Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Opap

Auto on -16 ja 51000 ajettu. Bensaa oli kyllä tankissa ja auto lähti käyntiin. Huolto ja liikkumisturva olivat ehdottomia siinä että auto haetaan hinurilla eikä ajeta metriäkään.

Jokeri

Lämmittääkö tehdaswebasto vain cabiinia ja jos näin niin saako lämmittämään myös polttista? Kyseessä 2017 farkku GTE.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Jokeri - 22.02.21 - klo:22:11
Lämmittääkö tehdaswebasto vain cabiinia ja jos näin niin saako lämmittämään myös polttista? Kyseessä 2017 farkku GTE.
Lämmittää vain sisätiloja. Ei ole ainakaan täällä ollut tietoa saisiko lämmittämään myöd sisätiloja.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Jokeri - 22.02.21 - klo:22:11
Lämmittääkö tehdaswebasto vain cabiinia ja jos näin niin saako lämmittämään myös polttista? Kyseessä 2017 farkku GTE.

Ei lämmitä suoraan polttomoottoria, mutta mitä tapahtuu sille webastolla lämmitetylle kierrolle, kun lähdet heti liikkeelle polttomoottorilla. Sitä tässä koettanut selvittää. Voisiko tuosta kierrosta olla jotain apua polttiksellekin? Ilmeisesti noita venttiilejä oli tuolla, mutta miten ohjautuu & avautuu ja millä logiikalla piirit toimii. Tästä ei ilmeisesti ollut täyttä varmuutta.

Ohituskaista

Onko tosiaan niin, että Alcantara-penkit eivät ole Suomessa olleet vakiot vaan lisävaruste myös GTE:ssä? Tuontiautoissa ne oikeastaan poikkeuksetta ovat (ilmeisesti kangassisustalla olevia autoja ei haluta tuoda?). Tutkin asiaa hinnaston https://docplayer.fi/46215884-Volkswagen-passat-sedan-ja-variant-pvm.html avulla. Nyt puhutaan siis tuon ajan (2016-2018) vuosimalleista. Uusimmassa GTE-mallissa näyttää olevan iso kasa varusteita vakiona joita aiemmin ei ollut, mm. ACC, Keyless Access, digimittaristo, Webasto, Alcantara-penkit, kaukovalojärjestelmä, peilipaketti, peruutuskamera ja tummennetut takalasit. https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/e6558279-ad96-4a1f-881e-c3d640c28626

MiddleAgedMoron

Lainaus käyttäjältä: Opap - 22.02.21 - klo:21:26
Lauantaina auto akku tyhjänä kotipihaan ja lataukseen. Ei alkanut lataamaan ja sitten asiaa ihmettelemään niin mittaristossa iloinen ilmoitus "Vika: hybridijärjestelmä".
Tänään auto hinurilla pajalle ja nyt odotellaan kauhulla millaisella laskulla tästä selvitään!

Reilu vuosi sitten oma -16 malli herjasi samaa, ei suostunut heti edes käynnistämään autoa. Oli viikonloppu, joten en saanut heti huoltoon yhteyttä. Seuraavana aamuna herja oli poissa ja auto käynnistyi. Soittelin kuitenkin maanantaina merkkihuoltoon ja kertoivat että tuttu vika, ohjelmistopäivityksellä selviää. Päivitys ei maksanut mitään, vaikka takuu ei ollut voimassa.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 23.02.21 - klo:07:35
Onko tosiaan niin, että Alcantara-penkit eivät ole Suomessa olleet vakiot vaan lisävaruste myös GTE:ssä?

Mulla 2016 Saksan tuonti ja kangaspenkit, vaikka lähes kaikki muut mahdolliset varusteet hierovista penkeistä lähtien löytyy.

Olen myös nähnyt Suomi GTE:n vuosimallia 2019, jossa kangaspenkit.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Opap - 22.02.21 - klo:21:26
Lauantaina auto akku tyhjänä kotipihaan ja lataukseen. Ei alkanut lataamaan ja sitten asiaa ihmettelemään niin mittaristossa iloinen ilmoitus "Vika: hybridijärjestelmä".
Tänään auto hinurilla pajalle ja nyt odotellaan kauhulla millaisella laskulla tästä selvitään!


Sama joulun alla. Tuli tuo error vaikka kaiki päivitykset pitäisi olla ajantasalla. Siksi sähkäri mittaili kennoja erikseen yms. 320e laskua kiitos. Onneks autoliike maksoi puolet tuosta.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 19.02.21 - klo:22:10
Samaa mieltä. Mutta tuskin autoihin ihan huvikseen jotain 140A tai 160A latureita laitetaan jos vähemmälläkin pärjättäisiin  :-X

Jotenkin veikkaan että hybrideissä ja täyssähköissä tuota 12V virrankulutusta on pyritty optimoimaan ihan jo senkin takia että DC-DC muunnin ei tarvitse olla järjettömän kokoinen.
3000w / 250A on ainakin ID.3:ssa, on se kohtuullisen kokoinen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.02.21 - klo:11:25
3000w / 250A on ainakin ID.3:ssa, on se kohtuullisen kokoinen.

Tuon luulisi jo riittävän  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

Millaisia kokemuksia kitkoista GTE:n alla? Pitäisi nuo vanhat nastat uusia viimeistään syksyllä ja aloin miettiä miten kitkat toimii tässä kun painonjakauma ei ole vetopidon osalta kovinkaan optimaalinen.

Banned

Mulla on nyt toista talvea Michelin X-ICE:t alla. Ei ole ollut mitään ongelmia. Mukavan hiljaisetkin sähköllä ajellessa.
Passat GTE

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.02.21 - klo:12:44
Millaisia kokemuksia kitkoista GTE:n alla? Pitäisi nuo vanhat nastat uusia viimeistään syksyllä ja aloin miettiä miten kitkat toimii tässä kun painonjakauma ei ole vetopidon osalta kovinkaan optimaalinen.

Semmosia kokemuksia että nastoja ei mun autoon enää koskaan tule.
Misukan kitkat noi on mitkä alla. Taitaa olla jotain 19-vuosikertaa.
Tiet ollu nyt aika jäässä... No problem.

Jokeri

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 22.02.21 - klo:23:41
Ei lämmitä suoraan polttomoottoria, mutta mitä tapahtuu sille webastolla lämmitetylle kierrolle, kun lähdet heti liikkeelle polttomoottorilla. Sitä tässä koettanut selvittää. Voisiko tuosta kierrosta olla jotain apua polttiksellekin? Ilmeisesti noita venttiilejä oli tuolla, mutta miten ohjautuu & avautuu ja millä logiikalla piirit toimii. Tästä ei ilmeisesti ollut täyttä varmuutta.

Soitin Tampereen K-caaraan ja huoltoneuvoja kertoi ettei ole polttiksen lämmitys mahdollista webastolla mutta sama vesi lähtee kiertää polttiksessa kun se käynnistyy

Arsenal1982

Moi,

Auto omistettu nyt viikon ja tyytyväisiä ollaan (vielä). Yks asia kyllä mietityttää, eli kun auto menee sähköltä hybridi moodiin, niin moottorin äänet ovat kuin jostain -80 datsunista missä äänenvaimentimessa pari reikää. Gte moodissa nämä äänet tulee ilmeisesti kaiuttimista ja enemmän ymmärrettävissä. Ã,,änet kuuluvat tosin n. Ekat 5minuuttia, onko muilla sama vai joutuukohan tätä nyt ruveta selvittelemään? Pakoputki ei ole rikki, sen verran kurkkasin.

Huolto asiaa: vaihtaako täällä porukat itse öljyt ja filsat ja kuittaa itse huoltovalon/ vcds merkkaus sähköiseen, onnistuuko? Ainut isompi huolto toi 60tkm kun DSG öljyjen vaihto pitää tehdä kans. Näyttää sekin suht helpolta kun YouTubesta videoita katsoin😃

makelja

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.02.21 - klo:12:44
Millaisia kokemuksia kitkoista GTE:n alla? Pitäisi nuo vanhat nastat uusia viimeistään syksyllä ja aloin miettiä miten kitkat toimii tässä kun painonjakauma ei ole vetopidon osalta kovinkaan optimaalinen.
Mulla Hakkapeliitta R3:t ja hienosti tulee toimeen pääkaupunkiseudulla. Ja nyt kun on ollut jäätävä sääkin niin sekään ei ole tuottanut ongelmia.

Miten GTE:ssä saa tripin nollattua? Aina tapana nollata se kuun 23 päivä, mutta nyt ei vaan nollaudu vaikka miten pitkään painaa sitä 0.0 nappia mittariston alareunassa.

HenriH

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 23.02.21 - klo:18:44
Moi,

Auto omistettu nyt viikon ja tyytyväisiä ollaan (vielä). Yks asia kyllä mietityttää, eli kun auto menee sähköltä hybridi moodiin, niin moottorin äänet ovat kuin jostain -80 datsunista missä äänenvaimentimessa pari reikää. Gte moodissa nämä äänet tulee ilmeisesti kaiuttimista ja enemmän ymmärrettävissä. Ã,,änet kuuluvat tosin n. Ekat 5minuuttia, onko muilla sama vai joutuukohan tätä nyt ruveta selvittelemään? Pakoputki ei ole rikki, sen verran kurkkasin.

Huolto asiaa: vaihtaako täällä porukat itse öljyt ja filsat ja kuittaa itse huoltovalon/ vcds merkkaus sähköiseen, onnistuuko? Ainut isompi huolto toi 60tkm kun DSG öljyjen vaihto pitää tehdä kans. Näyttää sekin suht helpolta kun YouTubesta videoita katsoin😃

Minulla sama homma eli polttomoottorin käyntiääni käynnistyksen alussa on häiritsevän kova (joko suoraan polttomoottorikäynnistys tai sähköstä -> hybridiin siirryttäessa). Rauhoittuu kyllä, mutta aluksi käy kovalla äänellä, joka ei mielestäni kuulu nykyautoihin. Itse olen pohtinut johtuuko kylmäkäynnistyksestä, kun moottorihan pakkasilla käynnistyy kylmänä, vaikka olisi sähköllä jo ajeltu vai siitä, että polttomoottori alkaa heti käynnistyessään myös lataamaan tyhjää akkua, joka varmaan lisää kierroksia verrattuna normaaliin ajoon.

Pitikin tulla asiaa juuri tiedustelemaan. Tänään pitkästä aikaa joutui lähtemään suoraan polttomoottorilla kun akku tyhjä ja kulutus oli melkoista. Päiväkotiteissulla 6km /15 min suuntaansa kulutus oli viedessä 11l/100km ja paluumatkalla laski 9l/100km. Melko kovaa kulutusta, vaikka sähkömoottori (hybridi-mode) heräsi välillä henkiin. Epäilen, että kulutusta lisää tuo alun akun lataus, kun lähdettäessä oli kulutus yli 20l/100km ja juuri nuo Datsun-äänet.

Herääkin kysymys, onko näin lyhyillä matkoilla tuosta polttomoottorin akun latauksesta mitään hyötyä vai olisiko kulutus jopa pienempää, jos ihan rehdisti ajaisi polttomoottorilla lataamatta akkua? Ja jatkona, voiko tuota akun latausta estää?

Arsenal1982

Lainaus käyttäjältä: HenriH - 24.02.21 - klo:08:57
Minulla sama homma eli polttomoottorin käyntiääni käynnistyksen alussa on häiritsevän kova (joko suoraan polttomoottorikäynnistys tai sähköstä -> hybridiin siirryttäessa). Rauhoittuu kyllä, mutta aluksi käy kovalla äänellä, joka ei mielestäni kuulu nykyautoihin. Itse olen pohtinut johtuuko kylmäkäynnistyksestä, kun moottorihan pakkasilla käynnistyy kylmänä, vaikka olisi sähköllä jo ajeltu vai siitä, että polttomoottori alkaa heti käynnistyessään myös lataamaan tyhjää akkua, joka varmaan lisää kierroksia verrattuna normaaliin ajoon.

Pitikin tulla asiaa juuri tiedustelemaan. Tänään pitkästä aikaa joutui lähtemään suoraan polttomoottorilla kun akku tyhjä ja kulutus oli melkoista. Päiväkotiteissulla 6km /15 min suuntaansa kulutus oli viedessä 11l/100km ja paluumatkalla laski 9l/100km. Melko kovaa kulutusta, vaikka sähkömoottori (hybridi-mode) heräsi välillä henkiin. Epäilen, että kulutusta lisää tuo alun akun lataus, kun lähdettäessä oli kulutus yli 20l/100km ja juuri nuo Datsun-äänet.

Herääkin kysymys, onko näin lyhyillä matkoilla tuosta polttomoottorin akun latauksesta mitään hyötyä vai olisiko kulutus jopa pienempää, jos ihan rehdisti ajaisi polttomoottorilla lataamatta akkua? Ja jatkona, voiko tuota akun latausta estää?

Hyvä että edes yhdellä sama havainto. VOi tosiaan olla juuri kuten kirjoitit kun kylmänä lähtee polttis käyntiin. Toinen voi olla myös se, että tässä sama kuin GTE tilassa, eli annetaan ymmärtää että kova tehotykki alla :) Yksi huomion arvoinen asia voi olla se, että auto haluaa ilmoittaa kuljettajelle "äänellä" että ajokäytössä on tullut muutos. Olisi kiva tietää asiasta ketkä tuntee auton kuin omat taskut. Kovaa on kulutus jos pelkästään polttiksella ajaa, ja voit ajomodesta valita että ei lataa akkua ajaessa (battery hold)

duke7

Eiköhän toi kovempi ääni ole vain moottorin korotettu tyhjäkäynti jota tehdään kylmälle koneelle alkuun. Näistä oli paljon puhetta joskus aiemmin kun tämän polven 1.4 tsi koneet tuli myyntiin.
Ja jos matka on talvella 6 km lähtien kylmällä koneella niin en noita kulutuksia edes pidä kovina auton koko huomioiden. Menee nämä matkaa 6 l/100 km luokkaa helposti vaikka tyhjällä akulla lähtien.

Ohituskaista

Mulla on myös melko möreät äänet kun polttomoottori käynnistyy kylmänä. Huomaa varsinkin jos polttomoottori käynnistyy heti startatessa eli ajoakku "tyhjä" (toimintamatka 0 km). Ajossa ei niin helposti huomaa kun nastarenkaat rapisevat ja radio on päällä. Kai tuo on normaalia, kyllä ensimmäinen kaksoisahdettu TSI muutenkin kuulosti aika "urheilulliselta" kun sellaiselta alkoi ajaa muutama vuosi sitten.

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.02.21 - klo:12:44
Millaisia kokemuksia kitkoista GTE:n alla? Pitäisi nuo vanhat nastat uusia viimeistään syksyllä ja aloin miettiä miten kitkat toimii tässä kun painonjakauma ei ole vetopidon osalta kovinkaan optimaalinen.

Viides talvi Hakkapeliitta R2 -kitkoilla ja hyvin pärjää.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Jokeri - 23.02.21 - klo:17:40
Soitin Tampereen K-caaraan ja huoltoneuvoja kertoi ettei ole polttiksen lämmitys mahdollista webastolla mutta sama vesi lähtee kiertää polttiksessa kun se käynnistyy

Tämä on hyvä tieto. Tosin kuinka iso ero on sillä kylmän kierron ja juuri lämmitetyn kierron vesimäärällä, kun sekoittuvat.

Kuitenkin johtopäätös on, että kylmällä kelillä, jos täytyy polttiksella ajaa matkan aikana, kannattaa se tehdä heti lähdössä webastolla lämmityksen jälkeen. Oli se hyöty sitten iso tai pieni  :D

Immunity

Lainaus käyttäjältä: makelja - 24.02.21 - klo:08:53
Miten GTE:ssä saa tripin nollattua? Aina tapana nollata se kuun 23 päivä, mutta nyt ei vaan nollaudu vaikka miten pitkään painaa sitä 0.0 nappia mittariston alareunassa.

Samaa miettinyt monesti itse, ku vilahtaa ruudussa käynnistäessä trippimittari ja siellä reilu 9000km. Ei saa millään näkyviin itse tai nollattua. Ei ole digimittaristoa.

Täytyy kaivaa kai tuo saksan kielinen vihko esiin ja alkaa lukemaan... tai sitten joku tietää täällä 😊

AK80

#3623
Minulla on "uusi" auto!

Vähemmän yllättäen otsikon mukainen lokakuussa 2017 käyttöönotettu yksilö. Vajaa sata kilometriä tuossa ajeltiin ja hyvältä tuntuu. Helvetin paksu manuaali nyt iltalukemisena...

Muutama kysymys silti;

Kun laitan virrat päälle, niin valot menevät ylös, alas ja vasemmalle ja oikealle. Ovatko ne ehkä adaptiiviset? Jos ovat, niin oikein mukava yllätys.

Type2-laturi on jossain hukassa, myyjä lupasi minulle sellaisen toki toimittaa, mutta kontista löytyi alla olevan näköinen härpäke. Tietääkö kukaan mikä se on?








Sähköinen takaluukku tuossa on mutta ei avaimetonta käyntiä, ei vissiin auta potkia puskurin alla?  ;D

Erkka

#3624
^ Tuo on auton 13-napaiseen vetokoukun pistorasiaan adapteri kytkentäkaapelia varten, jota käytetään esim. peräkärryn vedossa jossa 7-napainen pistoke. Eli Brink 13-to-7 pin adapter.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

AK80

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 24.02.21 - klo:20:32
^ Tuo on auton 13-napaiseen vetokoukun pistorasiaan adapteri kytkentäkaapelia varten, jota käytetään esim. peräkärryn vedossa jossa 7-napainen pistoke. Eli Brink 13-to-7 pin adapter.

Jes. Kiitos paljon. Pitää siis laittaa jemmaan.

duke7

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 24.02.21 - klo:20:27
Kun laitan virrat päälle, niin valot menevät ylös, alas ja vasemmalle ja oikealle. Ovatko ne ehkä adaptiiviset? Jos ovat, niin oikein mukava yllätys.
Sähköinen takaluukku tuossa on mutta ei avaimetonta käyntiä, ei vissiin auta potkia puskurin alla?  ;D
Valot ovat joko adaptiiviset tai vain dynaamiset eli kääntyvät. Adaptiiviset vaativat kameran tuulilasiin eli jos sitä ei ole niin ei ole adaptiivisiakaan. Tosin kai se kamera voi olla myös ilman adaptiivisia valoja.
Ja ei auta potkia puskurin alla.

akk

^ Tigussa adaptiivisten (kauko)valojen kytkentä tapahtuu työntämällä villkkuviiksestä eteenpäin, jolloin mittaristoon syttyy valkoinen merkkivalo, jossa valoheittimen sisällä on kirjain "A". Kun olosuhteet ovat auton mielestä oikeat, niin  "pitkät" syttyvät, ja valokuvion muuntelu alkaa. Tällöin em. merkkivalon väri vaihtui valkoisesta siniseksi.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

AK80

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.02.21 - klo:23:16
Valot ovat joko adaptiiviset tai vain dynaamiset eli kääntyvät. Adaptiiviset vaativat kameran tuulilasiin eli jos sitä ei ole niin ei ole adaptiivisiakaan. Tosin kai se kamera voi olla myös ilman adaptiivisia valoja.
Ja ei auta potkia puskurin alla.

Kiitos.

Epäilen näillä tiedoilla, että olisivat dynaamiset. Jokin kamera tuulilasissa lienee, koska lukee liikennemerkit. On muuten kiva kuunnella nuoremman pojan huomautuksia takapenkiltä, koska ajan ylinopeutta.

Pitää varmaan käydä VW:ltä ronkumassa jossain vaiheessa koodilista auton varusteista. Manuaalisssa olleella tarralla ei kuuhun menty.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 25.02.21 - klo:07:34
Kiitos.

Epäilen näillä tiedoilla, että olisivat dynaamiset. Jokin kamera tuulilasissa lienee, koska lukee liikennemerkit. On muuten kiva kuunnella nuoremman pojan huomautuksia takapenkiltä, koska ajan ylinopeutta.

Pitää varmaan käydä VW:ltä ronkumassa jossain vaiheessa koodilista auton varusteista. Manuaalisssa olleella tarralla ei kuuhun menty.

Jos lukee liikennemerkit, niin kyllä siinä adaptiiviset kaukovalot on.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy