Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.05.23 - klo:22:02
No toi hiukkassuodatin mahdollinen erottava tekijä jos faceliftissä ylipäänsä on sellainen.
Joo, fl:ssä on hiukkassuodatin.

ECOisti

No mutta edelleen, mitä se aiheuttaa autolle, jos käyttää 502 / 505 luokituksen öljyä eikä 508 / 509? Mitä nämä luokitukset oikeasti tarkoittaa?

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 13.05.23 - klo:22:58
No mutta edelleen, mitä se aiheuttaa autolle, jos käyttää 502 / 505 luokituksen öljyä eikä 508 / 509? Mitä nämä luokitukset oikeasti tarkoittaa?

a_jaba tuossa aikaisemmin tuohon vastasi:

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.05.23 - klo:21:51
Onkohan tossa faceliftissa moottorissa hiukkassuodatin? Jos on niin luulisi sen takia öljyvaatimuksen olevan 508/509 tai vähintään 504/507 kun näitä edeltävät eivät täytä matala tuhkaisuus vaatimuksia. Tosin onkohan niin että toi 504/507 öljy ei kelpaa näille hybrideille ollenkaan?

Allekirjoituksen hybridi audissa ainakin on hiukkassuodatin ja merkkihuollossa laitettiin 0w-20 508/509 öljyä.

Eli nuo liian matalalla luokotuksella olevat öljyt tuhkaavaat liikaa joka voi johtaa hiukkassuodattimen tukkeutumiseen.

Alla lainaus Valvolinen sivuilta:

LainaaWHAT DOES SAPS MEAN?

SAPS refer to three elements found in your car's engine oil: sulfated ash, phosphorous, and sulfur. Manufacturers vary the SAPS requirements for vehicles. The typical descriptions for these levels are low, mid, and full SAPS, depending on the presence of these additives.

The role of these additives is to protect your engine, but they can also result in a particulate build-up that can affect exhaust components. Manufacturers developed a set of Low and Mid SAPS oils which limit certain additives that block the DPF. Low and Mid SAPS oils are more compatible with engine after-treatment devices such as catalytic converters and DPF's.

WHAT HAPPENS IF THE WRONG OIL IS USED & DPF BECOMES BLOCKED?

The DPF is located within the exhaust system. If the wrong oil with higher SAPS content is used it can block the DPF. This will result in a big drop in performance and fuel efficiency. A blocked DPF can lead to a build-up of exhaust gases and excessive pressure which can cause damage to the exhaust system and even to the engine itself. The drive would experience lack of engine performance and in severe cases vehicle will not be able to be driven.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 13.05.23 - klo:16:25
Mitäs muilla on koneessa?

Pre-faceliftiin olen kahdesti laittanut Castrol Edge FSL 5w-30 Longlife III öljyä ja toisella kierroksella ne oli konessa kaksi vuotta ja ehkä 30tkm josta polttiksella alta 10tkm... Ei täytä vaatimuksia mutta on hyvää öljyä ja omalla ajoilla kone kun käy säännöllisesti pidempään niin kosteuttakaan ei pääse kertymään koneeseen mikä on yksi syy tuohon 15tkm/12kk vaihtoväliin.

Nyt tosin ajot vähentyneet senverran että tulee seuraava vaihto tehtyä vuoden ajoilla. Ja alta 5000km polttiksella ajettuna. Ekan öljynvaihdon kun tuohon tein niin polttiksella oli ajettu edellisestä 1500km kun kaikki pidemmät ajot ajelin dieselillä joka silloin vielä oli.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Mandons

Kotiutui tänään tällainen vm. 2020 gte passatti meille (ruotsin tuonti). Pari ihmetystä kuitenkin itselleni tuli samantien.

1.) Eikö tässä automallissani ole pitkienvalojen automatiikkaa? Eli jos kytken pitkät valot päälle, niin pitäisikö pitkien valojen sammua automaattisesti, kun joku tulee vastaan? Onko tämä ominaisuus kaikissa malliversioissa? Autossani on tavalliset led-ajovalot.
2.) Toiseksi kun latasin akun mielestäni täyteen, niin mittari näyttää, että autolla pääsisi vain 40km (13kwh akku autossa)? Paljonko teillä näyttää tässä uudemmassa mallissa sähköiseksi kantamaksi, kun akku täysi? Olettamukseni oli, että mittaristo näyttäisi n. 50km tms. kuten tehdas lupaa.
3.) Kolmanneksi huomasin, että tässä autossa ei ole "keyless" ominaisuutta. Ilmeisti tämäkään ei ole vakiona kaikissa malleissa?
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Mandons

4.) Näköjään en enää voi muokata aiempaa viestiäni, mutta piti vielä kysyä, että onko normaalia se, että jarru tuntuu ottavan aika pohjassa vasta kunnolla kiinni? Eli alkuun, kun kevyesti painaa, niin tuntuu jarruteho olemattomalta, pohjassa sitten jarruteho normaali? Autolla tosiaan vasta 53tkm ajettu ja auto juuri huollettu huoltopapereiden mukaan.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Passova

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 16.05.23 - klo:23:11
Kotiutui tänään tällainen vm. 2020 gte passatti meille (ruotsin tuonti). Pari ihmetystä kuitenkin itselleni tuli samantien.

1.) Eikö tässä automallissani ole pitkienvalojen automatiikkaa? Eli jos kytken pitkät valot päälle, niin pitäisikö pitkien valojen sammua automaattisesti, kun joku tulee vastaan? Onko tämä ominaisuus kaikissa malliversioissa? Autossani on tavalliset led-ajovalot.
2.) Toiseksi kun latasin akun mielestäni täyteen, niin mittari näyttää, että autolla pääsisi vain 40km (13kwh akku autossa)? Paljonko teillä näyttää tässä uudemmassa mallissa sähköiseksi kantamaksi, kun akku täysi? Olettamukseni oli, että mittaristo näyttäisi n. 50km tms. kuten tehdas lupaa.
1.) Eikös se kaukovaloautomaatti tule vasta matriisledien mukana? Näin ainakin minulla vm. -20 Passatissa.
2.) Ennustaa ajomatkan ajohistorian, lämpötilan ym. seikkojen perusteella, näin olen ainakin ymmärtäny asian. Eilen ajoin ihannelämpötilassa (+21 astetta) 56 km 14,7 kWh/100km ja 58 km/t keskinopeudella eikä akku vieläkään täysin tyhjentynyt. 
4.) Jarrut tuntuu alussa hieman oudoilta koska auto alkaa rekuperoimaan, eli liike-energiantalteenotto käynnustyy ja vasta kun painat poljinta syvemmälle, alkaa jarruttaan. Siihen tottuu nopeasti. ,,kkijarrutus kyllä toimii kun survaset polkimen pohjaan.

Wiiseli

Kaukovaloautomatiikan pystyy suht simppelisti koodaamaan vaikka ite. Tässä yksi ohje millä mulle koodattiin: https://www.ascoding.ch/en/light-assist-high-beam-assist/  ja jos on tosiaan köyhämiehen ledit, niinkuin Ruotsin tuonti autoissa ruukaa olemaan, niin dla:ta ei pysty koodaamaan vain perus light assistin.
Meilläkin range näillä keleillä näyttää 50-60km. Kannattaa ajella muutama kuukausi et opit plugarin saloihin.
PASSAT GTE VM. 2020

Mandons

Kiitos vastauksista! Jarru tosiaan tuntuu näin alkuun ainakin omituiselta. Muuten ihan fiksun oloinen kampe, vaikka näin jälkiviisaana aloinkin huomaamaan pieniä puutteita, mitä ei autokaupan yhteydessä huomannut. Mm. tuohon avaimettomaan kulkuun, kun on tottunut, niin sitä jäin kaipaamaan tästä autosta.

Tässä ruotsin tuonnissa näköjään köyhän miehen ledit. Light assistin pitkille valoille saa siis koodattua päälle vcds:llä, jos oikein ymmärsin noista ohjeista? Vaan puuttuu tuo vcds -laite. Saiskohan jostain lainattua tai vuokrattua, jotta tuon saisi koodattua päälle?

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.23 - klo:06:10
Kaukovaloautomatiikan pystyy suht simppelisti koodaamaan vaikka ite. Tässä yksi ohje millä mulle koodattiin: https://www.ascoding.ch/en/light-assist-high-beam-assist/  ja jos on tosiaan köyhämiehen ledit, niinkuin Ruotsin tuonti autoissa ruukaa olemaan, niin dla:ta ei pysty koodaamaan vain perus light assistin.
Meilläkin range näillä keleillä näyttää 50-60km. Kannattaa ajella muutama kuukausi et opit plugarin saloihin.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 17.05.23 - klo:10:18
Kiitos vastauksista! Jarru tosiaan tuntuu näin alkuun ainakin omituiselta. Muuten ihan fiksun oloinen kampe, vaikka näin jälkiviisaana aloinkin huomaamaan pieniä puutteita, mitä ei autokaupan yhteydessä huomannut. Mm. tuohon avaimettomaan kulkuun, kun on tottunut, niin sitä jäin kaipaamaan tästä autosta.

Tässä ruotsin tuonnissa näköjään köyhän miehen ledit. Light assistin pitkille valoille saa siis koodattua päälle vcds:llä, jos oikein ymmärsin noista ohjeista? Vaan puuttuu tuo vcds -laite. Saiskohan jostain lainattua tai vuokrattua, jotta tuon saisi koodattua päälle?
ei vaadi vcds:ää vaan obd11 käy myös. Laitas kysely tuonne vagcom/ vcds sivuille. Sieltä löytyy osaajia.
PASSAT GTE VM. 2020

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.23 - klo:10:24
ei vaadi vcds:ää vaan obd11 käy myös. Laitas kysely tuonne vagcom/ vcds sivuille. Sieltä löytyy osaajia.

Tilasin itselleni tuollaisen OBDElevenin https://obdeleven.com/en/home/10-obdeleven-device-0725423005103.html tuon mallin pitäisi toimia myös tuohon vm. 2020 gte passattiin ja pitäisi tuolla saada nuo valot pelaamaan, saas nähdä.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 17.05.23 - klo:11:16
Tilasin itselleni tuollaisen OBDElevenin https://obdeleven.com/en/home/10-obdeleven-device-0725423005103.html tuon mallin pitäisi toimia myös tuohon vm. 2020 gte passattiin ja pitäisi tuolla saada nuo valot pelaamaan, saas nähdä.
Otithan pro- lisenssin? En suosittele tekemään one click- äpeillä muutoksia. Niissä on se ongelma et autoissa eri moduuleita ja äpit jotka ei toimi sinulla niin näkyy kuitenkin obd11:ssä. Sit kun teet väärällä äpillä muutoksen joka ei toimikkaan ja yhtäkkiä autossa alkaa tulemaan travel assist jne. herjoja, niin et tiedä mitä se on muuttanut. Pahimmassa tapauksessa joutuu käyttää auton merkkarilla tai jossain muualla jossa on oikeat laitteet ja ajaa kaikki moduulit tehdasasetuksille, et saa herjat pois.
Eli ota ensimmäisenä full backup, niin pystyt ainakin omat koodaukset muuttamaan takaisin, kun niistä jää jälki historiaan.
PASSAT GTE VM. 2020

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.23 - klo:12:46
Otithan pro- lisenssin? En suosittele tekemään one click- äpeillä muutoksia. Niissä on se ongelma et autoissa eri moduuleita ja äpit jotka ei toimi sinulla niin näkyy kuitenkin obd11:ssä. Sit kun teet väärällä äpillä muutoksen joka ei toimikkaan ja yhtäkkiä autossa alkaa tulemaan travel assist jne. herjoja, niin et tiedä mitä se on muuttanut. Pahimmassa tapauksessa joutuu käyttää auton merkkarilla tai jossain muualla jossa on oikeat laitteet ja ajaa kaikki moduulit tehdasasetuksille, et saa herjat pois.
Eli ota ensimmäisenä full backup, niin pystyt ainakin omat koodaukset muuttamaan takaisin, kun niistä jää jälki historiaan.

Tilasin juurikin tuon palikan... saakohan sitä päivitettyä pro versioon jotenkin vai olisiko pitänyt nimen omaan suoraan ostaa pro-versio? Jos tuolla halvalla palikalla saa tehtyä backupin, niin täytyy tehdä se ensin. Nimen omaan koodauksiin ei ole tarvetta, vaan lähinnä, että saisi noita piilotettuja perusominaisuuksia käyttöön.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

duke7

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.23 - klo:06:10
Kaukovaloautomatiikan pystyy suht simppelisti koodaamaan vaikka ite. Tässä yksi ohje millä mulle koodattiin: https://www.ascoding.ch/en/light-assist-high-beam-assist/  ja jos on tosiaan köyhämiehen ledit, niinkuin Ruotsin tuonti autoissa ruukaa olemaan, niin dla:ta ei pysty koodaamaan vain perus light assistin.
Meilläkin range näillä keleillä näyttää 50-60km. Kannattaa ajella muutama kuukausi et opit plugarin saloihin.
Kai tuo jonkunlaisen kameran silti tarvitsee?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 17.05.23 - klo:13:32
Kai tuo jonkunlaisen kameran silti tarvitsee?
Pitäs kyllä kyseisestä autosta oikea kamera löytyä...ainakin mun 2020 mallista löytyy!
PASSAT GTE VM. 2020

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.23 - klo:15:31
Pitäs kyllä kyseisestä autosta oikea kamera löytyä...ainakin mun 2020 mallista löytyy!

Juu kyllä tuossa tuulilasin ylälaidassa joku kamera ainakin on. Vai onko kys. kamera sitten sitä varten, että valvoo toisiin autoon vain etäisyyksiä, kaistaa jne.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

ECOisti

Nyt on öljyt vaihdettu 508 / 509 luokituksen mukaiseksi. Näköjään ainut varma paikka, mistä luokituksen voi varmistaa, on Volkswagen liike. Niinhän tosin ohjekirjassakin käsketään tekemään...

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 17.05.23 - klo:15:33
Juu kyllä tuossa tuulilasin ylälaidassa joku kamera ainakin on. Vai onko kys. kamera sitten sitä varten, että valvoo toisiin autoon vain etäisyyksiä, kaistaa jne.
Tämmönen ku löytyy, ni toimii. Volkkarin merkin takana maskissa on acc- tutka joka valvoo etäisyyksiä. Lane assista, liikennemerkkientunnistus jne. toimii kameralla.

PASSAT GTE VM. 2020

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.23 - klo:16:25
Tämmönen ku löytyy, ni toimii. Volkkarin merkin takana maskissa on acc- tutka joka valvoo etäisyyksiä. Lane assista, liikennemerkkientunnistus jne. toimii kameralla.


Nonih, mahtavaa!  8) Juu kyllä tuollainen nopeusmerkkien lukija tuossa autossa myös on eli pakko olla myös kamera siis. Jännä ettei vakiona tuota pitkienvalojen automatiikkaa ole laitettu päälle, mistähän johtuu? Tai miksi ylipäätänsä osa ominaisuuksista halutaan jättää piiloon.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

jppetteri

Koska ne ominaisuudet halutaan myydä ostajalle lisävarusteena.


pegre

Moikka tietäjät,

Tuli muistutus että öljynvaihto ja/tai tarlistushuolto 30 päivää tai 8tkm. Auto huollettu Marraskuussa, jonka jälkeen pääasiassa säilytetty sisällä, ajettu noin 8900km, josta varmaan 75% sähköllä.

Mitä VAG & GRE spesialistit tekisitte??

Pysyyykö mäissä edes tätä aikaperusteista checkiä nolaamaan, kuten esim Audi A4:ssä?

Mutta joo, varmaan ne öljyt vois polttomoottoriin vaihtaa…

Vm 2018
Elinpre FL - mitäs öljyä laittaisitte?

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: pegre - 18.05.23 - klo:01:10
Tuli muistutus että öljynvaihto ja/tai tarlistushuolto 30 päivää tai 8tkm. Auto huollettu Marraskuussa, jonka jälkeen pääasiassa säilytetty sisällä, ajettu noin 8900km, josta varmaan 75% sähköllä.

Mitä VAG & GRE spesialistit tekisitte??

Pysyyykö mäissä edes tätä aikaperusteista checkiä nolaamaan, kuten esim Audi A4:ssä?

Mutta joo, varmaan ne öljyt vois polttomoottoriin vaihtaa…

Näissä hybrideissä on tärkeämpää aikaperustainen vaihto, koska polttomoottoria käytetään lyhyinä satunnaisina pätkinä, usein kylmänäkin, ja sen vuoksi sinne kertyy kosteutta sekaan. Näissä ei voi mennä "long life" periaatteella kuten peruspolttiksessa.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 16.05.23 - klo:23:31
4.) Näköjään en enää voi muokata aiempaa viestiäni, mutta piti vielä kysyä, että onko normaalia se, että jarru tuntuu ottavan aika pohjassa vasta kunnolla kiinni? Eli alkuun, kun kevyesti painaa, niin tuntuu jarruteho olemattomalta, pohjassa sitten jarruteho normaali? Autolla tosiaan vasta 53tkm ajettu ja auto juuri huollettu huoltopapereiden mukaan.

Noin puolivälissä (arviolta) on selkeästi tuntuva kynnys missä jarrut ottavat fyysisesti kiinni. Sitä ennen jarrutetaan sähkömoottorin rekuperaatiolla. Harjoittele tuon kynnyksen tuntua niin siitä tuleekin ihan hyvä ominaisuus. Kun lähestyy valoja, risteystä tms. kauempaa, voi hidastaa ensin tuolla yläpuoliskolla, ja painaa sitten vasta jarruille kun tarvitsee.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 17.05.23 - klo:16:15
Nyt on öljyt vaihdettu 508 / 509 luokituksen mukaiseksi. Näköjään ainut varma paikka, mistä luokituksen voi varmistaa, on Volkswagen liike. Niinhän tosin ohjekirjassakin käsketään tekemään...
Vaihatitko samassa liikkeessä uudet? Tekikö homman goodwillinä?
PASSAT GTE VM. 2020

miz

^^
Tuo kynnyshän vaihtelee sen mukaan paljonko järjestelmä (akku) ottaa rekuperaatiota vastaan. Jääkylmä tai ihan täysi akku niin ei paljoa jarruta sähköllä. Jos taas akussa tilaa ja lämpöä niin jarrutus on tosi pitkälti sähköllä.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: miz - 19.05.23 - klo:10:58
^^
Tuo kynnyshän vaihtelee sen mukaan paljonko järjestelmä (akku) ottaa rekuperaatiota vastaan. Jääkylmä tai ihan täysi akku niin ei paljoa jarruta sähköllä. Jos taas akussa tilaa ja lämpöä niin jarrutus on tosi pitkälti sähköllä.

Siinä on silti selkeä tuntuma missä ottaa kovat jarrut kiinni.

miz

Toki, se vaan riippuu vahvasti em asioista että millaisella jarruvoimalla ja hidastuvuudella kynnys tulee vastaan.
Alkuun aiheuttaa monesti ihmetystä kun jarrut tuntuu eriltä päivästä ja olosuhteista riippuen.
Jos vertaa ”normiversioihin” niin ei varmaan monen mielestä konsernin  plugareissa paremmat jarrut ole, vaikka pysähtyy kyllä.

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 19.05.23 - klo:10:52
Vaihatitko samassa liikkeessä uudet? Tekikö homman goodwillinä?

Samassa ja ilmaiseksi vaihtoivat. Tosi hyvä palvelu siten, että ei ollut mitään vääntöä asiasta.
Sanoivat, että vaikka laittoivat auton tarkat tiedot heidän varaosahakuun, niin vasta toisena vaihtoehtona oli tämä 508 / 509 luokituksen öljy. Eli ei näköjään mikään muu lähde osaa kertoa varmasti oikeaa öljyä kuin Volkkarin oma liike. Luulisi oikeasti, että ohjekirja edes kertoisi vastauksen, mutta ei siellä mitään kerrota.

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.23 - klo:16:25
Tämmönen ku löytyy, ni toimii. Volkkarin merkin takana maskissa on acc- tutka joka valvoo etäisyyksiä. Lane assista, liikennemerkkientunnistus jne. toimii kameralla.


Nonih nyt tuli tämä obdeleven "purkki". Mistäs tiedän, että mikä versio itselläni on näistä valoista?

Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Mandons

Vastatakseni itselleni, niin tuossa asetuksissa näkyi automaattisesti "OFF V1" ja ohjeisteuksen mukaan laitoin päälle "ON V1" ja nyt toimii tuo pitkien ajovalojen automatiikka, yeah! 8) Samalla tuli muutettua vakionopeussäätimen asetus alkuperäisestä "10km/h" -pykälästä -> "1km/h" säätöväliin. Sekä tuon "lane assistentin" laitoin toimimaan ns. muistinvarassa. Eli jos sen kytkee pois päältä, niin se myös pysyy pois päältä, kun auton seuraavan kerran käynnistää. Tuo lane assistent on omasta mielestäni sairaan ärsyttävä ominaisuus, kun tuntuu, että auto vetelee ja käyttätyy miten haluaa ohitustilanteissa. Vaikka tosin onkin yksi turvaominaisuus ja ehkä pidemmillä matkoilla jopa hyväkin ominaisuus.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy