Nahka- vai kangasverhoilu istuimiin?

Aloittaja rami, 12.11.15 - klo:23:17

« edellinen - seuraava »

rami

Harva se haluaa kovalla pakkasella mennä istumaan jäiseen autoon nahkoille.
Kumminkin kannattaa kysyä Mattiselta. ;D ;D ;D

th

Kyllä se webasto nahat lämmittää talvella ennen autoon istumista. Itse tosin mennyt kangaspenkillä tähän asti, kun en ole nähnyt nahkoja rahan arvoisiksi, otan jos kuuluu varustetasoon tai pakettiin, mutta en ruksi erikseen listalta. Mieluummin sitten jotain teknisempää lisävarustetta silläkin rahaa, esim. webasto.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Patomursu

Faktahan on se että jos on kangaspenkit ja nahkapenkit autossa ja olosuhteet identtiset niin nahkapenkit tuntuvat kylmemmältä kuin kangaspenkit. Huom tuntuvat, lämpötilahan niissä on aamulla autoon istuessa täysin sama. Kylmyyden tunne tulee siitä kumpi materiaali johtaa paremmin lämpöä, eli nahka johtaa lämpö perseestä nopeammin pois (jakaa lämpöä nahassa) kuin mitä kangas. Tämä tilanne siis talvella.

Tuntuu että nahkamiehet (ja naiset) alkavat mutuilemaan webastoilla ja lämppäreillä kun aletaan lyömään faktoja pöytään, tosiasia on että talvella nahka on kylmemmän tuntuinen, kuin kangas. Kesällä asia on taas hieman erilainen, kun kangas myös varastoi lämpöä tehokkaasti, eli siksi se voi myös tuntua kesällä kuumalta ja alkaa hikoiluttamaan.

Joitakin forumin henkilöitä fysiikan lait ja materiaalien ominaisuudet ei ilmeisesti koske  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mremonen

Nahka/alcantara -yhdistelmällä mennään. Voi olla tyylitöntä, mutta kun en osta noita vehkeitä naapurien kateuden vuoksi vaan omaan käyttöön, niin mukavuus ratkaisee.

Kahdet täysnahat on ollu: vollessa ja saabissa. Ja molemmat vahvistivat mun ennakkokäsityksiä: talvella kylmät, kesällä kuumat. Kesällä jos volle seisoi auringossa, niin shortseissa ei ollut mitään asiaa. Rannalta tullessa piti rantapyyhe laittaa penkille.

Saabissa oli vielä sellaiset hunajanvaaleat nahkajakkarat. Auto oli pari viikkoa vanha kun ajettiin hiihtolomalle Vuokattiin. Mulla oli jalassa farkut ja sen jälkeen autossa oli ylen arvokkaan näköiset sinertävät antiikkinahkajakkarat. Onneksi oli liisari...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

PetkeQ

Usein konsernin sporttipenkkien sähkösäädöt on koplattu vain nahkoihin, sitä kautta kunnolliset ja kattavat säädöt vaatii speksaamaan jonkinasteisia nahkoja. Lattapenkeissä pysyy toki paremmin kiinni kankailla, tiukemmin muotoiltuihin penkkeihin nahkat sopii aivan loistavasti. Alcantarakombo on näistä aika hyvä kompromissi.

Autoja ei tietenkään osteta jälleenmyyntihinnan tai puhtaanapidon takia, mutta täysnahkoja voi käyttää todella huoletta ja pestä rankan käytön liat vaikka painepesurilla ja katuharjalla. Kankaiden kanssa joutuisi varomaan paljon enemmän.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: PetkeQ - 02.12.15 - klo:21:45
Autoja ei tietenkään osteta jälleenmyyntihinnan tai puhtaanapidon takia, mutta täysnahkoja voi käyttää todella huoletta ja pestä rankan käytön liat vaikka painepesurilla ja katuharjalla. Kankaiden kanssa joutuisi varomaan paljon enemmän.

Eipäs nyt liioitella. Kynsiharja ja kissasaippua toimii, ym. menetelmät ei. Nahkoissa pitää myös muistaa, että maalattu (PU-pinnoitettu) nahka kestää huonosti mekaanista kulutusta. Nahat ja varsinkin saumat tulisi pitää puhtaana, niissä majaileva hiekka hiertää ja pilaa nahan ennen pitkää. Vetoketjut, niitit, jopa farkkujen sauma voi vetää nahan (maalatun) pinnan rikki. Siitä vahinko lähtee leviämään, pintaa korjataan samoilla menetelmillä kuin maalipinnan vaurioita. Täyteainetta ja uutta maalia...

Kangas ei ole toki immuuni sekään, nukkaantuu ja kuluu lopulta puhki. Pesu vaati käytännössä painehuuhteluimurin. Toisaalta, tumma kannassisusta ei juuri näytä likaiselta, kostea pyyhintä useimmiten riittää. Sitten kun penkit lopulta pesee, niin pesuvesi on mustaa kuin aikakin.  :o
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.12.15 - klo:13:34
Eipäs nyt liioitella. Kynsiharja ja kissasaippua toimii, ym. menetelmät ei. Nahkoissa pitää myös muistaa, että maalattu (PU-pinnoitettu) nahka kestää huonosti mekaanista kulutusta. Nahat ja varsinkin saumat tulisi pitää puhtaana, niissä majaileva hiekka hiertää ja pilaa nahan ennen pitkää. Vetoketjut, niitit, jopa farkkujen sauma voi vetää nahan (maalatun) pinnan rikki. Siitä vahinko lähtee leviämään, pintaa korjataan samoilla menetelmillä kuin maalipinnan vaurioita. Täyteainetta ja uutta maalia...

Kangas ei ole toki immuuni sekään, nukkaantuu ja kuluu lopulta puhki. Pesu vaati käytännössä painehuuhteluimurin. Toisaalta, tumma kannassisusta ei juuri näytä likaiselta, kostea pyyhintä useimmiten riittää. Sitten kun penkit lopulta pesee, niin pesuvesi on mustaa kuin aikakin.  :o
Kankaisiin saa uusia kangaspäällisiä halvalla mutta saako nahkaisiin nahkaisia?  :P

savolaiskollega

Ekan kerran kun uuteen autoon asiakas vetää laatat penkille niin ei tartte enää ihmetellä miksi NAHKAT!  8)

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 05.12.15 - klo:09:28
Ekan kerran kun uuteen autoon asiakas vetää laatat penkille niin ei tartte enää ihmetellä miksi NAHKAT!  8)
Taksikäytössä luonnollisesti jossain määrin eri tilanne kuin siviilikäytössä, siellä kun känniääliöitä kyyditään suhteellisesti paljon enemmän kuin siviilielämässä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

bustedi

Nahkat ottaisin automaattisesti jos samaan hintaan saisi. Kun hintaeroa tulee pitää punnita budjetin mukaan. Perus tallajalle ei liene paljon oksennuksilla väliä, omassa nykyisessäkään ei ole tainnut kukaan humalassa istua yli 70tkm matkalla.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

Ton-1

Vaikka nahka onkin hieno ainesosa sisustuksessa niin liian monta kertaa löysiksi venyneet etenkin istuinosan nahkaosat ei oikein hotsituta, niinpä omassa käytettynä ostetussa aatissa ollut S-Linen ( tumman kirjava)Speed-kangas ja tumman nahan yhdistelmä on toiminut todella hienosti, paras sisustan materiaali mitä minulla on koskaan ollut.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Veke

Minulle sillä ei ole merkitystä kummat on. Kaikissa edellisissä on ollut kangaspenkit. Toimineet loistavasti. Nykyiseen ei ollut muuta sisustusvaihtoehtoa kuin nahka-alcantara. Istuinosassa keskellä on tuota alcantaraa ja laidoissa pikkukaista nahkaa/keinonahkaa en tiijä kumpaa. On se tämmösillä pikkupakkasellakin reiden reunoille kylmemmän tuntoinen pitkän aikaa.
Octavia LB L&K 4x4 184 tdi DSG my16

xmasa

Mulla on Toipotan kikkareessa jakkaroiden istuin/selkä reunaosat ja pää/niskatuki nahkaa ja muuten kangasta. Ihan toimivan tuntuinen yhdistelmä, ainakin tähän mennessä. Katselin kerran Toyotan vaihtoautossa ollutta koko nahkaverhoilua ja kyllä se oli penkkien istuimen osalta kulunut jokseenkin nuhjuisen oloiseksi. Johtuen siitä, että kunnon nahkaa ei tuo istuinosa ollut, vaan sellainen jännän "reikämäinen" pinta. Joka läheltä katsottuna näytti, kuin olisi pieniä langanpätkiä sojottanut pystyssä noiden reikien ympärillä. Kaippa tuolla reikämäisyydellä on sitten haluttu parantaa kenties mukavuutta, jotta jakkara olisi vähemmän hiostava?

Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

enkero

Kankaat. Nyt on parkkiruudussa auto, jossa ei ole lämmittimiä ja nahkat. On nollakelissäkin todella kolea kokemus. Ens viikolla saa onneksi oman pirkka-Volkkarin taas alle.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Banned

Onhan kokonahkasisusta nyt paljon tyylikkäämpi kuin kangaspenkit. Tähän asti minun autoissa on kyllä ollut penkinlämmittimet, jos persettä paleltaa  ;D Joskus jos on jättänyt aurinkoon päin parkkiin, niin on penkki hetken polttanut, mutta ei tuolla nyt oikeasti ole kenellekään käytännön merkitystä. Koira kulkee takapenkillä ja kakarat sottaa, niin putsaaminen on huomattavasti helpompaa. Tulevassa autossa on nahka/alcantara. Saas nähdä onko mukavampi. Kovasti ainakin sen puolesta on puhuttu.
Passat GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy