Superb 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG Autom Combi

Aloittaja lao, 05.10.15 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

lao

Malli: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG Autom Combi
Tilattu: 1.9.2015
Liike: Veho Tampere
Tilaus syötetty koneelle: 2.9.2015
Väri: Moon White

Luovutus: 5.1.2016

L & K -tilausoptiot:
Ruskea Laurin & Klement -sisustus harmaalla kattoverhouksella
Kevytmetallivanteet 8.0 J x 18” " Pegasus, kiillotettu/antrasiitti

Lisävarusteet:
MET Metalli- ja helmiäisväri Moon White
PKV Lämmitettävä tuulilasi
PLE Tiptronic-vaihteenvalitsimet
KA2 Optical Parking Assistant - peruutuskamera (lisätty 4.10.2015)
PKL Fond-paketti (lisätty 4.10.2015)

Talvirenkaat: HP R2 Cassiopeia 18" vanteilla
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

lao

Tänään tuli tieto, että auto menee linjalle ensi viikolla, joten kerkiää vallan mainiosti tammikuun alkuun.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

enkero

Nasakka paketti tulossa (ja väri on onnistunut ;))!

Tuo peruutuskamera on muuten "fiksu turhake", ajelin syyskuun alussa pari viikkoa firman pakulla, jossa ei piipittimiä mutta kamera, ja kyllä sitä peruutuskameraa vaan kaipaa... Toki mitään oman auton varustetta en vaihtaisi pois, mutta olisi kyllä pitänyt tuo kamera ruksia. Tokihan selviää vaikka ilman tutkiakin, mutta miksei voisi helpottaa elämäänsä?

Tuota lämmitettävää tuulilasia tullet myös arvostamaan, erityisesti kun Superbissa siinä ei ole noita Ocussa olevia vastuslankoja (joiden kanssa kyllä elää mieluummin kuin ilman lämmitystä). Itse asiassa tänäänkin lämmityksen huomasi vain ajotietsasta, kun katoin onko Webasto tulilla kylmäkäynnistyksen jälkeen :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: enkero - 27.10.15 - klo:23:03
Tuota lämmitettävää tuulilasia tullet myös arvostamaan, erityisesti kun Superbissa siinä ei ole noita Ocussa olevia vastuslankoja (joiden kanssa kyllä elää mieluummin kuin ilman lämmitystä). Itse asiassa tänäänkin lämmityksen huomasi vain ajotietsasta, kun katoin onko Webasto tulilla kylmäkäynnistyksen jälkeen :D

Mites se lämmitys oikein on toteutettu, jos ei ole vastuslankoja?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

enkero

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 27.10.15 - klo:23:15
Mites se lämmitys oikein on toteutettu, jos ei ole vastuslankoja?

Ymmärtääkseni joku kalvo laminoitu väliin, lieneekö metallia tms.?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: enkero - 27.10.15 - klo:23:03
Nasakka paketti tulossa (ja väri on onnistunut ;))!

Tuo peruutuskamera on muuten "fiksu turhake", ajelin syyskuun alussa pari viikkoa firman pakulla, jossa ei piipittimiä mutta kamera, ja kyllä sitä peruutuskameraa vaan kaipaa... Toki mitään oman auton varustetta en vaihtaisi pois, mutta olisi kyllä pitänyt tuo kamera ruksia. Tokihan selviää vaikka ilman tutkiakin, mutta miksei voisi helpottaa elämäänsä?

Tuota lämmitettävää tuulilasia tullet myös arvostamaan, erityisesti kun Superbissa siinä ei ole noita Ocussa olevia vastuslankoja (joiden kanssa kyllä elää mieluummin kuin ilman lämmitystä). Itse asiassa tänäänkin lämmityksen huomasi vain ajotietsasta, kun katoin onko Webasto tulilla kylmäkäynnistyksen jälkeen :D

Autossasi on webasto ja teet silti kylmäkäynnistyksiä?  ???
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 28.10.15 - klo:06:32
Autossasi on webasto ja teet silti kylmäkäynnistyksiä?  ???

Remuc uupuu ja jos on vaikkapa 50km päässä eikä tiedä saapumista autolle edes vartin tarkkuudella, niin kyllä. Toki vois odotella vaikka 20min, että kerkeäisi lämmittää. En laiskana viitsinyt.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

lao

Kyllä tuo lämmitettävä lasi tulee Webastonkin kanssa todella tarpeeseen; aina ei tiedä koska tarvii lähteä minuutin varoajalla ja siitä on myös hyötyä, jos sataa alijäähtynyttä vettä tai sataa paljon lunta kovalla pakkasella. Peruutuskamera tuli lisättyä tilauksella ihan siksi, kun pihassa pyörii pieniä lapsia ja lasten leluja, niin selvä turvavaruste. Taitaa Jenkeissä olla tuo peruutuskamera tulossa ihan pakolliseksi uusiin autoihin juuri lasten takia.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Timppe

Lainaus käyttäjältä: lao - 28.10.15 - klo:17:53
Kyllä tuo lämmitettävä lasi tulee Webastonkin kanssa todella tarpeeseen; aina ei tiedä koska tarvii lähteä minuutin varoajalla ja siitä on myös hyötyä, jos sataa alijäähtynyttä vettä tai sataa paljon lunta kovalla pakkasella. Peruutuskamera tuli lisättyä tilauksella ihan siksi, kun pihassa pyörii pieniä lapsia ja lasten leluja, niin selvä turvavaruste. Taitaa Jenkeissä olla tuo peruutuskamera tulossa ihan pakolliseksi uusiin autoihin juuri lasten takia.
Joo, ja se menee myös automaattisesti hetkeksi päälle, jos on tosi kylmänkostea keli. Näin ei tuulilasi pääse huurtumaan ennen moottorin lämpenemistä. Skodan varusteet on niin halpoja, että kaikki kannattaa ruksata ainakin L&K:hon. Muutamia satasia ei kannata säästellä 40-50k,:n autoissa. Ei sitten harmita jälkikäteen  ;D
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

lao

Sain tiedon, että auto on saapunut Hangon satamaan ja odottaa siellä lähes luovutukseen saakka. Luovutus on sovittu nyt heti tammikuun alkuun. Pyysin myyjältä tarjouksia ja kuvia myös muista 18" vanteista talvirenkaita varten, joten katsotaan vaihtuuko talvirenkaiden vannemalli vielä, 18" koko pysyy kyllä.

Nyt pitää malttaa odottaa kuusi viikkoa vielä :-X
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

lao

#10
Sattumalta huomasin, että autoni oli saapunut tänään Veholle Lielahteen odottamaan luovutusta. Ystävällinen myyjä heitti avaimet kouraan ja käytiin kattomassa autoa pikaisesti, niin malttamaton jaksaa odottaa vielä 2 viikkoa. Auto tilattiin myyjän mielestä Atrasiitin värisillä Pegasuksilla, mutta alla oli harmaat. Sovittiin, että laitetaan sitten talveksi nämä ja kesäksi keretään hommaamaan sitten oikeat Pegasukset.

Tuli kuvakin räpsästyä pimessä kännykällä:



Yllättävän kompaktilta näyttää ainakin valkoisena eikä koko ainakaan ulos näy liian massiivisena. Kromatut tuplaputket takana sopivat ulkonäköön todella hyvin, sääli että ne tulee vasta 280 koneen mukana.



Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

dwntime

Todella hyvältä näyttää. Minä en jaksaisi kahta viikkoa odottaa. Henk.kohtaisesti en usko että tuosta vuosimallivirittelystä on oikeasti mitään hyötyä :) Mutta se on toinen asia se.

Ja L&K:ssa pitäisi varustelistauksen mukaan tosiaan tulla antrasiitin väriset Pegasukset. Erikseenhän niitä ei taida saada muuta kuin harmaana.

Onnittelut autosta. Hieno auto, täydelliset varusteet ja ennenkaikkea täydellinen voimalinja. Panisin :)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 21.12.15 - klo:20:41
Panisin :)

Tuossahan on kaksikin kunnon rööriä, joten ei muuta kuin Vehon pihalle nauttimaan ;D Tuleva omistaja tosin tuskin tykkäisi ajatuksesta... No joo, se asiattomuuksista, mutta onpa kyllä niin komea Skoda kuin rahalla saa, onnittelut!

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.12.15 - klo:22:06
Tuossahan on kaksikin kunnon rööriä, joten ei muuta kuin Vehon pihalle nauttimaan ;D

:D :D :D

lao

#14
Kiitoksia vaan kommenteista! Kyllä tässä malttamattomana odotellaan vuoden vaihtumista. Harvoin sitä on näin paljon odotellut auton vaihtoa, kun tietää että tulee niin paljon uutta ja erilaista.

Vannepolitiikkakin varmistui ja talveksi tulee Cassiopeiat tummina ja kesäksi Pegasukset Antrasiitin värisenä.

Kyllä tuo peräpää on heti paljon nätimpi kun putkien ulostulot löytyvät puskurista molemmin puolin. Pitää vaan nuo merkit ottaa pois, tai ainakin tuo 4x4 lähtee pois, kyllä se nelivetoisuus selvitää muutenkin  ;)

Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Erkka

Upea ilmestys myös takaosaltaan. Pakoputkenpäät ja takavalot saavat erityismaininnan disainista.

Vehon tarralle antaisin lähtöpassit  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Hannes

Kaikki mallimerkinnät pois, on aika hassua että jokainen mallimerkintä on hieman eri kirjasintyylillä, joten kaikki pois niin on hieno...

vwp

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.12.15 - klo:22:06
Tuossahan on kaksikin kunnon rööriä, joten ei muuta kuin Vehon pihalle nauttimaan ;D

Ei kai tulevaa omistajaa haittaa jos siitä samalla antaa pikku pusun kylkeen Passatilla?  ;D  Siinä vois kyllä mennä murot nurin, kun tulis puhelu että vähän venähtääkin luovutus.. Mutta siisti peli!  ;)
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

lao

#18
Noniin tänään on sovittu luovutukseen liittyvät yksityiskohdat ja mallimerkinnät saavat kyytiä luovutushuollossa. Oli muuten kohtalainen jumppa saada Nokian R2 235/45R18 talvirenkaiksi, kun sain ilmoituksen myyjältä viikko sitten, ettei autoon ole renkaita koko maassa ja Nokian tehtaalta saa kumia helmikuussa. Myyjä yritti etsiä kanssa renkaita Vehon yhteistyökumppaneilta, muttei meinannut löytyä. Vaihtoehto olisi ollut odottaa auton luovutuksen kanssa...

Lopulta itse soittamalla sain tiedon, että Euromasterilla on Järvenpäässä sarja vapaana, mutta vanhaa paistoa (viikko 14 2015), Tampereen Lakalaivan Euromaster hankki renkaat heidän toimipisteeseen, josta sitten itse hain renkaat laskulla ja vein Veholle Lielahteen. Ei tuo vanha paisto haittaa minua, kun käytän samoja kitkarenkaita max. 3 talvea. Tietty jos olisin odotellut helmikuuhun olisin saanut 2016 paistetut nakit alle.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

TAG

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 23.12.15 - klo:11:54
Vehon tarralle antaisin lähtöpassit  ;)

Kysyin kans aikoinaan VV-Autosta, että kuinka paljon aikovat maksaa yrityksen mainosteksteillä ajamisesta. Ei tullut tarroja mun autoon.

JakeS

Komea on auto ja voimalinja+varusteet kunnossa. Kyllä tuolla kelpas ajella.
Onnittelut hienosta autosta !
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

lao

Noniin, vihdoin auto ajossa! Tosin pikaisesti ajettu vasta töihin, joten kokemuksia ei ole vielä kirjoittaa muuta kuin, että on kyllä tyylikäs peli ja sopivat vanteet, vaikka itse sanonkin.

Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

PowerYeti

Lainaus käyttäjältä: lao - 05.01.16 - klo:17:02
Noniin, vihdoin auto ajossa! Tosin pikaisesti ajettu vasta töihin, joten kokemuksia ei ole vielä kirjoittaa muuta kuin, että on kyllä tyylikäs peli ja sopivat vanteet, vaikka itse sanonkin.


On kyllä hienon näköinen auto ja moottori + voimalinja kunnossa. Olen tätä kys. mallia juuri tällä konfiguraatiolla itsellenikin jo miettinyt seuraavaksi autoksi. Onko sinulla lao tiedossa mikä tämän mallin maavara muuten on? Itselläni on mietinnässä paluu takaisin 'normaalikoriseen' autoon muutaman vuoden SUVeilun jälkeen, mutta juuri tämä maavara mietityttää mm. mökkimatkojen suhteen.

Haq

Tuo Moon white on kyllä hieno värivalinta. Itteä hiukan harmittaa, että aloin säästellä siinä kohtaan. Mutta tuskin harmittaa kun pääsen samaan tilanteeseen kuin sä eli saan auton alle. Onnittelut.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

lao

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 05.01.16 - klo:18:07
On kyllä hienon näköinen auto ja moottori + voimalinja kunnossa. Olen tätä kys. mallia juuri tällä konfiguraatiolla itsellenikin jo miettinyt seuraavaksi autoksi. Onko sinulla lao tiedossa mikä tämän mallin maavara muuten on? Itselläni on mietinnässä paluu takaisin 'normaalikoriseen' autoon muutaman vuoden SUVeilun jälkeen, mutta juuri tämä maavara mietityttää mm. mökkimatkojen suhteen.

138mm on DCC-alustalla varustetun Superbin maavara, mikä on 10mm vähemmän kuin vakioalustalla. Saa olla aika röykkyinen mökkitie, jos tälllä tarvii pelatä pohjakosketuksia. Auraamaton tie on taas toinen juttu, mutta ei siinä auta 200mm maavarakaan, jos tiellä on 40cm kantavaa lunta...Pehmeessä lumessahan nelikko puskee kyllä melko syvässäkin, kun "pohja ei rupea kantamaan".
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

lao

#25
No niin hieman kokemuksia autosta, kun 2000 km on mittarissa. Näin alkuun voi todeta, että omiin tarpeisiin autoa on ollut aivan täydellinen.

280 heppainen moottori jaksaa kuljettaa Superbia myös perhe kyydissä riittävän vaivattomasti ja teho riittää ohituksiin hyvin, kunhan vain polkaisee suoraan kick downille, niin sitten mennään ja lujaa perheautoksi. Pintakaasulla ajettaessa taas koneen 350Nm vääntö riittää sekä DSG toimii erittäin pehmeästi, jos verrataan Superbin diesel-malleihin. 280-mallin tuplaputket takana ovat kyllä pirun tyylikkäät ja itseasiassa niistä lähtee sopivaa murinaa.

Nyt kun täällä etelämmässäkin on ollut talvea, niin neliveto on päässyt todellakin oikeuksiinsa ja 280-mallin tehoilla luistonesto saa puuttua peliin melko usein. Yllättävän hauska tämä Haldexikin on viedä vinossa kunhan vaan saa perän irti kunnon alkupolkaisulla. Neliveto on aivan ehdoton ja ilman sitä auto ei olisi todellakaan niin hyvä. Neliveto takaa myös turvalliset ohitukset liukkailla, kun vauhti kiihtyy ja auto on vakaa.

Kaikella yllämainitulla on kuitenkin hintansa ja polttoainetta kuluu maantien nuukailuajon reilun 7l/100km ja kaupungin 12l/100km väliltä. 66l tankilla pääsee sen 600km sekalaisessa ajossa.

Ajossa auto on erittäin suuntavakaa ja ajettavuudessa ei ole mitään moitittavaa sekä ohjaus on riittävän tunnokas. Ainakin kitkarenkain auto on miellyttävän hiljainen, jos vertaa esim. Octaviaan. Kesärenkain pääsee sitten arvostelemaan ajettavuutta maaseudun mutkapätkillä, mutta maantiellä tämä auto nielee kilometrejä todella vaivattomasti.

Aktiiviset ajoavustimet sekä valot toimivat juuri niin hyvin kuin voi ajatella. Harmi vaan, että tehtaan jäljiltä valot oli suunnattu liian alas, mutta säätö oli todella helppoa ihan kuusiokoloavaimella parkkihallin seinää hyväksi käyttäen. Vakkarin tutka on sijoitettu riittävän ylös, joten tukkeutuminen ei ole ongelma ja auto seuraa muita autoja todella hyvin ja osaa reakoida muuttuviin tilanteisiin ajatuksen lailla. Pimeällä ajaminen on yhtä juhlaa, kun pitkien adaptiivisuus toimii riittävän hyvin eikä vastaantulijat vilkuttele valoja. Pohjosen miehet tarvitsevat kyllä sitten lisäpitkät, koska pitkien kantama ei ole poromiestasoa hiljaisille teille, joilla voi ajaa pitkiäkin matkoja pitkillä.

Tiloista ei voi sanoa, kuin että ovat loistavat lapsiperhekäyttöön ja turvaistuimet sopivat helposti taakse ilman, että edessä tarvii tehdä kompromisseja säätöjen suhteen. Itse istuimet ovat mukavuuspainotteiset ja 180cm pituiselle istuinosakin on riittävän pitkä. Penkkien tuuletustoiminto on ihan talvellakin muuten hyödyllinen ja nahka on helppo pitää puhtaana.

Viihde -ja navigointijärjestelmät ovat todellakin riittävät ja toimivat todella hyvin sekä navin näyttö on tarpeeksi iso. Hiljaisessa autossa kuuntelee mielellään musiikkia ja Superbin Canton soi todella väkevästi etupenkillä. Plussaa siitä, että kuski voi säätää myös takapenkin lämpötilaa, kun kyydissä on pieniä lapsia.

Webasto ja lämmitettävä tuulilasi tekevät talvesta helposti selätettävän. Suosittelen lämmitettävää tuulilasia ehdottomasti, koska siinä ei ole mitään häiritseviä lankoja. Lämpöä riittää kovillakin pakkasilla.

Pysäköintiavustinta ei ole tullut vielä kertaakaan kokeiltua, koska tutkat ja peruutuskamera ovat niin hyviä. Suosittelen ruksimaan peruutuskameran ehdottomasti lisävarustelistalta.

Ettei vaan menisi pelkästään kehumiseksi, niin takapäässä kolisee jokin ja auto käy nyt pajalla tarkastuksessa ja sitten tehdään tarvittaessa ticketti tehtaalle. Vika liittyy luultavasti DCC-alustan komponenttiin. Sitten avaimeton kulku ei toimi ainakaan pakkasilla niin hyvin, kun edellisen Bemarin ja etenkin sulkeminen on välillä hankalaa. Auto tuntuu keräävän lunta todella herkästi ja paljon perän alueelle. Sitten valoumpioihin jää kosteutta ainakin näin pakkakeleillä pesun jälkeen aivan liikaa ja umpiot ovat huurussa valokeilan alueen ulkopuolelta. Sitten ohjaus voisi olla pysäköidessä nopeampi ja herkempi (servotronic tai vastaava olisi kiva) ja ratin lämmitys puuttuu.

Lopuksi voi sanoa, että ei kyllä perheen käyttöautoksi voisi parempaa peliä saada ja tulee mieleen, että kuka oikeasti tarvitsee sen 100 000e Audin todellisuudessa?







Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

TeHoKo

#26
Onpas tuon lukemisen jälkeen melkein levollinen olo odotella omaa... ::). Tuota valojen huurtumista oli minullakin ocussa ainakin ihan tuoreena, nyt en ole siihen enää kiinnittänyt huomiota. Jospa se on vaan uudessa autossa rakennuskosteutta ;D. Mites noista tuuletetuista penkeistä on talvella iloa? Ei ole moisista aiemmin kokemusta.

Obelixxx

Mulla aika sama paketti kuin otsikossa on mainittu, mutt vaan "sedan" malli.
Mitä tulee tohon tuuletettuun etupenkkiin, nii talvella mie ainakin käytän lämmitystä ja tuuletusta pienellä teholla.
Kivasti lämmittää.  :D
Umpioissa olen myös havainnu kosteutta, mutt tota kolinaa takapäästä kuulunnu vain pari kertaa.
Ei ole ollut ongelmia lukituksen kanssa.
Kyllä kannattaa kuten on jo mainittukin ruksia tuulilasin lämmitys sekä peruutuskamera, käteviä on.
Nytkin mennään ihan vauhdikkaasti kiitos nelivedon, mutt tietty kiinnosta optimointi, mutt ehkäpä vastaa takuun jälkeen.

TTO

Lainaus käyttäjältä: lao - 25.01.16 - klo:00:05
Sitten avaimeton kulku ei toimi ainakaan pakkasilla niin hyvin, kun edellisen Bemarin ja etenkin sulkeminen on välillä hankalaa.

KESSY-kokemus Ocusta: Auton luovutuksessa lukitus neuvottiin tekemään "sipaisemalla"/liuttamalla käsi kahvan anturin ohi. Talvella tuo ei mielestäni toimi hyvin vaan paremmin toimii rehellinen "tuplaklikkaus" eli anturin taputtaminen kahdesti sormilla/kämmenllä. Tällöin lukitus toimii ainakin itsellä varsin hyvin hanskatkin kädessä.

lao

#29
Tehdäänpäs 6000 kilometrin päivitys. Kaiken voi tiivistää kahdella sanalla. Voimalinja ja tilat. Tämä 280-moottori DSG:n ja hyvin toimivan nelivedon kanssa on vaan niin namu perheautokäytössä. Pitkätkin matkat menevät huonossa kelissä leikiten. Ohittaminen on yhtä juhlaa ja moottorikin pitää mukavaa ääntä kierrättäessä (tuleekohan kaiuttimista?). Onkohan enää paluuta heikompaan suorituskykyyn ikinä?

Sitten noista tiloista, kyllä on yhtä juhlaa sulloa perhe kyytiin ja etupenkkien asennoista ei tarvitse tinkiä oli takana sitten naapurin koripalloijiateini tai turvaistuin. Nyt kun näihin tiloihin on tottunut, niin paluuta pienempään ei tule olemaan perheen ykkösautossa.

Ainiin stereot ovat edelleen todella väkevän kuuloiset ja sopivalla säädöillä bassossa on potkua ilman liikaa jumputusta. Lyhyet työmatkat menevät Spotifya luukuttaen hävyttömän kovaa.

Adaptiiviset valot toimivat muuten paremmmin kuin Octavioissa tai Golfeissa. Nyt kun on löytänyt oikeat säädöt valojen korkeuteen, niin pimeällä ajaminen sujuu leppoisasti.

Kaistavahti on normaaliajossa välillä tietyissä tilanteissa/olesuhteissa ärsyttävän holhoava ja etenkin talvella siihen ei voi luottaa liikaa. Onneksi tämä on erittäin helppo kytkeä ratin pikanapeilla päälle/pois. Kaistavahtia tulee käytettyä puhtailla teillä, jos pitää puhelimella kirjotella sähköposteja ajaessa, niin kaistavahti on todella hyödellinen, mutta miksi se ei voisi toimia niin kuin Teslassa, että ei olisi rajoitusta siitä kuinka pitkään kaistavahti saa ajaa?

Sitten miinuksia. Tehtaalla on edelleen korjaamatta DCC-alustan kolinat ja Webasto. Todella ärsyttävää!

ps. 6000 km aikana ei ole mennyt jäähdytysnestettä tai öljyä, niin että voisi todeta kulumaa.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy