Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

VG

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 26.11.20 - klo:09:33
Aina kun joku kysyy tätä, kuvittelin mielessäni että valmistellaan get-away autoa johonkin hämärähommiin. :D

Oispa. :D
Mutta drive-in elokuvasta ja parin tunnin kökötyksestä autossa sisällä on kyse tällä kertaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: VG - 26.11.20 - klo:09:10
Tyhmä kysymys, mutta saako (MY18) autoa parkissa mitenkään täysin pimeäksi ulkoa kun autossa on ns. virrat päällä? Valokatkaisijan 0-asennossa näyttäis jäävän huomio/drl valot vielä loimottamaan eteen.

Jos ei onnistu, niin ainakin kannattaa 0-asennon sijaan käyttää parkkivaloja, ainakin jos autossa on takavalot päällä päivävaloilla. Parkit on kuitenkin selkeästi himmeämmät, kuin päivävalot. Sitten jos perä on pimeä drl:illä, niin tilanne voi olla toinen - parkeilla kun siellä loimottaa punaiset päällä varmuudella.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

IDI3T

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 25.11.20 - klo:20:48
Niin totta, itse kun tuusannut näiden MIB1/2 vehkeiden kans niin tuo MIB3 on vielä vähän mysteeri.

Päivitysohjeita eivät ole kuitenkaan vaivautuneet päivittämään vaan median ja pron alta löytyvät ohjeet ovat kuitenkin aiempien mallien mukaan.

Oletan että tuo kartasto (toivottavasti myös firmware) päivittyy automaattisesti , ainakin minulla tullut tässä kuussa jo pari kertaa OTA päivitys MIB3:een. Olivat aika lyhyitä, kesto vain muutama minuutti, käytttöönoton jälkeen yksi pitempi päivitys , joka kesti ehkä tunnin??
Ohessa näyttökuva jossa Navigointitietokanta on versio 20.9  (jos tarkoittaa vuosi/kk , niin ainakin minun autossa kanta on päivittynyt , koska auto otettu käyttöön Maaliskuussa)
Käsinelokerossa on kyllä paikka kahdelle? SD kortille, mutten tiedä mitä varten.

Sillehän ei voi mitään, että nuo karttatiedot eivät ole ajantasaisia..




VW Passat Variant GTE 2020

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: IDI3T - 26.11.20 - klo:11:48
Käsinelokerossa on kyllä paikka kahdelle? SD kortille, mutten tiedä mitä varten.



Minusta noi näyttävät SD korttien säilytys paikoilta eli pelkkä SD kortin muotoinen reikä muovissa. Kortinlukija(t) jossain muualla tai on mahdollista ettei autossa edes ole kortinlukijaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jarmoke

Kaipa näitä GTE Pasaateja pohjoisemmassakin jollakin on, osaako joku vahvistaa että käynnistyykö kulkine jos pakkasta on -28 tai enemmän, vai jääkö siihen.....

VG

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.11.20 - klo:09:16
Valoasetuksissa voi olla rasti kohdassa päiväajovalot. Rasti pois niin auto pimenee katkaisijan nolla-asennossa.

Jos valintaa ei asetuksissa näy, niin sen saa VCDS:n kanssa sinne koodattua näkyville. Ainakaan suomeen uutena maahantuoduissa sitä ei välttämättä ole näkyvillä.

Eipä löytyny asetuksista, siksi kyselinkin.
Ruotsintuonti ja oma VAG-COM on niin vanha, ettei se tajua tätä autoa. Noh, pitää kirjoittaa joulupukille, josko toisi uudemman lukulaitteen, tätä tarvis säätää vähän muutenkin.

VG

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.11.20 - klo:10:06
Jos ei onnistu, niin ainakin kannattaa 0-asennon sijaan käyttää parkkivaloja, ainakin jos autossa on takavalot päällä päivävaloilla. Parkit on kuitenkin selkeästi himmeämmät, kuin päivävalot. Sitten jos perä on pimeä drl:illä, niin tilanne voi olla toinen - parkeilla kun siellä loimottaa punaiset päällä varmuudella.

Aistinvaraisesti arvioiden näyttäis siltä, että 0-asennossa etuvalaistus säätyy aavistuksen himmeämmäksi kuin parkkiasennossa. Takavalot on pimeät 0:lla.

Vilttonen

Jahas Guide & Inform Plus sopimuskausi päättyi tänään omasta autosta. Tekeekö tuolla yhtään mitään? ,,rsyttää VW jatkuva rahastaminen ihan kaikella. e-Remotesta ja tästä saa erikseen maksaa + tietenkin pienentyneet huoltovälit nostaa ylläpitokustannuksia merkittävästi.

Jos DSG-loota saatiin jotenkin kestämään niin sen kyllä huomaa kukkarossa joka 60tkm kilometrin välein. Taidan vaihtaa näistä syistä Volvoon heti kun sopiva tulee eteen.

Erkka

...ja Volvoko on huoleton auto ja edulliset huoltokustannukset?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

duke7

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 26.11.20 - klo:18:17
Jahas Guide & Inform Plus sopimuskausi päättyi tänään omasta autosta. Tekeekö tuolla yhtään mitään? ,,rsyttää VW jatkuva rahastaminen ihan kaikella. e-Remotesta ja tästä saa erikseen maksaa + tietenkin pienentyneet huoltovälit nostaa ylläpitokustannuksia merkittävästi.

Jos DSG-loota saatiin jotenkin kestämään niin sen kyllä huomaa kukkarossa joka 60tkm kilometrin välein. Taidan vaihtaa näistä syistä Volvoon heti kun sopiva tulee eteen.
Ei sitä mitenkään ”saatu kestämään” vaan tämä ensimmäinen dsg eli dsg6 on alusta asti kestänyt ja siinä on ollut aina sama huoltoväli.

Vilttonen

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.11.20 - klo:18:22
...ja Volvoko on huoleton auto ja edulliset huoltokustannukset?

Jep näytti olevan kutakuinkin puolet huoltojen kustannuksista kuin mitä Passatissa + ei DSG:n takia ylimääräistä 500euron pommia.

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 26.11.20 - klo:18:44
Ei sitä mitenkään ”saatu kestämään” vaan tämä ensimmäinen dsg eli dsg6 on alusta asti kestänyt ja siinä on ollut aina sama huoltoväli.

Kummasti täällä foorumilla tiedettiin kertoa, että kyseisen lootan alkuperäinen huoltoväli oli 120tkm ja alkuperäinen huolto-ohjelma vuosittain / 30tkm välein. Nykyään vuosittain ja 15tkm välein.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 26.11.20 - klo:18:57
Jep näytti olevan kutakuinkin puolet huoltojen kustannuksista kuin mitä Passatissa + ei DSG:n takia ylimääräistä 500euron pommia.

Kummasti täällä foorumilla tiedettiin kertoa, että kyseisen lootan alkuperäinen huoltoväli oli 120tkm ja alkuperäinen huolto-ohjelma vuosittain / 30tkm välein. Nykyään vuosittain ja 15tkm välein.
No lootan huoltoväli on edelleen 60 tkm. Se on öljynvaihto silloin eikä sille muuta huoltoa ole. Olisitko tulkinnut nyt jotain väärin?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 26.11.20 - klo:19:02
No lootan huoltoväli on edelleen 60 tkm. Se on öljynvaihto silloin eikä sille muuta huoltoa ole. Olisitko tulkinnut nyt jotain väärin?

Näinhän se menee. Ei minusta mikään kallis pieti, vaikka 60 tkm välein vaihdelaatikkoöljyt menisi vaihtoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

duke7

^^^ muistelet varmaan sitä, että Golt gte oli ensin LL-huollolla mutta se muutettiin 15 tkm/vuosi jonkun mahdollisen öljyongelman takia.

muaddib

Lainaus käyttäjältä: Milu - 15.11.20 - klo:22:03
Ylempi latausraja löytyy lähtöajan ajastuksen valikosta. En tosin ole keksinyt sille mitään käyttöä.
Kuten yllä totesin, se toimii vain ajastuksiin. Puhe oli siitä, voiko ylärajaa asettaa ilman että tekee ajastuksia.

nepax

Loppuvuodesta 2018 käyttöönotettu, Saksasta uitettu, GTE tuli talouteen. Muutama kysymys tähän liittyen:

- Olen yrittänyt päivittää Discorver Pron navigaattorin karttoja, mutta en ole siinä onnistunut. Olen ladannut kartat (https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/fi/fi/index/downloads/maps-download#/), purkanut ne SD-kortin juureen ja laittanut auton SD-paikka 1:seen. Linkistä löytyvän ohjeen mukaan kun etenee, niin ilmoittaa että päivitystietoja ei ole saatavilla. Kun alkaen 2017 kartat eivät toimineet, yritin myös 2019 kartoilla, eivät toimineet nekään. Mitä teen väärin?

- Auton mukana tuli vain yhdet vanteet, jotka ovat nyt talvirenkaissa. Onko suosituksia vanteille kesärenkaita varten? Voi olla 17" tai 18".

- eSIM ei ilmeisesti ole aktiivisena, laitoin VW tukeen pyynnön aktivoinnista, onko kokemusta kuinka kauan viesteihin vastaamisessa normaalisti kestää?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: nepax - 29.11.20 - klo:12:12
Loppuvuodesta 2018 käyttöönotettu, Saksasta uitettu, GTE tuli talouteen. Muutama kysymys tähän liittyen:

- Olen yrittänyt päivittää Discorver Pron navigaattorin karttoja, mutta en ole siinä onnistunut. Olen ladannut kartat (https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/fi/fi/index/downloads/maps-download#/), purkanut ne SD-kortin juureen ja laittanut auton SD-paikka 1:seen. Linkistä löytyvän ohjeen mukaan kun etenee, niin ilmoittaa että päivitystietoja ei ole saatavilla. Kun alkaen 2017 kartat eivät toimineet, yritin myös 2019 kartoilla, eivät toimineet nekään. Mitä teen väärin?

Onko muistikortin juuressa nyt kansiot Mib1 ja Mib2 ja joku metadata tiedosto? Vai onko ensin kansio joka on saman niminen kuin se .7z tiedosto jonka latasit netistä ja sen sisällä Mib1 ja Mib2 kansiot?

Niin ja kun on Pro navi niin päivittämiseen käy myös USB muistitikku. Omalla mututuntumalla vaikuttaisi auton päässä tiedonsiirron etenevän pikkasen nopeammin kuin muistikortilta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

nepax

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.11.20 - klo:12:56
Onko muistikortin juuressa nyt kansiot Mib1 ja Mib2 ja joku metadata tiedosto? Vai onko ensin kansio joka on saman niminen kuin se .7z tiedosto jonka latasit netistä ja sen sisällä Mib1 ja Mib2 kansiot?

Niin ja kun on Pro navi niin päivittämiseen käy myös USB muistitikku. Omalla mututuntumalla vaikuttaisi auton päässä tiedonsiirron etenevän pikkasen nopeammin kuin muistikortilta.

Saman niminen kuin .7z, eli koitetaan siirtämällä nuo Mib:t juureen? Ok, pitää tsekata löytyykö sopivan kokoinen tikkukin jostain pyörimästä. Sattui SD-kortti käsiin ensin kun noita etsin.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: nepax - 29.11.20 - klo:13:58
Saman niminen kuin .7z, eli koitetaan siirtämällä nuo Mib:t juureen? Ok, pitää tsekata löytyykö sopivan kokoinen tikkukin jostain pyörimästä. Sattui SD-kortti käsiin ensin kun noita etsin.

Niin muistelisin että pitää olla Mib1 ja Mib2 kansiot siinä juuressa. Tein juuri eilen itselle päivitystikun ja huomenna päivitän. Olin jo tyhjentänyt edellisen päivitystikun niin ei pysty 100% varmuutta tarkistamaan. Kokeilemalla se sitten selviää  :)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

nepax

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.11.20 - klo:15:37
Niin muistelisin että pitää olla Mib1 ja Mib2 kansiot siinä juuressa. Tein juuri eilen itselle päivitystikun ja huomenna päivitän. Olin jo tyhjentänyt edellisen päivitystikun niin ei pysty 100% varmuutta tarkistamaan. Kokeilemalla se sitten selviää  :)

Joo, näillä onnistui! Kiitos vaan. Aika hidas oli SD kortilta kyllä, pitänee tikku kaivaa jostain seuraavaa päivitystä varten.

istran

Tuossa uudessa versiossa on MIB31-alkuisia alikansioita kymmeniä. Ei kyllä millään onnistu, tiku tai SD.

Onko teillä WeConnect muuten toiminut? Ei ole vuorokauteen saanut autoon yhteyttä.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

muaddib

Lainaus käyttäjältä: istran - 29.11.20 - klo:23:34
Onko teillä WeConnect muuten toiminut? Ei ole vuorokauteen saanut autoon yhteyttä.

Toimii. Jokin aika sitten tuli ainakin iPhone-sovellukseen päivitys, joten jos käytät puhelimella, ehkä kannattaa varmistaa, että käytössä on viimeisin versio.

Siimajalka

Tulin WeConnectin osalta siihen tulokseen, että pitäköön VW tunkkinsa. Ainoa mihin olisin kuvitellut sitä käyttäväni olisi lämmityksen ajastaminen, mutta kun näköjään varttitunti ennen lähtöä tuntuu kotina latausasemasta riittävän, voin käydä ajastamassa sen autotallissa ennen lähtöä. Tai aiemminkin, jos lähtöaika on tiedossa.

Töistä lähtiessä saatan jopa kävellä parkkihalliin ja istahtaa sen vartin ajaksi odottelemaan. Aika nopeasti alkaa lämmin ilma ohjaamoon puhaltaa 22kW latausasemasta. Ehkä sitä joskus vielä oppii päättämään etukäteen, milloin lopettaa duunit.

Kun asiakaspalvelukaan ei kykene yhteydenottoihin vastaamaan, niin olkoon. Enkä toisaalta tästä lystistä viittäkymppiä vuodessa maksaisikaan.

Penkinlämmitin on mainio, se vähentää sähköllä kuljettavaa matkaa vain kilometrillä, kun lämmityslaite näyttää haukkaavan 5-10 (ja tehotuuletuksella ikkunalle 20...). Lähtiessä ajastettuna näyttää mittaristo lupaavan joskus 42 km, joskus jopa 50 km, jos auton lämmityslaite on off-asennossa, mutta en oikein hahmota, mistä ero johtuu.

Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

markun

Lainaus käyttäjältä: istran - 29.11.20 - klo:23:34
Onko teillä WeConnect muuten toiminut? Ei ole vuorokauteen saanut autoon yhteyttä.

Kyllä siinä jotain ongelmaa on. Väitti ovien olevan auki vaikka ovat lukossa ja latauksen tilanne ei päivity.

tet

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 30.11.20 - klo:13:54
Kun asiakaspalvelukaan ei kykene yhteydenottoihin vastaamaan, niin olkoon. Enkä toisaalta tästä lystistä viittäkymppiä vuodessa maksaisikaan.

Ai VAG kehtaa vielä rahastaa tuolla viritelmällä? ??? Fordilla etäkäyttötoiminnot ovat ilmaiset ekan 10 vuoden ajan, ja softakin tuntuu toimivan. Hitaasti tosin, mutta toimii. Kolme kuukautta olen nyt käytellyt, ja kerran oli palvelin juntturassa, muulloin toiminut ilman ongelmia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

muaddib

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 30.11.20 - klo:13:54
Töistä lähtiessä saatan jopa kävellä parkkihalliin ja istahtaa sen vartin ajaksi odottelemaan. Aika nopeasti alkaa lämmin ilma ohjaamoon puhaltaa 22kW latausasemasta. Ehkä sitä joskus vielä oppii päättämään etukäteen, milloin lopettaa duunit.

Auton AC-laturi käsittääkseni ottaa enintään 16 A:n yksivaihevirtaa, eli 3,7 kW:n latausasema ajaisi sinänsä saman asian. Mutta hyvä toki, että on kasvunvaraa! :)

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: muaddib - 30.11.20 - klo:20:46
Auton AC-laturi käsittääkseni ottaa enintään 16 A:n yksivaihevirtaa, eli 3,7 kW:n latausasema ajaisi sinänsä saman asian. Mutta hyvä toki, että on kasvunvaraa! :)

Siitä minä mitään tiedä mitä se ottaa, mutta mikä minä olen Fortumin tolppaa Messuhallin parkissa neuvomaan. Lämpöä tuntuu piisaavan.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: nepax - 29.11.20 - klo:18:12
Joo, näillä onnistui! Kiitos vaan. Aika hidas oli SD kortilta kyllä, pitänee tikku kaivaa jostain seuraavaa päivitystä varten.

Tänään aamulla päivitin ja kellotin että päivitys asentui 29min aikana, käytössä oli 64gb USB 3.0 tikku.

Lainaus käyttäjältä: istran - 29.11.20 - klo:23:34
Tuossa uudessa versiossa on MIB31-alkuisia alikansioita kymmeniä. Ei kyllä millään onnistu, tiku tai SD.

Ei nyt ihan auennut, että mitä tässä haettiin?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

passo_s

Weconnect soppari katkesi ja myyjän vinkkaamana pyysin kompensaatioksi weconnect yhteysongelmin liittyen ilmaista vuotta, pyysinpä suotta. Weconnectista tuli tieto että kyseistä hyvitystä anneta. En uudelleen aktivoinut palvelua, niin paljon weconnect tökkii sähköllä lämmityksen kanssa että olkoot.

passo_s

^Mitä kuluttajansuojamme sanoo palvelusta josta maksat mutta se ei toimi, kyseessä weconnect? Löysinpä viestin weconnectilta, olen aiemminkin saanut hyvitystä weconnectista sen takia että siinä on ollut lukuisia toimintahäiriöstä, silloin on annettu ilmeiseksi lisää sopimusaikaa. Nyt sopimusta ei veloituksetta jatkettu.Ilmeisesti pitää ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy