineeseen. Ranskan pojalta ei videossa siihen montaa sekuntia mennyt.

Paljonko Pupa pulitit siitä iPhone 4 -telineestä, vai ostitko jostain muualta kuin marmorilta?

Valitettavasti näin on ja se eniten kummastuttaakin, kun herrat ja rouvat tekevät sitä työkseen eivätkä paneudu omasta mielestäni riittävällä tavalla myymiinsä tuotteisiin.

199â,¬ pelkästä BT-adapterista :O ? Itse ostin eBaystä ja hintaa jäi 116,99â,¬. Tuote täysin uusi ja tehtaan sinetöidyssä paketissa. Itse jättäisin kyllä pelkän adapterin tossa tapauksessa ottamatta, kun jo Touch Adaptereita irtoaa eBaystä alta 100â,¬, joka on huomattavasti monipuolisempi kuin tuo kahden napin mötikkä.

Jos et jaksa etsiä, niin tältä myyjältä ostin omani.

MoFFe

LainaaSiis oletko nähnyt sen toimivan RCD510:n kautta? Fisconin teknisen neuvonnan yksiselitteinen vastaus oli että ei toimi RCD510:n kautta. 
En ole, mutta niinkuin Late kirjoitti niin sivujen mukaan pitäis toimia!
Mene ja tiedä... Jos mainostavat jotain ja se ei toimi niin. Pitäis saada rahat takas. Jos haluat siis  :)

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Late - 28.08.11 - klo:21:29
Miksi sitten täällä näin kirjoitettu?

FISCON Plus for Volkswagen RNS-510 and RCD-510

http://fiscon-mobile.com/products/rns_510.php

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.08.11 - klo:09:13
En ole, mutta niinkuin Late kirjoitti niin sivujen mukaan pitäis toimia!
Mene ja tiedä... Jos mainostavat jotain ja se ei toimi niin. Pitäis saada rahat takas. Jos haluat siis  :)

No niinhän se pitäis kaikille maailmassa olla töitä ja ruokaakin, mutta kun ei ole...  ::)

Laitoin Fisconin tekniselle tuelle lisää sähköpostia, jossa ihmettelin juuri tuota asiaa ja suosittelin vakavasti sivujen mainostekstin päivittämistä totuutta vastaavaksi. Kyllä siellä Laten linkkaamalla sivulla tosiaan selkästi lukee että:
"Owners of a partial supported vehicle with RNS-510 and RCD-510 infotainment system can use the complete range of functions on the touchscreen. However, the MFA-screen and the steering wheel buttons may not support phone functionality."

Toinen kysymys koski sitä, että sivun mukaan Polo 6R ja 6R GTI on tuettu Fisconin HW-versiosta 1.94 eteenpäin, mutta minulle myytiin aikoinaan Poloon sopivana HW v1.88. Ei sen puoleen, kyllähän sekin tuntuu pelittävän, mutta laitoin silti kyselyn changelogista 1.88->1.94.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 29.08.11 - klo:17:51

Toinen kysymys koski sitä, että sivun mukaan Polo 6R ja 6R GTI on tuettu Fisconin HW-versiosta 1.94 eteenpäin, mutta minulle myytiin aikoinaan Poloon sopivana HW v1.88. Ei sen puoleen, kyllähän sekin tuntuu pelittävän, mutta laitoin silti kyselyn changelogista 1.88->1.94.

Joku olennainen osa liittyen tohon 510:n toimintaan siinä on sitten jääny uupumaan :(

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 26.08.11 - klo:08:52
Itse en ole eroa kyllä huomannut, mutta voin toki tehdä vertailun, kunhan pääsen töistä.
Oletko kerennyt testailemaan tuota musiikin A2DP-striimausta vs. fyysinen liitäntä? Kiinnostaa se edelleen, olen bluetooth-sarjan osalta vielä vähän kahden vaiheilla.

By the way sait minut muuttamaan mieleni, todnäk teen kuten sinä ja tilaan tehtaalta RNS-310:n, että saan sen antennin katolle ja valmiit johdot. Asennan sitten myöhemmin RNS-510:n. Siinä vaiheessa kun auto saapuu, saa varmaan jo D/E/F -sarjaa yleisemminkin eBay:stä.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.08.11 - klo:18:15
Oletko kerennyt testailemaan tuota musiikin A2DP-striimausta vs. fyysinen liitäntä? Kiinnostaa se edelleen, olen bluetooth-sarjan osalta vielä vähän kahden vaiheilla.

By the way sait minut muuttamaan mieleni, todnäk teen kuten sinä ja tilaan tehtaalta RNS-310:n, että saan sen antennin katolle ja valmiit johdot. Asennan sitten myöhemmin RNS-510:n. Siinä vaiheessa kun auto saapuu, saa varmaan jo D/E/F -sarjaa yleisemminkin eBay:stä.

Juu, kokeilin sitä tuossa viikonloppuna ja itse en kyllä huomaa eroa. Toki Media-IN:llä saa esim. biisien tiedot soittimeen, mutta juurikaan muuta toiminnallista lisuketta ei tule ja äänenlaatu kuulostaa omaan korvaan kyllä samalta. Mitään häiriöitä tai äänentason vaihteluita ei tule BT:n yli toistettaessa. Ratin vasemmanpuoleisista napeista onnistuu biisinkin vaihto BT:n yli :)

Ihan hyvä valinta ja itse päädyin samaan ratkaisuun juurikin siitä syystä, että saa valmiin kaapeloinnin ja kuuluvuus on varmasti paras mahdollinen :)

Punderz

Hieno juttu, kiitos!

Miten niitä albumeita ja biisejä siis tarkkaan ottaen selaillaan? Tehdäänkö se iPhonen kautta vai RNS:n kautta, vai voiko kumpaa tahansa käyttää? Tuleeko sinne soittimelle kansiot tms. albumeista, vai onko siellä kaikki biisit vain pötkössä?

Niin ja mitä tarkoitat sillä, että Media-IN:illä saa biisien tiedot soittimeen?

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.08.11 - klo:18:43
Hieno juttu, kiitos!

Miten niitä albumeita ja biisejä siis tarkkaan ottaen selaillaan? Tehdäänkö se iPhonen kautta vai RNS:n kautta, vai voiko kumpaa tahansa käyttää? Tuleeko sinne soittimelle kansiot tms. albumeista, vai onko siellä kaikki biisit vain pötkössä?

Niin ja mitä tarkoitat sillä, että Media-IN:illä saa biisien tiedot soittimeen?

Siis BT:n yli joudut hallinnoimaan biisejä joko Spotifyssä tai iPodissa kumpaa sitten käytätkään, jolloin ainoastaan seuraavaan ja edelliseen kappaleeseen hyppääminen onnistuu rattinapeilla äänenvoimakkuuden säätämisen lisäksi.

Soitin ei näytä muuta kuin että äänilähteenä on BT.

Jos liität iPhonen MEDIA-IN liitännän läpi iPhone Connector-liittimellä, niin RNS:ään tulee kaikki biisit, kansiot, biisien ja artistien nimet jne.

Punderz

Ok. Ei kai toi niin paha ole. Muutenkin on pitkällä tähtäimellä tarkoitus hilloa musat RNS-510:n kovalevylle.

Kuitenkin ihmetyttää, että kun maksat maltaita, jotta saisin varusteen jossa integroinnin taso on korkealla, niin se ei sitten kuitenkaan ole. Tarkoitan että se autoteline voisi ihan hyvin mennä MEDIA-IN -liitäntään. Mutta ei ole edes saksilainen insinööri osannut.

Onko sulla muuten toiminnassa RNS-510:n täydellinen puheohjaus?

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.08.11 - klo:22:05
Ok. Ei kai toi niin paha ole. Muutenkin on pitkällä tähtäimellä tarkoitus hilloa musat RNS-510:n kovalevylle.

Kuitenkin ihmetyttää, että kun maksat maltaita, jotta saisin varusteen jossa integroinnin taso on korkealla, niin se ei sitten kuitenkaan ole. Tarkoitan että se autoteline voisi ihan hyvin mennä MEDIA-IN -liitäntään. Mutta ei ole edes saksilainen insinööri osannut.

Onko sulla muuten toiminnassa RNS-510:n täydellinen puheohjaus?

Enpä oo muuten kokeillu tota. Puheohjaus "toimii" ainakin Phone-toiminnon kanssa. Suomalaiset henkilöiden nimet ja katujen nimet on tosin niin vaikeita ääntää, jotta masiina ne tajuaisi, niin ainakaan tuota puhelinominaisuutta ei oo tullu hyödynnettyä.

Vähän kyllä ihmetytti itseänikin tuo autotelineen toimintamalli, kun kaikki olisi ollu toteutettavissa, mutta ei niin ei.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 30.08.11 - klo:22:21
Enpä oo muuten kokeillu tota. Puheohjaus "toimii" ainakin Phone-toiminnon kanssa. Suomalaiset henkilöiden nimet ja katujen nimet on tosin niin vaikeita ääntää, jotta masiina ne tajuaisi, niin ainakaan tuota puhelinominaisuutta ei oo tullu hyödynnettyä.
Siinähän pitää kai ensin vetää esim. Bluetoothin mikrofonilta piuha RNS-510:lle ja sieltä läpiviennin kautta eteenpäin bluetoothille. Esim. täällä on siitä juttua ja on paljon muuallakin, en muista onko vagarenassa.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 31.08.11 - klo:09:40
Siinähän pitää kai ensin vetää esim. Bluetoothin mikrofonilta piuha RNS-510:lle ja sieltä läpiviennin kautta eteenpäin bluetoothille. Esim. täällä on siitä juttua ja on paljon muuallakin, en muista onko vagarenassa.

Okei, no sinänsä ko. toiminto ei kiinnosta, koska tosiaan nimien ja osoitteiden lausuminen ei tunnu koskaan omalla kokemuksella toimivan. Muistaakseni osoitekin piti aloittaa tyyliin Finland, Helsinki, Mannerheimintie 15.

barro

Milläs koodauskomennoilla RCD 510 ja alla oleva BT-setti saadaan rokkaamaan?

http://www.ebay.de/itm/VW-Premium-Bluetooth-3C8035730B-FSE-UHV-RNS-9ZU-A2DP-/170672414260?pt=Freisprechanlagen&hash=item27bcde5e34

Autona 2011 Polo GTI monitoimiruorilla.

Kaverille pitäisi alkaa asentamaan ja voisi tehdä homman kerralla kuntoon;)

Punderz

Voi kääk! Tilasin 9ZA Bluetooth Plussan ja siihen iPhone-adapterin eli telineen, mutta tajusin nyt että minullahan on puhelimessa Speck Fitted -kuoret, joista kovasti pidän. Ei iPhone kuorien kanssa varmastikaan siihen telineeseen sovi. Ranskan pojan videossa (ekalla sivulla) teline näyttää varsin tyköistuvalta paljaaseen iPhoneen.

Adapterin voin vielä peruuttaa. Onhan niin, että kun minulla on GTI:n ajotietokone, niin saan parituksen, osoitekirjan siirron ja musan striimauksen toimimaan ilman ko. adapteriakin?

Täytyisi sitten keksiä ehkä joku muu teline iPhonelle. Ja se Bluetooth Preparaation tylypahka (se mihin varsinainen teline tai esim. Bluetooth Touch adapter kinnitetään) jäisi kojelautaan möllöttämään.

Tai sitten pitää vaan jättää jäähyväiset iPhonen kuorille ja alkaa nudistiksi. Tosi harmillista, että erittäin harva iPhone-lisälaite (telakka tai vastaava) on tehty sellaiseksi, että siihen mahtuu luuri kuorien kanssa. Minulla on kyllä perheautossa jenkeistä ostettu Magellanin autoteline, jossa se onnistuu.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 16.11.11 - klo:18:52
Voi kääk! Tilasin 9ZA Bluetooth Plussan ja siihen iPhone-adapterin eli telineen, mutta tajusin nyt että minullahan on puhelimessa Speck Fitted -kuoret, joista kovasti pidän. Ei iPhone kuorien kanssa varmastikaan siihen telineeseen sovi. Ranskan pojan videossa (ekalla sivulla) teline näyttää varsin tyköistuvalta paljaaseen iPhoneen.

Adapterin voin vielä peruuttaa. Onhan niin, että kun minulla on GTI:n ajotietokone, niin saan parituksen, osoitekirjan siirron ja musan striimauksen toimimaan ilman ko. adapteriakin?

Täytyisi sitten keksiä ehkä joku muu teline iPhonelle. Ja se Bluetooth Preparaation tylypahka (se mihin varsinainen teline tai esim. Bluetooth Touch adapter kinnitetään) jäisi kojelautaan möllöttämään.

Tai sitten pitää vaan jättää jäähyväiset iPhonen kuorille ja alkaa nudistiksi. Tosi harmillista, että erittäin harva iPhone-lisälaite (telakka tai vastaava) on tehty sellaiseksi, että siihen mahtuu luuri kuorien kanssa. Minulla on kyllä perheautossa jenkeistä ostettu Magellanin autoteline, jossa se onnistuu.

Juu, adapteri on mallia slimfit, eikä sen kanssa mahdu mitkään suojakuoret. Jos otit GTI:hin monitoimiratin, niin sitten parituksen pitäisi onnistua ilman mitään telinettä, mutta jos et, niin tarvitset joko sen perusadapterin tai Touch Adapterin.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 17.11.11 - klo:12:05
Juu, adapteri on mallia slimfit, eikä sen kanssa mahdu mitkään suojakuoret. Jos otit GTI:hin monitoimiratin, niin sitten parituksen pitäisi onnistua ilman mitään telinettä, mutta jos et, niin tarvitset joko sen perusadapterin tai Touch Adapterin.
Ok, no hyvä. Monitoimiratti on tulossa, eli saan telehvoonilaitoksen toimimaan autossa. Kerkiän sitten ajan kanssa miettiä asiaa ja tilata vaikka eBaystä (halvemmalla) haluamani kikkareen.

malinmip

Asentaakos näitä orkkis BT sarjoja ketään Poloon järkevään hintaan? 8)
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 17.11.11 - klo:18:42
Ok, no hyvä. Monitoimiratti on tulossa, eli saan telehvoonilaitoksen toimimaan autossa. Kerkiän sitten ajan kanssa miettiä asiaa ja tilata vaikka eBaystä (halvemmalla) haluamani kikkareen.

Mukavimman käyttökokemuksen saanet Touch Adapterilla, ellei VW:ltä sitten löydy jotain universaalia telinettä, mutta tässäkin tapauksessa latausominaisuus jäisi kokonaan pois :(

Punderz

Jostain sivulauseista olen bongannut, että kun puhelimen parittaa niin se siirtää "automaattisesti" puhelinnumerokirjaston auton muistiin. Toimiiko se todella näin vai pitääkö/voiko sen erikseen valita?

Ajattelen tilannetta, jossa joku kaveri vaikka istahtaa autoon ja todetaan, että soitetaanpas musaa hänen puhelimeltaan A2DP:n yli. Puhelin pitää tietysti ensin parittaa, mutta siirtääkö se sitten heti hänen numeronsa omaa luetteloani sotkemaan? Silloinhan tuota satunnaista musan soittelua ei käytännössä voi tehdä.

Late

Handsfree Volkswagen Bluetooth Touch Phone Kitin yhteen sopiva luettelo löytyy täältä:

Lista sopivista laitteista

Päivitys kyseiseen laitteseen:

Touch Adapter päivitys

Touch Adapter Voice päivitys

akpak

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 21.11.11 - klo:11:26
Jostain sivulauseista olen bongannut, että kun puhelimen parittaa niin se siirtää "automaattisesti" puhelinnumerokirjaston auton muistiin. Toimiiko se todella näin vai pitääkö/voiko sen erikseen valita?

Ajattelen tilannetta, jossa joku kaveri vaikka istahtaa autoon ja todetaan, että soitetaanpas musaa hänen puhelimeltaan A2DP:n yli. Puhelin pitää tietysti ensin parittaa, mutta siirtääkö se sitten heti hänen numeronsa omaa luetteloani sotkemaan? Silloinhan tuota satunnaista musan soittelua ei käytännössä voi tehdä.
Yhteystiedot näkyvät aina vain sillä puhelimella joka on ensimmäisenä kytkeytynyt HF kanssa eli hänen numeronsa ei sotke sinun numeroita ja sinun numerot eivät synkronoidu toisen puhelimeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy