Long Life huoltoväli

Aloittaja kt, 02.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

tsiih

Esp:tä laitat jos aiot kaksi vuotta vedellä samoilla.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 12.09.11 - klo:20:07
Esp:tä laitat jos aiot kaksi vuotta vedellä samoilla.

Kiitos Tsiih, sitä mieltä olen itsekin.

skriko

Joku tuolla kirjoitti, että vikakoodien luku on kallista merkkiliikkeessä. Ei meilläpäin ole kun kahdessa huoltoliikkeessä kone, jolla pystyy nollaamaan huoltovälinäytön long life huollolle. Samalla katsottiin vikakoodit, joita yksi löytyikin. Mitä se sitten maksaa ,kun niin kalliiksi joku väittää.

Golffari

Miten tuohon 30t huoltoväliin pitäisi suhtautua...?
Mittarissa about 23t, ja huoltoennuste näyttää 1700km...????
Kaiken järjen mukaan pitäisi olla hiukan enemmän...????

Golf Variant 1.4TSI vm 2010.
VW....?

Ktk

Se 30tkm on maksimi, voipi tulla aikaisemminkin.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 31.10.11 - klo:13:27
Miten tuohon 30t huoltoväliin pitäisi suhtautua...?
Mittarissa about 23t, ja huoltoennuste näyttää 1700km...????
Kaiken järjen mukaan pitäisi olla hiukan enemmän...????

Golf Variant 1.4TSI vm 2010.


itse en päässyt omalla autolla kun 21tkm/11kk kun piti tehdä jo eka huolto....tosin aika lyhyttä pätkää ja paljon käynnistyksiä tulee

jonatz79

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 31.10.11 - klo:13:27
Miten tuohon 30t huoltoväliin pitäisi suhtautua...?
Mittarissa about 23t, ja huoltoennuste näyttää 1700km...????
Kaiken järjen mukaan pitäisi olla hiukan enemmän...????

Golf Variant 1.4TSI vm 2010.

Riippuu ajosta. Kaupunki ajoa, paljon käynnistyksiä tms mitkä suhteessa kuluttaa moottoria enemmän kuin tasainen maantieajelu niin auto jonkin logiikan mukaan pyytää sitten huoltoa aikaisemmin.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

tet

Lainaus käyttäjältä: jonatz79 - 31.10.11 - klo:14:21
Riippuu ajosta. Kaupunki ajoa, paljon käynnistyksiä tms mitkä suhteessa kuluttaa moottoria enemmän kuin tasainen maantieajelu niin auto jonkin logiikan mukaan pyytää sitten huoltoa aikaisemmin.

Alkaa tämä ketju olla niin pitkä että tieto jo tänne hukkuu. Tuolta aiempaa ketjusta ne perusteet kuitenkin löytyvät. Bensakoneessa huoltoväliin vaikuttaa ajomatka, bensankulutus ja öljyn lämpötila. Dieselillä vaikuttaa ajomatka, öljyn lämpö sekä moottorin kierrosluku ja kuorma.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 31.10.11 - klo:15:45
Bensakoneessa huoltoväliin vaikuttaa ajomatka, bensankulutus ja öljyn lämpötila.

Itse veikkaisin, että öljyn lämpötilalla on suuri merkitys. Meidän bensamyllyllä ajetaan tosi paljon noin seitsemän kilometrin siivua ja kaasunkäyttö ei ole kulutusoptimoitua, joten tankki tyhjenee nopeasti. Nyt kun huoltoon on tieturin mukaan matkaa jäljellä 600km, tulisi lopulliseksi lukemaksi näyttää tulevan 29 900km. Eli 30tkm tulee täyteen, vaikka kulutus on kovaa ja matkat lyhyitä. Mutta öljyn lämpötilat ehtivät käytännössä aina nousta normiin, joten tältä pohjalta veikkaisin, että tällä lämpötilalla on paljon merkitystä. Ja välillä bahnoilla lykkiessä öljyn lämpötila on hiukan korkeammallakin pidempiä aikoja.

Suomessa lykin nokivasaralla reilua 40km siivua, mutta vuodessa oli monta kuukautta, kun lämmöt jäivät tästä matkasta huolimatta aina alle normin. Ja huoltovälit jäivät selvästi alle 30tkm.

3.6 V6

Meillä ajetaan taasen noin 4 kilometrin siivuja ja öljynlämpö ehtii juuri ja juuri nousta normiin ennen kuin olemme perillä. Ajotyyli kuitenkin rauhallinen, johtuen juurikin siitä, että kylmällä koneelle ei tule reviteltyä. Kilsoja nyt siis se 5000 ja huoltoon näytön mukaan about 25000.

kt

Pitäisi joskus kokeilla montako tuntia vaatii tyhjäkäyntiä, että huoltoon kutsu syttyy. Siis ajamatta kilometriäkään.
Luulisin sen olevan jotain 2000-3000 tuntia eli 3-4kk.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 02.11.11 - klo:10:49
Meillä ajetaan taasen noin 4 kilometrin siivuja ja öljynlämpö ehtii juuri ja juuri nousta normiin ennen kuin olemme perillä. Ajotyyli kuitenkin rauhallinen, johtuen juurikin siitä, että kylmällä koneelle ei tule reviteltyä. Kilsoja nyt siis se 5000 ja huoltoon näytön mukaan about 25000.

No kuis paljon tämä normaali lämpö sitten on?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 02.11.11 - klo:11:50
No kuis paljon tämä normaali lämpö sitten on?

Meillä öljyn lämmöt ehtii nousta käytännössä aina vähintään 90 asteeseen. Se alkaa jo olemaan aika normaalia, vaikka hiukan pidemmässä ajossa lämmöt asettuvatkin 95 asteen tienoille. Motarilla mennään sitten yli sadan.

Superbissa ei ole ainakaan minun tiettääkseni mitään helppoa tapaa katsoa jäähdytysnesteen lämpötilaa ajon aikana, joten sen lämmöistä ei ole mitään hajua.

Wekotin

^Ootko seurannut kuinka pitkän ajon vaatii, että öljy saavuttaa tuon käyntilämmön?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 08.11.11 - klo:00:04
^Ootko seurannut kuinka pitkän ajon vaatii, että öljy saavuttaa tuon käyntilämmön?

Viime keväänä kun sitä seurailin, niin mun reilun seitsemän kilometrin vakiosiivulla se tuohon nousi. Suurin osa kaupunkiajoa ja yksi liittymien väli motaria. Aina liikkeelle lämpöisestä tallista ja talvellakaan ulkolämpötila ei monena päivänä pakkasen puolella putoa, joten sekin vaikuttaa moottorin käyntilämpöihin ja siten huoltoväliin.

kt

Edellinen huoltoni oli lukemalla 30880 km, jolloin LL-huolto nollattiin. Nyt mittarissa on 35000 ja ennuste antaa ajaa vielä 25900 km. Näyttää siltä, ennustettu LL-huoltoaika  liikkuu alueella 60000...60900 km eikä 60880...61780.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JMP

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 31.10.11 - klo:16:32
Itse veikkaisin, että öljyn lämpötilalla on suuri merkitys. Meidän bensamyllyllä ajetaan tosi paljon noin seitsemän kilometrin siivua ja kaasunkäyttö ei ole kulutusoptimoitua, joten tankki tyhjenee nopeasti. Nyt kun huoltoon on tieturin mukaan matkaa jäljellä 600km, tulisi lopulliseksi lukemaksi näyttää tulevan 29 900km. Eli 30tkm tulee täyteen, vaikka kulutus on kovaa ja matkat lyhyitä. Mutta öljyn lämpötilat ehtivät käytännössä aina nousta normiin, joten tältä pohjalta veikkaisin, että tällä lämpötilalla on paljon merkitystä. Ja välillä bahnoilla lykkiessä öljyn lämpötila on hiukan korkeammallakin pidempiä aikoja.

Suomessa lykin nokivasaralla reilua 40km siivua, mutta vuodessa oli monta kuukautta, kun lämmöt jäivät tästä matkasta huolimatta aina alle normin. Ja huoltovälit jäivät selvästi alle 30tkm.


Jollakin lämpötilalla on merkitystä kyllä ja ecu tallentelee noita tietoja. Mulla longlife huoltovälin GTI Golf pyysi huoltoa jo tarkalleen vuoden ja vajaan 10tkm jälkeen. Merkkiliike myös itse ihmetteli asiaa ja tästä lähetettiin tehtaalle kysely. Tehtaalta tuli vastaus että "lämpökuorma on ollut autossa korkea" että tarvii huoltaa. Eli jos ajaa paljon lappu lattiassa niin se lyhentää huoltoväliä.

patch

Täällä Varsinais-Suomessa eivät meinaa osata nollata auton tietsikkaa takaisin muuttuvalle huoltovälille. Käytin potilasta ekassa 30tkm LL-huollossa ja sen jälkeen huoltoon pyysi 350päivän tai 17tkm jälkeen. Kävin näyttämässä ja nollattiin uudelleen mutta samat oireet vaan edelleen. Nollaan kohta itse VCDSllä jos ei merkkihuoltokaan näytä osaavan..prkl! :)

Muutoinkin näyttäis tulevan asiaa huoltoon.. Etukilven syvennyksestä lähtee näemmä maalia irti->takuumaalaukseen. On vissiin muillakin ollut moista oiretta näiden kulkineiden kanssa.

jhm

Täällä vähän sama homma.
Ostin Ocun kevättalvella 41500 km ajettuna ja kohta alkoi pyytelemään huoltoon,edellinen huolto tehty n.30kympin kohdalla.
No kävin merkkiliikkeessä piuhan päässä,tutkittiin parametrit läpi,kaikki ok ja huoltopyyntö nollattiin.
60:n kympin huolto oli elokuulla ja seuraavahan olis noin 90 000 km:n kohdilla mutta niin vain tahtoisi huoltoon 74300 km:n kohdalla.
Täytyy taas käydä nollaamassa jos ei mitään kummempaa löydy.

Ajot pääasiassa 35km sivu työviikkoina ja viikonloppuisin 200km sivu.
Eli ei ihan pätkäajoa.

VW Transporter T5  84kw 2014

amarok

Minun kesällä hankittu Amarok ilmoitti 1500 km:n ajon jälkeen huoltoon olevan matkaa 13500km.
Pyysin muun takuukorjauksen yhteydessä ohjelmoimaan näytön oikein.
Seurauksena oli, että huoltonäyttö sekosi täysin.
Seuraavaa huoltoajankohtaa hakiessani mittari vilkuttaa ajettua kokonaiskilometrimäärää.
Tämän jälkeen on ollut asiaa Laakkoselle vielä useita kertoja ja huoltovälinäyttöä on yritetty kaikkiaan kolme kertaa ohjelmoida ll-näytöksi.
Aina huollosta hakiessani minulle on vakuutettu, että asia on kunnossa, mutta kun ei ole.
Autolla on ajettu nyt noin 12000km ja kokonaiskilometrimäärä vilkkuu iloisesti, kun haluan tietää seuraavan huoltoajankohdan.
Huoltoon asiasta ilmoitettaessa ensimmäisenä epäillään, että olen ajanut alle 500 km edellisestä "ohjelmoinnista", mutta pari viimeistä kertaa olen varuiksi ajanut yli 2000 km ennenkuin olen näppylöitä painellut.
Auton myyjä on todennut pyynnöstäni saman virheen, mutta huollossa on menossa jokin viivytystaktiikka mittariston ohjelmoinnin tai peräti koko mittariston vaihdon suhteen.
Olen reklamoinut asiasta sekä maahantujalle että huoltoon niin monta kertaa, että aion ajaa mittaristosta välittämättä 40000 km ennenkuin vien auton huoltoon.
Luultavasti laitan auton kuitenkin ennen sitä kiertoon.
En välitä painia moisen huolto-organisaation kanssa kahta vuotta.

Wekotin

Uusimmassa Volkswagen-asiakaslehdessä oli juttu longlife-huolloista. Mielenkiintoisimpana asiana huolto ottaa ajallisesti 1,5h. Ihme juttu, että kuitenkin joka kerta auto on pyydetty aamulla aikaisin ja valmistakin tulee mukamas vasta iltapäivällä. Hmm.  ???

vkjoki

^ Olen joskus teettänyt LL-huollon "odottaessa" - ja jotain 1 - 1½ tuntia se kesti. Kävin siinä ensin koeajamassa Golf GTI:n ja sitten selailin iltapäivälehdet.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

nolte

Itse teetin ekan huollon juuri kun 30 tkm tuli täyteen. Auto halusi huoltoon tasan 30 000 kilometrin ajon jälkeen eli 30 012 kilometrissä oli nolla kilometriä jäljellä ennen huoltoa. Luovutushetkellä mittarissa oli siis tuo 12 km. Odottaessa huollettiin, aikaa meni tiskiltä takaisin ratin taakse noin 2h 15 min kun mukana oli yksi ylimääräinen kohde.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

jarsiv

Mikähän on kun ei huoltoväliä saa näkyviin...? Long life -huolto tehty, ajettu +500km huollon jälkeen. Auto paikallaan, virrat päälle ja näpäytän jakoavainta-->ei mitään... Onko siellä nyt joku vakiohuoltoväli laitettu vai oikeasti long life. Huoltokirjassa maininta, että long life öljyä käytetty.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 14.01.12 - klo:12:08
Mikähän on kun ei huoltoväliä saa näkyviin...? Long life -huolto tehty, ajettu +500km huollon jälkeen.

Maltti on valttia, kyllä ne kilometrit sinne tulevat, kun vähän vielä ajat. Jos ei 1000km jälkeen ole tullut, niin sitten eri asia.

Katsoin muuten omastanikin ennusteet ja taas on 29800 ennnustettu huoltoväli. Ajoa 30tkm huollon jälkeen on nyt parisen tonnia. Aivan sama 29800 oli muistaakseni ennuste ensimmäiselläkin huoltovälillä ja koko matkan aikana ennuste ei montaa sataa kilometriä vaihdellut.

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.01.12 - klo:12:12
Maltti on valttia, kyllä ne kilometrit sinne tulevat, kun vähän vielä ajat. Jos ei 1000km jälkeen ole tullut, niin sitten eri asia.

Katsoin muuten omastanikin ennusteet ja taas on 29800 ennnustettu huoltoväli. Ajoa 30tkm huollon jälkeen on nyt parisen tonnia. Aivan sama 29800 oli muistaakseni ennuste ensimmäiselläkin huoltovälillä ja koko matkan aikana ennuste ei montaa sataa kilometriä vaihdellut.


Ei ole vieläkään huoltoennustetta saatavilla ja tonni paukkuu näillä kilometreillä. Pystyykö VCDS:llä tarkistamaan mikä on tilanne? Vai pitääkö se nollata sillä suosiolla?

Long-life öljyt pitäisi olla huoltokirjan mukaan käytössä, mutta ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen 15tkm kohdalla.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

kt

Itse painelen nappia vähintään 5...6 kertaa ennenkuin "oikea" tieto on hollilla.
Ohjekirjastahan tuo selviäisi, mitä nappia pitää painella, kuinka monta kertaa ja miten pitkään.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: kt - 24.01.12 - klo:08:13
Itse painelen nappia vähintään 5...6 kertaa ennenkuin "oikea" tieto on hollilla.
Ohjekirjastahan tuo selviäisi, mitä nappia pitää painella, kuinka monta kertaa ja miten pitkään.
Ohjekirjassa on vain, että virrat päälle, auto paikallaan ja lyhyesti näpäytetään jakoavain-näppäintä. Joskus olen näpytellyt sitä, mutta ei vaikutusta.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 24.01.12 - klo:08:43
Ohjekirjassa on vain, että virrat päälle, auto paikallaan ja lyhyesti näpäytetään jakoavain-näppäintä. Joskus olen näpytellyt sitä, mutta ei vaikutusta.

Kannattaa varmaan kysellä jossain Passat-ketjussa, että onko tuossa jotain erikoisuuksia, mistä manuaalissa ei mainita. Esimerkiksi Ocussa oli huoltoennusteen katsominen erittäin tarkkaa puuhaa. Turvavyö ja ovet piti olla kiinni ennen napin painamista ja nappiakin piti painaa täsmälleen oikealla hetkellä virtojen kytkemisen jälkeen.

jarsiv

Nyt tuli kilometrit näyttöön. Turvavyö kiinni ja huoltopainikkeen näpyttelyä. Sitten pidin pohjassa sitä ja tadaa 14tkm tai vuosi huoltoon.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy