PLI Adaptive Cruise Assistant - Mukautuva vakionopeuden säädin

Aloittaja Jyri, 21.09.15 - klo:12:10

« edellinen - seuraava »

Jyri

Kokemuksia ja kommentteja puolesta ja vastaan, mitä hyvää, mitä huonoa?

Tolppa

Miten tuon ruuhka-avustimen pitäisi toimia? Auto kyllä pysähtyy kauniisti ja kun edellämennyt on lähtenyt liikkeelle niin moottori käynnistyy mutta ei lähde liikkeelle. Tosin takanatulijoiden takia en jäänyt odottelemaan kamalan pitkäksi aikaa mutta reilu väli jo kerkesi olemaan ennenkuin manuualikiihdytin...
Superb III L&K 190 4x4 Combi

Morpheus3

Käsittääkseni ei lähde uudestaan itsestään liikkeelle jos S/S on sammuttanut moottorin. Vai olikohan se niin että jos on tietyn ajan pysähdyksissä niin vaatii kaasua.

Jotain tällaista muistan Octavia III tapauksessa nähneeni kun tuohon perehdyin uuden Octavian hankintaa miettiessäni. Uusi auto ei ole vielä käytössä, joten kokemusperäisesti en voi tuota vielä varmistaa.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

nupaha

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 21.09.15 - klo:12:10
Kokemuksia ja kommentteja puolesta ja vastaan, mitä hyvää, mitä huonoa?

Jos on tottunut vakkarilla ajelemaan, niin ehdoton varuste. Toimii ihan hyvin ja säädöt pelaa myös hyvin. Tosin kokemusta ei ole muiden merkkien aktiivisista vakkareista, mutta tätä en voi moittia. Itselläni manuaalivaihteinen auto, mutta varsinkin automaatin kanssa voinen suositella lämpimästi. 
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

lao

Tuolta Passatti-ketjusta iski heti silmille, että voikohan Superbissa valita, että ajetaanko tutkalla vai ns. perinteisellä vakkarilla? Bemarissa voi valita...
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

TLPH

Kyllä ACC-vakkari on poissa pelistä,jos varoitus tulee näyttöön,eikä ole normi vaihtoehtoa.
Itselle on tehnyt kerran tuon marraskuun lumisateella Tampereen reissulla.
Nopeusalue on 1,4 ACT:ssä 30-160 km/h,viiksestä voi ennakkoon valita virta päällä ennen starttia halutun nopeuden näyttöön.
Tehokkaimmissa malleissa voi olla laajempi nopeusalue?



chr

Audin A4:ssä sama 160 maksimi esmes 2.0T quattrossa.

eriks

there is an option for ACC to work till 220 kmh- useful in Germany. For Elegance 280hv the ACC till 160 kmh was also an option not default.

BlackSuperb

Enpä illalla jaksanut tutkia asiaa (väsytti ja vitutti) mutta meneekö Suomen oloissa nyt puoli vuotta toisinaan ilman vakkaria kun eilisellä illan (Tampereen seudun) lumisateella ACC etututka ei käytössä? Vai jostainko sen saa normivakkariksi? Keltainen varoitus tuli ja etututkan poistin käytöstä mutta ei vakkaria saanut päälle (2 keltaista valoa vain paloi mittaristossa)

repomies

Lainaus käyttäjältä: BlackSuperb - 30.11.16 - klo:08:51
Enpä illalla jaksanut tutkia asiaa (väsytti ja vitutti) mutta meneekö Suomen oloissa nyt puoli vuotta toisinaan ilman vakkaria kun eilisellä illan (Tampereen seudun) lumisateella ACC etututka ei käytössä?

Menee, jos ajat puoli vuotta putkeen märässä räntäsateessa joka kertyy auton keulaan. Minulla pelasi eilen illasta tutka vielä ihan hyvin, eikä edes tarvinnut pyyhkäistä keulaa puhtaaksi välipyssäyksen kohdalla. Ajoin tosin katoksesta katokseen ja takaisin, ja vain reilut 20km.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: BlackSuperb - 30.11.16 - klo:08:51
Enpä illalla jaksanut tutkia asiaa (väsytti ja vitutti) mutta meneekö Suomen oloissa nyt puoli vuotta toisinaan ilman vakkaria kun eilisellä illan (Tampereen seudun) lumisateella ACC etututka ei käytössä? Vai jostainko sen saa normivakkariksi? Keltainen varoitus tuli ja etututkan poistin käytöstä mutta ei vakkaria saanut päälle (2 keltaista valoa vain paloi mittaristossa)

Itse olen ajanut 800 päivää Ocun ACC-tutkan kanssa, joista 2 päivänä on mennyt tutka tukkoon. Sais kyllä sataa useammin lunta Tampereella, kuin mitä on viime vuosina satanut. Mutta tuskin joudut ajamaan puolta vuotta ilman vakkaria. Tuskin Superbin tutka niin kovin paljon heikompi esitys on kuin Octaviassa. Ocussa ei ainakaan saa normivakkaria päälle tarvittaessa.
Octavia III RS TDI

BlackSuperb

No ehkä tuli vähän liiottelua tuo puoli vuotta  :) pänni vaan kun nyt oli vasta ensimmäisiä ajoja lumisateessa (ei edes kovin kova lumisade) ja moottoritiellä piippas samantien ja pudotti cruisen pois. Mutta yritetään pärjätä

Morpheus3

Viimei talven pohjois-suomessa ja muuallakin Octavian adaptiivisella vakkarilla ajaneena, kerran on pudonnut vakkari pois pelistä, ja silloin koko tutka oli täynnä loskapaskaa. Eli oman kokemukseni mukaan hyvin toimii, kunhan ei aja ihan edellä menevän p... että saa kaikki loskat silmilleen.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

iikoo

Erinomainen varuste kaiken kaikkiaan. Stop&Go toimii siten, että kun auto pysähtyy esim valoihin itsestään, tulee keskinäyttöön ilmoitus että auto on valmiina lähtemään liikkeelle ja tämä tila kestää noin viisi sekuntia. Tämän jälkeen auto ei lähde itsestään seuraamaan edessä olevaa, vaan täytyy joko napauttaa ihan pikkaisen kaasua tai vetäistä vakkariviiksestä itseensä päin. Tämä viisi sekuntia liittyy turvallisuuteen, ettei joku unohda koko asiaa ja auto lähteekin yllättäen liikkeelle itsestään. Omasta mielestäni voisi olla paljon pidempikin...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy