Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

mtk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.02.20 - klo:23:20
Suurjännitettä ei saa 24V lähteestä. Se ei ole kiusantekoa.

Mikä se jännite tässä mahtaa olla?
Saan kyllä 12V akkuja sarjaan ja ulos esim. 96V, mutta autossa saisi olla muuntimet jotka hyväksyy matalamman jännitteen nostamisen isompaan.
Kyllä jännitteen isommaksi nosto onnistuu.

Haen vain tällä sitä kun on kaikennäköisiä purkkeja, jotka kuitenkin vain joko laskee,tasaa tai nostaa jännitettä ja ne aiheuttaa rajoitteita.
Ja Teslankin systeemissä hommataan toinen akusto jota ladataan aurinkokennoilla, käsitellään jännite ja sitten siirretään hyvin samankaltaiseen akustoon autoon taas takaisin.
Kun autossa jo kuitenkin on akusto.
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

Terpower

Mua ärsyttää kun tossa VW:n omassa webaston kaukosäätimessä ei ole mitään merkkivaloa siitä, että webasto olisi päällä. Siis käytön aikana.
Valo kyllä välähtää vihreänä kun kytket sen päälle, mutta ei jää esim. vilkkumaan osoittaakseen, että laite on päällä.
Aina pitää sitten vaan luottaa että päällä on kun vihreä valo kerran välähtää.
ID4 Pro Business

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: mtk - 23.02.20 - klo:10:21
Mikä se jännite tässä mahtaa olla?
Saan kyllä 12V akkuja sarjaan ja ulos esim. 96V, mutta autossa saisi olla muuntimet jotka hyväksyy matalamman jännitteen nostamisen isompaan.
Kyllä jännitteen isommaksi nosto onnistuu.

Haen vain tällä sitä kun on kaikennäköisiä purkkeja, jotka kuitenkin vain joko laskee,tasaa tai nostaa jännitettä ja ne aiheuttaa rajoitteita.
Ja Teslankin systeemissä hommataan toinen akusto jota ladataan aurinkokennoilla, käsitellään jännite ja sitten siirretään hyvin samankaltaiseen akustoon autoon taas takaisin.
Kun autossa jo kuitenkin on akusto.

Type 2 vaihtovirran latausjännite on 230 V. Täyssähköautot pystyvät sitten tasavirralla käyttämään 400-800 V jännitettä CCS2 pistokkeella.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 23.02.20 - klo:12:26
Mua ärsyttää kun tossa VW:n omassa webaston kaukosäätimessä ei ole mitään merkkivaloa siitä, että webasto olisi päällä. Siis käytön aikana.
Valo kyllä välähtää vihreänä kun kytket sen päälle, mutta ei jää esim. vilkkumaan osoittaakseen, että laite on päällä.
Aina pitää sitten vaan luottaa että päällä on kun vihreä valo kerran välähtää.

Meillä on nyt kolmessa autossa ollut tuo ja aina kun Kake on näyttänyt painettaessa että Webasto menee päälle niin se on myös sen tehnyt. Kaiken kaikkiaan varmaan satoja kertoja joten ainakin täällä luottamus tuohon on kova. Jos tuossa palaisi valo koko ajan söisi se patteria koko ajan ikäänkuin turhaan ja voi olla että sitä saisi olla vaihtamassa usein.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Terpower

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 23.02.20 - klo:15:11
Meillä on nyt kolmessa autossa ollut tuo ja aina kun Kake on näyttänyt painettaessa että Webasto menee päälle niin se on myös sen tehnyt. Kaiken kaikkiaan varmaan satoja kertoja joten ainakin täällä luottamus tuohon on kova. Jos tuossa palaisi valo koko ajan söisi se patteria koko ajan ikäänkuin turhaan ja voi olla että sitä saisi olla vaihtamassa usein.
Normi Webaston kaukosäätimessä vilkkuu punainen LED-valo kun webasto on päällä.
Eikä se juurikaan patteria kuluta. Ehkä parin vuoden välein olen sellaiseen patterin joutunut uusimaan jos niinkään usein.

Tuollainenn ledi ei vie juuri mitään virtaa jos se vilkkuu vaikka 5 sekunnin välein.
ID4 Pro Business

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: mtk - 23.02.20 - klo:10:21
Mikä se jännite tässä mahtaa olla?
Saan kyllä 12V akkuja sarjaan ja ulos esim. 96V, mutta autossa saisi olla muuntimet jotka hyväksyy matalamman jännitteen nostamisen isompaan.
Kyllä jännitteen isommaksi nosto onnistuu.

Haen vain tällä sitä kun on kaikennäköisiä purkkeja, jotka kuitenkin vain joko laskee,tasaa tai nostaa jännitettä ja ne aiheuttaa rajoitteita.
Ja Teslankin systeemissä hommataan toinen akusto jota ladataan aurinkokennoilla, käsitellään jännite ja sitten siirretään hyvin samankaltaiseen akustoon autoon taas takaisin.
Kun autossa jo kuitenkin on akusto.
Ison tehon ja virran käsittely jännitteestä toiseen vaatii kalliita komponentteja. Tasajännitteen nosto vaatii aina vaihtojännitteen välissä. Tasajännitettä ei voi siis yksinkertaisesti muuntaa samalla tavalla, kuten vaihtojännitettä. Sitten kun isoja virtoja lähdetään muuntamaan, vaatii se häviöiden takia jäähdytystä, joka sekin on oma hommansa ja sillä on hinta.

Tässä https://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=HH102D140&infosivukoodi=IV5000ER-24
kymmenen kilon köntti, jolla saa 5kW kahdesta sarjaan kytketystä 12V:n akusta. Ei tällaisia ole mielekästä autoon lisäksi mahduttaa.

Tässä tasavirrasta wikipediasta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tasavirta
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 23.02.20 - klo:15:40
Normi Webaston kaukosäätimessä vilkkuu punainen LED-valo kun webasto on päällä.
Eikä se juurikaan patteria kuluta. Ehkä parin vuoden välein olen sellaiseen patterin joutunut uusimaan jos niinkään usein.

Tuollainenn ledi ei vie juuri mitään virtaa jos se vilkkuu vaikka 5 sekunnin välein.

Se webaston oman kaken valon vilkkuminen on ihan yhtä hyvä tai huono info kuin vw-kaken vihreän valon sytyttäminen.

Jos webasto käynnistyy ja kake saa paluutiedon että "käynnistys OK" ja alkaa vilkuttamaan punaista valoa merkiksi käynnissä olemisesta, sitten siirryt kaken kantaman ulkopuolelle ja webasto sammuukin johonkin häiriöön niin se punainen valo jatkaa vilkkumista..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Terpower

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 24.02.20 - klo:11:02
Se webaston oman kaken valon vilkkuminen on ihan yhtä hyvä tai huono info kuin vw-kaken vihreän valon sytyttäminen.

Jos webasto käynnistyy ja kake saa paluutiedon että "käynnistys OK" ja alkaa vilkuttamaan punaista valoa merkiksi käynnissä olemisesta, sitten siirryt kaken kantaman ulkopuolelle ja webasto sammuukin johonkin häiriöön niin se punainen valo jatkaa vilkkumista..
No harvemmin tulee siirryttyä muualle kun autoon. Senhän takia se päälle laitetaan että ollaan lähdössä.

Eikä sitä kyllä liion tiedä nyt lainkaan että omko se päällä vai ei ku ei vilku lainkaan.


ID4 Pro Business

mtk

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 24.02.20 - klo:18:40
No harvemmin tulee siirryttyä muualle kun autoon. Senhän takia se päälle laitetaan että ollaan lähdössä.

Eikä sitä kyllä liion tiedä nyt lainkaan että omko se päällä vai ei ku ei vilku lainkaan.

Mulla on kaukosäädin toiminut aina näin:
- vihreä valo palaa painalluksen jälkeen hetken kun kaikki ok ja webasto käynnistyy
- vihreä valo vilkkuu kun tankki on alle 100 vai oliko se 150km ja webasto ei käynnisty siksi
- punainen valo vilkkuu kun on kantaman ulkopuolella

Eli jos vihreä valo palaa hetken, voi olla varma että webasto on käynnistynyt.

Jollain täällä oli BMW 225 Active tourer ladattava, kerrotko mitä mieltä olit siitä ja miksi vaihdoit Passat GTE?
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

TWBE

Täällä uusi käytetyn Passat GTE:n omistaja ilmoittautuu mukaan sotke.. keskustelemaan.  :D

Noista marketeiden latauspisteistä olisin kysynyt kun tuntuu että jos keskeyttää lataamisen puolen tunnin jälkeen niin plugit laskutti melkeen kilowatin mutta autossa mittarin "range" näytti vähentyneen vaan siitä kuin parkkiin ajaessa. Onko tämä normaalia toimintaa, että saattaa se sähkö lähteä marketin järjestelmiin eikä omaan autoon niinkuin oletin.

Kolme market latauskertaa vasta takana ja tämä oli niistä mielenkiintoisin kun menee sähköä eikä tule.






a_jaba

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 25.02.20 - klo:11:52
Noista marketeiden latauspisteistä olisin kysynyt kun tuntuu että jos keskeyttää lataamisen puolen tunnin jälkeen niin plugit laskutti melkeen kilowatin mutta autossa mittarin "range" näytti vähentyneen vaan siitä kuin parkkiin ajaessa.

Ei kannata liikaa tuijottaa range mittaria kun sen avulla akun varaustason voi päätellä vain suurpiirteisesti. Passatin teoreettinen maksimi latausteho on 3,7kW (type 2 liitännällä tai erikseen hankitulla 16A schuko kaapelilla) ja jos auto on ollut puoli tuntia töpselissä niin teoriassa latausta on voinut tulla maksimissaan 1,8kWh. Jos latasit schuko pistokkeesta 10A kaapelilla niin tuo teoreettinen maksimi lataus puolessa tunnissa on 1,2kWh ja 8A kaapelilla 0,9kWh.

Minkä tyyppisestä latauspistokkeesta latasit marketissa?

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 25.02.20 - klo:11:52
Onko tämä normaalia toimintaa, että saattaa se sähkö lähteä marketin järjestelmiin eikä omaan autoon niinkuin oletin.

Sähkö ei pääse missään tilanteessa menemään Passatin akusta (tasajännite) marketin sähköverkkoon (vaihtojännite) koska välissä ei ole mitään laitetta (invertteri) joka muuntaa tasajännitteen vaihtojännitteeksi.

Täyssähköautojen akuista saattaa teoriassa olla mahdollista ottaa virtaa akusta poispäin CCS liittimen DC navoista, mutta ei kai siihenkään mitään järjestelmää ole yleisessä käytössä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Haappis

Automaatti-ilmastointi on sen verran fiksu, että se tunnistaa ainakin markettihallien ilmankosteuden olevan usein korkea ja siksi nostaa ilmastoinnin tehoja. Tämä näkyy rangen laskuna, mutta se ”palautuu” kun ilmastoinnin tehot laskevat normaaleiksi.

Tai näin olen ko. ilmiön itselleni sujuvasti selittänyt :)

TWBE

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 25.02.20 - klo:12:23

Minkä tyyppisestä latauspistokkeesta latasit marketissa?



Type2 kaapeli se oli, mutta autosta olikin laitettu minimi amppeerit valikosta päälle, vaihdoin maksimit - niin kyllä tulee sähköä jo ihan eritavalla autoon.

SP

Lainaus käyttäjältä: mtk - 24.02.20 - klo:19:38
Mulla on kaukosäädin toiminut aina näin:
- vihreä valo palaa painalluksen jälkeen hetken kun kaikki ok ja webasto käynnistyy
- vihreä valo vilkkuu kun tankki on alle 100 vai oliko se 150km ja webasto ei käynnisty siksi
- punainen valo vilkkuu kun on kantaman ulkopuolella

Eli jos vihreä valo palaa hetken, voi olla varma että webasto on käynnistynyt.

Jollain täällä oli BMW 225 Active tourer ladattava, kerrotko mitä mieltä olit siitä ja miksi vaihdoit Passat GTE?

Jos siis minua tarkoitat joo kyllä. Ajoin 225xe:llä 38kk ja 40tkm. Se oli edellinen liisari joka vaihtui Pasuunan -19 GTE malliin. Pidin bemun ajettavuudesta kovasti. Auto oli takavetona sähköinen ja sitten nelivetona bensakone avusti. Sähköllä ajettaessa auto oli ajoltaan täyssähköauto, sillä takapäässä ei ollut vaihteistoa lainkaan. GTE:lle ominaiset DSG nykäykset sähköajolla tuntuvat perin vanhanaikaisilta. Bemari oli ulkonäöstään huolimatta käsittämättömän nopea kiihtymään ja mutkateillä istui tiessä kuin tauti. Jos Passattiin vertaan ajettavuutta niin volkkari on kuin keinutuoli, jonka ympärillä bemulla pystyi ajamaan kahdeksikkoa.

Jotta ei menisi pelkäksi bemarin kehumiseksi, niin sitten ne huonot puolet, niin tavaratila kävi meille liian ahtaaksi. Sitten se toinen ja varsin merkittävä seikka miksi en enää bemaria huolinut oli että bemari jäi 3 kertaa tienposkeen softavikojen vuoksi. Kaksi kertaa limppasin kotiin vaihtamaan auton vaimon Toyotaan ja yhdellä kerralla kun auto ei käytännössä suostunut liikkumaan piti odotella 2 tuntia sijaisautoa. Yhteensä korjaamokäyntejä vaativia vikoja omistusaikana oli 8 tai 9 kappaletta.

Itsellä on pitkä historia Toyotan kanssa ja pidän Toyotan huoltoa perushyvänä palveluna. Se mitä BMW "premium" merkkinä tarjosi jälkimarkkinoinnin puolesta oli Toyotaan verrattuna vitsi. Takuunalaista korjausta saattoi joutua odottamaan reilun viikon. Työnlaatu vähän sinnepäin. Kerran ajoin korjaamolle takaisin huollolta konehuoneeseen jääneet 10cm pituiset pultit mukanani. Bemari taidettiin saada lopullisesti kuntoo siinä 2,5 vuoden kohdalla tai ainakin se toimi reilut 8000km ilman ongelmia ennen kuin meni vaihtoon. Meinasi unohtua mainita että bemussa on mielestäni ihan hyvä äänentoisto vakiona, yksi parhaimmista tuon hintaluokan autoista mitä olen kuunnellut.

Passat on hyvä perusauto, jossa on reilusti tilaa ja iso akku. Toistaiseksi olen tullut Passatin kanssa toimeen vaikka ajamisen ilo on tuosta jäänyt tehtaan linjalle.

djdemo

Hmm
Kaksi kuukautta Passat GTE:tä takana. Hyvä auto, mutta Schuko-latauksen kanssa ongelmia... pinna kiristyy, kun siihen ei voi luottaa.

Olen yrittänyt kaikenlaisia säätöjä ja sadetansseja sen suhteen että laittaako piuhan kiinni esim ensin autoon ja sitten tolppaaan tms.

Yleisimmät ongelmatyypit:
- lataus näyttää alkavan, mutta n 5 min sisällä hyytyy.
- lataus hyytyy yöllä jossain vaiheessa, noin puolet akusta ladattu

Tätä tapahtuu taloyhtiön lämpötolpasta ja mm Parkkisähkön latauspisteessä.

Joku epäilys oli, että piuha ei olisi kunnolla kiinni autossa (joskus tullut sellaista herjaa WeConnectiin), mutta kyllä se siihen lukittuu ja vihreä valo alkaa sykkimään.
On siinä 1-2 mm klappi, että se heiluu, mutta vaikea uskoa että ei lataisi sen takia.

Piuha on kerran jo vaihdettu huollossa (eivät kyllä löytäneet vikaa siitä edellisestä).

Olen vaihtanut minimilatauksen määrää. Mun logiikalla 50% on paras, että lataisi ainakin sen aina.
Olen koittanut max ja reduced ampeereilla.

Jos jollain on kokemuksia tai vinkkejä, niin otetaan vastaan. Bensalla ajelu on alkanut ärsyttämään... ;-)

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: djdemo - 28.02.20 - klo:11:43
- lataus hyytyy yöllä jossain vaiheessa, noin puolet akusta ladattu

Olen vaihtanut minimilatauksen määrää. Mun logiikalla 50% on paras, että lataisi ainakin sen aina.
Olen koittanut max ja reduced ampeereilla.

Näiden tietojen varassa se lataus kuuluukin loppua kun 50% on saavutettu...

---
Itsellä taas outoja asioita verrattuna aikaisempaan. Ajastetu lähdöt ma-pe aamulla, tähän saakka toiminut aina. Tänä aamuna auto ei lämmennyt yhtään. Eilen pysäytin sovelluksella lämmityksen kesken kaiken kun en aamulla ollut lähdössä mihinkään, mutta ei se millään logiikalla olisi tämän aamun lataus+lämmitys ajastusta estää.
Toinen erikoinen juttu oli se että tänään päivällä lähdin autolla kauppaan, webastolla lämmitin lasit sulaksi ennen lähtöä. Pakkasta auton mukaan 6,5 astetta ja pakotti polttomoottorin käyntiin. Olen kyllä ajellut aikaisemmin varmaan yli kymmenen asteen pakkasessakin ilman polttomoottoria mutta tänään näin. No, kun eilen en autolla ajanut ja yöllä varmaan oli enempikin pakkasta niin olisik ositten akut olleet vielä niin kylmät että ei tykännyt että niillä ajetaan. Auto on ollut latausjohdon päässä koko ajan.
Kuitenkin kun mielestäni passatin yksi hyvä puoli on ollut se että täydellä akulla se ei pakota polttomoottoria kovin helposti käyntiin vaikka olisi "vähän" pakkastakin....

TWBE

Juu niin tässä on tullut tuon minimi latausmäärän kanssa itse ajateltua, että sillä asetuksella kenties säästetään akkua fyysiseltä kulumiselta ja voidaan rajoittaa se ladattava määrä esimerkiksi 90 prosenttiin ajomatkan kustannuksella, mutta kenties ehkä vähän säästää akustoa pitkällä tähtäimellä.

Tämä nimilogiikka ei kyllä ihan auennut itsellenikään miten niin minimilatausmäärä?

Loppupeleissä en tiedä mitä järkeä koko asetuksessa on kun kuitenkin tämän koko auton perimmäinen filosofia on käsittääkseni pieni bensan kulutus ja mitä enemmän on tankattuna sähköä autoon sitä vähemmän bensaa periaatteessa menee. Ja lisäksi käsittääkseni VW hybridi akun koko kapasiteetti ei ole kuitenkaan käytössä vaikka autoilija 100% asetusta käyttäisikin. (Tehdas rajoittanut huippuarvoa ja minimiarvoa jo valmiiksi mielestään turvallisiin lukemiin jolla taataan se 160 000km/8v takuu).

akk

Lainaus käyttäjältä: SP - 26.02.20 - klo:23:06

...
Jotta ei menisi pelkäksi bemarin kehumiseksi, niin sitten ne huonot puolet, niin tavaratila kävi meille liian ahtaaksi.
...
Passat on hyvä perusauto, jossa on reilusti tilaa ja iso akku. Toistaiseksi olen tullut Passatin kanssa toimeen vaikka ajamisen ilo on tuosta jäänyt tehtaan linjalle.

Kiinnitin tuohon luotettavuuteen huomiota työpaikallani jossa eräällä oli X5 hybridi työsuhdeautona. Aika usein oli korjaamolla ja väillä pitkäänkin, juuri hybridi-/sähköjärjestelmään liittyen.

Volkkarit on perushyviä ajaa, eipä sitä paljoa erota ajaako golf, passat vai tiguanilla. Bemarilla en ole valitettavasti päässyt ajelemaan  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

dieu7

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 28.02.20 - klo:17:18
Tämä nimilogiikka ei kyllä ihan auennut itsellenikään miten niin minimilatausmäärä?

Minimi tarkoittaa sitä että siihen arvoon auto lataa heti kun piuhan laittaa kiinni, riippumatta asetetusta lähtöajasta. Latauspaikkakohtaisissa asetuksissa on sitten määriteltävissä maksimi, jonka yli ei ladata.

Minimille näen itse parikin käyttöä. Ensinnäkin se takaa että akussa on useimmiten sen minimin verran virtaa käytettävissä suunnittelemattomia ajoja varten. Ja toisaalta akun pitäminen etenkin pitempiä aikoja nollassa prosentissa ei tee akulle hyvää. Itse olen pitänyt minimiä 40% tai 50% ja maksimia 100%

Nämä siis Golf GTE:ssä, mutta eiköhän samat päde Passattiinkin.

TWBE

Täällä sähkönyypiö kyselee taas kummia älkää suuttuko  ;D, mutta passat GTE:n takakontin 12V sähköstökkelistä:
Onkos sen sähkö yhteydessä hybrid akkuun aka pystyisikö sinne jättämään jotain sähkö jääkaappia tai vastaavaa pidemmmäksi aikaa pöhisemään
vai onko se 12v verkko ihan perinteisen akun takana? -Jostain olin kuulevinani urbaanilegendaa että se takakontin liitäntä olisi muutettavissa jatkuvasti virtaa antavaksi?

jalkkis

Sain tässä Rieslingiä naukkailleena mieleeni pähkäillä autonvaihtoa. Onko GTE-Passatissa ollut mitään heikkoa kohtaa? Itsellä kyseeseen tulisi n. v. 2016/100-150tkm ajetut yksilöt. Akkutakuuu lienee 180tkm/8v, eli sen osalta aletaan olla takuun loppusuoralla mutta onko muuta huomion arvoista? Isoista vioista en ole lukenut.

Jlahti

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 29.02.20 - klo:20:38
Sain tässä Rieslingiä naukkailleena mieleeni pähkäillä autonvaihtoa. Onko GTE-Passatissa ollut mitään heikkoa kohtaa? Itsellä kyseeseen tulisi n. v. 2016/100-150tkm ajetut yksilöt. Akkutakuuu lienee 180tkm/8v, eli sen osalta aletaan olla takuun loppusuoralla mutta onko muuta huomion arvoista? Isoista vioista en ole lukenut.

Oma GTE menee vaihdelaatikon vaihtoon. Autolla on nyt mittarissa 50tkm, joten toivotaan että oli vain huonosta yksilöstä johtuvaa. Tänne kirjoittelinkin aiemmin että äänteleekö muiden autot, muilta ei kommenteja tullut, niin voisin kuvitella että tämä on vaan yksi maanantai kappale. Tosiaan ääni "ulvahdus" kuuluu aina jarruttaessa ja kun vaihde tippuu 4 -> 3:lle.

Jotenkin autoa hankkiessani toivoin että nämä DSG viat olisi mennyttä aikaa, mutta ei näköjään  :-\

Turbokiisseli

Akkutakuu on 160tkm / 8 vuotta

Meillä GTE:llä takana nyt 15tkm (49-64tkm mittarissa) ja ainoastaan starttinappi on bugannut pari kertaa ja pakkasella sähkökontti on kaksi kertaa jäänyt sulkeutumatta ekalla yrityksellä. Muuten kovaa ajoa ja perushuollot, joista nyt viimeisimpänä DSG:n öljynvaihto.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

S8k-80

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 28.02.20 - klo:23:07
Täällä sähkönyypiö kyselee taas kummia älkää suuttuko  ;D, mutta passat GTE:n takakontin 12V sähköstökkelistä:
Onkos sen sähkö yhteydessä hybrid akkuun aka pystyisikö sinne jättämään jotain sähkö jääkaappia tai vastaavaa pidemmmäksi aikaa pöhisemään
vai onko se 12v verkko ihan perinteisen akun takana? -Jostain olin kuulevinani urbaanilegendaa että se takakontin liitäntä olisi muutettavissa jatkuvasti virtaa antavaksi?

Onnistuu tuo tupakansytyttimen vaihto jatkuva virtaiseksi. Kolikko luukun takana olevasta sulaketaulusta nostettiin sulake pykälää ylemmäksi niin sai jatkuvan virran. Tein itse eilen tuon muutoksen.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 02.03.20 - klo:08:54
Oma GTE menee vaihdelaatikon vaihtoon. Autolla on nyt mittarissa 50tkm, joten toivotaan että oli vain huonosta yksilöstä johtuvaa. Tänne kirjoittelinkin aiemmin että äänteleekö muiden autot, muilta ei kommenteja tullut, niin voisin kuvitella että tämä on vaan yksi maanantai kappale. Tosiaan ääni "ulvahdus" kuuluu aina jarruttaessa ja kun vaihde tippuu 4 -> 3:lle.

Jotenkin autoa hankkiessani toivoin että nämä DSG viat olisi mennyttä aikaa, mutta ei näköjään  :-\

Onhan tuo DSG-kirjoittelu rauhoittunut mutta aina silloin joku näyttää porsivan edelleen... Minkä ikäinen yksilö kyseessä?

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 02.03.20 - klo:10:22
Akkutakuu on 160tkm / 8 vuotta

Meillä GTE:llä takana nyt 15tkm (49-64tkm mittarissa) ja ainoastaan starttinappi on bugannut pari kertaa ja pakkasella sähkökontti on kaksi kertaa jäänyt sulkeutumatta ekalla yrityksellä. Muuten kovaa ajoa ja perushuollot, joista nyt viimeisimpänä DSG:n öljynvaihto.

Guugletinkin tuon akkutakuun. Näkyykö muuten jostain valikosta akun kunto? Mietin vaan kuinka hasardi hankinta tommonen joku 4v/120tkm ajettu on akun osalta? Akku ei ole ihan ilmainen...

Jlahti

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 02.03.20 - klo:11:37
Onhan tuo DSG-kirjoittelu rauhoittunut mutta aina silloin joku näyttää porsivan edelleen... Minkä ikäinen yksilö kyseessä?

Auto on 2016

siige

Mites toi kun ilmesty punainen kolmio mittaristoon saatetekstillä: vika hybridijärjestelmässä, sammuta auto. Tmv.
Tämä siis aamulla kun laitoin virrat päälle.  Sammutin virrat ja tuli uudestaan.. ja uudestaan.  Neljännellä kerralla käynnisty normaalisti. Pitäisikö tuo viedä korjaamolle? Laajennettua takuuta on vielä elokuulle.. auto 2017vm  facelift.

Antore

No tietysti kannattaa viedä tutkittavaksi.

Lainaus käyttäjältä: siige - 03.03.20 - klo:10:43
Mites toi kun ilmesty punainen kolmio mittaristoon saatetekstillä: vika hybridijärjestelmässä, sammuta auto. Tmv.
Tämä siis aamulla kun laitoin virrat päälle.  Sammutin virrat ja tuli uudestaan.. ja uudestaan.  Neljännellä kerralla käynnisty normaalisti. Pitäisikö tuo viedä korjaamolle? Laajennettua takuuta on vielä elokuulle.. auto 2017vm  facelift.

duke7

Jaahas takatutkat errorissa. Onkos näissä joku yleinen vikatyyppi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy