Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

makelja

#6810
Lainaus käyttäjältä: petaso - 26.12.24 - klo:01:16Kuka tietää osanumeron digimittaristolle 2/20 valmistetulle facelift gte:lle. Radion näyttö on kahdella nupilla, jos sillä on jotain merkitystä.


3G0920324B
Tuollaisella numerolla omani aikoinaan hankin. Autoni oli 04/20 valmistettu ja radiossa kaksi nappia.
https://www.ebay.de/itm/313908200717 Tämä myyjä. Maksoin 399e.

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: mikesierra - 04.01.25 - klo:14:10Noniin, ensimmäinen viesti foorumille. Tullut jo aikansa seurailtua tätä mutta nyt iski sellanen probleema omaan GTE:n mihin ei vastausta löytyny.
Eli lämpimän ilman tulo loppui hanttarin puolelta kokonaan.
Tälläsiä vikakoodeja tarjoaa VCDS:llä:

"328196 - Motor for Right Temperature Flap
          B108D 71 [00001000] - Actuator Stuck"
Tämä lienee helppo kun tutkii moottorin ja sen toiminnan.

"1179907 - Control Module for HV-Heater
          B1581 29 [00001001] - Signal Implausible"
Tämä on vähän kinkkisempi kun ei anna siellä output testeissä edes tota HV-heateria "ajaa" yhtään tulee heti että aborted due safety reasons.

Eli löytyykös kellään vastaavia kokemuksia taikka apuja?
Todennäköisesti tuo viimeinen vikakoodi on tuohon viallisen läppämoottoriin liittyvä ja sen ansioista et pysty ajamaan output testiä.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

petaso

Lainaus käyttäjältä: makelja - 04.01.25 - klo:15:493G0920324B
Tuollaisella numerolla omani aikoinaan hankin. Autoni oli 04/20 valmistettu ja radiossa kaksi nappia.
https://www.ebay.de/itm/313908200717 Tämä myyjä. Maksoin 399e.
Uskaltaako luottaa jos myyjät sanoo että tuote on uusi. Useilta tahoilta sain vähän vihiä että käytettyjä ei saa oikein muualla kuin merkkarilla naitettua autoon. Ja täällä Kajaanista merkkari ei älyä asialle mitään. Pitäs jonnekki ajaa täältä.

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: petaso - 04.01.25 - klo:21:29Uskaltaako luottaa jos myyjät sanoo että tuote on uusi. Useilta tahoilta sain vähän vihiä että käytettyjä ei saa oikein muualla kuin merkkarilla naitettua autoon. Ja täällä Kajaanista merkkari ei älyä asialle mitään. Pitäs jonnekki ajaa täältä.

Olen itse henkilökohtaisesti adaptoinut tuon mittariston makeljan autoon. Se oli ainakin uusi. Se minkä tarjosin sinulle sähköpostiin oli uusi mittaristo volkkarilta joka on ainoa jonka voin taata että on uusi. Toki voin asentaa ja adaptoida minkä tahansa mittariston mutta se edellyttää sitä että se on uusi ja käyttämätön. Jos sen tilaat muualta kuin minulta, jää varaosan vastuu sopivuudesta sinulle.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

petaso

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 04.01.25 - klo:22:04Olen itse henkilökohtaisesti adaptoinut tuon mittariston makeljan autoon. Se oli ainakin uusi. Se minkä tarjosin sinulle sähköpostiin oli uusi mittaristo volkkarilta joka on ainoa jonka voin taata että on uusi. Toki voin asentaa ja adaptoida minkä tahansa mittariston mutta se edellyttää sitä että se on uusi ja käyttämätön. Jos sen tilaat muualta kuin minulta, jää varaosan vastuu sopivuudesta sinulle.
No niinhän se luonnollisesti vastuu jää minulle jos itse hankin jostain. Merkkarilla ymmärrettävästi vaan aika suolainen hinta. Toinen sitten matka ajaa etelään on turhan pitkä. Jään tosiaan pohtimaan tilannetta. En muista vastasinko postilla sinulle, kiitos tarjouksesta.

Cregi

Mitäs ongelmaa voisi olla, kun ei kuskin ovi ja vasen takaovi mene lukkoon? Takaoven sain lukkoon kääntämällä sen fyysisesti avaimella kiinni oven sisäpuolelta, etuovessa tuota avaimenreikää en löytänyt. Onko se siinä kahvan oikealla sen pienen muovin alla? en kehdannut alkaa repimään.


jrwfi

Hankin 2018 pre-fl GTE:hen toisen latauskaapelin, että voi pitää toista autossa ja toista pysyvästi latauslaitteessa kiinni. Kyseessä https://www.amazon.de/dp/B08B3W8JSS eli Deltaco Type 2, 3-phase 32A 22kW. Auto ei valita mitään, mutta taloyhtiön latausasema (Plugit Finland) näyttää vikavaloa. Auton alkuperäinen, ohuempi keltainen vastaava kaapeli toimii edelleen normaalisti.

Osaako kukaan lonkalta sanoa että väärät speksit kaapelissa? Tiedän että ylimitoitettu, mutta ajatuksena että seuraava auto on kuitenkin täyssähkö.

Kaapeli64

Saatko testattua toisella autolla että onko sama juttu? Entä toisella latausasemalla? Jos kaikilla sama juttu, niin voihan se olla että kaapeli on sitten rikki. Mutta jos se toimii toisen auton tai toisen latauslaitteen kanssa, niin sitten se vika voi olla vastapään liittimessäkin joka toimii vähä nilkuttamalla. Miksei se uuden kaapelin liitinkin voi olla toleranssien puolesta "rajatapaus" ja ei sen takia toimi. Ihan hirveästihän näissä itse kaapeleissa ei variaatioita ole sen suhteen että varsinaisia yhteensopivuusongelmia pääsisi tulemaan edes teoriassa, jos vaan on tehty niinkuin pitää. Sillä kannattaa vähän kokeilla ristiin eri latausasemia ja autoja vasten niin että saa selvitettyä missä se vika on.

mikesierra

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 04.01.25 - klo:20:05Todennäköisesti tuo viimeinen vikakoodi on tuohon viallisen läppämoottoriin liittyvä ja sen ansioista et pysty ajamaan output testiä.

Moi!

Eipä ollut, läppämoottori pelaa ihan moitteettomasti kun repäisin hanskalokeron irti ja tutkin sitä. Ja nyt on tosiaan se läpppämoottorin vikakoodi kadonnut ja tämä:" 1179907 - Control Module for HV-Heater  B1581 29 [00001000] - Signal Implausible " jäänyt päälle... Kummallista, tarvinnee varata aikaa korjaamolta?



jugih

Lainaus käyttäjältä: mikesierra - 12.01.25 - klo:13:25Moi!

Eipä ollut, läppämoottori pelaa ihan moitteettomasti kun repäisin hanskalokeron irti ja tutkin sitä. Ja nyt on tosiaan se läpppämoottorin vikakoodi kadonnut ja tämä:" 1179907 - Control Module for HV-Heater  B1581 29 [00001000] - Signal Implausible " jäänyt päälle... Kummallista, tarvinnee varata aikaa korjaamolta?

Jos se osoittautuu et hv-heater on paskana, niin suosittelen hommaamaan sen purkuosana. Uutena maksaa tietenkin käden ja jalan.
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

duke7

Tullut nyt tammikuussa kaksi kertaa herja "12V akku ei lataudu jne" joka häviää kun käynnistää uudelleen. Molemmat kerrat aamulla kun auto 10A laturissa ja ajastettu viimeisen 20% lataus sekä lämmitys sähköllä ajastettuna. Muistan aiemmilta talvilta että tullut kerran tai kaksi joskus.
Onko tietoa/arvausta mistä tuo kertoo? DC-DC muuntajaan voisi kai viitata tai sitten vain tulkitsee turhan herkästi jotain olevan vialla.

ZimKork

^ Onko 12V akku kuinka vanha? Nämähän kannattaa uusia about neljän vuoden välein.

duke7

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 21.01.25 - klo:10:25^ Onko 12V akku kuinka vanha? Nämähän kannattaa uusia about neljän vuoden välein.
2 vuotta sitten vaihdettu Boschin AGM. Ei kai sen vielä pitäisi hajoilla

Jultsu

Kyllähän noita muita ketjuja (id3 tai id4 tjsp) lukiessa on saanut sellaisen käsityksen että 12v akut on näissä patterivehkeissä kulutustavaraa, saa vaihtaa yhtä tiuhaan kuin tuulilasin pyyhkijöitä. Johtuneeko tuo sitten siitä että sitä 12v akkua pidetään ehdoin tahdoin vajaalla latauksella jolloin ne lyijylevyt pääsee sulfatoitumaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Carl0s

Ittellä herjaili tuota samaa joulukuun alussa - juurikin samoin että aamulla auto laturista ja matkaan. Tuossa kun vika oli päällä katoin obd11 vikakoodit:


Vähänhän tuo jännite 11.8v vaikuttaa alhaiselta. Akun taisin vaihtaa -23 syksyllä ja kun tuolta patterinhallinnasta kävi katsomassa väitti että 95% varauksella 62Ah akussa olisi kuitenkin 45Ah käytettävissä.

EDIT: Kuva ei jostain syystä näy https://ibb.co/N6fwwL6

ZimKork

Onkohan akkujen vaihdossa koodattu akku oikein?

duke7

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 21.01.25 - klo:17:52Onkohan akkujen vaihdossa koodattu akku oikein?
Pitäis sen olla, luottopajalla vaihdatin. Pitää tarkistaa tuo kunhan ehdin.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 21.01.25 - klo:13:43Kyllähän noita muita ketjuja (id3 tai id4 tjsp) lukiessa on saanut sellaisen käsityksen että 12v akut on näissä patterivehkeissä kulutustavaraa, saa vaihtaa yhtä tiuhaan kuin tuulilasin pyyhkijöitä. Johtuneeko tuo sitten siitä että sitä 12v akkua pidetään ehdoin tahdoin vajaalla latauksella jolloin ne lyijylevyt pääsee sulfatoitumaan.
Olen noita lankoja myös lukenut ja ei näiden plugarien kanssa ole noin pahoja ongelmia ollut noin nopeasti. Lähinnä näissä voi 12V akku olla ihan kuollut ennen kuin oireilee koska ladataan niin paljon eikä tule startilla testiä akulle.

peped

Lainaus käyttäjältä: Cregi - 06.01.25 - klo:21:05Mitäs ongelmaa voisi olla, kun ei kuskin ovi ja vasen takaovi mene lukkoon? Takaoven sain lukkoon kääntämällä sen fyysisesti avaimella kiinni oven sisäpuolelta, etuovessa tuota avaimenreikää en löytänyt. Onko se siinä kahvan oikealla sen pienen muovin alla? en kehdannut alkaa repimään.

Taitaa ainakin takaovien lukkomoottoreita olla mennyt aika monella vaihtoon, itselläni myös. Alkoi sillain että satunnaisesti ei mennyt lukkoon, ja/tai auennutkaan kuin sisäpuolen kahvasta. Lopulta ei mennyt lukkoon ollenkaan. Tämä tosiaan toki vain toisessa takaovessa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

hece

Kuinka teillä kuluu ajoakkua hybridikäytössä näin talvisin? Tuntuu että vaikkei sähköllä ajaisikaan sitä kuluu reippaasti. Ja kun kotona ei vielä lataus onnistu, niin yrittäisi vähän pitää varausta ylempänä. Tietysti startin jälkeen auto on e-modessa, mutta myös normaali "sähkön optimaalinen käyttö" hybridimoodi syö nopsaan akun. Kun klikkaa "varaustilan ylläpito" pysyy virta toki paremmin, mutta siltikin tuntuu että bensaa kuluu suhteettoman paljon pätkäajossa. Ikään kuin auto käyttäisi virtaa ohi kirjanpidon auton ja akun lämmitykseen väkisin, joka sitten kostautuu kun ei pääsee latailemaan usein vaan joutuu bensalla lataamaan joka tuntuu tökkivänä vedon vaihteluna. Muutenkin kylmällä akulla lataus sahaa edes takaisin, ja kulutus-näyttöä seuraamalla näkee kuinka vuorotellen ladataaan, ja vuorotellen mennään sähköllä, moottorin samalla käydessä. Mitä järkeä ylipäätään edetä sähkövoimin "moottorijarrulla" eli bensankulutus nollilla?

Auto on FL -21 ja kilsoja kohta 160 tkm. Edellinen omistaja on tälla ajanut paljon sähköllä ja kapasiteettia tuntuisi olevan täydestä tyhjään ajon, sekä obd11 -lukemien perusteella noin 80%. Kennojen väliset jännitteet olivat kuitenkin pieniä.

ZimKork

Hybridi-moodi kuluttaa akkua kyllä kunnes se on niin lopuillaan että bensalla mennään koko ajan, GTE moodi pitelee sitä varausta paremmin yllä.

Atlas

Onko tämä hecen havainto normaalia käytöstä? "...lataus sahaa edes takaisin, ja kulutus-näyttöä seuraamalla näkee kuinka vuorotellen ladataaan, ja vuorotellen mennään sähköllä, moottorin samalla käydessä."

Omassa vm.-20 olen seurannut samaa käytöstä, jolloin bensan ja sähkön kulutus vaihtelee nopealla tahdilla esim. välillä -20 kwh ja 16 l/100km <-> 28 kwh ja 0 l/100km moottoritiellä tasaista nopeutta ajaessa. Auto toistaa tuota sykliä n. 15 sekunnin välein ja aina kun bensan syöttö katkeaa, tuntuu autossa nykäisy. Muutamilla kerroilla vaihto akun pidosta purulle tai ajomoodin vaihto hetkeksi sähkölle on vaikuttanut rauhoittaneen humpaamisen, mutta välillä noilla ei ole ollut vaikutusta tai ei ole edes antanut vaihtaa sähkölle.

Onko tämä järjettömältä tuntuva käytös kuitenkin normaalia vai onko joku anturi rikki tai bitti poikittain?

hece

Ajelin taas viikonloppuna matkaa. Moodina "varauksen ylläpito" eli Hybrid ja painaa ratasta kerran. Akussa virtaa ~30%, ulkolämpötila -3, akku lämmin (oli hitaassa latauksessa muutaman tunnin), moottori myös lämmin. Nopeutta vakkarilla ~85 km/h, about tasaista ja pari kuvaa tilanteesta:
 - "lataus" : -11.9 kWh/100km ja 16.2 l/100km. Moottori käy ja D6 sisässä.
 - "kulutus" : 44.5 kWh/100km ja 0.0 l/100km. Moottori käy, ja D6 sisässä.

Tällaisia syklejä tosiaan käy, kuten Atlaskin tuossa kuvaili, ehkä tuollaiseen 15s välein. Ehkä tämä sitten on hyötysuhteen kannalta parasta mahdollista energian käyttöä kun on tarkoitus pitää akun varaus suunnilleen aisoissa. En tosin ymmärrä miksi moottorissa pitää mäntien liikkua jos bensaa ei syötetä ja edetään sähköllä?

Tosin, tätä käy ainakin myös kun akku on tyhjänä ja kylmänä, ja pitäisi saada virtaa lisää. Tällöin myös vihreä charge-limit vaihtelee. Latauksen ollessa päällä se hiljalleen nousee ylemmäs (eli maksimi-latausvirta pienenee), ja taas kun lataus ei ole päällä, se palautuu alemmas (isompaan maksim-latausvirtarajaan). Ehkä lämmöt käyttäytyy kylmässä akussa epätasaisesti ja näillä haetaan tasaista lämpökäyttäytymistä.

Luulen että kylmän (-10 alaspäin) kova virrankulutus (ja siten bensalla lataustarve) tyhjällä akulla johtuu kovasta sähkölämmityksestä kun pyynti on esim 22 C. Auto priorisoi lämmön eikä odottele moottorilta saatavaa ilmaista lämpöä. Tätä käy myös vaikka webastolla on autoa jo lämmitetty. Rasittaavaa säädellä lämpöä edes takaisin.

Maahine

Kysymys tietäjille... Nuorensin GTE:tä ja vanhassa -16 mallissa sähköisen takaluukun sai avattua ja suljettua kaukosäätimellä. Uudenmassa -21 mallissa luukku kyllä avautuu kakella mutta ei sulkeudu.

Onko kyseessä vika vai jokin uusi turvaominaisuus koska takaluukku sulkeutuu kuljettajan ovestakin vain koko ajan napista vetämällä kun vanhassa riitti matkaan lähetys!?

Jacce75

Kyllä se turvaominaisuus näissä uudrmmissa on. Toimintaa ei ole mahdollista muokata koodauksella.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy