Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: santtude - 05.10.24 - klo:20:23Simolammikon jne. videot katsottu surullisen kuuluisasta P288400 -ongelmasta. :D

Ei ole Simolammikko vielä miljardööri, ei ole vielä jokainen volkkari porsinut. Minulla on sellainen käsitys että tuo vaihteiston tiivisteen sihdin kestävyysongelma koskee alkupään vuosimalleja. Jos se vika tulee, siihen vaihdetaan tuoreempien mallien tiiviste mikä ei ole niin vikaherkkä. Suurin kysymys lienee mistä vuosimallista eteenpäin on se parempi tiiviste jo valmiina? Itsellä on vm. 2016 ruåtsintuonti, mittarissa 270 tkm eikä ole vaihteisto oireillut mitenkään.

jugih

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 07.10.24 - klo:07:52Suurin kysymys lienee mistä vuosimallista eteenpäin on se parempi tiiviste jo valmiina? Itsellä on vm. 2016 ruåtsintuonti, mittarissa 270 tkm eikä ole vaihteisto oireillut mitenkään.

Ei se hirveän suuri kysymys ole, jos käyttää hakua ;)
Lainaan omaa viestiäni:

Lainaus käyttäjältä: jugih - 01.07.24 - klo:11:54ETKAn mukaan 7.9.2020 eteenpäin on viimeisin tiivisteiden revisio, eli mv. 21 eteenpäin. Toisin sanoen mallivuoden 20 fl-autoissa on vielä erilainen tiiviste. Toki sekin on revisio pre-fl tiivisteestä. Mekatroniikalle on tullut tuonkin jälkeen uudempia revisioita softaan (ja ilmeisesti rautaan?), mutta tiivisteelle ei.

Lyhyesti: luulis että MY. 21 autot ovat jo turvassa sihdin irtoamiselta.
B8.5 GTE, Black Nr. 1.

ZimKork

LainaaLyhyesti: luulis että MY. 21 autot ovat jo turvassa sihdin irtoamiselta.

^ asked and answered, kiitosket jugih 8)

Fada

Oisko antaa vinkkejä seuraavaan ongelmaan. 16.9 on viimeinen päivä kun olen saanut autoon yhteyden sovelluksen kautta. Kyselin Volkkarin tuesta apua ja lopulta he lähettivät työmääräyksen Lehtonen Motorsport:iin Turkuun jossa tehtiin ensimmäinen vaihe eli nollattiin, control unit / ocu yksikkö. Tämä ei vielä kustantanut minulle mitään mutta ei myöskään tuonut apua ongelmaan. Nyt LMS on halukas tekemään lisätutkimuksia hintaan 134e/h. Jos tämä ei tuota tulosta, viimeinen vaihe on tapahtumalokien yms lähettäminen ilmeisesti Saksan we-connect tukeen.

Tuo 134e/h kuulostaa sen verran suolaiselta hinnalta, että päätin kysyä onko täällä mitään kokemusta tällaisesta. Lisäksi juuri tajusin, että 17.9 vaihdettiin autoon 12v-akku Turun Akkupojissa. Tällä ei minun järkeni mukaan pitäisi olla yhteyttä asiaan mutta niin se vain nyt on ettei yhteyttä ole saatu akun vaihdon jälkeen.

Fada

Ja auto on vuosimallia 2017, ei diginäyttöä.

jugih

Lainaus käyttäjältä: Fada - 23.10.24 - klo:13:08Ja auto on vuosimallia 2017, ei diginäyttöä.

Laita naapuripalstalle (VAG Tech) viestiä. Siellä ylläpitäjä on tehnyt useampia OCU-remontteja.
B8.5 GTE, Black Nr. 1.

Fada

Lainaus käyttäjältä: jugih - 23.10.24 - klo:18:00Laita naapuripalstalle (VAG Tech) viestiä. Siellä ylläpitäjä on tehnyt useampia OCU-remontteja.
Kiitos, kopioin asiani sinne.

Maka78

Moro. Ekaa talvea aloittelen facelift GTE:llä. Rajoittaa ilmeisesti sähkömoottorin tehoa jonkin verran, jos akku kylmä / lämmitys vaatii paljon tehoa. Tälläista olin havaitsevinani.

heller

Lainaus käyttäjältä: Maka78 - 03.11.24 - klo:17:36Moro. Ekaa talvea aloittelen facelift GTE:llä. Rajoittaa ilmeisesti sähkömoottorin tehoa jonkin verran, jos akku kylmä / lämmitys vaatii paljon tehoa. Tälläista olin havaitsevinani.
Auttaa kun ajoittaa latauksen lähelle lähtöä. Lataus lämmittää akkua = vähentää polttiksen tarvetta.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ZimKork

Lämmityksen ylläpito ajaessa vie pakkasella noin kolmanneksen rangesta. Kannattaa esilämmittää cabiini ennen lähtöä ja sitten käyttää lämmitystä / puhallusta vain ajoittain ajaessa.

Banned

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 04.11.24 - klo:22:50Lämmityksen ylläpito ajaessa vie pakkasella noin kolmanneksen rangesta. Kannattaa esilämmittää cabiini ennen lähtöä ja sitten käyttää lämmitystä / puhallusta vain ajoittain ajaessa.
Kannattaa ja kannattaa. Siis jos haluaa ajaa kylmällä tai huuruisella autolla.
Omasta mielestäni kannattaa käyttää lämmitintä, koska se on mukavuusvarusteista ykkönen. Ei sillä ole mitään merkitystä käyttääkö sen takia tilkan bensaa silloin tällöin.
Passat GTE

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Banned - 05.11.24 - klo:09:40Kannattaa ja kannattaa. Siis jos haluaa ajaa kylmällä tai huuruisella autolla.
Omasta mielestäni kannattaa käyttää lämmitintä, koska se on mukavuusvarusteista ykkönen. Ei sillä ole mitään merkitystä käyttääkö sen takia tilkan bensaa silloin tällöin.

Niin, siksi esilämmitän auton ettei se ole kylmä, ja siksi käytän puhallinta ajoittain ettei tule huurua. Mutta jos sitä pitää koko ajan päällä se syö kolmanneksen rangesta. Jos tiedän että range silti riittää, en välitä asiasta, mutta jos se tarkoittaisi että viimeiselle viidelle kilometrille polttis käynnistyy (ei ehtisi edes lämpimäksi asti käydä - näen että olisi haitallista koneen käynnistyä pakkaskylmänä vain käydäkseen hetken kylmänä) niin sitten laitan lopulta lämmityksen pois että range riittää perille. Ei se hyvin lämmitetty hytti siinä ehdi kylmetä.

Topjanne

Jos tiedän, ettei sähkö riitä perille asti, niin käynnistän polttiksen jo alkumatkasta sopivalla nopeammalla osuudella. Silloin voi hyödyntää hukkalämpöä ja päästä sähköllä jopa vähän pidemmälle. Tutuilla reiteillä oppii nopeasti, milloin käyttää polttista tai sähköä. Joskus jää muutama kilometri sähköä, mutta ei sekään hukkaan mene. Parempi tosiaan käyttää polttis lämpimäksi, kun se kerran käynnistyy ja siksi se kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen perillepääsyä.

ZimKork

Ainakin omalla saa ajaa melkoisen pitkään ennenkuin lämpiää täysilämpöiseksi. Olen monesti laittanut mittaristoon lämpötilan näkyville ja menee muutama kilometri ennenkuin nousee edes yli 50 asteen että alkaa lämpötilaa näyttämään, ja täysilämpöiseksi saa ajaa toistakymmentä kilometriä. Mikään sähkörangen pieni jatkaminen ei riitä nostamaan lämpöjä.

Topjanne

Polttis sammuu itsestään tyhjäkäynnillä, kun on mielestään riittävästi lämmennyt ja/tai kuivunut. Siihen menee olosuhteista riippuen muutamia minuutteja ja kyllä siinä ajassa alkaa tulla jo lämmintä ilmaa kabiiniin. Eikös tuo lämpömittari kerro öljyn lämpötilan, ei jäähdytysnesteen.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 06.11.24 - klo:11:48Polttis sammuu itsestään tyhjäkäynnillä, kun on mielestään riittävästi lämmennyt ja/tai kuivunut. Siihen menee olosuhteista riippuen muutamia minuutteja ja kyllä siinä ajassa alkaa tulla jo lämmintä ilmaa kabiiniin. Eikös tuo lämpömittari kerro öljyn lämpötilan, ei jäähdytysnesteen.

Se sammuminen tyhjäkäynnillä ei kerro yhtään mitään moottorin kuivumisesta. Käytännössä moottorin annetaan sammua kun katalysaattori on saatu tarpeeksi lämpimäksi eli päästöt saadaan hallintaan. Muutamassa minutissa moottori itsessään eli jäähdytysneste tai moottoriöljy ei saavuta ns. normaalia käyntilämpöä.

Passatista en tiedä mutta Q3 hybridissä oli vain moottoriöljyn lämpömittari ja vain sillähän on merkitystä tässä lämpimäksi käyttämisessä. Jos jäähdytysneste jää jokaisella käyntikerralla vajaalämpöiseksi niin siitä ei koidu mitään ihmeellistä huonontumista itse jäähdytysnesteelle.

Jos haluaa ajaa moottoriöljyn oikeasti lämpimäksi niin että öljyyn kondensoitunut vesi kiehuu sieltä kokonaan pois niin öljyt on saatava 100c lämpöön. Oman Q3 kokemuksen mukaan tähän tarvitaan talvikelissä jotain yli 100km moottoritie ajoa bensalla. Kesällä toi 100c toki saavutetaan helpommin eli riittää lyhyempi matka. Ei nyt äkkiseltään ole muistikuvaa kesän ajotarpeesta muuten kuin että n. 20km ajoa bensalla ei riitä 100c öljyn lämpötilan saavuttamiseen.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 06.11.24 - klo:12:11Se sammuminen tyhjäkäynnillä ei kerro yhtään mitään moottorin kuivumisesta. Käytännössä moottorin annetaan sammua kun katalysaattori on saatu tarpeeksi lämpimäksi eli päästöt saadaan hallintaan. Muutamassa minutissa moottori itsessään eli jäähdytysneste tai moottoriöljy ei saavuta ns. normaalia käyntilämpöä.

Passatista en tiedä mutta Q3 hybridissä oli vain moottoriöljyn lämpömittari ja vain sillähän on merkitystä tässä lämpimäksi käyttämisessä. Jos jäähdytysneste jää jokaisella käyntikerralla vajaalämpöiseksi niin siitä ei koidu mitään ihmeellistä huonontumista itse jäähdytysnesteelle.

Jos haluaa ajaa moottoriöljyn oikeasti lämpimäksi niin että öljyyn kondensoitunut vesi kiehuu sieltä kokonaan pois niin öljyt on saatava 100c lämpöön. Oman Q3 kokemuksen mukaan tähän tarvitaan talvikelissä jotain yli 100km moottoritie ajoa bensalla. Kesällä toi 100c toki saavutetaan helpommin eli riittää lyhyempi matka. Ei nyt äkkiseltään ole muistikuvaa kesän ajotarpeesta muuten kuin että n. 20km ajoa bensalla ei riitä 100c öljyn lämpötilan saavuttamiseen.

Passatissa ei oo analogista mittaria lämmöille ollenkaan - vaan keskinäytöstä löytyy erikseen Jäähdytysnesteen lämpötila ja öljyn lämpötila.

Jäähdytysneste lämpenee tonne 90c todella nopeaan, mutta öljyjen lämpeneminen edes tuohon 50c rajaan jonka jälkeen "--" muuttuu oikeaksi lukemaksi kestää jo näillä syyskeleillä sen 20km ajoa kehällä. Talvella motarilla pyörivät 70c - kesällä kovin mitä olen saanut on ollut 88c. Yli 100c en oo nähny ton nousevan ikinä.

Jotenkin en itse ihan kauheasti jaksa stressata tuosta käykö polttis aina lämpimäksi - kunhan sen nyt edes satunnaisesti ajaa kuumaksi ja vaihtaa öljyjä jossain järkevässä intervallissa. Enemmän sydämmeen sattuu ne satunnaiset kerrat kun motarille kiihdyttäessä tulee vahingossa kenkästyä kickdowniin asti ja kone herätetään ekan kerran viikkoon talviunestaan ja suoraan täysille kierroksille...


offtopic: Tähän loppuun pitää heittää pieni räntti siitä miten tää uus foorumisofta voi olla näin paska? Joka kerta kun koittaa kirjoittaa viestiä tulee "Virhe viestin lähetyksessä - ota yhteys ylläpitoon". Lopulta kun palaa viestiin ja katsoo mikä sielä kusee niin nyt toi ei tykännyt isosta ö kirjaimesta tuossa öljynlämmössä... Huoh...

ZimKork

En minä mitään sadan asteen kiehumista edes odota, kyllä uskon että jo 80 asteen pyörityksessä vettä höyrystyy pois sieltä, on se riittävä "sauna". Mutta tosiaan pointtini oli että se että se kone pyörähtää muutaman kilometrin verran siinä kotimatkan lopuksi kun sähkörange ei ihan riitä, ei vie sitä edes sinne missä mittari alkaa näyttämään lämpöjä, niin koitan omalla kohdalla välttää sellaisia turhia pyöräytyksiä aina kun mahdollista. Käytän polttista sitten niillä pidemmillä matkoilla. Mutta nämä ovat tietysti makuasioita, ja sekin vaikuttaa aikooko autoa pitää miten kauan aikaa omassa käytössä.

hece

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 04.11.24 - klo:22:50Lämmityksen ylläpito ajaessa vie pakkasella noin kolmanneksen rangesta. Kannattaa esilämmittää cabiini ennen lähtöä ja sitten käyttää lämmitystä / puhallusta vain ajoittain ajaessa.
Tai laittaa ilmastoinnin lämpösäädön pienemmälle?

Reilu 3v ja 150 tkm vanhaan autoon ei muuten saa maahantuonnin goodwillinä mitään vastaantuloa softapäivityksiin. Vaikka huollolla on sisäinen tiedote/vikakuvaus 0270 MIB3 version -softan bugeista jotka täsmää omiini. Eli satunnaisesti tulee SOS-virhettä, radion jumii, puhelut katkeaa, GPS-sijainti menee metsään, AA jumii jne. OTA-päivitys kyllä käynnistyy mutta keskeytyy. Auto on menossa huoltoon päivitykseen, menee puoliksi myyjäliikeen ja puoliksi omaan piikkiin.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: hece - 11.11.24 - klo:10:55Tai laittaa ilmastoinnin lämpösäädön pienemmälle?

Juu pieni (parin kilometrin) vaikutus on sillä saatavilla mutta vaikka tiputtaa siihen alimpaan eli 16 asteeseen niin kyllä sillä on yhä suuri vaikutus rangeen.

Bablo87

Mulle sytty aamulla takavalo on palanut oikealta valo, mutta kun menee taakse katsomaan, niin en huomaa mitään eroa?

peped

Auton mukana tuli kaksi avainta, joista toinen alkanut kenkkuilemaan. Paristo vaihdettu moneen kertaan (kyllä, myös kalliimpaan kuin Ikea-patteri) mutta ei mene kuin hetki ja avain on taas mykkä. Toinen avain pelaa normaalisti. Autossa on kessy jos sillä on merkitystä asiaan. Onko vaan itse avaimessa mennyt joku sököksi, lienee luonnollisin selitys? No, yhdelläkin pärjää kun uusi avain maksanee liikaa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: peped - 20.11.24 - klo:09:57Auton mukana tuli kaksi avainta, joista toinen alkanut kenkkuilemaan. Paristo vaihdettu moneen kertaan (kyllä, myös kalliimpaan kuin Ikea-patteri) mutta ei mene kuin hetki ja avain on taas mykkä. Toinen avain pelaa normaalisti. Autossa on kessy jos sillä on merkitystä asiaan. Onko vaan itse avaimessa mennyt joku sököksi, lienee luonnollisin selitys? No, yhdelläkin pärjää kun uusi avain maksanee liikaa.
Avain on vikaantunut. Suhteellisen yleinen vaiva näissä avaimissa.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

hece

Lainaus käyttäjältä: hece - 03.09.24 - klo:12:39Omassa -21 valmistetussa kulkineessa on avoimena kaksi kampanjaa:

 - OUG8 : "S-OTA update OCU3"
 - 91CH : "S-infotainment system Over-the-Air update"

Huoltoneuvoja kertoi ainakin jälkimmäisestä että se on huollolle tiedote että pitää valistaa asiakasta OTA-päivityksien olemassaolosta. Noh, näitähän on yrittänyt puskea, kolme kertaa on tullut ilmoitus "Järjestelmäpäivitys () saatavana." ... "System update Campagn Bugfix SW0278". Mutta ei ole päivittynyt vaan Software on edelleen 0270. Täällä luinkin ettei tuo päivitys mene OTA:na läpi vaan vaatii huollolta tuntien manuaalisen päivitystyön. Kun kysyin tuon mahdollisuudesta (3 vuotta vanha auto), niin huoltoneuvoja kysyi onko ollut ongelmia. Auto oli sen verran uusi, ettei nyt suoraan ollut mitään kertoa. Mutta aloin sitten keräämään listaa jokaisesta ongelmatilanteesta. Näitä onkin nyt jokunen tullut, yleensä AA on sekoillut n. kerran viikkoon.

Lisäksi SOS-virhettä on alkanut tulla lähes päivittäin. Käsitin että yllä mainittu OCU3-päivitys taas korjaisi tämän.

Jatkan ongelmalokin keräämistä ja viimeistään seuraavaan huoltoon pitää sen kanssa mennä, jos saisi nuo vielä hyvänä tahtona / takuuseen. Nuo kampanjat on kuitenkin päivätty takuuaikana VW-järjestelmään.
Kävin uudemman kerran neuvottelemassa, ja löytyi oikein elokuussa tehty vikakuvaus VW:n järjestelmästä mainitulla oireilla. Mutta ei auttanut, maahantuojan vastaantuloa ei ole luvassa reilu 3v ikäiseen ja 150 tkm ajettuun kulkineeseen. Lopulta tämä meni puoliksi myyjäliikkeen pariin. Päivitys vei 3h, päivitettiin sekä MIB3 (infotainment) että OCU3 (hätäpuhelumoduuli) koska ne vaatii yhteensopivat versiot. Kustannus minulle 200 e. Nyt on versio 0330. Ehkä nopeammin AA kirjautuu, ja vähän skarpimpi AA:n kuva, mutta valtavaa eroa en ole toiminnallisuudessa huomannut. Mutta eipä ole mainittuja kaatumisia ja bugailujakaan tullut reilun viikon aikana. Heti huollosta tullessa radio ilmoitti päivityksestä, joka meni läpi nopsaan, ja vaatii radion uudelleenkäynnistyksen. Versionumero ei tästä kuitenkaan muuttunut.

TiJuKo

#6804
Onkos kelllään muulla ollut GTE-Passatin kanssa sellaista ongelmaa, ettei kuljettajan istuin liiku taakse asti?
Vekotin mallisarjan alkupäästä ja penkin etäisyyssäätö manuaalinen.

Kiitos
-Timo

Temmi79

Netissä myäädään noita latauskaapelin suojahuppuja. Mikä malli sopisi parhaiten maskissa olevaan latausluukkuun suojaksi. Noissa havaintokuvoissa kaikki on auton kyljissä kiinni.

Pysse

#6806
Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 04.12.24 - klo:13:24Netissä myäädään noita latauskaapelin suojahuppuja. Mikä malli sopisi parhaiten maskissa olevaan latausluukkuun suojaksi. Noissa havaintokuvoissa kaikki on auton kyljissä kiinni.

Tämä menee aika napakasti ja itsellä pysynyt viimeisimmässä lumimyrskyssäkin paikallaan, vaikka magneettinauha ottaakin vain osittain konepeltiin kiinni. Piti kyllä vähän pakottaa muotoonsa venytettynä pyöreän roskiksen päälle joitakin päiviä, ennen kuin ei enää pyrkinyt väkisin palautumaan samaan pitkulaiseen muotoon, jollaisena se on myyntipakkauksessa.

https://wavemobile.fi/tuotteet/wave-latauspistokkeen-suoja-harmaa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy