Long Life huoltoväli

Aloittaja kt, 02.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

jarsiv

Parin kk päästä tulee noin 15tkm täyteen LL-öljyillä ja ajattelin mennä merkkihuoltoon vaihdattamaan.

Tekevätkö ne merkkihuollossa noita Forte engine flusheja? Ja suositteletteko?

Tilanne on se, että ensimmäinen omistaja on ajanut LL-ohjelmaa. Eka huolto 30tkm kohdalla, toinen 55tkm, kolmas 95tkm ja neljäs 120tkm. Eli noin 25-40tkm on öljyillä ajeltu aiemmin, matkaa ja esim. tuo 55-95tkm on tullut 6kk aikana maanteiltä. Itse ajattelin vaihdattaa nyt noin 15tkm välein öljyt, joten olisikohan tuo Forte suositeltavaa vai saako pelätä paskat housuissa, että lähtee kunnon möhnä liikkeelle aiheuttaen ongelmia?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 05.04.12 - klo:21:36
Itse ajattelin vaihdattaa nyt noin 15tkm välein öljyt, joten olisikohan tuo Forte suositeltavaa vai saako pelätä paskat housuissa, että lähtee kunnon möhnä liikkeelle aiheuttaen ongelmia?
Korjatkaa jos olen väärässä. Muistaakseni ainakin Tampereen Laakkonen tekee tuon Forte käsittelyn automaattisesti huollon yhteydessä. Eipä tuosta ainakaan haittaa ole ollut, jos sitten mitään hyötyäkään. En tiedä, mutta laskutus siittä toimenpiteestä on kuitenkin ollut maltillinen, joten kaippa se kannattaa tehdä. ;)

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 05.04.12 - klo:22:02
Korjatkaa jos olen väärässä. Muistaakseni ainakin Tampereen Laakkonen tekee tuon Forte käsittelyn automaattisesti huollon yhteydessä.
Tuolle kun saisi varmistuksen :) Nimittäin Tampereen Laakkosella tehty kolme ekaa huoltoa 2008-2009.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 05.04.12 - klo:22:06
Tuolle kun saisi varmistuksen :) Nimittäin Tampereen Laakkosella tehty kolme ekaa huoltoa 2008-2009.
Nyt ollaan senverran "käsityksessä",että en viitsisi lähteä penkomaan tuota kuittivihkoa, koska menee vaan sekaisin koko kirjanpito. Olen kuitenkin lähes varma, että se Forte käsittely on tehty joka huollossa autooni. On mua ainakin laskutettu siittä  ::)

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 05.04.12 - klo:22:06
Tuolle kun saisi varmistuksen :) Nimittäin Tampereen Laakkosella tehty kolme ekaa huoltoa 2008-2009.
Senverran vielä voin mainita, että edellinen autoni Passat 3C vm.2007, ei mennyt edes ensimmäisestä katsastuksesta lävitse pakokaasupäästöjen takia, ennenkuin kävin teettämässä tuon Forte käsittelyn. Ilmeisesti siittä on kuitenkin jotain hyötyä.

Karvis

Skodalla tuo forte-käsittely kuuluu huolto-ohjelmaan 60tkm välein.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.04.12 - klo:22:24
Skodalla tuo forte-käsittely kuuluu huolto-ohjelmaan 60tkm välein.
Kävin ihan piruuttani tarkastamassa. Kyllä se on tehty mulle aina 30 huollossa, ja vieläpä automaattisesti.

jkvi

Mistähän Forte-käsittelystä lienee kenelläkin kyse?

Omiin autoihin on tehty Laakkosella polttoainejärjestelmän forte-käsittely aikoinaan huoltojen yhteydessä.

http://www.tecalemit.fi/sites/default/files/Tecalemit_Forte_071130.pdf
CRDi & Collection

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 05.04.12 - klo:22:36
Mistähän Forte-käsittelystä lienee kenelläkin kyse?

Omiin autoihin on tehty Laakkosella polttoainejärjestelmän forte-käsittely aikoinaan huoltojen yhteydessä.

http://www.tecalemit.fi/sites/default/files/Tecalemit_Forte_071130.pdf
Mulla ainakin papereissa lukee, että polttoainekanavien, ja öljykanavien huuhtelu.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 05.04.12 - klo:22:36
Mistähän Forte-käsittelystä lienee kenelläkin kyse?

Omiin autoihin on tehty Laakkosella polttoainejärjestelmän forte-käsittely aikoinaan huoltojen yhteydessä.

http://www.tecalemit.fi/sites/default/files/Tecalemit_Forte_071130.pdf

Skodalla ainakin huuhdellaan moottori, eli liemet öljyn sekaan ja käyntiin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jkvi

^VW:n huollossa ei öljyihin lisäilty mitään ennen pois laskemista.
CRDi & Collection

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.04.12 - klo:22:24
Skodalla tuo forte-käsittely kuuluu huolto-ohjelmaan 60tkm välein.

Ei ainakaan 2.0 TDI:ssä ja 3.6 FSI:ssä ole. Huolto kyllä aina niitä ehdottelee, mutta ei ne kai viralliseen huolto-ohjelmaan kuulu.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.04.12 - klo:22:53
Ei ainakaan 2.0 TDI:ssä ja 3.6 FSI:ssä ole. Huolto kyllä aina niitä ehdottelee, mutta ei ne kai viralliseen huolto-ohjelmaan kuulu.


Saattoi se olla suosituskin, mutta muistaakseni siinä kaavakkeessa johon huoltokohteet täytetään löytyy myös tuo käsittely. Tullut vuonna 2009 käyttöön moinen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.04.12 - klo:23:17
Saattoi se olla suosituskin, mutta muistaakseni siinä kaavakkeessa johon huoltokohteet täytetään löytyy myös tuo käsittely. Tullut vuonna 2009 käyttöön moinen.
Kyllä ainaki mulla on tuo forte käsittely  tehty kysymättä

Wekotin

Eiköhän se ole ihan toimipisteestä kiinni tehdäänkö tuo Forte-huolto vai ei. Turun Rintajouppi (Skoda) tekee kysymättä ja  VW Center Turku ei vaikka haluaisikin.

jarsiv

Kyllä sen Forten voisi sitten kanssa pyytää mukaan, niin saa mottia puhtaammaksi.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

jarsiv

#646
Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 05.04.12 - klo:22:23
Senverran vielä voin mainita, että edellinen autoni Passat 3C vm.2007, ei mennyt edes ensimmäisestä katsastuksesta lävitse pakokaasupäästöjen takia, ennenkuin kävin teettämässä tuon Forte käsittelyn. Ilmeisesti siittä on kuitenkin jotain hyötyä.
Oliko kyseessä bensa vai diesel ja muistatko mikä arvo oli koholla?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

pasaatikuski

Passat 2.0 TDI 125kw:n ajotietokone pyytää huoltoa 4tkm päästä, jolloin edellisestä huollosta on ajettu 18tkm. Kahden edellisen huollon jälkeen olen päässyt aika tarkkaan 30tkm, nyt on jostain syystä lyhentynyt...kokemuksia?
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

patch

Ocuni on nyt käynyt ekan LL-huollon jäljiltä resetoitavana 4 kertaa kun mittaristo jäi pysyvästi kiinteälle 1v/~16tkm huoltovälille. Huollon mukaan nollattu aivan oikein kaikilla kerroilla mutta ennuste ei vain muutu. Mitäs tälle nyt kannattaisi tehdä? Toimiiko tuo nyt oikein vaikka suurin osa matkaa onkin lyhyttä kaupunkiajoa ja muutaman kerran vuodessa pidempiä 2tkm matkoja?
Maahantuojakin vain vetoaa keskustelemaan aiheesta paikallisen huollon kanssa joka ei asiaa saa muuksi muutettua.

lari

Olkoon sitten longlife tai normaalihuolto-ohjelma niin - kuten kaikki kai tiedämme - nykyiset std määräaikaishuollot ei kovin suuressa arvossa ole.
Itselläni on ollut sikäli hyvä tuuri VAGgineiden kanssa että ei ole ollut mitään extra murheita ja määräaikaishuoltotoimet on riittäneet pitään VAGgineet
ajossa.

Oletetaan että suurin osa autoilijoista ei jaksa kuin ajaa , pestä ja joskus vahata autonsa ja tietty sitten käyttää autonsa määräaikaishuolloissa.
Eli ei esim. ole intoa hankkia vikamuistin lukemiseen kelvollista laitteistoa/softaa.

Kuitenkin stanadardi määräaikaishuollot eivät sisällä vikamuistin lukemista  !! Itse olin ehkä tuon viattoman VAG historiani takia lapsenomaisessa uskossa että määräaikaishuollossa selviää jos autossa on jotakin muutakin vikaa & hommaa kuin saranoiden voitelu etc. Mutta nyt kun tuota vikamuistia ei edes lueta niin kyllä meni usko koko huoltotoimintaan !!  Autossa siis voi olla joku vika tallentuneena vikamuistiin josta kuljettaja/omistaja on tietämätön ja josta huoltokaan ei mitään tiedä vaikka kuljettaja/omistaja ehkä kuitenkin luottaa että saa huollosta viattoman auton takaisin. Mutta ei siis toimi näin ! Pahimmassa tapauksessa seuraukset voi olla kohtalokkaita...

Omistajan täytynee
- itse tietää auton viat ja tilata niitä varten korjaus (aina ei kuitenkaan edes huomaa että joku merkkivalo on syttynyt tai oletus on että kun merkkivalo ei enää 'bootin' jälkeen pala niin kyseessä oli softavirhe ja kaikki muuten ok)
- tai muistaa pyytää erikseen että huollossa myös vikamuisti luettaisiin ja sitten  korjataan (jos ok omistajalle) viat

Ei varmaan kovin moni std omistajista tajua pyytää vikamuistin lukemista koska oletus tosiaan on (kaikesta huoltotoiminnan mollauksista huolimatta) että huollossa viat löytyy...

Mun  mielestä aika vastuuntunnotonta toimintaa ja paras mun mielestä olisi että autoliikkeet/maahantuojat
- ottaisivat vikamuistin lukemisen osaksi kaikkia määräaikasihuoltoja tai
- ainakin joka huoltotilauksen yhteydessä kysyisivät että voidaanko katsoa myös onko autossa jotakin vikaa (=lukea edes se vikamuisti)

Toki myös vikamuistin lukemisen rahastus (n. 60 â,¬) on aika lailla huimaa !



tet

Lainaus käyttäjältä: lari - 20.04.12 - klo:08:24
Kuitenkin stanadardi määräaikaishuollot eivät sisällä vikamuistin lukemista  !!

Mistä tämä tieto on peräisin?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

amarok

Lainaus käyttäjältä: patch - 18.04.12 - klo:14:25
Ocuni on nyt käynyt ekan LL-huollon jäljiltä resetoitavana 4 kertaa kun mittaristo jäi pysyvästi kiinteälle 1v/~16tkm huoltovälille. Huollon mukaan nollattu aivan oikein kaikilla kerroilla mutta ennuste ei vain muutu. Mitäs tälle nyt kannattaisi tehdä? Toimiiko tuo nyt oikein vaikka suurin osa matkaa onkin lyhyttä kaupunkiajoa ja muutaman kerran vuodessa pidempiä 2tkm matkoja?
Maahantuojakin vain vetoaa keskustelemaan aiheesta paikallisen huollon kanssa joka ei asiaa saa muuksi muutettua.

Minulla Amarok oli ohjelmoitu uutena 15000 km:n huoltovälille vaikka kaikissa papereissa huoltoväli on 40000 km tai kaksi vuotta.
"Korjauksen" jälkeen huoltovälinäyttö katosi kokonaan, mittaristo vilkuttaa vain ajettua kilometrimäärää.
Kolmen korjausyrityksen ja yli 20000 km:n jälkeen tilanne on edelleen sama.
Huollossa sanottiin vain, että kyllä se alkaa näyttää oikein kun huoltoaika lähenee.
Odotellaan nyt se 40000 km ja palataan tarvittaessa asiaan.

Antti

Lainaus käyttäjältä: lari - 20.04.12 - klo:08:24
Olkoon sitten longlife tai normaalihuolto-ohjelma niin - kuten kaikki kai tiedämme - nykyiset std määräaikaishuollot ei kovin suuressa arvossa ole.
Itselläni on ollut sikäli hyvä tuuri VAGgineiden kanssa että ei ole ollut mitään extra murheita ja määräaikaishuoltotoimet on riittäneet pitään VAGgineet
ajossa.

Oletetaan että suurin osa autoilijoista ei jaksa kuin ajaa , pestä ja joskus vahata autonsa ja tietty sitten käyttää autonsa määräaikaishuolloissa.
Eli ei esim. ole intoa hankkia vikamuistin lukemiseen kelvollista laitteistoa/softaa.

Kuitenkin stanadardi määräaikaishuollot eivät sisällä vikamuistin lukemista  !! Itse olin ehkä tuon viattoman VAG historiani takia lapsenomaisessa uskossa että määräaikaishuollossa selviää jos autossa on jotakin muutakin vikaa & hommaa kuin saranoiden voitelu etc. Mutta nyt kun tuota vikamuistia ei edes lueta niin kyllä meni usko koko huoltotoimintaan !!  Autossa siis voi olla joku vika tallentuneena vikamuistiin josta kuljettaja/omistaja on tietämätön ja josta huoltokaan ei mitään tiedä vaikka kuljettaja/omistaja ehkä kuitenkin luottaa että saa huollosta viattoman auton takaisin. Mutta ei siis toimi näin ! Pahimmassa tapauksessa seuraukset voi olla kohtalokkaita...

Omistajan täytynee
- itse tietää auton viat ja tilata niitä varten korjaus (aina ei kuitenkaan edes huomaa että joku merkkivalo on syttynyt tai oletus on että kun merkkivalo ei enää 'bootin' jälkeen pala niin kyseessä oli softavirhe ja kaikki muuten ok)
- tai muistaa pyytää erikseen että huollossa myös vikamuisti luettaisiin ja sitten  korjataan (jos ok omistajalle) viat

Ei varmaan kovin moni std omistajista tajua pyytää vikamuistin lukemista koska oletus tosiaan on (kaikesta huoltotoiminnan mollauksista huolimatta) että huollossa viat löytyy...

Mun  mielestä aika vastuuntunnotonta toimintaa ja paras mun mielestä olisi että autoliikkeet/maahantuojat
- ottaisivat vikamuistin lukemisen osaksi kaikkia määräaikasihuoltoja tai
- ainakin joka huoltotilauksen yhteydessä kysyisivät että voidaanko katsoa myös onko autossa jotakin vikaa (=lukea edes se vikamuisti)

Toki myös vikamuistin lukemisen rahastus (n. 60 â,¬) on aika lailla huimaa !




Ainakin Seatissa kuuluu..

i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Antti

Lainaus käyttäjältä: patch - 18.04.12 - klo:14:25
Ocuni on nyt käynyt ekan LL-huollon jäljiltä resetoitavana 4 kertaa kun mittaristo jäi pysyvästi kiinteälle 1v/~16tkm huoltovälille. Huollon mukaan nollattu aivan oikein kaikilla kerroilla mutta ennuste ei vain muutu. Mitäs tälle nyt kannattaisi tehdä? Toimiiko tuo nyt oikein vaikka suurin osa matkaa onkin lyhyttä kaupunkiajoa ja muutaman kerran vuodessa pidempiä 2tkm matkoja?
Maahantuojakin vain vetoaa keskustelemaan aiheesta paikallisen huollon kanssa joka ei asiaa saa muuksi muutettua.

Toi olisi hauska VCDS:llä nähdä missä ruudussa täppä on.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

lari

vikamuistin luku : Laakkosen VW huolto ei tuota lue , jollei erikseen pyydä ja maksa  >:(

Passatti

Hyvä tietää,että kun vien ekan kerran auton huoltoon niin pyydän lukemaan vikakoodit.Saako ne mukaansa paperilla?
Olin kyllä siinä uskossa,että se normaali huollon yhteydessä luetaan.Huolto ei saa tarpeeksi rahaa enään huolloista niin pitää sitten maksattaa lukemisetkin vaikka laite on kiinni autossa kun nollataan öljynvaihdot.
Always lead, never follow

apo

Lainaus käyttäjältä: lari - 20.04.12 - klo:09:26
vikamuistin luku : Laakkosen VW huolto ei tuota lue , jollei erikseen pyydä ja maksa  >:(
VW-auto Airport, Vantaa: Sama vastaus, kun viime huoltokäynnillä kysyin.

tet

^ Minulle Bernerillä muistaakseni mainittiin, että vikamuisti luetaan. Tosin olin valittanut auton hidasta lämpenemistä, joten siihen tehtiin ns. lämpöpäivitys moottorisoftaan. Voihan olla että ilman päivitystarpeita eivät olisi lukeneet mitään. Mutta muistelisin että jo puhelimessa huoltoa tilatessani jotain asiasta mainitsin ja vastaus oli mielestäni tyyliin "luonnollisesti ne luetaan" tms.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

Juu eihän vikamuistinluku taida kuulua, mutta kuuluuko esim. päivitysten tarkistaminen? Eikö se tapahdu testerillä kuitenkin? Luulisi, että tuolloin myös vikakoodit luetaan.

jaris

#659
Lainaus käyttäjältä: apo - 20.04.12 - klo:12:24
VW-auto Airport, Vantaa: Sama vastaus, kun viime huoltokäynnillä kysyin.
Forssan laatuautossa tapahtumamuisti luettu ilman pyytämistä ja testien tuloste sekä akkutestin tuloste huoltoluettelon jatkona autossa, ilman erimaksua. Tämä jo toki viimevuoden puolella, joten tämän hetken käytäntöä en tiedä.
CX-5 awd

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy