Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 31.03.21 - klo:21:07
On sama ominaisuus (= huollon hyvin tuntema ja heti löytämä vika) on myös edeltävässä B7 mallisarjassa farkussa. Yllättävää, ettei tätä ole vieläkään saatu kuntoon. Johtosarjan pystyy (kts. Youtube - B7) purkamaan, ja vaihtamaan haperon letkun tilalle esim. Mätänetin kauppaaman moottorisahan bensaletkun. Molemmissa päissä on liittimet, ylempi lienee siinä kattoverhoilun takareunan lähellä. Marmorilla tästä köyhtyy jopa 800 eukkoa (!) - ja kaikki vain ala-arvoisen materiaalin vuoksi...  omaani teen tämän ensi suvena.  :(

Hauskaa, kun huollossa kautta rantain - kysymättä - kehuttiin B8 sarjassa olevan vähemmän "vikoja" tms. kuin B7 facelifitissä... enpä usko !  :o
On sinne sentään lisätty vedenpoistoaukko luukun alaosaan 😁
Omasta 3C:stä tämä ei muuten koskaan hajonnut vaikka ikää oli jo 14 vuotta

makelja

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 31.03.21 - klo:20:38
Heipparallaa! Auto ollut nyt alla 1,5kk ja tyytyväisiä ollaan. Nyt olisi kesärenkaiden hankinta edessä, niin kysyisinkin apua teiltä tietäviltä. Itse kun en noista vanteiden koosta osaa mitään. Nyt olisi tarjolla vanteet ja renkaat seuraavilla specseillä:

19” Koko 8,5x19 et 32 ja renkaina 235/35. Mahtuuko nämä hyvin alle vai onko et-luku liian pieni? Auto vakio alustalla, eli ei madallettu.

Kiitos jos joku osaisi auttaa👌😀

Oikea koko on 235/40/19. Tuo 235/35 on liian pieni rengas.
Itselläni on 8x19 et42. Ja kun mittasin spacereita varten niin mahtuisi 18mm taakse ja 15mm eteen.
Tuosta kun pikaisesti laskee niin tuo sinun setti olisi 16.5mm ulompana kuin minulla olisi noilla spacereilla, joten voisivat olla melko jämptisti lokarin reunan kohdalla.




skuzeri

Lainaus käyttäjältä: makelja - 02.04.21 - klo:15:08
Oikea koko on 235/40/19. Tuo 235/35 on liian pieni rengas.
Itselläni on 8x19 et42. Ja kun mittasin spacereita varten niin mahtuisi 18mm taakse ja 15mm eteen.
Tuosta kun pikaisesti laskee niin tuo sinun setti olisi 16.5mm ulompana kuin minulla olisi noilla spacereilla, joten voisivat olla melko jämptisti lokarin reunan kohdalla.




Mitä tarkoitat rengas on liian pieni? Itsellä on 20x10, 245/35/20 ET40 ja 20x8.5 245/35/20 ET33.



makelja

#3753
Siis rengas on liian pieni.
Sulla on 20 tuumainen ja kysyjällä 19. Siinä on eroa aika paljon.
Linkin takana vertailu alkuperäisen pyöräkoon ja kysyjän ehdottaman koon kesken. Ero on melko iso. Sitä tarkoitin renkaan liian pienellä koolla.

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=40&width2=235&aspect2=35&wheel_size=19&wheel_width=8-5&offset2=32

Nibler18

Hei,

Kohta 1,5 vuotta taivalta takana Passat GTE:llä (vm. 2016, ml. 62tkm). Tähän saakka matka on taittunut ilman suurempia murheita (ACC temppuili alussa - ACC:n uudelleen kalibrointi auttoi ja kerran toisen valopesurin "kansi" oli lentänyt tiepuoleen jne.). Pari viikkoa sitten huomasin ilm. vähän suuremman ongelman. Sähköllä ajaessa lämmityslaite puhaltaa vain kylmää riippumatta siitä, missä asennossa lämpötilansäädin on. Webastolla sisätilat lämpiävät  normaalisti kuten myös bensalla ajaessa kunhan moottori on lämmennyt. Mitään häiriötekstiä tai vikakoodia ei näy ja kaikki toimii näennäisesti oikein. Sinällään sähköllä ajaessa lämmitystä tulee käytettyä varsin "säästeliäästi" koska tunnetusti range vähenee reippaasti jos sähköllä lämmittää. Mutta saisihan tuo lämmitys kuitenkin toimia kun välillä tilanteita että lasit menee huuruun tms.

Vikaa on tutkittu kertaalleen merkkiliikkeessä (3,5h) mutta mysteeriksi jäi >:(. Jotain virhekoodeja huollossa oli saatu kaivettua esiin (sähköinen lämmityselementti (p/n: 3Q0963231D)) mutta yksiselitteistä syytä saati korjausta tähän vikaan ei löytynyt. Selvitystyö jäi kyseisellä käynnillä kesken kun auto piti saada liikenteeseen. Uusi aika on jo varattu.

Onkohan kenellekkään tullut tämän tyyppistä vikaa vastaan ja jos on, miten se saatiin korjattua? Huollossa kertoivat etteivät ole vastaavaan aiemmin törmänneet... ???

JJT

Piti vaihtaa kesäkummit alle, Göran kuitenki jättäny Ruotsin puolelle tähän kuuluvan avaimen..

Mitäs nyt tehdää :o

duke7

Lainaus käyttäjältä: JJT - 08.04.21 - klo:17:26
Piti vaihtaa kesäkummit alle, Göran kuitenki jättäny Ruotsin puolelle tähän kuuluvan avaimen..

Mitäs nyt tehdää :o
Käyt marmorilla juttelemassa nätisti varaosatiskillä ja ostat 4 kpl tavallisia ruuveja. Samalla pyydät niiltä 5 min lainaan setin lukkopultin avaimia ja poistat ne autosta roskiin. Itse onnistunut tässä joskus mutta ei kuulemma aina onnistu vaan haluavat tehdä tuon huoltotyönä..

Jokeri

Lainaus käyttäjältä: JJT - 08.04.21 - klo:17:26
Piti vaihtaa kesäkummit alle, Göran kuitenki jättäny Ruotsin puolelle tähän kuuluvan avaimen..

Mitäs nyt tehdää :o

Mä löysin omastani ton hylsyn aikani tuskailtuani peräkontin pohjan alta sellasesta pienestä muovisesta pussista. Olisko samassa ollu jotain työkalujakin tms.

JJT

Eli onko tää joku Volkkarin oma? Täytyy käydä huomenna näyttämässä. Katsoin myös kontin pohjan alta kaikki pussit, ei löytyny.  Täytyy vielä kerran tarkistaa kaikki pussukat sieltä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: JJT - 08.04.21 - klo:22:10
Eli onko tää joku Volkkarin oma? Täytyy käydä huomenna näyttämässä. Katsoin myös kontin pohjan alta kaikki pussit, ei löytyny.  Täytyy vielä kerran tarkistaa kaikki pussukat sieltä.
Siltä se näyttäisi. En nyt ihan varmaksi sano.

Erkka

Omaan autoon kun ostin lukkopulttisarjan K Caarasta, niin siellä oli kahden hintaisia. Oli 45, maksava sekä 90, hintainen. Varaosamyyjä ehdotti tuota kalliimpaa settiä, joka on hänen kertomansa mukaan selvästi kestävämpi. kuin tuo halvempi. Otin tuon kalliimman.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ohituskaista

Poistin omastani lukkopulttisarjan (ja korvasin lukkopultit tavallisilla) ennenkuin erikoisavain häviää tai se/pultit turmeltuvat. Lukkopulttiavain oli siinä pienessä mustassa työkalupussissa joka on normaalisti tavaratilan alla. Toki avain on voinut olla jossain muuallakin, kuten Håkanin autotallissa, mutta auton mukanahan sen pitäisi aina olla, muuten menee renkaanvaihto hankalaksi tien päällä tai rengasliikkeessä.

Wagner

Renkaan vaihto voi mennä myös hankalaksi, vaikka se lukkopultin avain löytyskin. Omallaa ex-GTE:llä kävi niin, että syksyllä ku piti ekaa kertaa vaihtaa rengastusta, nii paikallinen autopesula, joka myös renkaita vaihtelee, ei saanu yhtä lukkopulttia auki. Alko avain antaa periksi. Siitä sitten kolmella talvirenkaalla varustetullla autolla rengasliikkeeseen -> ei lähe irti. Seuraavaks sit Volkkarin huoltoon ja siellä saivat lukkopultin helevettiin. Eikä muuten tullu siihen GTE:hen enää lukkopultteja meikäläisen toimesta. Nykysessä kulkineessa näköjään taas lukkopultit löytyy ja ens viikolla ois eka "oma" renkaanvaihto. Avaimen jo löysin ja rengasliike saa hoitaa vaihdon, mut toivottavasti ei tällä kertaa tarviis merkkarilla käydä renkaita irrottelemassa.  ::)
Sikamaista menoa since 1975

JJT

Keskiviikkona on aika marmorille, vaihtavat pelkääjän puolen oven lasin, lensi kivi ohitus tilanteessa ja lasi halkesi. Samalla ottavat lukkopultit pois vanteista ja vaihtavat normaalit tilalle.


Turbokiisseli

Mulla oli Ruotsintuonti-GTE:ssä kolmessa pyörässä tehtaan lukkopultit. Otin ensimmäisellä viikolla mokomat pois ja tavalliset tilalle.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Exu

Onko kenenkään GTE käynyt 93H3 laatukampanjassa? Mitähän takaisinkutsu mahtaa koskea? Meneenkö nämä maksuttomat kamppikset tehtaan piikkiin vaikkei muuten huoltoa teetä marmorilla? Käytin oman tänään AD:lla 90tkm huollon + lisätyönä taakse uudet levyt+palat, hinta alle 450 e jolla ei olisi saanut edes tarkistushuoltoa merkiltä.

Jokeri

Lainaus käyttäjältä: Exu - 12.04.21 - klo:17:55
Onko kenenkään GTE käynyt 93H3 laatukampanjassa? Mitähän takaisinkutsu mahtaa koskea? Meneenkö nämä maksuttomat kamppikset tehtaan piikkiin vaikkei muuten huoltoa teetä marmorilla? Käytin oman tänään AD:lla 90tkm huollon + lisätyönä taakse uudet levyt+palat, hinta alle 450 e jolla ei olisi saanut edes tarkistushuoltoa merkiltä.

Tiedä tosta 93H3, mut mulla näky omavolkswagen-sivuilla kamppis "Korkeajänniteakun latauslaitteen ohjetarra" alkanut 19.3.2021, liimaisivatkohan seuraavassa huollossa. Ei o nimittäin bensaputkien ruosteisuuttakaan tarkastettu kun ei just sillon sattunu olemaan enää ko. kamppis päällänsä.

Jokeri

...ja tossa omavolkkarin sivuilta UKK:

Usein kysytyt kysymykset
Voinko teettää laadunparannuskampanjan myös korjaamolla joka ei ole valtuutettu merkkihuoltamo?

Laadunparannuskampanjoita voi suorittaa ainoastaan valtuutetuissa merkkihuoltopisteissä.

Millaisia kustannuksia laadunparannuskampanjan huoltokäynnissä tulee?

Asiakkaalle ei tule korjaustyöstä lisäkustannuksia.

Kuinka kauan korjaamokäynti kestää?

Työnkesto vaihtelee laadunparannuskampanjan tyypin perusteella. Jos haluat saada tarkemman arvion laadunparannuksen tekemisen kestosta, olkaa yhteydessä valtuutettuun huoltopisteeseen.

Saanko korjauksen ajaksi sijaisauton / kyydin takaisin kotiin / töihin?

Laadunparannuskampanjat suoritetaan yleensä huoltokäyntien yhteydessä. Sijaisauto / kuljetus mahdollisuudesta voit kysyä lisätietoja huoltopisteestä, jossa huoltotyö tehdään.

Missä näen tarkemmat tiedot autoni avoimista laadunparannuskampanjoista?

Oma Volkswagen-palvelussa näet tarkemmat tiedot autosi avoimista laadunparannuskampanjoista. Löydät palvelun osoitteessa http://oma.volkswagen.fi

eepeli2

#3768
Mitä voisi yhteenvetona sanoa ensimmäisen sukupolven Passat GTE:stä kokemusten perusteella? Kannattaako kiertää kaukaa vai ihan varteenotettava hypridi tänäpäivänä? Akustosta ei kauheasti purnaamista ole foorumilla ollut, mutta kaikennäköistä pientä sähkövikaa näyttää olevan + se etähallintajärjestelmä.

Jani933

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 13.04.21 - klo:15:57
Mitä voisi yhteenvetona sanoa ensimmäisen sukupolven Passat GTE:stä kokemusten perusteella? Kannattaako kiertää kaukaa vai ihan varteenotettava hypridi tänäpäivänä? Akustosta ei kauheasti purnaamista ole foorumilla ollut, mutta kaikennäköistä pientä sähkövikaa näyttää olevan + se etähallintajärjestelmä.

Itellä nyt vähän yli vuoden ollut -17 gte (76tkm mittarissa), mitään vikoja ei ole ollut.
Etähallinta toiminut omalla kohdalla käytännössä aina, pari kertaa saattanut olla että on sovellus pitänyt käynnistää uudestaan. Kauhulla lukenut octavia iv:n ja leon phevin etähallinta ongelmia ???

Banned

Eipä ole moittimista omassa -16 mallissakaan. Taisi faceliftin myötä tulla nuo softaongelmat yms.
Passat GTE

BasicDude

Oma auto -16 Ruotsin tuonti. Jouluna tuli hybrid system error ja auto lavetilla merkkihuoltoon. Vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Muuten toiminut ongelmitta.

Jos suunnitelmissa ostaa niin kannattaa tarkkaan katsoa huoltokirja jotta on asianmukaisesti huollettu. Ja mielellään marmorilla ( kampanjat tehty) Tällöin mahdolisissa dsg/akkuvioissa tehdas kyllä tulee vastaan.

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: Exu - 12.04.21 - klo:17:55
Onko kenenkään GTE käynyt 93H3 laatukampanjassa? Mitähän takaisinkutsu mahtaa koskea? Meneenkö nämä maksuttomat kamppikset tehtaan piikkiin vaikkei muuten huoltoa teetä marmorilla? Käytin oman tänään AD:lla 90tkm huollon + lisätyönä taakse uudet levyt+palat, hinta alle 450 e jolla ei olisi saanut edes tarkistushuoltoa merkiltä.

Omaan autoon tuo 93H3-kampanjan tarra liimattiin maanantaina, ei maksanut merkkihuollossakaan mitään. Laadun parantumisesta ei ole tarran ansiosta takeita, ilmankin varmaan pärjää.

TWBE

Mitähän se 93H3 mahtoi pitää sisällään?  ::)

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 14.04.21 - klo:21:50
Mitähän se 93H3 mahtoi pitää sisällään?  ::)

Sen tuolla aiemmin mainitun tarran liimauksen, ei muuta.

eepeli2

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 13.04.21 - klo:15:57
Mitä voisi yhteenvetona sanoa ensimmäisen sukupolven Passat GTE:stä kokemusten perusteella? Kannattaako kiertää kaukaa vai ihan varteenotettava hypridi tänäpäivänä? Akustosta ei kauheasti purnaamista ole foorumilla ollut, mutta kaikennäköistä pientä sähkövikaa näyttää olevan + se etähallintajärjestelmä.

Mikäs se totuus nyt on pelkällä sähköllä ajamisesta? Täydellä akulla ja kesäkelillä pääse jonkun 50 km? Ja talvella vähemmän...

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 15.04.21 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 13.04.21 - klo:15:57
Mitä voisi yhteenvetona sanoa ensimmäisen sukupolven Passat GTE:stä kokemusten perusteella? Kannattaako kiertää kaukaa vai ihan varteenotettava hypridi tänäpäivänä? Akustosta ei kauheasti purnaamista ole foorumilla ollut, mutta kaikennäköistä pientä sähkövikaa näyttää olevan + se etähallintajärjestelmä.
Mikäs se totuus nyt on pelkällä sähköllä ajamisesta? Täydellä akulla ja kesäkelillä pääse jonkun 50 km? Ja talvella vähemmän...

Tarkotatko nyt tolla ensimmäisellä sukupolvella ei-facelift mallia? Jos tarkoitat niin siinä on pienempi akku ja 50km range jää täysin haaveeksi. Sen mitä olen tätä topicia seurannut ja tehnyt siitä johtopäätöksiä niin kesällä hyvällä ennakoivalla ajotavalla voi päästä joku 40+km sähköllä. Talvella ennakoiden ja esilämmittäen 30km. Sitten jos talvella ajelee ilman huolta huomisesta ja ilman esilämmitystä niin sähkörange on 25km tai jos akku liian kylmä niin sähköllä ei ajeta ollenkaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Topjanne

Pahimmillaan kylmällä akulla ja kabiinilla jopa vain 20km, mutta optimiolosuhteissa voi päästä jopa 50km. Vuositasolla keskimäärin noin 30-35km.

Turbokiisseli

2016 GTE Variant ja kesällä olen päässyt 68km/h keskinopeudella tasaisia pikkuteitä 46km latauksella. Talvella pääsee juuri ja juuri työmatkan 24km, mutta yleensä 35-40km jos ei pahemmin polje tai ajele motaria. Kaipaisin tuohon 30-50% suurempaa akkua.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

TWBE

Kaikkein pisimmän rangen saa sillä että ottaa auton ajoon suoraan latauksesta akku täynnä.
Joskus ihmettelin mihin hemmettiin sitä latauksen ajastusta tarvitaan. - Just siihen rangen optimointiin.

Eli jos et käytä ajastuksia niin auto lataa ylimpään määriteltyyn rajaan. Ja jos käytät ajastusta niin se lataa aluksi siihen alimpaan määriteltyyn rajaan ja siten ajastuksella sen viimeisen ylärajaan juuri ennen ajastettua lähtöä. Näin kemiallinen reaktio "lämmittää" akkua ja sähköä tulee rangena ajoakusta ajoon vähän "enemmän" kuin että lataisit vaikka akun täyteen 18:00 aikaan ja annat sen olla latailematta yön yli ja lähdet akku "kylmänä" aamuna 7:00 liikkeelle. Ero ei ole hirmu suuri, mutta juurikin esim. talven rangeen vaikuttaa ehkä just sen 10km verran.

Näin olen ainakin itse tämän asian "mietiskellyt" kokemusperäistä kokemista hyödyntäen  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy