VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Eurooppa jää taas USA:lle toiseksi:  Tarjolla on kolmelitraisia TDI-malleja ilmeisesti jopa 30 prosentin alennuksella.   :o

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-ja-audi-tarjoavat-suuret-alennukset-paastoskandaalimalleistaan-usassa/hk5zCA56

Volkswagen ja Audi alkavat myydä päästöhuijauksen vuoksi korjattuja TDI-katumaastureita isoilla alennuksilla Yhdysvalloissa, kirjoittaa CarsDirect.

Tarjolla on kolmelitraisia TDI-dieseleitä, joista voi parhaimmillaan saada jopa 25 prosentin alennuksen listahinnasta.

Jalopnikinmukaan alennukset voivat nousta jopa 30 prosenttiin.

Alennuskampanja alkaa 2. tammikuuta.

Tarjolla on esimerkiksi Volkswagenin Touaregeja ja Audin Q7-malleja.

Suurimmat alennukset saa vuoden 2014 malleista, mutta vielä viime vuoden malleista saa 15 prosentin suoran alennuksen. Autot ovat ajamattomia.

Audi myös tarjoaa autolainalle 1,9 prosentin vuosikoron 66 kuukauden ajaksi tai 72 kuukauden koroksi 2,49 prosenttia.

Vuoden 2005 mallia olevan tai uudemman Audin ostaja saa myös tuhannen dollarin kanta-asiakasalennuksen, kun auton hankinta rahoitetaan Audi Financialin kautta.
Yritetään pärjätä.

erttuli

#2312
Täällä saa muoviämpärin kaupanpäälle ja hyvällä tuurilla tankkiin dieseliä 50e.
On kyllä erikoista, samat autot samoine huijausohjelmoistoineen. Jenkeissä nuo autot on toki usein paljon paremmilla varusteluillakin, jopa vakiona löytyy kaikenlaista mistä täällä saa maksaa maltaita.
Euroopassa ei ihmiset osaa valittaa ja vaatia asioita samaan tyyliin?
Ei kai sieltä mitään alennuksia tule jos ei kuluttajat osoita mieltä tarpeeksi.. korkeintaan myyjät nauraa päin naamaa  :D

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

tet

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 09.12.17 - klo:06:30
https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-vans/vw-says-halts-multivan-deliveries-amid-emissions-uncertainties-idUSKBN1E21EQ?il=0

Mahtaakohan tämäkään koskevan EU:ta, ainakaan vielä ;D

Edelleen siellä jenkeissä on tiukemmat päästörajat NOxeille kuin Euroopassa. Joten täällä ei välttämättä mennä yli rajojen, vaikka siellä mentäisiin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hansolo

Mitenkä muuten kävi Suomen maalla niille audisteille ja volkkarimiehille, joiden autoihin oli tehty DPF-poisto ja/tai EGR-poisto, ja joiden autoihin tuli tämä päästöhuijaus takaisinkutsu. Miten meni softapäivitys?
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 13.12.17 - klo:14:09
Mitenkä muuten kävi Suomen maalla niille audisteille ja volkkarimiehille, joiden autoihin oli tehty DPF-poisto ja/tai EGR-poisto, ja joiden autoihin tuli tämä päästöhuijaus takaisinkutsu. Miten meni softapäivitys?

Eihän se kyllä ainakaan DPF-poistettuihin pitäisi onnistua mitenkään ilman, että uusi DPF asennetaan?  ??? EGR:thän on usein OFFattu pelkästään ohjelmallisesti eli jos ei ollut ennen OFFaamista karstoittunut tukkoon, niin huijauskorjausohjelmointihan vaan palauttaisi EGR:n takaisin toimintaan. Toisaalta huijauspäivitysautothan ovat vielä kohtalaisen nuoria, joten olisiko kovinkaan moni fyysisesti tyhjentänyt DPF:ää, ennen kuin se on mennyt kokonaan tukkoon?  :o
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

TDiih

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.12.17 - klo:11:43
Edelleen siellä jenkeissä on tiukemmat päästörajat NOxeille kuin Euroopassa. Joten täällä ei välttämättä mennä yli rajojen, vaikka siellä mentäisiin.

Pieni korjaus aikaisempaan kommenttiini. Uutinen liittyi Saksassa toimitettaviin T6 Multivaneihin ja niiden päästöihin.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-dieselskandaali-isku-volkswagenille-tila-auton-myynti-keskeytetaan/Jh2Zphx2?ref=iltalehti:0543&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98



cardic

No niin, nyt tuli sitten kirje VW maahantuojalta sekä Trafilta samassa kuoressa. Seuraavan 8 viikon sisällä jos ei ole softaa päivitetty, tulee ajoneuvon rekisteritietoihin merkintä että ei läpäise seuraavaa katsastusta. Eli kampanja on päättymässä noin vuoden kuluessa...

Näinpä tässä joutuu viemään pasuunan pajalle ennen seuraavaa katsastusta joka onneksi on vasta vuoden lopussa.

hansolo

#2321
Tänne taisi tulla jo kolmas muistutus Skodalta, että päivitys on jo saatavilla ja pitäisi tehdä asap. Ei mitään mainintaa Trafista tai ettei läpäisisi katsastusta. Skodallahan päästöpäivittäminen olikin vapaaehtoista, mutta ilmeisesti joku kuponki pitää täyttää, jossa kohteliaasti kieltäytyy päivityksestä (kts. Vastaus #2255 : 06.05.17 - klo:08:07). Tarkoitus oli hankkiutua autosta eroon ennen tätä, mutta nyt alkaa vaikuttaa siltä, että auto on vielä meillä, kun seuraava määräaikaishuolto tulee vastaan. Jännittää jo kysyä asiasta, koska omalla kohdalla nämä yleensä menee aina mutkan kautta == alkavat kuitenkin huollossa ensin vänkäämään, että mitä mitä höpö höpö ei ole mahdollista  ;D.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Tos®

Vuoden vaihteessa oli myös Yeti huollossa, lappua tyrkyttivät - en suostunut laittamaan nimeä alle.
Muistutusta pukkas viimeviikolla postiin, mutta ei haittaa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

hansolo

Et sitten täyttänyt sitä toista lappua, jossa tavallaan kieltäydytään päivityksestä? Tästä oli juttua pari-kolme sivua taaksepäin.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Tos®

Joka tapauksessa kielsin päivityksen.
VCDS:llä varmistin version olevan yhä sama kuin ennen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jhm

Helkama muisti viime viikolla kolmannella kirjeellä Yetin puuttuvasta päivityksestä. 150tkm:n huollossa loppuvuodesta kysyivät että päivitetäänkö kun kampanja on auki.Sanoin ettei  päivitetä,kirjasivat huoltomääräimeen ettei pävitetä,asiakas kieltänyt. Ei tarjottu mitään kuponkeja allekirjoitettavaksi.Ei kuulemma muillekaan Käyttöautolla.

Tammikuulla maalattiin Yetin ovet ja takaluukku Helkaman piikkiin(sinkkirakkuloita ja "kiveniskemiä"  ;D) ja  sijaisauto viikoksi (Ocu 1,4 tsi dsg Avikselta) bensat itse ostaen.Tuli sillä ajeltua 850 kilsaa.

Ei vaikuttanut tuo puuttuva päivitys takuumaalaukseen mitenkään.Asiahan on tietysti eri mutta mutta..
VW Transporter T5  84kw 2014

esko

Hieman off topic, mutta en malta olla laittamatta oheista videota ( moni toki nähnytkin varmaan) tänne.

Niin, huijaus se on tämäkin, hyvä sellainen, ja tehty lähinnä näkyvyyden ja huomion saamiseksi ja tietysti siksi että sen voi tehdä.. Eli, motiivit hiukan erilaiset kuin VAG:llä.

https://www.youtube.com/watch?v=yftj9e1KyTI

Hesse

VW-konsernin vuoden 2017 liikevoitto nousi 17 miljardiin ennen 3,2 miljardin varausta dieselskandaalin kuluihin. Dieselskandaalin kulujen jälkeinen liikevoitto lähes kaksinkertaistui edellisestä vuodesta.

Autoja myytiin 10,74 miljoonaa, jossa 4,3% lisäys edelliseen vuoteen.

https://www.ft.com/content/a6e96424-18b2-11e8-9376-4a6390addb44

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 27.02.18 - klo:11:24
VW-konsernin vuoden 2017 liikevoitto nousi 17 miljardiin ennen 3,2 miljardin varausta dieselskandaalin kuluihin. Dieselskandaalin kulujen jälkeinen liikevoitto lähes kaksinkertaistui edellisestä vuodesta.

Autoja myytiin 10,74 miljoonaa, jossa 4,3% lisäys edelliseen vuoteen.

https://www.ft.com/content/a6e96424-18b2-11e8-9376-4a6390addb44

Enemmän vähemmällä ja ihmiset ostaa sutta ja sekundaa, kuin hullu puuroa 😉
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

hansolo

Viime viikolla kävi Octavia 180 tkm huollossa ja samalla evättiin EA 189 -päivitys. Ilmoitusluontoisesti sanoin, että ei tehdä ja mitään erillisiä lappuja ei tarvinut allekirjoitella. Vain normaaliin työmääräyksen halusivat tuttuun tapaan puumerkin.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

jake_soomi

Just käytin päästöhuijauskorjaamattoman 2009 Superbin konttorilla leimalla, eikä katsastusmies sanallakaan maininnut, että pitäis päästöhuijauskorjausta teettää (kuten ei pidäkkään), vaan päin vastoin kehui päästölukemia hyviksi.  ;D Skodalta on tullut jo useitakin kirjeitä, joissa päästöhuijauskorjaukseen kehoitetaan tulemaan, mutta eipä ole aikomustakaan sitä antaa autoon teettää! Sen verran huonoja kokemuksia VW:n puolelta.

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 22.05.18 - klo:10:36
Viime viikolla kävi Octavia 180 tkm huollossa ja samalla evättiin EA 189 -päivitys. Ilmoitusluontoisesti sanoin, että ei tehdä ja mitään erillisiä lappuja ei tarvinut allekirjoitella. Vain normaaliin työmääräyksen halusivat tuttuun tapaan puumerkin.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Hesse

LainaaSaksalainen autonvalmistaja Volkswagen ilmoitti keskiviikkona maksavansa miljardin euron sakon, jonka saksalainen yleinen syyttäjä oli määrännyt yhtiön taannoisesta päästöhuijauksesta.
http://www.ts.fi/uutiset/talous/3984910/Volkswagen+maksaa+Saksassa+miljardin+euron+sakon+paastohuijauksesta

arskas_s

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Zego

Oliko tämä jo täällä? Nyt bensoissa myös epäilys: http://europe.autonews.com/article/20180902/ANE/180909949
”FRANKFURT -- Volkswagen Group engineers have told investigators that certain gasoline engines in VW, Audi and Porsche vehicles can be used to manipulate emissions tests, Bild am Sonntag said.

Gearboxes and software could be manipulated so that vehicles show lower levels of carbon dioxide (CO2) emissions and fuel consumption, the German newspaper said, citing internal documents and witnesses statements.”

Zego

Huom! Uutista on muutettu hieman sen jälkeen kun tuon kirjoitin.
Toinen kirjoitus:
https://uk.reuters.com/article/uk-volkswagen-emissions/vw-emissions-manipulation-also-extended-to-petrol-cars-bild-am-sonntag-idUKKCN1LI07D
"FRANKFURT (Reuters) - Germany’s Transport Ministry said on Sunday there was no fresh news in a Bild am Sonntag report that Volkswagen (VOWG.DE) engineers told investigators certain petrol engines in VW, Audi and Porsche vehicles can be used to manipulate emissions tests."

Polouni

Vähän epäselvä vielä tuo tapaus.  Saa nähdä mitä tästä seuraa. Alkaa nuo mainehaitat jo kertautumaan. Muutenkin tämä uusi mittaustapa ajaa yhtiöitä vaikeuksiin kun keskipäästöt nousevat taas....

Hesse

LainaaSaksalaislehti Bild on sunnuntaina uutisoinut saamiensa dokumenttien ja lausuntojen perusteella, että Volkswagen-konsernissa on huijattu myös bensakäyttöisten autojen päästötesteissä.
https://www.is.fi/autot/art-2000005813103.html

tet

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 02.09.18 - klo:19:03
Vähän epäselvä vielä tuo tapaus.  Saa nähdä mitä tästä seuraa. Alkaa nuo mainehaitat jo kertautumaan. Muutenkin tämä uusi mittaustapa ajaa yhtiöitä vaikeuksiin kun keskipäästöt nousevat taas....

Voi hyvää päivää sentään. Lukekaa se viranomaisen kommentti: mitään uutta tietoa ei ole tullut, kyseessä oli uutinen vain jollekin kesätoimittajalle joka teki repäisevän jutun vuosia vanhoista tiedossa olevista faktoista. Sama "bensahuijaus" on joka ainoalla valmistajalla, sen näkee siitä että todellinen kulutus on keskimäärin 40% suurempi kuin testeissä mitattu normikulutus. Tämän asian takia NEDC kuopattiin ja tilalle tuli WWDC+RDE. Nyt puhuttiin siis CO2-päästöistä, joihin ei voi vaikuttaa mitenkään muuten kuin polttoaineen kulutuksen pienentämisellä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jamo75

öö siis kysehän on siitä että vw konsernilla on todistetusti olla autoissa ohjelmakoodi joka tunnistaa automaattisesti testaus syklin ja säätää moottorin parametreja läpäisemään testin, ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko testitulos realistinen vai ei. vai onko sun autossa joka nappi josta sen testmoodin saa päälle myöskin normaali ajossa. uutinen viittaa siihen että ominaisuus on myöskin mahdollisesti bensamoottoreissa

Lainaus käyttäjältä: tet - 03.09.18 - klo:10:22
Voi hyvää päivää sentään. Lukekaa se viranomaisen kommentti: mitään uutta tietoa ei ole tullut, kyseessä oli uutinen vain jollekin kesätoimittajalle joka teki repäisevän jutun vuosia vanhoista tiedossa olevista faktoista. Sama "bensahuijaus" on joka ainoalla valmistajalla, sen näkee siitä että todellinen kulutus on keskimäärin 40% suurempi kuin testeissä mitattu normikulutus. Tämän asian takia NEDC kuopattiin ja tilalle tuli WWDC+RDE. Nyt puhuttiin siis CO2-päästöistä, joihin ei voi vaikuttaa mitenkään muuten kuin polttoaineen kulutuksen pienentämisellä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tet

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.09.18 - klo:10:52
öö siis kysehän on siitä että vw konsernilla on todistetusti olla autoissa ohjelmakoodi joka tunnistaa automaattisesti testaus syklin ja säätää moottorin parametreja läpäisemään testin, ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko testitulos realistinen vai ei. vai onko sun autossa joka nappi josta sen testmoodin saa päälle myöskin normaali ajossa. uutinen viittaa siihen että ominaisuus on myöskin mahdollisesti bensamoottoreissa

Ai että siellä on joku ohjelmakoodi, joka mystisesti pudottaa auton polttoaineen kulutusta testissä, jotta saadaan paremmat CO2-päästöt? Ja sitten ajossa tarkoituksella palautetaan polttoaineenkulutus korkeammalle tasolle?

NOx-huijauksessa manipuloitiin päästöjen pienentämiseen tarkoitettujen laitteiden toimintaa, poistaen ne käytöstä normaaliajossa jotta polttoaineen kulutus laskisi. CO2-päästöjen vähentämiseen ei ole olemassa mitään pakoputkeen laitettavaa vehjettä, jonka voisi ohittaa normiajossa. Ei dieselissä eikä bensassa.

Saksan viranomainen oli tuota lehtijuttua kommentoinut tuoreeltaan: ei mitään uutta, jota ei olisi tiedetty aiemmin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy