Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 24.04.21 - klo:10:12
Itsellä vm. -16 Passatissa sama ongelma kesäkaudella. Valittelin aiemmin toiseen ketjuun http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34300.msg678275#msg678275, mutta en ole innostunut vielä purkamaan luukun sisäpuolta. Vettä valuu tuon linkin takana olevassa kuvassa näkyvän läpiviennin kautta (kun tulpan nyppää irti) ja myös luukun sisäpuolisten verhoilumuovien liitoskohdasta. Takaluukun alareunassa on kaksi muovinastaa ja keskellä kumitulppa. Olen rassannut naulalla tuota kumitulppaa ja poistanut toisen muovinastan (pitäisi napata varmaan toinenkin pois), mutta tilalle jää suojaamaton reikä. Vesi ehkä poistuu aavistuksen paremmin, mutta jostain sitä vettä pääsee silti luukun sisälle.

Tuolla toisessa ketjussahan oli mainittu, että jossain tapauksessa homma oli korjautunut lisäjarruvalon uudelleenasennuksella. Itsekin olen tutkaillut, voisiko syy olla siinä, mutta mielestäni valo on kyllä tiukasti kiinni. Toisaalta lisäjarruvalosta on pimentynyt pari lediä, että voihan sinne päästä kosteutta jostain... Mutta silmämääräisesti ei näy mitään isoja rakoja eikä kosteutta takavaloissa tai lisäjarruvalossa.

Kiitos vastauksesta, ei näköjään ole ihan ainutlaatuinen ongelma vaikka aika vähän keskustelua onkin. Jatketaan aiheeseen liittyvässä ketjussa.

vail

Pitäisi napata etukaiuttimen signaali linjamuuntimelle. Vm. 2017 GTE Dynaudiolla.

Muuten niin nätti homma ottaa suoraan vahvistimen perästä johtokimpusta, mutta mistään ei löydy johtokaaviota, eikä viitsisi vielä purkaa ovipaneelia ettei vaan mene muovitinksit rikki.

Ei löydy googlettamalla suomen, englannin eikä saksan kielellä. Löytyisikö täältä tietoa kaiutinjohtojen väreistä?
Passat GTE

Antore

Lainaus käyttäjältä: vail - 27.04.21 - klo:10:14
Pitäisi napata etukaiuttimen signaali linjamuuntimelle. Vm. 2017 GTE Dynaudiolla.

Muuten niin nätti homma ottaa suoraan vahvistimen perästä johtokimpusta, mutta mistään ei löydy johtokaaviota, eikä viitsisi vielä purkaa ovipaneelia ettei vaan mene muovitinksit rikki.

Ei löydy googlettamalla suomen, englannin eikä saksan kielellä. Löytyisikö täältä tietoa kaiutinjohtojen väreistä?

Eikö Erwinistä löydy johtokaaviotkin?

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

vail

Lainaus käyttäjältä: Antore - 27.04.21 - klo:11:16
Eikö Erwinistä löydy johtokaaviotkin?

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Onko tuo maksullinen? Katsoin rekisteröitymissivua mutta yksityisasiakkaanakin pyytää ilmoittamaan yrityksen nimen ja yritysmuodon.
Passat GTE

M_M

On se maksullinen, tunnin käyttöoikeus maksaa kympin luokkaa. Siinä tunnissa voi sitten ladata kaiken mahdollisen omaan autoonsa liittyvän materiaalin pdf-muotoisena ja lueskella kaikessa rauhassa.

Rekisteröityä voi myös yksityisasiakkaana, ei ole pakko olla yritystä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

duke7

Mielipiteitä mitkä levyt ja palat kannattaisi laittaa taakse? Marmorilta VW:n economyt on 194 â,¬ koko sarja taakse ja Brembon levyt + palat saisi autodocista vähän halvemmalla.
Toki noita merkkejä ja malleja on vaikka miten paljon tarjolla.

vail

Lainaus käyttäjältä: vail - 27.04.21 - klo:10:14
Pitäisi napata etukaiuttimen signaali linjamuuntimelle. Vm. 2017 GTE Dynaudiolla.

Muuten niin nätti homma ottaa suoraan vahvistimen perästä johtokimpusta, mutta mistään ei löydy johtokaaviota, eikä viitsisi vielä purkaa ovipaneelia ettei vaan mene muovitinksit rikki.

Ei löydy googlettamalla suomen, englannin eikä saksan kielellä. Löytyisikö täältä tietoa kaiutinjohtojen väreistä?

Itse itselleni vastaten; johtokimpussa on parikaapelina kierteelle niputettuna jokaisen kaiuttimen +/- kaapelit. Etukaiuttimien bassoille menee paksummat johdot kuin mideille ja diskanteille. Ruskea/valkoinen on FR+ ja Punainen/valkoinen on FR-. Noista nappasin signaalin linjamuuntimelle ja subi lähti heti rokkaamaan. Kontin pohjan alle mahtuu GTE:ssä nätisti 20 litrainen suorakulmaisen puolisuunnikkaan muotoinen kotelo.

Akun kengän kun käyttää irti niin auto näyttää käynnistävän kaikki mahdolliset apulaitteiden vikavalot. Pienen tovin jälkeen yksi kerrallaan sammuivat pois onneksi.
Passat GTE

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.04.21 - klo:12:14
Mielipiteitä mitkä levyt ja palat kannattaisi laittaa taakse? Marmorilta VW:n economyt on 194 € koko sarja taakse ja Brembon levyt + palat saisi autodocista vähän halvemmalla.
Toki noita merkkejä ja malleja on vaikka miten paljon tarjolla.

Itse laitoin viime kesäkuussa autodocilta tilatut brembot taakse. Koko satsi oli muistaakseni 109e silloin.

Bremboissa ei mielestäni ole mitään valittamista.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Milu

Minkälaisia akun kapasiteetteja saatte laskennallisesti seuraavalla tavalla?  Ajetaan sähköllä täydellä akulla niin kauan kun pääsee ja katsotaan lukemat kWh/100km ja ajetut kilometrit sillä hetkellä kun polttomoottori käynnistyy. Esim. Edellinen kerta moottorin käynnistyessä 19,5 kwh/100km ja 32km. Laskutoimitus 19,5 x 32/100 =6,24 kwh. Kyseessä 2017 -malli. Tyypilliset lukemat näin laskettuna on 6,2 - 6,3 kwh luokkaa. Myös uuden Passatin lukemat kiinnostaa.

Mielestäni meidän auton rangesta hävisi muutama kilometri jonkun päivityksen jälkeen. Siksi tätä kyselen.

passo_s

Passat GTE-20
Enpäs olekkaan ajanut tuolla tavalla pidempää matkaa. Auton naviin kun antaa osoitteen se jyvittää akun energian koko matkalle, kulutus jää mukavan alas, kesärengas ajoissani 5..5.5l.

duke7

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.04.21 - klo:17:02
Itse laitoin viime kesäkuussa autodocilta tilatut brembot taakse. Koko satsi oli muistaakseni 109e silloin.

Bremboissa ei mielestäni ole mitään valittamista.
Bremboihin olen päätymässä ja ajattelin samalla vaivalla laittaa myös eteen uudet. Mutta mutta, Brembo ei listaa minun auton PR-koodeja (edessä 1ZC ja takana 2EA) vaan kolme muuta vaihtoehtoja joista kaksi menee samoilla osilla tosin. Jurid taas listaa nämä PR-koodit sopiviksi noiden Brembon listaaminen kanssa. Eikös silloin pitäisi sopia myös Brembot? Halkaisijan nyt ajattelin vielä tarkistaa.
Mietin että jarru siis lienee sama kuin muissakin mutta PR-koodi on vähän harvinaisempi koska se määrää sinisen värin satuloihin.

alltrack2

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 30.03.21 - klo:16:13
Tähän kohtaan. Miten sinulla on avainten asetukset laitettu personointi valikossa? Automaattisesti vai käsin?

Jos automaattisesti niin toimii kyllä näissä kulkineissa niin päin persettä kuin voi :) Muuta käsin ja tallenna asetukset sieltä manuaalisesti avainkohtaisesti. Toimii huomattavasti luotettavammin.
Tosin sähköpenkin ja peilin säädöt välillä jää matkalle mutta radio yms. on toiminut yllättäen ihan jees.
Auto kävi viikon huollossa. Radion ohjainlaite vaihdettiin.
Radio jumii edelleen, eikä auto tunnista avaimia/käyttäjiä edelleenkään. Miten säädöt tallennetaan avaimiin manuaalisesti?
Jotain positiivista, listojen räminät saatu lopultakin pois. Nuo moniväri led listat koristepaneeleissa rämisi rakenteesta johtuen.
transporter -21
passat gte -20
ex multivan -17
ex passat alltrack 2.0 tdi -16
ex passat alltrack 2.0 tdi -14  ex crafter 2.0 tdi -15-19 5kpl
ex passat luxline 1.9 tdi -08
ex octavia elegance 2.0 tdi -06

Olbo

Lainaus käyttäjältä: Milu - 29.04.21 - klo:20:06
Minkälaisia akun kapasiteetteja saatte laskennallisesti seuraavalla tavalla?  Ajetaan sähköllä täydellä akulla niin kauan kun pääsee ja katsotaan lukemat kWh/100km ja ajetut kilometrit sillä hetkellä kun polttomoottori käynnistyy. Esim. Edellinen kerta moottorin käynnistyessä 19,5 kwh/100km ja 32km. Laskutoimitus 19,5 x 32/100 =6,24 kwh. Kyseessä 2017 -malli. Tyypilliset lukemat näin laskettuna on 6,2 - 6,3 kwh luokkaa. Myös uuden Passatin lukemat kiinnostaa.

Mielestäni meidän auton rangesta hävisi muutama kilometri jonkun päivityksen jälkeen. Siksi tätä kyselen.

Kaksi akullista koitin ja molemmilla kerroilla sain tuloksen 6,32kWh Kyseessä vuoden 2018 GTE
Toki eihän bensan kulutuskaan todellinen ole ajotietokoneella vaan todellinen yleensä hieman isompi, jopa +10%.
Eli jos tuohon sinun laskelmaan tekisi saman, (1,1*19,5) x 32/100 =6,86kwh

jarmoke

2018 GTE meni nyt huoltoon "vaihteiston lähellä olevan öljyvuodon" vuoksi - tätä tuntuu näissä olevan.
Samalla vaihtavat ilmastoinniin säädön paneelin kun siinä ei puhaltimen voimakkuuden manuaalisäädön ledit aina toimi.
No, kuitenkin.
Liisari kun on niin sain sijaisauton tilalle vuokraamosta, A4 TFSI 35 audi.

Onkohan tuossa Passatissa jotain vikaa, ohjainkulmat tms kun tuo Audi on niin helvetin paljon parempi ajaa. Tässä tampereen kehätiellä kun on aikamoiset urat niin pasaati "haki" koko ajan. Etenkin Nokian nastoilla, ajettavuus parani kyllä kun vaihtoi kesäkummit alle. Tässä Audissa on vastaavat Nokian nastat ja silti se on minun mieleastä parempi ajettava esim. tuossa ohitustiellä mitä pasaati kesärenkailla.

Pasaatissa on akut painona yms mutta se tuntuu huonolta selitykseltä, pitäisihän se alusta mitoittaa auton mukaan. Pitäsköhän olla sinne huoltoon yhteydessä ja kysyä onko A4 oikeasti noin helvetin paljon parempi ajettava ja pyytää tarkistaan rengaskulmat - tai jotain siitä passatista.

Mulla on kyllä aika tarkka perstuntuma ajoneuvoihin niin autoissa kuin moottoripyörissä, että kaikki ei ehkä koe ihan samalla tavalla noita eroja, mutta silti... ... ...

Milu

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 03.05.21 - klo:07:40
Kaksi akullista koitin ja molemmilla kerroilla sain tuloksen 6,32kWh Kyseessä vuoden 2018 GTE
Toki eihän bensan kulutuskaan todellinen ole ajotietokoneella vaan todellinen yleensä hieman isompi, jopa +10%.
Eli jos tuohon sinun laskelmaan tekisi saman, (1,1*19,5) x 32/100 =6,86kwh

Suunnilleen saman olet siis saanut kuin minäkin. Tosin kun itse kokeilin myös uudestaan en saanut kuin 21,0 kwh/100km ja 29km = 6,09 kwh. Lisäksi tässä häiritsee esim tämä vanha koeajo, josta saadaan 21,6kwh/100km ja  32+1=33km  = 7,13 kwh!!
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2016080922036342
Tuo 7kwh tuntuisi järkevämmältä kapasiteetilta kun akun koko on 9,9kwh. Tietysti en tiedä voiko tätä näin edes laskea,  eli tuleeko tässä jokin virhe?

Milu

Superb iV:n akun kapasiteetti alla olevassa testissä oli 9,71 kwh. 16,3 kWh/100km, 59,6km.
https://youtu.be/5Bh0OrkmAy0

Banned

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 03.05.21 - klo:16:06
Onkohan tuossa Passatissa jotain vikaa, ohjainkulmat tms kun tuo Audi on niin helvetin paljon parempi ajaa. Tässä tampereen kehätiellä kun on aikamoiset urat niin pasaati "haki" koko ajan. Etenkin Nokian nastoilla, ajettavuus parani kyllä kun vaihtoi kesäkummit alle. Tässä Audissa on vastaavat Nokian nastat ja silti se on minun mieleastä parempi ajettava esim. tuossa ohitustiellä mitä pasaati kesärenkailla.

Kannattaa tarkastaa. Oma passatti yllätti vakaudella vaikka alla on 235 kumit.
E90 bemari kiskoi kyllä jokaiseen uraan tuolla rengastuksella.
Passat GTE

makelja

Oma GTE menee kyllä kuin kiskoilla. Mutta alla on Eibachit ja kulmat on asennuksen yhteydessä laitettu kohdalleen. Ennen jousien asennusta en talvirenkailla huomannut mitään hakemista silloinkaan. Kesärenkaat on 235:t ja talvi 215:t.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Banned - 04.05.21 - klo:09:25
Kannattaa tarkastaa. Oma passatti yllätti vakaudella vaikka alla on 235 kumit.
E90 bemari kiskoi kyllä jokaiseen uraan tuolla rengastuksella.

Kysyin liikkeestä niin tarkistavat kuulemma nelipyöräsuuntauksen joka tapauksessa tuon operaation yhteydessä kun tekniikkapaketti käytetään irti. Saa nähdä tuleeko mitään muutosta.

E.e

Lainaus käyttäjältä: Milu - 03.05.21 - klo:18:21
Suunnilleen saman olet siis saanut kuin minäkin. Tosin kun itse kokeilin myös uudestaan en saanut kuin 21,0 kwh/100km ja 29km = 6,09 kwh. Lisäksi tässä häiritsee esim tämä vanha koeajo, josta saadaan 21,6kwh/100km ja  32+1=33km  = 7,13 kwh!!
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2016080922036342
Tuo 7kwh tuntuisi järkevämmältä kapasiteetilta kun akun koko on 9,9kwh. Tietysti en tiedä voiko tätä näin edes laskea,  eli tuleeko tässä jokin virhe?


2017 190tkm ajettu GTE obd11 avulla tarkkailtu ajon aikana häviävää energiaa: 18,4% prosenteissa ja 1,85kwh, joten siitä laskettuna laskennallinen kapasiteetti 10kwh mutta auto ei käytä kuin 94%->20% eli n.74%ja tuon perusteella käytettävissä olisi 7,4kwh. Menee suht lähelle näitä tässä ketjussa kerrottuja arvoja. Tosin tämän logauksen aikana lämpötila taisi olla 0 asteen tuntumassa tai pakkasella.
Täytyy vielä jossain kohtaa tallentaa koko rangen alueella kun ei välttämättä ole täysin tarkka tämä 18% alueen otos.

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.05.21 - klo:12:04
Bremboihin olen päätymässä ja ajattelin samalla vaivalla laittaa myös eteen uudet. Mutta mutta, Brembo ei listaa minun auton PR-koodeja (edessä 1ZC ja takana 2EA) vaan kolme muuta vaihtoehtoja joista kaksi menee samoilla osilla tosin. Jurid taas listaa nämä PR-koodit sopiviksi noiden Brembon listaaminen kanssa. Eikös silloin pitäisi sopia myös Brembot? Halkaisijan nyt ajattelin vielä tarkistaa.
Mietin että jarru siis lienee sama kuin muissakin mutta PR-koodi on vähän harvinaisempi koska se määrää sinisen värin satuloihin.
Vastaan itselleni kun löytyi tämä tieto erwinin manuaaleista. Eli PR-koodi 1ZC on samat jarrut kuin 1ZK ja 2EA on samat kuin 1KU. Erona vain sininen väri ensimmäisissä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: E.e - 04.05.21 - klo:21:53

2017 190tkm ajettu GTE obd11 avulla tarkkailtu ajon aikana häviävää energiaa: 18,4% prosenteissa ja 1,85kwh, joten siitä laskettuna laskennallinen kapasiteetti 10kwh mutta auto ei käytä kuin 94%->20% eli n.74%ja tuon perusteella käytettävissä olisi 7,4kwh. Menee suht lähelle näitä tässä ketjussa kerrottuja arvoja. Tosin tämän logauksen aikana lämpötila taisi olla 0 asteen tuntumassa tai pakkasella.
Täytyy vielä jossain kohtaa tallentaa koko rangen alueella kun ei välttämättä ole täysin tarkka tämä 18% alueen otos.
Plugareissa kai pidetään isompia marginaaleja kuin täyssähköissä koska näitä ladataan täyteen ja puretaan tyhjäksi useammin. Jonkun auton spekseissä kapasiteetti oli ilmoitettu nettona ja bruttona jopa.
Ihan järkeviltä nuo arvot kuulostaa. Saattaa olla että kesällä antaa jopa vähän enemmän kapasiteettia käyttöön.

Supera

hei,

uutena jäsenenä toivon ajatuksianne tukemaan siirtymistäni VW-joukkueeseen.

Olen hankkimassa 2019-20 vuosimallin GTE Varianttia, noin 10-20000 kilsoilla. Tarjontaa on aika lailla,
esim Autotallissa yli 60 yksilöä.

Mistä johtuu ko mallien suuri tarjonta, vaihtoehtoja on todella reilusti. Ulkomaantuontia ?
Vastaavan ikäinen bensaversio (R) on samoissa hinnoissa, GTE kuitenkin lähdoltään kalliimpi, miksi ?

Mulla on lähes 20v takaa VAGn autoista viimeinenkokemus silloisesta V6 koneella olevasta Audin A6sta. Mikään automerkki ei ole täydellinen. Mitä pitää ottaa huomioon jos ostaa GTEn ? Onko merkitystä ostaako merkkiliikkeestä vai esim Kamuxilta.

Kiitos !

duke7

^ eiköhän tuossa ole taustalla ihan kysyntä ja tarjonta. Näitä myös tuodaan todella paljon Ruotsista. Vuosi sitten huvikseen laskin eräällä parin tunnin lenkillä vastaantulevia B8 Passatteja ja yli puolet oli gte:itä.

makelja

Omani ostin helmikuussa merkkiliikkeestä. Ei halvin, mutta sopivin omaan tarpeeseen. Alle vuoden ikäinen ja alle 10tkm ajettu oli lähtökohta. (10kk ja 6tkm)
On Suomi-auto, jossa oli varusteet paremmat kuin Ruotsintuonneissa. Mm. matrix-led valot ja Webasto. Lisäksi kessy ja ACC olivat listalla.
Oma kokemus tässä tilanteessa oli myös Sakasta ja Kamuksista. Kumpaakaan ei kiinnostanut kaupanteko sen vertaa että olisivat viitsineet vastailla kysymyksiini asiallisesti. Olivat sitä mieltä että pitää tulla käymään.
Ainoastaan Hämeenlinnan VW liike oli siinä suhteessa asiallinen ja aktiivinen, että kauppa meni sitten heille. Autot olivat samassa hintaluokassa eli 40tâ,¬ huitteilla kaikki.
Jos ostat niin huolehdi siitä että autoon on tehty kaikki updatet, jotta et joudu heti käymään pajalla. Sekä käyttäjät poistettu MIB:stä sekä ko. auto on myös vapautettu edellisen käyttäjän tililtä We-Connectista.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Supera - 05.05.21 - klo:13:15
hei,

uutena jäsenenä toivon ajatuksianne tukemaan siirtymistäni VW-joukkueeseen.

Olen hankkimassa 2019-20 vuosimallin GTE Varianttia, noin 10-20000 kilsoilla. Tarjontaa on aika lailla,
esim Autotallissa yli 60 yksilöä.

Mistä johtuu ko mallien suuri tarjonta, vaihtoehtoja on todella reilusti. Ulkomaantuontia ?
Vastaavan ikäinen bensaversio (R) on samoissa hinnoissa, GTE kuitenkin lähdoltään kalliimpi, miksi ?

Mulla on lähes 20v takaa VAGn autoista viimeinenkokemus silloisesta V6 koneella olevasta Audin A6sta. Mikään automerkki ei ole täydellinen. Mitä pitää ottaa huomioon jos ostaa GTEn ? Onko merkitystä ostaako merkkiliikkeestä vai esim Kamuxilta.

Kiitos !

Noista vuosimalleiista itse etsisin faceliftatun version, siinä kun on pikkuisen suurempi ajoakku. Kojelaudan viisarikellosta toki joutuu luopuman mutta ei ole pitkä miinus.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TWBE

Passat GTE:n ajoakusta ja rangen käytöksestä, kylmyys ja pakkanen vie pahimmillaan varmaan puolet rangesta mutta vaikuttaako vesisateetkin? Käyttääkö ilmastointia enemmän "kuivaukseen" tjsp vai onko tästä mun autosta ruvennu ajoakku jo hyytymään. Nyt sadeilmoilla tuntuu että range putoo ennätystahtiin. Pitää joskus kokeilla paljonko tällä vm. 2017 passatilla pääsee maksimi kilometrit ajamaan sähköllä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 07.05.21 - klo:09:00
Passat GTE:n ajoakusta ja rangen käytöksestä, kylmyys ja pakkanen vie pahimmillaan varmaan puolet rangesta mutta vaikuttaako vesisateetkin? Käyttääkö ilmastointia enemmän "kuivaukseen" tjsp vai onko tästä mun autosta ruvennu ajoakku jo hyytymään. Nyt sadeilmoilla tuntuu että range putoo ennätystahtiin. Pitää joskus kokeilla paljonko tällä vm. 2017 passatilla pääsee maksimi kilometrit ajamaan sähköllä.
Märkä tie lisää vierintävastusta ihan selkeästi. Ilmastoinnin käytöstä en osaa sanoa mutta ei se kesälläkään tunnu kovin isosti vaikuttavan.

pelekone

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 07.05.21 - klo:09:00
Passat GTE:n ajoakusta ja rangen käytöksestä, kylmyys ja pakkanen vie pahimmillaan varmaan puolet rangesta mutta vaikuttaako vesisateetkin? Käyttääkö ilmastointia enemmän "kuivaukseen" tjsp vai onko tästä mun autosta ruvennu ajoakku jo hyytymään. Nyt sadeilmoilla tuntuu että range putoo ennätystahtiin. Pitää joskus kokeilla paljonko tällä vm. 2017 passatilla pääsee maksimi kilometrit ajamaan sähköllä.

Ilmastoinnin vaikutus helppo testata laittamalla se kokonaan pois päältä. Itsellä nostaa rangea useita kilometrejä.

Sum1

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 03.05.21 - klo:16:06
2018 GTE meni nyt huoltoon "vaihteiston lähellä olevan öljyvuodon" vuoksi - tätä tuntuu näissä olevan.
... ...

Selviskö mistä vuotaa? Itellä kans havaittu vuotoa gte golffissa  ja huoltomies esitteli jotain kuvia pulteista missä tehtaalla huonosti laitetut tiivisteliimat..?
Mutta sitten remppahinnan laskelman jälkeen olikin syyksi laitettu kampiakselin tiiviste.. Eikös tollanen pulttien vuoto pitäs mennä valmistajan piikkiin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy