Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Mites muuten se Volvon sähköajon teho? Joku siitä valitti että ei oikein riitä edes kaupunkiajoon..

VG

Joo T8 mullakin oli, mutta se vietti aikaansa enemmän korjaamolla kuin ajossa, niin oli pakko pistää se pois ja keksiä jotain äkkiä tilalle. :) Siinä suhteessa volkkari on ollut parempi, tää ei oo jättänyt vielä kertaakaan tielle. :D

Muita asioita jotka volkkarissa toimii paremmin: valoautomatiikka, vakionopeudensäädin, sähkön ja polttomoottorin saumattomuus kesäkelillä.

VG

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.12.20 - klo:22:19
Mites muuten se Volvon sähköajon teho? Joku siitä valitti että ei oikein riitä edes kaupunkiajoon..

Volvossa polttomoottori herää herkemmin kuin volkkarissa. Siinä kaasupolkimessa ei ole mitään selkeää kohtaa missä vaihto sähköltä hybridiin tapahtuu. Volkkarissahan saa runtata aika syvällekin ennenkuin polttomoottori herää.

Ai niin ja tähän liittyen yksi plussa volkkarille lisää. Volvo starttasi aina hybridimoodissa, ja se piti käsin laittaa sähkömoodiin joka hemmetin startissa.

Suljetulla alueella Volvolla pystyy pitämään 125 km/h matkavauhtia pelkällä sähköllä, ja työmatka-ajossa pääsin 40-45 kilsaa sähkökäytöllä (plus webasto lämmitykseen) ympäri vuoden eteläsuomessa. Nyt passatilla sähkö riittää samassa käytössä 20-40 kilsaa, ulkolämpötilasta riippuen, enkä vielä ole edes päässyt testaamaan kunnon pakkasissa.

duke7

^ aivan joo eli sitä sähkötehoa ei niin suoraan huomaa Volvolla.

Antore

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.12.20 - klo:22:44
^ aivan joo eli sitä sähkötehoa ei niin suoraan huomaa Volvolla.

Korjaus, sitä sähkötehoa ei ole Volvossa. Volkkarilla sentään pysyy mainiosti muun liikenteen mukana pelkällä sähköllä mutta Volvolla ei.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Antore - 09.12.20 - klo:23:02
Korjaus, sitä sähkötehoa ei ole Volvossa. Volkkarilla sentään pysyy mainiosti muun liikenteen mukana pelkällä sähköllä mutta Volvolla ei.
No tätä vähän kuin meinasin sanoa mutta Volvoa haukkumatta 😁

VG

Näin kokemusasiantuntijana, molemmilla pystyy helposti ajamaan normaalin liikenteen rytmissä pelkällä sähköllä niin pitkään kuin akuissa riittää puhtia. Persdynolla arvioituna volkkari on hieman ripeämpi täyssähkökiihdytyksessä. Tasaisella vauhdilla ero katoaa, vissiin volkkarin tietokone sallii suuremmat piikkitehot mutta jatkuva on about sama.

Volvossa on sitten aivan valtavasti enemmän tehoreserviä polttomoottorin puolella, ja alusta on huomattavasti parempi verrattuna paikalleen sutimaan jäävään passattiin. 5 sekunnin 0-100 on ns. ihan kiva, vaikka ei sillä kauheasti käyttöä ole kehäkolmosen sisällä. :D

passo_s

^Niin. Hintalapuissakin on eroa.

Turbokiisseli

Nyt kun GTE:n pito-ongelmat on otettu puheeksi niin onko tähän mitään ratkaisua? Uusi alusta? Vaihteistoon en mitään Quaifea rupea asentaa, mutta vähän tekisi mieli hillitä vetelyä kiihdytyksissä.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Antore - 09.12.20 - klo:23:02
Korjaus, sitä sähkötehoa ei ole Volvossa. Volkkarilla sentään pysyy mainiosti muun liikenteen mukana pelkällä sähköllä mutta Volvolla ei.

Eikös tuossa Passatissa ole samankokoinen about tuo sähkömoottori kuin Vollessa? 85kW?

Ihan voin kyllä VG:tä kompata kun itsekin parisen vuotta T8 Vollella ajelin. Kyllä siinä sähköteho riitti aivan mainiosti muun liikenteen rytmiin.

Mutta kuten Passokin kirjoitti, onhan noissa hintalapuissakin melkoinen ero joten jossain sen eron pitääkin näkyä ja tuntua.

jarmoke

Kyllä seuraavaa plugaria valittaessa painoarvoa on tietysti sähkörangella (ja monella muullakin asialla) mutta yksi mihin painotan paljon on etähallinta softa. On tää volkkarin tekele niin s...tanan sysipaska systeemi että voi pelkästään tuon takia vaihtua merkki. Nytkään se ei toimi kun yrittää laittaa auton lämmityksen päälle. Aamulla salilla käydessä se sentään, ihme kyllä, vielä toimi... Kerrankhan tuo oli minulla muutaman kuukauden niin jumissa/sekaisin ettei ajastetut lähdötkään toiminu laisinkaan...
Onkohan se konsernin sisarmerkeillä yhtä paska tekele, esim Audi ja Skoda?
Valikoimaa plugareissa tulee koko ajan lisää, sen puolesta ihan mielenkiintoisia aikoja ja jos mitään ihmeempiä ei tapahdu niin liisarin vaihto edessä vasta 2022 joten paljonhan tässä ehtii vettä virrata Tammerkoskessa ennen sitä....

Ja toinen asia, mistä tääläkin kertonut jo monesti, tuo infotainment (tai millä nimellä tuota radiohässäkkä nyt pitäisi kutsua) systeemi ja sen heikko toiminta puhelimen kanssa. Korjattu on moneen otteeseen ja jos jotain on tapahtunut niin joka kerta on menty huonompaan. Ei yhdistä puhlinta piuhalla laisinkaan, joku errori tulee aina... Puhelun soitto ei aina toimi, katkeaa virheeseen - toki soittaa automaattisesti uudestaan. Saapuvan puhelun soittoääni ei kuulu laisinkaan jne jne... (ei toimi minun eikä emännän puhelimella, eri android versioillakin vielä mennään)

Antore

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 10.12.20 - klo:08:22
Eikös tuossa Passatissa ole samankokoinen about tuo sähkömoottori kuin Vollessa? 85kW?

Ihan voin kyllä VG:tä kompata kun itsekin parisen vuotta T8 Vollella ajelin. Kyllä siinä sähköteho riitti aivan mainiosti muun liikenteen rytmiin.

Mutta kuten Passokin kirjoitti, onhan noissa hintalapuissakin melkoinen ero joten jossain sen eron pitääkin näkyä ja tuntua.

Volvossa on ymmärtääkseni 65 kW sähkömoottori. Jos satasen vauhtia pitää Volvossa odotella 25-30 sekuntia, niin onhan se nyt aika onnetonta. GTE suoriutuu kai johonkin 15 sekunnin pintaan?
Isojen ladattavien testissä TM myös moitti puhditonta sähköllä etenemistä.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 10.12.20 - klo:13:34
...
Onkohan se konsernin sisarmerkeillä yhtä paska tekele, esim Audi ja Skoda?
...

Ã,,lä tee ainakaan sitä virhettä, että Skodan valitset jos vähänkään etäyhteys on tarpeen. Skoda Connect ei toimi yhtään paremmin. Etäyhteys autoon päin ollut kaput jo useamman päivän ajan Connectinkin kanssa. :)

mtk

Saako kysyä, eikö GTE sähköinen lämmitys toimi ilman weconnectia?
Meinaan että voiko olla niin tehyt etten saa autoa kaukosäädöllä lämpeämään jollei pilvipalvelu toimi.
Ja käynnistääkö auto bensakoneen nyt eteläsuomen pikkupakkasilla aina lähdettäessä, vai meneekö se sähköllä heti. Ilmeisesti sähkölämmitys kyykyttää akun hetimiten ja moottori käynnistyy.
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: mtk - 10.12.20 - klo:16:35
Saako kysyä, eikö GTE sähköinen lämmitys toimi ilman weconnectia?
Meinaan että voiko olla niin tehyt etten saa autoa kaukosäädöllä lämpeämään jollei pilvipalvelu toimi.
Ja käynnistääkö auto bensakoneen nyt eteläsuomen pikkupakkasilla aina lähdettäessä, vai meneekö se sähköllä heti. Ilmeisesti sähkölämmitys kyykyttää akun hetimiten ja moottori käynnistyy.
Lämmityksen voi kytkeä päälle autostakin käsin, mutta etänä ei onnistu ilman weconnectia. Jos tietää lähtöajan autoa parkkiin jättäessä, niin sen voi toki ajastaa auton infonäytön kautta.

Pelkällä sähköllä pääsee liikkumaan, kunhan akun lämpötila on yli -10C. Kylmemmälläkin siis pääsee sähköllä, kunhan akku ei ole tuon kylmempi. Esim. jos pystyy lämmittämään akkua lataamalla viimeiset 20-30 prosenttia juuri ennen lähtöä, voi sähköllä päästä liikkeelle vielä -25C ulkolämpötilassa. Ajonaikainen lämmitys kuluttaa paljon energiaa ja käytettävissä olevaa tehoa, mutta silti kylmässäkin pääsee ihan sujuvasti liikkumaan sähköllä. Kantama tietysti pienenee reilusti.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Antore - 10.12.20 - klo:14:12
Volvossa on ymmärtääkseni 65 kW sähkömoottori. Jos satasen vauhtia pitää Volvossa odotella 25-30 sekuntia, niin onhan se nyt aika onnetonta. GTE suoriutuu kai johonkin 15 sekunnin pintaan?
Isojen ladattavien testissä TM myös moitti puhditonta sähköllä etenemistä.

Heh no niin olikin. Meni hepat ja kilowatit sekaisin :)

No, sen enempää ottamatta kantaan lehtien kirjoitteluun, niin OMA OIKEAAN elämään ja käyttöön perustuva kokemus oli että ihan riittävä arkikäyttöön. Eipä tullut sataseen Volvolla pelkällä sähköllä kiihdyteltyä. Eikä sitä tulis kyllä GTE:lläkään tehtyä. 15s on sekin ihan liian pitkä aika malttamattomalle.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 10.12.20 - klo:18:51
Heh no niin olikin. Meni hepat ja kilowatit sekaisin :)

No, sen enempää ottamatta kantaan lehtien kirjoitteluun, niin OMA OIKEAAN elämään ja käyttöön perustuva kokemus oli että ihan riittävä arkikäyttöön. Eipä tullut sataseen Volvolla pelkällä sähköllä kiihdyteltyä. Eikä sitä tulis kyllä GTE:lläkään tehtyä. 15s on sekin ihan liian pitkä aika malttamattomalle.

GTE:llä pystyy kyllä ajamaan kaikki arkiajot ihan sujuvasti kokonaan sähköllä, vaikka eihän se mikään urheiluauto ole, sähkömoottori 85 kW / 330 Nm ja omamassa 1740kg. Sähkömoottorin vääntö tekee liikkeellelähdöistä riittävän ripeitä.

Volkkariin verrattuna Volvo V60 T8 vaikuttaa sähköllä kovasti vajaatehoiselta: 65 kW / 240 Nm ja omamassa 2040kg! Jopa oma rauhallinen ajotyylini saattaisi Volvossa herätellä polttomoottorin ajoittain, ja sitähän tässä semi-sähköautoilussa haluaa välttää, olematta kuitenkaan liikenteen tukkona.

Antore

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 10.12.20 - klo:21:33
GTE:llä pystyy kyllä ajamaan kaikki arkiajot ihan sujuvasti kokonaan sähköllä, vaikka eihän se mikään urheiluauto ole, sähkömoottori 85 kW / 330 Nm ja omamassa 1740kg. Sähkömoottorin vääntö tekee liikkeellelähdöistä riittävän ripeitä.

Volkkariin verrattuna Volvo V60 T8 vaikuttaa sähköllä kovasti vajaatehoiselta: 65 kW / 240 Nm ja omamassa 2040kg! Jopa oma rauhallinen ajotyylini saattaisi Volvossa herätellä polttomoottorin ajoittain, ja sitähän tässä semi-sähköautoilussa haluaa välttää, olematta kuitenkaan liikenteen tukkona.

Se on juurikin näin. Ainakin silloin kun joutuu ajamaan muun liikennevirran mukana, niin GTE:n ja muidenkin konsernin ladattavien sähkösuorituskyky on vähintäänkin riittävä. Mutta ehkä juuri siitä syystä Volvon polttis käynnistyykin jos vähänkään kaasua painaa ja hyvä niin, muuten sähkövolvoilijat olisivat oikeasti kipu pyllyssä. Ja kun puhutaan phev-autojen olevan veronkiertoautoja, niin Volvot on kyllä listalla ykkösenä. Ei kai ne edes lämpene sisältä ilman bensaa?

AUDI A6 Avant TFSI e 55 Quattro
BMW 530e xDrive Sedan
MERCEDES-BENZ E 300 de T 4Matic
VOLVO V90 T6 TwE AWD


dwntime

Noh noh. Ei se nyt ihan noinkaan mene mutta ehkä tämä on hyvä jättää tähän.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 10.12.20 - klo:13:34
Kyllä seuraavaa plugaria valittaessa painoarvoa on tietysti sähkörangella (ja monella muullakin asialla) mutta yksi mihin painotan paljon on etähallinta softa. On tää volkkarin tekele niin s...tanan sysipaska systeemi että voi pelkästään tuon takia vaihtua merkki. Nytkään se ei toimi kun yrittää laittaa auton lämmityksen päälle. Aamulla salilla käydessä se sentään, ihme kyllä, vielä toimi... Kerrankhan tuo oli minulla muutaman kuukauden niin jumissa/sekaisin ettei ajastetut lähdötkään toiminu laisinkaan...
Onkohan se konsernin sisarmerkeillä yhtä paska tekele, esim Audi ja Skoda?
Valikoimaa plugareissa tulee koko ajan lisää, sen puolesta ihan mielenkiintoisia aikoja ja jos mitään ihmeempiä ei tapahdu niin liisarin vaihto edessä vasta 2022 joten paljonhan tässä ehtii vettä virrata Tammerkoskessa ennen sitä....

Samaa mieltä, ainoa että mä olen huomannut tuon toimivan todella h-i-t--a---a-s-t-i androidilla eli helvetisti malttia, ei saa lukita puhelinta kun tekee jonkun toiminnon vaan odottaa kiltisti että lähtee päälle. Esim. sisätilan lämmityksen päälle kytkeminen: käynnistä we connect - odota että autosi löytyy - syötä salasana/anna sormenälki- ohjelma aukeaa - vedä autonkuvasta alaspäin - odota tietojen päivittymistä - paina ilmastointi - aseta lämpötila - aloita - käynnistä ilmastointi vaikka auto ei ole sähköverk. - odota että pampulat pyörii näytöllä sulkematta softaa niin pitkään että tieto lämmityksen aloittamisesta näkyy ruudulla - sulje näyttö .. pahimmillaan 5minuutin operaatio .. ei 20 sekunnin vaan 5 minuutin  ;D ;D

Axel-nova

En saa vuosimallin 18 GTE:tä lämpenemään sisältä latausjohdon ollessa kiinni ilman we-connectia tai ajastusta. Vain kylmää puhaltaa sisään. Nahkapenkitkin olisi mukava saada lämpimiksi mutta nekin pysyy kylminä. Onko muilla samoja ongelmia? Kokeiltu vinkkiä käynnistää ovi-auki mutta eipä sillä ollut vaikutusta.

duke7

^ ei kai sitä saakaan jos on piuhassa. Tai siis miten edes saat sen puhaltamaan kylmää?
Sama homma siihen ovi auki starttiin, ei se onnistu latauksen aikana.
Penkkejä tuskin saa etukäteen lämpimiksi mitenkään.

Siimajalka

^ ^  .... se on sitten kai vaan ajastettava, sitten alkaa puhaltaa lämpöistä. Ei minusta mikään iso vaiva, mutta voisihan sille olla aivan hyvin joku vartin painike.

Persegrilli kyllä alkaa korventaa sen verran vauhdikkaasti, että en osaisi siihen esilämmitystä kaivata.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

M_M

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.12.20 - klo:17:29
Tai siis miten edes saat sen puhaltamaan kylmää?

Webasto on asetettu tuuletusmoodiin ja käynnistetty kaukosäätimellä? Tuuletustilassahan se ei lämmitä mitään, puhaltaa vain ulkoilmaa autoon.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

duke7

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.12.20 - klo:08:53
Webasto on asetettu tuuletusmoodiin ja käynnistetty kaukosäätimellä? Tuuletustilassahan se ei lämmitä mitään, puhaltaa vain ulkoilmaa autoon.
Joo tietysti noin. Jotenkin luulin ettei tuossa autossa ole webastoa koska eihän lämmitys mikään ongelma olisi jos se löytyy..

Edit: oli sijaisautoa Golf 8 ja sai muuten hetken hakata valikkoja ennen kuin löysin syyn miksi weba ei lämmitä. Sille ei ollut raksia erikseen vaan piti laittaa haluttu lämpö ja se siis oli minimillä. Sille löytyi kyllä suoraan raksi haluaako käyttää webastoa ajon aikana tarvittaessa.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.12.20 - klo:08:53
Webasto on asetettu tuuletusmoodiin ja käynnistetty kaukosäätimellä? Tuuletustilassahan se ei lämmitä mitään, puhaltaa vain ulkoilmaa autoon.
Lienee -18 mallissakin sähköinen ilmastoinnin kompuran moottori, eli jos haluaa voi helteellä ajastaa lähtönsä ja pääsee ilmastoituun autoon. Suomen kesäänsä ehdoton varuste :)

viherpipertajanortti

#3086
Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 10.12.20 - klo:21:33
GTE:llä pystyy kyllä ajamaan kaikki arkiajot ihan sujuvasti kokonaan sähköllä, vaikka eihän se mikään urheiluauto ole, sähkömoottori 85 kW / 330 Nm ja omamassa 1740kg. Sähkömoottorin vääntö tekee liikkeellelähdöistä riittävän ripeätä

Kuukauden kokemuksella täysin samaa mieltä. Viimeaikoina ollut pikkupakkasia, max -10 tainnut olla. 45 km työmatkasta viimeiset 10 km bensalla. Työpaikalla akku täyteen jolloin koko matkasta edestakaisin pääsee sähköllä n. 70% matkasta. Kaupungissa sitten yleensä pelkällä sähköllä. Ensimmäinen tankkaus riitti 1600 km. Eli kaksi kertaa olen nyt auton tankannut. Näin ollen n. 2000 km kuukausiajolla bensapumpulla ei tarvitse yhtenään vierailla.

Erittäin tyytyväinen olen ollut GTE:n hankintaan. Kuten quotessa todettu, ei ole raketti pelkällä sähköllä, mutta rauhalliselle kaverille ihan riittävä. Jos sitten taas halutaan niitä tehoja, niin sitä varten on se GTE -mode. Ohituksissa se on aika kiva nappi.

Autohan on hankinta, joka tehdään tunteella ja yritetään perustella järjellä. Mutta parastahan tässä on se että jokainen voi ostaa sellaisen joka itseään miellyttää. Omalla kohdalla ei ole paluuta pelkkään polttomoottoriautoon. Kakkosautoksi ajateltiin hommata täyssähkö heti kun siihen on varaa (eli kun hankintaan ei mene kaikki rahat).

Weconnect toimii joten kuten, sen osalta kyllä on pakko antaa kritiikkiä. 80% toimii, joka on luvattoman huono saavutus. Nähtävästi auton valmistajille ylivoimaisen vaikea saada aikaiseksi toimivaa sovelluskokonaisuutta. Itselleni tuo on tavallaan ilmainen, koska autossa oli ostaessa vielä vuosi aikaa jäljellä.

m4x1mu5

Mä väitän että noista Weconnectin toimimattomuudesta melkein kaikki menee Elisan verkon huonon kuuluvuuden piikkiin. Autossahan on Vodafonen e-sim jonka sopimuskumppani suomessa on Elisa.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 15.12.20 - klo:09:41
Mä väitän että noista Weconnectin toimimattomuudesta melkein kaikki menee Elisan verkon huonon kuuluvuuden piikkiin. Autossahan on Vodafonen e-sim jonka sopimuskumppani suomessa on Elisa.
Väitän ettei näin ole.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

Pystyykö VCDS:llä katsoa GTE:n akun kuntoa yms.? Näkeekö paljonko ottaa varausta maksimissaan sisään vs. uusi akusto?
Appiukko hommas GTE:n pitää varmaan käydä lukemassa tiedot. 2017 ja 110tkm ajettu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy