VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Epes - 09.03.16 - klo:10:28
Näyttäisi jopa siltä, että vikaa ei edes olisi. Suurin ongelma onkin se, kun ryhdytään korjaamaan ehjää. Varmasti saadaan joku paikka rempalleen tai ainakin kulutukset pompsahtamaan kuten kävi saksalaisen autolehden testissä Amarokilla ;D
Saisiko tästä joukkokanteen aikaiseksi? Eli vedetään volkkari oikeuteen, kun ei ole huijattu ja silti korjataan. Ja viereisessä salissa sitten vetämässä lippu sen puolesta kun on huijattu ja korjataan.

Vähän sama, kun ruletissa pelaa mustaa ja punaista...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

vwmies

Päästöskandaalissa ryvettyneen autovalmistaja Volkswagenin Yhdysvaltain-johtaja Michael Horn eroaa.  / IS

Ero astuu yrityksen mukaan voimaan välittömästi ja siitä päätettiin yhteisymmärryksessä.  :o

Michael Horn on toiminut tehtävässään vuodesta 2014. Hänet korvaa toistaiseksi Volkswagenin Pohjois-Amerikan-johtaja Hinrich Woebcken.

Hornin erosta kertoo muun muassa sanomalehti Guardian.

Volkswagen joutui puoli vuotta sitten skandaalin kouriin, kun kävi ilmi, että saksalaisyhtiö on vääristellyt autojensa päästötestituloksia.
Yritetään pärjätä.

jaspasA4

Misäköhän viipyy VAG Q4/15 osari ja sen myötä koko tilinpäätös vuodelta 2015....???

vwmies

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 11.03.16 - klo:20:26
Missäköhän viipyy VAG Q4/15 osari ja sen myötä koko tilinpäätös vuodelta 2015....???

Se kuulemma myöhästyy, koska korvausmenojen ja kulunkien arvioiminen relevantisti ei ole onnistunut aikaisemmin ilmoitetussa aikataulussa. God only knows, kuinka paljon revohka tulee lopullisesti kustantamaan.....  :o
Yritetään pärjätä.

Hesse

Huijaussoftaan tehtiin vielä vuodenvaihteessa 2014-2015 parannus, joka tunnisti ohjauspyörän liikkeet. 2006 lähtien huijaussoftaa paranneltiin vähitellen, koska se välillä ajossa luuli olevansa testissä ja typen oksidien vähentäminen tiesi enemmän nokea ja hiukkassuodattimen eliniän lyhentymistä.

Kesällä 2014 Kalifornian ympäristöviranomainen CARB oli kysynyt VW:ltä selitystä suurille päästöille ajossa ja VW oli päivittänyt autojen softat takaisinkutsulla 2015 alussa. Koska rajat edelleen ylittyivät, CARB alkoi toukokuussa 2015 tutkia asiaa tarkemmin ja huomasi mm. ohjauspyörän asennon vaikuttavan testitulokseen.

http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/autokonzern-vw-affaere-update-fuer-die-betrugssoftware-1.2900913
https://www.springerprofessional.de/emissionen/dieselmotor/vw-abgasaffaere-manipulationssoftware-nachtraeglich-erweitert-/7820506

jaspasA4

Jep, tulos 2015 tosiaan uupuu - mahtaa siinä olla melkosen kova myynnin lasku....

Eikö tuloksen pitäisi tulla ulos ja alaskirjauksena sitten erikseen varaukset oikeuskuluihin, sakkoihin jne...
Niiden menohan ei kohdennu enää tilivuodelle 2015....


No eniwei, tässä uutta uutista Kauppalehdestä:

Vaikuttava joukko suursijoittajia vaatii Volkswagenilta miljardikorvauksia. Tämä on vasta alkusoittoa.



Yhteensä 278 suursijoittajaa on jättänyt Saksassa Braunschweigin hovioikeuteen 3,255 miljardiin euroon nousevan korvausvaatimuksen Volkswagenille osakkeiden arvonmenetyksistä.


Asiasta uutisoivat ensimmäisinä tiistai-iltana saksalaiset Süddeutscher Zeitung-päivälehti sekä radio- ja tv-kanavat NDR ja WDR.

Sijoittajia edustavan asianajajan Andreas Tilpin mukaan vaatimus koskee vuoden 2008 puolivälin jälkeen ostettuja VW-osakkeita.

Konsernin päästömanipulointien paljastuttua viime vuonna osakkeiden kurssi on romahtanut kymmeniä prosentteja. Sijoittajat vaativat korvausta lähtökurssin ja manipuloinnin jälkeisen kurssin erotuksen verran.

Joukon suurimpiin sijoittajiin kuuluvat amerikkalainen eläkesäätiö Calpers ja saksalaisen säästöpankkiryhmän rahasto Deka.

Asianajaja Tilpin mukaan tulossa on lisää uusia vaatimuksia.

”Tämä on vasta alkua”, hän varoittaa.

Hän vihjaa, että ainakin yli 20 suursijoittajaa on seuraavaksi vuorossa yli miljardin euron vaatimuksilla. Tähän joukkoon kuuluu muun muassa saksalaisen vakuutusjätin Allianzin tytäryhtiö.

Yhdysvalloistakin ropisee pian vaateita miljarditolkulla.

vwmies

Nyt sitten myöhästyvät myöskin moottoreiden softapäivitykset Euroopassa:

http://yle.fi/uutiset/ei_lupaa_viranomaisilta__vwn_paastoskandaaliautojen_korjaus_ei_paase_alkuun/8767429

Ei lupaa viranomaisilta " VW:n päästöskandaaliautojen korjaus ei pääse alkuun

VW-konsernin toimenpiteet pakokaasupäästöjen huijausohjelmiston poistamiseksi eivät vieläkään kelpaa Saksan liikenneviranomaiselle KBA:lle. Korjauskampanja ehti jo alkaa helmikuussa VW:n Amarok-mallin ohjelmistopäivityksellä, mutta jäi siihen. Myöskään Suomessa ei tapahdu mitään, ennen kuin saksalaisilta tulee lupa.

Takaisinkutsukampanjan piti jatkua heti maaliskuun alussa VW:n Passat -mallien 2,0-litraisten dieselmoottoreiden ohjelmistopäivityksellä, mutta Saksan liikenneviranomainen KBA ei myöntänytkään Volkswagenille lupaa. KBA eli Kraftfahrt-Bundesamt vastaa Volkswageneiden ja Audien tyyppihyväksynnästä, joka on voimassa myös Suomessa.   

KBA ei ole suostunut kertomaan jo viikkoja kestäneen viivästyksen syitä. Volkswagenin konserniviestinnästä on kuitenkin torstaina vahvistettu, että yhtiön ja KBA:n keskustelut jatkuvat pääsiäisen jälkeen, kertoo saksalaismedia Spiegel online.

Todennäköisesti KBA ei ole täysin tyytyväinen Amarok-mallien ohjelmistopäivityksen seurauksiin. Saksalaisen autolehti Auto Motor & Sportin testissä kahden Amarokin kulutus lisääntyi ja typenoksidit nousivat tehdyn päivityksen jälkeen.

Volkswagen on Saksassa vakuuttanut, että tehtävät ohjelmistopäivitykset eivät tule vaikuttamaan kulutukseen tai auton tehoihin. Saksassa ihmetelläänkin nyt, onko jättimäisessä takaisinkutsukampanjassa näiden tietojen valossa edes mitään järkeä.

Volkswagen nettisivuillaan: Kampanja etenee ongelmitta

Volkswagen oli esitellyt EA189-moottoristen dieselautojensa korjaustoimenpiteet KBA:lle joulukuun lopulla. Tammikuun lopussa KBA antoi luvan käynnistää takaiskutsukampanjan Amarokin osalta.

Vielä 18. helmikuuta yhtiö kertoo lehdistötiedotteessa kampanjan sujuvan ongelmitta sanoilla ”Aktion läuft reibungslos”. Sanatarkan käännöksen mukaan reibungslos tarkoittaa kitkatta. Samalla yhtiö kertoo Passatin olevan vuorossa pian. Sen jälkeen konsernin tiedotteita takaisinkutsukampanjasta ei ole tullut. Suomenkielisillä sivuilla viimeisin tiedote dieselmoottoreihin liittyen on ajalta ennen joulua.

Jos korjauskampanja saadaan käyntiin, kutsuttaisiin myös Suomessa korjattavaksi kaikkiaan 64 000 Volkswagenia, Audia, Skodaa ja Seatia. Skodan tyyppihyväksyntä tulee Iso-Britanniasta ja Seatin Espanjasta. Näiden maiden liikenneviranomaiset näyttävät odottavan kuitenkin ensin Saksan KBA:n päätöksiä.

Suomessa myös VTT on kyseenlaistanut Volkswagen-konsernin korjauskampanjan tarpeellisuutta. VTT:ltä kerrottiin maaliskuun alussa, että huijausohjelma ei Suomessa tehdyissä laboratoriotesteissä näyttäisi vaikuttavan päästölukemiin.

:o
Yritetään pärjätä.

vwmies

Volkswagen ei päässyt sopimukseen USA:ssa päästöhuijauksesta

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-ei-paassyt-sopimukseen-usassa-paastohuijauksesta/2ZxB89az

Volkswagen epäonnistui sopimuksen saavuttamisessa USA:ssa 600 000 dieselauton korjaamiseksi, Bloomberg kertoo.

Yhtiö on törmännyt teknisiin vaikeuksiin, eikä löydä ratkaisua, jolla huijausohjelmat voitaisiin korjata USA:ssa myydyistä autoista. Huijausohjelma on löytynyt lähes 600 000:sta Yhdysvalloissa.

San Franciscon tuomioistuimen tuomari asetti Volkswagenille torstaina uuden takarajan ratkaisun löytämiseksi. Ratkaisu pitäisi löytää 21. huhtikuuta mennessä.Ratkaisun on oltava konkreettinen, tuomari sanoi Bloombergin mukaan.

Yhtiötä uhkaavat sadat oikeudenkäynnit USA:ssa, koska se asensi dieselautoihinsa salaa tietokoneohjelman, joka kertoi saastepäästöt laboratoriomittauksissa todellisia pienemmiksi. Tien päällä päästöt olivatkin jopa 40 kertaa suuremmat kuin Yhdysvallat sallii.  :-X
Yritetään pärjätä.

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 24.03.16 - klo:18:12
Yhtiötä uhkaavat sadat oikeudenkäynnit USA:ssa, koska se asensi dieselautoihinsa salaa tietokoneohjelman, joka kertoi saastepäästöt laboratoriomittauksissa todellisia pienemmiksi. Tien päällä päästöt olivatkin jopa 40 kertaa suuremmat kuin Yhdysvallat sallii.  :-X

Että nuo toimittelijat on sitten hauskoja. "Kertoi päästöt pienemmiksi". ;D Eihän se auto mitään päästöjä kerro. Mittauslaboratorion mittalaite ne kertoo. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jaspasA4

Kauppalehdessä taas VW otsikoissa eikä vaikuta aprillipilalta..... :)


Päästöskandaali maksaa Volkswagenille Yhdysvalloissa jo nyt miljardeja, mutta voi se maksaa myös koko markkinoiden menettämisen.

Viime vuoden loppupuolella paljastunut Volkswagenin päästöskandaali on aiheuttanut yhtiölle Yhdysvalloissa jo miljardien dollareiden kulut ja lisää on luultavasti tulossa, sillä monella taholla viritellään yhtiötä vastaan muun muassa ryhmäkanteita. Niistä voi koitua autojätille maksettavaa lisää miljardeja.

Kuluttajien nostamien ryhmäkanteiden lisäksi Volkswagenia uhkaa maan kansallisen kauppakomission nostama kanne vääristelevästä mainonnasta. Sekin koskee puhtaiksi väitettyjä dieselmoottoreita, ja sitäkin kautta odotettavissa on miljardien maksulappu.

Asiasta kirjoittaa muun muassa Wall Street Daily.

Merkillä ei ole mennyt Yhdysvalloissa muutenkaan milloinkaan hyvin, sillä sen markkinaosuus on jäänyt pieneksi.

Kaikki tämä on katkaisemassa kamelin selän.

Nyt markkinoilla liikkuu huhu, jonka mukaan Volkswagen saattaa olla vakavissaan harkitsemassa koko Yhdysvaltain valtavien automarkkinoiden hylkäämistä.

Prosessi voi olla jo pitkällä, sillä osa VW:n jälleenmyyjistä Yhdysvalloissa on käynyt yhtiön pääkonttorissa suunnilleen samaan aikaan, kun VW antoi potkut Yhdysvaltain toimintojen johtajalle Michael Hornille.

Jälleenmyyjät olisivat median mukaan olleet erityisen huolissaan siitä, että VW jättää heidät tuuliajolle.

Mutta lähteminenkään ei ole kovin yksinkertaista. Silloin VW voisi joutua maksamaan valtavia korvaussummia jälleenmyyjilleen, jotka ovat olleet vuosia riippuvaisia yhdestä päämiehestä ja sen tuotteista. Useimmat heistä ovat esimerkiksi rakentaneet liikkeitä autoille, jotka ovat kaikista ponnisteluista huolimatta tehneet kauppansa huononlaisesti.

Jälleenmyyjät ovat myös pyytäneet päämiestään lisäämään mallistoaan, sillä se on nyt liian pieni toimiakseen kilpailukykyisesti.

Lopputulos koko sopasta voi olla se, että Yhdysvaltain pienen markkinaosuuden puolustaminen käy Volkswagenille liian vaikeaksi.

firstvw

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 01.04.16 - klo:09:37
Kuluttajien nostamien ryhmäkanteiden lisäksi Volkswagenia uhkaa maan kansallisen kauppakomission nostama kanne vääristelevästä mainonnasta. Sekin koskee puhtaiksi väitettyjä dieselmoottoreita, ja sitäkin kautta odotettavissa on miljardien maksulappu.

Tämäkö USA:ssa? Jotenkin alkaa hymyilyttää. Että kaikki jotka mainostavat vääristelevästi (lue liioittelevasti) voidaan haastaa oikeuteen ja vaatia korvauksia? Lievää uhriutumista havaittavissa. Ei muuta kuin TV-shop auki ja haastelemaan. Voisikin lopettaa päivätyöt..

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 01.04.16 - klo:09:37
Kauppalehdessä taas VW otsikoissa eikä vaikuta aprillipilalta..... :)



Merkillä ei ole mennyt Yhdysvalloissa muutenkaan milloinkaan hyvin, sillä sen markkinaosuus on jäänyt pieneksi.

Kaikki tämä on katkaisemassa kamelin selän.

Nyt markkinoilla liikkuu huhu, jonka mukaan Volkswagen saattaa olla vakavissaan harkitsemassa koko Yhdysvaltain valtavien automarkkinoiden hylkäämistä.



Onneksi eräs konsernimerkki on huomannut tämän ennen romahdusta ja unohtanut panostuksen Jenkkimarkkinoille lähes kokonaan. Kilpailija on samaan aikaan tehnyt siellä suuria tappioita. Ja on se kilpailija tehnyt tappiota muutenkin  :)
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

kt

Usan markkinat ovat lähinnä laillistettua ryöstöä. Mistä tahansa virheestä haastetaan oikeuteen revolveriosankareiden tapaan. Siksi kaikenlainen yhteistyö heidän kanssaan pitäisi Suomen laissa kieltää.
Itse huutavat vapaan maailman ja markkinatalouden puolesta kuin yölliset kojootit, mutta samaan aikaan laittavat kaiken maailman esteitä kaupankäynnille ja järkevälle toiminnalle. Euroopan pitäisi pitää Usa aina pitkän tikun päässä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Ranssi

Vaikka Räty joskus totesi jotain muuta, sanottakoon, että jenkit on paska maa (ja terveisiä kaikille palstaa seuraaville NSA:n kavereille) ;D

jaspasA4

Pistin VAG:lle s.postia milloin huijarit julkistaa vuosikatsauksen 2015.

Vastaus oli että 28.4. ja www.volkswagenag.com/ir -sivulle tulisi pläjäys.....

hansolo

Volkswagenille pitkä lasku Yhdysvalloissa " ainakin 10 miljardia dollaria

LainaaAutovalmistaja Volkswagen joutuu maksamaan ainakin 8,8 miljardin euron korvaukset diesel-autojen omistajille USA:ssa. Sopimus saattaa merkitä myös autojen takaisin ostoja.

...Yhdysvaltalaistuomarin mukaan ratkaisussa mietitään, sitoutuuko yhtiö korjaamaan autot vai ostaako se ne omistajilta takaisin.

...Vielä ei ole tiedossa, kuinka iso osuus korvauksia varten perustettavasta rahastosta maksetaan omistajille.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

mremonen

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Zego

...mutta eikö tuo ole jo ollut tiedossa että noin tekevät säästääkseen moottoreita? Ei ainakaan itselleni tule uutisena.

raipuli

Lainaus käyttäjältä: Zego - 22.04.16 - klo:17:39
...mutta eikö tuo ole jo ollut tiedossa että noin tekevät säästääkseen moottoreita? Ei ainakaan itselleni tule uutisena.

Täysin samaa mieltä.

VW kuitenkin laati ohjelmiston/laitteiston, joka tunnistaa kuin testejä mitataan, muutoin moottori toimii ilman "eco-modea". Kyllähän diesel moottori toimii aina erilailla kylmemmissä olosuhteissä, tämän näkee jo tyhjäkäynin kulutuksesta...
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

Epes

Lainaus käyttäjältä: Zego - 22.04.16 - klo:17:39
...mutta eikö tuo ole jo ollut tiedossa että noin tekevät säästääkseen moottoreita? Ei ainakaan itselleni tule uutisena.

Taloussanomat tänään 22.4:

Tähän asti päästöhuijauksen keskiössä on ollut Volkswagen, mutta Spiegelin mukaan myös muut autonvalmistajat olisivat käyttäneet Boschin tekniikkaa. BMW:llä ja Mercedes-Benzillä puhdistusjärjestelmä olisi asetettu sulkeutumaan sään viiletessä kymmenen asteen tienoille. Opelilla raja olisi asetettu jo 17 asteeseen.

No ei ole todellakaan ollut tiedossa sillä noilla asetuksilla Opelin päästöjen puhdistusjärjestelmä ei ole ollut tänä vuonna Suomessa päällä päivääkään. Miettikää sitä!

matalaut

Lainaus käyttäjältä: raipuli - 22.04.16 - klo:19:45
VW kuitenkin laati ohjelmiston/laitteiston, joka tunnistaa kuin testejä mitataan, muutoin moottori toimii ilman "eco-modea". Kyllähän diesel moottori toimii aina erilailla kylmemmissä olosuhteissä, tämän näkee jo tyhjäkäynin kulutuksesta...

Niin, minullakin on epäilys että päästöt ovat -30 asteen pakkasella jonkin verran isommat. Kesällä kulutus on 5.... 5,5 l/100 km ja kovilla pakkasilla 8... 9,5 l/100 km. Saattaa olla, ihan mutu tuntumalla, että päästöt ovat isommat.... ihan arvailen vain.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

vwmies

Nyt on lisää tietoa eri automerkkien todellisista päästöistä:

Dieseleiden uusimmat päästötestit julkistettiin Englannissa. Tulokset ovat synkkiä (IMO toivoakin on...)  :-X

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusin-dieselpommi-jysahti-englannin-testeissa/qwSkGfmk

Englannin liikenneministeriö on testauttanut viime syyskuusta lähtien Lontoon Imperial College-yliopiston teknillisessä tiedekunnassa maan 37 suosituimman dieselautomallin typenoksidipäästöjä. Testiin otettiin autovuokraamojen kalustoa maahantuojien mahdollisten viritysten välttämiseksi.

Joukossa oli Euro 5- ja Euro 6-normit täyttäviä moottoreita. Edellisten typenoksidien päästöraja on 180 ja jälkimmäisten 80 milligammaa kilometrillä.

Testin laboratoriomittauksissa kaikkien autojen päästöt pysyivät kutakuinkin luvatuissa rajoissa. Sen sijaan oikeissa monipuolisissa ajo-olosuhteissa ylitykset saattoivat nousta moninkertaisiksi.

Ministeriö painottaa, etteivät ylitykset riko lakia, sillä rajat on säädetty laboratoriomittausten pohjalta.

Tavallisia ajo-olosuhteita peilaavalla testilenkillä Euro 5-sarjassa pahimmat päästöt lähtivät Range Rover Sportista, sitten Opel Insignian brittivastineesta Vauxhall Insigniasta ja kolmanneksi Volvo V40:stä.

Seuraavat Vauxhall Astra (Opel Astra), Nissan Qashqai 1.6 ja Kia Sportage tulivat kaukana perässä.

Parhaiten 5-normilaisista menestyivät Citroën C4, Honda CRV, Hyundai Santa Fe ja Peugeot 208.

Yksikään ei kuitenkaan päässyt lähellekään normirajaa.

Euro 6-normin mukaisista dieselautoista pahiten saastuttivat Mercedes-Benz A180, Renault Megane ja Vauxhall Mokka (Opel Mokka).

Rajan alle pääsivät vain Audi A3, BMW 320d, BMW X5, Mini Countryman ja uusimman polven Volkswagen Golf.

Englanti ottaa ensi vuonna käyttöön päästöhyväksynnässä käyttöön WLTP-testin (World-Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), joka noudattaa paremmin oikeita ajo-olosuhteita ja ajotapoja.   :o :o :o
Yritetään pärjätä.

hansolo

Nyt alkoi softa vaihtumaan myös Suomessa. Ykskutoseen saadaan myös se leluhimmeli imuputkeen (kts. jutun kuva).

http://yle.fi/uutiset/vwn_paastoskandaaliautojen_korjaus_alkaa_suomessa__golf_ja_audit_vuorossa_ensimmaisina/8852291

LainaaVW-konsernin päästökohun dieselautojen korjaus alkaa Suomessa Audien takaisinkutsukampanjalla. Kutsu korjaamolle lähtee ensimmäisenä Audi A4-, A5-, Q5-autojen sekä Volkswagen Golfin ja Amarokin omistajille. Jos autoja ei korjata, ne eivät läpäise katsastusta. Konsernin muiden merkkien Skodan ja Seatin korjauksille ei ole vielä aikataulua.
...
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

clientti

Muistakaahan sitten, että Volkkarin johto lähestyi meitä omistajia skandaalin alkumetreillä henkilökohtaisella kirjeellä, jossa luvattiin, että korjauksesta ei aiheudu kustannuksia. Itse aion vaatia auton noutoa ja sijaisautoa operaation ajaksi (ihan sama vaikka kestäisi vartin). Luvattu mikä luvattu, nyt katsotaan jatkuuko kusetus.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: clientti - 04.05.16 - klo:21:42
Luvattu mikä luvattu, nyt katsotaan jatkuuko kusetus.
No mutta tuosta tuskastahan pääsee eroon myymällä vaggineen eikä katso enää koskaan taakseen. Maailma on täynnä automerkkejä jotka ainakin tämän palstan perusteella pitävät niin paljon paremmin huolta asiakkaistaan. Ja omasta maineestaan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.


mremonen

Lainaus käyttäjältä: clientti - 17.05.16 - klo:13:48
Missasit nyt pointin.
Joka oli?

---
En tiedä, lienen tässä aika lailla yksin, mutta minä en mitenkään koe olevani "kusetettu" tässä skandaalissa. Itse lasken tämän vähän samaan kategoriaan, kuin vaikka jos asuntoilmoituksessa lukee että "rauhallinen ympäristö" ja sitten mopopojat ajavat kuitenkin ikkunan alta kesäöisin. Ikävää, mutta semmoista se elämässä on. Sama juttu tämän kanssa: Volkkari harrasti dopingia ja jäi siitä kiinni. Mikä oli se todellinen haitta minulle henkilökohtaisesti? Sain auton ehkä hieman halvemmalla, kuin ilman dopingia? Joudun käyttämään sen huollossa? Jälkimmäinen varsin pieni juttu verrattuna vaikkapa siihen, kun edellinen Ibbe vei litran öljyä tuhannella kilometrillä. Käytin sitä pajalla vuoden ajan varmaan kerran kuussa, eikä siitä mitään mulle maksettu. Tai kukkia lähetetty. Vaihdoinkin sitten sen ajallaan toiseen Ibbeen. Opin siis varsin hitaasti. Tämä onkin sitten käynyt pajalla tasan kerran kolmeen vuoteen 20tkm huollossa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teräksenharmaa

Itse koen myös hyötyneeni tästä skandaalista. Volkkari tuntuu puolustavan markkinaosuuksiaan tällä hetkellä hyvillä alennuksilla ainakin Euroopassa ja sainkin mielestäni suomalaisittain hyvän alennuksen tuoreesta mallista.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: clientti - 04.05.16 - klo:21:42
Muistakaahan sitten, että Volkkarin johto lähestyi meitä omistajia skandaalin alkumetreillä henkilökohtaisella kirjeellä, jossa luvattiin, että korjauksesta ei aiheudu kustannuksia. Itse aion vaatia auton noutoa ja sijaisautoa operaation ajaksi (ihan sama vaikka kestäisi vartin). Luvattu mikä luvattu, nyt katsotaan jatkuuko kusetus.
Kuinkahan mahtavat hommat sujua kustannuksettomasti jos ja kun omistaja-/käyttäjälähtöiset tehorukkaukset ja diy-muutokset paljastuvat?? Myös pakokaasujen takaisinkierrätysten ja katalysaattoreiden palauttaminen toimintaansa ovat mielenkiintoisia operaatioita.  ::)

Trafille menee raportti jokaisesta tapauksesta.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

pekeke

Korjaus/päivityshän tehdään määräaikaishuollon yhteydessä, erikseen ei tarvitse huoltoon viedä, tietty marmorihinnan joutuu sitten maksamaan vs. "villi korjaamo", luulisi että maahantuoja tulisi tässä vastaan? Toinen hyvä pointti että kun päivitys tehty, niin sitten voi lastuttaa yms. vapaasti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy