Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

heller

Lainaus käyttäjältä: Bondator - 31.07.22 - klo:20:53
Mikäs öljyn noin paljon maksaa? Tätä nuo monet korjaamotkin vissiin käyttää: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590334/Comma-AQDCTP-5-l-DSG-automaattivaihteistooljy

-DSG-öljy 50â,¬
-Moottoriöljy 50â,¬
-Tulpat 60â,¬
-Jarrunesteet 10â,¬
-Moottorin ilmansuodatin 20â,¬

Pari sataa euroa, eli työlle jäisi luokkaa 250-300â,¬. Ei kai tuo mahdoton ole. Aika vaikea kyllä arvioida näitä juttuja.
Öljytilavuus taisi olla 5.5L vaihdossa. En kyllä uskoa sanoa yhtään millaista tuo motonetin litku on.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mattix

Lainaus käyttäjältä: Bondator - 31.07.22 - klo:20:53
Mikäs öljyn noin paljon maksaa? Tätä nuo monet korjaamotkin vissiin käyttää: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590334/Comma-AQDCTP-5-l-DSG-automaattivaihteistooljy

...
Meylen DSG öljynvaihtosarja sis. pari tiivistettä ja suodattimen 104â,¬.

Tuo Comma on kyllä edullista.

Luotoant

Passatin ilmastoinnista. Vuosi sitten kesällä lopetti kylmän tuottamisen aina 10 min jälkeen ja sen seuraksena täytettiin kylmäaineet. Nyt puhaltaa aivan aavistuksen ulkoilmaa kylmempää, mutta ei tarpeeksi kylmää. Erikoisuutena myös ilmastointi pitää ääntä joka etenkin sähköllä ajaessa ikään kuin muuttuu kierrosten mukaan vaikka ymmärtääkseni kompura on sähköinen. Onko muilla tullut vastaavaa eteen ja mikäköhän voisi olla mahdollisesti yleinen vuotopaikka, jos aineet päässeet karkuun? Vai onko kompura entinen?

Immunity

#5343
Jos on asiaa lahden toiselle puolelle eli Viroon, niin auto mukaan ja huoltoon siellä. Säästää reilusti ja saa merkkiliikkeen virallisen huollon. Juuri käytin auton siellä ja vaihdettiin tulpat, DSG-öljyt ja 12V akku (AGM).

DSG-öljyt ja tulpat 370e (K-Auto 540e)
Akku 360e (K-Auto 520e, mikä on ryöstöhinta. Vaihtotyön ohjearvo 1,3 h !!!)

Palvelukin on 10x nopeampaa ja parempaa kuin paikallisessa K-Autossa. Olen muitakin autoja aikanaan huollattanut lahden toisella puolen ja aina ollut paljon palvelualttiimpaa siellä. Yhteen aikaan sai sijaisautonkin aina ilmaiseksi 5v vanhalle huolettavalle.

Niin... ja jakohihnan vaihdon tarvitsijoille tiedoksi, että n. 450e tienoilla on koko paketti töineen. Kysyin jo sille hinnan, mutta en vaihtanut, vaikka 120tkm tuli mittariin.

2016  GTE

JJT

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 05.08.22 - klo:13:34
Passatin ilmastoinnista. Vuosi sitten kesällä lopetti kylmän tuottamisen aina 10 min jälkeen ja sen seuraksena täytettiin kylmäaineet. Nyt puhaltaa aivan aavistuksen ulkoilmaa kylmempää, mutta ei tarpeeksi kylmää. Erikoisuutena myös ilmastointi pitää ääntä joka etenkin sähköllä ajaessa ikään kuin muuttuu kierrosten mukaan vaikka ymmärtääkseni kompura on sähköinen. Onko muilla tullut vastaavaa eteen ja mikäköhän voisi olla mahdollisesti yleinen vuotopaikka, jos aineet päässeet karkuun? Vai onko kompura entinen?
Täällä aivan samat oireet, en ole vielä tehnyt asialle mitään.

heller

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 05.08.22 - klo:13:34
Passatin ilmastoinnista. Vuosi sitten kesällä lopetti kylmän tuottamisen aina 10 min jälkeen ja sen seuraksena täytettiin kylmäaineet. Nyt puhaltaa aivan aavistuksen ulkoilmaa kylmempää, mutta ei tarpeeksi kylmää. Erikoisuutena myös ilmastointi pitää ääntä joka etenkin sähköllä ajaessa ikään kuin muuttuu kierrosten mukaan vaikka ymmärtääkseni kompura on sähköinen. Onko muilla tullut vastaavaa eteen ja mikäköhän voisi olla mahdollisesti yleinen vuotopaikka, jos aineet päässeet karkuun? Vai onko kompura entinen?
Missäs päin asut? Näkisikö OBD11:llä kompurasta jotain. Golffissa ainakin näyttää paineita yms.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mattix

Mulla oli mennyt lämmityksen/ilmastoinnin ohjausmoottori, niin ei tullut kuin lämmintä ilmaa kuskin puolelle. Ei ollut muistaakseni kovin kallis korjaus.

avtsi

Miten selvittäisin ajoakun kunnon ennen kuin alan kyselemään maahantuojalta akkutakuusta? Range viime kesästä tipahtanut 25%, ja latausasema näyttää ladatun sähkön määrän olevan noin 78% akun ilmoitetusta nettokapasiteetista. Tässä nyt kyse Golf GTE:stä, mutta tällä puolella foorumia keskustelu on aktiivisempaa.

Eli kun lataan kotona töpselistä (ja välissä energiamittari) tai julkisesta latausasemasta, niin ladattu energiamäärä on noin 6,1kWh, ja tämä sisältänee lataushäviötä 10-20%(?). Akun nettokapasiteetti googlattuna olisi 7,8kWh. Jos lataushäviöksi ajatellaan 10%, niin akkuun menee siis noin 5,5kWh, joka on 70% nettokapasiteetista. Tämä on käsittääkseni viallisen akun määritelmän raja. Volkkari ilmeisesti ottaa aika tuntuvan palkkion akun tarkastuksesta mikäli eivät totea sitä vialliseksi, joten olisiko joku varma keino selvittää tilanne itse?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

James86

Täällä uusi Hybrid Plug-in 2018 GTE Passatin omistaja.

Muutamia kysymyksiä herännyt näin pienen käytön jälkeen, enkä löytänyt näihin suoraa vastauksia viesteistä.

- Peruutuskamera. Aluksi ajattelin, että pärjätään ilmankin, mutta nyt alkanut ikävä iskeä kyseistä ominaisuutta kohtaan. Onko joku jälkiasentanut kameran, mihin hintaan sellaisia saa ja mistä? Onko sellainen rekisterivalo + camera vai sit sellainen VW logo kahva + camera? Onnistuiko asennus itse ?
- Lohkolämmitin. Millaisia ratkaisuja teillä on, jos ei halua investoida Webastoon? Onko teillä letku vai säteily vai mikä? Mihin hintaa ootte saanut asennuksen + laitteet?
- Kaista-avustin: Tämäkin oli edellisessä autossani, mutta en sitä itse käyttänyt. Mutta puolisoni alkoi sitä nyt kaipaamaan :D Onnistuuko sen jälkiasennus ja mihin hintaan?

Kiitos avustanne.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 05.08.22 - klo:13:34
Passatin ilmastoinnista. Vuosi sitten kesällä lopetti kylmän tuottamisen aina 10 min jälkeen ja sen seuraksena täytettiin kylmäaineet. Nyt puhaltaa aivan aavistuksen ulkoilmaa kylmempää, mutta ei tarpeeksi kylmää. Erikoisuutena myös ilmastointi pitää ääntä joka etenkin sähköllä ajaessa ikään kuin muuttuu kierrosten mukaan vaikka ymmärtääkseni kompura on sähköinen. Onko muilla tullut vastaavaa eteen ja mikäköhän voisi olla mahdollisesti yleinen vuotopaikka, jos aineet päässeet karkuun? Vai onko kompura entinen?

Tuttu vaiva täällä alkukesästä, kylmä-aineessa oli aikas reilu vajaus (oli 158g) kun pitäisi olla 500g, äänet hävisi täydennyksen jälkeen.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Wiiseli

Jos tulee paljon nurkka- ajoa, jonka pääsee sähköllä, on säteilylämmitin vähän turhake. Moottori kerkeää kylmetä ennenkuin käynnistyy. Ilmastoinnin käyttäminen sisätilojen esilämmittimenä on minulle riittänyt. 10A sukolla se on melko tehoton, mutta kuitenkin tyhjää parempi.
PASSAT GTE VM. 2020

JJT

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 08.08.22 - klo:21:32
Tuttu vaiva täällä alkukesästä, kylmä-aineessa oli aikas reilu vajaus (oli 158g) kun pitäisi olla 500g, äänet hävisi täydennyksen jälkeen.
Kävitkö merkkihuollossa hoitamassa asian?
Mietin pitääkö tässä lähteä marmorille näyttämään omaa🤔

a_jaba

Hybridi Audi sanoi eilen sopimuksensa irti kesken liikennevaloissa jonottamisen.
Ensin tuli keltainen hälytys ja 20 sekuntia myöhemmin kun liikennevalo vaihtui vihreäksi ja auto vähän liikkui, muuttui hälytys punaiseksi ja mittaristoon tuli kehotus pysäköidä auto.




Auto kulki ihan normaalisti. Häiriö ei poistunut sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä. Hinausauto vei korjaamolle ja siellä otettu eilen työnalle muttei mitään infoa vielä mikä vikana ja kuinka kauan kestää.

Onneksi on vielä takuun alainen auto (9,5kk ja 23tkm vanha) eikä ole edes oma vaan LeasePlanin auto niin saa itse olla aika huoletta kustannusten suhteen.

Tämäkin tapaus vaan korostaa ihmettelyä, että miten ihmiset uskaltaa omalla rahalla ostaa kauheassa sähkökiimassa näitä lataushybrideitä millä ajaminen tulee kaikista kalleimmaksi ja kokoajan saa hikipäässä supistaa sulkijalihasta kun yllättävä 1-5kâ,¬ remontti odottaa kokoajan kulman takana. Näiden päälle vielä määräaikaishuollot tuplasti useammin kuin perus polttomoottoriautoihin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

^ Lisäyksenä vielä että harmittavasti OBD11 ei ollut autossa mukana että olisi voinut vilkaista mitä vikakoodeja siellä aktiivisena.

Auton sovellus näyttää vain että hybridivoimansiirrossa vikaa.

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

makelja

Se johtunee siitä että kuuntelet tuollaista paskaa... (SuomiPOP)
Mikä tahansa menee epäkuntoon kun Jaajoa kuuntelee.

:P ;D

James86

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 08.08.22 - klo:21:58
Jos tulee paljon nurkka- ajoa, jonka pääsee sähköllä, on säteilylämmitin vähän turhake. Moottori kerkeää kylmetä ennenkuin käynnistyy. Ilmastoinnin käyttäminen sisätilojen esilämmittimenä on minulle riittänyt. 10A sukolla se on melko tehoton, mutta kuitenkin tyhjää parempi.

Pari kertaa viikossa tulee ajettua sellainen 150-200km / päivässä. Alkupätkän voin vetää sähköllä toimistolle, välissä moottoritietä 30km ja sit kaupunkiajoa. Takaisintulo matkalle voin ladata autoa toimstolla.

Joten hieman hirvittää jo ennakkoon nuo -20'C pakkaspäivät, jos ei pysty moottoria lainkaan lämmittämään. Olisiko siksi kuitenkin hyvä asentaa tuo lohkolämmitin?

Lisäksi uusi kysymys heräsi : vakionopeuden säädin. Nyt muutos +/- 10km/h kun painaa nappia. Saako tätä muokattua jostain niin, että olisi +/- 5km/h ?

m4x1mu5

Mä kääntäisin suosiolla motarin rampissa GTE-moodin päälle noilla kilometreillä ja lämpöasteilla, kabiini lämpiää nopeasti eikä ilmastoinnin lehmähenkayksestä tarvitse kärsiä...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: JJT - 09.08.22 - klo:06:23
Kävitkö merkkihuollossa hoitamassa asian?
Mietin pitääkö tässä lähteä marmorille näyttämään omaa🤔

Ihan valtuutettua paikallista hyväksi tunnettua VW-nyrkkipajaa käytin, marmorilla asioinnit on mun osalta käyty.  Täydennys tehtiin nokkahihnanvaihdon yhteydessä, hihnaa kun ei voi vaihtaa ellei kylmäaineita ensin imetä pois.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

James86

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 09.08.22 - klo:20:25
Mä kääntäisin suosiolla motarin rampissa GTE-moodin päälle noilla kilometreillä ja lämpöasteilla, kabiini lämpiää nopeasti eikä ilmastoinnin lehmähenkayksestä tarvitse kärsiä...

Mutta GTE modella kulutus taas nousee varmasti huomattavasti?

Eli mikä olisi paras kombo teidän mielestä? Kannattaako tuo moottoritie 120km/h pätkä ajaa mielummin GTE modella vai Hybrid mode (B-vaihde) vai millä? En ole vielä ehtinyt kauheasti testailla kulutuksien eroa.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: James86 - 09.08.22 - klo:20:37
Mutta GTE modella kulutus taas nousee varmasti huomattavasti?

Eli mikä olisi paras kombo teidän mielestä? Kannattaako tuo moottoritie 120km/h pätkä ajaa mielummin GTE modella vai Hybrid mode (B-vaihde) vai millä? En ole vielä ehtinyt kauheasti testailla kulutuksien eroa.
Itse menisin hybridillä D- puolella. Gte- modella moottori lataa samalla joten kulutus on huomattavasti isompi. Toisaalta taas, kun on ladannut vaikka 20 kilsaa voi taas ajaa sähköllä mikä tasaa kulutusta. En muista pystyykö Gte modella säätää mihin tasoon asti akkuja lataa. Hybrid puolella pystyy säätää et lataa vaikka täyteen asti, jos haluaa.
Lähinnä sähköön liittyvä maininta, että mitä enemmän annat auton liukua vapaasti sitä paremman rangen saat. Luulisin että on parempi bensan kulutuksenkin kannalta antaa auton liukua vapaasti aina kun mahdollista. B- puoli on todella voimakas jarruttelemaan. Itse en käytä sitä ollenkaan jo pelkästään jarrujen ruostumisen vuoksi.
PASSAT GTE VM. 2020

heller

Eikö GTE pidä myös vähän herkemmin pienempää vaihdetta?

Sanoisin että hybridillä vaan motaria. Kaikki turha latailun ja sähköajon välillä ramppaus ei ole energiatehokasta. Bensalla ladatessa on aina häviö, joten jos ajat puhtaasti hybridillä ja annat sen auton tehdä taikansa niin hyvä tulee.

Se latailee sitä joka tapauksessa hybridilläkin vähintään sen verran, että akussa on vähän bufferia. Motarivauhdissa sähkömoottorin hyötysuhde laskee kuin lehmän häntä, joten ei kannata jaa pelkällä sähköllä yli satasta.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.08.22 - klo:12:00
Hybridi Audi sanoi eilen sopimuksensa irti kesken liikennevaloissa jonottamisen.
Ensin tuli keltainen hälytys ja 20 sekuntia myöhemmin kun liikennevalo vaihtui vihreäksi ja auto vähän liikkui, muuttui hälytys punaiseksi ja mittaristoon tuli kehotus pysäköidä auto.




Auto kulki ihan normaalisti. Häiriö ei poistunut sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä. Hinausauto vei korjaamolle ja siellä otettu eilen työnalle muttei mitään infoa vielä mikä vikana ja kuinka kauan kestää.

Onneksi on vielä takuun alainen auto (9,5kk ja 23tkm vanha) eikä ole edes oma vaan LeasePlanin auto niin saa itse olla aika huoletta kustannusten suhteen.

Tämäkin tapaus vaan korostaa ihmettelyä, että miten ihmiset uskaltaa omalla rahalla ostaa kauheassa sähkökiimassa näitä lataushybrideitä millä ajaminen tulee kaikista kalleimmaksi ja kokoajan saa hikipäässä supistaa sulkijalihasta kun yllättävä 1-5kâ,¬ remontti odottaa kokoajan kulman takana. Näiden päälle vielä määräaikaishuollot tuplasti useammin kuin perus polttomoottoriautoihin.

Nyt tuli tieto että lämmityslaitteen PTC vastus rikki. Osat tilattu euroopasta ja tulee ehkä joskus..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 09.08.22 - klo:22:15
B- puoli on todella voimakas jarruttelemaan. Itse en käytä sitä ollenkaan jo pelkästään jarrujen ruostumisen vuoksi.

Jarrujen ruostumisen kannalta ei ole juurikaan merkitystä tuolla B-"vaihteen" käytöllä tai käyttämättömyydellä. Jos ajat D:llä ja painat jarrua niin auto jarruttaa jokatapauksessa lataamalla akkuja täysin samanlailla kuin B:llä eikä mekaanisia jarruja käytetä ollenkaan ennen kuin jarrutat niin kovaa ettei lataamalla hidastaminen riitä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.08.22 - klo:08:23
Jarrujen ruostumisen kannalta ei ole juurikaan merkitystä tuolla B-"vaihteen" käytöllä tai käyttämättömyydellä. Jos ajat D:llä ja painat jarrua niin auto jarruttaa jokatapauksessa lataamalla akkuja täysin samanlailla kuin B:llä eikä mekaanisia jarruja käytetä ollenkaan ennen kuin jarrutat niin kovaa ettei lataamalla hidastaminen riitä.
Tämä on tietenkin ajajasta riippuvainen asia. Olen itsestäni huomannut, että käytän jarrua huomattavasti voimakkaammin kuin D: llä kuin B:llä. Johtuu varmasti siitä, että jarrua joutuu kokoajan käyttää aktiivisesti. Ramppeihinkin tullessani liu'uttelen kovemmalla vauhdilla ja poljen jarrua ihan lopussa juurikin estääkseni jarrujen jumittumisen.
PASSAT GTE VM. 2020

tet

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.08.22 - klo:08:14
Nyt tuli tieto että lämmityslaitteen PTC vastus rikki. Osat tilattu euroopasta ja tulee ehkä joskus..

:o
Blim blom, pysäytä auto heti, lämmitysvastus rikki !!?

Siis mitä ihmettä. Miksi sillä ei saa ajaa kesähelteellä, jos lämmitysvastus on rikki? :P
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.08.22 - klo:09:49
:o
Blim blom, pysäytä auto heti, lämmitysvastus rikki !!?

Siis mitä ihmettä. Miksi sillä ei saa ajaa kesähelteellä, jos lämmitysvastus on rikki? :P

Ei näköjään  ;D  Ja toi sama fiilis tuli itsellekin ekana kun kuulin vikadiagnoosin  :D

Jotenkin varmasti liittyy siihen että PTC toimii samalla korkeajännitteellä kuin sähköajaminen ja jos siellä on jotain oikosulkua tms. niin varmasti häiritsee auton normaalia ja turvallista käyttöä.

Tässä kohtaa tuli kyllä jotenkin sellainen fiilis että kun PTC vaihdettu ja vikakoodit nollattu niin auto on "kunnossa" ja sitten ensi viikolla (tai lähitulevaisuudessa) tuleekin sama vika uudestaan ja vasta tämän jälkeen löydetään oikea vika mikä korjataan.

Pessimisti ei pety....
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Olbo

Mekatroniikka meni myös itseltäni 143tkm kohdalla. Korjauskustannus annettiin, melko suolainen 4100â,¬.
Tämä on jos vaihdetaan uuteen, mutta vaihtoehtona olisi korjata noin puoleen hintaan tuosta. Onko täällä mielipiteitä mitä tehdä? Onko korjattu yhtä hyvä? Vai tarviiko kaivaa kuvetta ja maksaa uudesta?

Milu

Jarrujen ruostuminen estämiseksi tulee joskus heitettyä vapaalle jolloin auto jarruttaa normaalisti levyjarruilla. Varsinkin talvella suolakeleillä sitä tulee tehtyä. En ole huomannut tuosta aiheutuvan mitään ongelmia ainakaan vielä 120tkm ajettuna.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Milu - 11.08.22 - klo:17:43
Jarrujen ruostuminen estämiseksi tulee joskus heitettyä vapaalle jolloin auto jarruttaa normaalisti levyjarruilla. Varsinkin talvella suolakeleillä sitä tulee tehtyä. En ole huomannut tuosta aiheutuvan mitään ongelmia ainakaan vielä 120tkm ajettuna.
Sähköisen käsijarrun käyttövipu on hyvä jarrujen puhdistukseen. Tekee 75% teholla ABS-jarrutuksen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.08.22 - klo:20:45
Sähköisen käsijarrun käyttövipu on hyvä jarrujen puhdistukseen. Tekee 75% teholla ABS-jarrutuksen.

Voitko tarkentaa miten toimit? Auton liikkuessa kässäri päälle vai?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy