Kirjoittaja Aihe: Passat GTE  (Luettu 300710 kertaa)

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1350 : 03.09.19 - klo:08:56 »
Juu, pitää korjata: 130 km/h asti päästään siis tarvittaessa pelkästään sähköisesti.
Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti -15

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1351 : 03.09.19 - klo:09:16 »
Volkkarin nettisivuilla lukee näin eikä puhuta mitään että sähkö putoaisi pois pelistä isommilla nopeuksilla:

For longer distances and above 140 km/h, the powerful electric motor supports the Passat GTE’s efficient petrol engine (TSI). The electric thrust acts like an additional booster, unfolding its very own dynamic, especially in sporty GTE mode.

"Tukeehan" se sähkömoottori polttista myös siinä mielessä, että sillä käynnistetään polttomoottori aina mäen pohjalla tai kun rekan perä on saavutettu ja tarvitaan taas vetoa.

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1352 : 03.09.19 - klo:09:31 »
Auton huiput on 225 km/h.Jos ko autolla olisi amerikkalaisella ovaaliradalla, sellaisella jossa pystyisi vaivatta ajamaan siten että nopeus on 200 - 225 km/h jatkuvasti. Akusto olisi täynnä lähdössä. Hyytyykö akut jonkun ajan kuluttua ja auton nopeus samalla putoaa? Arvaan että akujen takia putoaa alle 200 km/h kun kapasiteetti on syöty alarajalle (varauksen turvarajalle).Erittäin oleellista ja käytännön ajoon liittyvää on tämä :)

Polttomoottorin 115 kilowattia riittää kyllä selvästi 200:a korkeampaan huippunopeuteen.

Poissa Wagner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 114
  • VW Passat GTE Variant 2016
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1353 : 03.09.19 - klo:10:40 »



Kele ku syö bentsiiniä paljo...  ;D

Pitkäaikasen kulutuksen lukemat oli menny itekseen nollaamaan viikonlopun aikana?
Onks ne vaa 3kk voimassa vai mitäs gepardia?
Sikamaista menoa since 1975
exät:
Ford Escort 1975 (Sierran 2,1 poratulla lohkolla ja tuplakaasareilla) / Mazda 626 1.6 1986 / Mazda 626 2.0 1996 / Mazda 3 1.6 2007 / VW Golf Plus 1.4TSI DSG 118kw 2009 / Audi A4 Sedan 2.0 TFSI 155kw Multitronic 2009 / Audi A5 Sportback 1.8 TFSI 127kw Multitronic 2013 / Audi Q3 2.0 TDI 130kw S-tronic quattro 2012

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1354 : 03.09.19 - klo:10:43 »


Kele ku syö bentsiiniä paljo...  ;D

Pitkäaikasen kulutuksen lukemat oli menny itekseen nollaamaan viikonlopun aikana?
Onks ne vaa 3kk voimassa vai mitäs gepardia?
Pitkäaikainen kulutus nollautuu sadan tunnin välein.

Poissa TDiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 951
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1355 : 03.09.19 - klo:12:29 »
Onkos kukaan ihmetellyt miksi uusi GTE on vain 1.4 TSI- moottorilla? Vastaus on tietenkin kustannukset, mutta mahtaako 1.5 TSI-versiota edes tulla?  :)
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1356 : 03.09.19 - klo:13:01 »
Onkos kukaan ihmetellyt miksi uusi GTE on vain 1.4 TSI- moottorilla? Vastaus on tietenkin kustannukset, mutta mahtaako 1.5 TSI-versiota edes tulla?  :)
Tuskinpa moottori muuttuu ainakaan ennen uutta mallia. Mahtaako tuossa EVO:ssa olla muuten mitään sellaista, mistä hybridikin hyötyisi?

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 676
  • GTE Variant & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1357 : 03.09.19 - klo:13:20 »
En löytänyt aiemmista viesteitä niin mikä on GTE:n nokkahihnan vaihtoväli? Hankinnassa 120tkm ajettu kolme vuotias yksilö johon ei ole vielä vaihdettu niin koska se on edessä?
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant, TwinDoor TDi,
ex. vRS TFSi Combi

Poissa JakeCape

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1358 : 06.09.19 - klo:14:17 »
En löytänyt aiemmista viesteitä niin mikä on GTE:n nokkahihnan vaihtoväli? Hankinnassa 120tkm ajettu kolme vuotias yksilö johon ei ole vielä vaihdettu niin koska se on edessä?

Ei voi tietää. Itse ajan 80% puhtaasti sähköllä, joten tuossa kohtaa hihna olisi pyörinyt vasta 24 tkm.
Ensimmäisissä GTEssä on ECU 1, joka ei osaa erotella sähkö- ja bensakilometrejä toisistaan. 
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 676
  • GTE Variant & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1359 : 06.09.19 - klo:14:21 »
Ei voi tietää. Itse ajan 80% puhtaasti sähköllä, joten tuossa kohtaa hihna olisi pyörinyt vasta 24 tkm.
Ensimmäisissä GTEssä on ECU 1, joka ei osaa erotella sähkö- ja bensakilometrejä toisistaan.

Tottakai voi tietää. Huoltokirjassa on nokkahihnanvaihtoväli ilmoitettu. Se kuuluu huolto-ohjelmaan. Ikä todennäköisesti itsellä ekana tulee kuitenkin vastaan kuin kilometrit.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant, TwinDoor TDi,
ex. vRS TFSi Combi

Poissa perttirantala@hotmail.com

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1360 : 06.09.19 - klo:15:45 »
Itsellä Passat vm 2018 ja uudempi laturi, Sen kanssa on ollut kyllä ongelmia, ja pari kertaa tullut sellainen punainen valo - tuossa se tulee tosin vain yhteen kohtaan. Mutta kun yleensä toimii niin ei liike sille mitään tee, kerran testasivat jollaini testerillä ja totesivat ei vikaa, lasku 80 euroa...
Vituttaa kyllä että 55k€ autossa ei sähkön lataus toimi luotettavasti. Niinkin uusi asia kuin laturi. Voi jeesus.
(ja jos on ongelma niin yleensä se on se että vihreä valo vilkkuu kuten auto lataisi, mutta ei tosipuheessa lataa mitään. Joskus kuuntelin että siellä akuston lähellä joku rele tms naksahti kun kytkin laturin kiinni, silti range oli 0km kun aamulla lähdin liikenteeseen)

Onko tuo lataamatta jääminen yleinenkin ongelma näissä? Meidän GTE yöt kiinni ABL-latausasemassa ja turhan usein silti aamulla range 0km - yleensä toki kaikki ok mutta silti kohtuu ärsyttävää.

Poissa JakeCape

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1361 : 06.09.19 - klo:15:52 »
Muistaakseni joku kyseli jossain vaiheessa e-Remoten hintaa. Oma sopimukseni loppui ja hinta on nyt 60€/v ja 95€/2v. Kirvelevä hinta, mutta varsinkin talvella hyvä olemassa. Helppo tarkistaa ja asettaa lämmitykset ja lataukset.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1362 : 06.09.19 - klo:16:01 »
Onko tuo lataamatta jääminen yleinenkin ongelma näissä? Meidän GTE yöt kiinni ABL-latausasemassa ja turhan usein silti aamulla range 0km - yleensä toki kaikki ok mutta silti kohtuu ärsyttävää.
Aluksi minulla tapahtui selittämättömiä lataamatta jättämisiä, mutta sen jälkeen, kun opin katsomaan, että lataus on varmasti ajastettu ja latausliitin on varmasti perillä, niin sen jälkeen on mennyt about tuhat latauskertaa ilman ongelmia.

Poissa Mikko81

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1363 : 07.09.19 - klo:08:12 »
Muistaakseni joku kyseli jossain vaiheessa e-Remoten hintaa. Oma sopimukseni loppui ja hinta on nyt 60€/v ja 95€/2v. Kirvelevä hinta, mutta varsinkin talvella hyvä olemassa. Helppo tarkistaa ja asettaa lämmitykset ja lataukset.

Auts, oma loppuu 2020. On kyllä ihan kätsy tuo e-remote ja varsinkin app:in päivitykset jälkeen on toiminut mulla tosi hyvin.
Jos ton sais tolla 60e/v=5e/kk kuukausihinnalla vain talveksi niin sitten ei ois niin paha. Mä en kyl ymmärrä miks tästäkin pitää maksaa ekstraa. Sehän on vähän kuin webaston kauko-ohjain eikä sillä paljon muuta virkaa ole ainakaan itselle.

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 615
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1364 : 08.09.19 - klo:01:26 »
Onkos kukaan ihmetellyt miksi uusi GTE on vain 1.4 TSI- moottorilla? Vastaus on tietenkin kustannukset, mutta mahtaako 1.5 TSI-versiota edes tulla?  :)

Tästä joskus enemmänkin käyty toisaalla keskustelua mutta onhan se päivänselvää että ei tämmöiseen pienen tuotantomäärän Facelift passattiin eikä muihinkaan vastaaviin vw:n plugareihin kannata kehittää uutta moottoria kun on olemassa valmis paketti 1.4 muodossa.

Olen ymmärtänyt että wltp:n mukaantulo on laskenut fl gte:n suorituskykyä . Liekö sitten hiukkasloukku tuonut rajoituksia moottorin säätöihin :(
Myös uusi GTE on ilmeisesti rengasmeluiltaan äänekkäämpi ja akun painonlisäyksen takia on rungon materiaalivahvuuksia pienennetty auton takapäästä jotta paino pysyisi samana kuin aikaisemmin. Mitä tämä sitten vaikuttaa rungon jäykkyyteen yms jää arvailujen varaan, voi olla että sitä ei huomaa käytännössä ::)

Toivon vain että tuo vaihteiston polttomoottorin kytkimen ongelmat on saatu korjattua. Vaikka veikkaan että samoilla toleransseilla ne on tehty.. mitään järkeä muuttaa kun saadaan meneen "ominaisuutena" asiakkaille läpi ???
Passat GTE
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa Mika2

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1365 : 08.09.19 - klo:09:16 »
Lainaus
Myös uusi GTE on ilmeisesti rengasmeluiltaan äänekkäämpi ja akun painonlisäyksen takia on rungon materiaalivahvuuksia pienennetty auton takapäästä jotta paino pysyisi samana kuin aikaisemmin.

Löytyykö tästä lisätietoa jostain?

Auton vaihto mielessä ja GTE on yksi vaihtoehto. Minua on nykyisessä B8:ssa vaivannut nimenomaan rengasmelu ja rungon heikko vääntöjäykkyys. Kumpikaan näistä ei ollut ongelma edellisessä B7:ssa.

Poissa #timo#

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1366 : 08.09.19 - klo:09:46 »
Toivon vain että tuo vaihteiston polttomoottorin kytkimen ongelmat on saatu korjattua. Vaikka veikkaan että samoilla toleransseilla ne on tehty.. mitään järkeä muuttaa kun saadaan meneen "ominaisuutena" asiakkaille läpi ???
Millaisia ongelmia on tullut vastaan?

Poissa passo_s

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1367 : 08.09.19 - klo:10:55 »
Löytyykö tästä lisätietoa jostain?

Auton vaihto mielessä ja GTE on yksi vaihtoehto. Minua on nykyisessä B8:ssa vaivannut nimenomaan rengasmelu ja rungon heikko vääntöjäykkyys. Kumpikaan näistä ei ollut ongelma edellisessä B7:ssa.
Vissiin renkaiden sisälle FOAM käsittely auttaisi, se on jokin melua torjuva vaahto tms. Työsuhde 1.6 TDi:n regasprofiili on korkea ja se on sallinut mukavan hiljaisen matkanteon, uudet Nokian renkaat ovat ihan ok.Minusta B8 ei ole koriltaan lötkö. Tiivisteiden kamala natina herätti epäilyksiä mutta autonoesuliike tunnisti niinkin alkeellisen mokan kuin silikonien suihkutuksen ovitiivisteisiin. Passatin ovitiivisteet ovat tehtaan jäljiltä sellaiset ettei missään nimessä niihin laiteta silikonia, muuten alkaa natina. Merkkiliike putsasi kaikki oviaukkojen tiivisteet ja taas on hiljaista.

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1368 : 09.09.19 - klo:07:48 »
Natinoista puheenollen, minulla alkoi loppukesästä GTE:n takaluukku tai jokin muu takapäässä natisemaan.

Mitään silikoneja ne ole laittanu. Ääni kuulostaa jotenkin enemmänkin siltä, kuin lukko tai takaluukku itsessään kolahtelisi. Eniten ääntä kuuluu mutkissa tai kun kori vääntyilee katukivetyksillä tai hidastetöyssyihin vinosti ajettaessa.

Nimim. Käydäkkö tarkastuttamassa puslat ja koiranluut, vai löytyisikö ongelma sieltä luukun puolelta ja olisiko tuo korjattavissa helposti. Lukkokielen rasvaus voisi olla eka ja nopea testattava.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 802
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1369 : 09.09.19 - klo:09:32 »
Kokeile ensin rasvata ovien ja takaluukun lukot. Minulla oli Tiguanissa samaa ääntelyä ja kuulosti ensin siltä että tiivisteet natisevat kun kori "taittuu".

Laitoin lukkoihin litium rasvaa ja loppui natinat ja nitinät siihen.

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1370 : 09.09.19 - klo:09:44 »
Kokeile ensin rasvata ovien ja takaluukun lukot. Minulla oli Tiguanissa samaa ääntelyä ja kuulosti ensin siltä että tiivisteet natisevat kun kori "taittuu".

Laitoin lukkoihin litium rasvaa ja loppui natinat ja nitinät siihen.

Kiitos vinkistä, tuossa lienee yksi vaihtoehto?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/603075/crc-white-grease-pro-voitelurasva-500-ml

Poissa foxnen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
  • Passat Variant GTE 2016
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1371 : 09.09.19 - klo:14:41 »
Tottakai voi tietää. Huoltokirjassa on nokkahihnanvaihtoväli ilmoitettu. Se kuuluu huolto-ohjelmaan. Ikä todennäköisesti itsellä ekana tulee kuitenkin vastaan kuin kilometrit.

Huoltokirjassa ei ole nokkahihnan vaihtoväliä, eikä merkkihuollon huolto-ohjelmissa ole GTE:lle määritelty hihnalle vaihtoväliä. ;)
Tarkastuksilla mennään ja vaihto tarvittaessa.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013

Poissa PLM100

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1372 : 09.09.19 - klo:16:48 »
Kaksijakoinen sunnuntai:

Päivällä kaupunkiajoa, akkuun ladattu 47 ilmoitettua kilometria, sähkö loppu kun ajettu 26 km. Lämpötila 16 astetta, samanlaista ajoa kuin tavallisesti samanlaisella kuormalla.

Myöhemmin (kl 22) autio maantie, lyhyen latauksen jälkeen auto ilmoittaa että sitä voi ajaa 9 km sähköllä. Vakionopeudensäädin asetettu 65 kilometriin tunnissa, samanlainen kuorma kuin aikaisemmin päivällä, lämpätila 13 astetta. Pääsin 12 kilometriä, joista kaksi viimeistä kun rangemittari jo näytti nollaa.

Poissa villeyli

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1373 : 10.09.19 - klo:16:55 »
Osaakos tuo GTE-passatti itse rajoittaa sen lataustehon 3,5kW:iin vaikka pukkaan 11kW antavaan pistokkeeseen sen kiinni? Enstolta olisi ensi viikolla ilmeisesti tulossa tarjoukseen kohtuuhintaan sen 3-vaiheinen 11kW laturi mutta siinä ei ainakaan esitteen mukaan ole säädettävä se latausteho niinku esimerkiksi webaston laitteessa. Kuitenkin 3-vaiheinen olisi siinä mielessä kätevämpi että kuormittaisi vaiheita tasaisemmin.

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1374 : 10.09.19 - klo:17:13 »
GTE:ssä lataa vain yhdestä vaiheesta. Maksimi on 16 ampeeria ja sitä voi oman valinnan mukaan rajoittaa 13, 10 tai 5 ampeeriin.

Poissa XD

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1375 : 11.09.19 - klo:13:19 »
Olisi liisarin uusinta pian ajankohtainen ja Passat GTE yksi vahva vaihtoehto. Onkos kenelläkään kokemuksia matkailuvaunun vetämisestä GTE:llä, syökö millaisia määriä bensaa ja onko mitään erikoisuuksia tullut eteen? Sallittua vetomassaa näyttäisi olevan ihan riittävästi omaan käyttöön.

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 615
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1376 : 11.09.19 - klo:16:03 »
Olisi liisarin uusinta pian ajankohtainen ja Passat GTE yksi vahva vaihtoehto. Onkos kenelläkään kokemuksia matkailuvaunun vetämisestä GTE:llä, syökö millaisia määriä bensaa ja onko mitään erikoisuuksia tullut eteen? Sallittua vetomassaa näyttäisi olevan ihan riittävästi omaan käyttöön.

Liiteriä ei ole tullut vedettyä mutta X-busteria paljonkin. Tre-Viitasaari-tre reissut on menty 6.1L/100km auton näyttämän mukaan, akku ladattuna täyteen kummassakin päässä ja gte modella tullut ajeltua nätisti 80kmh , risteyksistä ja paikaltaan lähdettäessä aina e tullut E modella lähdettyä ja gte tilan olen ottanut aina takaisin päälle kun yhdistelmän saanut vauhtiin
Passat GTE
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 676
  • GTE Variant & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1377 : 12.09.19 - klo:09:03 »
Tuli lopulta haettua GTE itsellekin Ruotsista alkuviikosta. Nyt vielä opetellaan mutta heittäkääs vinkkejä miten saa muutaman kilometrin lisää rangea kun näyttää ettei ihan aja päivittäistä 18km (Kangasala - Tampere keskusta) työmatkaa edestakaisin pelkällä sähköllä. Tänäänkin tosin tuli bonus lenkki kun joutu päiväkodilta palaamaan takaisin kotiin (+1km) hakemaan unohtuneita avaimia. Lähdössä range 45km mutta putoaa aika äkkiä, työpaikalla 18km jäljellä eikä tuossa juuri 60km/h kovempaa pääse missään ja ratikkatyömaiden takia jonkun verran loppupäässä odotellaankin.

Pystyn lataamaan vain kotona, työpaikalla on lämmin halli muttei latausmahdollisuutta, ainakaan vielä. Lataillut nyt yöllä ajastamatta eli jos ajastan aamulähdön ja lataan/lämmitän auton sähköllä niin sillä varmaan vähän pidentää rangea kun ei tarvitse akkusähköllä lämmittää. Webastokin autossa on mutta en ole sitä vielä edes kokeillut. Ilmastointi 22 asteessa automaatillla. Muut asetukset varmaan aika oletuksena.

Joku laturi tarvisi myös hankkia autokatokseen missä auto kotona seisoo. Vaihtoehdot varmaan perus matkalaturi joita taitaa parilla sataa saada ja tehdä sille jokin teline seinälle. Tai sitten vähän tulevaisuuttakin ajatellen latausmahdollisuus kahdelle. Talon pääkeskus on katoksessa ja saan siitä kolmivaihevirtaa ja lämmityspistokkeet on 16A sulakkeen takana 2.5mm2 johdoilla mutta itse rasiat on kyllä ihan tavallisia joskin laadukkaita kotimaisia alta 10v vanhoja ABB Impressivo IP44 pistorasioita.

VCDS:llä pitäisi myös hybridi järjestelmän akun kunnosta saada jotain tietoa pihalle. Onko tähän vinkkejä?
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant, TwinDoor TDi,
ex. vRS TFSi Combi

Poissa jarmaho

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 168
  • Passat Variant GTE -18,
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1378 : 12.09.19 - klo:10:27 »
Rangeen vaikuttaa paljon mikä on käytetty ajonopeus, kuinka paljon kiihdytyksiä ja jarrutuksia tapahtuu matkalla. Myös akun lämpötila vaikuttaa eli kannattaa ladata kuten olet tehnyt (juur ennen lähtöä). Sitten jos on masokistin vikaa niin ilmastointi/ilmanvaihto pois päältä ja heti tulee muutama kilometri lisää rangeen. Rengaspaineet on yksi mikä vaikuttaa, myöskään mummon arkku katolla ei paranna tilannetta.

Ajonopeus ja nopeuden muutokset ovat suurimpia vaikuttajia. Itselle ei ole vielä muotoutunut selvää kuvaa sähköllä ajettaessa optimi kulutuskäyrästä, mutta jos polttomoottorilla alin kulutus on suurin piirtein 60km/h niin sähköllä se on alempi.


Laatua se on huonokin laatu
Edelliset käyttöjärjestyksessä: Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Poissa Banned

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #1379 : 12.09.19 - klo:11:31 »
Vianorilta lähtiessä Passat ilmoitti olevansa latauspiuhassa, eikä suostunut starttaamaan. Vaihdettakaan ei saanut vaapaalle, joten siinä sitten oltiin hallin oven edessä tien tukkona. Huollon ohjeilla alkoi taas pelaamaan: ovet lukkoon ja 5 min odotus, että väylät nukahtaa.

Onko muille käynyt vastaavaa? Mittarissa nyt 48 tkm.

Edit: en edes ottanut latauksesta ajoon. Piuha ollut viimeksi kiinni toissa yönä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.19 - klo:11:46 kirjoittanut Banned »
Passat GTE

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy