VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

JaniKuula

Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)


RSOCUstin

Ot: Viikolla tuli käytyä marmorilla tuon DSG7 kanssa. Samalla tuli puheeksi että niin sullakaan on sitten maaliskuun jälkeen tulossa päästökamppanja tekoon. Juu niin on totesin, mitäköhän se vaikuttaa arvelin ääneen?
Puheissa ja hevosmiesten tietotoimiston mukaan voisi olla vähän tehoja tulossa lisää. Naureskeli sitten siihen että sehän ei olisi ollenkaan pahitteeksi 😊


teräksenharmaa

Uunituoressa AMS:ssä mittasivat VW Amarokin ennen ja jälkeen softapäivityksen. Tehossa ja väännössä ei ollut oikein mitään eroa, NOx päästöt nousivat marginaalisesti päivityksen myötä ja vertailukulutus kasvoi 7 desiä päivityksen jälkeen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.02.16 - klo:01:15
Uunituoressa AMS:ssä mittasivat VW Amarokin ennen ja jälkeen softapäivityksen. Tehossa ja väännössä ei ollut oikein mitään eroa, NOx päästöt nousivat marginaalisesti päivityksen myötä ja vertailukulutus kasvoi 7 desiä päivityksen jälkeen.

Kuulostaa kuluttajan kannalta onnistuneelta viritykseltä  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

hansolo

0,7 litran kulutuksen kasvu ei kuulosta todellakaan hyvältä ja miksi NOxit nousivat. Tarkoitetaanko tässä 0,7 l/100 km vai mitä? Onko kyseinen artikkeli webissä?
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

clacson

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 18.02.16 - klo:13:31
0,7 litran kulutuksen kasvu ei kuulosta todellakaan hyvältä ja miksi NOxit nousivat. Tarkoitetaanko tässä 0,7 l/100 km vai mitä? Onko kyseinen artikkeli webissä?
Kyseessä on siis katutesti, ei virallinen: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-diesel-update-amarok-leistung-gleich-gut-verbrauch-leicht-erhoeht-10551733.html
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

mremonen

Joo ja siis kaikkiin volkkareihinhan tulee tämän korjauksen myötä tuo kuvassa näkyvä häkäpönttö tuonne perään. Volkkari on luvannut korvata pilkkeet ensimmäiseltä viideltä vuodelta, sen jälkeen menee omaan piikkiin.  ;D
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

hansolo

^^Toisaalta "katutesti" eli normaaliajo tyyppinen tulos todennäköisesti tulee tuntumaan omassa lompakossa. Aivan sama mihin virallisissa sykleissä päästään, jos käytännön ajossa tuloksena on selvästi kasvanut kulutus  :-\. Tosin AMS-jutussa spekuloidaan, että Amarokilla kulutuksen kasvu (8,2 --> 8,9 l/100km) tulisi olemaan pahimmasta päästä ja aerodynaamisemmilla ja keveämmillä henkilöautoilla kulutuksenkasvu olisi vähäisempi.

Kulutusta onkin sitten helppo seurata omassa 1.6TDI:ssä, kun omalla ja vaimon ajotyylillä vakiintunut "pyöreät 1100 km tankilla" alkaakin lähestyä 1000 km matkaa.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 18.02.16 - klo:13:31
0,7 litran kulutuksen kasvu ei kuulosta todellakaan hyvältä ja miksi NOxit nousivat. Tarkoitetaanko tässä 0,7 l/100 km vai mitä? Onko kyseinen artikkeli webissä?
NOx-päästöjen nousu oli merkityksettömän vähäistä ja voi johtua mistä tahansa.

hansolo

Joo mittaustarkkuuden rajoissa ei muutosta, mutta miksi NOxit eivät laskeneetkaan selvästi. Eikö se ollutkaan korjauksen tarkoitus? Vai oliko Amarokin NOxit alunperinkin jo suurin piirtein sitä mitä luvattiin. Ei mitään kymmenkertaisia ylityksiä?
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

hansolo

^
Pääsi unohtumaan, että huimimmat NOx-ylitykset olivatkin US-speksiin. Eli ilmeisesti Amarokin kohdalla ei ole ollut tarvetta pienentää NOx-päästöjä, kun ne ovat olleet suurin piirtein Euro-päästöjen rajoissa.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Hesse

Amerikkalainen Consumer Reports valitsi kuitenkin Audin parhaaksi autobrändiksi. Valinta perustuu mm. lehden koeajoihin ja lukijoiden käsitykseen auton luotettavuudesta.
http://www.cbsnews.com/news/consumer-reports-reveals-top-2016-cars-brands-audi-ford-buick/

Epes

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 18.02.16 - klo:15:53
^
...................... Eli ilmeisesti Amarokin kohdalla ei ole ollut tarvetta pienentää NOx-päästöjä................................

Tarvetta olikin Amarokin tapauksessa vain nostaa kulutusta?

europe

Lainaus käyttäjältä: Epes - 25.02.16 - klo:12:38
Tarvetta olikin Amarokin tapauksessa vain nostaa kulutusta?

No ohjelmamuutoksella sai myös lisää vääntöä/sitkeyttä.

Drehmoment Nm/min, vorher 408/1950, nachher 412/2000
Elastizität   60â€"100 km/h  V/VI. Gang,   vorher 13,6/19,3,  nachher 12,4/18,1

Zego

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 25.02.16 - klo:11:44
Amerikkalainen Consumer Reports valitsi kuitenkin Audin parhaaksi autobrändiksi. Valinta perustuu mm. lehden koeajoihin ja lukijoiden käsitykseen auton luotettavuudesta.
http://www.cbsnews.com/news/consumer-reports-reveals-top-2016-cars-brands-audi-ford-buick/
Rahalla saa...


Epes

Lainaus käyttäjältä: europe - 25.02.16 - klo:15:02
No ohjelmamuutoksella sai myös lisää vääntöä/sitkeyttä.

Drehmoment Nm/min, vorher 408/1950, nachher 412/2000
Elastizität   60â€"100 km/h  V/VI. Gang,   vorher 13,6/19,3,  nachher 12,4/18,1

Hieno saavutus 0,98%:n väännön nousu josta johtuva 8,5%:n kulutuslisä satasella on miehekkäästä buustista halpa hinta ;D

nemos

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 25.02.16 - klo:11:44
Amerikkalainen Consumer Reports valitsi kuitenkin Audin parhaaksi autobrändiksi. Valinta perustuu mm. lehden koeajoihin ja lukijoiden käsitykseen auton luotettavuudesta.
http://www.cbsnews.com/news/consumer-reports-reveals-top-2016-cars-brands-audi-ford-buick/

Ilmeisesti tämä case syä lähinnä VW:n mainetta. AMS:n imagotutkimuksessa 78 % vastaajista oli sitä mieltä, että Audi on mukana trendin kärjessä (sama tulos kuin ed. vuonna ja 2. sija BMW:n jälkeen). VW:n tulos sen sijaan oli 47 %, kun se edellisvuonna oli 75 %. Sijoitus 3.->10. Skodan pudotus oli 3 %.
Volvo XC60 T8 Inscription

vwmies

Lainaus käyttäjältä: nemos - 25.02.16 - klo:18:08
Ilmeisesti tämä case syö lähinnä VW:n mainetta. AMS:n imagotutkimuksessa 78 % vastaajista oli sitä mieltä, että Audi on mukana trendin kärjessä (sama tulos kuin ed. vuonna ja 2. sija BMW:n jälkeen). VW:n tulos sen sijaan oli 47 %, kun se edellisvuonna oli 75 %. Sijoitus 3.->10. Skodan pudotus oli 3 %.

Mikäs ihme se on, kun VW on konsernin "emomerkki" joka omistaa muut brändit - joten politikkakin tulee sieltä. Autojen mallit, moottorit, varusteet, uusin turvatekniikka....kaikki VAG marssijärjestys päätetään ylhäältä päin.  :o
Yritetään pärjätä.

jarkko_h

#1941
Lainaus käyttäjältä: Hesse - 25.02.16 - klo:11:44
Amerikkalainen Consumer Reports valitsi kuitenkin Audin parhaaksi autobrändiksi. Valinta perustuu mm. lehden koeajoihin ja lukijoiden käsitykseen auton luotettavuudesta.
http://www.cbsnews.com/news/consumer-reports-reveals-top-2016-cars-brands-audi-ford-buick/
ì

Pitäisin kyllä luotettavampana UK:n warranty directiven luotettavuusraportteja. Siellä ei Audi loista. Esim. Audi A3 pärjää huonommin kuin vw sisarveljensä. Kalliimmat varaosat ja keskinkertainen luotettavuus... Lisää http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/5

Audi a3 paremmin pärjäävät golf ja octavia ovat vielä valovuoden päästä japanilaisten autojen  luotettavuudesta.

europe

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 25.02.16 - klo:19:26
ì

Pitäisin kyllä luotettavampana UK:n warranty directiven luotettavuusraportteja. Siellä ei Audi loista. Esim. Audi A3 pärjää huonommin kuin vw sisarveljensä. Kalliimmat varaosat ja keskinkertainen luotettavuus... Lisää http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/5

Audi a3 paremmin pärjäävät golf ja octavia ovat vielä valovuoden päästä japanilaisten autojen  luotettavuudesta.

Minustakin kannattaa aina vedota sellaisiin raportteihin ja vertailuihin joissa Volkswagen AG:n tuotteet eivät pärjää.
Ovat paljon luotettavampia...
;D

jarkko_h

#1943
UK:ssa myytävien autojen moottorit vastaavat meillä käytössä olevia moottoreita USAlaisia paremmin.

Onhan tuossa warranty direktiivissä myös hyvin pärjänneet vaggineita.  Tosin aika harvassa ovat top 100 listalla.



vwmies

VW:n päästöskandaalissa jo 17 epäiltyä

Syylliset on haravoitu.
Joukossa on pari siivoojaa, 1 talonmies, 1 autonkuljettaja, 3 postitustyöntekijää, 1 tiskaaja henkilöstöravintolasta, 2 jätteidenkuljetustyöntekijää, 4 ohikulkijaa, 2 asiakasta ja 1 koira.
Tapaus tutkitaan perinpohjin ja syyllisiä rangaistaan.   :) ;) :D ;D 8)

http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/03/08/vwn-paastoskandaalissa-jo-17-epailtya-suuromistaja-odottaa-lisaa-huonoja-uutisia/20162645/304

Päästömanipuloinnista selviytyminen vie Volkswagenilta vuosia, arvioi yhtiön toimitusjohtaja Matthias Müller.

Saksalaiset syyttäjät ovat laajentaneet autonvalmistaja Volkswagenin päästöskandaalin tutkintaa. Nyt tutkinta koskee 17 yhtiön työntekijää, kun aiemmin tutkinnan kohteena oli kuusi työntekijää.

Syyttäjä Klaus Ziehe kertoi tiistaina, että epäillyistä kukaan ei kuulu Volkswagenin johtokuntaan. Epäiltyjen määrän kasvamisesta kertoi ensimmäisenä saksalaislehti Braunschweiger Zeitung.

Työntekijöille Saksan Wolfsburgissa tiistaina puhunut Volkswagenin toimitusjohtaja Matthias Müller sanoi, että dieselautoja koskenut päästöskandaali aiheuttaa "huomattavia ja kipeitä" taloudellisia vahinkoja yhtiölle. Hänen mukaansa skandaali pitää yhtiön kiireisenä vielä pitkään.

Volkswagenin toiseksi suurin osakkeenomistaja odottaa yhtiön kertovan lisää päästöskandaaliin liittyviä huonoja uutisia tulevaisuudessa. Volkswagenin kotiosavaltio Ala-Saksi omistaa yhtiön osakkeista viidenneksen.

â€" Luultavasti tänä vuonna silloin tällöin vastassa on epämieluisia uutisia dieseltapaukseen liittyen, sanoi Ala-Saksin pääministeri Stephan Weil uutistoimisto Reutersin mukaan.

Weil puhui niin ikään Volkswagenin päätehtaalle Wolfsburgiin kerääntyneille yhtiön työntekijöille. Hän uskoo autonvalmistajan selviytyvän testimanipuloinnin seurauksista. Ala-Saksilla ei ole Weilin mukaan syytä vähentää Volkswagen-omistustaan.   :o
Yritetään pärjätä.


mremonen

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.03.16 - klo:17:35
Taitaa olla kohua pienempi vika?
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/yle-suomessa-verrattiin-vw-n-kohumoottoreita-uusiin-paastoissa-ei-juuri-eroja/5777974
Kuten kirjoitin tuonne "Yleiseen VAG-keskusteluun":
LainaaNäin. Mutta pääasia, että syylliset on saatu hirteen ja pari volkkariakin poltettu siinä samalla. Ja osa myi jo huijatun autonsa alihintaan sille kuka sen halusi vaan ottaa  :o
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Epes

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.03.16 - klo:17:35
Taitaa olla kohua pienempi vika?
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/yle-suomessa-verrattiin-vw-n-kohumoottoreita-uusiin-paastoissa-ei-juuri-eroja/5777974

Näyttäisi jopa siltä, että vikaa ei edes olisi. Suurin ongelma onkin se, kun ryhdytään korjaamaan ehjää. Varmasti saadaan joku paikka rempalleen tai ainakin kulutukset pompsahtamaan kuten kävi saksalaisen autolehden testissä Amarokilla ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy