Tiguan 2016.

Aloittaja europe, 01.09.15 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

akk

Yksi  mielenkiintoinen ominaisuus tuli löydettyä englantilaisen tiguan forumin kautta. ”Pysäköintijarrutus” aktivoituna pitäisi topata auto automaattisesti mikäli parkeerauksessa meinaa tulla törmäys johonkin esteeseen. En ole vielä uskaltanut testata, miten toimii  :)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

TV 1943

Kyllä minulla on käytössä ilman eri aktivoimista .
Pitää vain ajaa riittävän lähelle estettä . Noin 10 cm .
Pitää jonkinmoisen jurauksen ja pysätyy kuin seinään .
Pihassakin pysäytti kun peruutin nurmikolta pitkään heinään .
Vuodenvaihteessa saatu auto , en tiedä mitä virityksiä tehtaalla / liikkeessä
on tehty .

akk

^ Toiminto on oletuksena päällä, mutta sen kyllä saa pois pysäköintiasetuksista.
Englantilaisfoorumilla oli vaan spekulointia MY19 uusista ominaisuuksista, ja tämä oli yksi niistä, kunnes ilmeni että tämä ominaisuus on ollut tiguaneissa jo pari vuotta  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Hopeapaa

Tämä pysäköintijarrutus tuli itsellekin yllätyksenä, kun töpselittömällä pyörätelineellä olin hirttänyt auton perään polkupyörän. Tuntui ensin että olisi törmännyt johonkin kun auto löi peruuttaessa liinat kiinni. Toisen kerran erehtyi peräkärryn kanssa tulkkaamaan tilanteen väärin, vaikka olin tuossa vaiheessa peruutellut jo koko viikonlopun ilman ongelmia. Peräkärryn töpselin pitäisi tuo pitää pois päältä samoin kuin takaluukun etäavauksen, puskurinalus tunnistuksen ja tutkaavan kiinnilaiton.

Äksönn

Auto on ruvennut pitämään outoa rahinaa/hankaavaa ääntä pääasiassa 20-30kmh nopeuksissa ja vaihteilla 2-3 ajettaessa/vaihtaessa/rullatessa ilman kaasua. ,,äni ei kuulu aina vaan ilmenee satunnaisesti ja eri voimakkuudella. Tämä ilmenee parhaiten vasemmalle kääntyvissä mutkissa kun mennään pintakaasulla on-off (esim. liikenneympyrät). ,,änen lähteeksi veikkaisin DSG:tä. Muuten vaihdot toimivat ok eikä isommissa nopeuksissa ole ongelmia (tai sitten en kuule muun melun takaa). Autolla ajettu nyt 27tkm.

Onko kukaan muu huomannut/kuullut vastaavaa? Tästäkin on juttua Saksa-foorumeilla. Joillekin on vaihdettu jopa laatikoita.

https://www.motor-talk.de/forum/losraederrasseln-dsg-t5955632.html?page=2
https://www.motor-talk.de/forum/dsg-geraeusche-t5913079.html
https://www.motor-talk.de/forum/dsg-geraeusch-beim-wegfahren-t6189176.html

akk

^ Liekkö samaa aihetta sivuavaa juttua UK-foorumilla: https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=1583
Ikäväähän tuo on, käsitin kyllä että tämä DQ250 laatikko pitäisi olla varsin varma toiminen, ainakin edellisissä passatissa ja suberbissa ei ollut ongelmia noin 80 tkm taipaleiden aikana.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

zobuli

Oletteko keksineet tapaa, jolla auton navigaattoriin saisi lisättyä kameratolpat? Onko mahdollista saada navi hälyttämään niistä ilman että on reititys päällä? Jos tämä ei onnistu auton navigaattorilla, niin onko jossain (ilmaisessa) puhelinnavigaattorissa tälläistä ominaisuutta esim. kun puhelin on CarPlayn kautta yhdistetty?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Herr K

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 08.09.18 - klo:19:38
Oletteko keksineet tapaa, jolla auton navigaattoriin saisi lisättyä kameratolpat? Onko mahdollista saada navi hälyttämään niistä ilman että on reititys päällä? Jos tämä ei onnistu auton navigaattorilla, niin onko jossain (ilmaisessa) puhelinnavigaattorissa tälläistä ominaisuutta esim. kun puhelin on CarPlayn kautta yhdistetty?

Eiköhän tällä Passatin ohjeella onnistu Tiguaniinkin:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=35572.60

VW Passat Variant GTE

zobuli

OK, kiitos. Pitää joskus yrittää säätää ja etsiä Windows kone :D
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

akk

^ siis tuon zippi-paketin voi purkaa sd-kortille myös iMacilla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

zobuli

Ei meinaa onnistua tuo homma. Tonne toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin...
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

JAK

Mitenkäs toi Dieseliin pultattu DSG, onko se märkälevyillä vai kuiva? Käsittääkseni märkä.

akk

^ on märkä ja malliltaan DQ500, kestää 600 Nm väännön. Sen ja muuta mukavaa Tiguan nippelitietoa löytää täältä (linkki poimittu tiguan UK-forumilta) https://drive.google.com/drive/mobile/folders/0B5hT9R4nG0yiNW42OWJkUVFRckk
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

ConD

Jeps, varmasti märkä. MY2018 eteenpäin on johonkin moottoriyhdistelmään Tigussa pultattu myös DQ381 seiskalootaa perhealbumin mukaan. Isoimmat biturbo-dieselit on varmasti tuolla DQ500:lla vääntönsä vuoksi, mutta 190hp TDI:n lihakset kesytettäisiin myös DQ381:llä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

saksala

Volkkarin kampanjasta saa nyt ihmeen halvalla diesel-Tiguja. Comfortline 2,0TDI 110kW 4MOTION on 5935 , halvempi kuin alkuvuoden hinnastossa.

Alennuksesta yli 2000 on autoveron alenemista. CO2-päästot ovat pienentyneet 147 -> 140 g/km kun päästot ovat nyt WLTP:stä takaisinlaskettuja NEDC-arvoja.

akk

^ Jep, olisivat vaan jo alkuvuonna halpuuttaneet dieseleitä, niin ehkä olisi tullut valittua diesel. Mutta saihan tästäkin winter-edition mallista muistaakseni noin 3000 , ovh:sta pois.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

Enpä odottanut, että WLPT:n ansiosta automaattivaihteisen nelivetosuvin autovero alenee. Tässä Tiguan TDI:n tapauksessa olisi laskenut 860 ,, jos veroton hinta olisi pysynyt samana (päästöt 147-> 140 g/km, autoveroprosentti 25,2 -> 23,5).

Kun nyt vielä veroton hinta laski reilusti, verollinen hinta laski tuon 5935 ,.

akk

^ Ei kai tätä kukaan osannut arvata, vähiten kai Volkswagen itse  ;D
Ovat varmaan pakkoraossa kun ei ole mitään myytävää kuin tuo yksi diesel-moottorivaihtoehto. Mitä olen katsellut noita uusia WLPT-hintoja yleisesti, niin neliveto dieseleiden hinnat ovat mielestäni nousseet, eivät laskeneet.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Tonttu66

Tuo alennus koskee vain ennen syyskuuta tilattuja ajoneuvoja, jotka ovat jo tilauskannassa. Niissä saa käyttää vielä NEDC-päästöarvoja, ja tässä tapauksessa vielä WLTP-arvosta takaisinlaskettua. Uustilauksen WLTP-päästöarvo mallille Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG- automaatti on 178 g/km ja hinta 30870 + vero 11136 = 42006 ,. Sitten kun jo tilatut autot on loppu, on hinta korkeampi ellei verotukseen tule rukkausta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

akk

^Tämän hetken WLTP-hinnaston mukaan uusi Comfortline 2.0 TDI 150 4Motion DSG maksaa aika tasan 42 000 e. Alkuvuodesta winter-edition kampanjan aikaan se oli vajaa 47 000 ,, jota ennen normaalihinta oli lähemmäs 50 k,. Eli aika paljon se hinta on tullut alaspäin. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu bensamallien hinnoille, esim. Skodalla (Karoq) on nähtävissä että 1.5 TSI hinnat menevät aika lähelle 1.6 TDI hintoja.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

JAK

Lainaus käyttäjältä: saksala - 11.10.18 - klo:22:40
Enpä odottanut, että WLPT:n ansiosta automaattivaihteisen nelivetosuvin autovero alenee. Tässä Tiguan TDI:n tapauksessa olisi laskenut 860 ,, jos veroton hinta olisi pysynyt samana (päästöt 147-> 140 g/km, autoveroprosentti 25,2 -> 23,5).

Kun nyt vielä veroton hinta laski reilusti, verollinen hinta laski tuon 5935 ,.

Ei se alenekkaan vaan nousee noin 5000,. Se uusi mittaustapa on semmoinen kummitus, että jokainen lisävaruste lisää päästöjä ja lisävarusteiden hintaa. Nyt myyvät autoja jotka tilasivat vanhalla mittaustavalla. Viime lauantaina oli vielä niin 300 vanhalla mittausta alla tilattua autoa myymättä. Tiedän siksi koska tilattiin tuollainen auto ja vieressä oli hinta uudella mittaustavalla. Myös toimitusajat ovat nyt nopeita.

saksala

Ihmeellistä on tämän diesel-Tiguanin hinnoittelu: Kun WLTP nosti autoveroprosentin 25,2 -> 27,8 (NEDC 140, WLTP 178), maahantuoja pudotti verotonta hintaa 3850 , niin, että autovero pysyi samana (11000 ,). Sitten vielä väliaikanäytöksenä tuo WLTP:stä NEDC takaisinlaskuepsodi.

Jos on verotuksen muutos aiheuttanut epävarmuutta autonostajien keskuudessa niin on maahantuojan/valmistan hinnoittelukin omituista. Hämärtää käsitystä siitä mikä on auton "oikea" hintataso. 

akk

#292
^ Kyllähän tämä kieltämättä sekavaa on. Trendline (2.0 TDI 4motion DSG) on noin 3000, kalliimpi kuin comfortline hinnaston mukaan , normaalisti comfortline on ollut n.  2000, kalliimpi :o
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

akk

Englannin hinnastossa https://www.volkswagen.co.uk/assets/common/pdf/pricelists/tiguan-nf-pricelist.pdf
näyttäisi että 1.4 TSi 4motion DSG on noin £2000 halvempi kuin vastaava 2.0 TDI 150 hv koneella. Ihmetellä täytyy että miksei 1.5 TSI -koneita ole hinnastossa, kun käsitin että korvasivat jo (vrt. Skoda) 1.4 koneet..
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

JAK

Tänään kysyin tuosta 1.4 koneesta ja sain vastauksen, että autoja myydään 1.4 koneella mutta toimitetaan 1.5 koneella samaan hintaan tietty. Johtuu tuosta naurettavasta uudesta mittaustavasta. Itsehän en dieselistä luovu.

akk

^ En kyllä tajua logiikkaa tuon takana...käsitin että jokainen moottorivaihtoehto on erikseen WLTP mitattava. Niin kuin todettu Volkkari ei ollut käytännössä mittauttanut ollenkaan eri moottorivaihtoehtoja ajoissa, niin miksi ne nyt on mittauttaneet vanhalla 1.4 koneella kun uusi 1.5 on jo olemassa ???? Taas täytyy viitata Skodaan, joka on tarjolla uusilla 1.5 koneilla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

JAK

Lainaus käyttäjältä: akk - 13.10.18 - klo:17:51
^ En kyllä tajua logiikkaa tuon takana...käsitin että jokainen moottorivaihtoehto on erikseen WLTP mitattava. Niin kuin todettu Volkkari ei ollut käytännössä mittauttanut ollenkaan eri moottorivaihtoehtoja ajoissa, niin miksi ne nyt on mittauttaneet vanhalla 1.4 koneella kun uusi 1.5 on jo olemassa ???? Taas täytyy viitata Skodaan, joka on tarjolla uusilla 1.5 koneilla.

Tämä nyt on myyjän puhetta. Ei ne ole vielä saaneet tuloksia tuosta 1.5:sta ja maahantuoja takaa hinnan. Enkä tiedä onko kyseessä ainoastaan jo tilatut autot. Eli nyt jos tilaat niin tilaat 1.5.

akk

^ Ei tuossa volkkarin touhussa ole järjen häivää; hinnastossa 1.4 koneet vaikka jokainen (ja toivottavasti myös he itse) tietävät ettei niitä enää saa vaan ainostaan 1.5 moottoreita  >:(
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

koccola

Mitenkä tuon takaluukun avautumisen jalanheilautuksella pitäisi toimia?
Olen potkinut, hillunut ja heilunut puskurin luona mutta ei aukea ei. Valikoista tuo on kytkettynä päälle ja oletettavasti sellainen siitä myös silloin löytyy?

akk

Lainaus käyttäjältä: koccola - 15.10.18 - klo:11:30
Mitenkä tuon takaluukun avautumisen jalanheilautuksella pitäisi toimia?
Olen potkinut, hillunut ja heilunut puskurin luona mutta ei aukea ei. Valikoista tuo on kytkettynä päälle ja oletettavasti sellainen siitä myös silloin löytyy?

Itsellä toimii suurin piirtein rekisterikilven toisen kirjaimen kohdalta, rauhallinen "potku" suoraan alle ja jalka takaisin. Toimii hieman viiveellä, mutta takavalojen vilkutuksesta huomaa (jos oli lukossa) kun alkaa toimimaan.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy