VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Neanderthaler

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 30.09.15 - klo:15:04
Tässä se hauskuus juuri piileekin. Ketjukohu oli (on) paljon vakavampi asia käyttäjän kannalta kuin tämä "nasse-narutus", mutta ketjukohusta ei ole ketään saatu vastuuseen. Ehkä volkkari maksaa näin velkoja myös muista viime vuosikymmenten "aikaansaannoksistaan", oikeutetustikin. Ja kysymys on lopulta vain asiakkaan kunnioittamisesta.

Riippuu ihan miten kunkin auton omistaja itse asian ottaa. Jakoketju ei ollut huoltovapaa kuten luvattiin, eikä Dieseleissä ilmeisesti nyt sitten tehot ja/tai kulutus mitä luvattiin.

Onhan ketjuista otettu vastuu nyt vihdoin, kun toukokuussa tuli VW:n ilmoitus  "huomattavista vastaantuloista". Sitä ennen VW oli pyristellyt kaikkiaan 4 vuotta, jolloin suuri osa autoista alkoi olla jo ikähaitarin huonommalla puolella eikä täysiä vastaantuloja enää tarvinnut välttämättä tehdä. Monet eivät varmaan edes jaksa vaivautua vaatimaan mitään jälkikäteen. Kuten tässä Diesel tapauksessa, niin myös ketjuissakin VW varmasti tiesi alun alkaen ongelman vakavuuden ja korjaustarpeet, mutta kun haloo ei ollut näin suuri, niin oli helppo kikkailla.

Dieseleissä korjaukset ja korvaukset tulevat heti omistajien hyödyksi, mutta en ikinä usko että mahdollinen rahallinen kompensaatio tulee olemaan omistajia tyydyttävä. Kuten jo aiemmin sanoin, niin kokeilevat antaa ensin lusikalla ja vasta taistelun jälkeen kauhalla, mutta meneekö siihen taas 2 vuotta vai jopa 5 vuotta kuten ketjuissa, se jää nähtäväksi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 30.09.15 - klo:12:23
Onko VW:tä enää olemassa 10 vuoden päästä, siitä tässä juuri on kyse. Ensimmäinen asia mitä kuka tahansa johtaja tekee kun firmalla on iso kriisi edessä on leikata heikot oksat pois. Todennäköisesti SEAT myytäisiin, joten alasajokustannuksia ei juuri tulisi. Ainoastaan alaskirjaus brändistä ja transitio-kustannuksia uudelle omistajalle myöhemmin toteutetuista irtisanomisten hoidosta. Kiinalaiset mieluusti ottaisivat perinteikkään länsimaalaisen brändin omakseen.
Jos olet valmis laittamaan panoksia sen puolesta, ettei Volkkaria ole enää 10 vuoden kuluttua, niin mielelläni otan kopin. Toki tuo Seatinkin alasajo tai myyminen ovat tuon lisäksi mahdollisia vedon paikkoja.

Ei se Seat nyt niin kovin heikko oksa ole. Voittoa tulee jo nyt ja tulevaisuuden odotukset ovat positiiviset. Seatin myyminen on toki astetta fiksumpi teko kuin aikaisemmin ehdottamasi alasajo. Tuotakaan en näe kovin fiksuna vetona. Seat on niin elimellisesti osa Volkkaria, että on hankala nähdä sen olevan muille valmistajille kovin houkutteleva hankinta. Seat brändinä lähennelnee nollaa kiinalaisten silmissä.

Jos Volkkarilla tulisi ongelmia kassan riittävyyden kanssa, niin rahaksi kannattaisi muuttaa jotain, millä oikeasti on joku merkittävä arvo. Volkkarin omistamat osakkeet, kuorma-autot ja Bentley ovat mielestäni kaikki paljon olennaisempia tekijöitä kuin Seat.

vwmies

Nyt on tullut mailia maahantuojalta:

http://volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/volkswagen_ajankohtaista?open&utm_source=Volkswagen_asiakasviesti&utm_medium=email&utm_content=button&utm_campaign=Volkswagen_asiakasviesti&CID=032be672-f3e9-4b2d-a82e-5f47232142b8

"Hyvä Volkswagen-asiakkaamme

Olemme harmissamme ja pahoillamme Volkswagenin dieselmoottoreissa esiintyneiden epäselvyyksien vuoksi.
Volkswagen AG tekee täysillä töitä selvittääkseen tietyissä dieselmoottoreissa käytettyyn ohjelmistoon liittyvät epäselvyydet. Tapausta koskevien Volkswagen-henkilöautojen määrä Suomessa on nyt selvitetty.

• Suomessa tapaus koskee 26 215:ta Volkswagen-henkilöautoa.
• Autot ovat teknisesti turvallisia, ja niillä voi ajaa normaalisti.
• Teknisiä ratkaisuja selvitetään parhaillaan, ja niistä tiedotetaan lokakuun aikana.
• Korjauskampanja voidaan aloittaa, kun sille on saatu viranomaislupa.


Volkswagen AG:n sisäisessä tarkastelussa on selvinnyt, että Suomessa tapaus koskee 26 215:ta jo liikenteessä olevaa Volkswagen henkilöautoa, jotka on varustettu tyypin EA 189 -dieselmoottorilla. Tapaus ei koske niitä dieselmoottoreita, jotka eivät ole tyyppiä EA 189. Tapaus ei myöskään koske bensiinimoottorisia Volkswagen-autoja. Volkswagen AG on jo aikaisemmin kertonut, ettei asia koske uusia autoja, jotka on varustettu Euroopan laajuisesti voimassa olevan EU6-normin mukaisella dieselmoottorilla.


Volkswagen huolehtii asiakkaistaan

Asiakkaisiin, joita asia koskee, otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti ja tällä hetkellä tapaus ei aiheuta asiakkaalle toimenpiteitä. Volkswagen AG esittelee tekniset ratkaisut viranomaisille lokakuun aikana ja hakee hyväksynnän kunkin EA 189 -dieselmoottorityypillä varustetun mallin mukaisille toimenpiteille. Tämän jälkeen asiakkaille ilmoitetaan teknisestä korjausratkaisusta, ja autot korjataan valtuutetuissa Volkswagen-korjaamoissa. Teknisestä korjausratkaisusta ei luonnollisestikaan koidu kustannuksia asiakkaalle."

:o
Yritetään pärjätä.

autoilija14

Aftonbladetin lista malleista. Passat-mallit tosin hieman eri nimellä Ruotsissa mutta vaihteisto- ja moottorivaihtoehdot selvinnee tästä ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21503201.ab
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

gunman

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 30.09.15 - klo:19:03
Nyt on tullut mailia maahantuojalta:

http://volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/volkswagen_ajankohtaista?open&utm_source=Volkswagen_asiakasviesti&utm_medium=email&utm_content=button&utm_campaign=Volkswagen_asiakasviesti&CID=032be672-f3e9-4b2d-a82e-5f47232142b8

"Hyvä Volkswagen-asiakkaamme

Olemme harmissamme ja pahoillamme Volkswagenin dieselmoottoreissa esiintyneiden epäselvyyksien vuoksi.
Volkswagen AG tekee täysillä töitä selvittääkseen tietyissä dieselmoottoreissa käytettyyn ohjelmistoon liittyvät epäselvyydet. Tapausta koskevien Volkswagen-henkilöautojen määrä Suomessa on nyt selvitetty.

• Suomessa tapaus koskee 26 215:ta Volkswagen-henkilöautoa.
• Autot ovat teknisesti turvallisia, ja niillä voi ajaa normaalisti.
• Teknisiä ratkaisuja selvitetään parhaillaan, ja niistä tiedotetaan lokakuun aikana.
• Korjauskampanja voidaan aloittaa, kun sille on saatu viranomaislupa.


Volkswagen AG:n sisäisessä tarkastelussa on selvinnyt, että Suomessa tapaus koskee 26 215:ta jo liikenteessä olevaa Volkswagen henkilöautoa, jotka on varustettu tyypin EA 189 -dieselmoottorilla. Tapaus ei koske niitä dieselmoottoreita, jotka eivät ole tyyppiä EA 189. Tapaus ei myöskään koske bensiinimoottorisia Volkswagen-autoja. Volkswagen AG on jo aikaisemmin kertonut, ettei asia koske uusia autoja, jotka on varustettu Euroopan laajuisesti voimassa olevan EU6-normin mukaisella dieselmoottorilla.


Volkswagen huolehtii asiakkaistaan

Asiakkaisiin, joita asia koskee, otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti ja tällä hetkellä tapaus ei aiheuta asiakkaalle toimenpiteitä. Volkswagen AG esittelee tekniset ratkaisut viranomaisille lokakuun aikana ja hakee hyväksynnän kunkin EA 189 -dieselmoottorityypillä varustetun mallin mukaisille toimenpiteille. Tämän jälkeen asiakkaille ilmoitetaan teknisestä korjausratkaisusta, ja autot korjataan valtuutetuissa Volkswagen-korjaamoissa. Teknisestä korjausratkaisusta ei luonnollisestikaan koidu kustannuksia asiakkaalle."

:o

Minullekin tupsahti sama maili..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 30.09.15 - klo:20:28
Aftonbladetin lista malleista. Passat-mallit tosin hieman eri nimellä Ruotsissa mutta vaihteisto- ja moottorivaihtoehdot selvinnee tästä ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21503201.ab

Epäilen listan paikkaansa pitävyyttä, kun siinä on esim. vuoden 2015 Euro6-normin mukaiset Passatit. Niitä "ohjelmistohuijaus" ei koske Volkswagenin oman ilmoituksen mukaan.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Epes

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 30.09.15 - klo:19:03

.......................... Volkswagen AG esittelee tekniset ratkaisut viranomaisille lokakuun aikana ja hakee hyväksynnän kunkin EA 189 -dieselmoottorityypillä varustetun mallin mukaisille toimenpiteille............................


Ei VW ole ajatellut esitellä teknisiä ratkaisuja auton omistajille ja hakea heiltä hyväksyntää toimenpiteelleen?

vwmies

Volkswagenia vastaan joukkokanne Italiassa

Italialainen kuluttajajärjestö on nostanut joukkokanteen autonvalmistaja Volkswagenia vastaan.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/volkswagenia-vastaan-joukkokanne-italiassa/201512725/304

Kuluttajajärjestö Codaconsin "dieselgate"-kanteessa vaaditaan korvauksia autonomistajille.

Perusteluina on Volkswagenin tietoinen ja laaja päästöjen manipulointi. Codaconsin mukaan yhtiö on pettänyt asiakkaansa ja vahingoittanut ympäristöä.

:o
Yritetään pärjätä.

clientti

jokos tää oli täällä?

http://www.hs.fi/autot/a1305989379886?ref=hs-prio-A10

Kilpailu- ja kuluttajaviraston lakimies Katri Väänänen sanoo, että vielä on liian aikaista ottaa kantaa Volkswagenin tilanteeseen Suomessa.

Yleisellä tasolla hän sanoo kuitenkin näin:

"Jos tuote ei vastaa niitä tietoja, joita markkinoinnissa on annettu, se tarkoittaa, että tuotteessa on virhe. Kuluttajasuojalaissa on sitten eri vaihtoehtoja, jotka ovat hinnan alennus, tuotteen korjaus tai kaupan purku."

Väänäsen mukaan kilpailu- ja kuluttajavirasto selvittää korvausasioita yhdessä Trafin kanssa.

HaBatus

Koskee toki siis skodaa, mutta näyttäisi, että ei koske uusia Octavioita Skodalla. Eli tätä aika suosittua automallia..

Ylen juttu:
http://yle.fi/uutiset/peukaloituja_skodia_suomessa_yli_17_000/8344997

Brittisivusto:
http://www.honestjohn.co.uk/askhj/answer/63498/how-do-i-know-if-i-have-a-ea-189-engine-

Artikkeli vuodelte 2013, josta olisi toki hyvällä sisälukutaidolla kaiken selvittänyt ajat sitten..

http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Skoda-Octavia-Combi-Rs-Tdi-2013

Artikkelissa sanotaan mm. (mittaristo-kuvan jälkeen)
Lainaa
Uusi 2.0 TDI -dieselmoottori perustuu EA288-moottorisarjaan, jossa etenkin pakokaasuihin vaikuttavia komponentteja kuten ruiskutusjärjestelmää sekä ahdin- ja välijäähdytysjärjestelmää on kehitetty edelleen.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

teräksenharmaa

Ei tosiaan koske nykyistä Ocua, kuten ei mitään muutakaan MQB-pohjalevylle rakennettua mallia kuten jo jonkin aikaa markkinoilla olleet Golfin ja A3:n tuoreimmat korimallit.

K2O

Vain Vollkarien ja Skodien luvut saadaan. Ainakin Audit jäänee nykyiselleen kun edes lukuja ei suostuta julki tuomaan. Korjaaminen ilmeisesti tyyliin, softaa, tehonlaskua ja lisää kulutusta = mahdollisimman halpa konsernille, Audeihin ei kosketa, ne on tärkeiden asiakkaiden autoja eikä niitä ole vara menettää! Tätä tää on Suomessa!

http://yle.fi/uutiset/trafi_dieselautojen_korjauskehotus_todennakoinen_myos_suomessa/8339187?ref=leiki-uu

Mahdotonta laskea Audit ja hyötyautot mm. poliisiautot, eli loput jää piiloon

http://yle.fi/uutiset/mahdoton_laskutoimitus__trafi_ei_kerrokaan_vw-konsernin_skandaalimoottoreiden_maaria_suomessa/8339327

VW konsernin mahti on valtavaa luokkaa!!! Olkaa siis huoleti!!!

Rauska

Itse ajan bensaa syövällä autolla. Mutta ajatellaanpa asiaa toiselta kantilta.
Nyt jotkut kinuaa korvauksia.

> Kuluttajajärjestö Codaconsin "dieselgate"-kanteessa vaaditaan korvauksia >autonomistajille.

> Perusteluina on Volkswagenin tietoinen ja laaja päästöjen manipulointi. >Codaconsin mukaan yhtiö on pettänyt asiakkaansa ja vahingoittanut ympäristöä.


Huijaushan tehtiin mittaustestissä. Normiajossa siis kulutuslukemat olivat auton omistajalle suosiollisia , en tiedä paljonko. Mutta esim 2008 jo oli noita huijausmittauksia.
Eli omistaja on saanut ajaa pienikulutuksisella autolla useita vuosia.
Nyt sitten vaaditaan korvausta, syynä asiakkaan petos.
Petoksessahan asiakas voitti !
Mutta luonto kärsi.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 30.09.15 - klo:22:37
Itse ajan bensaa syövällä autolla. Mutta ajatellaanpa asiaa toiselta kantilta.
Nyt jotkut kinuaa korvauksia.

> Kuluttajajärjestö Codaconsin "dieselgate"-kanteessa vaaditaan korvauksia >autonomistajille.

> Perusteluina on Volkswagenin tietoinen ja laaja päästöjen manipulointi. >Codaconsin mukaan yhtiö on pettänyt asiakkaansa ja vahingoittanut ympäristöä.


Huijaushan tehtiin mittaustestissä. Normiajossa siis kulutuslukemat olivat auton omistajalle suosiollisia , en tiedä paljonko. Mutta esim 2008 jo oli noita huijausmittauksia.
Eli omistaja on saanut ajaa pienikulutuksisella autolla useita vuosia.
Nyt sitten vaaditaan korvausta, syynä asiakkaan petos.
Petoksessahan asiakas voitti !
Mutta luonto kärsi.

Juu, noin maailmalla.  :(
Oman 1.6TDini kulutuslukemiini ajotieturin mukaan voi myös olla tyytyväinen, vai onko alimmillaan Paskatin kokoisella autolla average 3,5l /100km paljon ?  Edelleen kyse lienee NOx ja pienhiukkaspäästöisiä labran ulkopuolella eli normaaliajossa.  :o
Yritetään pärjätä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 30.09.15 - klo:19:03
Olemme harmissamme ja pahoillamme Volkswagenin dieselmoottoreissa esiintyneiden epäselvyyksien vuoksi.

Sama säälittävä sähköposti tuli tosiaan tänään. Huvitti tuo sanamuoto eli dieselmoottoreissa esiintyneet epäselvyydet :) Kansankielellä siis kusettaminen päästötesteissä.

Eka Golf


skriko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.09.15 - klo:22:49
Sama säälittävä sähköposti tuli tosiaan tänään. Huvitti tuo sanamuoto eli dieselmoottoreissa esiintyneet epäselvyydet :) Kansankielellä siis kusettaminen päästötesteissä.

Sama tuli minullekin sähköpostiin. Sinänsä huvittavaa kun en ole koskaan omistanut dieselautoa. Olisivat silloin lähetelleet sähköpostejaan kun valitin 12 800 km ajetun takuunalaisen auton jakoketjun rääkäisyistä. Ketään ei kiinnostanut ja ajelin sitten vielä melkein 20 000 venyneellä ketjulla. Ei varmaan tehnyt autolle hyvää. Onneksi ei ole enää oma murhe.

Loikkari

Korjasin käännösvirheet Volkkarin postista.

• Suomessa huijaus koskee 26 215:ta Volkswagen-henkilöautoa.
• Autot ovat teknisesti turvallisia, ja niillä voi ajaa normaalisti ympäristöä saastuttaen.
• Teknisiä ratkaisuja meillä ei ongelmaan ole, joten olemme kusessa. Luultavasti kerromme lokakuussa, että ratkaisun keksiminen venyy.
• Korjauskampanja voidaan aloittaa, kun olemme ensin keksineet korjausratkaisun, joka täyttää viranomaisten vaatimukset. Viranomaislupa kyllä tulee heti, kun ratkaisu on keksitty.

MOP

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 30.09.15 - klo:19:03
"Hyvä Volkswagen-asiakkaamme

Olemme harmissamme ja pahoillamme Volkswagenin dieselmoottoreissa esiintyneiden epäselvyyksien vuoksi.
Volkswagen AG tekee täysillä töitä selvittääkseen tietyissä dieselmoottoreissa käytettyyn ohjelmistoon liittyvät epäselvyydet. Tapausta koskevien Volkswagen-henkilöautojen määrä Suomessa on nyt selvitetty."


Huijaus = epäselvyys ??

"Hyvä huijattu Volkswagen-asiakkaamme

Olemme harmissamme ja pahoillamme Volkswagenin dieselmoottoreissa esiintyneiden huijausohjelmistojen vuoksi.
Volkswagen AG tekee täysillä töitä selvittääkseen tietyissä dieselmoottoreissa käytettyyn ohjelmistoon liittyvän päästöjen huijauksen testitilanteessa. Tapausta koskevien Volkswagen-henkilöautojen määrä Suomessa on nyt selvitetty."



K2O

Tähän meni 5 minuuttia googlea käyttäen, Trafi on melkoisen saamaton taas.

Näin siis löytyy ihan netistä nää suomen audit, trafilla on listat kaikista Audeista, moottorin koon mukaan löytyy, polttoaine on kerrottu ja jos diesel kone niin EA189 jos vuosimalli 2007-2014.

Esimerkiksi haettu Audi A1 1.6 TDI, sellainen on tuossa toisessa listassa, jossa on lueteltu kaikki ne autot joissa näitä moottoreita löytyy. Siitä vaan haku päälle kyllä tämä seula jotakin löytää. Sitten kun päästään sinne VV Auton tietokantaan niin löytyy tarkat tiedot kaikista autoista, he tietävät jopa moottoreiden valmistusnumerot.

http://www.ajoneuvotiedot.fi/audi

http://www.honestjohn.co.uk/news/volkswagen-emissions-scandal/which-volkswagen-audi-skoda-and-seat-models-are-fitted-with-an-ea189-engine/

Volkswagen
•Volkswagen Beetle
•Volkswagen CC
•Volkswagen Eos
•Volkswagen Golf
•Volkswagen Jetta
•Volkswagen Passat
•Volkswagen Scirocco
•Volkswagen Sharan
•Volkswagen Tiguan
•Volkswagen Touran

Audi
•Audi A1 http://www.ajoneuvotiedot.fi/audi/a1-farmari-ac-2ov-1598cm3
•Audi A3
•Audi A4
•Audi A5
•Audi A6
•Audi Q3
•Audi Q5
•Audi TT

Skoda
•Skoda Octavia
•Skoda Superb
•Skoda Yeti

SEAT
•SEAT Alhambra
•SEAT Altea
•SEAT Exeo
•SEAT Leon

wtf

Rauhoittukaa niiden jälleenmyyntiarvojenne kanssa. Kohu laantuu vielä, vai muistaako joku vielä Toyotan jumittuvat kaasupolkimet tai Nissanin irtoavat ratit? Mitään rahallista korvausta yksityishenkilön on kyllä turha haaveilla koska rahallista menetystä ei ole tapahtunut.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

pomo

.... Ja mersu kiilaa tässä lajissa kärkeen: "T&E laboratorion tällä viikolla julkaistujen mittausten mukaan autot tuottavat liikennekäytössä  hiilidioksia keskimäärin jo 40% enemmän kuin laboratoriossa. Erityisen huonosti tässä testissä pärjäsi mersu, joiden havaittiin lisäksimkuluttavan polttoainetta yli 50 % enemmän kuin mitä valmistaja ilmoittaa". Kaleva 1.10.2015.

Tojota pärjää varmasti tuossa polttoaineen kulutus kusetuksessa hyvin? Tojotan kulutushan on vaparikoneissa tunnetusti jopa litroja enemmän kuin mitä valmistaja ilmoittaa... Ja piruuksessa myös...

Oisko ketjun aihe jo hyvä muuttaa? Kyllä ne kaikki kusettaa, tuo polttoaineen kulutus ja co päästöt on ensimmäinen joka voi aiheuttaa oikeasti ongelmia valmistajille, vaikka nekin varmaan saadaan hoidettua ostamalla lisää päästökiintiöitä.

Joukor

Ruotsin valtio saattaa hakea korvauksia " päästöbluffista "

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/staten-kan-agera-mot-volkswagen

Jos valtioiden hallitukst lähtevät tälle tielle, niin lopputulos voi olla varsin ikävä VAG lle.


pomo

Ei taida olla kenenkään etu, että valtiot hakevat korvauksia. Menee kaikki valmistajat konkurssiin ja enää ei tuu autoja... Tansitten korvaukset ovat "varsin maltillisia" eli nimellisiä.

Paitsi venäjältä vois saada autoha, siellä tutkijat laitetaan linnaan jollain keksityllä syyllä jos tutkimuksen tulos ei mielytä ;D

vwmies

Lainaus käyttäjältä: pomo - 01.10.15 - klo:07:53
Oisko ketjun aihe jo hyvä muuttaa? Kyllä ne kaikki kusettaa, tuo polttoaineen kulutus ja co päästöt on ensimmäinen joka voi aiheuttaa oikeasti ongelmia valmistajille, vaikka nekin varmaan saadaan hoidettua ostamalla lisää päästökiintiöitä.

Aivan satavarmasti kaikki autonvalmistajat kaunistelevat tuotteidensa ja palvelujensa (esmes.  huolto) ominaisuuksia & erinomaisuutta.
Ehkä raja kaunistelun ja kusetuksen välillä on kuuluisa veteen piirretty viiva. Joskus se näkyy, useimmiten ei.
Ei hirveästi naurata, kun "5 tähden huolto"  :-X rikkoo asiakkaan auton. Tai jättää selvän vian takuuaikana korjaamatta. Tai auto jonka ei pitäisi ruostua,
maalipinta kupliikin iloisesti alle 5 vuoden ikäisenä.  No, eihän sitä aina voi onnistua 10-11 miljoonalla autolla. Jotkut useammin, toiset harvemmin.  :(

Voisi aivan hyvin avata yleisen merkkiin katsomattoman kusetusketjun, johon saisi dumpata kaikki ei vain autokauppaan, vaan myös autoiluun laajemminkin (ml. vakuutusyhtiöt) liittyvät caset. Edelleen sitä voisi laajentaa sana-on-vapaa tyyliin muillekin aloille kuin autoiluun.  :o

Allekirjoittaneelle auto on edelleen kulkuneuvo, joka otetaan käyttöön tarpeen tullen ja sen on syytä toimia.  ::)

OT: Nettikaupoista ja trokareista, asuntokaupasta, rakentamisesta, vakuutuspuljuista ja toisesta sukupuolesta saanee vaivatta 20-osaista tietosanakirjasarjaa (mikä sana) vastaavan kokonaisuuden. Eikös netissä olekin jokin murobbs saitti tms. ????

Ainoa mikä pitkässä juoksussa ratkaisee, on luottamus. Jos se menee (julkisesti) , samalla katoaa liiketoiminnalta pohjakin.  :o
Yritetään pärjätä.

Joukor

Lainaus käyttäjältä: pomo - 01.10.15 - klo:08:02
Ei taida olla kenenkään etu, että valtiot hakevat korvauksia. Menee kaikki valmistajat konkurssiin ja enää ei tuu autoja... Tansitten korvaukset ovat "varsin maltillisia" eli nimellisiä.

Paitsi venäjältä vois saada autoha, siellä tutkijat laitetaan linnaan jollain keksityllä syyllä jos tutkimuksen tulos ei mielytä ;D

Niin se vaan menee, että vahingosta (?) pyrkivät hyötymään kaikki. Seurauksista välittämättä. Texasista on jo yksi kunta lähestynyt VAG tä. Eikä taida jäädä viimeiseksi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: pomo - 01.10.15 - klo:07:53
.... Ja mersu kiilaa tässä lajissa kärkeen: "T&E laboratorion tällä viikolla julkaistujen mittausten mukaan autot tuottavat liikennekäytössä  hiilidioksia keskimäärin jo 40% enemmän kuin laboratoriossa. Erityisen huonosti tässä testissä pärjäsi mersu, joiden havaittiin lisäksimkuluttavan polttoainetta yli 50 % enemmän kuin mitä valmistaja ilmoittaa". Kaleva 1.10.2015.

Tojota pärjää varmasti tuossa polttoaineen kulutus kusetuksessa hyvin? Tojotan kulutushan on vaparikoneissa tunnetusti jopa litroja enemmän kuin mitä valmistaja ilmoittaa... Ja piruuksessa myös...

Oisko ketjun aihe jo hyvä muuttaa? Kyllä ne kaikki kusettaa, tuo polttoaineen kulutus ja co päästöt on ensimmäinen joka voi aiheuttaa oikeasti ongelmia valmistajille, vaikka nekin varmaan saadaan hoidettua ostamalla lisää päästökiintiöitä.
Ei EU-syklin mittausnormin mukaan tehtyjä mittauksie oikein kusettamisena voi pitää. Jos mittausnormi antaa huonosti todellisuutta kuvaavia tuloksia, niin se on lähinnä normin huonoutta.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.10.15 - klo:09:25
Ei EU-syklin mittausnormin mukaan tehtyjä mittauksie oikein kusettamisena voi pitää. Jos mittausnormi antaa huonosti todellisuutta kuvaavia tuloksia, niin se on lähinnä normin huonoutta.

Siksipä sitä ollaankin nyt muuttamassa, 2017 alusta pitäisi olla uusi mittausnormi voimassa 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

vwmies

Syyllisten etsiminen ja itseruoskinta on alkanut:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/01/volkswagen-pomo-tyontekijoiden-otettava-henkilokohtainen-vastuu/201512741/304

Volkswagenin työntekijät, jotka antoivat päästöhuijauksen tapahtua tai jotka asensivat huijausohjelmiston autoihin,
pitäisi ottaa henkilökohtainen vastuu tapahtuneesta. He ovat toimineet rikollisesti.

Tätä mieltä on Volkswagenin hallituksen jäsen ja Ala-Saksin osavaltion talousministeri Olaf Lies, jota haastateltiin BBC:n Newsnight-ohjelmaan.

Vaikka Lies haluaa vastuussa olevat työntekijät tilille, hän sanoi Volkswagenille olevan tärkeää, ettei suurinta osaa työntekijöistä syytetä.

:o
Yritetään pärjätä.

SNG

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.10.15 - klo:10:10
Syyllisten etsiminen ja itseruoskinta on alkanut:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/01/volkswagen-pomo-tyontekijoiden-otettava-henkilokohtainen-vastuu/201512741/304

Volkswagenin työntekijät, jotka antoivat päästöhuijauksen tapahtua tai jotka asensivat huijausohjelmiston autoihin,
pitäisi ottaa henkilökohtainen vastuu tapahtuneesta. He ovat toimineet rikollisesti.

Tätä mieltä on Volkswagenin hallituksen jäsen ja Ala-Saksin osavaltion talousministeri Olaf Lies, jota haastateltiin BBC:n Newsnight-ohjelmaan.

Vaikka Lies haluaa vastuussa olevat työntekijät tilille, hän sanoi Volkswagenille olevan tärkeää, ettei suurinta osaa työntekijöistä syytetä.

:o

LOL. Ihan kuin rivi-insinöörillä tai -työntekijällä olisi ollut valinnanvaraa. Ylimmät asiasta päättäneet johtajat ovat tosiassa päänsä pölkylle laittajia. 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy