Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

TWBE

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.11.20 - klo:17:06
Eiköhän se auton mukana tuleva shuko-laturi rajoita virran myös 8 A.
Auton mukana tuleva ehkä näin, mun auton mukana tuli 16A mahdollistava laturi ja niitä latureita on paljon myynnissä suomessa nytkin eri merkkejä eri liikkeissä.

Terpower

#2971
Mistä näkee kuinka paljon esim. Security & Service Plus palvelua on jäljellä ?

Yritin löytää We Connect palvelusta, mutta en löytänyt palvelun päättymispäivää mistään.


Stop ! Löyty sittenkin ! Loppuu näköjään tulevan vuoden alussa. 60, olis vuosi lisää.
Taidan mä sen ottaa, mut Guide & Inform Basic palvelua en tarvii mihinkään.
ID4 Pro Business

Terpower

#2972
Siitä päästäänkin seuraavaan aiheeseen, eli ton Security & Service Plus tarjoaman apin kautta ovien ja lukkojen avaus.
Toimiiko se jollain ? Missä vuosimallissa ?
Mulla ei ainakaan näy muuta, kun että ovet on lukittu.
Mulla siis 2017 malli.

Tarkoittaako seuraava lainaus, että vm. 2019 alkaen ?

Tämä palvelu on käytettävissä ajoneuvoissa palvelutarjonnan ”Security & Service” kanssa alkaen tilauspäivästä 1.1.2019.
ID4 Pro Business

passo_s

Sain tänään sukojohdolla ja ajastetulla lähtöajalla neljän asteen pakkasella kaikki lasit auki. Takalasikin oli sulana.Ilmeisesti olen lähtöajan kanssa sählännyt aikaisemmalla yrityksellä. Lämpötilapyyntö oli +24.

istran

Onko joku saanut kartastot päivitettyä tuon kautta?

https://www.volkswagen.fi/fi/omistaminen-ja-kaytto/tietoa-asiakkaille/navigaattorit.html

Lupailee ilmaisia karttoja, ja sain ladattuakin. Auto ei vaan tunnista, ei tikkuna eikä SD-korttina. Pitääkö ne kaikki kansiot purkaa tikun juureen, eli ei saa olla yhtään alikansiota?
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

dwntime

Ei vaan se zip paketti minkä lataat pitää purkaa muistikortin juureen. Se luo omat kansionsa.

Mikä navi? Discover media vai pro?

istran

Discover Media, 2020 GTE. Joo, purkamalla tuli _paljon_ kansioita ja yli 30 gigaa kamaa. Auto ei kuitenkaan tunnista.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

dwntime

Median osalta se alkuperäinen sd kortti käy ainoastaan. Se pitää tyhjentää ja sinne purkaa se karttapaketti.

Kannattaa varmuuskopioida sen kortin nykyinen sisältö koneelle varalta ennenkuin tyhjentää sen.

passo_s

#2978
Passat GTE -20
Infotainment pyytää päivitystä, eipä etene. Mikä versiotunnus on uudella päivityksellä että voisi tarkistaa onko päivittynyt? Osaako huolto päivittää ? Isoin ongelma infotainmentissä on eManagerin kaatuilu, pitää virtanappulasta nykyisin joka kerta 10s buutti antaa että lähtöajan saa ajastettua. Jos päivityksen käynnistäisi uudestaan infotainmentissä voiko auton virrat katkaista ja auton lukita vai pitääkö antaa olla virrat päällä päivityksen ajan?

viherpipertajanortti

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 08.11.20 - klo:10:14
Olen suositellut lataamaan Waze navigaatosovelluksen puhelimeen ja näyttämään sitä volkkarin ruudulla. On tolpat näkyvissä ja ihmiset kun saa sinne merkitä ajaessaan tielle nopeasti mitä ne siellä näkee - niin päivittyy kaikille wazen käyttäjille tieto, jopa poliisin ratsioista ja tiellä olevista esteitäkin saat ilmoituksen ajoissa. Suosittelen perehtymään tuohon.

Komppaan tätä, eilen latasin Wazen omaan puhelimeen ja se navi on kyllä ihan huippu. Näytti matkalla jopa muut Wazen käyttäjät  (tai siis yksi tuli 70 km matkalla vastaan, oli se Wazen kuvake siinä ja meni vastaantulevan auton mukaisesti ohi). En tosin älynnyt tutkia mitä karttaa se käyttää, mutta kyllä se hyvin löysi osoitteen syrjäkylille. Vaimo hieman yllättyi kun auto yhtäkkiä sanoi osoitteen jonne oltiin menossa (matkaa oli about. 30 km jäljellä): "Mistä se tietää että ollaan tuonne menossa?". Ei huomannut kun laitoin osoitteen siihen naviin :D

viherpipertajanortti

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 10.11.20 - klo:00:36
No niinhän siinä kävi, että joku aika sitten Rintajoupilla olisi ollut hyvillä varusteilla vähän ajettu sopivan hintainen, mutta arvaa vaan että kerkesinkö... No en. Harmillista koska rekkarikin olisi ollut XOR - 755  ::)

Syteen tai saveen, otin sitten perusvarustellun ruotsista uitetun. Vieläkään en saanut siis sähkötoimista takaluukkua, ja kaistavahtikin puuttuu. No ehkäpä sitä voi elää ilman niitä, eli edelleen on jaksettava avata ja sulkea se takaluukku ihan itse ja keskittyä ajamiseen sen verran että kestää tiellä.
........

Heittelen tänne kyllä varmasti kommenttia kokemuksistani. Yksi asia tosin tuli yllätyksenä, eli tuo 15tkm huoltoväli. Kuvittelin että se olisi ollut muiden VAG autojen (tai siis Skodan) nykyisin hyvin yleinen 30tkm tai 1 vuosi.

Noniin, ensimmäiset 5 päivää GTE passatin kanssa on eletty. Erittäin tyytyväinen hankintaan, kaikki on toiminut kuten odotinkin ja itse asiassa positiivisia yllätyksiä on tullut vastaan. Yksi sellainen kiva positiivinen yllätys oli tuo We-Connect, eli se olikin voimassa marraskuuhun 2021. Käyttöönotto onnistui ilman mitään kommervenkkejä. Tosin sen olen huomannut että jos lasit on jäässä tai tuulilasilla on suoja päällä, yhteys ei meinaa toimia.

Mukana tuli iskemättömät latauskaapelit, Schukolaturui 10A, joka oli kiva juttu.

Varusteista: Kuten aikaisemmin taisin mainita, sähköinen takaluukku, Digimittaristo ja navi puuttui listalta. Digimittaristo olisi hieno, mutta kaiken tiedon saa näkyviin tähän perinteiseen, joten ei harmita. Navi menee joko googlen navilla tai sitten tuolla Wazella, joka on oikeasti hyvä. Joten sekään ei harmita.

Adaptiivinen vakkari: Nyt kun siihen on tutustunut, on se omasta mielestäni ehdottomasti paras varuste. Jatkossa kaikissa autoissani tulee olemaa tämä varuste.

Kulutus: Eilen 249 km lenkki kun käytiin hieman maakunnassa pyörimässä ja keskikulutus 4,9 l/100. ,,ärimmäisen tyytyväinen tuon kokoluokan autolle. Kaupunkiajot menneet puhtaasti sähköllä. Työmatka 47 km yhteen suuntaan, yhteensä 94 km: Lähtiessä akut täynnä ja töissä ehti ladata 22km verran sähköä = 3,2 l/100km, ihan hyvä tulos.

Ajettavuus: Verrattuna aikaisempiin ajokkeihin: Aivan loistava. Koeajoja oli ennen hankintaa jos vaikka millaisilla autoilla, ja enpä kyllä huomannut että joku olisi ollut kaupunti tai moottoritienopeuksissa jotain toista merkittävästi parempi (audi, vw, skoda, mersu). Kaikilla matkanteko miellyttävää ja hiljaista.

Sitten pieni disclaimeri tuohon polttoaineen kulutukseen: Jos vertailee auton omistamisen kuluja, tuo polttoainekulu on kyllä oikeasti aika merkityksetön. Jos ostaa n 30k, ajoneuvon, ja pitää sen vaikka 2 - 3 vuotta, hinnasta lähtee vähintään se 10k, pois, hybridissä maksetaan pikkuisen enemmän siitä hybridi-osuudesta. Auto ei kuitenkaan ole sijoitus jolle pitäisi saada arvonnousua, vaan kulutushyödyke. Toki vihreät arvot ovat myös yksi tekijä. Ja tokihan se hymyilyttää kun ajoja on 500 km ja tankissa on vielä 3/4 polttoainetta jäljellä.

Vaikka kuinka haluaisin sanoa että auto tuli valittua järjellä, niin ei sen taida kuitenkaan olla minun tapauksessa niin, vaan järkeä oli ehkä 10% ja loput tunnetta.

Kaiken kaikkiaan voin kuitenkin todeta, että on hyvinkin mahdollista että kokemuksieni perusteella tekisin saman ostoksen uudestaan.

Muutaman päivän aikana olen jo huomannut että hybridiautojen toiminnallisuuteen on todella laaja asiantuntemus (vaikka koskaa ei sellaista olisi omistanut). Eilen tuttava osasi kertoa että siitä ei ole mitään hyötyä, vaikka miten olisi lyhyitä ajoja kaupungissa, katsos kun "talvellakin kun kylmä kone lähtee käyntiin niin se käyttää siinä enemmän polttoainetta joka sitten syö sen sähköllä ajamisen säästön". Sama kuulemma "työmatkoille kaupunkialueella, kun pakkasella ei saa lämmitettyä moottoria ja sähköllä ei ehkä pääse koko matkaa". Kysyin sitten piruuttaan hänen autonsa merkkiä sekä sitä että oliko se plug-in vai ei. No vastaus oli että ei ole hybridiä ollut eikä tule, koska suomessa niiden hyöty on puhdas 0   :) :) :)


Tähän keskustelualueeseen: On muuten todellä ärsyttävää tuo spämmin esto, kuvaa joutuu klikkailemaan yleensä vähintään 5 kertaa että saa sellaisen josta ne merkit saa tunnistettua edes jotenkuten.

jlik

Veli hommasi ruottista tuodun v. 2018 GTE:n perjantaina ja eilen kokeiltiin sen lataamista abb:n 22kW:n laturilla type2 piuhan kanssa. Infotainmentissä säädettiin latausvirta maksimiin ja abb:n äpillä lataus käyntiin. Saatiin menemään virtaa GTE:hen vain 9A:n virralla. Kokeiltiin myös laittaa infotainmentissä latausvirraksi 13A ja edelleen piuhassa kulki vain 9A. Pari viikkoa sitten mulla oli lainassa laakkoselta bemari ja se latautui kiltisti 16A:n virralla joten abb:n laturin pitäisi toimia.

Kysymys nyt sitten onkin miksei tota GTE:tä saatu lataamaan 16A:lla? Voiko se johtua type2 piuhasta (mitä kovasti ihmettelen) vai onko svedujen autoissa  latausvirta pienennetty jossain asetuksissa? Luin englanninkielisiä sivuja 2015-2018 mallille ja niissä kyllä sanotaan lataustehon olevan 3.7kW elikä virta on silloin 16A.

Hieno autohan tuo GTE on.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 22.11.20 - klo:10:40
Tähän keskustelualueeseen: On muuten todellä ärsyttävää tuo spämmin esto, kuvaa joutuu klikkailemaan yleensä vähintään 5 kertaa että saa sellaisen josta ne merkit saa tunnistettua edes jotenkuten.
Sitä kysytään vain parilla-kolmella ensimmäisellä kerralla. Sen jälkeen ei enää kysytä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

duke7

Lainaus käyttäjältä: jlik - 22.11.20 - klo:11:10
Veli hommasi ruottista tuodun v. 2018 GTE:n perjantaina ja eilen kokeiltiin sen lataamista abb:n 22kW:n laturilla type2 piuhan kanssa. Infotainmentissä säädettiin latausvirta maksimiin ja abb:n äpillä lataus käyntiin. Saatiin menemään virtaa GTE:hen vain 9A:n virralla. Kokeiltiin myös laittaa infotainmentissä latausvirraksi 13A ja edelleen piuhassa kulki vain 9A. Pari viikkoa sitten mulla oli lainassa laakkoselta bemari ja se latautui kiltisti 16A:n virralla joten abb:n laturin pitäisi toimia.

Kysymys nyt sitten onkin miksei tota GTE:tä saatu lataamaan 16A:lla? Voiko se johtua type2 piuhasta (mitä kovasti ihmettelen) vai onko svedujen autoissa  latausvirta pienennetty jossain asetuksissa? Luin englanninkielisiä sivuja 2015-2018 mallille ja niissä kyllä sanotaan lataustehon olevan 3.7kW elikä virta on silloin 16A.

Hieno autohan tuo GTE on.
Olisko ollut joku ajastus ohjelmoituna ja sille virtaraja?
Pitää painaa sitä ylempää nappia pistokkeen vierestä että lataa heti. Tosiaan noita virtarajoja löytyy asetuksista useampia. 

jlik

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.11.20 - klo:11:47
Olisko ollut joku ajastus ohjelmoituna ja sille virtaraja?
Pitää painaa sitä ylempää nappia pistokkeen vierestä että lataa heti. Tosiaan noita virtarajoja löytyy asetuksista useampia.

OK, kiitos. Tuota ei hoksattu tarkistaa. Täytyykin pyytää veljeä tarkistamaan tuo.

jarmoke

Onko tietoa milähän päivitys se tämmöinen on:
"Autoilijalle tarjottiin ilmaista ohjelmistopäivitystä, joka olisi mahdollistanut paremman talviajon"

...tokihan jutussa ouhutaan GTE Golfista mutta....
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6594b5c4-0038-4cf6-8ffb-84d5528b8fba

markun

Onko kukaan kokeillut VW Ident menettelyä We Connect apissa, että saisi lukituksen ohjauksen etänä? Vai kannattaako mielummin käydä jälleenmyyjän luona aktivoimassa?

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: markun - 22.11.20 - klo:14:52
Onko kukaan kokeillut VW Ident menettelyä We Connect apissa, että saisi lukituksen ohjauksen etänä? Vai kannattaako mielummin käydä jälleenmyyjän luona aktivoimassa?

Tuo toimii sitten vasta uudemmissa 2019 -> malleissa. Lukitusta ei vanhempiin etänä saa... (ihan varoiksi että jos on vanhempi auto niin säästyt turhalta reissulta jälleenmyyjälle)

saulikekkonen

Oletteko huomanneet että uusi passat gte ja arteon shootingbreak phev ovat lähes saman hintaiset? Mikähän nyt on suurin ero näissä kahdessa malleissa, peltikuori taivutettu hiukan pyöreämmäksi arteonissa, onko muuta eroa?
Jos uutta passat gte miettisi niin miksei lähes samalla rahalla päätyisi arteoniin?

duke7

Lainaus käyttäjältä: saulikekkonen - 23.11.20 - klo:21:09
Oletteko huomanneet että uusi passat gte ja arteon shootingbreak phev ovat lähes saman hintaiset? Mikähän nyt on suurin ero näissä kahdessa malleissa, peltikuori taivutettu hiukan pyöreämmäksi arteonissa, onko muuta eroa?
Jos uutta passat gte miettisi niin miksei lähes samalla rahalla päätyisi arteoniin?
Joo hybridinä ainakin noin, hintaeroa pari-kolme tonnia. Muutama sivu taakse ihmettelin samaa mutta ei herättänyt keskustelua se.
Imho vähän hölmö päätös jättää se perus Arteon pois Suomen tuontiohjelmasta. Kyllä se olis näistä paras jos olis pinkkaa uuteen eikä tarvetta perheluokan kuormaukseen.

töpselinenä

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 22.11.20 - klo:13:16
Onko tietoa milähän päivitys se tämmöinen on:
"Autoilijalle tarjottiin ilmaista ohjelmistopäivitystä, joka olisi mahdollistanut paremman talviajon"

...tokihan jutussa ouhutaan GTE Golfista mutta....
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6594b5c4-0038-4cf6-8ffb-84d5528b8fba
Juttelin huollon kanssa ja vastaava päivitys on saatavilla myös Passatille. Päivitys irroittaa ulkolömpötilan mittauksen vaikutuksen korkeajänniteakun käyttöön ja mahdollistaa sähköajon myös alle -10°C lämpötilassa, jos vain akku on tarpeeksi lämmin. Suoraa mainintaa ei ollut -27°C rajoituksesta, mutta voisi olettaa että sama pätee siihenkin.

istran

Tuota, ei tuossa mukana ainakaan autossa mitään korttia ole...?

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 21.11.20 - klo:23:25
Median osalta se alkuperäinen sd kortti käy ainoastaan. Se pitää tyhjentää ja sinne purkaa se karttapaketti.

Kannattaa varmuuskopioida sen kortin nykyinen sisältö koneelle varalta ennenkuin tyhjentää sen.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

Daatta

Lainaus käyttäjältä: istran - 24.11.20 - klo:22:51
Tuota, ei tuossa mukana ainakaan autossa mitään korttia ole...?

Eli sinulla on ns. parempi navi jossa on sisäinen SSD-asema mihin kartat ladataan. Kokeile hakea VW:n sivuilta 30GB asennuspaketti ja pura se nopealle muistitikulle. Hidaskin käy mutta ottaa vaan paljon aikaa... Sitten tikku autoon ja toivoo että navi huomaan päivityksen ja asentaa sen. Nykyisestä Cuprasta puuttuu map care (sitä ei edes saa lisävarusteena) joten päivitys ei onnistu.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: töpselinenä - 24.11.20 - klo:17:22
Juttelin huollon kanssa ja vastaava päivitys on saatavilla myös Passatille. Päivitys irroittaa ulkolömpötilan mittauksen vaikutuksen korkeajänniteakun käyttöön ja mahdollistaa sähköajon myös alle -10°C lämpötilassa, jos vain akku on tarpeeksi lämmin. Suoraa mainintaa ei ollut -27°C rajoituksesta, mutta voisi olettaa että sama pätee siihenkin.

Niin, ei kai tämä tarkoita sitä mitä luulen :o :
"Alle "28 asteen lämpötilassa auto ei käynnistynyt ollenkaan."

...eli että jos pakkasta on -28 astetta niin autolla ei pääse sitten liikkeelle ollenkaan. Ei voi olla mahdollista, eihän....

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: istran - 21.11.20 - klo:23:08
Discover Media, 2020 GTE. Joo, purkamalla tuli _paljon_ kansioita ja yli 30 gigaa kamaa. Auto ei kuitenkaan tunnista.
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 21.11.20 - klo:23:25
Median osalta se alkuperäinen sd kortti käy ainoastaan. Se pitää tyhjentää ja sinne purkaa se karttapaketti.

Kannattaa varmuuskopioida sen kortin nykyinen sisältö koneelle varalta ennenkuin tyhjentää sen.
Lainaus käyttäjältä: istran - 24.11.20 - klo:22:51
Tuota, ei tuossa mukana ainakaan autossa mitään korttia ole...?

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.11.20 - klo:14:47
Eli sinulla on ns. parempi navi jossa on sisäinen SSD-asema mihin kartat ladataan. Kokeile hakea VW:n sivuilta 30GB asennuspaketti ja pura se nopealle muistitikulle. Hidaskin käy mutta ottaa vaan paljon aikaa... Sitten tikku autoon ja toivoo että navi huomaan päivityksen ja asentaa sen. Nykyisestä Cuprasta puuttuu map care (sitä ei edes saa lisävarusteena) joten päivitys ei onnistu.

2020 mallisen GTE:n kanssa eletään jo MIB3 aikaa niin onko nyt varma että edelleen se Discover Media käyttää vain ja ainoastaan VW:n muistikorttia vai olisiko sekin jo sisäisellä SSD:llä varustettu?

Meinaan jos katsoo karttojen lataus sivuilta 2020 Discover Media ja Discover Pro laitteiden karttapäivitystä niin molemmille laitteille tarjotaan samaa tiedostoa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Niin totta, itse kun tuusannut näiden MIB1/2 vehkeiden kans niin tuo MIB3 on vielä vähän mysteeri.

Päivitysohjeita eivät ole kuitenkaan vaivautuneet päivittämään vaan median ja pron alta löytyvät ohjeet ovat kuitenkin aiempien mallien mukaan.

töpselinenä

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 25.11.20 - klo:15:53
Niin, ei kai tämä tarkoita sitä mitä luulen :o :
"Alle "28 asteen lämpötilassa auto ei käynnistynyt ollenkaan."

...eli että jos pakkasta on -28 astetta niin autolla ei pääse sitten liikkeelle ollenkaan. Ei voi olla mahdollista, eihän....
Näin kai se on. Eipä ole juuri tuollaisia pakkasia etelässä näkynyt, mutta eihän tuo ole optimitilanne. Kovan pakkasen uhatessa täytyy kokeilla laittaa 5A lataus päälle yöksi (~8,5h), josko akku pysyisi lämpöisempänä.

VG

Tyhmä kysymys, mutta saako (MY18) autoa parkissa mitenkään täysin pimeäksi ulkoa kun autossa on ns. virrat päällä? Valokatkaisijan 0-asennossa näyttäis jäävän huomio/drl valot vielä loimottamaan eteen.


M_M

Valoasetuksissa voi olla rasti kohdassa päiväajovalot. Rasti pois niin auto pimenee katkaisijan nolla-asennossa.

Jos valintaa ei asetuksissa näy, niin sen saa VCDS:n kanssa sinne koodattua näkyville. Ainakaan suomeen uutena maahantuoduissa sitä ei välttämättä ole näkyvillä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Daatta

Lainaus käyttäjältä: VG - 26.11.20 - klo:09:10
Tyhmä kysymys, mutta saako (MY18) autoa parkissa mitenkään täysin pimeäksi ulkoa kun autossa on ns. virrat päällä? Valokatkaisijan 0-asennossa näyttäis jäävän huomio/drl valot vielä loimottamaan eteen.

Aina kun joku kysyy tätä, kuvittelin mielessäni että valmistellaan get-away autoa johonkin hämärähommiin. :D
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy