Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

mattix

Paljonko olette huomanneet eroa viileissä olosuhteissa (0-10 astetta) käytännön rangessa, kun akku on lämmitetty tai ei?

Onko muuten ainoa tapa lämmittää akku ladata se eli ei ole merkitystä vaikka täydelle akulle asettaa lähtöajan?

Redneck

Lainaus käyttäjältä: mattix - 16.04.20 - klo:16:00
Itseäni tympii, kun joutui kessystä ja dynaudiosta luopumaan omaa hankkiessani, jotta edellä mainitut varusteet, kilsat ja hinta osuivat itselleni. Kessyn puute ärsyttää joka päivä, mutta dynaudiosta en ole varma.

Antoivat vuokraamosta Passat GTE:n, mikäpä siinä, ihan mukava auto. Löysin sitten tälle foorumille tietoa hakemaan tästä. Selvisi että taitaa olla ladattava hybridi :)
Tätä siis ei kerrottu vuokraamossa, akku taisi olla lähes tyhjä lähtiessä. Oma mielikuvani GTE:stä oli ”itselataava hybridi”. En ole ehtinyt katsoa löytisikö latausjohtoa tavaratilasta. Mittaritaulussa sellaisen akkusymbolin vieressä on näkynyt ”0 km” ainakin tämän päivän. Parhaimmillaan taisi olla peräti 6 km.

No mutta mitä ihmettä ovat nuo ”kessy” ja ”dynaudio” eli mitä ilman olen jäänyt?
T. Setämies

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mattix - 29.04.20 - klo:17:05
Paljonko olette huomanneet eroa viileissä olosuhteissa (0-10 astetta) käytännön rangessa, kun akku on lämmitetty tai ei?

Onko muuten ainoa tapa lämmittää akku ladata se eli ei ole merkitystä vaikka täydelle akulle asettaa lähtöajan?
En ole huomannut akun lämpötilalla mitään vaikutusta kulutukseen. Kylmemmässä toki ilmanvastus, renkaat ja potentiaalisesti myös lämmitys syövät enemmän sähköä. Akkua voi lataamisen lisäksi lämmittää purkamalla eli lämmittämällä akkusähköllä sisäyiloja tai ajamalla.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 29.04.20 - klo:22:27
No mutta mitä ihmettä ovat nuo ”kessy” ja ”dynaudio” eli mitä ilman olen jäänyt?
T. Setämies
Kessy on avaimeton sisäänmeno, käynnistys ja ovien lukitus. Dynaudio on parempi äänentoisto.

Redneck

Kiitoksia vastauksesta!

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.04.20 - klo:23:26
Kylmemmässä toki ilmanvastus, renkaat ja potentiaalisesti myös lämmitys syövät enemmän sähköä.

Ei mitenkään potentiaalisesti, vaan erityisesti lämmitys syö rangea kylmällä kelillä.
Renkaat ja ilmanvastus muuttuvat aika marignaalisesti lämpötilan mukaan lämppäriin verrattuna. Jos +5 asteen lämpötilassa kabiinin haluaa vaikkapa 19-asteiseksi, toteutuu rangea esim 45km, kun taas samanlaisessa ajossa olen päässyt jopa 54km kun ulkolämpö oli 15 astetta.

qsla

Tuossa 1000km takana facelift gte:llä ja täytyy kyllä sanoa että hurja ero rangessa käytännössä vailla onkin paperilla vain ~30% isompi akusto. Alusta on nyt kunnollinen vrt vanhaan gte jolla ajelin parisenvuotta.
Isot miinukset tulee 9" navista joka on nykivä. Vanha 8" oli sulava ja oli äänen voinakkuudelle oikea rulla.
Digimittaristossa ei ole kelloa ja lähtipä se analoginenkin konsolista,tänks

Pieniä viimeistelyn puutteita ja dsg:n kahva on muovisempi ja natisee. :((

Dubaudio ilman subia on magee :D parempi kuin  dynaudio excite golfissa subin kanssa ...

Takaluukun sähköavauslaitteet nyt hiljaset ja noi iq valot..morjens :D kyllä näkyy ja muut tielläliikkujat säikähtää kun lehahtaa täysille :D

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: qsla - 01.05.20 - klo:22:41
Alusta on nyt kunnollinen vrt vanhaan gte jolla ajelin parisenvuotta.
Mikö vanhan GTE:n alustassa oli ei-kunnollista?

Turbokiisseli

Kiinnostaa myös miten uusi on parempi. 2016 on mun makuun vähän pehmeä ja ennen kaikkea 20-30mm liian korkea, mutta en ehjää alustaa oikein jaksaisi alkaa vaihtaa. Ehkä jos joskus sattuu alustaremppaa kohdalle niin isken hyväksi todetut Eibachin vieterit ja Bilsteinin pamput orkkisten tilalle.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

MMracing

Alusta oli kyllä itsellekin pettymys, odotin edes jonkinlaista jämäkkyyttä mutta ainakin meidän 80tkm ajettu on aivan lulla. Ei pitänyt mitään tähän tehdä ja nyt on jo alusta tilauksessa ;D

passo_s

Passat GTE -19
Mulla on ollut 15v sitten kaasunestejousitettu citikka. GTE tuo mieleen citikan. Jousitus on pehmeä, mutta kantaa hyvin vaikka vahingossa liikennehidaste korokkeeseen ajaisi ylinopeutta. Mulle ei sovi bemarin alusta, perus A4 alusta oli huippu, GTE:llä pärjään.

Banned

Sieltähän sitä saa valikosta jäykemmäksi  ;)
Passat GTE

valkoinengte

Kuinka onnistuu takakontin sähöisen avausjärjestelmän jälkiasennus, onnistuuko?

Linkki sivustolle, josta hankkia tarvikkeet tähän?

Kiitos.

M


skiikingumi

täältä ilmottautuu uusi GTE:n omistaja keskusteluun mukaan ja lähdetään palstalaisilta kyselemään heti apuja ;D

auto kun on seissyt vaikka yön yli niin jarruttaessa rohisee niin veikkaan että palat alkavat olevan loppusuoralla. Yrittänyt netistä löytää sopivia paloja sekä jos vaikka samalla vaihtaisi levyt kun pieni kynnys tuntuu ainakin takana olevan.

ei mistään oikein tunnu löytyvän tietoa minkä kokoiset levyt kuuluu olla sekä onko takapaloissa kulumisen tunnistinta vai pelkästään edessä olevissa paloissa.

mutta autoon itseensä palatakseni niin kyllä hyppäys -08 A6:sta tähän oli kyllä mieletön.

päivääkään en ole katunut!


a_jaba

Lainaus käyttäjältä: skiikingumi - 05.05.20 - klo:01:03
täältä ilmottautuu uusi GTE:n omistaja keskusteluun mukaan ja lähdetään palstalaisilta kyselemään heti apuja ;D

auto kun on seissyt vaikka yön yli niin jarruttaessa rohisee niin veikkaan että palat alkavat olevan loppusuoralla. Yrittänyt netistä löytää sopivia paloja sekä jos vaikka samalla vaihtaisi levyt kun pieni kynnys tuntuu ainakin takana olevan.

ei mistään oikein tunnu löytyvän tietoa minkä kokoiset levyt kuuluu olla sekä onko takapaloissa kulumisen tunnistinta vai pelkästään edessä olevissa paloissa.

mutta autoon itseensä palatakseni niin kyllä hyppäys -08 A6:sta tähän oli kyllä mieletön.

päivääkään en ole katunut!

Huoltokirjan ekalla sivulla on tarra jossa on osa auton PR koodeista. Niistä saattaa selvitä mitkä jarrut autossa on. Tämä siis helpoin ja vaivattomin keino kotikonstein varmistaa asia.

Omassa Passatissa huoltokirjan etusivulta löytyi vain etujarrujen tiedot, mutta takajarrujen tiedot selvisi erwinistä haetusta täydellisestä PR koodi listauksesta.

Yleisesti seuraavia koodeja on etuakselille: 1LA, 1LB, 1ZA, 1ZC, 1ZD, 1ZG, 1ZK, 1ZL

Ja seuraavia taka-akselille: 1KW, 1KU, 2EA, 1KZ

Noiden koodien perusteella ainakin Autodoc löytää oikeat levyt. Fixus ja motonet myös ymmärtävät koodeja jossain määrin..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: skiikingumi - 05.05.20 - klo:01:03

ei mistään oikein tunnu löytyvän tietoa minkä kokoiset levyt kuuluu olla sekä onko takapaloissa kulumisen tunnistinta vai pelkästään edessä olevissa paloissa.


Kulumisvaroitin on vain edessä. Juuri vaihdoin omaan GTE:hen takajarrulevyt ja palat, koska levyt olivat 65tkm ajettuina jo aivan umpiruosteessa. Hain osat paikalliselta Fixukselta ja K27 tarvikelevyt + Ferodon palat maksoivat muistaakseni ~120,

Omat kriteerit levyille olivat, että ovat maalattu tai muuten ruostesuojattu. Ainakin omassa ajossa suurin osa jarrutuksista menee sähkömoottorilla, joten jarrut kuluvat uskomattoman vähän.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

northrob

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 05.05.20 - klo:13:47
Juuri vaihdoin omaan GTE:hen takajarrulevyt ja palat, koska levyt olivat 65tkm ajettuina jo aivan umpiruosteessa.
K Caara huutelee takajarrulevyjen ja -palojen vaihdosta 760 ,, mikä on mielestäni aika hapokasta. Saitko vaihdettua levyt ilman jarrusatulan pitimen irrottamista, mikä taitaa vaatia erikoisavaimen? Millä ohjelmalla asetit sähköisen käsijarrun asennusmoodiin ja pitikö tämän jälkeen vielä painaa männät sisään erikoistyökalulla?
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

PLM100

GTE rupesi kesken ajoa vaatimaan verstaalle pääsyä ilmoittamalla että ACC (adapatiivinen vakionnopeudensäädin) ei toimi. Sen lisäksi myöskään valot eivät toimi, mm vilkut. Lähimmälle verstaalle on yli 100 km ja ajatus ajaa ilman vilkkuja sellaista matkaa ei tunnu mielekkäältä. Muutenkin epävarma olo, mikä muu voi mennä matkalla rikki? Jotain neuvokkuutta täällä jolla asian voisi ratkaista? Edes tilapäisesti, niin että pääsen verstaalle turvallisesti?

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: PLM100 - 06.05.20 - klo:14:03
GTE rupesi kesken ajoa vaatimaan verstaalle pääsyä ilmoittamalla että ACC (adapatiivinen vakionnopeudensäädin) ei toimi. Sen lisäksi myöskään valot eivät toimi, mm vilkut. Lähimmälle verstaalle on yli 100 km ja ajatus ajaa ilman vilkkuja sellaista matkaa ei tunnu mielekkäältä. Muutenkin epävarma olo, mikä muu voi mennä matkalla rikki? Jotain neuvokkuutta täällä jolla asian voisi ratkaista? Edes tilapäisesti, niin että pääsen verstaalle turvallisesti?

En suosittele tekemään asialle mitään itse. Akkuresetillä tms. aiheutat ylimääräisiä vikakoodeja mikä taas vaikeuttaa diagnoosia. Nuo järjestelmät eivät suoranaisesti ole yhteydessä voimansiirtoon, joten uskoisin auton jaksavan korjaamolle ovin avuin.

Mitkä valot autossa ei tarkalleen toimi?


PLM100

Vain päivävalot toimivat. Ja vielä vika jonka huomasin vasta tänään; ovia ei saa lukittua.

mabe

En minäkään akkuresettiä tarjoaisi. Mutta mites normaalin 12V akun lataaminen?

Voisiko olla niin heikossa hapessa että alkaa jo silläkin poistaa toimintoja käytöstä..
Mukavuusväylän sekoilulle tuo kyllä enemmän näyttää jos ei edes vilkut pelaa -> joku pinni poikki, vettä moduulissa ja mitä näitä on ollut eri malleissa.


Sisäänajettu

Itse kanssa näkisin, että 12V akun lataamisella ei nyt ainakaan ongelmia saisi lisää aikaan. Juuri vaihdoin omaan Golf GTE:hen 12V akun, kun tämä veti viimesiään. 12V akku voi aiheuttaa kaikenlaisia vikoja, kun varaus on alhainen, sillä kaikki auton järjestelmät toimivat pitkälti 12V jännitteellä, eli 12V akulla... Konehuoneesta löytyy navat akun lataamiselle. Ei nyt varmaan huono idea olisi samalla katsoa pikaisesti läpi sulakerasioita konehuoneesta ja sisältä?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: northrob - 06.05.20 - klo:07:17
K Caara huutelee takajarrulevyjen ja -palojen vaihdosta 760 ,, mikä on mielestäni aika hapokasta. Saitko vaihdettua levyt ilman jarrusatulan pitimen irrottamista, mikä taitaa vaatia erikoisavaimen? Millä ohjelmalla asetit sähköisen käsijarrun asennusmoodiin ja pitikö tämän jälkeen vielä painaa männät sisään erikoistyökalulla?

Onnistuu irrottamatta satulan kannaketta. Se on XZN-kantaisilla pulteilla kiinni, joista alempi on tosi ikävässä paikassa kynkän "sisällä".

VCDS:llä ajetaan käsijarru huoltomoodiin, jonka jälkeen männät saa painettua sisään. Tässä on takana mm. B5 Passatista tutut etujarrut, eli mäntää ei tarvitse pyörittää vaan menee painamalla.

Ainoa erikoisempi kalu on liukutappien irrotukseen 7mm kuusiokoloavain. Vänkärin puolella on aika vähän tilaa millekään avaimelle, joten suosittelen hankkimaan pitkän ja lyhyen kuusiokolohylsyn.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

PLM100

Kiitos neuvoista! Tsekkaan akun ja sulakkeet.

duke7

Lainaus käyttäjältä: northrob - 06.05.20 - klo:07:17
K Caara huutelee takajarrulevyjen ja -palojen vaihdosta 760 ,, mikä on mielestäni aika hapokasta. Saitko vaihdettua levyt ilman jarrusatulan pitimen irrottamista, mikä taitaa vaatia erikoisavaimen? Millä ohjelmalla asetit sähköisen käsijarrun asennusmoodiin ja pitikö tämän jälkeen vielä painaa männät sisään erikoistyökalulla?
Aika kallista kun Tampereella sama pulju pyytää 550,. En siis edes kysynyt mutta se tuli ehdotuksena kun varasin muuten huoltoa netistä.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 07.05.20 - klo:19:03
Aika kallista kun Tampereella sama pulju pyytää 550,. En siis edes kysynyt mutta se tuli ehdotuksena kun varasin muuten huoltoa netistä.
Aivan jäätävä hinta, niin 550e kuin 760e. Vaihdoin omaan (ei toki GTE) levyt ja palat, ei orkkikset mutta ei aivan halvimmatkaan. Osat (levyt, palat, liukutappisarja) maksoi 98e, työt itse. Hankalinta irroittaa jarrusatulan kiinnikkeet. Myös 7mm kuusiokolo oli hiukka hankala liukutapeissa. En irrottanut jarruletkuja tai edes abs antureitakaan kun homman tein. Johdoissa&letkuissa sen verran varaa, vaikka en toki tätä metodia varauksetta suosittele.
VCDS ajoin sähkökäppäri huoltomoodiin. Oletin että mäntää pitää ruuvata sisään kuten vanhat vaggineet. Vasemmalla takaa mäntä hieman jumitteli, unohtui kyllä herkistellä kun vähän kiire tuli laittaa auto kasaan...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

mattix

Onko kaikki oikein? Täyteen ladatulla (5A teholla), mutta kylmällä akulla pääsee 23 km ennen hyppäämistä hybridille. Lämpötila +1, 2km 50 km/h, 7 km 80 km/h ja 14 km 110 km/h. Farkku -16 ja rengastus 235/45R18.

Kuulostaa vähälle?

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: mattix - 11.05.20 - klo:14:27
Onko kaikki oikein? Täyteen ladatulla (5A teholla), mutta kylmällä akulla pääsee 23 km ennen hyppäämistä hybridille. Lämpötila +1, 2km 50 km/h, 7 km 80 km/h ja 14 km 110 km/h. Farkku -16 ja rengastus 235/45R18.

Kuulostaa vähälle?

Kuulostaa hieman vähälle omaan korvaan, toki en Pasuunoista tiedä, mutta Golf GTE:llä pienin lukema mitä olen nähnyt on 28km talvella ja lämmityksen ollessa päällä. Tuohon rangenäyttöön vaikuttaa tietääkseni juurikin ulkolämpötila ja lämmityksen asetettu lämpötila. Kokeile laittaa tuuletus kokonaan pois, pitäisi nousta lähemmäs 50km tuo range näytön lukema.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mattix - 11.05.20 - klo:14:27
Onko kaikki oikein? Täyteen ladatulla (5A teholla), mutta kylmällä akulla pääsee 23 km ennen hyppäämistä hybridille. Lämpötila +1, 2km 50 km/h, 7 km 80 km/h ja 14 km 110 km/h. Farkku -16 ja rengastus 235/45R18.

Kuulostaa vähälle?

Vähältähän tuo kuulostaa, mutta lömmitykseen ja epätaloudelliseen ajoon saa kyllä katoamaan paljon energiaa, eikä tuo rengaskokokaannhelpota tilannetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy