Superb suhteessa Premium -merkkeihin

Aloittaja Jyri, 01.09.15 - klo:15:57

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 08.09.15 - klo:09:04
Täälläkin taidettiin jo mainita että esim. perusvarusteltu 2.0TDI A6 Audi ei todellakan ole mielestäni premiumia. Sillä hinnalla miettisin oikeasti just jotain paremmin varusteltua Superbia tai vaikkapa Passatia.

Premium on vaikea käsite, mutta minulle se Audien kohdalla tarkoittaa aika yksi yhteen että löytyy quattro. Jos Audista ei löydy sitä varustetta en näe oikein mitään järkeä miksi ostaa sen merkkinen auto. Ehkä joku A3 pikkukoneella on perusteltu hommata ilman sitä, mutta siitä isommat mallit pitäisi ehdottomasti olla pelkästään quattroja.

Jos etuveto olisi hyvä ratkaisuniin rekatkin olisivat etuvetoisia ja ihmisetkin kävelisi käsillään.  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

batman14

Lainaus käyttäjältä: Atro - 08.09.15 - klo:09:14
Savon Sanomien koeajossa mainitsi farkussa olevan 2 cm enemmän pääntilaa takana.

Ei tuo A6 tarvitse 6-sylinteriä ja ilmajousitusta erottuakseen. Facelift 2.0 tdissä koneen äänet lähes täysin eristetty ja taikamattomaisesti ylittää röykyt teräsjousilla vaikka on 18-tuuman kiekot. Kannattaa käydä kokeilemassa. Itse kävin ja siitä asti hieronut ohkasta lompakkoa otsaan  :'(

Niin no en ole kokeillut niin hyvä tässä huudella  ;D  Ei tämä keskustelu oikein etene. Se on niitä mielikuvia ja millainen brandi on saatu luotua. Ja Patormursu, kyllä Mersu on premiumia ei kahta sanaa asiasta. Itse en ikinä tosin haluaisi sellaista vaan kääntyisin Audi,BMW, Volvo puolelle koska ne ovat minulle mieliusimpia. En voi sanoa miksi, mutta sellainen mielikuva minulla on, ja Mersusta minun mielikuva on lippispäinen 65+ vuotiaan miehen auto  vaikka ei se ole mikään todellisuus sekään  :D

K70

Tätä vääntöä on käyty kai niin siitä asti, kun Volkswagen osti Skodan, eikä loppua näy.  ::)

Meillä vaimo on vielä konservatiivisempi auton ostaja kuin minä. Kyllä sen sai taas hinata väkisin katsomaan uutta Suberbia, eikä se tuntunut herättävän minkäänlaista kiinnostusta. Ihmekös tuo, kun esillä oli valkoinen hinnat alkaen malli. Jos esillä olisi ollut kalliimpi varustetaso vaalealla nahkaverhoilulla ja metallivärillä, tilanne olisi ollut toinen. Mutta tälläistä ei kai jälleenmyyjät mieti esittelyautoja tilatessaan.

Jyri

Vanhempani miettivät auton vaihtoa ja ovat katselleet Passattia ja Volvon V60stä. Totesivat Volvon liian pieneksi. Yritin saada heidät koeajamaan Superbin, mutta äitini ei suostu edes harkitsemaan. Kerroin heille TM tiivistyksen uudesta Superb Combista "Viittä vaille täydellinen auto, joka tuntuu tarjoavan kaiken saman ja vähän enemmän - ja vähän halvemmalla kuin Passat" mutta ei, silti eivät suostu edes koeajamaan - ne mielikuvat.

VW:t

Edelleen auto ostetaan naapureita,sukulaisia,työkavereita yms. varten.
Osasyynä ilmiöön huono itsetunto. Yksi hauskimpia tapauksia on Ikean perustaja, joka ajoi vanhalla Volvolla, vaikka olisi varaa olla ostaa ihan mikä tahansa kulkine.
En tiedä mikä vikana, itse en haaveile MB, BMW, Audia tai Volvoa edes käytettynä. Porsche vois jo kiinnostaakin, mutta minulla ei ole varaa sitä ylläpitää.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.09.15 - klo:09:04Kaipa siitä jotain johtopäätöksiä voi vetää jos autot mitä takseina on niin ovat kestäviä, jos sama merkki vuodesta toiseen tolpalla näkyy.
Mersua varmasti näkyy taksitolpalla paljon mm. siksi, että kyseessä on laadukas ja luotettava merkki. Toisaalta syitä voi olla muitakin, ja niistä vähäisin ei liene perinne. Suomessa taksit ovat perinteisesti olleet melko arvokkaita autoja, ja taksimatkustamiseen on todennäköisesti ainakin aikaisemmin liittynyt jotain ylimääräistä hohtoa. Asiakkaalle on ehkä haluttu tarjota ”hienoa kyytiä” sen kerran, kun hän vuokra-auton ottaa. Ja tässä suhteessa Mersu on ollut ns. varma valinta. Sellaisetkin kyydittävät, jotka eivät autoista mitään tiedä, tunnistvat Mersun. He tietävät, että se on ns. hieno auto. Sittemmin on taksilla ajaminen arkipäiväistynyt, mutta Mersun pitkät perinteet ehkä vielä näkyvät taksien autovalinnoissa. Suomessa muuten kaiken kaikkiaan käytetään aika suuria ja kalliita autoja takseina. Taksit ulkomailla ovat usein aika arkisia. Joskus onkin käynyt mielessä, että kannattaisikohan autojen statuksesta hiukkasen tinkiä, jos sillä keinolla voisi hieman parantaa kassavirtaa?

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 08.09.15 - klo:09:19Ja Patormursu, kyllä Mersu on premiumia ei kahta sanaa asiasta. Itse en ikinä tosin haluaisi sellaista vaan kääntyisin Audi,BMW, Volvo puolelle koska ne ovat minulle mieliusimpia. En voi sanoa miksi, mutta sellainen mielikuva minulla on, ja Mersusta minun mielikuva on lippispäinen 65+ vuotiaan miehen auto  vaikka ei se ole mikään todellisuus sekään
Minun on tässä asiassa pakko olla samaa mieltä bätmannin kanssa. Mersu on kiistatta laadukas auto, mutta sen minussa herättämä mielikuva on juuri sellainen, joka tuossa yllä kuvataan. Eli vanhempi setämies istumassa perinteisen sedan-korisen johtotähden penkillä. Tai tolpalla ruksuttava pirssi. Ilmiö on sikäli erikoinen, että mielikuvalla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Jos ja kun liikenteessä alkaa olla enemmän esim. näitä, niin Mersu-mielikuvaa on ehkä syytä tarkistaa. http://www.cbg.ie/uploaded/news_pictures/Mercedes-Benz%20CLA%20Shooting%20Brake%20.jpg

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 08.09.15 - klo:10:51
Osasyynä ilmiöön huono itsetunto. Yksi hauskimpia tapauksia on Ikean perustaja, joka ajoi vanhalla Volvolla, vaikka olisi varaa olla ostaa ihan mikä tahansa kulkine.
En tiedä mikä vikana, itse en haaveile MB, BMW, Audia tai Volvoa edes käytettynä. Porsche vois jo kiinnostaakin, mutta minulla ei ole varaa sitä ylläpitää.

No kuka ostaa minkäkin takia eikä kaikki varmasti avoimesti paljasta vaikuttimiaan valintojensa takana. Ja valintaperusteethan useimmilla vaihtelee ainakin iän karttumisen, rahatilanteen ja käyttötarpeen mukaan.

Itsellä on toistaiseksi kaikki autot olleet eri merkkiä. Edellistä valitessa oli farmaritila tarpeen ja ocu II räsä oli juuri julkaistu, niin tila, teho ja härpäkkeet ratkaisivat valinnan. Sittemmin iso koirani kuukahti eikä enää ollut tavetta raahailla isoa konttia mukana, niinpä päädyin Audiin ja valintaan vaikutti passelin voimalinjan lisäksi omaan silmään mahtavan tyylikäs ohjaamo ja ajamiseen sitä kautta välittynyt hyvä fiilis.

Keväällä olisi tulossa taas karvakuono, joten Audi vaihtuu ja harkintalistalla vahvimmilla on nyt superb combi 280 sportline. Tuohon päätyessä kriteerit olisivat suht samat kuin ocun kohdalla. Toisaalta harkintalistalla ovat vielä ainakin A4 avant, uusi tigu ja ehkä jotain muitakin ilmaantuu. Edellytyksenä on, että kärry on saanut testeissä kehut, täyttää käyttötarpeet ja mahd hyvin "huvittelutarpeet", ei ole poskettoman ruma jne...mutta naapureilta en kysele asiasta eikä kiinnosta heille myöskään mitään viestittää ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

JFabiaK

Taru on totuutta ihmeellisempää, vai oliko se toisinpäin? ;)
Ihmiset puhuvat autojenkin kohdalla mielikuvista ja näihin vaikuttavat kuinka hyvin tietyt luulot tai uskomukset ovat iskostuneet.

Mersun laatuautotaipaleella on ollut samanlaisia kompurointeja kuin muillakin. Ei kaikki ole ollut vain menestystä ja onnistumista. Muistan omilta poikavuosiltani M-B:n korjaamolla mm. uusien dieseleiden kampi- ja nokka-akseliongelmat, taittuvien taka-akseleiden poikkijousien ja tiivistekumien ongelmat, vaihteistojen kytkentähampaiden kulumiset (vaihteet eivät pysyneet päällä), nivelakselin kuminivelten pettämiset, jne.
Korimallin W115 (tämän muistaisin pystylamppuisen mallin merkintänä) kohdalla oli "suurena keksintönä" päällystää alustan pellit ja mm. ovien alareunat pvc-muovilla; tämä olikin ruostumisen edistäjä eikä sen torjuja."Väyrys-mallin" aikakausi oli uusintavaihe surkeassa korien ruostumisessa. Ja onhan näitä uudempiakin juttuja, mutta Daimler Benz on ryhdistäytynyt mm. korirakenteiden ja niiden suojausten osalta - näkyy mm. takuukäytännössä.

BMW:llä oli "viime vuosisadan" puolella suuria ongelmia 300-sarjan moottoreittensa kanssa. Jos moottorilla pääsi remontoimatta 100 000 km:a, niin oli hurraahuudon paikka; öljyäkin sai lisätä sangollisen kymppitonnilla. Halvan Ladan moottori oli paljon luotettavampi ja pitkäikäisempi kuin ko. bemareissa, kunhan muisti kiristää jakoketjun ja vaihtaa kumiset (ilmeisesti samaa tavaraa kuin saappaan korkolapuissa) laahimet, jotka kylläkin sitten kuluessaan  lopulta tukkivat öljynkiertoreikiä niin paljon, että nokka-akselit ja venttiilien painimet kuluivat uusintakuntoon.

Kyllä muistan kuinka sotien jälkeen "limppuskodan" pellit ruostuivat ja olivat kuin näkkileipää ja muutenkin auto oli aika ankean näköinen, jopa sen aikaisiin Volvoihin ja kuplavolkkareihin verrattuna. Mutta siitä ollaan päästy omille vapaille valmistusmarkkinoille (irti Neuvostoliiton valtapiiristä) ja toteuttamaan omaa markkinataloutta ja osaamista. Tästä mm. Superb on mainiona esimerkkinä.

Tuossa muutama mielikuvien kohde ja niiden "historiallista" arkitodellisuutta.

Keep smiling. :)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Hannes

Eikö se ole vähän niin että köyhälle on kaikki premiumia ja rikkaalle ei riitä mikään ;D suurin osa taitaa kuulua tuohon välimaastoon.

V-O

Ihmetyttää, mistä on saanut alkunsa, että Superb kilpailisi A6 ,BMW 500-sarjalaisten tai MB E-sarjan kanssa. Ehkä koon puolesta, mutta eiköhän nämä kilpailijat ole Passat, Mondeo, Mazda 6 ym. mallit.
Kestävyydessä pärjää ainakin Audien ja Volkkarien kanssa, kun on monilta osilta täysin identtisiä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 08.09.15 - klo:19:34
Ihmetyttää, mistä on saanut alkunsa, että Superb kilpailisi A6 ,BMW 500-sarjalaisten tai MB E-sarjan kanssa. Ehkä koon puolesta, mutta eiköhän nämä kilpailijat ole Passat, Mondeo, Mazda 6 ym. mallit.
Kestävyydessä pärjää ainakin Audien ja Volkkarien kanssa, kun on monilta osilta täysin identtisiä.
Eiköhän tuo ajatus lähtenyt saksalaisista testeistä missä Superb oli voittanut noita premium merkkejä.

Tuskin kukaan tosissaan kuitenkaan väittää Superbin olevan parempi kuin vaikka Bemun 500 sarjalainen, mutta kilpailija tietyllä tapaa on varmasti. Siis lähinnä kuitenkin esim. 280 L&K mallin ostaja on sellainen joka on varmasti myös harkinnut Bemaria ja ajatuksena olikin vertailla noiden eroja. 30k, Superbin ostaja tuskin on harkinnut A6sta tai 500 sarjalaista, mutta noista L&Kn ostajista uskoisin monen harkinneen.

lao

Minulla valinta oli erittäin helppo Superbin kohdalla. Aikanaan, kun näin tästä uudesta ensimmäiset kuvat, niin jokin iski ulkonäössä silmään ja Superbin L&K tarjosi juuri ne varusteet miestä olen unelmoinut, mutta minä olenkin tämmöinen teknologia-friikki. Kiireisenä myyntimiehenä (ei työajoa, pl. lentokentälle) ja perheenisänä minulla on joka arkipäivä aamulla ja illalla 25min hetki, jolloin voi oikeasti päästää hetkeksi ajatukset töistä ja perheen arjesta. Silloin haluaa soittaa autossa musiikkia kovaa ja istua vaan paikallaan. Tämä tapahtuu ruuhkaliikenteessä, joten silloin tarvitaan kaikki ajoavustimet. Superb tarjosi nämä, naurakaan vaan, mutta äänentoisto ratkaisi myös osittain valinnan, Bemarin hifi-paketti tuntuu niin paljon tuhnummalta. Sitten jos haluan lähteä nauttimaan mutkateistä, niin tallista löytyy 1000cc kyykkypyörä. Autoja ostetaan niin moneen tarpeeseen ja jokainen ostakoot sen minkä haluaa. Minulla negatiivisin puoli Skodaan siirtymisessä oli merkin maine halpisautona vrt. premium-merkit, tästäkin on päästy jo kohta yli  :)

Jos olisin lähtenyt 5-sarjan Bemariin tai A6:een 55 kEUR hintaluokassa, eivät ne olisi tarjonnet yhtään mitään minulle vanhaan verrattuna pl. lisää tilaa sekä jotakin varusteita vähemmän mitä nykyisessä Bemarissa. Nyt sain auton, joka tarjoaa paljonkin uutta., hyvin paljon. Myös se vaikuttaa mimmoiseen ajoon auton tulee, minulla ajot koostuvat lähinnä kaupunkiajosta ja moottoritieajosta Tampere-Helsinki välillä. Mikäli ajot olisivat kaupparatsun ajoja ympäri Suomea olisi ajettavuuteen ja alustan toimintaan voinnut kiinnittää enemmän huomiota autoa valitessa.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

tet

Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 07.09.15 - klo:18:45
- halpisluokan "takapyörä-avusteinen etuveto" tyyppinen nelivetototeutus

Eli Bemarissa on siis "etupyörä-avusteinen takaveto" tyyppinen nelivetototeutus? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.09.15 - klo:10:45
Eli Bemarissa on siis "etupyörä-avusteinen takaveto" tyyppinen nelivetototeutus? ;)

Ei taida kummassakaan olla kunnon nelivetoa, lukotkin ilmeisesti toteutettu rajoittamalla jotakin pyörää abs:n avulla?
Intissä viimeksi ajanut kunnon nelikkoa ja siinä autossa etu- ja takalukoille oli omat kytkimensä ja veto oli silloin 50:50 ja jokainen pyörä tosiaan pyöri.

tet

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 09.09.15 - klo:11:22
Ei taida kummassakaan olla kunnon nelivetoa, lukotkin ilmeisesti toteutettu rajoittamalla jotakin pyörää abs:n avulla?
Intissä viimeksi ajanut kunnon nelikkoa ja siinä autossa etu- ja takalukoille oli omat kytkimensä ja veto oli silloin 50:50 ja jokainen pyörä tosiaan pyöri.

Nelivetoja on monenlaisia, samoin nelivedon käyttötarpeita. Kaikkien nelivetoa käyttävien motiivina ei ole se, että pystyy umpipusikossa etenemään. Metsässä rymyämiseen toki tuo kuvaamasi nelivetotapa on ainoa oikea.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JFabiaK

Nelivedon toteutusperiaate tehdään sen käyttöolosuhteiden mukaan. On aivan turhaa elvistellä lukoilla ( ! ) varustelluilla jatkuvilla 4-vedoilla, joilla liikutaan normaaleissa maantie- ja katuolosuhteissa. Nämä ovat kaikkea muuta kuin mukavia ja notkeita - pikemminkin päinvastoin.
Aktiivisesti toimivalla 4-vetojärjestelmällä pyritään saamaan notkeutta ja mukavuutta auton käyttöön ja käyttäytymiseen. Siksi mm. BMW:n xDrive, M-B:n 4-Matic, VAG:n omat kaupalliset vaihtoehdot ( Quattro,Allroad,...), jne. ovat tavoitteellisesti siten rakennettuja, että saavutettaisiin mahdollisimman samat ajohelppoudet ja -keveydet kuin etu- tai takavedolla - kuitenkin lisättynä 4-vedon eduilla.

4-vedon toteutus auton massaa lisäämättä, ajokankeutta lisäämättä, jousittamatonta massaa lisäämättä, polttoaineenkulutusta lisäämättä, huoltotarvetta lisäämättä, tiloja ja kantavuutta menettämättä, jne. on todella haasteellinen asia.
Mm. Skodan 4-vetoiset ovat hyvä osoitus aika onnistuneista 4-vetoisten rakennetoteutuksista.

Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

TTO

Lainaus käyttäjältä: lao - 08.09.15 - klo:22:27
Superbin 280 L&K + 1000cc kyykkypyörä.

Tuo yhdistelmä tarjoaa aika paljon autoa ja ajamisen iloa verrattuna samalla rahalla tarjolla olevaan premiumiin.

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 09.09.15 - klo:12:01
Nelivedon toteutusperiaate tehdään sen käyttöolosuhteiden mukaan. On aivan turhaa elvistellä lukoilla ( ! ) varustelluilla jatkuvilla 4-vedoilla, joilla liikutaan normaaleissa maantie- ja katuolosuhteissa. Nämä ovat kaikkea muuta kuin mukavia ja notkeita - pikemminkin päinvastoin.
Aktiivisesti toimivalla 4-vetojärjestelmällä pyritään saamaan notkeutta ja mukavuutta auton käyttöön ja käyttäytymiseen. Siksi mm. BMW:n xDrive, M-B:n 4-Matic, VAG:n omat kaupalliset vaihtoehdot ( Quattro,Allroad,...), jne. ovat tavoitteellisesti siten rakennettuja, että saavutettaisiin mahdollisimman samat ajohelppoudet ja -keveydet kuin etu- tai takavedolla - kuitenkin lisättynä 4-vedon eduilla.

4-vedon toteutus auton massaa lisäämättä, ajokankeutta lisäämättä, jousittamatonta massaa lisäämättä, polttoaineenkulutusta lisäämättä, huoltotarvetta lisäämättä, tiloja ja kantavuutta menettämättä, jne. on todella haasteellinen asia.
Mm. Skodan 4-vetoiset ovat hyvä osoitus aika onnistuneista 4-vetoisten rakennetoteutuksista.

Ja muutenkaan nelivedosta ei hirveästi iloa silloin kun on mahasta kiinni tai ei osaa käyttää sitä. Tuossa katselin yks talvi kun eräs herra Porschellaan yritti päästä hangessa eteenpäin. Sai itsensä mahastaan kiinni ja siinä neljä pyörää pyöri vinhaa vauhtia ilmassa. Siihen jäi sekin peli kun ei tainut Porschen varusteisiin kuulua lapiota tms. ja taito/äly loppui kesken.
Jäällä tai pienessä lumessa 4-veto kulkee 2-vetoon verrattuna loistavasti oli nelivedon toteutus mikä tahansa, ilman lukkojakin. Normaaleilla teillä lukon tarve on marginaalinen. Muutenkaan n.15cm maavaralla ei kannata kovin syvään hankeen tai savipolulle mennä.

äskuusplus

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.09.15 - klo:10:45

Eikös nykyinenkin x-drive ole jatkuva neliveto heti liikkeelle lähdettäessä ? Muuta ei minulla ole kokemusta kuin koeajo erittäin liukkaalla talvikelillä ja silloin x-drive oli kyllä vakuuttavan hyvä.

Haldex gen V, mikä on Superbissa ei ole jatkuva neliveto. Liikkeelle lähdettäessä etuvetoinen ja vasta etupyörien sutiessa kytkeytyy takaveto mukaan. Vai olenko ihan hakoteillä ?
Sen kuinka hyvin se toimii käytännössä esim painavaa venettä nostettaessa luiskalta tai vaihtelevassa talvikelissä jää nähtäväksi. Vuoden päästä olen siinä viisaampi...

Tähänastiset nelivetoautoni ovat olleet jatkuvalla nelivedolla: Sierra, pari Torsen Quattroa ja Subaru. Mekaniikkaan perustuvia kaikki nuo ilman isompaa elektroniikkaa. Subaru ja Quattrot olivat samantyyppisiä ajaa 50/50 voimanjaolla, Sierra taas 33/67 takavetopainotteisena oli noista hauskin ajella.
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.09.15 - klo:09:16
Jos etuveto olisi hyvä ratkaisuniin rekatkin olisivat etuvetoisia ja ihmisetkin kävelisi käsillään.  :)
Oli monta takavetosta ja ensimmäisen etuvetosen jälkeen ei ole tullut mieleenkään paluuta takavetoseen jos ei tule tarvetta nelivetoselle! 8)

Eka Golf

Laatuauto (Premium?) on kestävä ja vähävikainen?
Moniko "Premium" todella on?  8)

teemur

Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 09.09.15 - klo:23:34
Eikös nykyinenkin x-drive ole jatkuva neliveto heti liikkeelle lähdettäessä ? Muuta ei minulla ole kokemusta kuin koeajo erittäin liukkaalla talvikelillä ja silloin x-drive oli kyllä vakuuttavan hyvä.

Haldex gen V, mikä on Superbissa ei ole jatkuva neliveto. Liikkeelle lähdettäessä etuvetoinen ja vasta etupyörien sutiessa kytkeytyy takaveto mukaan. Vai olenko ihan hakoteillä ?
Sen kuinka hyvin se toimii käytännössä esim painavaa venettä nostettaessa luiskalta tai vaihtelevassa talvikelissä jää nähtäväksi. Vuoden päästä olen siinä viisaampi...

X-driven voi ihan hyvällä omallatunnolla mieltää "etupyöräavusteiseksi takavedoksi" - kuten jäsen tet aiemmin jo totesi. Ja Poikittaismoottoriset VAGit takapyöräavusteiseksi etuvedoksi. Markkinointimateriaalistahan voi lukea vaikka mitä  8)

Pyörintänopeuseroa ei ole Haldex kytkeytyäkseen tarvinnut II-sukupolven jälkeen. V-sukupolven sähköpumppu lukitsee kytkimen useissa eri tilanteissa täysin riippumatta pyörintänopeuseroista (mm. normaali kiihdytys). Jos pito riittää niin eiköhän vene nouse sieltä luiskalta , ainakin minulla noussut ja hauskaa talvella - varauksin  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Uusimmassa Teknavissa Prerium autoja rökitetään...  ;)

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 09.09.15 - klo:23:46

No, mä olen ajanut 3- sarjalaisella (318d E90 takaveto) 75 tkm, 5- sarjalaisella (530d F10 takaveto) 75 tkm ja nykyisellä (F10 520 d xDrive) 26 tkm ilman ainuttakaan teknistä vikaa, tällä hetkellä bemareilla siis noin 7,5 vuotta. E90 vaihdettiin kuskin puolen oven rungossa oleva tiiviste kahteen kertaan, koska se halkesi pituussuunnassa ja sekin oli lähinnä kosmeettinen haitta.

Edit - E90 lähti pohjasta jokin ilmanohjain, muovinen härpäke, jota kielsin huollon hankkimasta uutta tilalle, turha ja tarpeeton kun oli.   
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

ram1

Ei niillä vikatilastoilla mitään tekemistä onko premium vai ei.Jos nyt haetaan hyllystä uus 280lk.Ja 530/535 bemu kaikilla höysteillä käytettynä.Siis höysteillä mitä ei skodaan edes saa.Mä en miettis.Mulla noita Skodia ja muita pirkkoja ollu, niin ei niissä ole sitä oikean auton tunnetta.Mulla kaks 1-sarjan bemua ollu ja laadun tunne tulee siinä kun 260tkm. ajettu ja vedät nimismiehen kiharaan 245/35 kumilla ja ei ykskään paneeli natise.Ja se siis 1-sarja.Täällä helvetin tärkee kriteeri tila.Varmaan 90% jengistä ei tee sillä tilalla yhtään mitään.Mutta isompi auto helpottaa huomattavasti laadukkaaman auton tekemisessä.Summarum, jousitus on isoin ero.Jos autoista ei juurikaan välitä, eikä kiinnostunut, Superbi on ihan yhtä hyvä kuin premiumit.

Ja pointti vielä että Bemun laatu lähtee 5-sarjasta.Tavallaan oikein, mutta miettikää nyt saatana samaa kokoluokkaa.Kukaan autovalmistaja ei laita kaikkea pikkuluokkaan.Sehän maksais yhtä paljon kuin isommat jos panostus sama.Ja Tsi/dsg..http://www.nettiauto.com/bmw/530/7440180
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 09.09.15 - klo:23:46

Perheessä ollut johtotähti viimeiset 15 vuotta eikä vikaa ole ollut kuin yhdessä ja sekin oli sähkövika. Kaikilla ajettu 150-250 tkm välillä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 10.09.15 - klo:04:39
Ei niillä vikatilastoilla mitään tekemistä onko premium vai ei.Jos nyt haetaan hyllystä uus 280lk.Ja 530/535 bemu kaikilla höysteillä käytettynä.Siis höysteillä mitä ei skodaan edes saa.Mä en miettis.Mulla noita Skodia ja muita pirkkoja ollu, niin ei niissä ole sitä oikean auton tunnetta.Mulla kaks 1-sarjan bemua ollu ja laadun tunne tulee siinä kun 260tkm. ajettu ja vedät nimismiehen kiharaan 245/35 kumilla ja ei ykskään paneeli natise.Ja se siis 1-sarja.Täällä helvetin tärkee kriteeri tila.Varmaan 90% jengistä ei tee sillä tilalla yhtään mitään.Mutta isompi auto helpottaa huomattavasti laadukkaaman auton tekemisessä.Summarum, jousitus on isoin ero.Jos autoista ei juurikaan välitä, eikä kiinnostunut, Superbi on ihan yhtä hyvä kuin premiumit.

Ja pointti vielä että Bemun laatu lähtee 5-sarjasta.Tavallaan oikein, mutta miettikää nyt saatana samaa kokoluokkaa.Kukaan autovalmistaja ei laita kaikkea pikkuluokkaan.Sehän maksais yhtä paljon kuin isommat jos panostus sama.Ja Tsi/dsg..http://www.nettiauto.com/bmw/530/7440180

Hauska tuo ilmoitus. Ei tuo nyt niin täyteen uploadattu ole mitä ikinä pystyis. Toki perusmallia tehokkaampi ja kalliimpi moottori ja pikkasen normaalista poikkeavat varusteet, mutta silti vielä taisi puuttua vielä vaikka mitä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 08.09.15 - klo:10:51

Samalla lailla se Toyota ja VW voidaan ostaa naapureita varten. En mä kehtaa ostaa kuin sen 1.6 avensiksen, ettei tuu sanomista  muilta. Tai mä ostan sen Comfortine 1.2TSI Golfin, kun naapurin Ekillä ja myös Rikulla on se, niin se on vissiin hemmetin hyvä auto.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 09.09.15 - klo:11:22

Bemussa jatkuva on neliveto kuten esim. Audin A4 B8:ssa. Sama jako myös eli perustilassa (pitävällä pinnalla, kun ei sudi) 40% eteen ja 60% taakse, eli ns. takavetopainotteinen neliveto. Toteutus on vain erilainen, eli ei ole torsen tai kruunu. Toi bemarin toteutus perustuu kait pitkälti elektroniikkaan ja lamellikytkimen yhteistyöhön. Hyvä se on silti ainakin normaaleissa olosuhteissa ja normaaleilla teillä. Metsätiet, sorakuopat ja ääriolosuhteet, niin niissä joku toinen on varmasti parempi. Kolmas xDrive alla, enkä minä ainakaan kaipaa tippaakaan ekaa bemuani, joka oli takapotku.

Niissä bemun uusissa etuvetorakenteeseen pohjautuvissa koppiautoissa ja uudessa X1:ssä toteutus lienee kehnompi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy