SEAT Leon ST 1,4 TSI 150 ACT FR DSG "Pirineos grey" 2016

Aloittaja _Jones_, 01.10.15 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

_Jones_

SEAT Leon ST 1,4 TSI 150 ACT FR DSG

* Pirineos grey -Metalliväri
* LED Pack
* Sähköinen, lasinen panoraamakattoluukku sähköisellä aurinkoverholla, LED-sisävalopaketti
* Media System Plus -audiojärjestelmä 6.5" näyttö.
* SEAT FullLink (MirrorLink) älypuhelimen peilaus
* SEAT Sound System, 10-kaiutinta ja subwoofer, tilapäinen varapyörä 18", tunkki ja pyöränpulttiavain
* Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin
* Lohkolämmitin ja sisäpistoke
* Irroitettava vetokoukku

SEAT Center Helsinki
Tilattu: 29.9.2015
Luovutus: 8.1.2016

Talvirenkaat ja vanteet hankittu erikseen. Seatcenterin hinta olisi ollut 1450â,¬ ja tylsän näköiset vanteet.
Ostin vanteet ja renkaat Laatuvanteesta hintaan 870â,¬ koko paketti kotiin tuotuna.

Huomattu koeajossa (koeajoauto Leon ST FR 1.8 DSG)
- Ã,,rsyttävä sireeni huutaa kun avaa oven, saako tämän poistettua millään tavalla? Joskus avaan oven tarkistaen että olen suorassa parkkiruudussa ym.
- Turvavyömuistutin, tämän saa varmaan pois iroittamalla kaapeli istuimen alla. Näin ainakin VW Golf Variantissa vm-2010 ja Nissan QQ2 vm-2013.
- Rengasmelu ihan siedettävä 17" renkailla. Sanoisin että hiljaisempi kuin tuttavan Audi A3 vm-2014 17" renkailla.
- Hyvä ja tarkka ohjaus.
- DSG vaihtaa pehmeästi.

4.11.2015
C.S.P 13 M.Gun  6,5x16 | 5x112 | ET46 | KR57,1 vanteet tuli hankittua sekä Good Year Ultra Grip Ice 2 kitkarenkaat.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20.1.2016
- Hyvä fiilis uudesta autosta (500km takana). Ei nitinöitä tai hälyääniä vaikka kunnon pakkaset. Laatuvaikutelmaa.
- Lämpiää hyvin -22'c pakkasella jo 3km jälkeen jäähdytysneste +72'c. Tuolloin kyllä säteilylämmitin ollut päällä 1,5h.
- LED ajovalot mielestäni hyvät, voittaa mennen tullen edellisen halogenit.
- Media System Plus 6,5" näyttö terävä ja toimii hyvin Android Auton kanssa. Google maps ja Spotify toimii moitteettomasti. Puhelin Sony Xperia Z3 Compact.
- Turvavyömuistutin päivitettu koeajoauton jälkeen. Nyt alkaa hälyttää vasta 10km/h jälkeen ja silloinkin kolme siedettävää piippausta. Juuri näin sen pitää olla.
- Co2 päästöt 111g, viikko 49 jälkeen tehdyissä malleissa hieman enemmän säätöjen takia myyjä kertoi...hmmm   ???
- Autoveron takia hinta oli muutama satanen vähemmän.
- Vetokoukun luukku pieni pettymys, olisi voinut olla maalattu. Seatcenterissä maalaus +300â,¬ joten ei kiitos  :o Spraymaalaan sen itse jossain vaiheessa, pohjamaali oli sentään tehty.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tulevat viritykset:

- Maskin kromikehys ja maskin alla oleva puskuriosa mustaksi.
- Ovenavaus hälytys ärsyttää. Pimeässä autohallissa joutuu joskus avaaman oven nähdäkseen parkkirudun viivat. VAGCOM koodauksella pois jos mahdollista, onko kukaan onnistunut?
- Takavalot palamaan DRL valojen yhteydessä.
- Mahdollisesti DashCam Mini 0806 kameran asennus.
- Led valot takajalkatiloihin.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



12.7.2016

Noniin nyt on auto ollut alla reilut 6kk /7000km ja pientä sun tätä on tapahtunut.

Huhtikuu
- Sain sähköpostin SEAT myyjältä että kaikki tämän vuoden rekisteröidyille autoille om mahdollisuus saada 5vuoden/100tkm takuun 339â,¬:lla. Hintaisensa arvoinen tarjous joka maskaa itsensä takaisin viimeistään kun auto myydään  ;D

Toukokuu
- Etumaski sekä etu/taka logot-teksti spraymaalattu Mastonin RubberCompilla musta matta.




" Erittäin helppoa kunhan muistaa pitää etäisyyttä noin 15cm ja välillä putsata suutinta että ei ala räkiä. Ruiskutin viisi kerrosta, ensimmäinen ohut ja kolmas vasta peittävä. Kuivumisväli noin 20min. Tulos on mielestäni erinomainen, pinta tuntuu ja näyttää laadukkaalta." Spraypullo tarjouksessa Hong Kongissa 10â,¬  ;D

Kesäkuu
- Naarmu takapuskurissa  >:(. Aamulla huomasin takapuskurissa naarmun ja ikävä kyllä maalipinta oli rikki. Alkoi CSI operaatio autohallissa mutta ilman tulosta. Illalla sitten huomasin hopeanvärisen Prius auton viereisessä parkkiruudussa (normaalisti RAV4) Liettuan kilveissä ja kappas vaan naarmut Priuksessa täsmäsivät. Soitto RAV4 omistajalle koska se oli suomi kilveissä. Parkkipaikka oli lainattu ystävälle, Priuksen omistaja myönsi kömmähdyksen ja pahoitteli. Kertoi että hänen ystävänsä on töissä ARTO automaalamossa Tuusulassa ja jos minulle vaan sopii niin käydään siellä ensi lauantaina. Auto oli koko päivän maalamossa ja fiksuna pyysin heitä samalla maalamaan vetokoukun luukkua joka tuli maalamattomana ostaessani auton. Lopputulos oli erinomainen ja luukku oli myös maalattu eikä mitään maksanut.












VR6

#1
Onnittelut! Varmasti mukava paketti ja mukavasti varusteita. Aikalailla samat setit kuin omassani. Itse ajoin FR:n juurikin tuolla koneella mutta manuaalina. Varsinkin tuo FR/hinta/laatu teki vaikutuksen siihen malliin että nelikko lähti tilaukseen. Myös ajettavuus teki vaikutuksen (verrokkina A4 B8) Ehdottomasti tyylikäs ja moderni farkku, jota vanteilla ja parilla teippauksella höystämällä...aijai..hieno!

Harmaa väri on myös siisti. Minulla oli teknikgray pitkään harkinnassa, mutta valkoinen oli saatava 😊

Turvavyöpimputin lähtee koodaamalla menemään..

MUTTA et kai jätä webastokampanjaa käyttämättä!!??

Googlen kuvahausta katsomaan vanteiden sopivuutta jne..sieltä löytyy kyllä.harmaatakin mustilla vanteilla.. antrasiitti/gun metal olisi bueno! Koko musta vanne on hieno kun läheltä katsoo mutta kauempaa näkyy vain mustana (siksi itse vierastan)


_Jones_

Kiitos VR6!

Hinta ja laatu tosiaan teki vaikutuksen minuunkin. Hieman pelottaa nitinät mitä täällä on mainittu mutta ainakin koeajoauto oli hiljainen.  Muutama teippaus olen itse myös miettinyt mutta ne sitten kun auto on nenän edessä. Työpaikan lähellä on sopivasti teippausfirma.

Hieman vääntöä ja kääntö oli värin kanssa,  joko tämä Pirineos Grey tai Estrella Silver.
Tässä videossa Pirineos grey näytti niin hyvältä että meni tilaukseen.
https://www.youtube.com/watch?v=Z516XFm9-ZA

Myyjä tosiaan mainitsi webastosta mutta  kun työmatka on vain 16km ja kotona sekä työpaikalla on sähkötolpat käytettävissä niin en katsonut sitä tarpeelliseksi. Olen myös kuullut että määräaikaishuolloissa webasto teettää lisäkustannuksia.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 01.10.15 - klo:13:43
Onnittelut! Varmasti mukava paketti ja mukavasti varusteita. Aikalailla samat setit kuin omassani. Itse ajoin FR:n juurikin tuolla koneella mutta manuaalina. Varsinkin tuo FR/hinta/laatu teki vaikutuksen siihen malliin että nelikko lähti tilaukseen. Myös ajettavuus teki vaikutuksen (verrokkina A4 B8) Ehdottomasti tyylikäs ja moderni farkku, jota vanteilla ja parilla teippauksella höystämällä...aijai..hieno!

Harmaa väri on myös siisti. Minulla oli teknikgray pitkään harkinnassa, mutta valkoinen oli saatava 😊

Turvavyöpimputin lähtee koodaamalla menemään..

MUTTA et kai jätä webastokampanjaa käyttämättä!!??

Googlen kuvahausta katsomaan vanteiden sopivuutta jne..sieltä löytyy kyllä.harmaatakin mustilla vanteilla.. antrasiitti/gun metal olisi bueno! Koko musta vanne on hieno kun läheltä katsoo mutta kauempaa näkyy vain mustana (siksi itse vierastan)

Miksi et käytä turvavyötä ajaessa?  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

_Jones_

#4
Mistä päättelet että ei käytä turvavöitä? Itse käytän nimittäin aina ja automaattisesti   :)

Turvavyö muistutin haluan pois esim.  kun joutuu poistumaan autosta avaamaan autohallin ovea. Työpaikalla näitä hallioven läpyskäavain paikkoja on 2 ennen kuin on hallin sisällä. Näihin ei ylety auton ikkunasta. Ã,,rsyttävää laittaa turvavyötä kiinni 10 metrin matkaa 2km/h vauhdissa  :D

Daatta

Itse en taas jättäisi ACC:ta ottamatta. Tulee käytettyä päivittäin, ihan kaupunkiajossakin. Väri on kiva, oli harkinnassa Cupraankin.

Turvavyömuistuttimen koodaus pois 10m matkan takia ei kannattane, ei se ääni niin ärsyttävä ole. Eikö tuota avainlukijaa varten voisi kehittää teleskooppiapurin, vaikka turhasta selfie-tikusta. :D

Jos auto huutaa ovea avattaessa, on Start-Stop järjestelmä sammuttanut moottorin. Tästä selviää sillä ettei päästä autoa sammumaan, eli joko Start-Stop järjestelmä napista pois tai sitten turvavyö auki ennen pysäköimistä. DSG:n toiminnasta ei ole ihan tarkkaa käsitystä, manuaalilla auto sammuu vasta kun laittaa vapaalle ja päästää kytkimen ylös. Muistaakseni jarrua kevyesti painaessa moottori ei sammu?
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

VR6

#6
En tiä oliko tuo vyö kysymys minulle mutta käytän kyllä. Päinvastoin ilma en osaa edes ajaa..

Minä taas en katsonut ACC:n olevan niin tarpeellinen että olisin ottanut. Saksassa ajoin muutaman päivän Golfilla,jossa acc oli. Ihan hauska varuste,mutta itse tykkään ajaa autoa ja sitten voisin harkita jos enemmän ruuhkassa rullailisin.

Harkitsehan vielä jos loki+sisäpistoke on varmaan noin 500e ja jos webaston kauko-ohjaimella saa 850e ni ottaisin kyllä. Tuo lisää kyllä autoa myytäessäkin kiinnostusta.. Tuo maksanee kuitenkin sen 2200-2400e normisti.. En kyllä ymmärrä että mitä huoltokuluja voi tulla määräaikaishuollossa jälkiasenne webasta ?  ???

enkero

Mielenkiintoinen laite ja paljon tyylikkäämmän näköinen kuin Octavia, joita mahtuu 13 tusinaan! Moottori on hieno.

Kuten edelliset kirjoittajat palastelivat, Webastoa ja ACC:tä kantsii vielä harkita. Lisäävät nimittäin auton käyttömukavuutta aika huimasti.

Tummat vanteet ovat varmaankin edulliset jarrupölyn ja muun loskapaskan kanssa?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

_Jones_

#8
Tässä vielä kuvia vetokoukun luukusta. Tämä siis tehdastilattiin eikä kerrottu että luukku on maalaamaton.
Onneksi on pohjamaalattu joten nopeasti sen itse sprayaa jollain metallivärillä.






VR6

Sinulla on myös odotus päättynyt myös. Itse sain omani 13.1 ja nyt viiikko pakkasten keskellä takana ja tyytyväinen olen ollut.

Hurja on hinta tuon muovinpalan maalauksella, jos 300e kustantaa  :o

Zaasa

Ovat jo saaneet siistin luukun puskuriin aikaiseksi, tökeröä toimintaa toimittaa maalaamattona asiakkaalle ::)

_Jones_

Kyllä luukku on oiken siististi leikattu ja pysyy paikalla knipseillä. Seatin oma koukku ja sähkösarja. Annoin kyllä heti palautetta myyjälle maalamattomasta luukusta mutta pahoitteli ja sanoi että tämä on uutta mallia eikä itse tiennyt asiasta. Nohh... ei se enää ärsytä, nyt saa itse valita miten sen tekee. Teippaamalla tai spraymaalamalla voisi tehdä siitä vähän erikoisemman näköinen.

Hannes

En kyllä hyväksyisi tuota luukkua maalaamattomana, siis tuohan on aivan ennen kuulumatonta että auto ei tule tehtaalta täysin maalattuna....ei hyvä ei.

Kyllä liike joutuu tuohon maalin laitta aivan ilman mitään lisä maksuja.

japa

No onpa tosiaan törkeetä jättää pohjamaalille. Octaviassa et perästä huomaa onko autoon asennettu koukku vai ei.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Daatta

Eipä tuota kannata turhaan ihmetellä, kaikki muoviosat tulevat tehtaalta pohjamaalissa (osa jopa muovipinnalla). Osat maalataan autoliikkeen sopimusmaalaamossa, ei ole tosiaan halpaa lystiä. Taitaa pelkkä ajovalopesurin lätkä maksaa maalattuna satasen. Hintaa voi käydä kysymässä paikallisesta maalaamosta, sen jälkeen ostaa maalin, lakan ja rasvanpoistoaineen paikallisesta automaalikaupasta ja ryhtyy maalaamaan. Mikä voisi mennä pieleen, melkein kaikki. Maalaaminen on oikeasti aika hankalaa.  ???

Toinen vaihtoehto on hakea kaupasta kumimaalia (plastic dip, lak tms.) ja maalata sillä. Värikoodilla noita ei saa, mutta pilalle menneen maalauksen voi yksinkertaisesti repiä pois. Tai sitten antaa olla getho-tyyliin pohjamaalissa. ::)
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

_Jones_


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy