sisätilalämppärin asennus

Aloittaja karkka, 02.10.10 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

karkka

Olisi ajankohtainen hetki ruveta suunnittelemaan sisätilanlämppärin asennusta uuteen autoon. Lämmittimen tyypiksi tulee varmaan DEFA Termini joka on mallia "slim". Onko hyviä asennuspaikka esimerkkejä/vinkkejä ? Pelkääjän jalkotilassa keskikonsolin seinustalla varteenotettavassa paikassa on verkkotasku, jonka voisi uhrata yhdessä vaihtoehdossa lämmittimelle. Liekkö johdotuksia vaarassa ruuveilla teloa? Mihin kohtaanhan ovat liikkeessä lämppärin asentaneet?

tarzi

Verkkotaskun päälle pystyy huoletta asentaan. Kannattaa käsin kopeloida sieltä takaa ettei tosissaan oo mitään mut aina se siihen on passannut tähän mennessä.. Taitaa olla ainut hyvä paikka mihin asentaa toi.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Wekotin

Golf V Variantissa pistin juuri tuohon keskikonsolin reunustaan pelkääjän puolella. Johdotuksia ei välittömässä läheisyydessä ollut. Siinä on vielä muutenkin hyvässä paikassa ettei tule turhaan matkustajan potkituksi tuo vehje ja ylimääräisen sähköpiuhan voi kääriä lattiamaton alle.

PIPO

Sivupaneelit kannattaa laittaa kunnolla kiinni jos niitä irroittaa.Omasta lähti molemmat irti takuukorjauksen jälkeen kun ne oli käytetty irti >:( Ei muuten mutta kuskinpuoleinen tippui polkimien väliin.Onneksi ei käynyt vahinkoa  ::)

väinämöinen

Kiinnitin Termini 1850 hansikaslokeron pohjaan FL-Ocussa,on hyvin kiinni siellä huomaamattomasti eikä haittaa penkin siirtelyä jos joutuu takapenkillä olevan turvaistuimen vuoksi  siirtämään etupenkkiä eteenpäin.

mla

Meillä on toisessa Superbissä noin:

Eli verkkotasku säilyi ja suuntaus on parempi puhallukselle kun on vähän lähempänä penkkiä. Terminit 1350 ja 2100 (tuli se ostettua viime talvena kun ei meinannut 1350 riittää -30C pakkasilla) mahtuu tuossa pyörittämään ilmaa ja ei ole penkinkään tiellä ellei nyt ihan eteen tuuppaa penkkiä.

Tuo paneli lähtee irti vetämällä ja hieman pujottelemalla ja takana ei ole mitään ainakaan meidän autoissa tuossa kohtaa mihin osua ellei todella pitkiä ruuveja käytä.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

SciroSJK

Mulla on sciroccossa myös tuossa paikassa, ehkäpä vaan hiukan pystymmässä asennossa!

hiloran

Itselläni oli ajatuksena saada lämmitin puhaltamaan mahdollisimman kohti lasia ettei tartte raapata. En myös tykkää ruuvailla ylimääräistä autoon ym ym ym.

Linkki telineeseen, minkä tein defaani. Taivuteltu muovilevystä kuumailmapuhaltimella ja maalattu mustaksi. Johto menee nätisti maton alta. Lämppäri ei häiritse repsikkana istuvaa. Mitäs tykkäätte?

Calix:lla on alun perin sellainen rautalankateline olisi vissiin pitänyt alunperin ostaa calix:n minilämppäri.Biltemassakin on teline josta voi varmasti muokata defaan http://www.biltema.fi/ tuotenumero 40431

http://picasaweb.google.fi/hiloran/Defa8502150Teline#

mla

Lainaus käyttäjältä: hiloran - 02.10.10 - klo:16:49
Itselläni oli ajatuksena saada lämmitin puhaltamaan mahdollisimman kohti lasia ettei tartte raapata. En myös tykkää ruuvailla ylimääräistä autoon ym ym ym.

Kannattaa muistaa, että jos suoraan lasiin puhaltelee niin saa aikaan kovat rasituksen lasiin lämpötilaerojen vuoksi.

Tuolla tavalla mikä meidän toisessa Superbissä käytössä riittää kun pyyhkii sulan loskan tuulilasilta - pienemmälläkin riitti alle -15C pakkasilla, mutta kovemmilla viime talven pakkasilla tosiaan päätin että ostan tuon tehokkaamman - siinä kun on kuitenkin tehoalueen valinta 1350/2100W niin voi käyttää pienempää tehoa kun tehokkaampaa ei tarvita.

Thorgen

Pääasia että pääsee puhaltamaan avaraan tilaan, ettei se lämmin ilman pyöri vain siellä pelkääjän jalkotiloissa.

Ouzi

Mulla on Calix Slimline 1400w ja se on hyvä kun on pikku terminin kokoinen ja mukana tulee just tuollainen rauta mikä laitetaan maton alle niin pysyy siinä pystyssä. Se on todella hyvä paikka lämppärille. Ikkunat aukee nopeasti huurrusta eikä ole jaloissa. Mikä parasta ei tarvitse autoon mitään ruuveja ruuvailla.

vasara

Lainaus käyttäjältä: hiloran - 02.10.10 - klo:16:49

Linkki telineeseen, minkä tein defaani. Taivuteltu muovilevystä kuumailmapuhaltimella ja maalattu mustaksi. Johto menee nätisti maton alta. Lämppäri ei häiritse repsikkana istuvaa. Mitäs tykkäätte?

http://picasaweb.google.fi/hiloran/Defa8502150Teline#

No jumaleisson.. noitahan voisi taivutella ihan teollisesti muillekkin :)
Harmittaa kun Defan muuten hyville ja kompaktin kokoisille lämppäreille ei tuon tyyppistä lisävarustetta valmiina ole. Vanha Calix itellä käytössä kun siinä mukana vastaavantyylinen rautalankaviritys ja ei huvita tehdä autoihin ruuvinreikiä.

hiloran

Lainaus käyttäjältä: mla - 02.10.10 - klo:16:56
Kannattaa muistaa, että jos suoraan lasiin puhaltelee niin saa aikaan kovat rasituksen lasiin lämpötilaerojen vuoksi.

Tuolla tavalla mikä meidän toisessa Superbissä käytössä riittää kun pyyhkii sulan loskan tuulilasilta - pienemmälläkin riitti alle -15C pakkasilla, mutta kovemmilla viime talven pakkasilla tosiaan päätin että ostan tuon tehokkaamman - siinä kun on kuitenkin tehoalueen valinta 1350/2100W niin voi käyttää pienempää tehoa kun tehokkaampaa ei tarvita.

juup golffissa on tuo hanskalokero hieman blokkaamassa ettei ihan suoraa lasiin puhalla. Leviäähän ne halkeamat jos kovasti puhaltaa.

Itse en suosittele kenellekään tuota 800/1850W lämppäriä. tuolla 850w teholla ei tee mielestäni mitään edes näillä keleillä. ostaa sitten vaikka 1350W (siro+sopiva) tai 1350/2100W (sopiva/tehokas) mallin.

hieman aiheesta poiketen itellä on myös webasto ja letkulämppäri. letkulämppäriin (calix) pitäisi asentaa tuo pump kit (calix) jonka pitäisi tehostaa letkulämppärin toimintaa. hintaa oli roimat 200â,¬. kerron sitten miten kävi

Kapa

Keskikonsolin muoveihin ja muuallekkin muoveihin on ihan helppo ruuvata mitä tahansa. Reikiä pelkääville tiedoksi, että nuo reiät pystyy tarvittaessa fixaamaan näkymättömiin. En kuitenkaan suosittele ihan kojelautaan niitä reikiä tekemään, mutta sen alapuolelle homma on varsin helppoa.

apo

Lainaus käyttäjältä: hiloran - 02.10.10 - klo:22:25
letkulämppäriin (calix) pitäisi asentaa tuo pump kit (calix) jonka pitäisi tehostaa letkulämppärin toimintaa. hintaa oli roimat 200â,¬. kerron sitten miten kävi
Sori Ot: kyselin kanssa Touraniin tuota Calixin järjestelmää ja vähän vajaa 400â,¬ olisi tullut maksamaan. Nykyisellä paistinpannulla ei tee kyllä yhtään mitään.

Noissa Defan sisälämppäreissä on hyvä tuo erittäin voimakas ilman puhallus. 1350W on tosin hieman pieni Touranin kokoluokkaankin.

karkka

Täällähän on tullut tosi hyviä vinkkejä jopa kuvien kera  :) Tuo maton alle tuleva teline systeemikin on tosi hyvä idea. Mitenkähän onkohan vakuutusehdoissa rajoituksia asennuksen suhteen? Ne hoksaa tienkin vasta sitten kun kottero on palanut ja virkailija huomauttaa ettetkö lukenut tuota pientä tekstiä jossa sanotaan "ettemme korvaa sodan emmekä rauhanaikana tapahtuneita vahinkoja  ;) "
Tuskin vaatinee kuitenkaan kiinteää asennusta.....

mla

Tuossa taas on vähän sama kuin vängättiin akkulaturin asennuksesta. Osan mielestä muita kuin Defan latureita ei voi asentaa kiinteästi (juuri vakuutuksien vuoksi), vaikka useimmissa muissakin akkulatureissa on hyväksyntä ja lisäpalikat kiinteätä asennusta varten.
Mitä eroa on sitten sillä että joka kerta kytkee laturin siihen samaan kohtaan/asentoon tai että asentaa sen siihen kiinteästi (eli ei vain poista sitä latauksien välissä sieltä konehuoneesta) en koskaan saanut. Ja miten vakuutustarkastaja voi tietää eron onko laturi otettu latauksien välillä irti vai pidetty autossa on minulle myös hieman hämärän peitossa :)

Vähän samalta tuo kuullostaisi tuon sisätilanlämppärin kanssa - ei tuo äkkiä ajateltuna muuta asennusta niin että se olisi valmistajan hyväksynnässä poikkeava. Ja onko Calixin rautalanka telineen paremmaksi tekeminen asennuksen niin erilaiseksi tekevä? Tai onko tuo oman telineen tekeminen sitten myöskään sitä yleensäkään - omasta mielestäni ei, mutta kait joku esittää jotain eriäviä mielipiteitä kohta :)

antijape

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 02.10.10 - klo:18:26
Mulla on Calix Slimline 1400w ja se on hyvä kun on pikku terminin kokoinen ja mukana tulee just tuollainen rauta mikä laitetaan maton alle niin pysyy siinä pystyssä. Se on todella hyvä paikka lämppärille. Ikkunat aukee nopeasti huurrusta eikä ole jaloissa. Mikä parasta ei tarvitse autoon mitään ruuveja ruuvailla.

Samanmoinen mulla. Ã,,äni tälle jos on "ruuvireikäkammoinen" kuten minä. ;)

joxxoj

Mistä te olette tuoneet superbin ohjaamoon nuo panssarikaapelit ynnä muut kaapelit,  onko hankala homma?(en löytänyt mistään oikeen kunnollista infoa) Itse tilasin juuri tuon defan smart start systeemin ja aikomuksena asentaa se itse. Se vaatii lämpötila anturin tuonnin sisälle sekä nuo panssarikaapelit.
Ilmeisesti aikahankala saada tuohon lohkolämppäri, ei ole edes maahantuojalla. Kone siis tuo cffb ja dsg

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: antijape - 06.10.10 - klo:15:04
Samanmoinen mulla. Ã,,äni tälle jos on "ruuvireikäkammoinen" kuten minä. ;)
+1  :)
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

765turbo

Lainaus käyttäjältä: joxxoj - 12.01.11 - klo:14:52
Mistä te olette tuoneet superbin ohjaamoon nuo panssarikaapelit ynnä muut kaapelit,  onko hankala homma?(en löytänyt mistään oikeen kunnollista infoa) Itse tilasin juuri tuon defan smart start systeemin ja aikomuksena asentaa se itse. Se vaatii lämpötila anturin tuonnin sisälle sekä nuo panssarikaapelit.
Ilmeisesti aikahankala saada tuohon lohkolämppäri, ei ole edes maahantuojalla. Kone siis tuo cffb ja dsg

Kyllä kai noita osia saa,eli paistinpannu kiinni ja menox..mulla manuaalissa letkulämppäri 795 Defalta ja minitermini.Toi 4833 on valitettavasti vaan öljynlämmitin :(

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=SKODA&modell=SUPERB&type=2&lang=6&ndid=

joxxoj

vissiin juuri tuo 4833 malli on loppu, kuuulemma loppukuusta maahantuoja voi sitä saada. No samapa se, ei minulla ole autoakaan vielä. Mutta enemmän kiinnostaa tuo läpivienti, mitä kautta se tuodaan sisään. Kiinnostaa lähinnä siksi, jotta osaan tilata riittävän pitkät kaapelit.

kastagir

Meillä oli superbissa johto valmiina paikallaan. Oli laitettu repsikan jalkatilaan oikealle sivulle.
Itse karsastan kaikenlaisien reikien tekoa hienoon autoon, joten ostin Calixin sisälämppärin (1300W) fixuksesta.
Mukana oli lattiateline. Laitoin johdon ja lattiatelineen jalkaosan repsikan maton alle.
Lattiatelineessä lämmitintä saa kallistettua sivusuunnassa, jotta saa ilmavirran keskelle autoa.

janilind

Lainaus käyttäjältä: joxxoj - 12.01.11 - klo:14:52
Mistä te olette tuoneet superbin ohjaamoon nuo panssarikaapelit ynnä muut kaapelit,  onko hankala homma?(en löytänyt mistään oikeen kunnollista infoa) Itse tilasin juuri tuon defan smart start systeemin ja aikomuksena asentaa se itse. Se vaatii lämpötila anturin tuonnin sisälle sekä nuo panssarikaapelit.
siellä on ihan läpivienti valmiina tuota sisähaaraa varten repsikanpuolella. Pyyhkijöiden vivustojen kaukalosta pääsee läpiviennille kun hieman raottaa sitä suojaritelikköä. Sisäpuolelta tuolle läpiviennille pääsee kun irrottaa hanskalokeron - siinä on yksi hankalapääsyinen ruuvi avausnapin alla, muuten pala kakkua toi irrotus. Siitä sitten kun ährää kädet verillä jonkun aikaa niin hyvä tulee:)
Superb Combi 1.8TSI DSG

McVAG

Tuli tuossa hankittua Defa Termini 2100 ja pitäisi päättää mihin kohtaan laitan kiinni.

Perinteinen kartanlukijan jalkatilaan keskikonsolin kylkeen estää käyttämästä verkkotaskua ja osuu pidemmillä matkustajilla polveen, sekä tulee aika lähelle penkkiä. Mietin sellaista ratkaisua, että laittaisi mahdollisimman syvälle hanskalokeron luukkuun alareunaan kiinni. Siten, että olisi keskellä jalkotilaa. Superbissa on jalkatilaa niin paljon, ettei se polvii pystyisi kolisemaan, mutta jäin vähän miettimään, että olisiko se liian hyvin esillä siinä kohdilla.

Mihin kohtaan on kukin lämmittimensä ruuvannut? Kuva ois kiva :)

Zaasa

Ocussa se on hyvin tuolla reunassa

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.02.11 - klo:22:26
Ocussa se on hyvin tuolla reunassa

Octaviassa oli itsellä keskikonsolin kyljessä ja hyvin toimi siinä. Superbissa keskikonsolin reuna ei ole yhtä tasainen ja menee asennus paljon lähemmän penkin etureunaa... Mietin että jos laittaisi tuon kuvan tyylisesti niin laittaisiko keskelle vai reunaan? Osuisiko reunassa polviin ja pistäisikö liikaa silmään keskellä...

ePa

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 21.02.11 - klo:22:30
Mietin että jos laittaisi tuon kuvan tyylisesti niin laittaisiko keskelle vai reunaan? Osuisiko reunassa polviin ja pistäisikö liikaa silmään keskellä...
Kuskinpenkille lämmitin ei näy ollenkaan,reunassa ei osu polviin vaikka penkki olisi lähes edessä.
Lämmitin jää suht.alas,polville jää hyvin tilaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy