Kirjoittaja Aihe: Passat GTE  (Luettu 690460 kertaa)

Poissa TWBE

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
  • Passat GTE
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2970 : 21.11.20 - klo:00:36 »
Eiköhän se auton mukana tuleva shuko-laturi rajoita virran myös 8 A.
Auton mukana tuleva ehkä näin, mun auton mukana tuli 16A mahdollistava laturi ja niitä latureita on paljon myynnissä suomessa nytkin eri merkkejä eri liikkeissä.

Poissa Terpower

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2971 : 21.11.20 - klo:10:05 »
Mistä näkee kuinka paljon esim. Security & Service Plus palvelua on jäljellä ?

Yritin löytää We Connect palvelusta, mutta en löytänyt palvelun päättymispäivää mistään.


Stop ! Löyty sittenkin ! Loppuu näköjään tulevan vuoden alussa. 60€ olis vuosi lisää.
Taidan mä sen ottaa, mut Guide & Inform Basic palvelua en tarvii mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 21.11.20 - klo:10:19 kirjoittanut Terpower »

Poissa Terpower

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2972 : 21.11.20 - klo:10:29 »
Siitä päästäänkin seuraavaan aiheeseen, eli ton Security & Service Plus tarjoaman apin kautta ovien ja lukkojen avaus.
Toimiiko se jollain ? Missä vuosimallissa ?
Mulla ei ainakaan näy muuta, kun että ovet on lukittu.
Mulla siis 2017 malli.

Tarkoittaako seuraava lainaus, että vm. 2019 alkaen ?

Tämä palvelu on käytettävissä ajoneuvoissa palvelutarjonnan ”Security & Service” kanssa alkaen tilauspäivästä 1.1.2019.
« Viimeksi muokattu: 21.11.20 - klo:10:34 kirjoittanut Terpower »

Poissa passo_s

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 751
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2973 : 21.11.20 - klo:13:25 »
Sain tänään sukojohdolla ja ajastetulla lähtöajalla neljän asteen pakkasella kaikki lasit auki. Takalasikin oli sulana.Ilmeisesti olen lähtöajan kanssa sählännyt aikaisemmalla yrityksellä. Lämpötilapyyntö oli +24.

Poissa istran

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2974 : 21.11.20 - klo:21:20 »
Onko joku saanut kartastot päivitettyä tuon kautta?

https://www.volkswagen.fi/fi/omistaminen-ja-kaytto/tietoa-asiakkaille/navigaattorit.html

Lupailee ilmaisia karttoja, ja sain ladattuakin. Auto ei vaan tunnista, ei tikkuna eikä SD-korttina. Pitääkö ne kaikki kansiot purkaa tikun juureen, eli ei saa olla yhtään alikansiota?
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.197
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E käytössä
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2975 : 21.11.20 - klo:21:24 »
Ei vaan se zip paketti minkä lataat pitää purkaa muistikortin juureen. Se luo omat kansionsa.

Mikä navi? Discover media vai pro?

Poissa istran

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2976 : 21.11.20 - klo:23:08 »
Discover Media, 2020 GTE. Joo, purkamalla tuli _paljon_ kansioita ja yli 30 gigaa kamaa. Auto ei kuitenkaan tunnista.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.197
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E käytössä
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2977 : 21.11.20 - klo:23:25 »
Median osalta se alkuperäinen sd kortti käy ainoastaan. Se pitää tyhjentää ja sinne purkaa se karttapaketti.

Kannattaa varmuuskopioida sen kortin nykyinen sisältö koneelle varalta ennenkuin tyhjentää sen.

Poissa passo_s

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 751
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2978 : 22.11.20 - klo:09:22 »
Passat GTE -20
Infotainment pyytää päivitystä, eipä etene. Mikä versiotunnus on uudella päivityksellä että voisi tarkistaa onko päivittynyt? Osaako huolto päivittää ? Isoin ongelma infotainmentissä on eManagerin kaatuilu, pitää virtanappulasta nykyisin joka kerta 10s buutti antaa että lähtöajan saa ajastettua. Jos päivityksen käynnistäisi uudestaan infotainmentissä voiko auton virrat katkaista ja auton lukita vai pitääkö antaa olla virrat päällä päivityksen ajan?
« Viimeksi muokattu: 22.11.20 - klo:09:26 kirjoittanut passo_s »

Poissa viherpipertajanortti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2979 : 22.11.20 - klo:10:03 »
Olen suositellut lataamaan Waze navigaatosovelluksen puhelimeen ja näyttämään sitä volkkarin ruudulla. On tolpat näkyvissä ja ihmiset kun saa sinne merkitä ajaessaan tielle nopeasti mitä ne siellä näkee - niin päivittyy kaikille wazen käyttäjille tieto, jopa poliisin ratsioista ja tiellä olevista esteitäkin saat ilmoituksen ajoissa. Suosittelen perehtymään tuohon.

Komppaan tätä, eilen latasin Wazen omaan puhelimeen ja se navi on kyllä ihan huippu. Näytti matkalla jopa muut Wazen käyttäjät  (tai siis yksi tuli 70 km matkalla vastaan, oli se Wazen kuvake siinä ja meni vastaantulevan auton mukaisesti ohi). En tosin älynnyt tutkia mitä karttaa se käyttää, mutta kyllä se hyvin löysi osoitteen syrjäkylille. Vaimo hieman yllättyi kun auto yhtäkkiä sanoi osoitteen jonne oltiin menossa (matkaa oli about. 30 km jäljellä): "Mistä se tietää että ollaan tuonne menossa?". Ei huomannut kun laitoin osoitteen siihen naviin :D

Poissa viherpipertajanortti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2980 : 22.11.20 - klo:10:40 »
No niinhän siinä kävi, että joku aika sitten Rintajoupilla olisi ollut hyvillä varusteilla vähän ajettu sopivan hintainen, mutta arvaa vaan että kerkesinkö... No en. Harmillista koska rekkarikin olisi ollut XOR - 755  ::)

Syteen tai saveen, otin sitten perusvarustellun ruotsista uitetun. Vieläkään en saanut siis sähkötoimista takaluukkua, ja kaistavahtikin puuttuu. No ehkäpä sitä voi elää ilman niitä, eli edelleen on jaksettava avata ja sulkea se takaluukku ihan itse ja keskittyä ajamiseen sen verran että kestää tiellä.
........

Heittelen tänne kyllä varmasti kommenttia kokemuksistani. Yksi asia tosin tuli yllätyksenä, eli tuo 15tkm huoltoväli. Kuvittelin että se olisi ollut muiden VAG autojen (tai siis Skodan) nykyisin hyvin yleinen 30tkm tai 1 vuosi.

Noniin, ensimmäiset 5 päivää GTE passatin kanssa on eletty. Erittäin tyytyväinen hankintaan, kaikki on toiminut kuten odotinkin ja itse asiassa positiivisia yllätyksiä on tullut vastaan. Yksi sellainen kiva positiivinen yllätys oli tuo We-Connect, eli se olikin voimassa marraskuuhun 2021. Käyttöönotto onnistui ilman mitään kommervenkkejä. Tosin sen olen huomannut että jos lasit on jäässä tai tuulilasilla on suoja päällä, yhteys ei meinaa toimia.

Mukana tuli iskemättömät latauskaapelit, Schukolaturui 10A, joka oli kiva juttu.

Varusteista: Kuten aikaisemmin taisin mainita, sähköinen takaluukku, Digimittaristo ja navi puuttui listalta. Digimittaristo olisi hieno, mutta kaiken tiedon saa näkyviin tähän perinteiseen, joten ei harmita. Navi menee joko googlen navilla tai sitten tuolla Wazella, joka on oikeasti hyvä. Joten sekään ei harmita.

Adaptiivinen vakkari: Nyt kun siihen on tutustunut, on se omasta mielestäni ehdottomasti paras varuste. Jatkossa kaikissa autoissani tulee olemaa tämä varuste.

Kulutus: Eilen 249 km lenkki kun käytiin hieman maakunnassa pyörimässä ja keskikulutus 4,9 l/100. Äärimmäisen tyytyväinen tuon kokoluokan autolle. Kaupunkiajot menneet puhtaasti sähköllä. Työmatka 47 km yhteen suuntaan, yhteensä 94 km: Lähtiessä akut täynnä ja töissä ehti ladata 22km verran sähköä = 3,2 l/100km, ihan hyvä tulos.

Ajettavuus: Verrattuna aikaisempiin ajokkeihin: Aivan loistava. Koeajoja oli ennen hankintaa jos vaikka millaisilla autoilla, ja enpä kyllä huomannut että joku olisi ollut kaupunti tai moottoritienopeuksissa jotain toista merkittävästi parempi (audi, vw, skoda, mersu). Kaikilla matkanteko miellyttävää ja hiljaista.

Sitten pieni disclaimeri tuohon polttoaineen kulutukseen: Jos vertailee auton omistamisen kuluja, tuo polttoainekulu on kyllä oikeasti aika merkityksetön. Jos ostaa n 30k€ ajoneuvon, ja pitää sen vaikka 2 - 3 vuotta, hinnasta lähtee vähintään se 10k€ pois, hybridissä maksetaan pikkuisen enemmän siitä hybridi-osuudesta. Auto ei kuitenkaan ole sijoitus jolle pitäisi saada arvonnousua, vaan kulutushyödyke. Toki vihreät arvot ovat myös yksi tekijä. Ja tokihan se hymyilyttää kun ajoja on 500 km ja tankissa on vielä 3/4 polttoainetta jäljellä.

Vaikka kuinka haluaisin sanoa että auto tuli valittua järjellä, niin ei sen taida kuitenkaan olla minun tapauksessa niin, vaan järkeä oli ehkä 10% ja loput tunnetta.

Kaiken kaikkiaan voin kuitenkin todeta, että on hyvinkin mahdollista että kokemuksieni perusteella tekisin saman ostoksen uudestaan.

Muutaman päivän aikana olen jo huomannut että hybridiautojen toiminnallisuuteen on todella laaja asiantuntemus (vaikka koskaa ei sellaista olisi omistanut). Eilen tuttava osasi kertoa että siitä ei ole mitään hyötyä, vaikka miten olisi lyhyitä ajoja kaupungissa, katsos kun "talvellakin kun kylmä kone lähtee käyntiin niin se käyttää siinä enemmän polttoainetta joka sitten syö sen sähköllä ajamisen säästön". Sama kuulemma "työmatkoille kaupunkialueella, kun pakkasella ei saa lämmitettyä moottoria ja sähköllä ei ehkä pääse koko matkaa". Kysyin sitten piruuttaan hänen autonsa merkkiä sekä sitä että oliko se plug-in vai ei. No vastaus oli että ei ole hybridiä ollut eikä tule, koska suomessa niiden hyöty on puhdas 0   :) :) :)


Tähän keskustelualueeseen: On muuten todellä ärsyttävää tuo spämmin esto, kuvaa joutuu klikkailemaan yleensä vähintään 5 kertaa että saa sellaisen josta ne merkit saa tunnistettua edes jotenkuten.

Poissa jlik

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2981 : 22.11.20 - klo:11:10 »
Veli hommasi ruottista tuodun v. 2018 GTE:n perjantaina ja eilen kokeiltiin sen lataamista abb:n 22kW:n laturilla type2 piuhan kanssa. Infotainmentissä säädettiin latausvirta maksimiin ja abb:n äpillä lataus käyntiin. Saatiin menemään virtaa GTE:hen vain 9A:n virralla. Kokeiltiin myös laittaa infotainmentissä latausvirraksi 13A ja edelleen piuhassa kulki vain 9A. Pari viikkoa sitten mulla oli lainassa laakkoselta bemari ja se latautui kiltisti 16A:n virralla joten abb:n laturin pitäisi toimia.

Kysymys nyt sitten onkin miksei tota GTE:tä saatu lataamaan 16A:lla? Voiko se johtua type2 piuhasta (mitä kovasti ihmettelen) vai onko svedujen autoissa  latausvirta pienennetty jossain asetuksissa? Luin englanninkielisiä sivuja 2015-2018 mallille ja niissä kyllä sanotaan lataustehon olevan 3.7kW elikä virta on silloin 16A.

Hieno autohan tuo GTE on.

Poissa Pihistelijä

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.092
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2982 : 22.11.20 - klo:11:11 »
Tähän keskustelualueeseen: On muuten todellä ärsyttävää tuo spämmin esto, kuvaa joutuu klikkailemaan yleensä vähintään 5 kertaa että saa sellaisen josta ne merkit saa tunnistettua edes jotenkuten.
Sitä kysytään vain parilla-kolmella ensimmäisellä kerralla. Sen jälkeen ei enää kysytä.
Seat Leon ST 1.0 TSI Ecomotive Style manuaali -17 

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.588
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2983 : 22.11.20 - klo:11:47 »
Veli hommasi ruottista tuodun v. 2018 GTE:n perjantaina ja eilen kokeiltiin sen lataamista abb:n 22kW:n laturilla type2 piuhan kanssa. Infotainmentissä säädettiin latausvirta maksimiin ja abb:n äpillä lataus käyntiin. Saatiin menemään virtaa GTE:hen vain 9A:n virralla. Kokeiltiin myös laittaa infotainmentissä latausvirraksi 13A ja edelleen piuhassa kulki vain 9A. Pari viikkoa sitten mulla oli lainassa laakkoselta bemari ja se latautui kiltisti 16A:n virralla joten abb:n laturin pitäisi toimia.

Kysymys nyt sitten onkin miksei tota GTE:tä saatu lataamaan 16A:lla? Voiko se johtua type2 piuhasta (mitä kovasti ihmettelen) vai onko svedujen autoissa  latausvirta pienennetty jossain asetuksissa? Luin englanninkielisiä sivuja 2015-2018 mallille ja niissä kyllä sanotaan lataustehon olevan 3.7kW elikä virta on silloin 16A.

Hieno autohan tuo GTE on.
Olisko ollut joku ajastus ohjelmoituna ja sille virtaraja?
Pitää painaa sitä ylempää nappia pistokkeen vierestä että lataa heti. Tosiaan noita virtarajoja löytyy asetuksista useampia. 

Poissa jlik

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2984 : 22.11.20 - klo:12:04 »
Olisko ollut joku ajastus ohjelmoituna ja sille virtaraja?
Pitää painaa sitä ylempää nappia pistokkeen vierestä että lataa heti. Tosiaan noita virtarajoja löytyy asetuksista useampia.

OK, kiitos. Tuota ei hoksattu tarkistaa. Täytyykin pyytää veljeä tarkistamaan tuo.

Poissa jarmoke

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2985 : 22.11.20 - klo:13:16 »
Onko tietoa milähän päivitys se tämmöinen on:
"Autoilijalle tarjottiin ilmaista ohjelmistopäivitystä, joka olisi mahdollistanut paremman talviajon"

...tokihan jutussa ouhutaan GTE Golfista mutta....
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6594b5c4-0038-4cf6-8ffb-84d5528b8fba

Poissa markun

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2986 : 22.11.20 - klo:14:52 »
Onko kukaan kokeillut VW Ident menettelyä We Connect apissa, että saisi lukituksen ohjauksen etänä? Vai kannattaako mielummin käydä jälleenmyyjän luona aktivoimassa?

Poissa jarmoke

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2987 : eilen kello 10:59 »
Onko kukaan kokeillut VW Ident menettelyä We Connect apissa, että saisi lukituksen ohjauksen etänä? Vai kannattaako mielummin käydä jälleenmyyjän luona aktivoimassa?

Tuo toimii sitten vasta uudemmissa 2019 -> malleissa. Lukitusta ei vanhempiin etänä saa... (ihan varoiksi että jos on vanhempi auto niin säästyt turhalta reissulta jälleenmyyjälle)

Poissa saulikekkonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2988 : eilen kello 21:09 »
Oletteko huomanneet että uusi passat gte ja arteon shootingbreak phev ovat lähes saman hintaiset? Mikähän nyt on suurin ero näissä kahdessa malleissa, peltikuori taivutettu hiukan pyöreämmäksi arteonissa, onko muuta eroa?
Jos uutta passat gte miettisi niin miksei lähes samalla rahalla päätyisi arteoniin?

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.588
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2989 : eilen kello 21:33 »
Oletteko huomanneet että uusi passat gte ja arteon shootingbreak phev ovat lähes saman hintaiset? Mikähän nyt on suurin ero näissä kahdessa malleissa, peltikuori taivutettu hiukan pyöreämmäksi arteonissa, onko muuta eroa?
Jos uutta passat gte miettisi niin miksei lähes samalla rahalla päätyisi arteoniin?
Joo hybridinä ainakin noin, hintaeroa pari-kolme tonnia. Muutama sivu taakse ihmettelin samaa mutta ei herättänyt keskustelua se.
Imho vähän hölmö päätös jättää se perus Arteon pois Suomen tuontiohjelmasta. Kyllä se olis näistä paras jos olis pinkkaa uuteen eikä tarvetta perheluokan kuormaukseen.

Poissa töpselinenä

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2990 : tänään kello 17:22 »
Onko tietoa milähän päivitys se tämmöinen on:
"Autoilijalle tarjottiin ilmaista ohjelmistopäivitystä, joka olisi mahdollistanut paremman talviajon"

...tokihan jutussa ouhutaan GTE Golfista mutta....
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6594b5c4-0038-4cf6-8ffb-84d5528b8fba
Juttelin huollon kanssa ja vastaava päivitys on saatavilla myös Passatille. Päivitys irroittaa ulkolömpötilan mittauksen vaikutuksen korkeajänniteakun käyttöön ja mahdollistaa sähköajon myös alle -10°C lämpötilassa, jos vain akku on tarpeeksi lämmin. Suoraa mainintaa ei ollut -27°C rajoituksesta, mutta voisi olettaa että sama pätee siihenkin.

Poissa istran

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #2991 : tänään kello 22:51 »
Tuota, ei tuossa mukana ainakaan autossa mitään korttia ole...?

Median osalta se alkuperäinen sd kortti käy ainoastaan. Se pitää tyhjentää ja sinne purkaa se karttapaketti.

Kannattaa varmuuskopioida sen kortin nykyinen sisältö koneelle varalta ennenkuin tyhjentää sen.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy