Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

petaso

Täälläkin tuli eilen hankittua facelift gte Kuopiosta/porvoosta. Eli toimitettiin Kuopioon liikkeeseen. Nätillä kulutuksella mittarin mukaan tuli, 4,7 l/100km. Akkua oli lähtiissä n. puolet kun koeajossa meni toinen puoli. Lopussa akku 0. Eli Kuopio - Kajaani väli acc:lla ajaen rajoitusten mukaan. Vaihteistolin pelaa saumattomasti, kaupungissa sähkön kulutus oli n. 16kwh/100km.

12v akku näytti olevan alkuperäinen, neljä vuotta vanha, viimeisimmän huollon akkutestissä paperin mukaan 12,27V. Pitänee laittaa vaihtoon pikimmiten mikäli on uskominen sitä että akun lahoaminen hajottaa autoa, varsinkin mekaa.  8)

Näkeekö autosta jostain lataushistoriaa? Ihan olisi mielenkiintoista tehdä kustannuslaskentaa kun on pörssisähkö käytössä.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: petaso - 01.03.24 - klo:10:48Täälläkin tuli eilen hankittua facelift gte Kuopiosta/porvoosta. Eli toimitettiin Kuopioon liikkeeseen. Nätillä kulutuksella mittarin mukaan tuli, 4,7 l/100km. Akkua oli lähtiissä n. puolet kun koeajossa meni toinen puoli. Lopussa akku 0. Eli Kuopio - Kajaani väli acc:lla ajaen rajoitusten mukaan. Vaihteistolin pelaa saumattomasti, kaupungissa sähkön kulutus oli n. 16kwh/100km.

12v akku näytti olevan alkuperäinen, neljä vuotta vanha, viimeisimmän huollon akkutestissä paperin mukaan 12,27V. Pitänee laittaa vaihtoon pikimmiten mikäli on uskominen sitä että akun lahoaminen hajottaa autoa, varsinkin mekaa.  8)

Näkeekö autosta jostain lataushistoriaa? Ihan olisi mielenkiintoista tehdä kustannuslaskentaa kun on pörssisähkö käytössä.

Lataushistoriaa ei näe, mutta jos on se maksullinen WeConnect plus (nykyään Volkswagen jotain) saa tuolta ladattua excelin jossa on jokainen matka joka autolla sen sun tilin alla tehty. Tuosta datasta käy ilmi matkat, ajat, keskinopeudet, keskikulutukset ja absoluuttiset kulutukset.

Aikaisemmin tuolta sai ladattua koko paskan kerralla, mutta muuttu tossa jokin aika sitten niin että saa vaan ~vuoden kerrallaan. Eli mullakin on ns. master exceli johon aina jokusen kk välein päivitän tuolta lataamalla kaikki matkat ja toinen taulukko joka sen datan perusteella laskee kustannuksia. :)

Maka78

Lainaus käyttäjältä: Maka78 - 01.03.24 - klo:09:31Moi,

Hain eilen facelift GTE:n liikkeestä. En ehtinyt siinä kunnolla perehtyyn infortainmentiin. En saanut kirjauduttua weconnectiin / rekisteröityä pääkäyttäjäksi. 8" näyttö. Auto nyt suuren yksityisyyden tilassa ja offline appin mukaan. Mistäs saan onlineen ja yksityiden pois?

Onko tähän neuvoja?

Olbo

En tiedä saako täällä myydä mutta auto vaihtumassa ja koiraverkko jäämässä ylimääräiseksi. 2018 farkku. Onko kellään kiinnostusta?

Wiiseli

Vedät infotainmentin yläosasta näkymän esiin ja sieltä suurin näkyvyys päälle.
PASSAT GTE VM. 2020

Maka78

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 01.03.24 - klo:20:23Vedät infotainmentin yläosasta näkymän esiin ja sieltä suurin näkyvyys päälle.

Onko tämä myös 8" näytössä, jossa fyysiset rullat, ettei vaan 9,2" ominaisuus?

petaso

Lisää kysyttävää uutena ;D . Mikä tuon e-managerissa olevan halvan tunnin asetuksen idea on? Auto laitettu ajastuksella latautumaan tiettyyn kelloaikaan, akun alin varaustaso 50% säädettynä (ylin mikä voi olla faceliftissa), niin autohan vissiin heti latautuu tuohon puoleen ja loput pitäisi tulla ennen lähtöä. Valitsin tuon halvan sähkön valinnan tietylle kelloajalle niin lataako se ainakin ne kelloajat ja sitten loput ennen lähtöä? Onko faceliftissä ylimmän varaustason asetusta?

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Maka78 - 01.03.24 - klo:22:21Onko tämä myös 8" näytössä, jossa fyysiset rullat, ettei vaan 9,2" ominaisuus?
On sama pienemmässä näytössä.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: petaso - 02.03.24 - klo:00:03Lisää kysyttävää uutena ;D . Mikä tuon e-managerissa olevan halvan tunnin asetuksen idea on? Auto laitettu ajastuksella latautumaan tiettyyn kelloaikaan, akun alin varaustaso 50% säädettynä (ylin mikä voi olla faceliftissa), niin autohan vissiin heti latautuu tuohon puoleen ja loput pitäisi tulla ennen lähtöä. Valitsin tuon halvan sähkön valinnan tietylle kelloajalle niin lataako se ainakin ne kelloajat ja sitten loput ennen lähtöä? Onko faceliftissä ylimmän varaustason asetusta?
Idea on se, että pystyt aloittamaan latauksen ajastuksella halpojen tuntien aikana. Ite pidän alimman tason 0% ettei latailisi heti yhtään jotta saan pörssin hinnat maksimaalisesti käyttöön. Esim. Aloitus klo.21 ja lopetus klo. 4.00. Näillä keleillä ja tuolla aikavälillä aktivoin pelkän latauksen. Lähtöajaksi olen aina laittanut samankuin edullisen tariffin lopetusaika. Faceliftissä ei ole ylempää latausrajaa. Näistä plugareista saa parhaiten hyötyä, kun lataa aina täyteen.
PASSAT GTE VM. 2020

misi

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 01.03.24 - klo:18:12En tiedä saako täällä myydä mutta auto vaihtumassa ja koiraverkko jäämässä ylimääräiseksi. 2018 farkku. Onko kellään kiinnostusta?

Mitä pidät hintaa? Nakkaa mulle YV vaikka asiasta. Sekä sijainti kiinnostaa myös.


Onkos näissä uudemmissa, eli puhun nyt 2020vm -> eteenpäin GTE Passateista, niin tehty mitään mekatroniikan eteen vai onko sama juttu, kuin noissa alkupään malleissa että niitä saattaa porsia?

Auton vaihto ajankohtainen asap, kun dieseliin ei yksinkertaisesti tule kilsoja enään. Tässä katsellut ocua, suberbia, V60/V90 täysbensana ja hybridinä, mutta tää GTE olisi kyllä ns. huokea hankintahinnaltaan, jos katsoo juuri 2020vm lähtien 100tkm tai alle ajettuna niin päälle 20te löytyy jo. Näissähän on se 8v/160tkm takuu akulla? Onkos näissä ollut nyt goodwillijuttuja mekan suhteen? Lueskelin netistä että joku oli saanut mekatroniikan goodwillinä, ja sehän on vain hyvä juttu kuluttajan sekä konsernin puolesta.

Toki voin näistä itsekin lukea, jos on joku hyvä faktasivu koottu tai olisi antaa url, missä pystyy asiaan perehtymään.

Tattista etukäteen jos näihin joku vastailee hieman.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

jugih

Lainaus käyttäjältä: misi - 04.03.24 - klo:13:57Mitä pidät hintaa? Nakkaa mulle YV vaikka asiasta. Sekä sijainti kiinnostaa myös.


Onkos näissä uudemmissa, eli puhun nyt 2020vm -> eteenpäin GTE Passateista, niin tehty mitään mekatroniikan eteen vai onko sama juttu, kuin noissa alkupään malleissa että niitä saattaa porsia?

Auton vaihto ajankohtainen asap, kun dieseliin ei yksinkertaisesti tule kilsoja enään. Tässä katsellut ocua, suberbia, V60/V90 täysbensana ja hybridinä, mutta tää GTE olisi kyllä ns. huokea hankintahinnaltaan, jos katsoo juuri 2020vm lähtien 100tkm tai alle ajettuna niin päälle 20te löytyy jo. Näissähän on se 8v/160tkm takuu akulla? Onkos näissä ollut nyt goodwillijuttuja mekan suhteen? Lueskelin netistä että joku oli saanut mekatroniikan goodwillinä, ja sehän on vain hyvä juttu kuluttajan sekä konsernin puolesta.

Toki voin näistä itsekin lukea, jos on joku hyvä faktasivu koottu tai olisi antaa url, missä pystyy asiaan perehtymään.

Tattista etukäteen jos näihin joku vastailee hieman.

Ainakin mekatroniikan varaosanumero on saanut uuden revisiokirjaimen vm. 2020, eli faceliftin myötä.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

misi

Lainaus käyttäjältä: jugih - 04.03.24 - klo:14:10Ainakin mekatroniikan varaosanumero on saanut uuden revisiokirjaimen vm. 2020, eli faceliftin myötä.

Joo, näin lueskelinkin nyt tässä samalla kirjautumiskerralla tuosta GTEN/DSG mekatroniikasta että faceliftin myötä ainakin on porsimiset harventuneet.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

ZimKork

Onko tuo uudempi meka vanhan korvaava, eli jos vanhasta mallista porsii meka, laitetaanko siihen tuo uudempi versio, vai samanlainen kuin hajonnutkin oli?

petaso

Onko näissä facelift gte:ssä, joissa iq-matrix ledit, niin enää kulmavaloja? Ei löydy valo asetuksista säätöjä.

Ilmeisesti lataus keskeytyy aina siksi aikaa kun ovet aukaistaan -> johto irroitettavissa?

petaso

Niin ja eikö näissä enää ole lamppujen pesureita?

jugih

#6525
Lainaus käyttäjältä: petaso - 06.03.24 - klo:18:40Ilmeisesti lataus keskeytyy aina siksi aikaa kun ovet aukaistaan -> johto irroitettavissa?

Ei vaan, siitä kun kaukosäätimestä painaa keskuslukon auki, lähtee puolen minuutin laskuri käyntiin jolloin johto on irrotettavissa. Tätä aikaa voi muuttaa obd11/vcds.

Lainaus käyttäjältä: petaso - 06.03.24 - klo:19:32Niin ja eikö näissä enää ole lamppujen pesureita?

Nettiauton tarjontaa kun käy läpi ni ei näyttäis missään olevan enää.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Carl0s

Ompa jännä, piti käydä kanssa nettiautoa läpi ja näyttäis että facelifteistä pesurit puuttuu. Mää muistelin että pesurit olisi ollu pakolliset valoissa joiden valoteho ylitti arvon X (eli xenonit, ledit)

petaso

#6527
Tuli tehtyä akun ajo testi täydestä tyhjäksi.
Ajo olosuhteet:
-2 - -4 C astetta. Pilvinen ja kuiva. Renkaina Michelin nastat 215/60R16.

Tarkistin ennen ajoon lähtöä odisilla autosta täydelle akulle seuraavat:

High_voltage_battery_energy_information:
7750Wh
HV-EM_High_voltage_battery_energy_information:
7500Wh

Eli samat tiedot mitä on tämän topicin sivulla 182.

Lämmitys ei ollut päällä, vain puhallus, esilämmitin puolituntia schukolla ennen lähtöä.

Autolla pääsi 42 km, auton kulutusmittari näytti 18,3 kWh. Volkswagen sovelluksesta latasin ajotiedot ja katsoin että kulutettu 7,7kWh edestä sähköä ennen kuin bensiinimoottori käynnistyi.

Kilometrejä nyt 144 tkm ja ikää kohta 4 neljä vuotta, eli kyseessä isompi akkuinen facelift.

Mitä raati on mieltä joutuneekohan akkutakuuta kutittelemaan ennen sen päättymistä?

Ja tosiaan. Auton myynyt liike oli tehnyt akkutestin, mutta kyseessä oli Aviloo flash test, eli ei ajamalla tehtävä testi. Tässä tehdyssä testissä näytti kyllä kaikki ok.

Wiiseli

Mitä olen asiasta lukenut, niin aviloo on hyvin tarkka ja luotettava testi. Mulla noi samat arvot on pyöriny 8300- 8900wh. Siitä on kyllä vuoden verran ku viimeksi katellu niitä. Toi 42km on ihan hyvä tolla kelillä.
PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

Lainaus käyttäjältä: petaso - 07.03.24 - klo:18:05Autolla pääsi 42 km, auton kulutusmittari näytti 18,3 kWh. Volkswagen sovelluksesta latasin ajotiedot ja katsoin että kulutettu 7,7kWh edestä sähköä ennen kuin bensiinimoottori käynnistyi.

Kilometrejä nyt 144 tkm ja ikää kohta 4 neljä vuotta, eli kyseessä isompi akkuinen facelift.

Mitä raati on mieltä joutuneekohan akkutakuuta kutittelemaan ennen sen päättymistä?

Ei joudu. Hyvältä näyttää. Sulla on vielä paljon kilsoja saatavissa yhdellä latauksella. Katsoin, mitä kulutus oli, kun ajoin 70km viime kesänä, niin 12,1kWh/ 100km. Keskinopeus 69km/h.

Ja akkutakuun kilsat on sulla myös jo nurkan takana. Tai riippuu paljon vuodessa ajat...

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: petaso - 07.03.24 - klo:18:05Tuli tehtyä akun ajo testi täydestä tyhjäksi.
Ajo olosuhteet:
-2 - -4 C astetta. Pilvinen ja kuiva. Renkaina Michelin nastat 215/60R16.

Tarkistin ennen ajoon lähtöä odisilla autosta täydelle akulle seuraavat:

High_voltage_battery_energy_information:
7750Wh
HV-EM_High_voltage_battery_energy_information:
7500Wh

Eli samat tiedot mitä on tämän topicin sivulla 182.

Lämmitys ei ollut päällä, vain puhallus, esilämmitin puolituntia schukolla ennen lähtöä.

Autolla pääsi 42 km, auton kulutusmittari näytti 18,3 kWh. Volkswagen sovelluksesta latasin ajotiedot ja katsoin että kulutettu 7,7kWh edestä sähköä ennen kuin bensiinimoottori käynnistyi.

Kilometrejä nyt 144 tkm ja ikää kohta 4 neljä vuotta, eli kyseessä isompi akkuinen facelift.

Mitä raati on mieltä joutuneekohan akkutakuuta kutittelemaan ennen sen päättymistä?

Ja tosiaan. Auton myynyt liike oli tehnyt akkutestin, mutta kyseessä oli Aviloo flash test, eli ei ajamalla tehtävä testi. Tässä tehdyssä testissä näytti kyllä kaikki ok.

Kun oot ajanu akun tyhjäksi, niin hurauta autolla johonkin kaupalliseen laturiin ja lataa täyteen. Laturin ilmoittaman summan kerrot 0,93:lla (sisäisen laturin hyötysuhde) niin saat akkuun menneet kwh :)

Jos toi purku- ja latausmäärä on lähellä toisiaan niin ollaan aika todellista. Testin voi toistaa muutaman kerran, sillä se akun alaraja jolloin polttis hörähtää seilaa hieman virran mukaan. Mitä omasta oon seurannu niin joskus polttis hörähtää jo ~27% SoC:illa ja joskus kun oikeen sukkasillaan ajelee hörähtää vasta ~22%SoC:llä :)

misi

Jos tässä nyt kuvittelisi hommaavan GTE:n niin mitä kannattaa itse katsoa ja mitä kannattaa pyytää liikettä tekemään?

- akkutesti?
- avoimet kamppikset?
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

NikJap

Näiköhän olisi keltään saatavilla vm 18 latausluukun kromista ripaa. Ei tunnu mistään löytyvän erikseen noita.

jugih

Lainaus käyttäjältä: NikJap - 09.03.24 - klo:12:27Näiköhän olisi keltään saatavilla vm 18 latausluukun kromista ripaa. Ei tunnu mistään löytyvän erikseen noita.

Volkkarilta näyttäis olevan koko luukun paneeli hintaan 38e, et vissiin sit sieltä oo kyselly :D

B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Risto vee

Lisää videota vaihteistoviasta. Nyt merkkiliike sanonut, että pitää vaihtaa koko vaihteisto tyyliin 12-15te!  :-X

VW Passat GTE 2020


duke7

Lainaus käyttäjältä: Risto vee - 09.03.24 - klo:20:57Lisää videota vaihteistoviasta. Nyt merkkiliike sanonut, että pitää vaihtaa koko vaihteisto tyyliin 12-15te!  :-X

Simo ilmeisesti alkanut flippaamaan näitä venttiilivikaisia plugareita

hartar

#6536
Volkswagen Golf GTE, Passat GTE, Audi A3 E-tron, Q3 E-tron, Skoda Octavia DQ400 vaihteiston (mekatroniikan) korjaa myös https://www.amgear.fi/. Ei tarvitse lähteä Uudeltamaalta kauemmas viemään.

Banned

Lainaus käyttäjältä: Banned - 19.02.24 - klo:15:42Ei nyt sen kummempaa taktiikkaa ole. Mulla nyt alla -16 mallinen GTE ja mittarissa karvan päälle 90 tkm. Varmaan jonkun nelisen vuotta tuolla vielä ajelee.

Niin ne vaan suunnitelmat muuttuu ;D Passatti lähti vaihtoon ja tilalle tulee 330e XDrive. Eipähän tarvitse ensi talvena katujen auraamisesta stressailla.
Passat GTE

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Banned - 11.03.24 - klo:11:30Niin ne vaan suunnitelmat muuttuu ;D Passatti lähti vaihtoon ja tilalle tulee 330e XDrive. Eipähän tarvitse ensi talvena katujen auraamisesta stressailla.

Kunnes jäät pikkubemarilla pohjasta kiinni...
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy