LED päivävalot Yetiin

Aloittaja Jarde, 01.10.10 - klo:15:24

« edellinen - seuraava »

vws

Täällä myös toimii (toistaiseksi) ilman vastuksia. Kaksi kertaa olen saanut vikavalon palamaan, mutta silloinkaan ei näköjään sammuttanut päiväajovaloja.

Jos laittaa virrat päälle, mutta ei käynnistä samantein niin syttyy vikavalo ja se myös jää palamaan. Jos taas käynnistää moottorin normaalisti ei vikavalo syty. Kerran vikavalo paloi myös kun oli normiajovalot päällä vaikka kaikki polttimot näytti olevan kunnossa ja palavan kirkkaasti.

Muuten, yli tunti meni että sain ne asennettua ja vastuksien laitosta ei tullut mitään... vakiojohdotus on liian lyhyt... tai oikeastaan multa vaan puuttui pari kättä lisää.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Terotin

Minulle tuli led-polttimot dx.comista.. Olivat mallia plug and play. Mitähän mieltä katsastus on kyseisistä polttimoista?. Tuleeko hylsy tai huomautus jos ajelee ledit keulalla tarkastukseen?

vws

Päivitystä omaan tilanteeseen. Samat ledit edelleen mutta nykyään vikavalo syttyy aina. Ledeistä on useita diodeja pimeänä ja osa välkkyy.

Tapatalk pro with Nexus7

Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

the_raz

Lainaus käyttäjältä: Terotin - 14.05.14 - klo:11:05
Minulle tuli led-polttimot dx.comista.. Olivat mallia plug and play. Mitähän mieltä katsastus on kyseisistä polttimoista?. Tuleeko hylsy tai huomautus jos ajelee ledit keulalla tarkastukseen?

Itsellä Roomster, jossa olen vaihtanut päiväajovalot ledeihin (vähän helpompi koska Roomsterissa perus P21-kanta). Katsastuksessa ei mainittu mitään asiasta.

Liucas

Onko kukaan VCDS:llä tutkinut saako päiväajovaloilta polttimovalvonnan koodattua pois?
VAG exät
- 80 B4 (ABK)
- A4 Avant Ambiente B5 (ADR)
- Passat Variant Highline 3BG TDI (AVF)
- Octavia Scout 1Z TDI (BMM)
- Yeti 4x4 Experience `10 (CFHC)
- Octavia Scout TDI 184 `15 (CUNA)

headman78

Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

headman78

Perjantaina asensin yo. ledit ja hyvältä näyttää, arveluttaa vaan katsastus kun nuo eivät ole ilmeisesti TÜV hyväksytyt (This article is only for off-road and racing purposes).

Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

pomo

Aika kirkaalta näyttää ainakin kuvassa?

Zego

Toivottavasti kestävät, itse epäilen etteivät kauan kestä mutta toivotaan että olen väärässä.  :D

headman78

Lainaus käyttäjältä: pomo - 13.12.15 - klo:12:30
Aika kirkaalta näyttää ainakin kuvassa?

Kamera huijaa, ei ne noin kirkkaat sentään ole :)
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

headman78

Lainaus käyttäjältä: Zego - 13.12.15 - klo:14:00
Toivottavasti kestävät, itse epäilen etteivät kauan kestä mutta toivotaan että olen väärässä.  :D

Mistäs moinen epäily kumpuaa? Näissähän on erillinen kuormavastus.
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 13.12.15 - klo:10:42
Perjantaina asensin yo. ledit ja hyvältä näyttää, arveluttaa vaan katsastus kun nuo eivät ole ilmeisesti TÜV hyväksytyt (This article is only for off-road and racing purposes).

Ei mene läpi jos katsastusmies lukee lakia ja asetusta sanatarkasti. Polttimo on laiton eikä umpiotakaan ole hyväksytty LED-polttimolle.

headman78

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 14.12.15 - klo:09:13
Ei mene läpi jos katsastusmies lukee lakia ja asetusta sanatarkasti. Polttimo on laiton eikä umpiotakaan ole hyväksytty LED-polttimolle.

Jep jep, viime katastuksessa kyseli vaan mistä olet hankkinut noita ledejäs (peruutus, rekkari ja parkit)  ;D
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 14.12.15 - klo:09:22
Jep jep, viime katastuksessa kyseli vaan mistä olet hankkinut noita ledejäs (peruutus, rekkari ja parkit)  ;D

Ai ai. Nyt tuli vakava laatupoikkeama katsastusmieheltä. Hengenvaarallinen kuolemanloukku päässyt liikenteeseen aiheuttamaan sekasortoa ja kärsimystä! ;D Eikö kukaan ajattele lapsiemme parasta! :'(

hece

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 13.12.15 - klo:19:22
Mistäs moinen epäily kumpuaa? Näissähän on erillinen kuormavastus.
Tahtoo olla näissä hehkukantaisissa ja "halvoissa" led-valoissa yleisestikin ongelmana puutteellinen jäähdytys joka johtaa siihen että ledit käyvät liian kuumana joka hajoittaa ledit. Ledithän eivät kyllä lämpene yhtä paljon kuin hehkut mutta niiden kesto alkaa heiketä jo alle sadan asteen lämpötiloissa.

headman78

Lainaus käyttäjältä: hece - 14.12.15 - klo:10:17
Tahtoo olla näissä hehkukantaisissa ja "halvoissa" led-valoissa yleisestikin ongelmana puutteellinen jäähdytys joka johtaa siihen että ledit käyvät liian kuumana joka hajoittaa ledit. Ledithän eivät kyllä lämpene yhtä paljon kuin hehkut mutta niiden kesto alkaa heiketä jo alle sadan asteen lämpötiloissa.

Ahaa, kuormavastukset ainakin kävi niin kuumana et näpit palo joten jätin umpion ulkopuolelle.
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

the_raz

Itse vaihoin edelliseen Roomsteriin ledit päiväajovaloiksi, tämä oli tosin helpompi kun polttimo oli yleisempi malli. Hyvin kestivät 3 vuotta, eikä katsastusmieskään sanonut mitään vaikka ne kirkkaan umpionlasin läpi näkyi selkeästi että ne on ledejä, ja valokin oli vähän turhan kylmä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy