Nahka- vai kangasverhoilu istuimiin?

Aloittaja rami, 12.11.15 - klo:23:17

« edellinen - seuraava »

rami

Hyvät kangaspekit ovat ehdottomasti mukavimmat käytössä. Ei kyllä kuluneet ja halkeilleet nahkatkaan mukavalta näytä.
En ikinä huolisi nahkapenkkejä autooni vaikka saisi samalla hinnalla kuin kangaspenkit.
Kangaspenkki on kesällä ilmava ja talvella lämmin.
Katselin Pasuunaa nahkapenkeillä ja tuli mieleen kalseanoloinen kokonaisuus ja Yäk.
Kaikista karseimman näköiset nahkapenkit ovat joissakin Volvoissa kun katselee käytettyjä. Vaalea nahka ja likaisia halkeamia täynnä. Lisäksi venyneet inhottavalle pusseille. ;D ;D ;D

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: rami - 12.11.15 - klo:23:17
Hyvät kangaspekit ovat ehdottomasti mukavimmat käytössä. Ei kyllä kuluneet ja halkeilleet nahkatkaan mukavalta näytä.
En ikinä huolisi nahkapenkkejä autooni vaikka saisi samalla hinnalla kuin kangaspenkit.
Kangaspenkki on kesällä ilmava ja talvella lämmin.
Katselin Pasuunaa nahkapenkeillä ja tuli mieleen kalseanoloinen kokonaisuus ja Yäk.
Kaikista karseimman näköiset nahkapenkit ovat joissakin Volvoissa kun katselee käytettyjä. Vaalea nahka ja likaisia halkeamia täynnä. Lisäksi venyneet inhottavalle pusseille. ;D ;D ;D

Sanoo mies jolla ei ole todennäköisesti koskaan ollut nahkapenkkejä.
Yleisestihän kuultu sanonta on että nahkapenkit on kuumia kesällä ja kylmiä talvella. Höpöhöpö, kateellisten panettelua ja niiden joilla ei ole kokemusta nahkapenkeistä.

Ihan vastaava kuin vielä muutamia vuosia sitten oli yleinen sanonta että ilmastointi on ihan turha Suomessa ja tämäkin niiden suusta joilla ei ollut ilmastointia.

Nahkapenkkejä pitää hoitaa kuten kangaspenkkejäkin. Jos joku saa nahkapenkit halkeilemaan ja pilalle, saa myös kangaspenkit pilalle. Itselläni ei ole ollut moista ongelmaa nahkapenkkien kanssa. Ne pysyy kunnossa jos niitä pitää kunnossa. Nahkapenkkien puhdistaminen noi sata kertaa helpompaa kuin kangaspenkkien joihin ajan myötä lika ja hajut tarttuu eikä niitä saa puhdistettua kotikonstein.
Nahkapenkkeihin tulee venymiä, toisiin enemmän, toisiin vähemmän, mutta se nyt on nahkan ominaisuus.

Ja tuolla aiemmin mainittu että Audin nahkapenkeistä kuluu kuskin penkin vasen reuna. Se kuluu kyllä ihan kaikkien muidenkin merkkien nahkapenkeistä ja kuluu myös kangaspenkeistä kun kilsoja tulee. Ei se pelkästään mikään Audin nahkojen ongelma ole. Nahkapenkeistä nuo kulumat vaan on helppo fiksata kuntoon, kangaspenkeistä ei.

Kangaspenkit nyt vaan tekee autosta niin kulin näköisen ::)

Joo, ja on mulla kotonakin nahkasohvat ;)

batman14

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.11.15 - klo:11:05
Sanoo mies jolla ei ole todennäköisesti koskaan ollut nahkapenkkejä.
Yleisestihän kuultu sanonta on että nahkapenkit on kuumia kesällä ja kylmiä talvella. Höpöhöpö, kateellisten panettelua ja niiden joilla ei ole kokemusta nahkapenkeistä.

Ihan vastaava kuin vielä muutamia vuosia sitten oli yleinen sanonta että ilmastointi on ihan turha Suomessa ja tämäkin niiden suusta joilla ei ollut ilmastointia.

Nahkapenkkejä pitää hoitaa kuten kangaspenkkejäkin. Jos joku saa nahkapenkit halkeilemaan ja pilalle, saa myös kangaspenkit pilalle. Itselläni ei ole ollut moista ongelmaa nahkapenkkien kanssa. Ne pysyy kunnossa jos niitä pitää kunnossa. Nahkapenkkien puhdistaminen noi sata kertaa helpompaa kuin kangaspenkkien joihin ajan myötä lika ja hajut tarttuu eikä niitä saa puhdistettua kotikonstein.
Nahkapenkkeihin tulee venymiä, toisiin enemmän, toisiin vähemmän, mutta se nyt on nahkan ominaisuus.

Ja tuolla aiemmin mainittu että Audin nahkapenkeistä kuluu kuskin penkin vasen reuna. Se kuluu kyllä ihan kaikkien muidenkin merkkien nahkapenkeistä ja kuluu myös kangaspenkeistä kun kilsoja tulee. Ei se pelkästään mikään Audin nahkojen ongelma ole. Nahkapenkeistä nuo kulumat vaan on helppo fiksata kuntoon, kangaspenkeistä ei.

Kangaspenkit nyt vaan tekee autosta niin kulin näköisen ::)

Joo, ja on mulla kotonakin nahkasohvat ;)


Sama juttu kun parkkitutkat alkoivat yleistymään niin kuuli usein että ''En ikinä halua tuollaisia turhakkeita'' kommentteja. Tietenkin nämä jotka näin sanoin niin niillä ei ollut ikinä olleet niitä omissa autoissan. Nyt kun se on melkein joka autossa melkein vakiovaruste niin ollaan niin tyytyväisiä, ja ruksitaan lisänä kaiken maailman kameroita ja vastaavaa  :D

rami

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.11.15 - klo:11:05
Sanoo mies jolla ei ole todennäköisesti koskaan ollut nahkapenkkejä.
Yleisestihän kuultu sanonta on että nahkapenkit on kuumia kesällä ja kylmiä talvella. Höpöhöpö, kateellisten panettelua ja niiden joilla ei ole kokemusta nahkapenkeistä.

Ihan vastaava kuin vielä muutamia vuosia sitten oli yleinen sanonta että ilmastointi on ihan turha Suomessa ja tämäkin niiden suusta joilla ei ollut ilmastointia.

Nahkapenkkejä pitää hoitaa kuten kangaspenkkejäkin. Jos joku saa nahkapenkit halkeilemaan ja pilalle, saa myös kangaspenkit pilalle. Itselläni ei ole ollut moista ongelmaa nahkapenkkien kanssa. Ne pysyy kunnossa jos niitä pitää kunnossa. Nahkapenkkien puhdistaminen noi sata kertaa helpompaa kuin kangaspenkkien joihin ajan myötä lika ja hajut tarttuu eikä niitä saa puhdistettua kotikonstein.
Nahkapenkkeihin tulee venymiä, toisiin enemmän, toisiin vähemmän, mutta se nyt on nahkan ominaisuus.

Ja tuolla aiemmin mainittu että Audin nahkapenkeistä kuluu kuskin penkin vasen reuna. Se kuluu kyllä ihan kaikkien muidenkin merkkien nahkapenkeistä ja kuluu myös kangaspenkeistä kun kilsoja tulee. Ei se pelkästään mikään Audin nahkojen ongelma ole. Nahkapenkeistä nuo kulumat vaan on helppo fiksata kuntoon, kangaspenkeistä ei.

Kangaspenkit nyt vaan tekee autosta niin kulin näköisen ::)

Joo, ja on mulla kotonakin nahkasohvat ;)
Hei Pertsa!
Kuka ihmeessä kadehtii jotain nuoltun-näköisiä ja halkeilevia sekä pussille venyneitä nahkapenkkejä?
Ei se hintalisä mitä ne maksaa maata kaada.
Pertsalla menee vähän överiksi. Minulla ei ole ollut koskaan nahkapenkkejä eikä tule olemaan.
Olen niitä venyneitä ruppanoita katsellut käytetyissä tarpeeksi.
En ymmärrä miksi auton penkkejä pitää niin kovasti puhdistaa minulla ei kyllä kangaspenkeissä ole mitään muuta tarvetta kuin säännöllinen imurointi niin riittää täydellisesti. Meidän autossa ei syödä eikä pähnätä eikä juoda limsoja. Syömäpaikat ovat erikseen.
Mene katseleen käytettyjä nahkoja niin on tosi rivon näköisiä paskasia ja sieronutta halkeamaa täynnä ja titysti pussilla kuin entisen miehen polvipussit.
Meneppäs -20C autoon talvella ja kokeile kämmenellä nahkaa ja kangasverhoilua vertailu kyllä osoittaa,että nahka tuntuu alussa kylmemmältä. Sanoohan sen nyt älykin,että tiheämpi aine tuntuu pitempään kylmältä ennen kuin se lämpiää.
Juups' On minulla kotona nahkasohvat ja hyvät sohvat onkin mutta ne ovat aina tasalämpimässä ja tuntuvat siten ihan OK.
Pohjanmaan Kalusteen naturenahkaa joka on täysin hiostamation ja odella pehmoinen iholle. (tämä on niin kallista nahkaa ettei sitä vakiokaaroihin laiteta)   Paksua nature nahkaa sohvan hinta 6000 euroa. Joten ei mun tarvitse sinun nahkapusseja autossasi kadehtia.
Jk. Volkkareissa oli vielä muutama vuosi sitten Comfortmalleissa tosi hyvät plyyssipenkit joissa oli hyvä muotoilu ja materiaali. Nykyään on jotain muuta.


Pertsa

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 13.11.15 - klo:12:06

Sama juttu kun parkkitutkat alkoivat yleistymään niin kuuli usein että ''En ikinä halua tuollaisia turhakkeita'' kommentteja. Tietenkin nämä jotka näin sanoin niin niillä ei ollut ikinä olleet niitä omissa autoissan. Nyt kun se on melkein joka autossa melkein vakiovaruste niin ollaan niin tyytyväisiä, ja ruksitaan lisänä kaiken maailman kameroita ja vastaavaa  :D
Tämä on totta. Itsekin pidin parkkitutkia turhakkeina aiemmin kun ei niitä ollut. Nykyisessä autossa ne on ja on kyllä hyvä varuste olemassa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.15 - klo:13:03
Hei Pertsa!
Kuka ihmeessä kadehtii jotain nuoltun-näköisiä ja halkeilevia sekä pussille venyneitä nahkapenkkejä?
Ei se hintalisä mitä ne maksaa maata kaada.
Pertsalla menee vähän överiksi. Minulla ei ole ollut koskaan nahkapenkkejä eikä tule olemaan.
Olen niitä venyneitä ruppanoita katsellut käytetyissä tarpeeksi.
En ymmärrä miksi auton penkkejä pitää niin kovasti puhdistaa minulla ei kyllä kangaspenkeissä ole mitään muuta tarvetta kuin säännöllinen imurointi niin riittää täydellisesti. Meidän autossa ei syödä eikä pähnätä eikä juoda limsoja. Syömäpaikat ovat erikseen.
Mene katseleen käytettyjä nahkoja niin on tosi rivon näköisiä paskasia ja sieronutta halkeamaa täynnä ja titysti pussilla kuin entisen miehen polvipussit.
Meneppäs -20C autoon talvella ja kokeile kämmenellä nahkaa ja kangasverhoilua vertailu kyllä osoittaa,että nahka tuntuu alussa kylmemmältä. Sanoohan sen nyt älykin,että tiheämpi aine tuntuu pitempään kylmältä ennen kuin se lämpiää.
Juups' On minulla kotona nahkasohvat ja hyvät sohvat onkin mutta ne ovat aina tasalämpimässä ja tuntuvat siten ihan OK.
Pohjanmaan Kalusteen naturenahkaa joka on täysin hiostamation ja odella pehmoinen iholle. (tämä on niin kallista nahkaa ettei sitä vakiokaaroihin laiteta)   Paksua nature nahkaa sohvan hinta 6000 euroa. Joten ei mun tarvitse sinun nahkapusseja autossasi kadehtia.
Jk. Volkkareissa oli vielä muutama vuosi sitten Comfortmalleissa tosi hyvät plyyssipenkit joissa oli hyvä muotoilu ja materiaali. Nykyään on jotain muuta.

No hei rami.
Sitä minä vaan että minulla on kokemuksia sekä kangaspenkeistä että nahkapenkeistä, sinulla vain kangaspenkeistä.
Ei mulla muuta.

välkky

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.11.15 - klo:11:05
Nahkapenkkejä pitää hoitaa...

Vähintään pari kertaa vuodessa kun ne käsittelee niin penkit pysyy lähes uuden verosina pitkäääään...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

batman14

Lainaus käyttäjältä: välkky - 13.11.15 - klo:13:31
Vähintään pari kertaa vuodessa kun ne käsittelee niin penkit pysyy lähes uuden verosina pitkäääään...

Jep ja ei ole mikään kauhean työläs prosessi. Jos siis tekee ihan pesun ja laittaa suoja-aineet. Siinä menee se 30 min ehkä. Miten muuten olisi paras tapa hoitaa alcantara-penkkejä?

Patomursu

Aineen lämmönjohtavuus vaikuttaa siihen tuntuuko materiaali kylmältä vai ei. -20 asteessa kangas on yhtä kylmää, se vain ei johti persuuksiin kuten nahassa.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.11.15 - klo:13:19
Tämä on totta. Itsekin pidin parkkitutkia turhakkeina aiemmin kun ei niitä ollut. Nykyisessä autossa ne on ja on kyllä hyvä varuste olemassa.

No hei rami.
Sitä minä vaan että minulla on kokemuksia sekä kangaspenkeistä että nahkapenkeistä, sinulla vain kangaspenkeistä.
Ei mulla muuta.

Minulle riittää pelkästään se nahkapenkkien yököttävä näky joka niissä käytettynä on.
Minusta ne näyttää koiranoksennukselta.
Katseleppas käytetyn Volvon vaaleita nahkoja miltä ne näyttää.  Tummana näkyvää pientä ja isompaa halkeamaa täynnä ja venyyneen näköisiä kiillottuneita liiskoja. Yäk.
Ei eläääissään. ;D ;D ;D

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.15 - klo:13:03
Sanoohan sen nyt älykin,että tiheämpi aine tuntuu pitempään kylmältä ennen kuin se lämpiää.

Näin siis mies, joka vasta auton ostettuaan totesi sen tavaratilan pieneksi.  ;D ;D ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.15 - klo:13:03
Juups' On minulla kotona nahkasohvat ja hyvät sohvat onkin.

Onnittelut! Kyllä siun kelpaa.  ;D ;D ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.15 - klo:13:03
Pohjanmaan Kalusteen naturenahkaa joka on täysin hiostamation ja odella pehmoinen iholle. (tämä on niin kallista nahkaa ettei sitä vakiokaaroihin laiteta)  Paksua nature nahkaa sohvan hinta 6000 euroa.

Ã,,lä valehtele! 600 â,¬ ja ostospaikkana Mikkelin tori.  ;D ;D ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.11.15 - klo:13:19
No hei rami. Sitä minä vaan että minulla on kokemuksia sekä kangaspenkeistä että nahkapenkeistä, sinulla vain kangaspenkeistä.

Tällä ei ole mitään merkitystä tämän asian suhteen. Rami taisteli jo Taipaleenjoelle vuonna 1939, kun me muut vasta odotimme mahdollisuutta syntyä tähän maailmaan. Ja siinä vaiheessa kun vanhempamme vielä vaihtoivat vaippojamme, niin rami jo osteli ensimmäisiä nahkasohviaan. Jos joku henkilö tällä foorumilla asiat tietää ja tuntee, niin rami.  ;D ;D ;D ;D

Geoman

Minulla on Golf Plus autossa 4,5 vuotta vanhat (120'000 km) mustat Vienna-nahkaistuimet.

Talvella hetken kylmät, mutta istuinlämmittimet lämmittä ne kyllä hyvin. Väri on pysynyt, eivät ole venyneett. Niitä on hoidettu vuosittain VW:n hoitoaineella. Olivat myös aika kalliit, mutta ostin auton käytettynä (3 kk vanhana) niin ei ollut vaihtoehtoa. On ne hyvän näköiset, kestävät ja hyvät istua.


skriko

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 13.11.15 - klo:14:16
Näin siis mies, joka vasta auton ostettuaan totesi sen tavaratilan pieneksi.  ;D ;D ;D ;D

Onnittelut! Kyllä siun kelpaa.  ;D ;D ;D ;D

Ã,,lä valehtele! 600 â,¬ ja ostospaikkana Mikkelin tori.  ;D ;D ;D ;D

Tällä ei ole mitään merkitystä tämän asian suhteen. Rami taisteli jo Taipaleenjoelle vuonna 1939, kun me muut vasta odotimme mahdollisuutta syntyä tähän maailmaan. Ja siinä vaiheessa kun vanhempamme vielä vaihtoivat vaippojamme, niin rami jo osteli ensimmäisiä nahkasohviaan. Jos joku henkilö tällä foorumilla asiat tietää ja tuntee, niin rami.  ;D ;D ;D ;D
Ilmeisesti Ramin tietämys ja tuntemus ärsyttää monia kun jaksetaan niin ottaa kantaa.

MMV

Minun kokemus eri materiaaleista auton jakkaroissa. Otetaan käsittelyyn autot Passat Alltrack -13 (kangas), Tiguan -14 (nahka) ja nykyinen Passat (nahka-alcantara).

Kangaspenkit:
+ Mukava
+ Miellyttävä lämpötila kesät talvet
+ Ei liukas, hyvä valinta sporttipenkkiin
- Likaantuu ja/tai lika tarttuu
- Kuluu nopeiten

Nahka:
+ Mukava varauksin (lämpötila, mahdollinen liukkaus)
+ Hienon näköinen
+ Helppo pitää puhtaana
+ Ei kulu varauksin (vaatii hoitoa)
- Kylmä/kuuma ennen kuin penkin lämpötila tasaantuu
- Paljaalle iholle mahdollisesti hiostava, en tykännyt ajaa shortseissa
- Vaatii nahanhoitoaineella käsittelyn pari kertaa vuoteen

Nahka-alcantara:
+ Mukava
+ Ei liukas
+ Hienon näköinen varauksin (alcantaran ulkonäkö siinä ja siinä)
+ Penkin reunat kestää hyvin (nahka)
- Alcantara näyttää läikikkäälle
- Alcantara vaikein pitää puhtaana (ei pesumahdollisuutta, vain nihkeäpyyhintä)
- Alcantaran nukka kuluu

Sanoisin että ideaalinen penkki olisi nahkapenkki, joissa istuinosat kestävää kangasta.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.11.15 - klo:18:04
Ilmeisesti Ramin tietämys ja tuntemus ärsyttää monia kun jaksetaan niin ottaa kantaa.

Tuntuu moni muukin asia jotakin täällä ärsyttävän, heti ollaan kommentoimassa nokkeluuksia.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Toi yks' rupes kyseleen nahkasohvasta.
Sekin otti näköjään joillekkin viudeen kun kerroin pakaroitteni ituvan 6000 euron Nature nahkasohvalla.
Maskusta niitä saa Pohjanmaan Kalusteen valmistamia.
On todella upeeta nahkaa kannattaa ostaa joka nahksohvaa arvostaa.
No mennäänpäs takaisin niihin autonpenkkeihin.
Todellakin kestävä ja hieno tekstiiliverhous on todella hyvä jopa upea autossa.
Minullakin käy kauheesti kateeksi jonkun pieremät ja polvipusseille venyneet nahkpenkit.
Kanattaa ostaa Mattisen mainiot kapeat renkaat autoon ja kenaripenkit jossa on keskiosa kuparia. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.11.15 - klo:18:40
Tuntuu moni muukin asia jotakin täällä ärsyttävän, heti ollaan kommentoimassa nokkeluuksia.

Kyllähän täällä totuudenpuhuminen aina ärsyttää. Tuntuu ärsyttävän vielä enemmän kun ne osoittautuu vielä 100% faktatiedoksi.

Daatta

Paras on tietysti nahka-alcantara. Nahkapenkin näyttävyys ja kangaspenkin istuinmukavuus. Täysnahkapenkki näyttää hienoimmalta, kunhan nahka on puhdas ja hoidettu. Pussittavat nahkapenkit eivät ole sieltä hienoimmasta päästä. Nahkaa saa kiristettuä kuumailmapuhaltimella varovasti lämmittämällä mutta mikään pysyväisratkaisu se ei ole. Nahan kulumien paikkaaminen onnistuu, se vaatii sopivat täyteäaineet ja nahkamaalin.

Nahkapenkin puhdistukseen paras on kissasaippua (LeChat) ja kynsiharja. Kostutetaan kynsiharja veteen, pyyhkäistään saippuaa ja hangataan nahat puhtaaksi. Kuivaus pehmeällä liianalla. Tuolla menetelmällä sain ne kauheat, Volvon 200tkm istutut vaaleat nahkapenkit puhtaiksi. Ainoastaan farkkujen värjäämä selkänoja olisi vaatinut enemmän aikaa tai kovempia aineita. Nahka kannattaa suojata kunnon aineilla, mitään rasvaa ei hierota pintaan vaan laitetaan kevyt pinnoite. Nahka on käytännössä aina maalattu, pintanahkaa on tosi harvassa autossa. Rasva ei imeydy maalattuun pintaan, se kerää ainoastaan likaa siinä pinnassa.

Alcantaraa hoidetaan kuin kangasta, pesu onnistuu painehuuhteluimurilla ihan normaalisti. Sen puutteessa voi käyttää yleisiä verhoilun puhdistusaineita. Nukat saa poistettua nypynpoistajalla. Suojataan kuten kangas, eli tekstiilisuojalla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

MMV

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.11.15 - klo:19:47
Alcantaraa hoidetaan kuin kangasta, pesu onnistuu painehuuhteluimurilla ihan normaalisti. Sen puutteessa voi käyttää yleisiä verhoilun puhdistusaineita.

Ainakin Passatin ohjekirja kieltää alcantaran minkäänlaisen märkäpesun tai hankauksen. Ainoastaan nihkeäpyyhintä on sallittu.

K70

MMV:n lista yllä on niin hyvä ja kattava, että siihen ei ole mitään lisättävää.

Meilläkin on kotona Pohjanmaan kalusteen kallis kokonahkainen divaanisohva. 2 vuotta vanha ja nahka on jo pahasti venynyt. Seuraava sohva tulee olemaan italialainen.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: MMV - 13.11.15 - klo:19:51
Ainakin Passatin ohjekirja kieltää alcantaran minkäänlaisen märkäpesun tai hankauksen. Ainoastaan nihkeäpyyhintä on sallittu.

Yhden alcantarasohvan pesseenä sanoisin että paskapuhetta, mutta ehkä VW tietää mitä kirjoittaa.  :-X Toisaalta, verhoilu tuskin on oikeaa alcantaraa vaan jotain jäljitelmää. Käytännössä koste/nihkeäpyyhintä riittää pitkälle, ainakin jois tumma verhoilu on kyseessä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tuomari

Työautona amarok vaaleilla nahkapenkeillä. Penkit on toki hienot ja helpot puhdistaa, mutta aivan helvetin kylmät. Talvella jos pitää lähteä lämmittämättä liikkeelle, on istuminen ilman toppahousuja täyttä tuskaa.
Kesällä ei vaalea nahka hirveästi kuumene.

Omaan autoon en täysnahkapenkkejä ottaisi, nahka-alcantarat varmasti hyvä kompromissi.

K70

Ai niin, unohtui, että kotona on keittiön tuolit Alcantara-verhoilulla, ja olen ne pessyt monta kertaa sekä painehuuhtelulaitteella, että höyrypesurilla, ja hyvin on kestäneet. Joten luulisi autojen verhoilunkin kestävän.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.11.15 - klo:20:11
tuskin on oikeaa alcantaraa vaan jotain jäljitelmää.

Hmmm... ei taida olla feikki-alcantaraa olemassakaan. Kyseessä on hieman mokkanahkaa jäljittelevä polyesterikangas, jota kutsutaan alcantaraksi. Mokkanahka ja plyysi vielä sitten erikseen, joista mokkanahka on tietysti aitoa halkaistua nahkaa ja plyysi on samaa muovia kuin alcantara, mutta eri menetelmällä valmistettu.

rami

Lainaus käyttäjältä: K70 - 13.11.15 - klo:20:10
MMV:n lista yllä on niin hyvä ja kattava, että siihen ei ole mitään lisättävää.

Meilläkin on kotona Pohjanmaan kalusteen kallis kokonahkainen divaanisohva. 2 vuotta vanha ja nahka on jo pahasti venynyt. Seuraava sohva tulee olemaan italialainen.
Olisit ostanut jämäkämmillä runkomateriaaleilla ja kunnon kalleinta nahkaa,ei veny ei hiosta on todella lämminja ihanan pehmyt pinta kädelle.
SIIS jämerämmät toppaukset,niitä on kahta laatua.
Sohvassa ei kannata pihistää.
Mitä kalliimpaa ja kestävämpää (paksumpaa) nahka on sen vähemmän sitä on käsitelty. Hyvää kunnon nahkaa ei kiilloitella tai lakata mitenkään ainostaan pinnat hiotaan ja pinnoissa näkyy jopa vanhoja arpia jne...
Ostit liian halpaa.
Monikaan ei edes tajua minkälaista on hyvä ns. kunnollinen nahka.

Ifa

Iltaa, pakko tähän on heittää vähän vastapalloa, ihmismieli on omituinen, kun hankit ekan 4-veto auton niin paluuta 2-vetoon ei ole...
samoin kun ostin ekan auton nahkasisustalla niin siitäkään ei luovuta...
Sitä vaan en itsekkään ymmärrä miksi aina uutta autoa hommatessa taas ilmestyy audi pihalle  ;)
A5 Cab

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 13.11.15 - klo:21:21
Iltaa, pakko tähän on heittää vähän vastapalloa, ihmismieli on omituinen, kun hankit ekan 4-veto auton niin paluuta 2-vetoon ei ole...
samoin kun ostin ekan auton nahkasisustalla niin siitäkään ei luovuta...
Sitä vaan en itsekkään ymmärrä miksi aina uutta autoa hommatessa taas ilmestyy audi pihalle  ;)

Tieto lisää tuskaa  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 13.11.15 - klo:21:21
Iltaa, pakko tähän on heittää vähän vastapalloa, ihmismieli on omituinen, kun hankit ekan 4-veto auton niin paluuta 2-vetoon ei ole...
samoin kun ostin ekan auton nahkasisustalla niin siitäkään ei luovuta...
Sitä vaan en itsekkään ymmärrä miksi aina uutta autoa hommatessa taas ilmestyy audi pihalle  ;)

Minä voin tarvittaessa palata nelivedosta 2-vetoiseen etuvetoautoon, mutta nahkapenkeistä ei ole paluuta.
Volvo XC60 T8 Inscription

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 13.11.15 - klo:21:21
Sitä vaan en itsekkään ymmärrä miksi aina uutta autoa hommatessa taas ilmestyy audi pihalle  ;)

Vastaus on yksinkertainen, kun ei tiedä paremmasta. ;)

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

lao

Kaikki muut käyvät paitsi ei täys kangaspenkit. Lapsiperheessä tummahko nahkasisusta on huolettomin. Yleensä nämä ns. sportisustat menevät kyllä ilman täysnahkaa, kun on myös alacantraa mukana.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy