Uusi Mazda 6 2015

Aloittaja Jyri, 23.11.15 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

Jyri

Sattui silmään mainos ja pakko myöntää että käbiini näytti kyllä erittäin houkuttelevalta tuossa luxary mallissa, erittäin makeat nahat kojetaulussa ja keskikonsolissakin.

! No longer available

Jyri

HUD olis kanssa kiva, mutta nuo moottorivaihtoehdot eivät kyllä oikein houkuta, sääli. Mazda on kyllä niitä ainoita Nipponin autoja jotka itselle maistuisi, mutta moottorivaihtoehdot laahaa kyllä perässä.

Hannes

Myös korin kesto korroosiota vastaan on edelleen ongelma.

Patomursu

Tyylikäs auto tuo uusi 6:nen.

Mikäs tuossa korissa ruostuu? Edellinen octaviakin ruostui vaikka vasta 4v vanha ja 130tkm ajettu, pesujen puutteesta ei johtunut  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Hannes

Mites tuo C mersu onko pysynyt ruosteettomana?. Meillä on mersuja työmaalla ja ruostetta löytyy lokasuojan reunoista jne... eli samat kohdat  kuin Mazdassa.

Uti

Mazdan ruostuminen lienee samaa tasoa kuin Toyotoissa, Kioissa, Nissaneissa ja monissa muissa. Eli kestää varmasti ilman näkyvää ruostetta vuosia. Itsekin kuitenkin reilu vuosi sitten ruostesuojautin silloin ostamani CX5:n vaikka en autoja kovin kauan yleensä pidäkään. Käsittääkseni mm. kaikki Saksaan, Ruotsiin ja Norjaan menevät Mazdat ruostesuojataan ainakin jotenkin Amsterdamin tuontisatamassa ja tämä on parantanut Mazdan ruostemainetta ainakin Saksassa. Kustannus  autoa kohden on n. 300â,¬/auto. Milloin Suomessa?
Mazdan bensamoottorit ovat melko mukavia alaväännöltään, ei toki turbon veroisia.

Markku

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.11.15 - klo:20:40
Tyylikäs auto tuo uusi 6:nen.
Mikäs tuossa korissa ruostuu? Edellinen octaviakin ruostui vaikka vasta 4v vanha ja 130tkm ajettu, pesujen puutteesta ei johtunut  :o
Se koripelti pohja-alueilta ja reunoistaan pakkaa ruostumaan, kuten tukivarsistoon kuuluva tekniikkakin.
Mazdan heikkous on todella äänekäs alusta, mm. rengasäänet (!).
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 23.11.15 - klo:20:52
Se koripelti pohja-alueilta ja reunoistaan pakkaa ruostumaan, kuten tukivarsistoon kuuluva tekniikkakin.
Mazdan heikkous on todella äänekäs alusta, mm. rengasäänet (!).

Hyvä tietää, vaikka ei mazdaa 99% varmuudella tule hommattuakaan  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

exlex

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 23.11.15 - klo:20:52
Se koripelti pohja-alueilta ja reunoistaan pakkaa ruostumaan, kuten tukivarsistoon kuuluva tekniikkakin.
Mazdan heikkous on todella äänekäs alusta, mm. rengasäänet (!).

Siis koskeeko ruoste 3:s sukupolven Mazda 6:sta?

Faceliftissä on luvattu että äänet ovat laskeneet 25%. En tiedä sitten miten tämä on vaikuttanut, kun olen ajanut vain tällä faceliftversiolla. Tosiaan itsekkin yllätyin hieman, että rengasäänet kuuluivat sisään noin voimakkaasti 6:sessa vesisateella. Itselläni on A3:sessa 18-tuumaiset renkaat ja mielestäni oma autoni on hiljaisempi tai yhtähiljainen. Renkaina Goodyearin Effience gripit, jotka ovat kyllä todella hiljaiset ajossa. Vanhoilla Continentalin SporContacteilla a3:nen oli äänekäs. Näköjään noilla kumiseoksillakin on väliä äänen suhteen ihan oikeasti. Ajoin 6:sella vesisateessa ja alla taisi olla 17-tuumaiset renkaat. Auto oli kyllä muuten erittäin loistava auto.

Olen kyllä Jyrin kanssa täysin samaa mieltä, että Mazda on ainoa japsiauto mitä voisi harkita.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 23.11.15 - klo:19:01
HUD olis kanssa kiva, mutta nuo moottorivaihtoehdot eivät kyllä oikein houkuta, sääli.
Mitä uudessa Passatissa koeajon yhteydessä katselin tuolaista erillisessä pleksissä kiiluvaa HUDia, niin itse en ottaisi tuollaista edes ilmaiseksi. Todella halvan muoviroinan oloinen muovilipare, jolle en oikein mitään käyttöarvoa löytänyt.

Dissection

Juu..kyllä on makean näkönen ulkoa ja tarpeeksi myös sisältä eikä bensaturbojen saamattomuus haittaa vaikken dieselillä ajakkaan...mutta yksi asia estää mahd. ostamisen...siihen ei saa suksiluukkua millään rahalla kuten ei yllättävään moneen nykyautoon enää ja se karsii ehdoķkaita :/ Mazda myyjä perusteli asiaa turvallisuudella? aika veikeää ;) Oiskohan kuitenkin hinta mikä sanelee asian...

JFabiaK

Edelleen: millähän Mazdan myyjät perustelevat näissä uusimmissakin malleissaan nämä karmeat rengasmelut ja alustaäänet?? ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Routa

Hintaluokalla. Ei tässä hintaluokassa kuulemma voi odottaa hiljaisuutta. Näin kuulin kun uuden Mazda6:n kävin koeajamassa.

Harmi sinänsä, että tähän faceliftiinkaan ei ole saatu melutasoa kunnolla alemmas. Muuten tuo on niin käteen sopiva auto itselleni ja eipä tuon Business Editionin hinnalla oikein mitään muutakaan isoa farmaria yhtä hyvillä varusteilla ja kunnollisella automaatilla saa. Avensis lähimpänä mutta sen variaattorivaihteisto ei miellytä.
Entinen VAG-kuljettaja.

Dissection

lol...ai ei vai voi oottaa hiljaisuutta ;) No vittu mitä paskaa taaa suoraan sanoen..kuin paljon auton pitäs maksaa että voi odottaa!!!!! hiljaisuutta? Väh 60kâ,¬?

Uti

Hyvinpä näytti tällä foorumilla paljon parjattu Mazda 6 pärjäävän TM:n vertailussa numerossa 12/16! Myöskään melu ei näyttänyt muodostuvan ongelmaksi, sama arvosana 8 kuin tuossa kehutussa Skoda Superbissa! Kokonaissijoitus oli jaettu 2. tila Skodan jälkeen.

Markku

Routa

Lainaus käyttäjältä: Uti - 15.06.16 - klo:14:45
Hyvinpä näytti tällä foorumilla paljon parjattu Mazda 6 pärjäävän TM:n vertailussa numerossa 12/16! Myöskään melu ei näyttänyt muodostuvan ongelmaksi, sama arvosana 8 kuin tuossa kehutussa Skoda Superbissa! Kokonaissijoitus oli jaettu 2. tila Skodan jälkeen.
Millaisia arvosanoja muut sai melusta? Superbia tai Passattia en ole koeajanut kun niihin ei saa sitä kunnon automaattia tuossa hintaluokassa, mutta Mondeoon verrattuna 6 tuntui meluisalta.
Entinen VAG-kuljettaja.

finnman

Olisiko Mazdaan tehty faceliftin yhteydessä äänieristysparannuksia? Taannoin Tuulilasissa 14/2013 oli Octavialle laitettu luokkaa isompia vertailuun(tai ei kokoero nyt kovin suuri ollut): Mazda6, Avensis ja 508. Octavia pyyhki lattiaa näillä malleilla ja jos oikein muistan taisi Octavia olla hiljaisin myös? TM:n vertailu on ollut aina hiukan pisteytyksen osalta erilainen verrattuna Tuulilasin vertailuun(TM:ssä on pisteytetty isompia kokonaisuuksia yhden nimikkeen alle) ja painotuskerroin tekee tuloksista erilaiset. 

japa

Auto olisi varteenotettava vaihtoehto kun tulisi bensaturbot. ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

mattinen

Mistä muuten mahtaa johtua, että japanilaiset valmistajat tarjoavat niin vähän ahdettuja bensamoottoreita?

Uti

#19
Testissä: Skoda Superb 2.0 Tdi style dsg, Mondeo 2.0 tdci power shift titanium, Mazda 6 2.2 D premium plus, Kia Optima business premium Dct, Renault Talisman dci 160 Intens 4Control, Hyundai Sedan 1,7 crdi Style 7Dct.

Tämä myös paremmuusjärjestys, Mazda Ford sijoitus jaettu.  Melut 8, 9, 8, 7, 8, 7. Järjestyksessä kuten autot yllä.
Renkaina Mazdassa Toy Proxes T1 Sport, muissa Continental, Nokian tai Michelin!

Markku

Routa

Toyot on omien kokemusten mukaan aika äänekkäät. Koeajamani Mondeo oli Trend-varusteinen ja 16" kumeilla, joka on varmasti korostanut eroa Mazdaan, jossa 17" tossut vakiona.
Entinen VAG-kuljettaja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy