Mikäs öljyn noin paljon maksaa? Tätä nuo monet korjaamotkin vissiin käyttää: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590334/Comma-AQDCTP-5-l-DSG-automaattivaihteistooljy-DSG-öljy 50€-Moottoriöljy 50€-Tulpat 60€-Jarrunesteet 10€-Moottorin ilmansuodatin 20€Pari sataa euroa, eli työlle jäisi luokkaa 250-300€. Ei kai tuo mahdoton ole. Aika vaikea kyllä arvioida näitä juttuja.
Mikäs öljyn noin paljon maksaa? Tätä nuo monet korjaamotkin vissiin käyttää: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590334/Comma-AQDCTP-5-l-DSG-automaattivaihteistooljy...
Passatin ilmastoinnista. Vuosi sitten kesällä lopetti kylmän tuottamisen aina 10 min jälkeen ja sen seuraksena täytettiin kylmäaineet. Nyt puhaltaa aivan aavistuksen ulkoilmaa kylmempää, mutta ei tarpeeksi kylmää. Erikoisuutena myös ilmastointi pitää ääntä joka etenkin sähköllä ajaessa ikään kuin muuttuu kierrosten mukaan vaikka ymmärtääkseni kompura on sähköinen. Onko muilla tullut vastaavaa eteen ja mikäköhän voisi olla mahdollisesti yleinen vuotopaikka, jos aineet päässeet karkuun? Vai onko kompura entinen?
Tuttu vaiva täällä alkukesästä, kylmä-aineessa oli aikas reilu vajaus (oli 158g) kun pitäisi olla 500g, äänet hävisi täydennyksen jälkeen.
Jos tulee paljon nurkka- ajoa, jonka pääsee sähköllä, on säteilylämmitin vähän turhake. Moottori kerkeää kylmetä ennenkuin käynnistyy. Ilmastoinnin käyttäminen sisätilojen esilämmittimenä on minulle riittänyt. 10A sukolla se on melko tehoton, mutta kuitenkin tyhjää parempi.
Kävitkö merkkihuollossa hoitamassa asian? Mietin pitääkö tässä lähteä marmorille näyttämään omaa🤔
Mä kääntäisin suosiolla motarin rampissa GTE-moodin päälle noilla kilometreillä ja lämpöasteilla, kabiini lämpiää nopeasti eikä ilmastoinnin lehmähenkayksestä tarvitse kärsiä...
Mutta GTE modella kulutus taas nousee varmasti huomattavasti? Eli mikä olisi paras kombo teidän mielestä? Kannattaako tuo moottoritie 120km/h pätkä ajaa mielummin GTE modella vai Hybrid mode (B-vaihde) vai millä? En ole vielä ehtinyt kauheasti testailla kulutuksien eroa.
Hybridi Audi sanoi eilen sopimuksensa irti kesken liikennevaloissa jonottamisen.Ensin tuli keltainen hälytys ja 20 sekuntia myöhemmin kun liikennevalo vaihtui vihreäksi ja auto vähän liikkui, muuttui hälytys punaiseksi ja mittaristoon tuli kehotus pysäköidä auto.Auto kulki ihan normaalisti. Häiriö ei poistunut sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä. Hinausauto vei korjaamolle ja siellä otettu eilen työnalle muttei mitään infoa vielä mikä vikana ja kuinka kauan kestää.Onneksi on vielä takuun alainen auto (9,5kk ja 23tkm vanha) eikä ole edes oma vaan LeasePlanin auto niin saa itse olla aika huoletta kustannusten suhteen.Tämäkin tapaus vaan korostaa ihmettelyä, että miten ihmiset uskaltaa omalla rahalla ostaa kauheassa sähkökiimassa näitä lataushybrideitä millä ajaminen tulee kaikista kalleimmaksi ja kokoajan saa hikipäässä supistaa sulkijalihasta kun yllättävä 1-5k€ remontti odottaa kokoajan kulman takana. Näiden päälle vielä määräaikaishuollot tuplasti useammin kuin perus polttomoottoriautoihin.
B- puoli on todella voimakas jarruttelemaan. Itse en käytä sitä ollenkaan jo pelkästään jarrujen ruostumisen vuoksi.
Jarrujen ruostumisen kannalta ei ole juurikaan merkitystä tuolla B-"vaihteen" käytöllä tai käyttämättömyydellä. Jos ajat D:llä ja painat jarrua niin auto jarruttaa jokatapauksessa lataamalla akkuja täysin samanlailla kuin B:llä eikä mekaanisia jarruja käytetä ollenkaan ennen kuin jarrutat niin kovaa ettei lataamalla hidastaminen riitä.
Nyt tuli tieto että lämmityslaitteen PTC vastus rikki. Osat tilattu euroopasta ja tulee ehkä joskus..
Blim blom, pysäytä auto heti, lämmitysvastus rikki !!?Siis mitä ihmettä. Miksi sillä ei saa ajaa kesähelteellä, jos lämmitysvastus on rikki?
Jarrujen ruostuminen estämiseksi tulee joskus heitettyä vapaalle jolloin auto jarruttaa normaalisti levyjarruilla. Varsinkin talvella suolakeleillä sitä tulee tehtyä. En ole huomannut tuosta aiheutuvan mitään ongelmia ainakaan vielä 120tkm ajettuna.
Sähköisen käsijarrun käyttövipu on hyvä jarrujen puhdistukseen. Tekee 75% teholla ABS-jarrutuksen.