Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Killer

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.05.20 - klo:13:22
^ joo toki aina makuasioita nämä. Kiitos kommentista.
Edellisen 3C xenonien pitkät olivat niin surkeat ettei kiitä oikeastaan ollut. Pitkille vaihto vain poisti sen leikatun valon rajan.
Täytyy pohtia. Yksi käytetty siro palkki olisi tuossa tyrkyllä nyt niin siksi aloin miettiä jo nyt asiaa.

4 vkoa led-valoilla varustettua B8 ajettuna, niin pärjää jos tosiaan ei tarvi paljoa ajaa valaisemattomilla maanteillä.
Valaisee ihan kohtuu hyvin penkat kauempaakin. Keskelle vaan jää kapea tumma alue kauas.
3C:n vrt:a on todella hyvät vakiovalot.
Itse kun ajetaan tuhansia km:ä vuodessa valaisemattomilla pääteillä niin laittaisin kun porot yms on kiva nähdä ajoissa.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

m4x1mu5

Tänään tuli tehtyä varaus käytetystä GTE:stä vm. -16, suomiauto, auton saan ensiviikolla. Muutama kysymys liittyen lataukseen, millaisia latausasemia olette hankkineet GTE:n lataukseen?  Suosituksia ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan.

VW:n "Elliä" ei ilmeisesti saa vieläkään vaikka rahat tilauksesta otetaan kyllä vastaan.

Yön ylilataus ei ole meillä vaihtoehto.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

plugaaja

Ensin positiiviset uutiset: lämpimät kelit suosii sähköajajaa, sillä tänään sähköajomatkan henk.koht. ennätys: Espoo-Hki akselilla kehäteitä, lähiökatuja, Pasilan hitaampaa ajoa, liikennevaloja yms sekalaista ajoa keskinopeudella 44 km/h, akku riitti 62 km matkaan, kotipihassa tasan 0 km rangea jäljellä, keskikulutus 14,9 kWh/100km. Lämpötila 20C oli aika optimaalinen, ajoin ilman AC:tä näin kokeilumielessä ja hyvin tarkeni, kun lähtiessä viilensin ikkunat avaamalla. Menin muun liikenteen seassa normaalisti, ei turhan kovia kiihdytyksiä muttei hidasteluakaan. Kyseessä facelift GTE.

Sitten negatiiviset: We Connect takkuaa taas, auto putosi linjoilta vajaa viikko sitten eikä yhteys palaudu vaikka mitä yritän. Soitin We Connect -palveluun, asiallisesti ottivat ongelman hoitaakseen. Varmaan sama kuin viimeksi (joulukuussa), eli ’resetoivat simmin’ etänä ja sitten toimii. Erittäin ärsyttävä juttu, miten voi mennä ’modeemi’ niin jumiin ettei käyttäjä voi sitä itse resetoida takaisin henkiin, kun etänä kuitenkin voivat elvyttää? Tämä tapahtunut siis nyt 2 kertaa, autolla ikää 6 kk.

jarmoke

Joskus oli ohje miten tarkistaa avaimen pariston kunto autossa, mutta en löydä sitä enää...
Muistaisko joku...)

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 30.05.20 - klo:23:54
Sitten negatiiviset: We Connect takkuaa taas, auto putosi linjoilta vajaa viikko sitten eikä yhteys palaudu vaikka mitä yritän. Soitin We Connect -palveluun, asiallisesti ottivat ongelman hoitaakseen. Varmaan sama kuin viimeksi (joulukuussa), eli ’resetoivat simmin’ etänä ja sitten toimii. Erittäin ärsyttävä juttu, miten voi mennä ’modeemi’ niin jumiin ettei käyttäjä voi sitä itse resetoida takaisin henkiin, kun etänä kuitenkin voivat elvyttää? Tämä tapahtunut siis nyt 2 kertaa, autolla ikää 6 kk.

Alkanut miettiä, johtuisivatkohan ainakin osa noista We Connect ongelmista tuosta eSIM:stä joka on ulkomaiselta operaattorilta. Kun on ulkomaiselta operaattorilta eSIM niin se on koko ajan roaming verkossa Suomessa. Töissä olen tekemisissä muiden laitteiden kanssa joissa on eSIM ulkomaiselta operaattorilta roaming verkossa ja säännöllisen epäsäännöllisesti tulee tapauksia joissa tippuu verkosta ja ei meinaa tahtoa tulla takaisin verkkoon välittömästi vaan ottaa parista minuutista pidempäänkin. Aina on kuitenkin noussut itse takaisin. Jotenkin vaan jää joskus arpomaan mihin verkkoon liittyisi takaisin tms.

Töissä laitteissa ei voi eSIM:iä vaihtaa paikallisen operaattorin eSIM:iin, mutta voisikohan autossa vaihtaa paikalliseen ja itse maksaa se pieni dataliittymämaksu â,¬/kk jos sillä korjaisi We Connectin...

janimak

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 30.05.20 - klo:21:04
Tänään tuli tehtyä varaus käytetystä GTE:stä vm. -16, suomiauto, auton saan ensiviikolla. Muutama kysymys liittyen lataukseen, millaisia latausasemia olette hankkineet GTE:n lataukseen?  Suosituksia ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan.

VW:n "Elliä" ei ilmeisesti saa vieläkään vaikka rahat tilauksesta otetaan kyllä vastaan.

Yön ylilataus ei ole meillä vaihtoehto.

Hommasin Webasto Pure-latausaseman omakotitalon seinään. Kuukauden kokemuksella käy ja kukkuu hyvin. Piuhat vedettiin kolmelle vaiheelle mahdollisia tulevaisuuden tarpeita varten, mutta keskukseen kytkettiin nyt vain Passatin vastaanottama 1 x 16 A.

We Connect on toiminut minulla yllättävän hyvin, olisiko tässä reilun kuukauden aikana ollut kolmena päivänä ongelmia saada yhteyttä autoon. Muutaman tunnin kuluessa on yhteys toistaiseksi palautunut.

Lämpötilan vaikutus sähköiseen toimintamatkaan on näilläkin keleillä vielä aikamoinen. Siinä missä viime viikolla mentiin aurinkolasit päässä 50 km tienoilla, niin eilen aamulla + 12 asteessa pilviverhon alla kabiinin lämmitys pudotti matkan 33 km huitteille.

TWBE

Luulisi jäähdytyksen vievän vielä enemmän tehoa, mutta kai se tuo lämmityksen suurempi syönti perustuu sitten johonkin syyhyn mikä ei nyt suoraan aukea. Vai onko kylmällä säällä akkujen tehontuotto vaan niin paljon pienempi.

M_M

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 02.06.20 - klo:08:34
Luulisi jäähdytyksen vievän vielä enemmän tehoa

Miksi kummassa? Jäähdyttäessä ei tarvitse muuttaa lämpötilaa kuin hiukan alaspäin ja se toimii aina lämpöpumpputekniikalla, eli hyvin taloudellisesti. Lämmittämiseen tarvitaan isompi lämpötilan muutos ja etenkin jos lämmitys tapahtuu suoralla sähköllä (vastuksilla) niin onhan se todella energiaa syövää puuhaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

TWBE

Lainaus käyttäjältä: M_M - 02.06.20 - klo:08:54
Miksi kummassa? Jäähdyttäessä ei tarvitse muuttaa lämpötilaa kuin hiukan alaspäin ja se toimii aina lämpöpumpputekniikalla, eli hyvin taloudellisesti. Lämmittämiseen tarvitaan isompi lämpötilan muutos ja etenkin jos lämmitys tapahtuu suoralla sähköllä (vastuksilla) niin onhan se todella energiaa syövää puuhaa.

Kabiini vaikka kesällä 60 astetta pitää saada 20:een. ero on 40 (astetta) - Voi olla siitä paljonkin kuumempi joku tumma auto. Samoin kai ne akkukomponentitkin pitää jäähdyttää.
Sama talvella -26 pitää lämmittää 20 asteeseen.. No okei ero on 6 astetta. Kai se on se jäähdytyksen parempi hyötysuhde sitten lämpöpumppu.

Goat2016

Kuin GTE  lämmittää kabiinia sähkövastuksella niin 1 kW lämpöä kuluttaa 1 kW sähköä, koska siinä on vastus eikä lämpöpumppu.
Jäähdytyksessä käytetään lämpöpumppua, eli kompuraa ja sen COP on ehkä yli 3. Siis 1 kW jäähdytystä kuluttaa alle 0.3 kW sähköä.
Jäähdytys on monta kertaa energiatehokkaampaa tässä autossa. Joissain muissa on lämpöpumppu lämmittämistä varten myös.

M_M

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 02.06.20 - klo:18:07
Kabiini vaikka kesällä 60 astetta pitää saada 20:een. ero on 40 (astetta)

Tässä on nyt semmonen aika oleellinen virhe, että se sisälle puhallettava ilma otetaan ulkoa. Jos ulkona olisi 60 astetta lämmintä, niin tuo lämpötilaero olisi tosiaan 40 astetta. Se kuitenkaan harvoin on, joten lämpötilan muutostarve jää paljon alhaisemmaksi kuin lämmityksessä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

TWBE

Näin se on kuten M_M totesi.

Asiasta toiseen, mitä teillä näyttää 16,17 vuosimallin GTE Passatin omistajilla sähköakun range näyttö kun olette ladanneet akun täyteen. Minulla ei kyllä ole koskaan 50 km:ä näyttänyt, arpomisautomaatti jää aina 43-46km välille. Mites muilla? -On jo monta kertaa todettu että sillä ei niin väliä ole, mutta ei tuosta muutakaan "näyttöä" vissiin ulos saa? Vai näkeekö jostain tarkat lukemat sähkölle?

duke7

^ joo jotain tuollaista. Ihan kuin olisin joskus saanut sen 50 km näyttöön sammuttamalla ilmastoinnin. En nyt varmaksi sano.

Banned

Nyt on ollut 44 km. Ilmastointia en ole vielä tarvinnut, kun on kattoluukku.
Passat GTE

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 04.06.20 - klo:12:13
Näin se on kuten M_M totesi.

Asiasta toiseen, mitä teillä näyttää 16,17 vuosimallin GTE Passatin omistajilla sähköakun range näyttö kun olette ladanneet akun täyteen. Minulla ei kyllä ole koskaan 50 km:ä näyttänyt, arpomisautomaatti jää aina 43-46km välille. Mites muilla? -On jo monta kertaa todettu että sillä ei niin väliä ole, mutta ei tuosta muutakaan "näyttöä" vissiin ulos saa? Vai näkeekö jostain tarkat lukemat sähkölle?

Aika yleinen on 47km lukema. Muistaakseni taisi jonain oikein lämpimänä päivänä olla 50km, ilmastointi tietysti offilla.

m4x1mu5

No nyt on GTE pihassa, yksilö kerkesi vielä vaihtumaan tässä välissä kun aiemmasta ehdokkaasta puuttui muutama oleellinen varuste. Nyt extrana tuli digimittaristo, sporttinahat, Discover Pro, taittuva koukku ja keyless-käynti. Ensimmäinen koti-duuni-koti ajotkin tuli tänään poikkeuksellisesti tehtyä (koronasta jotuen etänä oltu 3kk) ja rangea jäi 5 km mittariin kun kotiin tulin. 

Tässähän ajotyylikin on muuttunut ihan "pappatyyliksi" kun rangea yrittää pidentää.

BTW, Millä hintaa olette saaneet täyskaskoja hankittua GTE:hen?
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Seimari

Passat GTE 2017 active info, pitäisikö saada näkyviin navigation-näkymä?
Olen pariin otteeseen koittanut etsiä mutta ei löydy.

Mulla on iPhone ja se on piuhalla kytkettynä lähes joka kerta kun ajan.

Sitten näin YouTubesta Passat GTE 2018 active infon videon, jossa se navigation näkyy.
Olen ymmärtänyt, että facelift tuli vasta 2019, joten ei löydy selitystä siitäkään.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Seimari - 04.06.20 - klo:18:55
Passat GTE 2017 active info, pitäisikö saada näkyviin navigation-näkymä?
Olen pariin otteeseen koittanut etsiä mutta ei löydy.

Sun pitää valita Active Info Displayn valinnoista näytettäväksi karttanäkymä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

m4x1mu5

Nyt on Discover Prokin (versio 3G0035043J) päivitetty 2020 kartoille. Päivitys otti aikaa reilun tunnin siitä kun prosentit sai juoksemaan näytöllä, kortin vaihto korttipaikkaan 2 ratkaisi perusongelman kun systeemi ei löytänyt tätä ennen päivitettävää, tähän tuhraantui pari tuntia.

Vuoden 2020 kartat Discover Pro:hon saa ladattua täältä

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P184_N60S5MIBH3_EU.7z

Alusta vähintään 32 Gb kortti NTFS-tiedosto-järjestelmälle ja pura ladattu paketti kortille 7:zipillä, SD-kortti mediakonsoliin ja Navi päälle ja asetustan kautta päivitys käyntiin.





Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 04.06.20 - klo:21:58
Nyt on Discover Prokin (versio 3G0035043J) päivitetty 2020 kartoille. Päivitys otti aikaa reilun tunnin siitä kun prosentit sai juoksemaan näytöllä, kortin vaihto korttipaikkaan 2 ratkaisi perusongelman kun systeemi ei löytänyt tätä ennen päivitettävää, tähän tuhraantui pari tuntia.

Vuoden 2020 kartat Discover Pro:hon saa ladattua täältä

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P184_N60S5MIBH3_EU.7z

Alusta vähintään 32 Gb kortti NTFS-tiedosto-järjestelmälle ja pura ladattu paketti kortille 7:zipillä, SD-kortti mediakonsoliin ja Navi päälle ja asetustan kautta päivitys käyntiin.

Suosittelen käyttämään kartan päivittämiseen usb tikkua, kone imaisee kartat huomattavasti nopeammin.

Itse päivitin noin kuukausi sitten kartat 2015 -> 2020 ja usb tikulla siinä meni 35 - 40min.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: Seimari - 04.06.20 - klo:18:55
Passat GTE 2017 active info, pitäisikö saada näkyviin navigation-näkymä?
Olen pariin otteeseen koittanut etsiä mutta ei löydy.

Mulla on iPhone ja se on piuhalla kytkettynä lähes joka kerta kun ajan.

Sitten näin YouTubesta Passat GTE 2018 active infon videon, jossa se navigation näkyy.
Olen ymmärtänyt, että facelift tuli vasta 2019, joten ei löydy selitystä siitäkään.

Onko sulla autossa oma navigaattori? Koska navigaattorin näkymää saa digimittaristoon auton omasta navista, mutta ei kännykän navista. Kännykän navin saa näkyviin vain keskiruutuun.

skiikingumi

#2361
Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 04.06.20 - klo:17:30
No nyt on GTE pihassa, yksilö kerkesi vielä vaihtumaan tässä välissä kun aiemmasta ehdokkaasta puuttui muutama oleellinen varuste. Nyt extrana tuli digimittaristo, sporttinahat, Discover Pro, taittuva koukku ja keyless-käynti. Ensimmäinen koti-duuni-koti ajotkin tuli tänään poikkeuksellisesti tehtyä (koronasta jotuen etänä oltu 3kk) ja rangea jäi 5 km mittariin kun kotiin tulin. 

Tässähän ajotyylikin on muuttunut ihan "pappatyyliksi" kun rangea yrittää pidentää.

BTW, Millä hintaa olette saaneet täyskaskoja hankittua GTE:hen?

halvin hinta itselle oli lähitapiolan laaja kasko ja liikenne ~600€ luokkaa.
Mutta kaipa siihenkin vaikuttaa asuinpaikka ja ikä.

m4x1mu5

Omalle vakuutukselle jäi hintaa 622â,¬ lasiturvan kanssa, OP Superasko- ei muita "extroja". Kaikki nettisivut antoi 700â,¬> hintoja mutta tippui 120â,¬ pelkällä soitolla aspaan.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

mattix

Turvan turvakasko ja liikennevakuutus sisältäen niin lasi- kuin pysäköintivakuutukset 475â,¬ kampanjan aikaan. Täydet bonukset.

jalkkis

Onko täällä kellään ollut pidempää ajossa enempi kelattu GTE? Siis luokkaa 200tkm? Onkohan tuo millainen uhka lompakolle ja mielenterveydelle?

Tarttis vaan itse isomman auton farkku-Leonin tilalle mutta takuunalaisesta "vanhaan pommiin" ei viittis vaihtaa...

Seimari

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 05.06.20 - klo:01:17
Onko sulla autossa oma navigaattori? Koska navigaattorin näkymää saa digimittaristoon auton omasta navista, mutta ei kännykän navista. Kännykän navin saa näkyviin vain keskiruutuun.

Eipä taida olla omaa navia.

Seimari

Otin kampanja-aikana Turvasta liikennevakuutuksen + täyskaskon + lasivakuutuksen 439â,¬/vuosi, 6:ssa erässä.
Jätin pois sen sijaisauton-option.

m4x1mu5

#2367
Pitääkö tuohon We Connectin  tehdä jotain speciaalitemppuja marmorilla että saa auton "oikeat tiedot" näkymään portaalissa ja apissa? Palvelupakettina on juuri aktivoitu e-remote jonka pitäisi nämä tiedot näyttää. Nyt kilsoja on reilu 15000 km liian vähän ja lokaatioksi näyttää kokoajan BÃ¥lstaan Ruotsissa.

Discover Pro on palautettu kerran jo tehdasasetuksiin. Autossa 4G modeemi josta wifi-yhteys Discoveryyn.

Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 06.06.20 - klo:19:59
Autossa 4G modeemi josta wifi-yhteys Discoveryyn.

Kokeileppa huviksesi jakaa netti puhelimesta auton soittimelle ja kokeile toimiiko. Itsellä huawei 4g-wifi mokkula jonka välityksellä läppärit ja tabletit toimii mutta auton discover pro ei saa yhteyttä minnekkään. Kännykästä ku jaoin netin niin rupesi heti toimimaan. 🤔
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

m4x1mu5

Joo ei vaikutusta kännynkään kautta, ilmeisesti joku omistajuuteen liittyvä juttu. Pitää huomenissa soitella tukeen.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy