Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: concorde - 25.08.21 - klo:14:59
Joo, saattaa siis olla, mutta aiemmassa aanelkussa valikoissa oli myös assistantin herkkyyden säätö vastaavalla tavalla. Toi mun kuvatus on siis myös autosta, jossa DLA:ta ei ole, mutta onko valikoissa lisää optioita, kun DLA on?

VCDS:llä varmaan viimestään saa muutettua?

Tuollainen vastaava säätö löytyy ja minulla on valittuna "aikaisin". Olen myös siinä ymmärryksessä että tuo vaikuttaa siihen milloin auton "oikeat" ajovalot kytkeytyvät automaattisesti päälle kun alkaa hämärtää.
En valikosta ainakaan itse ole löytänyt DLA sopivaa valintaa.
Auto on liisari niin en tiedä viitsiikö alkaa itse VCDS säätelemään, sopiva laitteistokin pitäisi kyllä olla olemassa... Tietty voisi kysyä jos tulee huoltoon vielä asiaa että saisko ne sielä tuota herkemmälle...

PassatGTE

Heitetääs omatkin rivit tänne, kun parisen kuukautta on GTE ollut pihassa. Vm-18 Ruotsin uittoja, ajettu n. 130tkm.
Saadessa oli vikakoodi päällä; polttoainesäiliön paineentasaus ei toiminut, korjattiin toki myyjän piikkiin.
Akuston tiivistys olisi vielä edessä.
Mainio peli, lähireissut hoituu näppärästi pelkän sähkön varassa. Täyteen ladattaessa antaa 44km toimintamatkalupauksen.

Ihmetyttänyt vain GTE-toiminteessa, kun esim. valtatien ramppiin ajaa, ja pistää GTE-moodin päälle, kierrosluku on digimittarissa useamman sekunnin "jumissa" reilussa tonnissa, vaikka vaihteet vaihtuu, ja luulisi bensakoneen olevan käynnissä.

Ja muitalkin tuttuja ominaisuuksia on;
Takaluukkuun ruikkii vettä jostakin paäin karmeja/luukkua kun sateen jälkeen takaluukun avaa, tiedä sitten johtuuko kevyestä pihan kallistuksesta.
Kiihdyttäessä vetelee kyllä tosi paljon.

Ohituskaista

Takaluukun vesivuodoista on oma ketjunsa, päivitän sinne tietoja omalta kohdalta kun saan auton korjauksesta.

Passova

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE - 25.08.21 - klo:19:29
Kiihdyttäessä vetelee kyllä tosi paljon.
Minäkin alussa säikähin että mitä tämä toisinaan vetelee, kunnes hokasin että vilikun käyttö kaistanvaihossa auttoi asiaan. Pirellin renkaat on alla mutten ole huomannu vetelyä kiihytyksessä. Minulla tosin sedan niin tiedä sitten varmarista jos erilailla käyttäytyy.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Passova - 26.08.21 - klo:08:24
vilikun käyttö kaistanvaihossa auttoi asiaan
????????
Minä käytän kyllä ohittaessa vilkkua ja se on koko ohituksen päällä. Ei nyt ihan auennut tämä juttu kun minulla ainakaan vilkun käyttö ei vaikuta kaasujalan asentoon millään tavalla :)

makelja

Taitaa Passova viitata kaista-avustimeen. Sehän nykii vastaan jos ei käytä vilkkua kun vaihta kaistaa.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: makelja - 26.08.21 - klo:10:52
Taitaa Passova viitata kaista-avustimeen. Sehän nykii vastaan jos ei käytä vilkkua kun vaihta kaistaa.
Aaaa, ok. Minulla kun ei sellaisia hienouksia ole :)
Kiitän valistuksesta

Passova

Lainaus käyttäjältä: makelja - 26.08.21 - klo:10:52
Taitaa Passova viitata kaista-avustimeen. Sehän nykii vastaan jos ei käytä vilkkua kun vaihta kaistaa.
Juuri siihen. Kun sain auton eikä ollu heti suomenkielistä ohjekirjaa, niin sen opettelu meni kantapäänkautta. Nyt on ja pikkuhiljaa opettelen auton hienouksia.

Yksi asia johon en ole löytänyt kirjasta apua on se, että saako tervetuloa toivotuksen automaattisesti poistumaan näytöstä vai pikääkö sa vaan OK napilla kuitata joka kerta?

makelja

Samaa olen minäkin miettinyt. Kerran jätin sen siihen ja katsoin katoaako se siitä. Ei kadonnut. Mutta sitten taas jos auto on ollut parkissa lyhyen aikaa, niin sitten se katoaa itsestään.

ECOisti

Sanokaas mikä itu siinä on, että kun pysäytät auton, laitat parkin päälle ja käsijarrun, poistut autosta esim. viemään kierrätyskamaa ja oletat että auto ja radio ja koko masiina jää käyntiin. Siinä vaiheessa kun palaat autolle ja vedät kuskin oven auki, niin sitten se sammuttaakin radion? Sähkömoottorihan taitaa tippua pois päältä jo siinä vaiheessa, kun auton ovi avataan ja radio jää tällöin päälle. En jotenkin pääse tästä logiikasta kärryille. Saako autoa pysäköityä mitenkään hetkeksi siten, että jos poistut sisältä, niin se jäisi päälle normaaliin tapaan, eikä mikään sammuisi, menit sitten ulos tai takaisin autoon?

concorde

Taitaa olla joku vakioaika (30sek tjsp) kun auto ilmoittaa, että virransäästön takia sammutetaan.

Mulla on sama juttu, kun pysähdyn postilaatikolle. kun autosta nousee, moottori "sammuu" , mutta esim radio jää päälle. Jos tuun takas ajoissa, niin rokki soi ja laittamalla veihteen D:lle, sähkömoottori "käynnistyy" ja ajo voi alkaa, mutta jos menee yli 30sek, niin radio on sammunut ja kottero pitää herätellä virtanapista. Tuon sammutuksen yhdeydessä mittaristossa on joku virransäästökuittaus.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

TWBE

Mites toi peräkärryn veto passat GTE:llä onko siitä jotain ohjeita annettu pitääkö olla gte moodissa auto vai saako sähkölläkin vetää? Entäpä onko jotain muuta mitä kannattas tehdä/tietää kun lähtee vetämään peräkärryä?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 27.08.21 - klo:21:07
Mites toi peräkärryn veto passat GTE:llä onko siitä jotain ohjeita annettu pitääkö olla gte moodissa auto vai saako sähkölläkin vetää? Entäpä onko jotain muuta mitä kannattas tehdä/tietää kun lähtee vetämään peräkärryä?

Auto kyllä tunnistaa kun peräkärryn valopistoke on kytkettynä ja antaa silloin käyttää niitä ajomoodeeja jotka ovat sallittuja tai toisin sanoen estää käyttämästä jotain jos se ei sovi kärryn vetoon. Siihen en osaa sanoa onko esim. GTE moodi kannattavampi käyttää kuin E-mode.

Ex. Golf 7:ssa (euro 5 päästöluokka) oli vetokoukku ja aina kun laittoi perävaunun töpsenin kiinni niin Start/Stop meni pakotetusti pois päältä ja S/S info valikossa luki "Trailer mode".
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 27.08.21 - klo:21:07
Mites toi peräkärryn veto passat GTE:llä onko siitä jotain ohjeita annettu pitääkö olla gte moodissa auto vai saako sähkölläkin vetää? Entäpä onko jotain muuta mitä kannattas tehdä/tietää kun lähtee vetämään peräkärryä?
Saa sähkölläkin vetää ja hyvin jaksaa lähteä mäessäkin liikkeelle painavan kärryn kanssa. Toki tiellä sitten se painava liikkuu helpommin gte:llä.
Se peruutusavustin on muuten ihan hyvä jos pitää peruuttaa pidempi matka suoraan. Muuten tuntuu vähän oudolta mutta tuon se hanskaa kyllä paremmin kuin minä 😁

Siimajalka

Pariin edelliseen kyssäriin:
- minulla ei voi edes poistua autosta niin, että se jäisi käyntiin. Piippaus ja urputus alkaa heti. Radio samoin sammuu, kun avaa oven. Jos radion haluaa jättää päälle, pitää täpätä radion virtakytkintä
- sähköllä voi vetää peräkärryä
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Mustalaa

Navigaatiokartan päivitys usbilta onnistui vihdoin!

Viime viikolla autoon ajettiin infotainmentin (kuulemma) uusin päivitys, 0156, ja latasin uudelleen karttapäivityspaketin netistä. GTE:n alta löytyvän paketin nimen perässä näkyi olevan nyt v2, joten kenties se kuukausi sitten jaossa ollut oli viallinen :o.

Asensin ohjeiden mukaan exfat-formatoidulle usb-c-tikulle, tikku autoon ja tänään oli päivitys ajanut sisään.
EDIT: Tikulta asentuneen kartan versioksi ilmoitti 2021.2
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

duke7

Tuli sellainen mieleen että eikös gte:n 12 V akulle toimisi sellainen akunlämmitin aika kivasti? Sitä kun ladataan tarpeen mukaan aina kun ajoakkuakin ja siten se saisi lämpöä ihan kivasti.
En sitten tiedä onko siitä mitään oikeaa hyötyä mutta kylmässä paikassa se on ja on noita joudutta vaihtaamaan ihan jonkun verran tämän palstan juttujen mukaan.

Wiiseli

Osaako joku sanoa et onko perus led- ajovaloissa ( ei matrix) automaattinen korkeuden säätö? Meillä ei kyl mielestäni valot liiku käynnistäessä, kun valot syttyy.
PASSAT GTE VM. 2020

Lujaa laatua passat :(

Lainaus käyttäjältä: Lujaa laatua passat :( - 10.08.21 - klo:16:58
Aloitusviesti : 25000 ajettu gte jäi kaupan pihaan. Keltainen moottorin vikavalo oli kaikki mitä starttinappulalla ja ajomoodivalinnoilla sai aikaan.. odotin hieman pidempää matkaa uudehkolta autolta... premium they claim :-\  . No katsotaan mitä tulee, volkkarihuollossa kuulemma vähän ruuhkaa, menee viikko että ottavat työnalle. Mites muilla, kuinka pitkälle pääsit ennen vikakorjauksia ?
Vikaa vikaa eli kävi tämä auto sitten airportissa tutkittavana ja mitään eivät löytäneet. Olivat tehtaan ohjekirjan mukaan testanneet "kaiken". Edelleen voittovalo syttyy melkein päivittäin kun laittaa virrat päälle ja se sammuu virtoja päälle/pois renkkaamalla ja auton saa sitten liikkeelle. Nyt ihmetellään että mikä firma tuon osaa korjata, voit laittaa pikaviestiä jos tiedät pätevän valtuutetun huollon pk seudulla. Ei kiinnosta viedä sitä valohoitoon useiksi päiviksi. Käsikirja sanoo että tuo valo on pakokaasujärjestelmän / moottoriohjauksen vika.

Täytyy varmaan kysyä tehtaalta jos laittavat sen good vilin työkaluineen tänne Suomeen kun maahantuojan huoltoneuvoja kertoi ettei tuontiautoissa ole mitään takuita 2 vuoden jälkeen ostosta.


Ohituskaista

Käynnistetäänkö auto 100% varmasti joka kerta oikein eli jarru tarpeeksi pitkään pohjassa? Eikö valo jäänyt palamaan huollossa riippumatta diagnostiikasta?

Rakkaudestalajiin

Nii jos vaa virrat päällä niin silloin kuuluukin vikavalon palaa. Hybridi oculla jos liian nopeesti vetää vaihteen päälle sen jälkeen kun painanu starttinappulaa nii herjaa vaihteisto vikaa. Käynnistäminen pitää tehdä rauhassa jarru pohjassa ja odottaa että ready valo syttyy mittaristoon ja sitten vasta saa alkaa vaihdetta vaihtamaan.

Jlahti

Lainaus käyttäjältä: Lujaa laatua passat :( - 06.09.21 - klo:22:40
Vikaa vikaa eli kävi tämä auto sitten airportissa tutkittavana ja mitään eivät löytäneet. Olivat tehtaan ohjekirjan mukaan testanneet "kaiken". Edelleen voittovalo syttyy melkein päivittäin kun laittaa virrat päälle ja se sammuu virtoja päälle/pois renkkaamalla ja auton saa sitten liikkeelle. Nyt ihmetellään että mikä firma tuon osaa korjata, voit laittaa pikaviestiä jos tiedät pätevän valtuutetun huollon pk seudulla. Ei kiinnosta viedä sitä valohoitoon useiksi päiviksi. Käsikirja sanoo että tuo valo on pakokaasujärjestelmän / moottoriohjauksen vika.

Täytyy varmaan kysyä tehtaalta jos laittavat sen good vilin työkaluineen tänne Suomeen kun maahantuojan huoltoneuvoja kertoi ettei tuontiautoissa ole mitään takuita 2 vuoden jälkeen ostosta.


Omassa GTE passatissa aivan sama valo syttyy kun olet ajanut pitempää ajoa bensa moottorilla. Auto kävi huollossa ja Mekatroniikka on kuulemma viallinen. No ei siinä mitään vaihdelaatikko kaikkineen kilkkeineen on vaihdettu 1.5v sitten, joten meni vielä takuun piiriin. Mutta on se kyllä uskomatonta kuinka paljon näitä DSG vikoja oikeesti on, edelleen......Nyt on vaihtoaika kuun loppuun, joten laitan infoa saivatko kuntoon.

Foxit

#4162
Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 07.09.21 - klo:08:29
Omassa GTE passatissa aivan sama valo syttyy kun olet ajanut pitempää ajoa bensa moottorilla. Auto kävi huollossa ja Mekatroniikka on kuulemma viallinen. No ei siinä mitään vaihdelaatikko kaikkineen kilkkeineen on vaihdettu 1.5v sitten, joten meni vielä takuun piiriin. Mutta on se kyllä uskomatonta kuinka paljon näitä DSG vikoja oikeesti on, edelleen......Nyt on vaihtoaika kuun loppuun, joten laitan infoa saivatko kuntoon.
Kannattaa käydä avautumassa tuota asiasta myös täällä aiheessa: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.2880
Tuonne tuota DSG-vaihteistojen vika-asiaa on kerätty vähän reilumminkin. Helposti hukkuu nämä vikaantumisasiat tänne autojemalleja koskevien muiden keskustelujen joukkoon. Tämä aiheuttaa sitten sen illuusion että näissä vaihteistoissa olevat ongelmat olisi näissä uudemmissa autoissa saatu kuriin. Olen lukenut myös kirjoituksia joissa on arvailtu varsinkin GTE :ssä DSG:n kestävän paremmin hybridivoimalinjassa olevan sähkömoottorin takia. Sinänsä se vaan pistää ihmettelemään koska se sama monimutkainen ja vikaantumismekanismeille altis mekatroniikalla ohjailtava kahdella kytkimillä toimiva monilevykytkimellinen vaihteisto siellä vaikuttaa...

Wikipediassa lisää juttua kaksoiskytkinvaihteistoista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoiskytkinvaihteisto

Kannattaa myös muistaa että VAG-konserni ei ole ainoastaan ongelmissa näiden kaksoiskytkimillisten vaihteistojen kanssa. Vastaavia ongelmia löytyy myös Renaultin, Hyundain, Kian, Volvon, BMW:n, Mercedes-Benzin, Fiatin, Fordin, Porchen ja Ferrarin leireistä joissa kyseistä vaihteistoratkaisuja käytetään. Heillä on vain eri nimet tällä "rakkaalle" lapselle. Joillakin edellä mainituista valmistajista on onneksi vielä pitkät takuut, mutta monesti kytkimien ja kaksoismassavauhtipyörien korjauskuluja yritetään siitä huolimatta laskuttaa asiakkaalla koska lasketaan kuluviksi osiksi.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 07.09.21 - klo:07:19
Nii jos vaa virrat päällä niin silloin kuuluukin vikavalon palaa. Hybridi oculla jos liian nopeesti vetää vaihteen päälle sen jälkeen kun painanu starttinappulaa nii herjaa vaihteisto vikaa. Käynnistäminen pitää tehdä rauhassa jarru pohjassa ja odottaa että ready valo syttyy mittaristoon ja sitten vasta saa alkaa vaihdetta vaihtamaan.
Totta, tuo joskus kestää ärsyttävänkin kauan "käynnistyä".
Tuo kuva mikä liitteenä ainakin antaisi ymmärtää tästä olevan kysymys kun tuola "sähkömittarin" vasemmassa alakulmassa lukee  "OFF" - eli auto ei ole ns. käynnistynyt vielä.

AntonAlexanderr

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 07.09.21 - klo:12:12
Totta, tuo joskus kestää ärsyttävänkin kauan "käynnistyä".
Tuo kuva mikä liitteenä ainakin antaisi ymmärtää tästä olevan kysymys kun tuola "sähkömittarin" vasemmassa alakulmassa lukee  "OFF" - eli auto ei ole ns. käynnistynyt vielä.

Joo, vaikuttais siltä, että autossa palaa moottorin vikavalo sen takia , että sitä on yritetty liian nopeasti käynnistää / auto on edelleen sammuksissa. Autohan kuuluu käynnistää jarrua reilusti painaen ja niin että on P-asennossa vaihteisto, jos jostain syystä auto ei käynnisty, niin se kyllä ilmoittaa mittaristossa että " Käynnistä moottori manuaalisesti " , jolloin pitää viel painaa kerran sitä Start/Stop painiketta, pitäen edelleen jarrua pohjassa niin käynnistyy. Mulla 2018 GTE Passat ja kertaakaan ei ole vastaavaa ongelmaa ollut..
Passat B8 GTE (vm '18)

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: Lujaa laatua passat :( - 06.09.21 - klo:22:40
Vikaa vikaa eli kävi tämä auto sitten airportissa tutkittavana ja mitään eivät löytäneet. Olivat tehtaan ohjekirjan mukaan testanneet "kaiken". Edelleen voittovalo syttyy melkein päivittäin kun laittaa virrat päälle ja se sammuu virtoja päälle/pois renkkaamalla ja auton saa sitten liikkeelle. Nyt ihmetellään että mikä firma tuon osaa korjata, voit laittaa pikaviestiä jos tiedät pätevän valtuutetun huollon pk seudulla. Ei kiinnosta viedä sitä valohoitoon useiksi päiviksi. Käsikirja sanoo että tuo valo on pakokaasujärjestelmän / moottoriohjauksen vika.

Täytyy varmaan kysyä tehtaalta jos laittavat sen good vilin työkaluineen tänne Suomeen kun maahantuojan huoltoneuvoja kertoi ettei tuontiautoissa ole mitään takuita 2 vuoden jälkeen ostosta.


Yksinkertaistettuna:

- paina jarru pohjaan
--> paina start
--> pidä jarru pohjassa niin kauan kuin kuulet 'plimplom' -äänen ja auto käynnistyy

Jos painat starttia, etkä odota ääntä ja auto offilla sekä väännät vaihteen päälle, niin kyllähän siinä vikavalo jää päälle.

Renkuttamalla starttia päälle ja pois taidat saada tuuriosumilla auton käyntiin.

Juuzay

Terve!

Tuli hankittua juuri Ruotsista tuotu Passat GTE vm 2018. Onkohan tämä "normaali" lukema näillä keleillä (jos edes vaikuttaa) sähkörangeen mitä WeConnect nyt näyttää täydelle akulle.



Eilen illalla tuli kokeiltua täydellä akulla lenkki pelkällä sähköllä. Ulkolämpotila oli alhaisimmillaan varmaan +5. Taisin päästä n. 30km kulutuksen ollessa siinä 20kwh/100km luokkaa. En mitenkään pihistellyt sähkölaitteissa vaan automaatti-ilmastointi oli päällä 21 asteessa. Olin noin 15min ennen lähtöä laittanut WeConnectista ilmastoinnin päälle kun oli piuhan päässä.

makelja

Näyttää normaalilta. Oma facelift menee n. 50-55km ja akkuhan tässä on sen 30% isompi. Sama juttu että ilmastointi on automaatilla ja säädetty 22een.

Juuzay

Lainaus käyttäjältä: makelja - 07.09.21 - klo:17:43
Näyttää normaalilta. Oma facelift menee n. 50-55km ja akkuhan tässä on sen 30% isompi. Sama juttu että ilmastointi on automaatilla ja säädetty 22een.

Nyt laitoin ennen lähtöä taas ilmastoinnin päälle noin vartiksi niin näyttikin tuon 37km sijasta 41km lähtiessä.:)

mattix

Lainaus käyttäjältä: Juuzay - 07.09.21 - klo:14:55
...
Eilen illalla tuli kokeiltua täydellä akulla lenkki pelkällä sähköllä. Ulkolämpotila oli alhaisimmillaan varmaan +5. Taisin päästä n. 30km kulutuksen ollessa siinä 20kwh/100km luokkaa. En mitenkään pihistellyt sähkölaitteissa vaan automaatti-ilmastointi oli päällä 21 asteessa. Olin noin 15min ennen lähtöä laittanut WeConnectista ilmastoinnin päälle kun oli piuhan päässä.
Normaalia.

Rangeen vaikuttavat tekijät:
1) Onko akku lämmin (=juuri ladattu tai lämmin sää)
2) Millaista ajoa pohjalla eli auto käyttää aiempien ajojen kulutusta rangea arvioitaessa
3) Mitä hilavitkuttimia päällä, erityisesti lämmitys kuluttaa rangea

Kesäkeleillä itselläni range 44-49 km (toteuma 30-35 km). Talvella 30-40 km (toteuma 20-30 km) riippuen akun lämpötilasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy