Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

ZimKork

Näillä viileillä keleillä alkaa minuutilleen puoli tuntia ennen, ja jatkaa jonkin aikaa ajastetun lähdön jälkeen. Olisiko joku logiikka, mikäli lämpötila olisi korkeampi, ei lämmittäisi täyttä puolta tuntia vaan jollain logiikalla arvioi milloin pitää alkaa lämmittämään?

Topjanne

Huurtumisen välttämiseen ylipäätään auttaa lasien huolellinen puhdistus. Höyry tarttuu helpommin likaiseen lasipintaan.

Hombre85

Tässäkin varmaan toimii logiikka että suuntaat sen puhalluksen ikkunaan ja laitat enenmmän kierroksia puhaltimelle ennenkuin jätät auton parkkiin ennen ajastusta.
Jossain oli juttua että auttaa tuohon sulanapitoon, esim max ikkunalle puhallus ja max lämpötila. Itse en ole vielä kokeillut kun käytän webastoa ja sähköä eri paikoissa. Jos sähköllä lämmitän on auto katoksessa kun taas webastolla kun auto ei katoksessa. Tämä riippuu pakon sanelemista asioista milloin mihinkin pysäköin.

ZimKork

Varmastikin erilaisilla kikoilla ja vinkeillä voi saada aavistuksen paremman tuloksen aikaan, mutta se ei muuta faktaa että verrattuna perinteisiin lämmitystapoihin (Webasto/lohko+sisäl) tuo on heikohko, ja jos se on noin heikko +3C niin mitä se on -20C. Se on hyvä ottaa huomioon, jos käytettävissä ei ole suurempaa virtatehoa. Viime talvena sain jonkin verran apua siitä että oli perinteinen foliopintainen tuulilasisuoja. Se esti pahimmalta jäätymiseltä. Maksoi muutaman euron tuo ratkaisu.

Tomber

Ilmat kylmenee. Rangesta viisi. Mutta latausluukun aukaisu talvella. Kovin on hepposta muovia ja varmaan jäätyy useamman kerran talvella kiinni. Mikä siis on ryhmäläisten paras temppu. Millä saa latausluukun pysymään sulana tai konsteja ettei mitään ikävää tapahtuisi.

muaddib

Lainaus käyttäjältä: muaddib - 29.09.21 - klo:18:13
Tietääkö joku muuten, mitä tapahtuu, jos tien päällä ajelee hybriditilassa, akussa on rangea ja sitten bensatankki tyhjenee? Jatkuuko matka ongelmitta?

Nostanpa tämän taannoisen kysymykseni, kun vastausta ei ole löytynyt ja kovasti kiinnostaisi.

Jotta en vain puffaisi omaa asiaani, hieman nenäkkäänä vinkkinä edelliselle, että latausluukun jäätymisenestokikat on hyvin perusteellisesti käsitelty ketjussa vähän aiemmin, hakutoiminnolla löytynevät :)

duke7

Lainaus käyttäjältä: muaddib - 12.11.21 - klo:16:55
Nostanpa tämän taannoisen kysymykseni, kun vastausta ei ole löytynyt ja kovasti kiinnostaisi.

Jotta en vain puffaisi omaa asiaani, hieman nenäkkäänä vinkkinä edelliselle, että latausluukun jäätymisenestokikat on hyvin perusteellisesti käsitelty ketjussa vähän aiemmin, hakutoiminnolla löytynevät :)
Uskoisin että jatkuu ongelmitta. Ainakin painamalla e-mode päälle 😁

muaddib

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.11.21 - klo:17:51
Uskoisin että jatkuu ongelmitta. Ainakin painamalla e-mode päälle 😁
Uskon minäkin, mutta kysymys onkin, että tietääkö joku varmasti ;D Olin taannoin tien päällä ja mietin, ajanko seuraavalle vai sitä seuraavalle huoltoasemalle täyttämään tankin. Jälkimmäinen olisi onnistunut, jos auto kulkee tyhjälläkin tankilla kunhan akku jaksaa. Mutta en uskaltanut riskeerata tien päälle jäämistä, kun auto varoitteli äänekkäästi tankin tyhjenemisestä eikä ohjekirja ottanut asiaan kantaa.

duke7

Pitää kokeilla. Se 0 km range bensalle tuskin tarkoittaa tyhjää tankkia. Ei ainakaan tavallisissa autoissa tarkoita vaan siellä on silti luokkaa 5 l ainetta.

Wiiseli

Onkos joku kinunut ja saanut we connect plus- palveluun lisäaikaa sen toimimattomuuden takia? Meillä on ollut we connect useamman viikon pimeenä infotainmentin päivitys bugin vuoksi. Mihinköhän tahoon kannattaisi olla yhteydessä we connect- tuki, maahantuoja, tehdas? Softa bugi on selvityksessä valtuutetulla/ tehtaalla.
PASSAT GTE VM. 2020

makelja

Yritin keväällä. En viitsinyt. Olisi kuulemma pitänyt tehdä virallinen (mikä se sitten lieneekään) valitus ja se olisi sitten käsitelty jossain instanssissa. Tämä vastaus siis VW-center Espoon huollon vastaanotosta. Valitus olisi pitänyt tehdä myyjäliikkeeseen.

Raccna

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 13.11.21 - klo:19:28
Onkos joku kinunut ja saanut we connect plus- palveluun lisäaikaa sen toimimattomuuden takia? Meillä on ollut we connect useamman viikon pimeenä infotainmentin päivitys bugin vuoksi. Mihinköhän tahoon kannattaisi olla yhteydessä we connect- tuki, maahantuoja, tehdas? Softa bugi on selvityksessä valtuutetulla/ tehtaalla.

Etäkäyttö lakkasi toimimasta kesällä yhtäkkiä (vain torvensoitto toimi), mutta en kiinnittänyt huomiota sen enempää kun ei ollut tarvetta etäkäytölle kesällä. Syksyllä aloitin viestinnän saksan we connect aspan kanssa ja kuukauden verran yrittivät kaikkea kunnes käskivät merkkihuoltoon. Siellä korjattiin ja veloitettiin 70e resetoinnista. Ihmettelin tätä Saksaan, joka kehoitti anomaan goodwilliä maahantuojalta. Ei tippunut. Haistatin Saksalle p*skan ja sulkivat koko palvelun ja palauttivat kokonaisuudessaan vuosimaksun. Tilttasin entistä enemmän sulkemisesta ja avasin uudestaan palvelun maksamalla vuosimaksut. Eilen yhtäkkiä tuli viesti saksasta että korvaavat huollon ja pahoittelivat.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Raccna - 14.11.21 - klo:10:18
Etäkäyttö lakkasi toimimasta kesällä yhtäkkiä (vain torvensoitto toimi), mutta en kiinnittänyt huomiota sen enempää kun ei ollut tarvetta etäkäytölle kesällä. Syksyllä aloitin viestinnän saksan we connect aspan kanssa ja kuukauden verran yrittivät kaikkea kunnes käskivät merkkihuoltoon. Siellä korjattiin ja veloitettiin 70e resetoinnista. Ihmettelin tätä Saksaan, joka kehoitti anomaan goodwilliä maahantuojalta. Ei tippunut. Haistatin Saksalle p*skan ja sulkivat koko palvelun ja palauttivat kokonaisuudessaan vuosimaksun. Tilttasin entistä enemmän sulkemisesta ja avasin uudestaan palvelun maksamalla vuosimaksut. Eilen yhtäkkiä tuli viesti saksasta että korvaavat huollon ja pahoittelivat.

Eli pääkallopaikalle vaan vihaista reklamaatiota jos K-Kaara venkoilee. Todennäköisesti Kesko on saanut ihan huolella saksalaista schaissea osakseen, ja SE ON OIKEIN!

Wiiseli

Mikäs tämä " pääkallopaikka" on? Wolfburgin tehdas? Olisiko antaa jotain s- postiosoitetta niin ei tarvitse etsiä. Vähän olen ulkona tästä skenestä. Hyvin on muuten mennyt infotainmentin korjaukseen liittyvät asiat valtuutetun/ maahantuojan kanssa.
PASSAT GTE VM. 2020

muaddib

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 14.11.21 - klo:14:24
Mikäs tämä " pääkallopaikka" on? Wolfburgin tehdas? Olisiko antaa jotain s- postiosoitetta niin ei tarvitse etsiä. Vähän olen ulkona tästä skenestä. Hyvin on muuten mennyt infotainmentin korjaukseen liittyvät asiat valtuutetun/ maahantuojan kanssa.

WeConnectiin liittyvissä maileissa on yhteystietona weconnect-support@volkswagen.de, johon olen ollut useaan kertaan ihan suomeksi yhteydessä ja saanut suomeksi vastaukset. Kun auton yhteysmoduuli kaipasi resettiä, olivat yhteydessä paikalliseen marmoriin, josta sitten soiteltiin minulle. Kun valitin myöhemmin erikseen WeConnectin toimimattomuudesta, vastasivat tolkuttoman pitkällä kysymyslitanialla, johon vastattuani vitkuttelivat muistaakseni viikkokausia ennen kuin ilmoittivat, ettei mitään hyvityksiä tipu.

Mustalaa

Onko muilla haasteita autosta ajastettavan esilämmityksen kanssa?

Viimeksi eilen (tiistai) illalla ajastin autosta lähdön lämmityksellä ja webastolla täksi aamuksi, varmistin vielä siinä e-managerissa, että luki ke klo 7:10. Tänään oli kylmä auto vastassa ja e-managerin mukaan ajastus torstaille >:(. Useimmin tuntuu olevan sunnuntai se päivä, jonne ajastus menee. Mulla ei ole joka aamulle ajastusta, kun toimistolla käynti on epäsäännöllistä, niin siksi siellä ei ole jatkuvia ajastuksia aktiivisena. Ajastuksen asetuksen jälkeen painan yleensä vielä navin päälle, jottei auton aamuisen käyttäjän tarvitse säikähtää rengaspainevalikkoa, joka avautuisi muuten seuraavan kerran autoa käynnistäessä.

Tarvii varmaan vaan suoraan alkaa tätä menoa oleen asettamatta lähtöaikaa ja lämmitellä sisätilat lähtiessä webastolla, kun kaukosäädin toimii sisältä asti. Olisi edes täysi akku, vaikkei juuri täyteen ladattu sitä myötä pidempi kantama...
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

ECOisti

On ongelmia esilämmityksessä minullakin.

Viime aikoina sähköinen esilämmitys on pelannut suht ok, mutta Webasto ei. Kyllä se sähköinenkin aika ajoin temppuilee, mutta Webastoa en meinaa saada millään toimimaan ajastimella.
Poikkeus tähän on eilisaamu sekä viime pe, kun menin paikalliseen K-Autoon näyttämään ongelmaa, niin siellähän se Webasto sitten hörähtikin ajastetusti käyntiin...
Ajateltiin aluksi, että Webasto ei lähtisikään ajastettuna käyntiin, jos on piuhassa. Mutta eilen aamullapa lähtikin myös kotipihassa piuhan päässä.

En ymmärrä tämän laitteen toimintaa.

Muistaakseni kerran kävin jopa siten, että auto lämmitti sähköllä noin tunti sen jälkeen, kun oli ajastettu lähtöaika... Ja kellokin oli mielestäni oikeassa ajassa...

Banned

Mulla on autosta ajastettu Webasto toiminut aina oikein. Pre-facelift malli. Kännykällä sitä ei saa sitten ajastettuakaan. Eikai se akun varaus webaston kaukosäätimen kantamaan vaikuta?
Passat GTE

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 17.11.21 - klo:08:11
On ongelmia esilämmityksessä minullakin.

Viime aikoina sähköinen esilämmitys on pelannut suht ok, mutta Webasto ei. Kyllä se sähköinenkin aika ajoin temppuilee, mutta Webastoa en meinaa saada millään toimimaan ajastimella.
Poikkeus tähän on eilisaamu sekä viime pe, kun menin paikalliseen K-Autoon näyttämään ongelmaa, niin siellähän se Webasto sitten hörähtikin ajastetusti käyntiin...
Ajateltiin aluksi, että Webasto ei lähtisikään ajastettuna käyntiin, jos on piuhassa. Mutta eilen aamullapa lähtikin myös kotipihassa piuhan päässä.

En ymmärrä tämän laitteen toimintaa.

Muistaakseni kerran kävin jopa siten, että auto lämmitti sähköllä noin tunti sen jälkeen, kun oli ajastettu lähtöaika... Ja kellokin oli mielestäni oikeassa ajassa...
Musta tuntuu kanssa, että vaikka lataisi aamulla täyteen niin lämmitys eritoten webastolla on mitä sattuu. Melkein tekisi mieli arvata, että se lähtee lämmittämään webastolla siihen aikaan kun lähtöaika on merkitty olemaan. Mutta en siitäkään nyt täysin vakuuttunut ole...

Lainaus käyttäjältä: Banned - 17.11.21 - klo:08:14
Mulla on autosta ajastettu Webasto toiminut aina oikein. Pre-facelift malli. Kännykällä sitä ei saa sitten ajastettuakaan. Eikai se akun varaus webaston kaukosäätimen kantamaan vaikuta?
Facelift täällä, we-connectia ei ole aktiivisena niin en pysty kännykällä myöskään ajastamaan. Ja kantamalla tarkoitin auton sähkö-rangea :D. Latauksessa auton akku kun lämpeää, niin sen pitäisi kestää pidemmälle ajossa vs. kylmällä akulla liikkellelähtö. Ja nyt kun ajastukset toimii miten sattuu, niin se lataa akkua vaan puoleen väliin illalla odottaen loppulatausta tapahtuvaksi (vääränä) aamulla -> kylmä vajaa akku ja kylmä auto. Jos ei ajastaisi mitään, niin akku olisi aamulla kylmä ja täysi, mutta webastolla saisi edes sisätilat lämpimiksi ja rangesta ei kuluisi taas osaa sisätilojenkin lämmitykseen :-\.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Banned

Jaa joo, no tuo kuulostaakin loogisemmalta ;D

Tuntuu, että näissä faceliftien softissa on huomattavasti enemmän kaikenlaista häikkää.
Passat GTE

Ari_

Saakos ”lämpötilavaroitusta” millään pois päältä? Auto piippaa aina kun pihalla on +4c, eli sopivalla kelillä useammankin kerran saman päivän aikana… sitä aina luulee, että autoon on tullut joku vika :D


vekaas

-16 vuoden kaara ja harmaa/musta latausmötikkä. Eilen päivällä normaalisti lataukseen ja illalla huomasin ettei ollut ladannutkaan. Johto irti ja takaisin seinn niin paloi pelkkä punainen valo. Illalla sitten uudestaan tallissa laitoin johdon seinään ja nyt ei edes valot syty vaan koko johdon mötikkä naksuu kädessä niinkuin joku rele naksuttaisi.

Olikos näissä ollut jotain kamppiksia? Tai kun uutta johtoa pitää alkaa etsimään niin mitä suositellaan? Pitää vielä käydä tuo auton laturi testaamassa isolla kaupalla ettei ole koko laturi mykkänä.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

ZimKork

Oletko koittanut latauslaitteen resetointia. Muistaakseni töpseli seinässä painaa 0 (off) painiketta useamman sekunnin, niin jotkut vikatilanteet nollautuvat sillä. Tai sitten se oli 0 ja 1 näppäimiä yhtäaikaa. En ole ihan varma, muistelen että eka versio eli pelkkä 0 painikkeen painaminen olisi tässä mallissa.

vekaas

https://www.ebay.co.uk/p/20018366767

Tällänen on mun kaapeli. Ei tossa mielestäni ole reset nappulaa?
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

ZimKork

#4524
Siinä on se "1" painike josta kytketään päälle, tai nostetaan tehoa, ja "0" painike, eli mistä pienennetään tehoa, tai sammutetaan laite. Sitä nolla painiketta muutama sekunti pohjassa resetoituu jotkut virhetilanteet (ei kaikki).

EDIT: kun aiemmin sanoin että ehkä molempia yhtäaikaa, niin muistin jälkikäteen että  se ei tosiaan ollut resetointi, vaan siten pääsi säätämään tehoa. Mutta tuo nollan pitäminen pohjassa toimi itselläni jossain vikatilassa missä paloi punaisena virhevalo.

Olbo

Terve
Löytyykö palstalaisilta kotilatausasemia. Mitä suosittelette?
Itse olen miettinyt tuota Innohome Charlie 1 vaihetta. Onko helppo asentaa ja kannattaisiko suoraan ostaa charlie 3 vaihe ja kytkeä esim vaan yksi. Toimiiko niin?
Tarkoitus olisi vaan saada 16A lataus kotiin turvallisesti ja edullisesti

TWBE

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 20.11.21 - klo:13:21
Terve
Löytyykö palstalaisilta kotilatausasemia. Mitä suosittelette?
Itse olen miettinyt tuota Innohome Charlie 1 vaihetta. Onko helppo asentaa ja kannattaisiko suoraan ostaa charlie 3 vaihe ja kytkeä esim vaan yksi. Toimiiko niin?
Tarkoitus olisi vaan saada 16A lataus kotiin turvallisesti ja edullisesti

Jos turvallisesti haluat niin pitäs tilaa kyllä ihan sähköalan ammattilainen asentamaan se. Luvanvaraista touhua tuo sähköasennus jos se oikein tehdään.

Olbo

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 20.11.21 - klo:13:58
Jos turvallisesti haluat niin pitäs tilaa kyllä ihan sähköalan ammattilainen asentamaan se. Luvanvaraista touhua tuo sähköasennus jos se oikein tehdään.
Tämä nyt ei vastannut yhteenkään kysymykseeni. Tiedän että sähkärin ne kuuluu tehdä ja siksi lisäsin että turvallisesti. ,,lä huolehdi, tilaan kyllä ammattilaisen

Saab4Ever

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 20.11.21 - klo:13:21
Terve
Löytyykö palstalaisilta kotilatausasemia. Mitä suosittelette?
Itse olen miettinyt tuota Innohome Charlie 1 vaihetta. Onko helppo asentaa ja kannattaisiko suoraan ostaa charlie 3 vaihe ja kytkeä esim vaan yksi. Toimiiko niin?
Tarkoitus olisi vaan saada 16A lataus kotiin turvallisesti ja edullisesti

Itselläni DEFAn eRange Uno 11kW. Ei valittamista. Asennus olisi varmasti onnistunut itseltänikin, mutta tuo malli tarvitsee erillisen (maksullisen) piuhan asetusten laittamista varten. Pääasiallinen syy käyttää ammattilaista oli kuitenkin virallinen asennuspöytäkirja ja kolmivaihesyötön vetäminen ryhmäkeskukselta aiemman yksivaihesyötön rinnalle. DEFAn ja ymmärtääkseni useimmat kolmivaiheasemat voi kytkeä myös yksivaiheisiksi, mutta halusin itse varautua jo siihen että seuraava autoni on täyssähkö. Hintaero 1/3-vaiheisten välillä aika pientä ja mielestäni järkevää tulevaisuuden kannalta mahdollistaa isompi latausteho jolla isommankin akun saa yön aikana ladattua täyteen.

Mitä pikaisesti vertailin eri latausasemia niin suurin ero lienee tuo 1/3 vaiheisuus, eli maksimiteho. Jos on tarvetta niin dynaaminen kuormanohjaus ja mahdollisuus mitata sähkönkulutus voivat olla hyviä ominaisuuksia. Itse en kaipaa latausasemalle etäohjausmahdollisuutta, sillä voin tehdä ajastuksen/latauksen käynnistyksen VWn oman ohjelmiston kautta. Jonkin verran päätökseen vaikutti myös ulkonäkö (mahdollisimman huomaamaton). Tuossakin on ärsyttävä vilkkuva ledi, jonka tosin saa helposti teipillä piilotettua.

Geroniimo

#4529
Lainaus käyttäjältä: Olbo - 20.11.21 - klo:13:21
Terve
Löytyykö palstalaisilta kotilatausasemia. Mitä suosittelette?
Itse olen miettinyt tuota Innohome Charlie 1 vaihetta. Onko helppo asentaa ja kannattaisiko suoraan ostaa charlie 3 vaihe ja kytkeä esim vaan yksi. Toimiiko niin?
Tarkoitus olisi vaan saada 16A lataus kotiin turvallisesti ja edullisesti
Mulla oli kriteerinä asemaa hommatessa kiinteä kaapeli. Ei tarvitse autosta sitä kaivella kotiin tullessa. Tai pelätä että kaapeli lähtee kävelemään jos jättää sen asemaan lähtiessä. Jos hommaa toisen kaapelin tuon innohomen kaveriksi, niin ei se enää olekaan kovin edullinen.

Itse ostin tuollaisen https://www.virtasenkauppa.fi/sahkoauton-latausasema-3-vaihe-22-kw-type-2-woima-46247 . Onko tuosta jotain käytännön hyötyä/haittaa, onko 1 vai 3 vaiheinen laturi? Tuolle tehollekkin tuli jo käyttöä, kun sain takaisinkutsu huollon ajaksi id3:n käyttöön.
Miten tuo webaston ajastus pre-fl mallissa toimii? En ole törmännyt sellaiseen valikkoon lainkaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy