VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

hansolo

#2250
Kuinkahan monta TDI-VAGia on liikenteessä Briteissä? Kyselyyn on vastannut 542 henkilöä, joista ilmeisesti vain 77,5% autoon on asennettu päästökorjauspäivitys. Noin 67% kertoo, että päivityksen jälkeen on ilmennyt EGR-vika ja 14,4%:lla DPF-vika. Tarkoittaako se nyt sitten 281 EGR-vikaa ja lisäksi 60 DPF-vikaa, kun huomioidaan vain 77,5% korjausaste. Autoilla ajettu pääsääntöisesti 20-80 tuhatta. Jos maileja, niin 32-128 tkm.

Aika pahalta näyttää noiden lukujen valoissa, jos kyselyn tulos on edustava. Toisaalta omasta Octaviasta hajosi EGR jo n. 90 tkm kohdilla ihan ilman tätä päivitystäkin ja tästä muutama kymppi etiäpäin hajosi DPF:n paine-eroanturi. Ei ole muuten kuulunut Skodan päivityksistä pitkään aikaan mitään. Onko mitään Skodan malleja päivitetty Suomessa? Tietääkseni kait ei. Tällä viikolla tuli uusi Skoda-lehti ja siinäkään ei sanallakaan mainittu asiasta. Aikaisemmissa numeroissa on ollut aina joku pätkä tekstiä asiasta. Hiljaa hyvä tulee. Ehtii vaihtaa koslan ennen kuin pääsee kenties nauttimaan päivityksen tarjoamista suunnittelemattomista huolloista. Eikö muuten Skodan vaatimustenmukaisuustodistuksia vastaava boolagi sijaitse juuri Englannissa?

Toinen mielenkiintoinen juttu on ne Ruotsin TM:n mittaamat teho- ja vääntökäyrämuutokset päivityksen jälkeen. Aivan käsittämättömiä, jos ovat totta. Ns. alavääntö on täysin kateissa päivityksen jälkeen paitsi 1.6TDI:ssä, jonka käyrät eivät juuri poikkea toisistaan ennen ja jälkeen päivityksen. Valmistaja ilmoittaa hienosti lapulla, että mikään ei ole muuttunut. Vertaillaan vain maksimiarvoja kertomatta, että, vääntö on pysynyt samana, mutta joudut vähän kierrättään enemmän saadaksesi sen käyttöön. Ei ihme, jos manuaalivaihteinen auto tuntuu lussulta päivityksen jälkeen, jos on tottunut ajamaan alavääntöjä hyödyntäen.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 03.05.17 - klo:16:28
Kuinkahan monta TDI-VAGia on liikenteessä Briteissä? Kyselyyn on vastannut 542 henkilöä, joista ilmeisesti vain 77,5% autoon on asennettu päästökorjauspäivitys. Noin 67% kertoo, että päivityksen jälkeen on ilmennyt EGR-vika ja 14,4%:lla DPF-vika. Tarkoittaako se nyt sitten 281 EGR-vikaa ja lisäksi 60 DPF-vikaa, kun huomioidaan vain 77,5% korjausaste. Autoilla ajettu pääsääntöisesti 20-80 tuhatta. Jos maileja, niin 32-128 tkm.

Aika pahalta näyttää noiden lukujen valoissa, jos kyselyn tulos on edustava. Toisaalta omasta Octaviasta hajosi EGR jo n. 90 tkm kohdilla ihan ilman tätä päivitystäkin ja tästä muutama kymppi etiäpäin hajosi DPF:n paine-eroanturi. Ei ole muuten kuulunut Skodan päivityksistä pitkään aikaan mitään. Onko mitään Skodan malleja päivitetty Suomessa? Tietääkseni kait ei. Tällä viikolla tuli uusi Skoda-lehti ja siinäkään ei sanallakaan mainittu asiasta. Aikaisemmissa numeroissa on ollut aina joku pätkä tekstiä asiasta. Hiljaa hyvä tulee. Ehtii vaihtaa koslan ennen kuin pääsee kenties nauttimaan päivityksen tarjoamista suunnittelemattomista huolloista. Eikö muuten Skodan vaatimustenmukaisuustodistuksia vastaava boolagi sijaitse juuri Englannissa?

Toinen mielenkiintoinen juttu on ne Ruotsin TM:n mittaamat teho- ja vääntökäyrämuutokset päivityksen jälkeen. Aivan käsittämättömiä, jos ovat totta. Ns. alavääntö on täysin kateissa päivityksen jälkeen paitsi 1.6TDI:ssä, jonka käyrät eivät juuri poikkea toisistaan ennen ja jälkeen päivityksen. Valmistaja ilmoittaa hienosti lapulla, että mikään ei ole muuttunut. Vertaillaan vain maksimiarvoja kertomatta, että, vääntö on pysynyt samana, mutta joudut vähän kierrättään enemmän saadaksesi sen käyttöön. Ei ihme, jos manuaalivaihteinen auto tuntuu lussulta päivityksen jälkeen, jos on tottunut ajamaan alavääntöjä hyödyntäen.

Niin tuo Skodan 1.6tdi kamppis ei ole alkanut vielä mutta 2.0tdi on päivitelty. Tiedän muutaman vRS Ocun 2011 mallia joihin tehty.
Kaverilla alko jus 2011 Tigu valittaan EGRää huollosta jokunen viikkoa. Päästöpäivitys tehty. Autolla ajettu matka-ajoa ja joku 150tkm mittarissa. Ei siis pitäisi olla tukossa. VAG ;(

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 04.05.17 - klo:17:30
Niin tuo Skodan 1.6tdi kamppis ei ole alkanut vielä mutta 2.0tdi on päivitelty. Tiedän muutaman vRS Ocun 2011 mallia joihin tehty.
Kaverilla alko jus 2011 Tigu valittaan EGRää huollosta jokunen viikkoa. Päästöpäivitys tehty. Autolla ajettu matka-ajoa ja joku 150tkm mittarissa. Ei siis pitäisi olla tukossa. VAG ;(

Laitanpa tän oman kirjoitukseni myös tähän ketjuun:
"Täällä kans käsi pystyyn VAG:n virheen merkiksi!  >:( -12 mallin 4Motion 2.0 TDI Tiguaniin tehtiin päästöhuijauskorjaus 180tkm määräaikaishuollon kohdalla ja nokkahihnanvaihdon yhteydessä. Nyt noin 2kk ja 10tkm myöhemmin EGR alkoi sytytteleen keltaista moottorihäiriövaloa ja Torque-softalla antaa vikakoodin "P0403 - Voimansiirto, Exhaust Gas Recirculation Control Circuit". Vikakoodin nollauksen jälkeen sama vikakoodi palasi noin 150km ajon jälkeen, kun uudestaan kylmähköllä moottorilla lähdin liikkeelle. Tuon 150km ajelin pääasiassa 3. ja 4. vaihteella, korkeahkoilla kierroksilla karstan poistamiseksi. Ohje tuohon tuli toisen merkkiliikkeen huollosta.

Mihin tehdään "ryhmäkannehakemus" EGR-venttiilien ja tukkeutuvien hiukkassuodattiminen vaidosta maahantuojan piikkiin?  PRKL!!!  >:( "
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Timba

Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 04.05.17 - klo:22:26
Kyllä ohjelmistopäivitys ja muoviputki riittää suomalaiselle Volkkari- tai Skoda-kuskille.

Vähän faktaa skeidan kohdalta:
"Skodalla päästökampanja on ns. huoltokampanja joka tarkoittaa, että se ei ole takaisinkutsu joka olisi pakollinen jotta auton saa katsastuksesta läpi. Voitte siis kieltäytyä kampanjan suorittamisesta halutessanne. Tällöin täytämme vain kaavakkeen jolla todistatte ettette halua kampanjaa suoritettavan ja me lähetämme kaavakkeen maahantuojalle. "

"Skodan kohdalla että Trafi ei sitä vaadi. VW:n puolella on toisin. Johtui jostakin tyypitys maasta jossa tyypitykset aikoinaan tehty, että mennäänkin ihme kyllä eri tavalla Skodan ja VW:n kohdalla. "

Eli jos tuo päästökampanja ei ole pakollinen, niin en todellakaan sitä tee autolle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tos®

Hmm....
Itse olen kaikkialla muualla aina päivityksien kannalla, mutta nyt pitää miettiä  :D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.05.17 - klo:09:58
Hmm....
Itse olen kaikkialla muualla aina päivityksien kannalla, mutta nyt pitää miettiä  :D

Voin kertoa volvon 2.0 päivityksestä. Sen jälkeen partikkelisuodattimen lämpötila-anturi sanoi sopimuksen irti. Yrittivät maksattaa tuon osan, mutta onneksi usealla muulla tutulla oli ollut vastaavalla moottorilla oleva auto ja tuon päivityksen jälkeen oli tuo anturi sanonut sopimuksen irti. Tämän lisäksi volvo foorumilta löytyi muutama kohtalotoveri. Joku oli maksanut koko show:n, osa osan ja osa työn. Minä en maksanut mitään. Vittumaisinta oli tuossa viassa se, että ilmaantui yhdistelmää ohitettaessa ja löi moottorin vikasietotilaan ja hävisi vedot. Teki vielä kaksi kertaa tuon. Sen jälkeen lähti volvo kiertoon.

Sen jälkeen olen karsastanut noita päivityksiä ja jotenkin ikävä noita vanhoja autoja ilman obd-helvettiä. Ei tarvinnut päivitellä. Nyt kaikki kokeilu ja testailu maksatetaan asiakkaalla tuomalla keskeneräiset ohjelmat autoihin ja kun asiakkaat reklamoivat, niin sen jälkeen keksitään purkkalankakorjauksia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.05.17 - klo:10:05
Sen jälkeen olen karsastanut noita päivityksiä ja jotenkin ikävä noita vanhoja autoja ilman obd-helvettiä.

Tämä päästökorjaus on tietenkin hieman eri asia, koska kyse on viranomaisten vaatimuksesta. Mitä tulee "normaaleihin" päivityksiin, niin niitähän ei tehdä muutoin kuin asiakkaan pyynnöstä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.05.17 - klo:19:30
Mitä tulee "normaaleihin" päivityksiin, niin niitähän ei tehdä muutoin kuin asiakkaan pyynnöstä.
Ainakin Laakkonen painosti Sciroccon päivityksellä ja niin teki Autosalpakin Opelin päivityksen kanssa. Eivät meinanneet millään uskoa että sitä ei tehdä. Pyysivät Salvassa tilaamaan ajan päivitykseen, mutta vaihdoin sitten Opelin pois ja jäi tekemättä.

hansolo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.05.17 - klo:08:07
Vähän faktaa skeidan kohdalta:
"Skodalla päästökampanja on ns. huoltokampanja joka tarkoittaa, että se ei ole takaisinkutsu joka olisi pakollinen jotta auton saa katsastuksesta läpi. Voitte siis kieltäytyä kampanjan suorittamisesta halutessanne. Tällöin täytämme vain kaavakkeen jolla todistatte ettette halua kampanjaa suoritettavan ja me lähetämme kaavakkeen maahantuojalle. "

"Skodan kohdalla että Trafi ei sitä vaadi. VW:n puolella on toisin. Johtui jostakin tyypitys maasta jossa tyypitykset aikoinaan tehty, että mennäänkin ihme kyllä eri tavalla Skodan ja VW:n kohdalla. "

Eli jos tuo päästökampanja ei ole pakollinen, niin en todellakaan sitä tee autolle.
Erikoista. Saitko tiedon suoraan huollosta vai lainasitko jostain internetistä? Linkki?
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 08.05.17 - klo:08:47
Erikoista. Saitko tiedon suoraan huollosta vai lainasitko jostain internetistä? Linkki?

Marmorin huollosta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

hansolo

#2262
Tyypitysmaa VW/Audilla on Saksa, mutta muistaisin joskus kuulleeni, että Skodalla se tehtäisiin Iso-Britanniasta käsin. Saksassahan se suurin paskamyrsky on ollut Yhdysvaltojen ohella. Entäs Seat?

Varsin erikoista, mutta ei kyllä haittaa omalla kohdalla yhtään varsinkin, jos alkaa näyttää siltä, että EGR- yms. pakokaasujärjestelmän viat yleistyvät roimasti päivitysten jälkeen. Onkohan 2.0 TDI Skodien omistajille, joille päivitys on jo tehty, kerrottu tästä mahdollisuudesta?
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

hansolo

#2263
tuplapostaus
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


ropellihattu

Haha, itsellä laukes EGR ennen päästökorjausta joten olin "onnekas". No en, mutta onpa ikävää lukea, että on korjaukset aiheuttaneet tollasia murheita. Onneksi oma on menossa vaihtoon parin kuukauden sisällä. Sen huomasin sitten korjauksesta jonkin aikaa ajeltuani, että polttaa DPF:ää huomattavasti useammin. Mutta tuo kai olikin softassa muutettu.

Nou moor diisel foor mii tänk juu. Liikaa tukkeutuvia osia.

Siirryn bensaan ja sen ongelmiin... :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

repomies

Oheisen linkin takana tutkimuspaperi josta selviää tarkemmin miten huijaus tunnisti testitilanteen. Se antaa myös vahvistuksen epäilyille EGR:n ja DPF:n lisäkuormittumisesta päästöhuijauskamppiksen jälkeen.

https://www.hgi.rub.de/media/emma/veroeffentlichungen/2017/05/18/DefeatDeviceStudy-Oakland17.pdf (englanniksi)

Mikey

Kiitos repomiehelle linkistä.

Alun perin luulin, että huijaus olisi toteutettu yksinkertaisesti ottamalla Noxien regenerointi pois pelistä normaalissa ajossa, millä olisi saavutettu polttoaineen säästöä sekä regeneroinnin tuomien toistuvien tehoaaltoilujen poistuminen. Totuus olikin, että testiä ei alun perinkään pystytty läpäisemään ilman melkoista käyntiolosuhteiden manipulointia.

Noxien vähentäminen ns. moottorin sisäisin keinoin (= ruiskutuksen myöhentäminen, pakokaasujen kierrätys) tarkoittaa kaikkien muiden haitallisten päästökomponenttien lisääntymistä sekä kulutuksen kasvamista, minkä vuoksi viime vuosina onkin siirrytty enemmän päästöjen jälkikäsittelyyn selektiivisen Nox-katalysaattorin avulla.

Osaako joku kertoa, voidaanko selektiivisen katin tapauksessa ruiskutuksen ajoitus asettaa teho- ja kulutusoptimiin vai pitääkö vieläkin ajoituksella vähentää Noxien muodostumista?

jake_soomi

Tein Kilpailu- ja kuluttajavirastolle valvontailmoituksen näistä päästöhuijauskorjausten aiheuttamista EGR-venttiili yms. ongelmista. Suosittelen myös teitä muita ongelmia kohdanneita ilmoituksen tekemään! Jospa tulis jotain rotia korjauskustannusten hyvittämiseen täysimääräisinä asiakkaille!  >:(

https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 25.05.17 - klo:10:09
Tein Kilpailu- ja kuluttajavirastolle valvontailmoituksen näistä päästöhuijauskorjausten aiheuttamista EGR-venttiili yms. ongelmista. Suosittelen myös teitä muita ongelmia kohdanneita ilmoituksen tekemään! Jospa tulis jotain rotia korjauskustannusten hyvittämiseen täysimääräisinä asiakkaille!  >:(

https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx

Hatu nostoinen teko. Näin saataisiin myös valmistaja maksumieheksi asiaan minkä ovat itse aiheuttaneet.

Näin välikommenttia maahantuojalta:

"Hei,

Olitte laittaneet sähköpostia koskien autossanne olevaa päästöhuijaus ohjelmaa.

Pahoittelut siitä, että kyseinen ohjelma on aiheuttanut teille vaivaa ja mielipahaa.

Skoda autot on tyypitetty Englannissa ja meillä ei ole kyseessä Recall,, vaan korjaamokampanja, eli ei vaikuta katsastukseen.

Ohjelmiston päivitykseen emme voi tietenkään pakottaa ketään asiakasta, mutta tietenkin valmistaja haluaa, että kaikki autot päivitetään uusimpaan ohjelmaan.


Ohjelmiston päivityksen yhteydessä ei ole havaittu mitään sellaista, että EGR hajoaisi päivityksen jälkeen, mutta jos näin tapahtuisi, asiaa tutkittaisiin tapauskohtaisesti, oliko sillä syy yhteys päivitykseen.

Meillä ei ole muuta kaavaketta, millä asiakas voi kieltäytyä päivityksestä, tehdas haluaa kyseisen kaavakkeen allekirjoitettuna, silloin varmistetaan, että kaikkiin autoihin on ainakin tarjottu uutta päivitystä."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

hansolo

Mitenhän homma toimii Skodalla, jos auton tämän hetkinen omistaja kieltäytyy päivityksestä täyttäen kyseisen kaavakkeen, mutta myöhemmin uusi omistaja sen haluaakin jostain syystä :o teettää autoonsa.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

multsi

Se on aivan varma, että maahantuojan mielestä egr:ien hajoamisen takaa ei tule löytymään mitään muuta kuin sattumaa ja huonoa onnea jokaisen asiakkaan kohdalla. Ei vaikka jokaisen asiakkaan auto laukeasi korjauksen jälkeen seuraavana päivänä.

MiCCo_81

Mikäli egr hajoaa vasta seuraavana päivänä niin eihän se voi päivityksestä johtua, samana päivänä rikkoontuvat menevät takuun piiriin :D

Omaan autooni vaihdettiin egr vuosi sitten, joten saisi se siellä kestää sen seuraavat 200tkm kuten edellinenkin teki.

No joo, itselle tullut jo vissiin kolme kirjettä, että tulkaas nyt päivitykseen autonne kanssa. En ajatellut mennä, mutta leimaa on ensi helmikuuhun ja ilmeisesti uutta leimaa ei saa ellei päivityksessä ole käyty. Täytyy nyt katsella tuonne ensi talveen mitä kaikkea tästä alkaa paljastumaan.

Itseä pikkuisen tökkii periaate, että päivityksen tekijä ei pysty vakuuttamaan, ettei päivityksestä ole haittaa autolle.



-karppa-

Mitähän luulet? Pyydät tuota päivitystä ja se asennetaan?

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 30.05.17 - klo:15:23
Mitenhän homma toimii Skodalla, jos auton tämän hetkinen omistaja kieltäytyy päivityksestä täyttäen kyseisen kaavakkeen, mutta myöhemmin uusi omistaja sen haluaakin jostain syystä :o teettää autoonsa.

Juurihan näin se menee. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

Lainaus käyttäjältä: multsi - 30.05.17 - klo:16:19
Se on aivan varma, että maahantuojan mielestä egr:ien hajoamisen takaa ei tule löytymään mitään muuta kuin sattumaa ja huonoa onnea jokaisen asiakkaan kohdalla. Ei vaikka jokaisen asiakkaan auto laukeasi korjauksen jälkeen seuraavana päivänä.

No Volvolla 2.0 päivityksen suhteen yritettiin asiakkaalla maksattaa partikkelisuodattimen lämpötila-anturin rikkoontumista, joka johtui päivityksestä. Osa maksoi kaikki, osa maksoi asennuksesta ja osa tuosta komponentista. Minä en maksanut mitään.

Ja edelleen volkkarille tuo päivitys on pakollinen, jos meinaat auton katsastaa. Skeidalle taas ei. Johtuu tuosta tyypityksestä.

Lainaus käyttäjältä: MiCCo_81 - 30.05.17 - klo:17:44
Mikäli egr hajoaa vasta seuraavana päivänä niin eihän se voi päivityksestä johtua, samana päivänä rikkoontuvat menevät takuun piiriin :D

Omaan autooni vaihdettiin egr vuosi sitten, joten saisi se siellä kestää sen seuraavat 200tkm kuten edellinenkin teki.

No joo, itselle tullut jo vissiin kolme kirjettä, että tulkaas nyt päivitykseen autonne kanssa. En ajatellut mennä, mutta leimaa on ensi helmikuuhun ja ilmeisesti uutta leimaa ei saa ellei päivityksessä ole käyty. Täytyy nyt katsella tuonne ensi talveen mitä kaikkea tästä alkaa paljastumaan.

Itseä pikkuisen tökkii periaate, että päivityksen tekijä ei pysty vakuuttamaan, ettei päivityksestä ole haittaa autolle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RSOCUstin

1.6tdi Ogu sai tänään kutsun päivitykseen. Voi olla että jää alkuun tekemättä. Kuunnellaan miten muilla käynyt. Kuitenkin 292tkm mittarissa ja EGR toimii vielä :) Ja DPF täyttöaste alle 10g.
MAF koodia antoi viikon loppuna, voi olla kertaluontoinen anturihäriö :) Pitänee varmaan 105e tilata uus.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.06.17 - klo:17:28
1.6tdi Ogu sai tänään kutsun päivitykseen. Voi olla että jää alkuun tekemättä. Kuunnellaan miten muilla käynyt. Kuitenkin 292tkm mittarissa ja EGR toimii vielä :) Ja DPF täyttöaste alle 10g.
MAF koodia antoi viikon loppuna, voi olla kertaluontoinen anturihäriö :) Pitänee varmaan 105e tilata uus.

Edelleen tuota päivitystä ei tarvitse tehdä skeidaan (Volkswageniin on pakko), vaan se on vapaaehtoista ja kun katsoo noita ongelmien määriä, niin en kyllä itse päivittäisi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


passo_s

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.06.17 - klo:17:28
1.6tdi Ogu sai tänään kutsun päivitykseen. Voi olla että jää alkuun tekemättä. Kuunnellaan miten muilla käynyt. Kuitenkin 292tkm mittarissa ja EGR toimii vielä :) Ja DPF täyttöaste alle 10g.
MAF koodia antoi viikon loppuna, voi olla kertaluontoinen anturihäriö :) Pitänee varmaan 105e tilata uus.
Hyvin on 1.6 TDi pärjännyt, alkuperäinen turbokin matkassa mukana ?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 21.06.17 - klo:18:25
Hyvin on 1.6 TDi pärjännyt, alkuperäinen turbokin matkassa mukana ?

Juu on. Kaksoismassa ja laatikko/mekatroniikka uudemmat vaihdettu. Jokunen anturi, jarruja ja polttimoita. Allekirjoituksen ajoneuvo linkissä kaikenlaista 4v ajalta. Keväällä 2018 vaihtoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy