VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: SNG - 03.10.15 - klo:12:04

Moottorikoodihan on kolmi- tai nelikirjaiminen yhdistelmä (Esim BKD/BMN/CAXA), joka löytyy huoltokirjaan ensimmäiselle aukeamalle liimatusta tarrasta, tai tavaratilan maton alle peltiin liimatusta samanlaisesta samanlaisesta tarrasta.

Että JOOPAJOO, kylläpä täytyy tosiaan olla ihan "asiantuntiJJJA" että voi tunnistaa moottorityypin. LOL

Samaa uutista olen ihmetellyt/naureskellut, miksi ihmeessä Helkama auto vastaa noin.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

wtf

Lainaus käyttäjältä: SNG - 03.10.15 - klo:12:04
Miksei VV-auto ja Helkama voi julkaistaa LISTAA moottorikoodeista ja vuosimalleista joita ongelma koskee?

No eivät halua "julkistaa" tietoa. Ihan samanlaista salailua-hyssyttelyä kuin tsi  jakoketju/öljynkulutus sekä dsg7, kun eivät muunlaista OSAA/HALUA/SAA.

Moottorikoodihan on kolmi- tai nelikirjaiminen yhdistelmä (Esim BKD/BMN/CAXA), joka löytyy huoltokirjaan ensimmäiselle aukeamalle liimatusta tarrasta, tai tavaratilan maton alle peltiin liimatusta samanlaisesta samanlaisesta tarrasta.


Että JOOPAJOO, kylläpä täytyy tosiaan olla ihan "asiantuntiJJJA" että voi tunnistaa moottorityypin. LOL
Väärin. Nyt puhutaan moottoriperheestä ea189 johon voi kuulua useita eri moottoritunnuksella olevia moottoreita. Esim. Ongelma koskee 1.2, 1.6 ja 2.0 dieseleitä joilla on tietysti eri moottoritunnus. Maahantuojalla ei ole mitään syytä salailla asiaa. He varmasti odottelevat varmistusta tehtaalta mitä  autoja tapaus koskee.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

K2O

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:12:33
Väärin. Nyt puhutaan moottoriperheestä ea189 johon voi kuulua useita eri moottoritunnuksella olevia moottoreita. Esim. Ongelma koskee 1.2, 1.6 ja 2.0 dieseleitä joilla on tietysti eri moottoritunnus. Maahantuojalla ei ole mitään syytä salailla asiaa. He varmasti odottelevat varmistusta tehtaalta mitä  autoja tapaus koskee.
Kuten he tekivät myös jakoketjujen kanssa

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/salainen-kirje-paljastui-nain-volkswagen-korvaa-jakoketjuvikoja/e9bus6pM

wtf

Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Ishvan

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Wekotin

#575
Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:12:41
Niin. Mikä tuossa jutussa on ongelma?

Ei kai muu kuin, että merkkihuolto on voinut sepittää asiakkaalle, että tehdas maksaa 50 pinnaa ja me tulemme vastaan 30 pinnaa. Asiakkaalle 20 pinnaa. Todellisuus onkin mennyt, että tehdas maksanut 100 pinnaa ja asiakas 20 pinnaa päälle. El profitos  ;)
Ja ylipäätään miten, jos käytäntö ollut mukamas rehtiä ja läpinäkyvää, tämänkin foorumin tsi-ketju sisältää useita tapauksia jossa asiakas on maksanut korjauksesta. Tehtaanhan piti maksaa kaikki kulut 150tkm/6v asti. Uskomaton konserni Winterkornista jälleenmyyjiin.


Edit: 2000. viesti  8)

wtf

Lueppas uudestaan. Tehdas maksaa 100% 150tkm asti työt ja osat. 70% osista 250tkm ja 6 ikävuoteen asti ja siitä vanhempiin osista 60%.
Sama takuu on myös suomessa joka on tehtaan määrittelemä. Se että jos ruotsin maahantuoja haluaa asiakkaan ymmärtävän että he maksavat viulut eikä tehdas on heidän toimintatapansa eikä vaikuta asiakkaan kustannuksiin.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

vwmies

#577
Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:10:27
Minkä takia näitä moottorityyppejä pitäisi metsästää ympäri nettiä? Jos "vika" koskee autoasi sinulle tulee kutsu korjaukseen aikanaan. Siihen asti ajelee kuten ennenkin. Kampanjaseuranta on tehtaalla win numeron perusteella ja sitä ei selvittele maahantuoja eikä varsinkaan trafi. Kun kampanja on tehty se tallentuu tehtaan järjestelmään. Kuten on monta kertaa todettu VW hyväksyttää korjauksen referenssiautoilla ja sen jälkeen kampanja polkaistaan käyntiin. Näitä NOx päästöjä ei sitten katsastuksessa voida mitata joten sitäkin on turha stressata.

Nyt puhutaan moottoriperheestä ea189 johon voi kuulua useita eri moottoritunnuksella olevia moottoreita.
Esim. Ongelma koskee 1.2, 1.6 ja 2.0 dieseleitä joilla on tietysti eri moottoritunnus.
Maahantuojalla ei ole mitään syytä salailla asiaa. He varmasti odottelevat varmistusta tehtaalta mitä  autoja tapaus koskee.

Tehdas maksaa 100% 150tkm asti työt ja osat. 70% osista 250tkm ja 6 ikävuoteen asti ja siitä vanhempiin osista 60%.
Sama takuu on myös Suomessa joka on tehtaan määrittelemä. Se että jos Ruotsin maahantuoja haluaa asiakkaan ymmärtävän että he maksavat viulut eikä tehdas on heidän toimintatapansa eikä vaikuta asiakkaan kustannuksiin.

+1  :o

Maahantuoja joutuu satavarmasti edustussopimuksen mukaisesti noudattamaan / toimimaan tehtaan ohjeiden mukaisesti, olivapa kyse sitten  sitten hangaarimallisen automyymälän sisävalaistuksen värisävystä, jakoketjun korjauksista tai tiedotuspolitiikasta.

Muuten maahantuoja voi olla pian entinen maahantuoja.  :o
Yritetään pärjätä.

tärpätti

Sen verran lukenut ketjua että selvästi osassa tapauksia huomaa että myyjä liike on kokeillu kepillä jäätä meneekö läpi ja sitten asiakkaan nostettua mekkalan myöntynyt tehtaan korvauksiin.
Octavia BKD

wtf

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 03.10.15 - klo:13:48
Sen verran lukenut ketjua että selvästi osassa tapauksia huomaa että myyjä liike on kokeillu kepillä jäätä meneekö läpi ja sitten asiakkaan nostettua mekkalan myöntynyt tehtaan korvauksiin.
Minkä helvetin takia he näin toimisivat? Jos itse olisin yrittäjä ja tietäisin tehtaan maksavan korjauksen niin tottakai lasku heti sinne.
Pääseehän siinä nyt itsekkin helpommalla ja asiakas on tyytyväinen.
Ihme salaliittoteorioita täältä saa välillä lukea.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Ishvan

Jotenki tuntuu, että osa porukasta on turhan sinisilmäisiä täälläkin ;D. Vai meinaatteko että se kauppa hyväntekeväisyyttä on. Kyllä se raha yrittäjälle kelpaa, jos ei yhdestä niin kahdesta suunnasta. Kyllä asiakkaalle saa aika paskaa palvelua antaa ja se silti asiakkaana pysyy. Johan sen todistaa tämäkin palsta. Vaikka kuinka jakopäät ja laatikot porsii omista peleistä, valitetaan kalliista remonteista jne. niin silti pysytään samassa merkissä. Leuka rintaan vaan ja kohti uusia pettymyksiä. Merkkiuskollisuus on sairaus, johon en koskaan toivo sairastuvani. Siihen on aina vaihdettu, mihin pienimmällä kiinni pääsee.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:13:53
Minkä helvetin takia he näin toimisivat? Jos itse olisin yrittäjä ja tietäisin tehtaan maksavan korjauksen niin tottakai lasku heti sinne.
Pääseehän siinä nyt itsekkin helpommalla ja asiakas on tyytyväinen.
Ihme salaliittoteorioita täältä saa välillä lukea.

Sulla on leipä kiinni hommassa. hommassa ja pelko perseessä että jos tämmösestä hommasta narahtaa miten käy... Tiedän monta tapausta tuttava piirissä jota merkkiliikkeet on surutta lypsäny, ei pidä kaikkea ihan mukisematta niellä.
Octavia BKD

Arcca

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:12:33
Väärin. Nyt puhutaan moottoriperheestä ea189 johon voi kuulua useita eri moottoritunnuksella olevia moottoreita. Esim. Ongelma koskee 1.2, 1.6 ja 2.0 dieseleitä joilla on tietysti eri moottoritunnus. Maahantuojalla ei ole mitään syytä salailla asiaa. He varmasti odottelevat varmistusta tehtaalta mitä  autoja tapaus koskee.

Mitä se tähän kuuluu, että voi kuulua useita moottoritunnuksia yhden sijaan? Kyllä minä osaan lukea useitakin moottoritunnuksia.

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:13:53
Minkä helvetin takia he näin toimisivat? Jos itse olisin yrittäjä ja tietäisin tehtaan maksavan korjauksen niin tottakai lasku heti sinne.
Pääseehän siinä nyt itsekkin helpommalla ja asiakas on tyytyväinen.
Ihme salaliittoteorioita täältä saa välillä lukea.

Oletko varma, että autotehtaan/maahantuojan suunnasta saa saman korvauksen kuin asiakkaalta? Ties vaikka palkitsisivat jälleenmyyjiä, jotka saa asiakkaan suunnasta rahaa sisään.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Epes

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:10:27
Minkä takia näitä moottorityyppejä pitäisi metsästää ympäri nettiä? Jos "vika" koskee autoasi sinulle tulee kutsu korjauksern aikanaan. Siihen asti ajelee kuten ennenkin. Kampanjaseuranta on tehtaalla win numeron peruusteella ja sitä ei selvittele maahantuoja eikä varsinkaan trafi. Kun kampanja on tehty se tallentuu tehtaan järjestelmään.Kuten onta kertaa todettu VW hyväksyttää korjauksen referenssiautoilla ja sen jälkeen kampanja polkaistaan käyntiin. Näitä nox päästöjä ei sitten katsastuksessa voida mitata jten sitäkin on turha stressata.

Tulee kutsu korjaukseen? Onko auto siis rikki?

Noinko vain porukat antavat huijareiden räplätä autonsa ohjelmistoja ilman mitään selitystä siitä mitä sinne tehdään ja mitä se vaikuttaa auton ominaisuuksiin? Itse en anna. 

SNG

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:12:33
Väärin. Nyt puhutaan moottoriperheestä ea189 johon voi kuulua useita eri moottoritunnuksella olevia moottoreita. Esim. Ongelma koskee 1.2, 1.6 ja 2.0 dieseleitä joilla on tietysti eri moottoritunnus. Maahantuojalla ei ole mitään syytä salailla asiaa. He varmasti odottelevat varmistusta tehtaalta mitä  autoja tapaus koskee.

Wtf?   :-[

Lista moottorityypeistä olisi kyllä paikallaan! Tiedoksi, että tietyn kokoluokan moottoreissa on useita variantteja  ;)

Loppuisi tämä saatanan spekulointi.  >:(

rami

Lainaus käyttäjältä: Epes - 03.10.15 - klo:15:49
Tulee kutsu korjaukseen? Onko auto siis rikki?

Noinko vain porukat antavat huijareiden räplätä autonsa ohjelmistoja ilman mitään selitystä siitä mitä sinne tehdään ja mitä se vaikuttaa auton ominaisuuksiin? Itse en anna.
Eihän se rikki ole......
Kumminkin tulee mieleen onko tämä kulkupeli nyt laillinen ja sellainen miksi sitä on kehuttu ja mainostettu.
Kaikkein naurettavinta on VW:n kohdalla: EI SAA KOODATA TAKAVALOJA PALAMAAN päivävalojen kanssa. Syy: " vastaan tulee päästörajoitukset ja syyllistyt verorikokseen" Melkoista pelleilyä turvallisuuden kustannuksella. Paljoko kaksi LED-kiilua nostaa päästöjä?
Tämä kommentti on suoraan marmorilta,kysyessäni takavaloista.
:D

ile

Eikös jokainen EA189-pata ole scopessa? Googlella / Autowikillä alle 2min homma kaivaa moottorikoodit.

Ei VV-Auto ainakaan näytä kauheasti peittelevän tarkempia kohteita. Itsellä ainakin näkyy oma.audi.fi :ssa jo laadunparannuskampanjan kohdassa "EA189-dieselmoottorien pakokaasut 30.09.2015"

Ainakaan vielä ei ole paljastunut huijausten osalta mitään muuta kuin tuo NOx-katin ohitus ja kun ainakaan omassa -12 Euro5:ssa ei ko. rautaa löydy niin ihan yksi lysti mitä uusi flässäys tuo tullessaan. Itse en jotenkin jaksa kovin ahdistua koko hommasta, ainakaan vielä.

enkero

Lainaus käyttäjältä: wtf - 03.10.15 - klo:13:53
Minkä helvetin takia he näin toimisivat? Jos itse olisin yrittäjä ja tietäisin tehtaan maksavan korjauksen niin tottakai lasku heti sinne.
Pääseehän siinä nyt itsekkin helpommalla ja asiakas on tyytyväinen.
Ihme salaliittoteorioita täältä saa välillä lukea.

Käsittääkseni tehdas maksaa takuukorjaukset useamman kuukauden (voisiko olla jopa 9kk?) viiveellä, joten kiusaus nopeaan laskutukseen voi olla jollain kirjan(pito-)oppineella olla melko suuri. Puhumattakaan siitä, jos onnaa laskuttaa myös tehtaalta...
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

portteri

Lainaus käyttäjältä: ile - 03.10.15 - klo:16:26

Ei VV-Auto ainakaan näytä kauheasti peittelevän tarkempia kohteita. Itsellä ainakin näkyy oma.audi.fi :ssa jo laadunparannuskampanjan kohdassa "EA189-dieselmoottorien pakokaasut 30.09.2015"


Samoin täällä, oma.vv-auto.fi kertoo vm. -12 Passatin (1.6 TDI 77 kw) kuuluvan kohderyhmään. Moottorikoodi CAYC.
Konsernituotteilla vuodesta -88

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: ile - 03.10.15 - klo:16:26
Eikös jokainen EA189-pata ole scopessa? Googlella / Autowikillä alle 2min homma kaivaa moottorikoodit.

Niin ihmeelliseltä kuin se tänä internetin kulta-aikana kuulostaakin, mutta EA189-moottoriperheen yksittäisiä moottorikoodeja ei löydy webistä. Autowiki ei tunne koko käsitettä EA189, ja wikipediassakin on vain yksi vaillinainen luettelo. Mutta jos löydät ne moottorikoodit 2 minuutissa, niin pistä tänne muidenkin nähtäväksi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

japa

[qote author=rami link=topic=28310.msg525550#msg525550 date=1443877907]
Eihän se rikki ole......
Kumminkin tulee mieleen onko tämä kulkupeli nyt laillinen ja sellainen miksi sitä on kehuttu ja mainostettu.
Kaikkein naurettavinta on VW:n kohdalla: EI SAA KOODATA TAKAVALOJA PALAMAAN päivävalojen kanssa. Syy: " vastaan tulee päästörajoitukset ja syyllistyt verorikokseen" Melkoista pelleilyä turvallisuuden kustannuksella. Paljoko kaksi LED-kiilua nostaa päästöjä?
Tämä kommentti on suoraan marmorilta,kysyessäni takavaloista.
:D
[/quote]

Minun RS.sä palaa takavalot aina kun auto käynnissä ja hyvä niin.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 03.10.15 - klo:13:06
Todellisuus onkin mennyt, että tehdas maksanut 100 pinnaa ja asiakas 20 pinnaa päälle. El profitos  ;)
Ihan normaalia toimintaa tuotteen viralliselta edustajalta ;D

Aikanaan eräässä IT-alan yrityksessä jokaisesta asiakkaalle myydystä koneesta otettiin lapuista kopiot omaan arkistoon. Ja kun tuli sitten korjattavaksi kone joka oli jo takuunsa ylittänyt, niin asiakkaalta laskutettiin varastosta poimittu osa 100% ja se hänen rikkinäinen osansa otettiin sisään. Tuolle rikkinäiselle sitten pengottiin vastaavan kokoonpanon myydyn koneen kuittikopio jossa takuu oli vielä voimassa, liitettiin se rikkinäisen osan kylkeen ja ei kun maahantuojalle, jolta tuli sitten ilmaiseksi uusi osa varastoon ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.10.15 - klo:16:11
Eihän se rikki ole......
Kumminkin tulee mieleen onko tämä kulkupeli nyt laillinen ja sellainen miksi sitä on kehuttu ja mainostettu.
Kaikkein naurettavinta on VW:n kohdalla: EI SAA KOODATA TAKAVALOJA PALAMAAN päivävalojen kanssa. Syy: " vastaan tulee päästörajoitukset ja syyllistyt verorikokseen" Melkoista pelleilyä turvallisuuden kustannuksella. Paljoko kaksi LED-kiilua nostaa päästöjä?
Tämä kommentti on suoraan marmorilta,kysyessäni takavaloista.
:D

Komppaan, saman vastauksen (siis järjettömän) sain kuin itsekin kyselin takavaloasiaa. Ei järjen hiventä koko asiassa. Ehkä tässä on sitten kyse siitä kuuluisasta "takavalotakuusta", jossa takuu on voimassa niin kauan kuin takavalot näkyy. Nyt kun valot eivät edes pala, niin ei ole uutenakaan mitään takeita toimiiko mikään/takuu ...  ;D
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

SNG

Lainaus käyttäjältä: ile - 03.10.15 - klo:16:26
Eikös jokainen EA189-pata ole scopessa? Googlella / Autowikillä alle 2min homma kaivaa moottorikoodit.

Ei VV-Auto ainakaan näytä kauheasti peittelevän tarkempia kohteita. Itsellä ainakin näkyy oma.audi.fi :ssa jo laadunparannuskampanjan kohdassa "EA189-dieselmoottorien pakokaasut 30.09.2015"

Ainakaan vielä ei ole paljastunut huijausten osalta mitään muuta kuin tuo NOx-katin ohitus ja kun ainakaan omassa -12 Euro5:ssa ei ko. rautaa löydy niin ihan yksi lysti mitä uusi flässäys tuo tullessaan. Itse en jotenkin jaksa kovin ahdistua koko hommasta, ainakaan vielä.

Juu niin kaivaa. "Huippuluotettavassa" wikissä todellakin on listaus moottoreista koodeineen. EURO normitieto tosin puuttuu taulukoista.

Kyllä se on virallisen maahantuojan velvollisuus tiedottaa kampanjan kohteista kun ongelma on saatu RAJATTUA. Sitten vain listaus moottoreista ja tieto mistä asiakas autostaan tiedon löytää. Tämä olisi hallittua tiedottamista. Saataisiin kohu laantumaan ja ongelman ulkopuolisten autojen omistajat rauhoittumaan.

Ei rajauksen infoaminen estä maahantuojaa lähettämästä ongelmallisten autojen omistajille erillistä informaatiota ja huoltokutsua.

Mutta niin tyypillistä jämähtäneelle autoalalle tämä tämänhetkinen toimintatapa...

rautiainen

Tämä autosivu hieman valaisee asiaa:

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/ea189-motor-mit-betrugssoftware-diese-autos-sind-betroffen-9982008.html

"2013 kam mit der Einführung des "Modularen Querbaukastens" (MQB) der neu entwickelte Motor EA288 auf den Markt. Der EA189 sitzt also nur noch in Modellen, die nicht auf dem MQB aufbauen. "

Eli marmorilla eilen kerrottiin, että Golf Variantiin 2014 ei ole ainakaan toistaiseksi avattu päivityskampanjaa huijauksen vuoksi. Ne autot, jotka kuuluvat päivityksen piiriin näkyvät VAG-huollon näytöllä.

Saksankieltä ymmärtämättömille: MQB alustaisissa autoissa on EA288 moottori. Esim. uusi Golf on sellainen.

ile

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 03.10.15 - klo:17:30
Niin ihmeelliseltä kuin se tänä internetin kulta-aikana kuulostaakin, mutta EA189-moottoriperheen yksittäisiä moottorikoodeja ei löydy webistä. Autowiki ei tunne koko käsitettä EA189, ja wikipediassakin on vain yksi vaillinainen luettelo. Mutta jos löydät ne moottorikoodit 2 minuutissa, niin pistä tänne muidenkin nähtäväksi.

No en väitä että tämä 10-15s vastaantuleva wikin artikkeli on satavarmasti täydellinen ja täysin oikein, mutta erittäin hyvin tulee osumat: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

Ja jos huoltokirjasta löytää moottorikoodin niin äkkiähän sen kyttää onko ko. pata EA189 vai jotain muuta. Oikein tiukassa paikassa soittaisin jopa VV-Autolle ja kysyisin rek.nrolla miten on, kuin että odottaisin milloin tulee virallista infoa.

Outrider

Lainaus käyttäjältä: ile - 03.10.15 - klo:21:53
No en väitä että tämä 10-15s vastaantuleva wikin artikkeli on satavarmasti täydellinen ja täysin oikein, mutta erittäin hyvin tulee osumat: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

Ja jos huoltokirjasta löytää moottorikoodin niin äkkiähän sen kyttää onko ko. pata EA189 vai jotain muuta. Oikein tiukassa paikassa soittaisin jopa VV-Autolle ja kysyisin rek.nrolla miten on, kuin että odottaisin milloin tulee virallista infoa.

Asiaa hankaloittaa ainakin se, että esim. minun Seatin huoltokirjassa moottorikoodina on CGLB, jota ei tuosta listasta löydy lainkaan.

panu

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.10.15 - klo:16:11
Kaikkein naurettavinta on VW:n kohdalla: EI SAA KOODATA TAKAVALOJA PALAMAAN päivävalojen kanssa. Syy: " vastaan tulee päästörajoitukset ja syyllistyt verorikokseen" Melkoista pelleilyä turvallisuuden kustannuksella. Paljoko kaksi LED-kiilua nostaa päästöjä?
Tämä kommentti on suoraan marmorilta,kysyessäni takavaloista.
:D
Jälkikäteen tehdyt muutokset eivät vaikuta verotukseen, joten naurettavaa vedota siihen. Jos jokaista CO2 grammaa kytättäisiin, ei autossa voisi olla sallittuja rengaskokojakaan kuin tasan se jolla on tehtaalta lähtenyt.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Epes

Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 03.10.15 - klo:20:17

Saksankieltä ymmärtämättömille: MQB alustaisissa autoissa on EA288 moottori. Esim. uusi Golf on sellainen.


Voisikohan tätä yleistää vielä niin, että kaikki vuonna 2008 ja sen jälkeen valmistetut 2.0TDI:t tehoilla 150hv ja 184hv ovat puhtaita ja 140hv, 170hv ja 177hv ovat manipuloituja?

tet

Lainaus käyttäjältä: Outrider - 03.10.15 - klo:23:18
Asiaa hankaloittaa ainakin se, että esim. minun Seatin huoltokirjassa moottorikoodina on CGLB, jota ei tuosta listasta löydy lainkaan.

Viimeinen kirjain tarkoittaa softaversiota, mekaanisesti moottori on sama jos kolme ensimmäistä täsmää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy