Long Life huoltoväli

Aloittaja kt, 02.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

SNG

#900
Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.06.14 - klo:22:46
Itse olen ajanut 4 talvea tekemättä jarruille yhtään mitään. Ei näitä huoltojuttuja kannata yleistää ihan eri asia säilytetäänkö autoa ulkona pidempiä aikoja vai lämpimässä tallissa.

Jep. Itselläkin kylmäkäynnistyksiä tulee todella harvoin. 90%:sti lämpimästä tallista, muulloin weballa. Silloin tällöin weba unohtuu tai tulee kiire.

Jarrunesteiden 2 vuoden vaihtoväli on hieman yliampuva em olosuhteissa.

Ylihuomenna Scoutti sadanviidenkympin huoltoon kilometreill 136t. Jakohihna menee vaihtoon ajan perusteella. Sen osalta en halua ottaa mitään riskiä kun ei tarvitse varmastikaan toiseen kerranvaihtaa. Huoltoväli venähti ruuhkan takia melkein 31tkm. En stressaa.

Jatkossa varmaankin teen väliöljynvaihdon jossain 20tkm paikkeilla ja venytän huoltoväliä neljäänkymppiin, lämpimän tallin ja lompakon takia. 507-luokan LL öljyillä ajeltu. :D

muuli1010

No meilla autoa varten ei rakenneta omaa taloa vaan se ajetaan sinne minne se ajetaan joskus taivas alle ja joskus katokseen ja katos kummaa kahden talven jäljiltä takajarrut hirttivät juuri ennen huoltoa kiinni joten LL huolto-ohjelman näennäinen säästö meni jarru remonttiin. Yllättäen yhdelle tutulle kävi juuri samalla tavalla joten vaikka öljyt 30 tkm kestäisivätkin niin osat saattavat huoltamattomina ottaa siipeensä Suomen talvesta

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 24.06.14 - klo:13:10
No meilla autoa varten ei rakenneta omaa taloa vaan se ajetaan sinne minne se ajetaan joskus taivas alle ja joskus katokseen ja katos kummaa kahden talven jäljiltä takajarrut hirttivät juuri ennen huoltoa kiinni joten LL huolto-ohjelman näennäinen säästö meni jarru remonttiin. Yllättäen yhdelle tutulle kävi juuri samalla tavalla joten vaikka öljyt 30 tkm kestäisivätkin niin osat saattavat huoltamattomina ottaa siipeensä Suomen talvesta

Jarruhuoltohan EI kuulu "vakiona" mihinkään huoltoon, ei LL sen paremmin kuin kiinteällä välilläkään olevaan. Siitä joutuu maksamaan erikseen, eli sikäli tuo "säästö" siltä osin on ihan huuhaata... ::)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 24.06.14 - klo:13:25
Jarruhuoltohan EI kuulu "vakiona" mihinkään huoltoon, ei LL sen paremmin kuin kiinteällä välilläkään olevaan. Siitä joutuu maksamaan erikseen, eli sikäli tuo "säästö" siltä osin on ihan huuhaata... ::)

Totta ja eipä siellä huollossa mitään jarruja lähdetä sen kummemmin testaamaan, jos siitä ei erikseen mitään mainitse. Eikä tuossa selviä, kuinka paljon autolla oli ajettu tai kuinka vanhasta autosta kysymys. Tuskin jarrut hirttävät kiinni ensimmäisen 30 tkm:n kohdalla, ellei niissä ole ollut oikeasti jotain vikaa.

Takajarrujen hirttäminen viittaa enemmän siihen, etteivät ne ole joutuneet töihin. Toisin sanoen, voimakkaampia jarrutuksia jatkossa aina silloin tällöin, niin jarrut pysyvät paremmassa kuosissa. Jos aina jarruttelee hissukseen, niin jarrut eivät tykkää hyvää.

Skoc

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 24.06.14 - klo:13:35
Takajarrujen hirttäminen viittaa enemmän siihen, etteivät ne ole joutuneet töihin. Toisin sanoen, voimakkaampia jarrutuksia jatkossa aina silloin tällöin, niin jarrut pysyvät paremmassa kuosissa. Jos aina jarruttelee hissukseen, niin jarrut eivät tykkää hyvää.

Kuuluisi ehkä jo toiseen topicciin:

Talvella jarrujen kunnossapitämiseksi pitäisi autoa liikauttaa pysähtymisen jälkeen kun jarrut ovat jäähtyneet. Etenkin jos lumi pölyää ajaessa ja kosteuttaa jarrut. Eli 5-10 minuutin päästä liikauttaa autoa (eikä paina jarrua) niin ei pääse jäätymään kiinni. Sama varmaan märän ajon jälkeen kesälläkin kun jarrut on kuivaneet.

Se vaan että miten tuo temppu tehdään DSG:llä? Työntämällä autoa käsin?

Octavia Elegance -15

skriko

Tuo huoltovälinäyttö on sitten kummallinen. Uudesta asti näyttänyt aina maksimia seuraavaan huoltoon. Kilometrejä vähän yli 30 000 ja aika on aina 2 vuotta ja 14 vuorokautta päälle. Ekat öljyt vaihdoin 1 v/ 13 031 km, seuraavat 2v/ 17 589km, nyt näyttää taas, että seuraavan huollon ajankohta 2 v 14 vrk edellisestä.
Lähden aina lämpimästä tallista, eikä kylmäkäynnistyksiä tule koskaan. Ajan aina kun lähden vähintään 50 km, joten pätkäajoa ei tule. Harvoin kiljutan autoa kovilla kierroksilla. Lähden aina kylmällä moottorilla liikkeelle pienillä kierroksilla ja käytän kovan ajon jälkeen autoa vähän aikaa ennen sammuttamista. Polttoaineenkulutus 118 kw Sciroccolle on ollut noin 6,0 sadalle kesät talvet. Öljytikku on laskenut suurimmilla 2 milliä ylärajasta.
Eli ajoni on sellaista joka mahdollistaa pitkän huoltovälin, niin kuin edellisessä BMW:ssänikin oli. Näytti myös 30 000/2 v.
Tuota vain ihmettelen, että mikä on tuo 14 vuorokautta 2 vuoden päälle. Onko se jokin varoaika?

Geoman

Huoltoväli on minulla auton huoltonäytön mukaan ollut aina hieman yli 30 tkm (kertynyt alle 720 vrk:ssa). Nyt kun huollan auton itse nollaan näytön ilman testeriä ja käytän huoltovälinä 2 kertaa kiinteä huoltoväli 15 tkm eli 30 tkm.

EVK

Mikähän on syynä, kun en saa Golfin huoltoennustetta näkyviin? Trip-nappi pohjaan ja virrat päälle tuo näyttöön jakoavaimen kuvan, mutta sen perässä on pelkkää tyhjää. Kilsoja huoltoon pitäisi olla jäljellä muutama tuhat.

Auto on Golf VI 2.0 TDI vuosimallia -09.

kt

Noinkos se meni?
Jossain autossa tehtiin niin, että kun virta katkaistiin, niin painettiin heti sitä nappullaa mittaritaulun alareunassa. Jotenkin noin , muistaakseni.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

harald73

Lainaus käyttäjältä: EVK - 03.08.15 - klo:16:22
Mikähän on syynä, kun en saa Golfin huoltoennustetta näkyviin? Trip-nappi pohjaan ja virrat päälle tuo näyttöön jakoavaimen kuvan, mutta sen perässä on pelkkää tyhjää. Kilsoja huoltoon pitäisi olla jäljellä muutama tuhat.

Auto on Golf VI 2.0 TDI vuosimallia -09.
Eikö se mennyt niin, että turvavyö kiinni, virrat päälle ja sen jälkeen trippinappi pohjaan??

uffa

Millä tavalla auton kuuluu ilmoittaa tuosta huollon tarpeesta?
Vaimolla on Polo United 1009 1.4tdi ja hänen mukaansa autossa palaa moottorivalo ja jakoavain välkyttelee ajoittain.
Jonkun huoltokirjan mukaan juurikin 1.6. olisi ollut joku huolto ja sinä päivänä alkoi valon palaminen.

LRela

#911
Skeidan näyttö sanoo että 13 päivää tai ~20 000 km seuraan huoltoon. Katsoin huoltokirjasta että joku joustava huoltoväli on. Metroautolta tuli tekstiviesti että huolto ois just nyt.

Kysymys kuuluukin että mitä teen, vienkö johonkin huoltoon vai en? Huoltokirjassa seisoo että ajoturva voimassa heinäkuuhun 2019 asti eli en nyt oikeasti tajua pitääkö tämä huoltaa vaiko eikö.

Hidalgo

#912
Lainaus käyttäjältä: LRela - 07.07.18 - klo:02:56
Skeidan näyttö sanoo että 13 päivää tai ~20 000 km seuraan huoltoon. Katsoin huoltokirjasta että joku joustava huoltoväli on. Metroautolta tuli tekstiviesti että huolto ois just nyt.

Kysymys kuuluukin että mitä teen, vienkö johonkin huoltoon vai en? Huoltokirjassa seisoo että ajoturva voimassa heinäkuuhun 2019 asti eli en nyt oikeasti tajua pitääkö tämä huoltaa vaiko eikö.
Mikä kohta on epäselvää? Huoltoliike kertoi että sinulla olisi nyt huolto, ja auto ilmoittaa että 13 päivää huoltoon. Kaikissa autoissa on sekä kilometreihin että aikaan perustuvat huoltorajat. Se kumpi ensin täyttyy tehdään.

Ajoturva ei liity huoltoihin.

Potkuista en myöskään olisi niin ylpeä.  8)

tet

#913
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 07.07.18 - klo:10:25
Ajoturva ei liity huoltoihin.

Ajoturva liittyy olennaisesti huoltoihin; se on voimassa aina yhden huoltovälin kerrallaan, eli katkeaa jos jättää käymättä marmorilla huollossa. Ajoturva merkitään käsittääkseni aina siihen huoltovälin takaraja-aikaan, ja voi päättyä aiemmin jos auto tahtoo huoltoon aiemmin. Kuitenkin tuon 2v aikarajan ei pitäisi muuttua muuttuvassa huoltovälissä mihinkään, ainoastaan kilometrien. Eli jos ajoturva on vielä vuoden voimassa huoltokirjan mukaan, niin auto on kaiken järjen mukaan huollettu vuosi sitten, aivan kuten 'LRela' kertoi. Auto voisi pyytää tässä vaiheessa huoltoon kilometrien perusteella, mutta ei ajan. Aivan kuin kaikki ei olisi nyt kohdallaan huoltovälinäytössä. :-\

Jos kyse on uudehkosta autosta, niin näissähän on kaksi eri huoltoväliä, öljynvaihto ja tarkastushuolto, jotka elävät omaa elämäänsä toisistaan riippumatta. Mutta niillä on kyllä sekä aika- että kilometrirajansa molemmilla. Eli ei voine olla niin, että 13 päivää tarkoittaa toista huoltoa ja 20000 km toista.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jsx

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.07.18 - klo:16:36
Jos kyse on uudehkosta autosta, niin näissähän on kaksi eri huoltoväliä, öljynvaihto ja tarkastushuolto, jotka elävät omaa elämäänsä toisistaan riippumatta.
Itse asiassa voi olla useampiakin. Oma kokemukseni -09 A3:sesta, jossa ainakin oli lisäksi jarrunesteenvaihto. Eli jos jarrunesteitä ei vaihtanut huollon yhteydessä, niin niiden laskuria ei nollattu ja tuli sama service-teksti taas kun oli aika vaihtaa jarrunesteet. Niiden vaihtovälihän ei riipu kilometreistä vaan vaikuttaa ainoastaan aikaan.
Kysyjän kantsisi aloittaa ajamalla huoltoon, jossa osaavat kertoa millaista huoltoa vailla se auto on.
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

LRela

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.07.18 - klo:16:36
Eli jos ajoturva on vielä vuoden voimassa huoltokirjan mukaan, niin auto on kaiken järjen mukaan huollettu vuosi sitten, aivan kuten 'LRela' kertoi. Auto voisi pyytää tässä vaiheessa huoltoon kilometrien perusteella, mutta ei ajan. Aivan kuin kaikki ei olisi nyt kohdallaan huoltovälinäytössä. :-\

Niin, kyse on 7/2013 käyttöönotetusta Octaviasta. Aiemmassa marmorin huollossa kesällä 2017 toivotettiin seuraavaan huoltoon joko kilometrien (20 vai 30 tuhatta) tai kesällä 2019. Siitä tulee jo puolet tästä ristiriidasta. Pistin marmorille kyselyä aiheesta, tosin voi olla että tietenkin ne haluavat huoltaa sitä jos vain aikaa on.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: LRela - 09.07.18 - klo:09:38
Niin, kyse on 7/2013 käyttöönotetusta Octaviasta. Aiemmassa marmorin huollossa kesällä 2017 toivotettiin seuraavaan huoltoon joko kilometrien (20 vai 30 tuhatta) tai kesällä 2019. Siitä tulee jo puolet tästä ristiriidasta. Pistin marmorille kyselyä aiheesta, tosin voi olla että tietenkin ne haluavat huoltaa sitä jos vain aikaa on.

Longlife ohjelma on kaksi vuotta tai 30tkm. Kumpi ensin täyttyy tai jos huoltoväli-ilmaisin ilmoittaa aikaisemmin.

Kysymys kuuluu: Mitä haittaa autolle on, jos sitä huoltaa hieman tiheämmin? Paitsi pihille/kitsaalle kaverille. 
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

Lainaus käyttäjältä: LRela - 07.07.18 - klo:02:56
Skeidan näyttö sanoo että 13 päivää tai ~20 000 km seuraan huoltoon. Katsoin huoltokirjasta että joku joustava huoltoväli on. Metroautolta tuli tekstiviesti että huolto ois just nyt.

Ristiriitaista tekstiä... mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä? Sain just potkut töistä "uhkaavan ja loukkaavan käytöksen" takia  8) niin ei ole tullu puoleen vuoteen kilometrejä juuri yhtään eli pari tonnia sitten viime kesän huollon jälkeen.

Kysymys kuuluukin että mitä teen, vienkö johonkin huoltoon vai en? Huoltokirjassa seisoo että ajoturva voimassa heinäkuuhun 2019 asti eli en nyt oikeasti tajua pitääkö tämä huoltaa vaiko eikö.

Vastaus kysymykseesi on seuraava: Otat autosi ja ajat lähimpään Skoda-huoltoon ja kysyt sieltä, mistä ihmeestä on nyt kyse, kun tuo auto sanoo, että huoltoon ja sinä luulet, että ei huoltoon.
Ne sitten siellä vääntää rautalangasta selvityksen asiasta sinulle ja kysyminen ei maksa marmorilla vielä mitään. Sitten toimit joko heidän ohjeidensa mukaan tai oman halusi mukaan, kärsien tietenkin seuraukset kummassakin tapauksessa.
Tietenkin kannattaa selvittää samalla, mitä siihen "huoltoon" sisältyy.
:)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.18 - klo:09:44
Longlife ohjelma on kaksi vuotta tai 30tkm. Kumpi ensin täyttyy tai jos huoltoväli-ilmaisin ilmoittaa aikaisemmin.

Kysymys kuuluu: Mitä haittaa autolle on, jos sitä huoltaa hieman tiheämmin? Paitsi pihille/kitsaalle kaverille.

No mitä nyt itse ollut marmorin kanssa puhunut niin tuo aika ei ole niin oleellinen kuin kilometrit. Eli jos esim. on 15tkm, ja auto ilmoittaa LL että nyt huoltoon, niin voi rauhassa ajella sen vaikka kuukauden. Ennemmin tuo 30tkm on se määräävä tekijä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 09.07.18 - klo:10:54
No mitä nyt itse ollut marmorin kanssa puhunut niin tuo aika ei ole niin oleellinen kuin kilometrit. Eli jos esim. on 15tkm, ja auto ilmoittaa LL että nyt huoltoon, niin voi rauhassa ajella sen vaikka kuukauden. Ennemmin tuo 30tkm on se määräävä tekijä.

Kuka tämä marmori on? Huoltoneuvojako? Öljyjen vuoksi tuo aika tai kilometrit on.

Joustava huoltoväli tai miksi sitä kutsutaan on eri asia, kuin LL-huoltoväli.

Mua tuo ei taas kiinnosta, kun vaihdan muutenkin öljyt 10-15tkm välein.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.18 - klo:11:35
Kuka tämä marmori on? Huoltoneuvojako? Öljyjen vuoksi tuo aika tai kilometrit on.

Joustava huoltoväli tai miksi sitä kutsutaan on eri asia, kuin LL-huoltoväli.

Mua tuo ei taas kiinnosta, kun vaihdan muutenkin öljyt 10-15tkm välein.

QI6 on kyllä joustava ja myös LL-huolto ohjelman mukainen, joskin pilkkua viilaten, se LL on tasan sen 30tkm. Mutta pointtina on, että jos auto huutaa huoltoa 25tkm kohdalla, ja pitäisi vielä 5tkm reissu tehdä, niin senkun teet. Valmistaja noudattaa enemmänkin noita öljyvalmistajan suosituksia ja niissä on taas se 30tkm.

Samma här, 10-15tkm välein olen aina vaihtanut ja pysyn samassa varsinkin turbokoneiden kohdalla jossa öljyn laatu on erittäin tärkeä kriteeri.

jtmattila

1.2 TSI Fabia. Käyttöönotettu 5/2017. 17tkm mittarissa. Viime viikolla Metro Auto lähetti tekstiviestin että huolto ajankohtainen.  Auton ajotietoneen mukaan seuraavaan huoltoon 12900km tai 295 päivää.
14tkm:ssa suoritin väliöljynvaihdon. No, tää on ilmainen huolto joten milenkiinnolla odotan mitä siihen kuuluu.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

o.b.

Tässä minun mielipiteeni ::)


Karvesak

Ikävä kyllä suurin osa Moottorin traumoista perustuu juurikin tähän noin 30000km täysin järjettömään öjynvaihtoväliin.Tai siis öljystä ei enää tuossa vaiheessa voida edes puhua vaan enemmänkin partikkeleja täynnä olevasta vesi tervamössöstä. Traumakohteita on useita...Turbon tukkeutuneet voiteluputket/karstoittuneet...Ketjumalleissa öljynpaineella toimivan kiristäjän toiminnan loppuminen...EGR karsta ongelmat...Huohotin ongelmat varsinkin talvella...Nokkien ajoitus ongelmat.Ja aina sama selitys koska valmistaja suosittaa kyseistä vaihtoväliä.Ongelmat alkavatkin yleensä karstoittumisen ja tukkeutumisen edistyessä eikä ole tavatonta jotta ongelmat alkavat esiintyä jo noin 80/t km korvilla.Myöskin öjypöhjan siivilän tukkeutumista on havaittu joka johtaa puutteelliseen voiteluun.  :'(

o.b.

Onneksi tuon LL-huoltovälin saa poistettua käytöstä vaihtamalla VCDS:llä mittaristosta öljyn laadun "poor", jolloin käyttöön tulee 15tkm/1v. Saman asian ajaa kun nollaa huollon ilman kaapelia mittariston kautta ;D

sakal83

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 05.08.18 - klo:21:32
Onneksi tuon LL-huoltovälin saa poistettua käytöstä vaihtamalla VCDS:llä mittaristosta öljyn laadun "poor", jolloin käyttöön tulee 15tkm/1v. Saman asian ajaa kun nollaa huollon ilman kaapelia mittariston kautta ;D
Tarvitaanko nykyään ihmisille kertomaan aina joku tekniikan laskuri koska pitää tehdä ja mitä?
Toki niille joiden ammattina on tosi-tv uranuurtaja tai some-blokkari tai joku muu aivan haistavi.... ammatti.

Eivät välttämättä ole kartalla ihan mistään missä ei ole feisbuuk mukana.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jtmattila

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 05.08.18 - klo:17:26
1.2 TSI Fabia. Käyttöönotettu 5/2017. 17tkm mittarissa. Viime viikolla Metro Auto lähetti tekstiviestin että huolto ajankohtainen.  Auton ajotietoneen mukaan seuraavaan huoltoon 12900km tai 295 päivää.
14tkm:ssa suoritin väliöljynvaihdon. No, tää on ilmainen huolto joten milenkiinnolla odotan mitä siihen kuuluu.
Olikin vaan mainos. Ensi kesänä huoltoon.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

o.b.

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.08.18 - klo:01:34
Tarvitaanko nykyään ihmisille kertomaan aina joku tekniikan laskuri koska pitää tehdä ja mitä?
Toki niille joiden ammattina on tosi-tv uranuurtaja tai some-blokkari tai joku muu aivan haistavi.... ammatti.

Eivät välttämättä ole kartalla ihan mistään missä ei ole feisbuuk mukana.
Kokemuksen mukaan voin sanoa, että tarvitaan joku indikaattori, milloin pitää jotain tehdä. Vähemmän tekniikasta/autoista tunteva ajaa niin kauan kuin joku punainen hälyytysvalo syttyy mittaristoon. Vanhemmissa autoissa se olisi ollut ölynpaineen varoitusvalo, uudemmissa onneksi ilmoitus huollon tarpeesta. Siksi tuo Longlife huolto kannattaa poistaa jos vaan mahdollista.

Off topicina vielä, että nuoriso ei enää käytä feisbuukia, vaan instagramia ja twitteriä? Ihan varmaksi en osaa sanoa kun noiden lisäksi on tuo tinder-profiilikin vielä tekemättä ::)

Tonttu66

Ainakin tässä Passatissa on öljynvaihto ja määräaikaishuolto erikseen. Öljynvaihtoväli on 2 vuotta / max 30 tkm. Määräaikaishuolto näyttäisi olevan 1 vuosi / max 30 tkm.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

multsi

#929
Meillä on oikeasti vaikka miten paljon jengiä, kuten naisia ja muita autoista mitään ymmärtämättömiä, jotka ajaisivat lämmöt  tapissa ja kaikki punaiset valot loistaen, kunnes meno hyytyisi tienposkeen. Sitten soiteltaisin ja ihmeteltäisiin "öö.. tää vaa sammui eikä lähe enää käymään"

Hyvänä esimerkkinä autoliikkeessä töissä oleva kaveri kertoi naisesta, joka tulee pyytämään uudesta autosta tarjousta. Kaveri ihmettelee, että miksi huoltokirjassa ei ole yhtään leimaa, johon nainen vastaa innostuneena "ei tässä ole ollu mitään vikaa, ei tätä oo tarvinnu huoltaa!".  Tarjottava auto oli siis luokkaa 5v vanha ja hänellä ollut uudesta.

Ehkä se tarjouksessa oppi, että autoa pitäisi huoltaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy