Long Life huoltoväli

Aloittaja kt, 02.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 05.02.11 - klo:18:38
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-5066

Onko tuo käypäistä uusiin dieseleihin ? Hinta kohtuullinen....

VW 507.00, eli käy konsernin dieseleihin missä on DPF.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 05.02.11 - klo:20:13
VW 507.00, eli käy konsernin dieseleihin missä on DPF.

Jäi vielä huomaamatta, että tuossa pakkauksessa on 4+1 litraa, eli helposti alle puolet tulee litrahinnaksi marmoritiskin öljyihin verrattuna. Eli vähän kuten olen jo pitkään epäillytkin, meitä kusetetaan noilla öljyn hinnoilla ja rankasti.... :D >:(

Tupo

Lainaameitä kusetetaan noilla öljyn hinnoilla ja rankasti....
Onhan tuo öljy halpaa, mutta eipä ole saatavana kuin 12 pönttöä ja nekin kaikki Rovaniemellä.  ::)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 06.02.11 - klo:11:21
Onhan tuo öljy halpaa, mutta eipä ole saatavana kuin 12 pönttöä ja nekin kaikki Rovaniemellä.  ::)

Pitäisköhän käydä koukkaamaassa kyytiin pari purkkia :P Varastossa tosin on vielä 1 kannu Castrollin edgeä odottamassa huollon ajankohtaa, mutta ei se taida öljy mennä huonoksi vaikka sitä vuoden-pari säilöisikin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

qwe

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 06.02.11 - klo:11:09
Jäi vielä huomaamatta, että tuossa pakkauksessa on 4+1 litraa, eli helposti alle puolet tulee litrahinnaksi marmoritiskin öljyihin verrattuna. Eli vähän kuten olen jo pitkään epäillytkin, meitä kusetetaan noilla öljyn hinnoilla ja rankasti.... :D >:(

Totta, öljyn hinnoilla kusetetaan..................... . Ei muuta kuin Rovaniemeltä hakemaan. Tosin tuo setti saattaa olla kirjausvirhe, kuten kaverin tatsuniin joku osa jota oli vain 5kpl Vantaalla ja sitä osaa ei sitten löytynyt ollenkaan, leviteltiin vain käsiä. 
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 06.02.11 - klo:11:21
Onhan tuo öljy halpaa, mutta eipä ole saatavana kuin 12 pönttöä ja nekin kaikki Rovaniemellä.  ::)

Huomasin saman, liekö kyseessä sitten niin uusi tuote ettei vielä muilla paikkakunnilla ole. Eipä sinänsä ihme jos tuolla hintaa kauppakin käy....kai se on niin että niin kauan kuin maksamme kiltisti sen mitä marmori pyytää, ei hintakaan siellä alaspäin tule.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 06.02.11 - klo:11:32
....kai se on niin että niin kauan kuin maksamme kiltisti sen mitä marmori pyytää, ei hintakaan siellä alaspäin tule.

Näinhän se on, juuri kävin öljyt vaihdattamassa, hintaa pelkille öljyille tuli 100 â,¬ verran.  ???
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

RiMa

Lainaus käyttäjältä: kt - 05.12.10 - klo:22:21
Siis tietoa per polttoainekulutus per LL-vaihtoväli?
Taitaa olla vaikeaa eikä niinkään VW-haluttua?
Tässä polosen tiedot (1.4 tdi)
1.huoltoilmoitus 19200km 14000 ensimmäisestä kilometristä ei kulutustietoja... lopun 5200km mukaan laskettuna n.1050l
2.huoltoilmoitus 18200km n.1030l
3.huoltoilmoitus 17000km n.930l
4.huoltoilmoitus 16800km n.930l

Viimeiset 2kk enimmäkseen pätkäajoa talvikelissä 12km/sivu, jossa kilometrit lyheni n.100km/startti ??? Aina kuitenkin esilämmitettynä 35-40 asteeseen.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

VodmarVortex

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 06.02.11 - klo:11:32
Huomasin saman, liekö kyseessä sitten niin uusi tuote ettei vielä muilla paikkakunnilla ole. Eipä sinänsä ihme jos tuolla hintaa kauppakin käy....kai se on niin että niin kauan kuin maksamme kiltisti sen mitä marmori pyytää, ei hintakaan siellä alaspäin tule.
Mä olen ainakin tota öljyä ostanut Moponetistä jo pari vuotta sitten, ihan täältä eteläisestä Suomesta. Pari öljynvaihtoväliä on ainakin menty noilla öljyillä, ihan toimivaa tavaraa sillä perusteella. 4+1 litran hinta on kyllä muistaakseni ollut 49â,¬. Viimeksi ei kyllä ainakaan Turussa tuota ollut kun hain, mutta senhän tuo varastosaldo kertookin.

SkoNalle

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 17.01.11 - klo:23:45
Sen tässä vissiin opittiin, että kyllä sitä LL-huoltonäyttöä tulee kunnioittaa.

Saakos sitä huoltonäyttöä kunnioittaa, jos mittariston info tulevasta LL-huollosta vie kilsat pikkasen yli 31 tkm:ä (päiviä puolestaan jäljellä 413)  ???

Tuo kilsamäärä huollon kohdalla ei ole satunnaisotannoissa tän omistukseni aikana muuttunut, vaan on aina tarkistettaessa tarjonnut huoltoa tuohon yo. lukeman pienoiseen ylitykseen - päivien kulumista en oo seuraillut koska tiesin kilsojen kertyvän ennen vuosien täyttymistä.

Eli jos ei loppumetreillä muuta ennustettaan niin voiks sen huolto-/ohjekirjan 30 tkm:n raja-arvon ylittää ja maksella ts. huollattaa huoltonäytön mukaisesti - säästäishän tuolla joka kerta tapahtuvalla 1 tkm:n ylityksellä pitkässä juoksussa yhen huollon  ::)  ;D ;D
(alta miljoonas-kilsas)
Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance 2015
ex. Skoda Octavia Combi 1.8TSI DSG Elegance 2010

kt

^Auto viedään huoltoon silloin, kun tietokoneelle välähtää "SERVICE now "-viesti !
Silloin otat puhelun huoltoneuvojalle ja varaat huoltoajan.
Odota vaan sitkeästi tuota viestiä tietokoneen näyttöön äläkä panikoi kilometrien tai päivien kanssa!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Maximus

Lainaus käyttäjältä: SkoNalle - 06.02.11 - klo:16:24
Saakos sitä huoltonäyttöä kunnioittaa, jos mittariston info tulevasta LL-huollosta vie kilsat pikkasen yli 31 tkm:ä (päiviä puolestaan jäljellä 413)  ???

Ei tässä nyt ole tarkoitus vetää "kättää lippaan" tms., vaan ainakin oma päätelmäni oli se, että huoltoväli-ilmaisin tulee huomioida. Vaikkei 30tkm/ 2v olisikaan vielä täynnä, mutta ilmaisin sanoo SERVICE NOW, niin silloin tosiaan tilataan se huolto viimeistään.

SkoNallen tapauksessakin joko matka tai aika tulee ensin täyteen ja silloin tuo huoltokehoitus tulee näyttöön. Se on vaan nyt tässä "prognoosivaiheessa", kun tuo huoltonäyttö antaa noita "lupauksia", jotka voivat näyttää noinkin mukavilta. Olihan mullakin loppuvaiheessa "11000km tai 1 päivä", joka sekin on ainakin minusta aika ristiriitainen ilmoitus. Onhan päivänselvää, että matkalla ei tässä tapauksessa ole enää mitään "jakoa". Mutta kun laitteeseen ei ole rakennettu sellaista älyä, että se kahdesta vaihtoehdosta osaisi poimia sen huomattavasti todennäköisemmän. Kun tuo yksi päivä oli mennyt, niin sitten ei puhuttu enää kilsoista mitään.  Ja loppujen lopuksi tuo yksi päiväkään ei kestänyt montaa hetkeä. Taisi olla, että jonkin markettikäynnin johdosta tullut "ylimääräinen" moottorin sammutus ja uudelleen käynnistäminen söi sen alta aikayksikön. :D

"Age quod agis - tee mitä teet"

kt

#252
Omassani on mittarissa nyt 18750 ja jäljellä on 11300 eli 30050 tulisi ajettavaksi ennen huoltoa. Seuraan myös tuota kumulatiivista polttoainemäärää, koska mielestäni se on avainasemassa tuon LL-kutsun suhteen. Palataan lähempänä siihen.

Jos näin on (alla), niin vikaa lienee ajanlaskussa.?
"Taisi olla, että jonkin markettikäynnin johdosta tullut "ylimääräinen" moottorin sammutus ja uudelleen käynnistäminen söi sen alta aikayksikön. "

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

765turbo

Täällä mittarissa 7850km ja näyttö kehuskelee että SERVICE in 22400km or 603 days, vai onko tuo että ajele vielä 22400km???.

RiMa

Onko raadilla tietoa miten akku vaikuttaa huoltoennusteeseen.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

kt

765turbolla on tietysti vielä jäljellä tuo 22400 km ennenkuin kutsu käy.
Rima: Luulen, ettei akku ja jarru merkkaa mitään itse tuon LL-laskennan suhteen.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

LS

Long lifen sopivuudesta ja sopimattomuudesta Audin vanhalle 1.8t koneelle (jokunen muukin tarina, mm. 2.0T FSI joukossa):

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325

Hyvää pohdittavaa, jos on aikeissa pitää uutta autoaan vähänkään kauemmin.

765turbo

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.02.11 - klo:16:49
765turbolla on tietysti vielä jäljellä tuo 22400 km ennenkuin kutsu käy.
Rima: Luulen, ettei akku ja jarru merkkaa mitään itse tuon LL-laskennan suhteen.

Jaa jaa...no hyvä sitten niin,ku ite luulin että huollata in 22400km eli tuossa kilometrimäärässä.
Voisihan siinä lukea after 22400km driven..no huolto tulee ku on tullakseen.Vanhat turbovolvot tuli öljyttyä 5tkm:n välein joten tää on jo luksusta :)

kt

"in 22400" taitaa kääntyä myös että 22400km:n aikana.

Totta puhuen,
teen itse aina öljyn ja suodattimen välivaihdon pikahuollossa siinä 15 tkm kohdilla. Maksaa 50 e eikä laiteta huoltokirjoihin mitään merkintää.
Lasken näin "säästäväni". Merkkihuollot ovat harvassa eli noin 2 vuoden välein ja kumminkin koneessa on kunnon öljyt koko ajan.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Sean80

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.02.11 - klo:16:16
Omassani on mittarissa nyt 18750 ja jäljellä on 11300 eli 30050 tulisi ajettavaksi ennen huoltoa. Seuraan myös tuota kumulatiivista polttoainemäärää, koska mielestäni se on avainasemassa tuon LL-kutsun suhteen. Palataan lähempänä siihen.
Anna mä veikkaan... Kun mittarissasi on 18799km, huoltomittari näyttää 11300km ja 30099km tulisi ennusteeksi. Kun mittariin pyörähtää 18800km, huoltomittari näyttää 11200km ja ennuste on tässä vaiheessa 30000km. Eli tuollalailla se ennuste pyörii koko ajan 30000-30099km:n välillä (ainakin mulla). Kerro jatkossa miten sulla. :)

Polttoainemäärän kulutuksen vaikutusta en ole seurannut, mutta ajo on ainakin muuttunut matka-ajosta kaupunkipyöritykseksi. Ja -20 asteen kylmäkäynnistyksiäkin on. Silti toinenkin huolto on tasan 30000km.

skriko

Eilen tuli tarkistettua, eka huolto olisi 31 300 km ja ajan puolesta 2v 14 p.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.02.11 - klo:22:56
Eilen tuli tarkistettua, eka huolto olisi 31 300 km ja ajan puolesta 2v 14 p.
Ilmeisesti siis sinun ajoillasi tuo max. 30 tkm/ 2v tulee kokolailla toteutumaan. Mutta turha on kuvitella, että se siitä yli menisi molempien suureiden suhteen. Jos systeemi on yhtään "speksiensä" mukaan toteutettu, niin jompikumpi raja ylittyy ensin ja silloin saat huoltonäyttöön kehoituksen "service now".

Hiukan minusta siis tuosta systeemistä puuttuu sellaista kokonaisvaltaista, asioita oikein yhdistelevää älyä tuossa ennustusvaiheessa. Jotenkin se koettaa ennustaa sekä aikaa että jäljellä olevia kilometrejä, mutta ei se oikein osaa niitä sovittaa yhteen. Eikä sille ole siinä vaiheessa opastettu, että molempia raja-arvoja ei voi samanaikaisesti ylittää. Mutta kun kumpi tahansa ylitys tapahtuu, niin kyllä se sen huomaa. Olihan minullakin loppuvaiheessa service in 11000 km or 1 day. Ei se minusta ollut mikään suuri todiste "järjenlahjoista". Ainakaan minusta siis kyseessä ei ole absoluuttinen totuus, mutta näillä mennään kun on niin sovittu. Eipähän ainakaan huollot unohdu!  :D
"Age quod agis - tee mitä teet"

LS

Tuossa "ll laskenta.JPG" kuvassa oli maininta "simplified", eli jotain antureita tuosta kuvasta saattoi puuttuakin? Mutta nuilla esitetyillä antureilla tulee mieleen, että tuo lienee ihan vain empiiriseen dataan perustuva systeemi? Lähinnä tulee mieleen miten tuossa VW:n systeemissä havaitaan mm. öljyyn kondensoitunut vesi?

Mersulla ainakin aiemmin oli mm. öljyn kapasitanssin mittausta yms. joista epäsuorasti sai ainakin jotain öljyn kunnosta kertovaa dataa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 12.02.11 - klo:01:41
Ilmeisesti siis sinun ajoillasi tuo max. 30 tkm/ 2v tulee kokolailla toteutumaan. Mutta turha on kuvitella, että se siitä yli menisi molempien suureiden suhteen. Jos systeemi on yhtään "speksiensä" mukaan toteutettu, niin jompikumpi raja ylittyy ensin ja silloin saat huoltonäyttöön kehoituksen "service now".




Joo, kyllä se varmaan pyytää huoltoon kun toi 30 000 on mittarissa, tai kun 2 vuotta käyttöönotosta on kulunut. Jos ei pyydä niin ei kyllä viitsi ajella samoilla öljyillä kahta vuotta pimpään, vaikka kilometrit jäisivät alle 30 000.

kt

Mittarissa 19130 km ja jäljellä 10900 = 30030 km. Bensaa on kulunut 1235 litraa.
Ennustan, että Service now lävähtää kun bensaa on poltettu 1940 litraa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tet

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 12.02.11 - klo:09:15
Tuossa "ll laskenta.JPG" kuvassa oli maininta "simplified", eli jotain antureita tuosta kuvasta saattoi puuttuakin? Mutta nuilla esitetyillä antureilla tulee mieleen, että tuo lienee ihan vain empiiriseen dataan perustuva systeemi? Lähinnä tulee mieleen miten tuossa VW:n systeemissä havaitaan mm. öljyyn kondensoitunut vesi?

Mersulla ainakin aiemmin oli mm. öljyn kapasitanssin mittausta yms. joista epäsuorasti sai ainakin jotain öljyn kunnosta kertovaa dataa.

Samaisessa dokumentissa josta tuo kuva on selostetaan ko. toiminto tarkemminkin. Liitteenä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

Niinkuin tuosta kaaviosta nähdään, ei Vag mittaa suoraan anturilla öljyn laatua. Ainoastaan öljyn lämpötilaa, moottorin polttoainekulutusta ja kuormaa sekä ajettuja kilometrejä seuraillaan. Jos siis kesken kaiken vaihdat uudet öljyt, ei tuo "tietämysjärjestelmä" sitä huomaa.
Ja jos auton moottori käy paikallaan testiä vaihde vapaalla noin 2000 tuntia, niin huoltokutsu tulee kyllä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skriko

Onko kenelläkään tietoa onko nämä long life öljyt oikeasti parempia kuin esim mobil rally formula 5/50 tai mobil 0/40(meniköhän viskositeetit oikein) ja jos ovat parempia niin mitenkä, ja mitä hyötyä siitä paremmuudesta on autolle?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.02.11 - klo:19:01
Onko kenelläkään tietoa onko nämä long life öljyt oikeasti parempia kuin esim mobil rally formula 5/50 tai mobil 0/40(meniköhän viskositeetit oikein) ja jos ovat parempia niin mitenkä, ja mitä hyötyä siitä paremmuudesta on autolle?
Eiköhän käyttötarkoitus ja -kohde määrittele paremmuuden. On ne longlife käytössä parempia, mutta onko longlifen käyttö parasta moottorille? Vai kenties 0W-40 vaihdettuna 15tkm välein, kas siinä pulma. Kylmäkäynnistykseen 0W-öljyt kyllä on parempia.

Kapa

Taitaa olla myös valmistajista kiinni mikä öljy parasta! Harmi, ettei autolehtiä kiinnosta öljytestit; taitaa viimeisin olla tehty 2000-luvun alkupuolella! Yllättävän iso ero on ollut oman kokemuksen mukaan esim. kylmäkäynnistyksessä eri valmistajien saman viskositeetin öljyjen välillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy