Luulisi, että ihan webastonkin kannalta olisi suotuisaa lämmittää hiukan pidempiä jaksoja välillä. Jos se ei moottoria lämmitä, niin aika äkkiä se saa pienen nestemäärän lämpöiseksi ja menee puoliteholle tai pätkittäiselle käynnille.
Onko tuosta nestekierron sielunelämästä mitään tarkkoja specsejä? Naapurilla on tällainen, niin voisi sen kanssa höpötellä näistä, kun ei sekään oikein tiedä. Onkos passatissa ollenkaan perinteistä akkua, kun sellaista ei äkkiseltään löydetty? Eli onko tuon ajoakun toiminnasta kaikki kiinni? Lämmittääkö webasto sitten ajoakkujakaan?
Moi, uus GTE autoilija ilmoittautuu. Onko talvia tuolla ajelleilla kokemusta siitä ohjekirjan - 27 pakkasrajasta. Onko kellään käyny niin että auto päättänyt olla käynnistymättä?
Tuossa oot kyllä väärässä. Ei ole mitään järkeä kantaa mukana painavaa akkua vain pahan päivän varalle.Latauspisteitä tulee koko ajan lisää ja auton rangen ei kannata olla paljon pidempi kuin mitä normaalisti ajaa pysähtymättä. Esim minulle tuo 500km olisi sopiva, koska silloin pääsee talvella Lapin reissulla boksin kanssa sen 350km. Sitten joutaakin jo pysähtyä.
Muistaako joku varmaksi, oliko webasto 2018 kesällä vakiovaruste GTE:ssä suomessa vai pitikö ruksia erikseen?Itse muistin että olisi ollut vakiovaruste mutta leasingsopimuksessa se on erikseen tilattavana lisävarusteena listattu.... ...Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (PW9) EUR 713,82Oma veikkaukseni on että muistan itse väärin mutta ihmettelen mistä minulla moinen muistikuva on tullut.
Mitä öljyä käytätte GTE:ssä? Castrol suosittelee Magnatec 5W-40:sta ja sitä tuolla omassa papereitten mukaan kait käytettykin.
Juu, lisäävaruste se Webasto siis oli, ihmettelen vaan että itellä niin vahva muistikuva siitä että olisi ollut vakiovaruste. No ei siitä sen enempää.-----Onko jossain keskustelua ja/tai kokemuksia noista sähköautojen kotiin tarkoitetuista latauslaitteista? Lienen surkea hakemaan kun ei oikein löydy Esim. Webaston laturin saisi toimituksineen 572 eurolla:https://www.ebay.de/itm/Webasto-PURE-Home-11KW-ST4-5-Wallbox-Ladestation-Elektroauto-PKW-Typ-2-5110316A/173768107829?epid=28026434230&hash=item287562e735:g:DN8AAOSw651cUHH0Tuosta Webaston laturistahan on kaksi eri mallia, max. 11kW ja max 22kW laturit. Tulevaisuuden tarpeisiinkaan en ehkä tuota 22kW laturia omakotitaloon laittaisi, sielä on kuitenkin "vain" 3*25A pääsulakkeet...Lisäksi onkohan laitteita jotka osaisivat ladata pienemmälläkin teholla tasaisesti kolmivaiheella, että esim. 3,7kW ei tulisi vain yhdestä vaiheesta? Vai onko tämä esim. häviöiden tms syiden vuoksi huonompi idea?Mutta kiinnostaisi kokemukset noista eri laitteista hyvää/pahaa/onko kestäneet hyvin jne... Tietty vielä halvemmalla saa erirailisa "virityksiä" mitkä kytketään esim. 3-vaihe pistorasiaan suoraan ym, mutta jotenkin luotto riittäisi enemmän tuollaiseen "oikeannäköiseen" ja jonkun tunnetun valmistajan laturiin...linkkejä/vinkkejä?
Ja onhan tuossa kotilatausasemassa se hyvä puoli, että se turvallisesti 3,7 kW teholla ladattua. Schuko-pistorasiat eivät välttämättä kestä jatkuvaa tätä tehoa.