Kokemuksia Jetta V:stä

Aloittaja Häkä, 02.12.09 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

zepor

Lainaus käyttäjältä: qwe - 11.01.13 - klo:17:56
Kuvan konehuone näyttää erilaiselta kuin V Golf  BKD moottorilla.

Mutta  em. golfissa polttoaineletkut lähtee pikaliittimistä tulipellin vierestä oikealla. Letkut on irroitettava jakohihnan vaihtotyön vuoksi. Vika lienee paluu puolella jos ei ole käyntihäiriöitä.
BKD moottori kyseessä, viimeisimmässä huolllossa vaihdettiin myös polttoainesuodatin. Ketuttaa vaan että sattui just perjantaille, ei tolla kehtaa ajaa koko vklp aikana..
Googlailen tässä huoltamoita jotka olisivat auki myös viikonloppuisin pk-seudulla :p
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Tos®

Lainaus käyttäjältä: qwe - 11.01.13 - klo:17:56
Kuvan konehuone näyttää erilaiselta kuin V Golf  BKD moottorilla.
Kuvassa mm. loistaa jakajapumppu, bkd on pumppusuuttimilla... (valitettavasti)

http://tos.pp.fi/images/image/golf/egr/DSC00291.JPG
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

zepor

Lainaus käyttäjältä: zepor - 11.01.13 - klo:16:57
Pientä kommelusta Jetan kanssa.
Eilen kävin tankilla, jonka jälkeen alkoi dieseli tuoksumaan kabiinissa, ajattelin vain että kenkiin tarttunut tjsp.

Kuitenkin tänään duunista lähtiessä huomasin parkkipaikassani huomattavan ison läntin! Haistelun perusteella dieseliä.
Soittelin ww-huoltoon kysyäkseni, että mitä kannattaisi epäillä? Vastauksena "tuo tänne maanantaina".

Kotiin palattuani oli pakko katsastaa moottoritila, Dieseliä roiskunut sinne sun tänne... 

Olisiko kellään teoriaa, mikä pielessä?

Auto oli merkkihuollossa 2kk taaksepäin,  jakopää yms.  silloinkin oli jäänyt paisuntasäiliön korkki auki  -> vedet konehuoneessa.  >:(      ( en ole vielä reklamoinut kyseiselle huollolle)

Auto pääsi tänään huoltoon.
suodattimelta menevä PA-letku moottoriin hapertunut, noin 1mm reikä josta ruiskusi dieseliä konetilaan.
Vuotavan letkun vaihto ja täydellinen moottoripesu  8).

Kuinka yleistä tämä on?  Auto vuosimallia 08 ja 150tkm ajettu.


SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

dosetti

Tänään tuli kokemusta toisen sisätilan pistokkeen asennuksen muodossa. Puolivalmis läpivienti löytyi valmiina kun kurkkasi konepelti auki sen tuulilasin alapuolella olevan muovin alta raitisilman ottoputkeen päin, sen oikealla (kuskin) puolella oli muovitulppa, jonka sai pihdeillä irti ja melkein läpireikä hanskalokeron taakse. Hanskalokero pois, ja tunkemaan sen vaahtomuovin läpi reikää sinne raitisilman ottoputken luokse - todella ahdas paikka, meinasi usko loppua. Laitoin sisätilan pistokkeen älylaturia varten, että akku latautuu samalla kun auto on lämmityksessä (letkulämmitin, sisätilan lämmitin ja nyt akun lataus siihen päälle). Reiästä mahtui juuri ja juuri laturin latausjohto ja panssarikaapeli.

zäki

Ostin tässä viikko sitten VW Jetta 1,6, 75 kw, Comforline, vm 05, ajettu 103000 km, nyt siinä palaa se moottoori häiriövälo (moottorinkuva) liittyy ilmeisesti jotenkin pakokaasuihin??
Auto ei nyi ajettaessa mutta tyhjäkäytnti "pätkii"
Onko muilla jettalaisilla ollut samanlaisia ongelmia, mitä vaihdettiin ja onko toi kuinka usein uusiutuva.
Viikon ajelun jälkeen muuten olen tyytyväinen autoon, pientä miinusta saa rengasmelusta

M_M

Ei se merkkivalo suoranaisesti pakokaasuihin liity, vaikka siitä jotain sen tyyppistä suomenkielistä nimeä käytetäänkin (typerä nimitys minun mielestäni). Merkkivalo kertoo että moottorissa on joku vika päällä, mutta mahdoton sanoa että mikä ja minkä osien vaihtamisella se korjaantuu. Vikakoodien luku pitäisi suorittaa, sen voi tehdä joko merkkiliikke tai sitten joku VCDS:n omistaja.

Tuolta alueelta parista ylimmästä viestiketjusta voit joko etsiä lähistöllä majailevaa avustajaa tai sitten kysellä sellaisen perään: http://www.vagarena.fi/index.php?board=54.0

Minäkin voin mahdollisesti asiassa auttaa jos auto sattuu majailemaan Kotkan seudulla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

zäki

Kiitos M_M vastauksesta. Auto kävi juuri vikakoodin luvussa, tuomio oli katalysaatorin vaihto, nyt vaan odotellaan mitä auton myynnyt liike vastaa asiaan. Minusta tuon pitäis mennä takuun piikkiin.
Auto keski-suomessa

zäki

Joo auto liikkeen piikkiin mene toi katalysaattorin vaihto.
Mutta taas uus murhe, auto rupes väittään vähän pihasta lähdön jälkeen että ei oo turvavyö päällä ja pitään sitä ärsyttävää ping ping ääntä, ei tullut helpotusta vaikka rassas vyötä auki ja kiinni, ei nyt hirveen hyvää kuvaa anna autosta kun viikon ollut vasta ja vikoja tuntuu löytyvän joka nurkasta, ääni kyllä hiljeni mutta mittari taulu herjasi että vyö ei ole kiinni, mikä avuksi

VW_Johan

Ettei sulla vaan ollut pelkääjän paikan päällä joku painava kassi tms?

zäki

Kyllä kassi oli repsikanpenkillä, on aiemminkin ollut siinä eikä hälyä ole tullut, paino on ollut lähes sama aina. Onko sillä mitään merkitystä onko kassi keskellä/ reunassa penkkiä...

dosetti

En tiedä, miten painojakauman pitää olla penkillä, mutta tässä puhuttu samasta aiheesta (mikäli vika ei ole käyttäjässä ts. kassit penkillä). Tai siis saahan ne kassit penkillä olla, tarkoitin laukkua.

zäki

Heh pidetään ne kassit kuskinpenkillä, eikä viskata niitä repsikan puolelle   ;D. Eli vastakappleen vaihto tai liitin irti, täytynee kysyä huomenissa josko ne vaihtas tuonkin takuuseen  :)    Kiitoksia taasen avusta

dosetti

Joo, toissasyksynä takuumaalattu rekisterikilven valojen reunukset muhii ruostetta pahemmin kuin maalaukseen vietäessä. Onkohan tuolla "laadukkaalla" työllä takuuta, vastauksen kirjoitan tänne kunhan saan kysyttyä..

ConD

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 30.05.13 - klo:17:22
Joo, toissasyksynä takuumaalattu rekisterikilven valojen reunukset muhii ruostetta pahemmin kuin maalaukseen vietäessä. Onkohan tuolla "laadukkaalla" työllä takuuta, vastauksen kirjoitan tänne kunhan saan kysyttyä..
Merkkiliikkeessä tehdyllä työllä on 2v takuu.

LainaaVolkswagen-jälleenmyyjä myöntää asentamilleen tai myymilleen alkuperäisille Volkswagen-varaosille takuun. Alkuperäisosilla on sama takuuaika kuin uusilla autoilla: 24 kuukautta ilman kilometrirajoitusta. Lisäksi jälleenmyyjä myöntää yhtä pitkän ja kattavan takuun myös osan asennukseen käytetylle työlle.

Sinulla asennettu osa on VW paikkamaali ja jos asennuksen on tehnyt tai teettänyt VW merkkiliike, he antavat sille työlle takuun. Viet sinne korjattavaksi siis uudelleen...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

dosetti

Alustava kyllä korjaavalle toimenpiteelle. Melko nöyrää palvelua kun mainitsin edellisen kerran käynnistä.. Kuulemma työntekijöitä vaihtunut sitten viime kerran ja suostuin antamaan heille toisen mahdollisuuden näyttää asiakkaalle todellinen merkkihuollon työnlaatu.

-WEE-

Hankinpa sitten Jetta vitosen 1,6FSI '06 ja totesinpa, että takaluukku kaipaa hyväilyä kilven valojen ympäriltä.
No, matka paikalliseen VW merkkiliikkeeseen.... kuvia otettiin vauriokohdista, huoltokirjasta, auton km lukematkin kuvattiin. Reklistä siis maahantuojalle ja nyt odotellaan tuomiota, kuka maksaa ja mitä. Todennäköisesti menee hutlarin kansi kokonaan uusiksi, koska tuskin sitä hommaa halutaan tehdä takuuna uudestaan montaa kertaa edes osittain maahantuojan/VAG:n piikkiin (ruoste, kun osaa pesiä saumoissa ja levitä).

Harrier

Nonniin, sit on perheeseen hankittu autoliikkeestä -07 Jetta, 1.6 8V. Pelonsekaisin tuntein jäädään varautumaan tuleviin korjaamokäynteihin ;D Auton hankinta oli pahin mahdollinen ajankohta kun tuli tulipalopakkaset, ja yhdeksän vuotta loistavasti palvellut ranskatar jäi odottelemaan uutta termostaattiaan korjaamojonossa....

Autolla on kelattu reilut 190tkm. Yhdellä ollut ja kaikki huollot vihkossa. Soitin edelliselle omistajalle ja muuta vikoja ei kuulemma ole ollut, kuin että kompura on vaihdettu. Pikainen kierto liikkeen pihalla ei näyttänyt merkkejä kummemmista kuppavauroista, joita näissä ilmeisesti ollut. Jos tuosta nyt huomaa, että alkaa maalit hilseilemään ja kuppaa on alla, niin onko mitään toivoa saada koritakuusta tms hyvitystä?

Kylmänä lähti hienosti käyntiin, mutta.... Hetken käytyään alkoi tyhjäkäynti nykimään ja aikaslailla kaikui saundi pakoputkessa. Myyjä tuumasi, että tulpat, tulpanjohdot tms... No, auto jäi vielä liikkeeseen kun korjaamolla oli kuulemma tilaa ja lupasivat katsoa asiaa. Vikavaloja ei palanut, veikkaan katalysaattoria. Jäädään jännäämään mitä tuleman pitää.

Rapeol

Tuli sitten hommattua Jetta perusvarmalla 1.6 8V koneella vm2007. Huoltokirjan mukaan autoa ei ole käytetty kertaakaan merkkihuollossa. Onko kellään tieto onko ko mallille tullut moottoriohjaus softa yms. päivityksiä/parannuksia vuoden 2007 jälkeen? Merkkiliikkeessä tietty tietävät mutta haluan ensin palstalaisten kommentteja.

Vaggineet

-08 Jetta 1.4 tsi 90kw tuli hommattua. Kilsoja suhteellisen vähän (46000). Kuun alussa  nokka-akselin säätimen vaihtoon ja samalla voisi kuvauttaa nuo hilseilevät maalit etusiiven ja helmapellin välistä :) Maahantuoja tulee ainakin tuon säätimen osalta hyvin vastaan. 100% Töistä ja 50% osista. Maksettavaa tuosta hommasta jää noin 500â,¬ (135â,¬ tarkastus n.300â,¬ osat + öljyt) josta antelias Haminan autoportti kustantaa peräti 100â,¬. (Auto ostettu heiltä alle kuukausi sitten).
Nissan Micra k11 -93 1.3
Skoda Octavia -12 1.2TSI
Skoda Octavia -16 1.4TSI

Vaggineet

Jaaha. Se kävi tuo Jetta remontissa ja huollossa ja koko jakopäähän se uusiksi meni...
Ketju venynyt ja nokka-akselin säädin oli vanhalla numerolla, sekin nyt kai parannettu versio.

Kauhuissaan odotellaan laskua kun eivät olleet GV kyselyä ehtineet tekemään noista ketjuosista. Säätimen vaihtohan oli jo sovittu 100% töistä ja 50% osista.

Veikkaisin että myyjäliikkeelle lähtee vähän lisälaskua.  :-\
Nissan Micra k11 -93 1.3
Skoda Octavia -12 1.2TSI
Skoda Octavia -16 1.4TSI

Harrier

Nonni. Tuli sit rengasruljanssin tiimoilta käytyä kattomassa miltä alla näyttää. Ei olis kannattanu... Noh, hitsataan uutta lappua sitten päälle kun ei enää mene katsastuksesta läpi.

dosetti

Kävin näyttämässä takaluukun rekisterikilven valoja uudestaan eli kolmannen kerran.. Tuomio tullee ensi viikolla. Ihmettelin, ettei kerralla vaihdettu koko luukkua. Erittäin asiallinen suhtautuminen paikan päällä, se tosin ei vaikuta mahdolliseen korjaustuomioon.. Mutta jos muutaman kuukauden kestää ruosteettomana päälle päin niin kyllä alkuperäinen korjaus olisi pitänyt muulla tavalla hoitaa.

dosetti

No niin, nyt kolmannella kerralla vaihdettiin koko luukku uuteen. Nyt luulisi pysyvän ruosteettomana vähän pidempään.

sambolo

Oisko tietoa onko jetta 2.0tfsi sportlinen ja gti golfin alustoissa suurta eroa, entä onko jarrut samat?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 04.06.14 - klo:11:39
Oisko tietoa onko jetta 2.0tfsi sportlinen ja gti golfin alustoissa suurta eroa, entä onko jarrut samat?

Alustassa on suurinpiirtein samat komponentit, mutta Golf on parempi ajaa. En tiedä mistä johtuu, mutta Jettan takapää on "muljuva" ja Golfin ei.

Jarrut on molemmissa samat edessä 312mm ja takana 286mm.

makezis

Itsellänikin on Volkswagen Jetta vuosimallia 2006, jonka korilla on ajettu 220tkm ja moottorilla n.130tkm. Autossa on perus 1.6 litranen 8-venttiilinen moottori (102hv BSE) ja olen miettinyt että miten luotettavia nuo volkkarin 8-venttiiliset moottorit ovat.
Omaan autooni jouduttiin vaihtamaan kytkimen työ- ja pääsylinterit, jotka olivat muovia :o ja edellinen omistaja joutui vaihtamaan koko moottorin 209tkm kohdalla, koska jakohihna katkesi ja silloisella jakohihnalla ei oltu ajettu kuin vajaa 90tkm, mutta jakohihnavian syynä voi olla omituinen pöly, jota on liikkunut Pohjois-Pohjanmaan alueella. Uusi moottori on 2007 vuosimallin Jetasta.

Auto on ainaki omassa käytössäni toiminut kuin kello ja auto lähtee käyntiin säällä kuin säällä, mutta autossa on hieman "laahaava" ja joskus jopa hieman raksuttava käyntiääni ja olen lukenut joiltain sivustoilta että se on tuossa moottorissa lähinnä ominaisuus entä vika, mutta en ole siitäkään aivan 100% varma. Autossa on myös suhteellisen matalat tyhjäkäyntikierrokset (n. 650-700 r/min). Sen lisäksi autosta kuuluu omituista naksutusta hanskalokeron takaa kun auto on sammutettu ja ilmastointi pitää myös  jonkinlaista "liplatus" ääntä päällä ollessaan, mutta muuten ilmastointi toimii erinomaisesti. Kaukosäätöinen keskuslukko sano pakkasella sopimuksen irti ja vaikka ilmat ovat lauhtuneet niin ei toimi vieläkään. :D Korissa on myös hieman ruosteen alkua oven alareunassa ja rekisterikilven valojen kohdilla, mutta nämäkin ovat nähtävästi ominaisuuksia. :D

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä mallista vastaavanlaisella moottorilla? Onko ollut mitään vakavampia remontteja?
Luin jostain, että tuo BSE moottori olisi luotettavin moottori mitä volkkariin voi saada, mutta sitten luin myös että joillain on ollut männänrengasrikkoja kyseisessä moottorissa ja haluaisinkin tietää tarkempia käyttäjäkokemuksia kyseisestä mallista.

Vaikka autossa onkin näitä mielenkiintoisia "ääniominaisuuksia" niin auto toimii kuin sveitsiläinen kello, mutta en tiedä että onko tämä auto sveitsiläinen kello vai tikittävä aikapommi niin olisin erittäin kiitollinen asiallisista vastauksista! :)

Henkk-a

Täältä löytyy tuollainen kanssa. Itse olen autolla ajanut n. 30 tkm, ja mittarissa on yhteensä 115 tkm. Moottorin kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut, edellisellä jakohihnalla ajettiin 100 tkm, tuohan periaatteessa olisi pitänyt vaihtaakin jo, sillä se oli 8 vuotta vanha.

Tyhjäkäyntikierroksia kanssa alkuun ihmettelin että ovat matalat, tosin vain lämpimänä ja lisäksi pientä tärinää moottorista tuntuu syntyvän, mutta tuokin taitaa olla tosiaan ominaisuus. Ã,,äni on kanssa mielestäni hieman erikoinen, vähän semmoinen ''pärinä'', mutta niin tuo on tuntunut olevan muillakin. Mikään näistä ominaisuuksista ei ole huoltojen yhteydessä poistunut, sytytystulpatkin on vaihdettu.

Omassa autossa ei onneksi ruostetta ainakaan vielä ole, tosin hieman oli maalia etuoven kulmasta lähtenyt (jäätä kertynyt sinne oven etukulmaan), mutta tuon fiksailin itse kuntoon. Noita oven etukulmia kannattaa talvikelillä hieman tarkkailla, ettei ajatuksissaan ovea avatessaan väännä oven kulmaa mutkalle. Auto toimii muutenkin hyvin, tosin eihän tuossa moottorissa juuri liikakapasiteettia ole varsinkaan kärryn vetoon, mutta normaaliajossa kyllä pärjää mainiosti.

Ylimääräisiä remontteja mitä itse olen tehnyt niin ilmastoinnin kompressori kaikkine hilppeineen on laitettu ja jouset eteen ja taakse, jotka olivat ihmeellisesti menneet juuresta poikki.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

makezis

Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 17.03.16 - klo:20:31
Täältä löytyy tuollainen kanssa. Itse olen autolla ajanut n. 30 tkm, ja mittarissa on yhteensä 115 tkm. Moottorin kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut, edellisellä jakohihnalla ajettiin 100 tkm, tuohan periaatteessa olisi pitänyt vaihtaakin jo, sillä se oli 8 vuotta vanha.

Tyhjäkäyntikierroksia kanssa alkuun ihmettelin että ovat matalat, tosin vain lämpimänä ja lisäksi pientä tärinää moottorista tuntuu syntyvän, mutta tuokin taitaa olla tosiaan ominaisuus. Ã,,äni on kanssa mielestäni hieman erikoinen, vähän semmoinen ''pärinä'', mutta niin tuo on tuntunut olevan muillakin. Mikään näistä ominaisuuksista ei ole huoltojen yhteydessä poistunut, sytytystulpatkin on vaihdettu.

Omassa autossa ei onneksi ruostetta ainakaan vielä ole, tosin hieman oli maalia etuoven kulmasta lähtenyt (jäätä kertynyt sinne oven etukulmaan), mutta tuon fiksailin itse kuntoon. Noita oven etukulmia kannattaa talvikelillä hieman tarkkailla, ettei ajatuksissaan ovea avatessaan väännä oven kulmaa mutkalle. Auto toimii muutenkin hyvin, tosin eihän tuossa moottorissa juuri liikakapasiteettia ole varsinkaan kärryn vetoon, mutta normaaliajossa kyllä pärjää mainiosti.

Ylimääräisiä remontteja mitä itse olen tehnyt niin ilmastoinnin kompressori kaikkine hilppeineen on laitettu ja jouset eteen ja taakse, jotka olivat ihmeellisesti menneet juuresta poikki.

Miten tuo ilmastoinnin kompressori oireili sinulla? Itsekkin olen pelännyt tota ilmastoinnin kompressoria että alkaako se omassakin autossa olemaan kohta vaihdon tarpeessa. On nimittäin varaosana melko hintava. Ilmastoinnista kuuluu mekkalaa välillä päällä ollessaan niinkuin semmosta liplatusta ja välillä kuuluu semmoista rohisevaa ääntä niinkuin kaksi metallilevyä hankaisi toisiaan vasten. Mitä noihin ruostevauroihin tulee niin hyvin lieviä vaurioita on tossa omassakin autossa näyttäisi olevan, mutta pitää tässä kesän tullessa käydä laitattamassa kuntoon nii ei lähde leviämään.

Henkk-a

Lainaus käyttäjältä: makezis - 18.03.16 - klo:02:07
Miten tuo ilmastoinnin kompressori oireili sinulla? Itsekkin olen pelännyt tota ilmastoinnin kompressoria että alkaako se omassakin autossa olemaan kohta vaihdon tarpeessa. On nimittäin varaosana melko hintava. Ilmastoinnista kuuluu mekkalaa välillä päällä ollessaan niinkuin semmosta liplatusta ja välillä kuuluu semmoista rohisevaa ääntä niinkuin kaksi metallilevyä hankaisi toisiaan vasten. Mitä noihin ruostevauroihin tulee niin hyvin lieviä vaurioita on tossa omassakin autossa näyttäisi olevan, mutta pitää tässä kesän tullessa käydä laitattamassa kuntoon nii ei lähde leviämään.

Tuo oli mennyt luultavasti jo edellisen omistajan aikana, kun ensimmäisten kesäkelien aikaan huomasin että kompressori ei pyöri. Joka tapauksessa kompressori oli leikannut kiinni, ja sitä silppua oli levinnyt koko järjestelmään. Oli jämähtänyt vähän tiukkaan, kun liikkeen huuhteluvehkeetkään ei sitä heti olleet saaneet auki. Itsellä tuo vaihettiin merkkiliikkeessä kun myyjäliike osallistui myös vähän kustannuksiin. Pelkkä kompressori on n. 350 e luokkaa varaosana ostettaessa, että jos säästää sen ettei lauhduttimia tms. tarvitse ostaa.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

Dissection

Mul tärisee edelleen kone tyhjäkäynnillä vaikka ois kone kuuma ja kesä yms. Nyt mittarissa 70tkm ja siis bse 1,6 kone. Sen huomaa kun istuu penkillä et se värähtelee säännöllisen epäsäännöllisesti mutta kierroslukumittari ei liikahda. Ikinä ei ajossa pätki yhtään...mutta jos tyhjäkäynnillä nostaa kierroksia niin silti pätkii..ehkä sitä ei ajossa vaan tunne? Pyytäisin ko ominaisuuden kanssa eläviä kokeilemaan tuntuuko värinä penkillä istuessa vai enemmin äänihavaintona, kiitos jos jaksatte testaa :) Ite en tällä hetkellä voi tehdä "testejä" kun en ole suomessa mutta parin viikon päästä taas siellä. Täällä Rodoksella on nytkin 29 astetta, tuli mieleen että olis kiva tehä omalla autolla ilmastoinnin tehotesti eli riittääkö -08 orkkisilmastoinnin kylmäaineet viilentämään koko päiväksi 30 asteen ja yli helteessä vielä hyvin :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy