Kirjoittaja Aihe: Passat GTE  (Luettu 92672 kertaa)

Poissa Kinos

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #480 : 02.10.17 - klo:10:44 »
Noissa kuvassasi ilmastoinnin sammuttaminen lisäsi rangea noin 20 prosettia, josta on aika tavalla matkaa aiemmin kertomaasi 60 prosenttiin.

Juu 20% tippuu heti ja ainakin itsellä akku alkaa sulaa todella rivakasti kun lämppärin jättää päälle.  :-\

Lämpimämmällä kelillä työmatkallani 9 kilsan aikana akku sulaa noin 10-11 kilsaa, kylmemmällä kelillä on nyt sulanut 25 kilsaa kun lämppäri on päällä. Mut joo jokaisella tietysti erilaiset työmatkat, ite jurruttelen 18-35 minsaa töihin ruuhkista ja ajoreitistä riippuen.


Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #481 : 03.10.17 - klo:11:29 »
Tyhmä kysymys (ja hakua ei osaa tietenkään käyttää) Mutta , mitenkäs GTE käyttäytyy kun lähtee kylmiltään ajelemaan ja päästelee sähkölla vaikka muutaman kilometrin ja lyö kaasun pohjaan? Bensamoottori herää rinnalle ja kaikki reilut  200hevosta käytettävissä? Mietin vain ,että ei kai kylmiltään olevaa bensamoottoria päästetä kiertämään punarajalle asti?
Itseäni kovasti poltellut Passat GTE ja tässä odotellutkin hieman josko Tiguan GTE tulisi myös tänne suomenmaalle myyntiin jossainvaiheessa...
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa UltraMagnum

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #482 : 04.10.17 - klo:11:51 »
mitenkäs GTE käyttäytyy kun lähtee kylmiltään ajelemaan ja päästelee sähkölla vaikka muutaman kilometrin ja lyö kaasun pohjaan? Bensamoottori herää rinnalle ja kaikki reilut  200hevosta käytettävissä?
Oletusarvoisesti Passat GTE käynnistyy aina E-tilassa (mikäli tietyt ehdot täyttyvät kuten ajoakussa riittävästi varausta, ulkolämpötila sopiva, jne.) Kun auto on tuossa E-tilassa polttomottori ei käynnisty vaikka poljet kaasua kuinka pohjaan. Polttomoottori tulee mukaan ollessasi Hybrid-tilassa jos vaadit kaasulla ja tietysti GTEssa polttomoottori on päällä myös. Korjatkaa asiantuntijat jos olen väärässä. Omat kokemukset perustuvat vain koeajoihin joten ihan 100 varma en ole mutta jotenkin näin käsitin sen olevan.

Itse pidän juuri siitä että E-tilassa pysytään pelkän sähkön varassa niin pitkään kuin mahdollista.

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.971
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #483 : 04.10.17 - klo:11:57 »
Oletusarvoisesti Passat GTE käynnistyy aina E-tilassa (mikäli tietyt ehdot täyttyvät kuten ajoakussa riittävästi varausta, ulkolämpötila sopiva, jne.) Kun auto on tuossa E-tilassa polttomottori ei käynnisty vaikka poljet kaasua kuinka pohjaan. Polttomoottori tulee mukaan ollessasi Hybrid-tilassa jos vaadit kaasulla ja tietysti GTEssa polttomoottori on päällä myös. Korjatkaa asiantuntijat jos olen väärässä. Omat kokemukset perustuvat vain koeajoihin joten ihan 100 varma en ole mutta jotenkin näin käsitin sen olevan.
Kyllä polttomoottori käynnistyy E-tilassakin, jos survoo kaasupolkimen pohjaan tai nostaa nopeuden riittävän korkeaksi.

Poissa UltraMagnum

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #484 : 04.10.17 - klo:12:15 »
Kyllä polttomoottori käynnistyy E-tilassakin, jos survoo kaasupolkimen pohjaan tai nostaa nopeuden riittävän korkeaksi.
Mun kaasujalka on sitten vissiin liian kevyt kun en ole saanut polttomoottoria heräämään E-tilassa  ;)

Valmisteleekohan jokin automatiikka tuon moottorin käynnistymisen, eli pitää nesteitä lämpimänä tms. koko ajan?

Poissa Topjanne

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #485 : 11.10.17 - klo:08:42 »
Mitä teillä muilla näyttää E-max-mittari, kun auto on seissyt koko työpäivän pihalla (noin 10 asteessa) ilman latausta, mutta akuissa on vielä varausta yli 30 km ajomatkalle? Minulla on nyt viimeaikoina näyttänyt vain muutamaa pykälää viidestä ja parin kiihdytyksen jälkeen jopa nollaa. Reservi lisääntyy pikkuhiljaa täyteen, mutta useamman kilometrin pitää ajella. Samaan aikaan akuston varaamiskyky (Charge) on vain noin puolet täydestä. Aamulla täydellä varauksella tallista lähtiessä ajomatka näyttää 50 km ja E-max täysiä sekä varaamiskyky tietenkin nollaa.

Lämmityslaite näyttäisi vievän ajomatkaa noin 10%, kun lämpötilaksi on säädetty 20 astetta, vaikka auto on ollut lämpimässä (noin 15 asteisessa) tallissa ja esilämmitetty 22 asteeseen latauksen päätteeksi. Puhaltimen nopeus ei vaikuta juurikaan ajomatkaan eikä näköjään istuinlämmitinkään.

Poissa biili_

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #486 : 11.10.17 - klo:20:12 »
Vaikka jäinkin miettimään mitä nuo E-max ja Charge oikein ovat, niin vastaan ainakin asian viereen.

Itse en ole E-rangen toiminnan logiikasta päässyt oikein perille, enkä kyllä sen takia pidä sitä minkäänlaisena luotettavana mittarina. Sen huomion olen tehnyt, että kesällä se näyttää startissa täydet 50km ja talvella sitten pakkasesta riippuen ~30..40km. Hytin lämmitys kiinni ja lukema nousee hyvin lähelle 50km. Lukema sitten hupenee ihan vaihtelevalla kulmakertoimella kun on liikkeessä oli kesä tai talvi. Koskaan en ole siis päässyt niitä kilometreja joita range on alussa näyttänyt, toki tämä voi sitten vahvasti riippua ajosta.

Jonkin sortin algoritmi siellä on arpomassa lukua, joka ei tule ainakaan hetkellisen tai keskiarvokulutuksen perusteella.

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.971
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #487 : 11.10.17 - klo:20:28 »
Range taidetaan laskea aika suoraan ulkolämpötilasta ja ilmanvaihdon asetuksista. Maksimi sähköteho ja -lataus taas riippuvat akun lämpötilasta ja mahdollisesti myös lataustilasta.

Poissa fleetwood

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 449
  • Passat GTE Variant
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #488 : 12.10.17 - klo:11:13 »
Kovin viisas tuo laskenta ei ole; lämpimästä tallista lähtiessä range vaihtelee varsin mielivaltaisesti, huomioisiko tuo pysäyttäessä olleen ulkolämpötilan vai minkä.

Samoin potentiaalilukema ei päivity oikein, esimerkiksi tänään ajoon lähdettäessä ruudulla oli potentiaali +3, mutta kun pienen ajomatkan jälkeen kun sammutti ja uudelleenkäynnisti lämppärin, niin ruutuun tuli +7. Eihän tuo tietenkään mikään yllätys ole että lämmitin vie sähköä, mutta auto ei päivitä noita lukemia kovinkaan hyvin.
Passat GTE Variant

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.971
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #489 : 12.10.17 - klo:11:44 »
Eiköhän se laskenta mene ihan ymmärrettävästi sen hetkisten olosuhteiden mukaan. Aika hankalaksi homma menisikin, jos pitäisi arvailla tuleva sää.

Poissa fleetwood

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 449
  • Passat GTE Variant
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #490 : 12.10.17 - klo:12:20 »
No siinähän se onkin kun se ei nimenomaan tee sitä, liikkeelle lähtiessä käytetään jotain muuta tietoa kuin sen hetkistä ulkolämpötilaa ja lukemaa päivitetään liian laiskasti. Lopputuloksena on sitten se että seuraavassa startissa rangea häviää ikäänkuin selittämättömästi kymmenen kilometriä siitä mitä näytettiin pysäytettäessä.
Passat GTE Variant

Poissa Topjanne

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #491 : 12.10.17 - klo:15:25 »
Mulla on parin viikon ajan aamuisin näyttänyt poikkeuksetta 50km tai jopa 51km rangea, kunhan puhallin on pois päältä. Se pysyy yleensä muuttumattomana useita kilometrejä varsinkin taajamanopeudessa, mutta heti kun laittaa puhaltimen päälle, niin range putoaa noin 5km. Eli havaintojeni mukaan range arvioidaan varauksen ja ulkolämpötilan (tai tallin lämpötilan) mukaan huomioiden mahdollisesti päällä olevat sähkölaitteet. Jonkun tiedon mukaan käyttäisi apuna myös viimepäivien toteutumia.

Poissa Mika2

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #492 : 12.10.17 - klo:20:18 »
Lainaus
No siinähän se onkin kun se ei nimenomaan tee sitä, liikkeelle lähtiessä käytetään jotain muuta tietoa kuin sen hetkistä ulkolämpötilaa ja lukemaa päivitetään liian laiskasti.

Lämpömittari ilmeisesti pitää muistissa edellisen ajon viimeisen lämpötilalukeman. Ajoin -20 asteen pakkasella lämmitettyyn parkkihalliin. Tunnin kuluttua lähdin liikkeelle ja näytti edelleen samaa -20 lukemaa. Ulos ajaessa (muutaman minuutin aikana) lukema oli noussut -15 asteeseen, kunnes sitten taas ulos päästyä alkoi vähitellen laskea kohti todellista ulkolämpötilaa.

Paikalla Kola

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #493 : 13.10.17 - klo:22:36 »
Onkohan jostain saatavilla Passat GTE:n suomen- tai englanninkielistä käyttöohjekirjaa pdf-tiedostona (tai miksei fyysisenäkin painoksena) edullisemmin kuin maahantuojalta tilaamalla (80e)?

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.971
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #494 : 13.10.17 - klo:23:18 »
No siinähän se onkin kun se ei nimenomaan tee sitä, liikkeelle lähtiessä käytetään jotain muuta tietoa kuin sen hetkistä ulkolämpötilaa ja lukemaa päivitetään liian laiskasti. Lopputuloksena on sitten se että seuraavassa startissa rangea häviää ikäänkuin selittämättömästi kymmenen kilometriä siitä mitä näytettiin pysäytettäessä.
Jokainen pysäytys ja auton jäähtyminen luonnolisesti syö rangea.

Poissa Kinos

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #495 : 13.10.17 - klo:23:18 »
Onko joku asentanut subbarin GTE:n? Itsellä Dynaudio, mutta forumien mukaan puuttuu subbari, tosin esim Itävallan saitti väittää että GTE:ssä olis subbari

https://www.volkswagen.at/passat-gte/dynaudio

Mutta luultavasti sama teksti kun normi puolella.  8)

Pari Hollanti saitti löysin jossa oltas mietitty subbari  "johtokoteloon", mutta en äkkiseltään löytänyt niitä mistään myynnistä.

Poissa Kinos

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #496 : 13.10.17 - klo:23:21 »
Onkohan jostain saatavilla Passat GTE:n suomen- tai englanninkielistä käyttöohjekirjaa pdf-tiedostona (tai miksei fyysisenäkin painoksena) edullisemmin kuin maahantuojalta tilaamalla (80e)?

Koitin enkku saitilta latailla, mut ei antanut mun vin numerolla tehdä sitä.  :(

Itseä kiinnostaa myös saada joku enkku tai suomi versio, eli jos löydät jostain niin vinkkiä tännekin.  ;D

Poissa Kinos

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #497 : 13.10.17 - klo:23:23 »
Tossa vielä linkki enkku saitille

http://www.volkswagen.co.uk/owners/manuals

Poissa petri

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 85
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #498 : tänään kello 01:31 »
Kinos: Minulla myös Dynaudio GTE:ssä ja tilasin ebaystä orkkis subbarin. Virittelen sitä tällä viikolla tuonne konttiin :)

Vahvistin ja muut kilkkeet on samoja, koodaus pitää muuttaa. Laitan tänne viestiä miten kävi.

Poissa Kinos

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Passat GTE
« Vastaus #499 : tänään kello 22:19 »
Kinos: Minulla myös Dynaudio GTE:ssä ja tilasin ebaystä orkkis subbarin. Virittelen sitä tällä viikolla tuonne konttiin :)

Vahvistin ja muut kilkkeet on samoja, koodaus pitää muuttaa. Laitan tänne viestiä miten kävi.


Saatko jotekin mahtumaan orkkiksen tuonne koteloon, vai laitatko konttiin... Eli laitas samalla kuvia lopputuloksesta. :)

"muut kilkkeet on samoja", eli tuleeko johdotus konttiin?

Tässä olis näppärä, mutta en äkkiseltään löytänyt mistään myynnistä. :(
http://www.integrated-sound.nl/s/75/Passat%20GTE



 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi