Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Kinos

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 30.09.17 - klo:22:41
Noissa kuvassasi ilmastoinnin sammuttaminen lisäsi rangea noin 20 prosettia, josta on aika tavalla matkaa aiemmin kertomaasi 60 prosenttiin.

Juu 20% tippuu heti ja ainakin itsellä akku alkaa sulaa todella rivakasti kun lämppärin jättää päälle.  :-\

Lämpimämmällä kelillä työmatkallani 9 kilsan aikana akku sulaa noin 10-11 kilsaa, kylmemmällä kelillä on nyt sulanut 25 kilsaa kun lämppäri on päällä. Mut joo jokaisella tietysti erilaiset työmatkat, ite jurruttelen 18-35 minsaa töihin ruuhkista ja ajoreitistä riippuen.


qsla

Tyhmä kysymys (ja hakua ei osaa tietenkään käyttää) Mutta , mitenkäs GTE käyttäytyy kun lähtee kylmiltään ajelemaan ja päästelee sähkölla vaikka muutaman kilometrin ja lyö kaasun pohjaan? Bensamoottori herää rinnalle ja kaikki reilut  200hevosta käytettävissä? Mietin vain ,että ei kai kylmiltään olevaa bensamoottoria päästetä kiertämään punarajalle asti?
Itseäni kovasti poltellut Passat GTE ja tässä odotellutkin hieman josko Tiguan GTE tulisi myös tänne suomenmaalle myyntiin jossainvaiheessa...
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: qsla - 03.10.17 - klo:11:29
mitenkäs GTE käyttäytyy kun lähtee kylmiltään ajelemaan ja päästelee sähkölla vaikka muutaman kilometrin ja lyö kaasun pohjaan? Bensamoottori herää rinnalle ja kaikki reilut  200hevosta käytettävissä?
Oletusarvoisesti Passat GTE käynnistyy aina E-tilassa (mikäli tietyt ehdot täyttyvät kuten ajoakussa riittävästi varausta, ulkolämpötila sopiva, jne.) Kun auto on tuossa E-tilassa polttomottori ei käynnisty vaikka poljet kaasua kuinka pohjaan. Polttomoottori tulee mukaan ollessasi Hybrid-tilassa jos vaadit kaasulla ja tietysti GTEssa polttomoottori on päällä myös. Korjatkaa asiantuntijat jos olen väärässä. Omat kokemukset perustuvat vain koeajoihin joten ihan 100 varma en ole mutta jotenkin näin käsitin sen olevan.

Itse pidän juuri siitä että E-tilassa pysytään pelkän sähkön varassa niin pitkään kuin mahdollista.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 04.10.17 - klo:11:51
Oletusarvoisesti Passat GTE käynnistyy aina E-tilassa (mikäli tietyt ehdot täyttyvät kuten ajoakussa riittävästi varausta, ulkolämpötila sopiva, jne.) Kun auto on tuossa E-tilassa polttomottori ei käynnisty vaikka poljet kaasua kuinka pohjaan. Polttomoottori tulee mukaan ollessasi Hybrid-tilassa jos vaadit kaasulla ja tietysti GTEssa polttomoottori on päällä myös. Korjatkaa asiantuntijat jos olen väärässä. Omat kokemukset perustuvat vain koeajoihin joten ihan 100 varma en ole mutta jotenkin näin käsitin sen olevan.
Kyllä polttomoottori käynnistyy E-tilassakin, jos survoo kaasupolkimen pohjaan tai nostaa nopeuden riittävän korkeaksi.

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.10.17 - klo:11:57
Kyllä polttomoottori käynnistyy E-tilassakin, jos survoo kaasupolkimen pohjaan tai nostaa nopeuden riittävän korkeaksi.
Mun kaasujalka on sitten vissiin liian kevyt kun en ole saanut polttomoottoria heräämään E-tilassa  ;)

Valmisteleekohan jokin automatiikka tuon moottorin käynnistymisen, eli pitää nesteitä lämpimänä tms. koko ajan?

Topjanne

Mitä teillä muilla näyttää E-max-mittari, kun auto on seissyt koko työpäivän pihalla (noin 10 asteessa) ilman latausta, mutta akuissa on vielä varausta yli 30 km ajomatkalle? Minulla on nyt viimeaikoina näyttänyt vain muutamaa pykälää viidestä ja parin kiihdytyksen jälkeen jopa nollaa. Reservi lisääntyy pikkuhiljaa täyteen, mutta useamman kilometrin pitää ajella. Samaan aikaan akuston varaamiskyky (Charge) on vain noin puolet täydestä. Aamulla täydellä varauksella tallista lähtiessä ajomatka näyttää 50 km ja E-max täysiä sekä varaamiskyky tietenkin nollaa.

Lämmityslaite näyttäisi vievän ajomatkaa noin 10%, kun lämpötilaksi on säädetty 20 astetta, vaikka auto on ollut lämpimässä (noin 15 asteisessa) tallissa ja esilämmitetty 22 asteeseen latauksen päätteeksi. Puhaltimen nopeus ei vaikuta juurikaan ajomatkaan eikä näköjään istuinlämmitinkään.

biili_

Vaikka jäinkin miettimään mitä nuo E-max ja Charge oikein ovat, niin vastaan ainakin asian viereen.

Itse en ole E-rangen toiminnan logiikasta päässyt oikein perille, enkä kyllä sen takia pidä sitä minkäänlaisena luotettavana mittarina. Sen huomion olen tehnyt, että kesällä se näyttää startissa täydet 50km ja talvella sitten pakkasesta riippuen ~30..40km. Hytin lämmitys kiinni ja lukema nousee hyvin lähelle 50km. Lukema sitten hupenee ihan vaihtelevalla kulmakertoimella kun on liikkeessä oli kesä tai talvi. Koskaan en ole siis päässyt niitä kilometreja joita range on alussa näyttänyt, toki tämä voi sitten vahvasti riippua ajosta.

Jonkin sortin algoritmi siellä on arpomassa lukua, joka ei tule ainakaan hetkellisen tai keskiarvokulutuksen perusteella.

teräksenharmaa

Range taidetaan laskea aika suoraan ulkolämpötilasta ja ilmanvaihdon asetuksista. Maksimi sähköteho ja -lataus taas riippuvat akun lämpötilasta ja mahdollisesti myös lataustilasta.

fleetwood

Kovin viisas tuo laskenta ei ole; lämpimästä tallista lähtiessä range vaihtelee varsin mielivaltaisesti, huomioisiko tuo pysäyttäessä olleen ulkolämpötilan vai minkä.

Samoin potentiaalilukema ei päivity oikein, esimerkiksi tänään ajoon lähdettäessä ruudulla oli potentiaali +3, mutta kun pienen ajomatkan jälkeen kun sammutti ja uudelleenkäynnisti lämppärin, niin ruutuun tuli +7. Eihän tuo tietenkään mikään yllätys ole että lämmitin vie sähköä, mutta auto ei päivitä noita lukemia kovinkaan hyvin.
Passat GTE Variant

teräksenharmaa

Eiköhän se laskenta mene ihan ymmärrettävästi sen hetkisten olosuhteiden mukaan. Aika hankalaksi homma menisikin, jos pitäisi arvailla tuleva sää.

fleetwood

No siinähän se onkin kun se ei nimenomaan tee sitä, liikkeelle lähtiessä käytetään jotain muuta tietoa kuin sen hetkistä ulkolämpötilaa ja lukemaa päivitetään liian laiskasti. Lopputuloksena on sitten se että seuraavassa startissa rangea häviää ikäänkuin selittämättömästi kymmenen kilometriä siitä mitä näytettiin pysäytettäessä.
Passat GTE Variant

Topjanne

Mulla on parin viikon ajan aamuisin näyttänyt poikkeuksetta 50km tai jopa 51km rangea, kunhan puhallin on pois päältä. Se pysyy yleensä muuttumattomana useita kilometrejä varsinkin taajamanopeudessa, mutta heti kun laittaa puhaltimen päälle, niin range putoaa noin 5km. Eli havaintojeni mukaan range arvioidaan varauksen ja ulkolämpötilan (tai tallin lämpötilan) mukaan huomioiden mahdollisesti päällä olevat sähkölaitteet. Jonkun tiedon mukaan käyttäisi apuna myös viimepäivien toteutumia.

Mika2

LainaaNo siinähän se onkin kun se ei nimenomaan tee sitä, liikkeelle lähtiessä käytetään jotain muuta tietoa kuin sen hetkistä ulkolämpötilaa ja lukemaa päivitetään liian laiskasti.

Lämpömittari ilmeisesti pitää muistissa edellisen ajon viimeisen lämpötilalukeman. Ajoin -20 asteen pakkasella lämmitettyyn parkkihalliin. Tunnin kuluttua lähdin liikkeelle ja näytti edelleen samaa -20 lukemaa. Ulos ajaessa (muutaman minuutin aikana) lukema oli noussut -15 asteeseen, kunnes sitten taas ulos päästyä alkoi vähitellen laskea kohti todellista ulkolämpötilaa.

Kola

Onkohan jostain saatavilla Passat GTE:n suomen- tai englanninkielistä käyttöohjekirjaa pdf-tiedostona (tai miksei fyysisenäkin painoksena) edullisemmin kuin maahantuojalta tilaamalla (80e)?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 12.10.17 - klo:12:20
No siinähän se onkin kun se ei nimenomaan tee sitä, liikkeelle lähtiessä käytetään jotain muuta tietoa kuin sen hetkistä ulkolämpötilaa ja lukemaa päivitetään liian laiskasti. Lopputuloksena on sitten se että seuraavassa startissa rangea häviää ikäänkuin selittämättömästi kymmenen kilometriä siitä mitä näytettiin pysäytettäessä.
Jokainen pysäytys ja auton jäähtyminen luonnolisesti syö rangea.

Kinos

Onko joku asentanut subbarin GTE:n? Itsellä Dynaudio, mutta forumien mukaan puuttuu subbari, tosin esim Itävallan saitti väittää että GTE:ssä olis subbari

https://www.volkswagen.at/passat-gte/dynaudio

Mutta luultavasti sama teksti kun normi puolella.  8)

Pari Hollanti saitti löysin jossa oltas mietitty subbari  "johtokoteloon", mutta en äkkiseltään löytänyt niitä mistään myynnistä.

Kinos

Lainaus käyttäjältä: Kola - 13.10.17 - klo:22:36
Onkohan jostain saatavilla Passat GTE:n suomen- tai englanninkielistä käyttöohjekirjaa pdf-tiedostona (tai miksei fyysisenäkin painoksena) edullisemmin kuin maahantuojalta tilaamalla (80e)?

Koitin enkku saitilta latailla, mut ei antanut mun vin numerolla tehdä sitä.  :(

Itseä kiinnostaa myös saada joku enkku tai suomi versio, eli jos löydät jostain niin vinkkiä tännekin.  ;D

Kinos


petri

Kinos: Minulla myös Dynaudio GTE:ssä ja tilasin ebaystä orkkis subbarin. Virittelen sitä tällä viikolla tuonne konttiin :)

Vahvistin ja muut kilkkeet on samoja, koodaus pitää muuttaa. Laitan tänne viestiä miten kävi.

Kinos

Lainaus käyttäjältä: petri - 18.10.17 - klo:01:31
Kinos: Minulla myös Dynaudio GTE:ssä ja tilasin ebaystä orkkis subbarin. Virittelen sitä tällä viikolla tuonne konttiin :)

Vahvistin ja muut kilkkeet on samoja, koodaus pitää muuttaa. Laitan tänne viestiä miten kävi.

Saatko jotekin mahtumaan orkkiksen tuonne koteloon, vai laitatko konttiin... Eli laitas samalla kuvia lopputuloksesta. :)

"muut kilkkeet on samoja", eli tuleeko johdotus konttiin?

Tässä olis näppärä, mutta en äkkiseltään löytänyt mistään myynnistä. :(
http://www.integrated-sound.nl/s/75/Passat%20GTE



Topjanne

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 11.10.17 - klo:08:42
Mitä teillä muilla näyttää E-max-mittari, kun auto on seissyt koko työpäivän pihalla (noin 10 asteessa) ilman latausta, mutta akuissa on vielä varausta yli 30 km ajomatkalle? Minulla on nyt viimeaikoina näyttänyt vain muutamaa pykälää viidestä ja parin kiihdytyksen jälkeen jopa nollaa. Reservi lisääntyy pikkuhiljaa täyteen, mutta useamman kilometrin pitää ajella. Samaan aikaan akuston varaamiskyky (Charge) on vain noin puolet täydestä. Aamulla täydellä varauksella tallista lähtiessä ajomatka näyttää 50 km ja E-max täysiä sekä varaamiskyky tietenkin nollaa.

Lämmityslaite näyttäisi vievän ajomatkaa noin 10%, kun lämpötilaksi on säädetty 20 astetta, vaikka auto on ollut lämpimässä (noin 15 asteisessa) tallissa ja esilämmitetty 22 asteeseen latauksen päätteeksi. Puhaltimen nopeus ei vaikuta juurikaan ajomatkaan eikä näköjään istuinlämmitinkään.

Nyt ulkolämpötilan ollessa nollan tuntumassa E-max näyttää tyhjää ja Power-reservikin alle 100%, eikä juurikaan lisäänny puolen tunnin ajomatkan aikana. Tosin normaaliajossa ei huomaa mitään eroa. Onkohan noilla kaikilla mittareilla mitään käyttöä vai onko pelkkiä koristuksia?

Ja jos joku ihmettelee noita E-maxeja, Chargeja ja reservejä, niin ne näkyvät ilmeisesti vain digitaalisessa mittaristossa.

fleetwood

Kokolailla hyödyttömänä olen tuota E-maxia pitänyt. Se näyttää yleensä aina täyttä, paitsi kun akun lataustaso alkaa olla vähissä, sitten siitä alkaa häviämään palikat yksi kerrallaan ja sen jälkeen lähtee power-mittarin sininen kehä pienenemään. No, voihan siitä arvioida sen että koska polttomoottori on käynnistymässä, mutta siinä kaikki.

Auto kävi huollossa ja sen yhteydessä siihen ladattiin laadunparannuspäivityksenä uusi ohjelmistoversio hybridimoduuliin. Saa nähdä muuttuuko mikään.
Passat GTE Variant

TAG

Kilpailu ladattavissa hybrideissä on kovassa käynnissä.

GTE on jo jäänyt takamatkalle kilpailussa. Pitäisi saada sähkö Golfin parannukset akkuun aika nopeasti myös GTE puolelle.

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710312200499500_oa.shtml

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: TAG - 02.11.17 - klo:13:31
Kilpailu ladattavissa hybrideissä on kovassa käynnissä.

GTE on jo jäänyt takamatkalle kilpailussa. Pitäisi saada sähkö Golfin parannukset akkuun aika nopeasti myös GTE puolelle.

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710312200499500_oa.shtml
Olikohan testissä kaikissa autoissa lämmityslaite päällä samalle lämpötilalle säädettynä? Lämmityslaite vaikuttaa helposti ainakin 5 kilometriä. Ajotavalla ei omien kokemusten mukaan ole niin suurta merkitystä kuin lämmityksellä.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 02.11.17 - klo:15:44
Olikohan testissä kaikissa autoissa lämmityslaite päällä samalle lämpötilalle säädettynä? Lämmityslaite vaikuttaa helposti ainakin 5 kilometriä. Ajotavalla ei omien kokemusten mukaan ole niin suurta merkitystä kuin lämmityksellä.

Tämä on vaan oletus, mutta jos sama lenkki ajettiin Tukholman ympäristössä 15 asteen lämpötilassa kaikilla autoilla, niin luulisi, että samoilla asetuksilla ovat autot ajaneet. Eli suhteellinen ero säilyy todennäköisesti. Kian farkku tarjoaa testin mukaan uutena mallina 50% pidemmän sähkörangen. Hinta ei ole paha ja takuu 7v. Korea ei ollut maa, josta sähköautoilu lähti liikkeelle, mutta kovan vastuksen heittävät konservatiivisille ja perusteellisille saksalaisille pysyä kelkassa mukana. Positiivista sinänsä.

UltraMagnum

Millaisia mobiililaajakaista liittymiä olette GTE Passattiin laittaneet? Vai jaatteko puhelimesta nettiä autolle?
Kuinka nopeita yhteyksiä auto tukee?
Oletteko huomanneet eroa kuuluvuudessa/tiedonsiirtonopeudessa kun käytetään autoon asennettavaa sim-korttia verrattuna puhelimesta jaettuun yhteyteen.

Kinos

Kokemuksia -> Ostin Elokuun alussa käytetyn GTE:n ja nyt huideltu noin 6k, joista 4,5 k ajeltu maantieajoa, joka pääsääntöisesti on ajettu bensalla ja lyhyet ajot sähköllä. Latausta ei toistaiseksi ole himassa, joten kaupungissa lataillut Helenin kk-diilillä. Keskikulutus on Sprinmonitorin mukaan 5,05 litraa per 100 kilsaa, joka on omasta mielestä ihan kelpo suoritus. Tiguaanilla tai olla 8,8 litraa kesällä ja talvella saikin olla koko ajan tankilla Webaston vuoksi, joten jonkin verran on saatu kulutusta alas. Helenin kk-diili maksaa 30,00 e / kk ja riittää kivasti ainakin vielä omiin ajoihini keskustassa per kk.

Auto on kaikin puolin loistava, mutta yksi asia mikä itseäni häiritsee ehkä kaikkein eniten on etupään pito kiihdytystilanteessa, suttaa niin maan perhanasti, jos yrittää lähteä reippaammin liikkeelle. Pito-ongelma toistuu sekä kesä- että talvirenkailla, todella raivostuttava ominaisuus. Sen vuoksi on tullutkin ajeltua hissun kissun ja pihistellen. :D Renkaiden leveys 215, joten vahvasti harkinnut ensikesälle 235 nakkeja vaan sen vuoksi, että olisi himpun verran enemmän pitoa. Tiguaanissa oli 255 kesä- ja 235 talvinakit, eikä ikinä mitään ongelmia! :D Tosin tehoa vähemmän ja nelikko. :P


UltraMagnum

Mistä kannattaa tilata 16A latauskaapeli? Ulkomailta saa ilmeisesti edullisemmin.

fleetwood

Itse tilasin täältä: https://evconnectors.com/

Hinta oli kohtuullinen (kolmesataajajotain) ja latauslaitteessa on lämpötila-anturit ym suojajutut.  Hauskana yksityiskohtana latauslaite on identtinen auton mukana tulleen kanssa, paitsi että 16A ja johdot ovat mustia keltaisten sijaan.
Passat GTE Variant

qsla

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 14.11.17 - klo:12:32
Mistä kannattaa tilata 16A latauskaapeli? Ulkomailta saa ilmeisesti edullisemmin.

Tässä kun mielessä GTE farkun hankinta , niin mitäs kaikkia kaapeleita siellä sitten auton mukana tulee? En ole vielä kerinnyt paneutumaan asiaan sen paremmin. Ilmeisesti vain 10A kotilatauskaapeli? Sillä ilmeisesti latailee autoa useamman tunnin (Joka ei ole kyllä omalla kohdallani mikään ongelma) .. Katselin tuossa ,että olisi 32A kaapeleitakin, mutta mahtaako auto edes hyödyntää moista?
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy