Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.03.21 - klo:11:47
Lueskelin näistä myös ja tosiaan 1 versiota minun aiemmat renkaat olleet. Tuo kakkoselle luvattu +50% kestoa on tosin aika kova kun ei ne aiemmatkaan mitenkään nopeasti ole kuluneet. Pitäisi laskea mitä tuo ero A ja B vierintäluokan välillä tarkoittaa kulutukseen ja verrata rengassarjan hintaan. Menee aivot solmuun kun yritän miettiä onko sitten plugarilla sillä vierintävastuksella enemmän vai vähemmän väliä 😁
Toisaalta kulutus on pientä joten hyötyä ei siitä niin paljon saa, toisaalta voisi päästä pelkällä sähköllä pidempiä matkoja jolloin vaikuttaisi kulutukseen ehkä paljonkin 🤔
Tänään tuli alla GY EGP2 koossa 215/55 R 17. Ihan hyviltä tuntui mitä nyt vähän ehdin ajaa. Testejä lueskelin lisää ja on noissa myös parempi pito kuivalla ja märällä kuin ykkösissä. Jossain testissä ne olivat myös taloudellisimmat renkaat niin ei kai se kulutus kauheasti nouse vaikka on B-luokka.
Tuo parempi vetopito oikeastaan ratkaisi homman kakkosen hyväksi kun siitä on vähän pulaa tämän kanssa joskus..

fidelity

Onko täällä jollakin koodattu käyttöön "Skandinaaviset DRL:t", eli että päivävalojen kanssa palaa myös takavalot? Jos on, niin palaako samalla parkkivalot ja sitä myöten myös sisävalot?

Itse aktivoin takavalot käyttöön talvella OBDelevenin appia hyödyntäen, ja ainakin sillä menetelmällä päivävalojen kanssa palavat myös parkit edessä ja takana, myös sisällä kaikki napit ym. on valaistu.

M_M

MQB-autojen takavalot saa palamaan päivävalojen kanssa kahdella eri tavalla. Joko niin, että vain takavalot syttyvät. Tai sitten noin, että samalla syttyvät kaikki valot jotka syttyisivät kun kytketään parkit päälle. Kuten rekisterikilven valot ja mahdollisen perävaunun valot.

Ilmeisesti se Obdeleven on toteuttanut tuon jälkimmäisen. Joka onkin helpompi tapa. Ja omasta mielestäni parempi, ainakin jos vetää myös perävaunua joskus. Ei ole sitten sekään pimeänä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

makelja

Miten nuo navigaattorin suosikit saa siirrettyä autoonkin? Nyt näkyvät vain We Connect portaalissa sekä puhelimen apissa, mutta ei auton navissa.

fidelity

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.04.21 - klo:06:35
MQB-autojen takavalot saa palamaan päivävalojen kanssa kahdella eri tavalla. Joko niin, että vain takavalot syttyvät. Tai sitten noin, että samalla syttyvät kaikki valot jotka syttyisivät kun kytketään parkit päälle. Kuten rekisterikilven valot ja mahdollisen perävaunun valot.

Ilmeisesti se Obdeleven on toteuttanut tuon jälkimmäisen. Joka onkin helpompi tapa. Ja omasta mielestäni parempi, ainakin jos vetää myös perävaunua joskus. Ei ole sitten sekään pimeänä.

Kiitos tiedosta! Näin valoisaan aikaan tuntuu vaan vähän turhalta polttaa kaikkia valoja auton sisälläkin. Keulahan on periaatteessa ihan hienon näköinen, kun umpioidenkin lediviivat palavat. Mahtaako tuossa olla jotain lainsäädännöllistä estettä, jos ajaa käytännössä parkit päällä?

Toisekseen, saisiko OBDelevenillä kytkettyä takavalot käyttöön ilman parkkeja? Sillähän pitäisi onnistua myös long coding.

nepax

Saako rengaspaineen merkkivaloa nollattua "kotikonstein"? Saksasta uitettu auto ja talvirenkaissa ilmeisesti oli TPMS-sensorit, uusissa kesärenkaissa ei niitä ole.

duke7

Lainaus käyttäjältä: nepax - 16.04.21 - klo:18:16
Saako rengaspaineen merkkivaloa nollattua "kotikonstein"? Saksasta uitettu auto ja talvirenkaissa ilmeisesti oli TPMS-sensorit, uusissa kesärenkaissa ei niitä ole.
Aika harvinaisia ne anturit on, yleensä haistelee vain abs-antureilla. Kokeile nollata se radion valikoista.

nepax

Pitäiskö sen olla siitä rengaspaine näytöstä asetukset jne? Minulla sieltä alta ei voi valita kuin kolmesta vaihtoehdosta paineiden hälytysrajat ja asettaa talvirenkaille nopeushälytyksen. Jonkun videon youtubesta löysin missä oli nollaus nimenomaan tuolla.

duke7

Lainaus käyttäjältä: nepax - 16.04.21 - klo:20:34
Pitäiskö sen olla siitä rengaspaine näytöstä asetukset jne? Minulla sieltä alta ei voi valita kuin kolmesta vaihtoehdosta paineiden hälytysrajat ja asettaa talvirenkaille nopeushälytyksen. Jonkun videon youtubesta löysin missä oli nollaus nimenomaan tuolla.
Hmm taitaa siinä sitten ne anturit olla jos on asetettavat rajat. Ei sellaisia ole siinä abseilla toimivassa systeemissä. Sen voi vain nollata sen jälkeen kun on laittanut paineet kohdilleen.

m4x1mu5

Voi järkytys kun vaihtoi tänään Pirellit alle, melua enmmän kuin Nokian Hakkapeliitoissa. Vaihtoon...  :(
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

JJT

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 17.04.21 - klo:19:44
Voi järkytys kun vaihtoi tänään Pirellit alle, melua enmmän kuin Nokian Hakkapeliitoissa. Vaihtoon...  :(
Huomasin saman, meteli on kovempi mitä talvirenkaissa.  Kai siihe tottuu :-\

Turbokiisseli

Meillä tuli myös auton mukana Kintturaato P7:t. Ovat uutena / uudehkoina hiljaiset, mutta voi jessus sitä jurinaa jahka kuluvat muutaman millin. Seuraavat kesäkumit ovat varmasti muuta merkkiä / mallia, vaikka nuo meidän ovat vielä ns. pehmeää seosta ja V-nopeusluokkaa.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Der Kaizer

Gte-18 uusi omistaja ilmoittautuu palstalle. Muutama kysymys(tyhmä)tuosta auton lataamisesta..

1. Lataan kotona schuko-pistorasiasta joka on 16A, onko niin että tuo latausjohto ei anna kuin max 8A lataustehoa vaikka autosta säätä latauksen tehon maksimiin? Johto on ilmeisesti VW:n oma eikä mikään tarvike.

2. Auton latauspistokkeen vieressä on kaksi nappia joista toisessa on kello ja toisessa ei. Toimiiko nämä niin että kun laitan johdon paikalleen ja painan tuota kellotonta nappia niin auto rupeaa samantien lataamaan? Toinen liittynee sitten ajastukseen?

Vastaukset löytyisi jo varmaan tästä ketjusta jonka olen jo ennen auton ostoa kahlannut  läpi mutta eipä jäänyt mieleen nuo jutut.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Olbo

Se johto antaa käsittääkseni 8A tai 10A maksimissaan. Ruotsin tuonneissa taitaa olla pääasiassa 10A ja Suomiautoissa 8A
Itse en ole noita nappeja koskaan painanut. Johdon kun kiinnittää niin rupeaa heti lataamaan, jos ei ajastusta ole asetettu.

Osaako joku kertoa miksi minun johdot ei lukitu autoon eikä tolppaan? Ei Schuko, eikä kumpikaan omistamistani type2 johdoista? Käyttäjän tyhmyyttä vai oikea vika?

AK80

#3794
Minulla on MY18 (käyttöönotto 10/2017) Suomi-auto ja Suko-johdon lootassa merkintä 10A, eli kuvittelisin sen antavan maksimissaan sen 10A läpi. Laatikosta painoin, niin että ohjekirjan mukaan se päästänee läpi virtaa 8A. Autossa on maksimivirranotto päällä. Jokunen sivu taaksepäin tätä pohdiskelin, kun manuaalista ei saanut selkeää vastausta millä virralla sähkö liikkuu silloin kun ledit vilkkuvat lootassa nopsaan ja millä kun ne vilkkuvat verkkaisemmin.

Kellolla varustettu nappi auton latausluukun takana taitaa tosiaan aloittaa ajastetun lataamisen. Itse en sitä ole kokeillut, koska etätyöläisenä ei ole mitään ajastettuja lähtöjä ja siten on kiva, jos akut ovat täynnä lähdön hetkellä.

Kysynkin samalla:

Onko kukaan asentanut GTE:hensä liikennekameroita? Saako niitä teknisesti tumpelo yksilö asennettua siten, että olisivat "jatkuvan virran" päässä ja johtojen pysytellessä piilossa?

Topjanne

Vanhemmissa tilapäislatauskaapeleissa maksimivirta on 10A ja uudemmissa 8A.

Ylemmästä nappulasta aloittaa latauksen heti, jos latauksia ajastettuna.

Kaapelin pitäisi lukittua autoon, kun ovet lukitaan.

Der Kaizer



Kiitos vastauksista. Opetteluahan tää on kun ohjekirjakin on pelkkää Ruotsia 😁 Liitteenä pitäisi olla kuva siitä minun johdosta.

Siimajalka

Mikäköhän sellainen ilmiö mahtoi olla, kun ajaessani liikennevaloihin kojelaudassa syttyi  hetkeksi punaisia valoja - siinä kohdassa missä näkyy auton kuva silloin, kun mukautuva vakionopeuden säädin arpoo etäisyyksiä - ja koko hommaa säesti yhtäjaksoinen piippaus? Sama soundi kuin kun peruuttaa auton liian lähelle kohdetta.

Lakkasi kun auto pysähtyi, eikä mitään ilmoituksia tuntunut muistiin jäävän. Jos itse arvaisin, niin ehkä tutkat tulkitsivat tilanteen niin, että olen ajamassa helvetin kovaa autotalliin.

Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

duke7

^ eikös tuo ole se törmäysvaroitin. Sen herkkyyttä voi säätää valikoista.

AK80

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.04.21 - klo:14:59
^ eikös tuo ole se törmäysvaroitin. Sen herkkyyttä voi säätää valikoista.

Kuulostaa minustakin siltä.

Terveisin nimimerkki paskat housuun tietyömaalla, kun summerit soi, punaiset valot vilkkuvat ja auto jarruttaa itsekseen.

Jokeri

Olen lukenut aiemmin täältä mutta en löytänyt heti suutuksissani tietoa kuinka toimia. Kotipihassa ei GTE -17 latausjohto mennyt paikalleen auton päässä ja lukitustappihan oli jumissa. Kuinkas nyt edetään?

miz

Eikös siellä ole konehuoneen puolella manuaalinen vapautusvipu?
Ohjekirjasta varmaan löytyy tarkemmin.

Erkka

Kyllä Passat GTE:ssä on konehuoneen puolella avausvipu tuon suorakaiteen muotoisen peitelevyn alla.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jokeri

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.04.21 - klo:18:00
Kyllä Passat GTE:ssä on konehuoneen puolella avausvipu tuon suorakaiteen muotoisen peitelevyn alla.



En huomannut vapautusvipua ko. luukun alta mutta tollanen teksti löyty golffi-ketjusta ja toimi GTE:hen hienosti. Suomensin google-kääntäjällä:

Yksi potentiaalisesti hyödyllinen tieto VW-huoltopalvelusta oli, että lukitustapin tulisi vapautua (ellei se ole jäätynyt) pitämällä pistorasian vieressä olevaa pikalatauspainiketta yhdessä avaimenperän oven vapautuspainikkeen kanssa.

Ari_

Tänään kun yritin käynnistää autoa syttyi mittaristo täyteen erivärisiä valoja ja näytöllä teksti ”virhe hybridijärjestelmässä” ”kierroksen rajoitettu 3000rpm”

Auto ei reagoinut start nappiin muutamaan kymmeneen sekunttiin.

Kun sain auton sammutettua ja käynnistin uudelleen, kaikki oli ihan normaalisti.

Nim. Pitääkö olla huolissaan?

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Ari_ - 22.04.21 - klo:20:07
Tänään kun yritin käynnistää autoa syttyi mittaristo täyteen erivärisiä valoja ja näytöllä teksti ”virhe hybridijärjestelmässä” ”kierroksen rajoitettu 3000rpm”

Auto ei reagoinut start nappiin muutamaan kymmeneen sekunttiin.

Kun sain auton sammutettua ja käynnistin uudelleen, kaikki oli ihan normaalisti.

Nim. Pitääkö olla huolissaan?

Ei tarvitse. Omani tosin ei kuittaantunut vaan piti lavetilla viedä k caaraan. Siellä totesivat ettei mitään vikaa.

mattix

Lainaus käyttäjältä: Ari_ - 22.04.21 - klo:20:07
Tänään kun yritin käynnistää autoa syttyi mittaristo täyteen erivärisiä valoja ja näytöllä teksti ”virhe hybridijärjestelmässä” ”kierroksen rajoitettu 3000rpm”

Auto ei reagoinut start nappiin muutamaan kymmeneen sekunttiin.

Kun sain auton sammutettua ja käynnistin uudelleen, kaikki oli ihan normaalisti.

Nim. Pitääkö olla huolissaan?
Ei tarvitse.

Olitko hätäinen ja laitoit vaihteen silmään sekä kaasutit ennen blingblong-äänimerkkiä? Silloin voi käydä juuri yllä olevalla tavalla. Lähdöt siis rauhallisesti ja pitää odotella merkkiääntä ennen vaihdekeppiin / kaasupolkimeen koskemista.

Ohituskaista

Ei varsinainen GTE-ongelma, mutta onko B8-farmarissa ollut takaluukun vedenpoisto-ongelmia? Omassa kerää sateella vähän vettä jonnekin takaluukkuun ja kun luukku avataan, valuttaa vedet kontin sisälle (tai suojaverholle jos se on kiinni). Tämä tapahtuu erityisesti kuskin puolella. Tiivisteet lienevät ehjät ja paikallaan kun ei autoon vettä tule jos luukku on kiinni. Myös vasemmassa takavaloumpiossa on hieman kosteutta vilkun kohdalla. Siitä pienestä luukusta sisäpuolen muovissa takavalojen kohdalla ei näy mitään erikoista, pitäisikö irrottaa koko sisäpuoli ja tutkia mistä voisi johtua?

Ari_

Lainaus käyttäjältä: mattix - 23.04.21 - klo:16:27
Ei tarvitse.

Olitko hätäinen ja laitoit vaihteen silmään sekä kaasutit ennen blingblong-äänimerkkiä? Silloin voi käydä juuri yllä olevalla tavalla. Lähdöt siis rauhallisesti ja pitää odotella merkkiääntä ennen vaihdekeppiin / kaasupolkimeen koskemista.

Voi hyvinkin olla :D

Kiitos vastauksesta, ei tarvitse joka startissa jännittää, tarviiko ”akkukaupoille” lähteä ;D

ophaa

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 23.04.21 - klo:18:25
Ei varsinainen GTE-ongelma, mutta onko B8-farmarissa ollut takaluukun vedenpoisto-ongelmia? Omassa kerää sateella vähän vettä jonnekin takaluukkuun ja kun luukku avataan, valuttaa vedet kontin sisälle (tai suojaverholle jos se on kiinni). Tämä tapahtuu erityisesti kuskin puolella. Tiivisteet lienevät ehjät ja paikallaan kun ei autoon vettä tule jos luukku on kiinni. Myös vasemmassa takavaloumpiossa on hieman kosteutta vilkun kohdalla. Siitä pienestä luukusta sisäpuolen muovissa takavalojen kohdalla ei näy mitään erikoista, pitäisikö irrottaa koko sisäpuoli ja tutkia mistä voisi johtua?

Itsellä vm. -16 Passatissa sama ongelma kesäkaudella. Valittelin aiemmin toiseen ketjuun http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34300.msg678275#msg678275, mutta en ole innostunut vielä purkamaan luukun sisäpuolta. Vettä valuu tuon linkin takana olevassa kuvassa näkyvän läpiviennin kautta (kun tulpan nyppää irti) ja myös luukun sisäpuolisten verhoilumuovien liitoskohdasta. Takaluukun alareunassa on kaksi muovinastaa ja keskellä kumitulppa. Olen rassannut naulalla tuota kumitulppaa ja poistanut toisen muovinastan (pitäisi napata varmaan toinenkin pois), mutta tilalle jää suojaamaton reikä. Vesi ehkä poistuu aavistuksen paremmin, mutta jostain sitä vettä pääsee silti luukun sisälle.

Tuolla toisessa ketjussahan oli mainittu, että jossain tapauksessa homma oli korjautunut lisäjarruvalon uudelleenasennuksella. Itsekin olen tutkaillut, voisiko syy olla siinä, mutta mielestäni valo on kyllä tiukasti kiinni. Toisaalta lisäjarruvalosta on pimentynyt pari lediä, että voihan sinne päästä kosteutta jostain... Mutta silmämääräisesti ei näy mitään isoja rakoja eikä kosteutta takavaloissa tai lisäjarruvalossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy