Superb suhteessa Premium -merkkeihin

Aloittaja Jyri, 01.09.15 - klo:15:57

« edellinen - seuraava »

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: kari.m.hoo - 01.09.16 - klo:19:32

Ostin siis auton itselleni ja rouvalleni, joka tänäänkin muisteli töiden jälkeen kotio tullessa kuinka ihanaa oli aamupimeässä lähteä ajoon kun se sujuu niin helposti. Siinä on se premium, ei merkissä eikä hinnassa.

Aamupimeällä ihanaa lähteä ajoon kun se sujuu niin helposti ? Tämä ei ihan aukea. Onko se Skodalla jotenkin helpompaa kuin muilla merkeillä :o. ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

kari.m.hoo

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 02.09.16 - klo:08:10
Aamupimeällä ihanaa lähteä ajoon kun se sujuu niin helposti ? Tämä ei ihan aukea. Onko se Skodalla jotenkin helpompaa kuin muilla merkeillä :o. ?

Ne avustimet kaikki yhdessä. Ei ollut vertailua muihin merkkeihin muuten kuin että Skodaan ne saa halvemmalla.
Nykyinen kulkine Skoda Superb III Style Liftback 4x4 TDI190 DSG -15 (värinä Rosso Brunello)
ex-kottero Volvo V60 D2 Momentum -13 (värinä Vibrant Copper) enkä kadu vaihtoa, vain väriä jäin kaipaamaan

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.09.16 - klo:06:33
Jaa kun laitetaan paljon hintaa, niin se on vain premiumia. Kyllä apinaa koijataan.

Anteeksi mitä  ;). Mikäs siinä jos ei osaa.

Ja jännä homma minkälainen tarve Suomalaisten on perustella omaa ostostaan. Mä voin aina haukkua ostokseni paskaksi, jos se on  ;).

Totean vain parin tutun kommentteja: Onpas tämä ford hiljainen. Tässähän menee ovetkin kiinni, kuin mersussa. Maksoi varmaan paljon. Minä: Joo 800 euroa. Auto ei ole mersu, mutta kyllä minua hymyilyttää nyt ajella ford:lla, kun on hiljainen, ihan ok ajaa ja musiikki kuuluu hyvin. Toki tehoa saisi olla 100 heppaa lisää ja neliveto, mutta joka kilometri on omaan lompakkoon tuon auton suhteen. Eikä muuten ole korjaamolla kuten moni vag:nen  ;), mutta sen verran masokisti olen että todennäköisesti kolmas skeida tulee putkeen, joka osuu Superb:n 2.0TDI 4x4 manuaali farkku L&K.  Tyhmä kun en ole ja uskonut ensimmäisestä vaggilaisesta.

Siinä on näky kun manuaalissa veivataan keppiä kuin viimeistä päivää  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: kari.m.hoo - 02.09.16 - klo:10:00
Ne avustimet kaikki yhdessä. Ei ollut vertailua muihin merkkeihin muuten kuin että Skodaan ne saa halvemmalla.

Mutta se sisustan muovimaisuus ei tee superbilla lähdöistä mukavaa, siihen riitti 50 km koeajo uudella superbilla  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.09.16 - klo:06:33
Jaa kun laitetaan paljon hintaa, niin se on vain premiumia. Kyllä apinaa koijataan.

Anteeksi mitä  ;). Mikäs siinä jos ei osaa.

Ja jännä homma minkälainen tarve Suomalaisten on perustella omaa ostostaan. Mä voin aina haukkua ostokseni paskaksi, jos se on  ;).

Totean vain parin tutun kommentteja: Onpas tämä ford hiljainen. Tässähän menee ovetkin kiinni, kuin mersussa. Maksoi varmaan paljon. Minä: Joo 800 euroa. Auto ei ole mersu, mutta kyllä minua hymyilyttää nyt ajella ford:lla, kun on hiljainen, ihan ok ajaa ja musiikki kuuluu hyvin.
Ei tuon sanan etymologia jätä asian suhteen epäselvää. Preemioita maksetaan milloin mistäkin syystä, eikä koijaaminen liity siihen. Voithan tarkistaa hinnastoistakin. Vertaa vaikka noiden Fordien hintaa premiumeihin ja kerro moniko Ford on kalliimpi kuin vastaava premium.

Kun pidän toista ostostani turhan meluisana ja toista hiljaisena, niin pakonomaisen ostoksensa kehumisen syndrooma on silloin varmaan aukottomasti diagnosoitu... Hienoa, että palstalla on kaltaisiasi premiumluokan psygologeja.

Autoa ostaessani, kävin kokeilemassa Passattia yhden kaverini kanssa, joka oli valmis vaihtamaan puolitoista vuotta vanhan Superbinsa johonkin mukavampaan autoon. Melutaso, jousitusmukavuus ja laatuvaikutelma olivät alkanut tympinään. Tämä hyvin tyytymätön Skodan omistaja, joka muuten aika estoitta haukkui ostostaan, ei ollut tyytyväinen saamaansa tarjoukseen ja päätyi Superbin äänieritykseen. Superbin melutaso laski siedettäväksi, mutta silti tuo Passat on vakiona hiljaisempi. Kun sitä preemiota maksaa tarpeeksi, niin saa ilmajousisen alustan ja sen jälkeen siloittuvat jopa nastarenkaidenkin karhentamat tiet.

Atro

Täytyy käydä tuollainen GTE passat tuplalasein koeajamassa mutta ainakaan Comfortline Passatin alustan toimivuus tai melutaso ei mielestäni eronnut Superbista. A6 teräsjousin oli sitten havaittavasti hienostuneempi.

Mitä muovisuuteen tulee niin on tuollainen A6 business varustein myös sitä. Mattaharmaat listat ilman kuviointia ja keinokuituisen tuntuinen kangas ei itsellä luksusfiilistä nosta. Viime syksynä pari päivää ajamani S6 jätti jostain syystä paljon positiivisemman mielikuvan A6:sta ;D

Epes

Lainaus käyttäjältä: Atro - 02.09.16 - klo:10:48
Täytyy käydä tuollainen GTE passat tuplalasein koeajamassa mutta ainakaan Comfortline Passatin alustan toimivuus tai melutaso ei mielestäni eronnut Superbista. A6 teräsjousin oli sitten havaittavasti hienostuneempi.

Mitä muovisuuteen tulee niin on tuollainen A6 business varustein myös sitä. Mattaharmaat listat ilman kuviointia ja keinokuituisen tuntuinen kangas ei itsellä luksusfiilistä nosta. Viime syksynä pari päivää ajamani S6 jätti jostain syystä paljon positiivisemman mielikuvan A6:sta ;D

Jos laitetaan A6 business versioon tonni lisää hintaan, niin saadaan A6 business sport ja samalla kankaat mäelle ja tilalle nahka-alcantara sportpenkit + LED ajovalot. Itse asiassa auton kaikki polttimot ovat ledejä. Mutta se siitä, Superb on ihan hyvä auto sopivaan hintaan ja lisävarusteet ovat huomattavan edullisia verrattuna A6:n. Ulkonäkö on takaa hienon näköinen mutta edestä auto näyttää hieman surulliselta ja alakuloiselta. Itse tein kesällä valinnan Superb / A6 ja päädyin kutoseen suurimpana yksittäisenä syynä sen pienempi ajomelu verrattuna Superbiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy