Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: Aldor - 16.10.20 - klo:15:11
Syy rekisteröitymiseen on kuitenkin tämä. Ajovalon pesimien luukku päätti lähtiä omille teilleen jossain moottoritiellä joten tietääkö kukaan paljonko kyseinen muovinpala kustantaa? Varmaan joutuu marmorilta käydä tilaamassa? Joutuu kai vielä maalamaankin? Muuten tuo ei suuresti häiritse mutta veikkaan että menee suht nopeasti jäihin talvella ilman tuota luukkua.

Tässä vielä kuva mistä kyse:



Itsellä irtosi viime talvena. Tais olla parin kympin paikkeilla marmorilla. Maalailin ja lakkasin itse.

Pallopää

Lainaus käyttäjältä: Aldor - 16.10.20 - klo:15:11
Passat GTE -16 ollut ajossa nyt Heinäkuusta asti ja pääosin positiiviset kokemukset ollut tähän asti. Keskikulutus 6000km ajon jälkeen 3,5l/100km mikä on n. puolet edellisen auton kulutuksesta. Tuohon sisältyy 1 pidempi lomamatka Sonkajärvelle vähin latauksin
Mikä ihme saa Passat-miehen Sonkajärvelle?

passo_s

#2822
Passat GTE -20
Mikä logiikka on siinä että webaston käynnistys, ns pikakäynnistys, weconnectilla puhelimesta kysyy pin koodia ? Sähkölämmitys ei kysy. Kuka näitä koodaa  :P ? Kyseinen ilmiö tuli weconnect päivityksen jälkeen.Töissä asiakkaalla oli tapana käynnistää webasto kun jaaritteluksi mennyt palaveri neukkarissa antoi siihen mahdollisuuden. Nykysin olisi aika tilannekomiikkaa käynnistää puhelimella neukkarista webasto huomiota herättämättä, siitä tulisi sellainen Mr.Bean show.

passo_s

#2823
Lainaus käyttäjältä: Woeboe - 16.10.20 - klo:15:39
Itsellä irtosi viime talvena. Tais olla parin kympin paikkeilla marmorilla. Maalailin ja lakkasin itse.
Mulla meni väännön jälkeen takuuseen.Työsuhdeautosta kyse,mutta halusin piruuttaan kyseenalaistaa huoltoneuvojan näkemyksen että artisti tai tässä tapauksessa artistin työnantaja maksaa.Meni sitten firman autopäättäjille saakka ja kuulemma veloituksetta korjattiin.Ilmeisesti tehtaalla laitettu ajovalopesimen kansi osa mikä tuuleen lentää on huonoa suunnittelua,sillä se takuuseen tullut ei irronnut.

Aldor

Lainaus käyttäjältä: Woeboe - 16.10.20 - klo:15:39
Itsellä irtosi viime talvena. Tais olla parin kympin paikkeilla marmorilla. Maalailin ja lakkasin itse.

Kiitos infosta, pitää käydä tilaamassa ja kyselemässä maalauksen hintaa paikallisesta liikkeestä. Ilmeisesti ihan painamalla menee tuohon kiinni?

Lainaus käyttäjältä: Pallopää - 16.10.20 - klo:21:41
Mikä ihme saa Passat-miehen Sonkajärvelle?

Uus auto + korona + kesäloma = mökkiloma keskellä ei mitään.  :)


passo_s

Passat GTE -20
Sukojohdolla oli eilen latauksessa ja weconnectissa oli lähtöaika ajastettu ja lataus oli ajastettu. Tulen autolle 5 min ennen lähtöaikaa. Auto oli kylmä, no oli siellä lehmän henkäys ,jonkin verran oli lämmittänyt,mutta ei weconnectissa pyydettyyn 25C. Nyt aamulla webasto päällä ja olin taas autossa 5 min ennen lähtöä, autossa tulee hiki, on ainakin se pyydetty 25C lämmintä. Mietin vaan että miten lie uusi  Tiquan Plugari lämpiää, siihen ei saa webastoa lainkaan. Tarvii testata pidemmän koeajon yhteydessä, voi olla että vaikka on yön yli Tiquan plugari koeajossa weconnect yhteyttä siihen ei ehdi testata, siinä kun on pidempi viive että käyttäjä ja auto ”pariutuu”.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.10.20 - klo:07:21
Passat GTE -20
Sukojohdolla oli eilen latauksessa ja weconnectissa oli lähtöaika ajastettu ja lataus oli ajastettu. Tulen autolle 5 min ennen lähtöaikaa. Auto oli kylmä, no oli siellä lehmän henkäys ,jonkin verran oli lämmittänyt,mutta ei weconnectissa pyydettyyn 25C. Nyt aamulla webasto päällä ja olin taas autossa 5 min ennen lähtöä, autossa tulee hiki, on ainakin se pyydetty 25C lämmintä. Mietin vaan että miten lie uusi  Tiquan Plugari lämpiää, siihen ei saa webastoa lainkaan. Tarvii testata pidemmän koeajon yhteydessä, voi olla että vaikka on yön yli Tiquan plugari koeajossa weconnect yhteyttä siihen ei ehdi testata, siinä kun on pidempi viive että käyttäjä ja auto ”pariutuu”.

Joo Passat GTE -18 ja hetkeen en ole Shukolla ladannut/lämmittänyt, mutta muistikuva on että jos oli pakkasta niin ei se yhdellä ajastetulla esilämmityksellä saanut edes tuulilasia sulaksi, ja jos pakkasta lähemmäs 10 astetta niin ei kahdellakaan...

Milu

#2827
Jos joku miettii että mahtuuko mikään lisävalo GTE:n keulalle, niin tuollainen Lazer linear 6 elite ainakin mahtuu. Ruotsintuontiauton vakioledit on varsin surkeat etenkin pitkien osalta. Tuo pieni valo tuo ihan mukavasti lisää leveyttä ja pituuttakin valokeilaan. Hommasin Jussinmäeltä osat ja asensin valon itse mekaanisesti. Kilpitelinettä piti rälläköidä reippaasti. Kytkennät teki paikallinen autosähköliike. Latausluukku mahtuu aukeamaan. Myös adaptiivisen vakkarin tutka toimii ongelmitta. Tässä osat:
1 kpl SW-AMP1 - YHDEN LIS,,VALON KYTKENT,,SARJA 12V AMP-LI 

1 kpl 7550-RUUVIT - LIS,,VALOJEN ASENNUSRUUVI SETTI

1 kpl 0L06-LNR-EL - LAZER LINEAR 6 ELITE

1 kpl SILVER-1 - LIS,,VALOTELINE RST HD EU-KILPI YHDELLE 

1 kpl 1605-WK008 - LIS,,VALOJEN ASENNUSRELE CAN-V,,YL,,,,N




duke7

Siis ei haittaa vakkarin tutkaa tuossa?

Milu

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.10.20 - klo:22:03
Siis ei haittaa vakkarin tutkaa tuossa?
Ei haittaa. Tutkan anturi on aika ylhäällä vw-merkin sisällä. Testailin sitä laittamalla pahvinpalan rekisterikilven väliin ja kokeilin millä korkeudella tutka lopettaa toiminnan.  :D

duke7

Joo ok hyvä tieto. Vähän arponut laittaisko matalan paneelin alamaskin sisään. Heikosti tosin aikaa turata sitä ja toisaalta nuo kääntyvät ledit oli jopa yllättävän hyvät kun lopultakin oikeasti pimeässä ajoin. Ainahan valoa tietysti voisi olla enemmän 😁

istran

Päivää. Tekemässä ilmeisesti suurta virhettä eli siirtymässä Mersusta Volkkariin, muttakun hybridi piti saada...:D

Miten kaukaa tuo alkuvuoden 2020 mallin (ei siis Premium) Webaston kaukosäädin toimii? Onko päivitettävissä (=voiko ostaa) siihen näytölliseen malliin, jos siitä nyt jotakin iloa on.

Odotellaan mielenkiinnolla, mikä vikalista mulle tulee...ka onko täällä joka helkkarin viestiin vastattava noihin kysymyksiin ja captchaan???
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: istran - 21.10.20 - klo:22:48
Päivää. Tekemässä ilmeisesti suurta virhettä eli siirtymässä Mersusta Volkkariin, muttakun hybridi piti saada...:D

Miten kaukaa tuo alkuvuoden 2020 mallin (ei siis Premium) Webaston kaukosäädin toimii? Onko päivitettävissä (=voiko ostaa) siihen näytölliseen malliin, jos siitä nyt jotakin iloa on.

Odotellaan mielenkiinnolla, mikä vikalista mulle tulee...ka onko täällä joka helkkarin viestiin vastattava noihin kysymyksiin ja captchaan???

Tuskin onnistuu pelkästään kaukosäädintä vaihtamalla, perinteisesti VW:n webaston kaukosäätimet ei juttele samaa kieltä kuin webaston orginaalit. Jos jotain lähtee siitä päivittämään niin suosittelisin jotain kännykällä ohjattavaa ja ajastettavaa systeemiä. VW taisi itse jossain vaiheessa markkinoida dfreeze nimistä laitetta.

Captcha loppuu muutaman viestin jälkeen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Eikö GTE:ssa ole aina tuo We connect systeemi vakiona latauksen ajastuksia yms. varten?

Samassa pitäisi olla kyllä webaston ohjaus myös mikäli kyseessä on tehdas webasto.

Jasca

#2834
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 22.10.20 - klo:06:35
Tuskin onnistuu pelkästään kaukosäädintä vaihtamalla, perinteisesti VW:n webaston kaukosäätimet ei juttele samaa kieltä kuin webaston orginaalit.
Onko tosiaan noin? Volkswagen käyttää Webaston tuotteita, mm. Telestart -vastaanottimia, niin mikä estää päivittämästä kaukosäädintä, jos se vain on yhteensopiva vastaanottimen kanssa?
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 22.10.20 - klo:08:01
Onko tosiaan noin? Volkswagen käyttää Webaston tuotteita, mm. Telestart -vastaanottimia, niin mikä estää päivittämästä kaukosäädintä, jos se vain on yhteensopiva vastaanottimen kanssa?

Kyllä on tosiaan näin. Edes VW:n kaikki T91R kaukosäätimet eivät toimi ristiin vaikka olisivat täysin saman näköisiä. Nämähän on toimintaperiaatteeltaan täysin erilaisia kun Webaston orginaalit systeemit. Webaston kauko-ohjaimella voi säätää lämmitysajan pituutta ja onko lämmitys vai tuuletus moodi. VW:n kauko-ohjaimella voi antaa vain on ja off käskyjä ja kaikki asetukset tehdään auton valikoista.

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 22.10.20 - klo:07:58
Eikö GTE:ssa ole aina tuo We connect systeemi vakiona latauksen ajastuksia yms. varten?

Samassa pitäisi olla kyllä webaston ohjaus myös mikäli kyseessä on tehdas webasto.

Tosiaan kun on GTE ja 2020 mallia niin puhelinohjaus löytyy jo valmiiksi. Ja eikös facelift GTE:ssä ole Webasto vakiona eli tuskin on jälkiasenteinen?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Jabe.BRD

Aika reilusti löytyi infoa tästä säikeestä, paremmin melkein kuin ohjekirjasta.
Tuo e-manager ja latausrajat ihmetyttänyt, että miten kaikki toimii.
Alempi varausraja, lataa akun tähän heti vaikka olisi ajastuksella??
Ylempi varausraja, lataa tähän ja lopettaa oli ajastus tai välitön lataus??
Lähteekö lataus päälle jos esim ajastuksessa palaa valo ja tökkää töpselin paikalleen mutta ei paina töpselin vieressä olevaa nappia eikä lukitse ovia kaukosäätimellä.
Tuntuu että tuo lataus elää omaa elämää, mutta en varmaan ole vielä ihan kaikkea siitä hoksannut, mitä mikäkin säätö tekee.

VM2018 Passatti kyseessä.

Tuosta lisälämmittimestä (tehdas Webasto) kysyn vielä, että onko sitä joku koodannut uusiksi. Nyt ainakin tuntuu siltä että lämmittää vain ohjaamoa, polttomoottori edelleen kylmä kun lämpöjä katselee. ELSAstakin tuota koitettiin katsoa ja ymmärtääkseni siellä luki että GTE mallissa toistaiseksi lämmittää vain ohjaamoa ja toimii vain jos polttomoottori käy <600rpm eli ei ole käynnissä.
Mielellään koodaisin sen uudelleen, niin että lämmittää polttomoottoria myös ja mahdollisesti toimisi koneen käydessäkin, onko joku koittanut koodailla??

VW mekaanikolta terveisiä kaikille hybridi autoilioille täällä, että kannattaa välillä tarkistaa moottoriöljyn taso, ettei ole lisääntynyt, kun on kuulemma ollut tapauksia hybrideissä missä polttomoottori ei juurikaan käynnisty, että kondensoi vettä niin paljon öljyn sekaan että jopa öljypohja voi jäätyä.

passi

Onko kukaan vielä löytänyt ohjelmointia tai muuta keinoa, jolla Webaston saisi pidettyä käynnissä ajon aikana?

Nykyisellään GTE:n toimintalogiikka kylmässä ei juuri riemua herätä. En ole oikein muuta syytä tälle ”logiikalle” keksinyt kuin sen, että Webaston päästöt varmaankin lasketaan jonkin direktiivin mukaan auton päästöksi silloin, kun autolla lähdetään liikkeelle.

Vaikka auton esilämmittää Webastolla ja lähtee ajoon hybriditilassa, niin siitä huolimatta auto käyttää sähkövastuksia lämmitykseen. E-moodissa taas toimintamatka putoaa esilämmityksestä huolimatta alle puoleen. Tällä rasituksella lienee myös vaikutusta akuston elinikään, kun auton latausmäärä yli kaksinkertaistuu talvikäytössä.

ged

Lainaus käyttäjältä: passi - 23.10.20 - klo:01:37
Onko kukaan vielä löytänyt ohjelmointia tai muuta keinoa, jolla Webaston saisi pidettyä käynnissä ajon aikana?
Ei käsittääkseni onnistu koska jostain käsittämättömästä syystä Webaston pumppu kierrättää jäähdytysnestettä eri suuntaan.  Eli ajon aikana sitä pumppua ei voi pitää päällä.  Näin "foorumeilta luettuna".

passo_s

Sähköllä ajoin talvisin töistä kotiin ja palelin. Ymmärsin että vapaan autoetuun kuuluu bensat, webasto ei ajossa käynnisty joten GTE nappula korvaa ajossa webasto nappulan, ei ole kylmä kabiinissa : )

istran

No niin, firman esittelyauto haettu Hyvinkäältä. Hyvältä tuntui, mutta heti löytyi eka ongelma: myyjäkin hehkutti, että kun on ollut kädet irti ratista niin nykyään vain koskettaa rattia ja kapasitiivinen ratti huomaa heti, että ajaja on "ottanut hallinnan". No eipä huomaa, vaikka miten tarttuu, ellei tee sitä pientä ohjalusliikettä. Rikki on?
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.10.20 - klo:07:21
Passat GTE -20
Sukojohdolla oli eilen latauksessa ja weconnectissa oli lähtöaika ajastettu ja lataus oli ajastettu. Tulen autolle 5 min ennen lähtöaikaa. Auto oli kylmä, no oli siellä lehmän henkäys ,jonkin verran oli lämmittänyt,mutta ei weconnectissa pyydettyyn 25C.
Tuossa on ainakin kaksi asiaa mitkä aiheuttaa huonoa lämpenemistä:
1) Sukolaturin 8A virta ei tunnu riittävän kunnon lämmitykseen, erityisesti jos akkua koitetaan ladata samalla. 16A toimii paremmin.
2) Sähköllä lämmittäessä GTE käyttää sitä puhaltimen asetusta, joka asetettu kun sammutit auton. Jos oli pieni puhallus illalla, niin aamulla sama juttu, ja se ei jääkylmässä autossa oikein riitä. Tuon voi kiertää siten, että illalla muistaa laittaa puhaltimen isolle ennen kuin sammuttaa auton. Mielestäni tuossa on suunnitteluvirhe, koska Webastolla lämmittäessä puhallus menee automaattisesti isommalle.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: istran - 23.10.20 - klo:21:46
No niin, firman esittelyauto haettu Hyvinkäältä. Hyvältä tuntui, mutta heti löytyi eka ongelma: myyjäkin hehkutti, että kun on ollut kädet irti ratista niin nykyään vain koskettaa rattia ja kapasitiivinen ratti huomaa heti, että ajaja on "ottanut hallinnan". No eipä huomaa, vaikka miten tarttuu, ellei tee sitä pientä ohjalusliikettä. Rikki on?
Tuo ominaisuus jossa auto seilaa kaistalla viivojen välissä pitää aktivoida ratin nappulasta päälle. Kannattaa kiinnittää kuitenkin huomiota tiehen kun sillä ajelee.

istran

On aktivoitu, tuttu asia. Mutta jos auton haluaa että otan hallinnan, pitäisi ratin kapasitiivisten sensorien huomata kun otan ratista kiinni. Eivät huomaa, vaan pimputus ja myöhemmin jarrutus ei mene pois, ellen heilauta rattia, siis aktiivisesti ohjaa. Tämän ei pitäisi olla enää näin 2020 autossa.


Lainaus käyttäjältä: passo_s - 24.10.20 - klo:10:47
Tuo ominaisuus jossa auto seilaa kaistalla viivojen välissä pitää aktivoida ratin nappulasta päälle. Kannattaa kiinnittää kuitenkin huomiota tiehen kun sillä ajelee.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

jopo

Kuulostaa kyllä siltä ettei sitten toimi kuten pitäisi. Skodahan kopsasi tuon järjestelmän Superbiin, mutta unohtivat sitten että se tarttis tuo kapasitiivisen ratin. Siksipä se toimii juurikin noin kuten kuvailit. Eli käyttökelvoton.

Siimajalka

Muutamia hajahuomioita kuukauden kokemusten perusteella:

1. Elämänhallintani ei yleensä taivu siihen, että paikoittaessani osaisin sanoa, milloin seuraavan kerran lähden ajoon. Kytken siis vain latausaseman piuhan.

Koska lämmin auto on lähtiesä kiva, käyn autotallissa puoli tuntia - tunnin ennen lähtöä ja ajastan startin. Kyllä auto ainakin nollakelillä tuntuu hyvinkin lämpimältä. (Latausasema on 16A eli 3,6 kW.)

Olisi kätevää, jos lämmityksen saisi pakotettua päälle painikkeella keulasta, mutta kai tämä näinkin menettelee. (Vanhalla autolla operaationa oli lämmityspiuhan kytkeminen, olihan oma vaivansa siinäkin.)

2. Noin kuukauden käyttökokemuksella hieman ihmetyttää luvattujen sähkölla ajettavien kilometrien pituus. Luvattu määrä on ok, mutta näyttää kaupunkiajonopeuksissa tasamaalla ensimmäiset kolme kilometria haukkaavan 10 kilometriä ennusteesta. Päivän ajoihin sähkö kyllä riittää, että se ja sama kaiketi.

3. Iphonen kytkeminen tuo ruutuun mm. Spotifyn. ,,rsyttävää on, että haku ei toimi. En siis voi hakea listalle vaikkapa David Bowien Alladin Sane -albumia, lähinnä systeemi arpoo minulle jotain valmiiksi tehtyjä listoja. Selaukset ja haut pitää tehdä puhelimesta. Jos nyt jonkun valmiiksi tekemänsä listan tai suosikkialbuminsa saa soimaan, se alkaa alusta aina kun auton on paikoittanut.

4. Kaupunkiajot hoituvat sähköllä, työmatkoihin (140 km suuntaansa) maantietä pitkin bansankulutukseksi tulee 5 litraa satasella. Sähköt käytän alkumatkalla taajamassa ja perillä Helsingissä. Kun maantieosuudet ajaa hybridiasetuksella täyssähköä riittää taajama-ajoon kotipuolessa paluumatkallakin. Aiempaan verrattuna säästää 10 litraa bensaa / työmatka.

5. Sen verran tulee kaupunkiasioita sähköisesti hoideltua, että tankkausten väli on ollut 1200 kilometriä. Vanhalla koslalla 850 kilometriä.

Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

S8k-80

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 24.10.20 - klo:17:53
Muutamia hajahuomioita kuukauden kokemusten perusteella:

1. Elämänhallintani ei yleensä taivu siihen, että paikoittaessani osaisin sanoa, milloin seuraavan kerran lähden ajoon. Kytken siis vain latausaseman piuhan.

Koska lämmin auto on lähtiesä kiva, käyn autotallissa puoli tuntia - tunnin ennen lähtöä ja ajastan startin. Kyllä auto ainakin nollakelillä tuntuu hyvinkin lämpimältä. (Latausasema on 16A eli 3,6 kW.)

Olisi kätevää, jos lämmityksen saisi pakotettua päälle painikkeella keulasta, mutta kai tämä näinkin menettelee. (Vanhalla autolla operaationa oli lämmityspiuhan kytkeminen, olihan oma vaivansa siinäkin.)
Itse olen hoitanut tuon lämmitykseen laiton WeConnect appilla. Ei tarvi mennä ulos ja onnistuu kauempaakin.

Wagner

Testasin ite tota sähköllä lämmitystä, eli poikkeuksellisesti laitoin lähtöajan seuraavalle aamulle ja hyppäsin rattaille kun aika koitti. No joo, olihan sisällä ihan ok lämpöstä, mutta keli oli hiukan plussan puolella. 20min webastolla ja vois lähtee t-paidassa ja shortseissa ajeleen. Sit jos pitäs alkaa puljaamaan vielä tuuletuksen asetusten kanssa, ku pistää auton parkkiin, nii voi säätö. Tiguan e-hybrid jää näillä näkymin tilaamatta, just ton webaston puuttumisen vuoksi.
Sikamaista menoa since 1975

istran

Luulin, että 2020 Passat GTE:ssä olisi jo puhelimen langaton lataus vakiovaruste, että ei näköjään :/
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

Kintune

Puoli vuotta 2016 vm GTE:llä alla ja nyt pakkasten tullen herännyt hieman mietittävää Webaston käyttöön ja auton lämmitykseen liittyen. Siitä onkin ollut juuri täällä puhetta. Meillä sellainen tilanne perheessä, että käytämme autoa vaimon kanssa "ristiin": Vaimo kulkee aamuisin autolla ja minä iltapäivisin. Meillä työpaikat lähekkäin, mutta eri pituiset työpäivät ja lasten kyyditysten vuoksi autolle tarvetta aamuisin sekä iltapäivisin. Auto minun työpaikalla päivät, siellä 2h latausta mahdollista. Mutta se mikä kiinnostaisi, mikä olisi järkevin tapa lämmittää auto Webaston kautta aamuisin sekä iltapäivisin. Tällä hetkellä meillä ajastettu lämmitys aamuisin, mutta kovalla pakkasella ei ilmeisesti puhti riitä enää (meillä lataus 10a)? Asutaan pohjoisemmassa, jossa voi olla ihan kunnon pakkasia. Jos haluttaisiin saada tuo Webasto lämmittämään aamuisin että iltapäivisin, niin ainakin vaihtoehtoja on:

1) We Connect. Tätä kautta onnistuu, mutta aika paljon kuraa tämä saanut niskaansa toimivuudensa suhteen. Hinta taitaa olla sen 75, / vuosi nykyään?

2) Toinen Webaston kauko-ohjain. Onko kukaan hankkinut autolleen toista Webaston ohjainta? Onnistuuko ja millaiseen hintaan?

3) Jokin muu? Ilman We Connectia ei Webastoa saa päälle ajastettuna auton valikkojen kautta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy