Tiguan 2016.

Aloittaja europe, 01.09.15 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

sljk

#120
Lainaus käyttäjältä: VMK - 08.02.17 - klo:12:53
Kysymys tilaasäästävästä vararenkaasta:
Tuon vararenkaan yhteydessähän tulee styroks-kehikko takakonttiin: http://www.autoexpress.co.uk/95803/vw-tiguan-se-2016-review-pictures#14
Entä jos sen ottaa pois, onko siellä sitten pelti vastassa? Mietin sitä tilannetta että saadakseni isommat tavaratilan, jätän vararenkaan pois matkasta (ja otan tarvikepaikkaussarjan mukaan). Sen välikannenhan voi varmaan kuitenkin laskea sinne pohjalle, vai voiko? Eli eihän tuo vararenkaan keskiöön tuleva kiinnitysruuvi ole kiinni rungossa?

Jos otat Tigun ilman varapyörää ja kahteen tasoon aseteltavalla välipohjalla (suosittelen), niin myös paksin pohja on verhoiltu ja pellit piilossa. Silloin sulla on välipohja ala-asennossa tarjolla karvan yli 500 l tavaratilaa.

"Marmoritiskiltä" sen kapean vararillan saa hintaan n. 280 â,¬. Rengas mahtuu myös aseteltavalla välipohjalla asetetun kannen alle, jos se on ylä-asennossa (pohjan verhoilu noudattaa pellin muotoja ja upotus varapyörälle tulee verhoilun läpi).

Jos pelkää, että kannen alle sijoitettu kiinnittämätön varapyörä karkaa sen läpi, niin varapyörättömän version verhoilun alta läytyy verhoilu puhkaisemalla  kiinnityspiste varapyörälle. Kun pyörän ympäriltä uupuu silloin styroksit, niin sinne saa ladattua muutakin tavaraa.

Gerge

Mielenkiintoinen asia kävi ilmi, kun maanantaina uusi tiguan highline luovutettiin minulle. Kangasmatot eivät enää kuulu vakiovarusteekseen, eli ilmeisesti tulee auto nykyään ihan ilman mattoja! Minusta aika kummallista yli 50.000 euron autosta. Minua myös ihmetyttää, ettei tavaratilan välitasoa kuulu vakiovarustukseen. Well anyway myyjä liikkeessä otti kopin asiasta ja matot ovat tulossa.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

Trent

Lainaus käyttäjältä: Gerge - 15.02.17 - klo:11:26
Mielenkiintoinen asia kävi ilmi, kun maanantaina uusi tiguan highline luovutettiin minulle. Kangasmatot eivät enää kuulu vakiovarusteekseen, eli ilmeisesti tulee auto nykyään ihan ilman mattoja! Minusta aika kummallista yli 50.000 euron autosta. Minua myös ihmetyttää, ettei tavaratilan välitasoa kuulu vakiovarustukseen. Well anyway myyjä liikkeessä otti kopin asiasta ja matot ovat tulossa.
Saman huomasin itse kun auton hain. Matot kyllä myyjä oli jo autoon asettanut, eli niiden kuulumista vakiovarusteisiin ei tietoa, mutta huomasin myös tuon tavaratilan välitason uupumisen kotona, ja ymmärsin sen olevan lisävaruste, jota en tietenkään sitten epähuomiossa ruksannut. Nyt harmittaa. Muuten auto on nämä parit ensimmäiset sadat kilsat ollut loistava. Tänä aamuna pikkasen enempi pakkasta ja meni melko kauan ennen kuin ilmastointi sai tuulilasin täysin auki huurusta, pitää varmaan asettaa ilmastoinnin asetus testiksi voimakkaalle.
VW Tiguan II Highline 2.0 TDI 140kw -17

Yijji

Lainaus käyttäjältä: Gerge - 15.02.17 - klo:11:26
Mielenkiintoinen asia kävi ilmi, kun maanantaina uusi tiguan highline luovutettiin minulle. Kangasmatot eivät enää kuulu vakiovarusteekseen, eli ilmeisesti tulee auto nykyään ihan ilman mattoja! Minusta aika kummallista yli 50.000 euron autosta. Minua myös ihmetyttää, ettei tavaratilan välitasoa kuulu vakiovarustukseen. Well anyway myyjä liikkeessä otti kopin asiasta ja matot ovat tulossa.
Taitaa olla jälleenmyyjä kohtaisia eroja. Itsellä oli kumimatot paikalla ja kangasmatot paketissa mukana. Tuo välipohjat puuttuminen on kyllä erikoinen juttu. Onko tavaratilan pohja epätasainen?

sljk

Lainaus käyttäjältä: Yijji - 15.02.17 - klo:17:16
Tuo välipohjat puuttuminen on kyllä erikoinen juttu. Onko tavaratilan pohja epätasainen?

Tavaratilan pohja on kaikilla vaihtoehdoilla epätasainen ja siellä näkyy verhoillussakin vaihtoehdossa vararenkaan muodot.

Jos auto on tilattu aseteltavalla tavaratilan välipohjalla (lisävaruste + 250 â,¬), niin se tasaa ala-asentoon asennettuna pohjapellin muodot.

Yijji

Lainaus käyttäjältä: sljk - 15.02.17 - klo:17:57
Tavaratilan pohja on kaikilla vaihtoehdoilla epätasainen ja siellä näkyy verhoillussakin vaihtoehdossa vararenkaan muodot.

Jos auto on tilattu aseteltavalla tavaratilan välipohjalla (lisävaruste + 250 â,¬), niin se tasaa ala-asentoon asennettuna pohjapellin muodot.
Kyllä on VW erikoisessa paikassa säästänyt. Itsellä välipohja tuli vararenkaan mukana. Olin pakollinen lisävaruste Dynaudion hankinnassa.

Gerge

#126
Myyjä avuliaasti kertoi tästä kn auton tilasin. Välipohja oli vakiovaruste 2016 mutta muuttui lisävarusteeksi VM 2017 autoissa. Ei ollut sinällään vaikutusta minulle koska varapyörä oli tilattu.

Lämmitettävä ratti ei tullut tilattua mutta vaihdeläpyskät on kuitenkin ratissa. Minulle kerrottiin että tulevat vain lämmitettävän ratin kanssa joten tämä oli mukava yllätys. :D
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

zobuli

Kumimatot tuli minulla auton mukana, myyjän mukaan ne on vakiona. Kangasmattoja ei tosin tullut, kesäksi ne ois ollut kivat. Tavaratilan kumimaton sain tingittyä kaupanpäällisiksi.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

sljk

Mahtaako uuden Tiguanin ajovaloille löytyä mekaanista säätöä? Omassa Tigussa karvalakkimallin ledit (ei mukautuvat) näyttävät liian alas.

Lyhyen tarkastelun pohjalta en löytänyt säätöruuvia. Mahtaako sellainen kuitenkin olla olemassa, vai tapahtuuko säätö vain ohjelmallisesti?

VMK

Lainaus käyttäjältä: sljk - 14.02.17 - klo:19:15
Jos otat Tigun ilman varapyörää ja kahteen tasoon aseteltavalla välipohjalla (suosittelen), niin myös paksin pohja on verhoiltu ja pellit piilossa. Silloin sulla on välipohja ala-asennossa tarjolla karvan yli 500 l tavaratilaa.

"Marmoritiskiltä" sen kapean vararillan saa hintaan n. 280 â,¬. Rengas mahtuu myös aseteltavalla välipohjalla asetetun kannen alle, jos se on ylä-asennossa (pohjan verhoilu noudattaa pellin muotoja ja upotus varapyörälle tulee verhoilun läpi).

Jos pelkää, että kannen alle sijoitettu kiinnittämätön varapyörä karkaa sen läpi, niin varapyörättömän version verhoilun alta läytyy verhoilu puhkaisemalla  kiinnityspiste varapyörälle. Kun pyörän ympäriltä uupuu silloin styroksit, niin sinne saa ladattua muutakin tavaraa.

Näinhän se olisi kannattanut toimia. Kerkesin kuitenkin tilata omani varapyörällä varustettuna. Nyt vain odotellaan...

Herr K

Pidempi (Euroopan) versio pidemmästä Tiguanista on nyt virallisesti julkaistu:

http://www.carscoops.com/2017/03/euro-spec-vw-tiguan-allspace-detailed.html

Jännä nähdä miten tuo hinnoitellaan Suomessa esim. Skodan Kodiaqiin verrattuna
VW Passat Variant GTE

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 03.03.17 - klo:15:33
Pidempi (Euroopan) versio pidemmästä Tiguanista on nyt virallisesti julkaistu:

http://www.carscoops.com/2017/03/euro-spec-vw-tiguan-allspace-detailed.html

Jännä nähdä miten tuo hinnoitellaan Suomessa esim. Skodan Kodiaqiin verrattuna

Pitäisi varmaankin kysyä, mitä tapahtuu normaalin Tiguanin hinnoittelulle? Eiköhän tämä tule olemaan kuitenkin sen 2-3000 euroa kalliimpi kuin tavallinen Tiguan?

maalainen

Tietääkö joku, miten varapyörän ympärillä oleva styroks-kehikko lähtee pois.

Gerge

Tavaratilan valo vaihdettu lediksi. Oli helppoa kun avasi pienen huoltoluukun ja takaa sai koko valon irti. Nyt pitäisi vielä ymmärtää hansikaslokeron päälle. Ei ole kellään kokemusta miten se valo irtoaa nätisti.

Ihan kommenttina joutuu toteamaan että kummallista että kaikki sisävalot eivät ole ledejä. Sumuvalot eivät myöskään taida olla ledejä mutta sillä ei niinkään suurta väliä kun eivät koskaan ole käytössä.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Gerge - 10.03.17 - klo:13:45
Tavaratilan valo vaihdettu lediksi. Oli helppoa kun avasi pienen huoltoluukun ja takaa sai koko valon irti. Nyt pitäisi vielä ymmärtää hansikaslokeron päälle. Ei ole kellään kokemusta miten se valo irtoaa nätisti.

Ihan kommenttina joutuu toteamaan että kummallista että kaikki sisävalot eivät ole ledejä. Sumuvalot eivät myöskään taida olla ledejä mutta sillä ei niinkään suurta väliä kun eivät koskaan ole käytössä.

Millaisen led-polttimon laitoit tavaratilaan? Itselläni on myös ollut ajatuksissa vaihtaa Passatin tavaratilaan ledi hehkulampun tilalle.
VW Passat Variant GTE

Gerge

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 10.03.17 - klo:14:38
Millaisen led-polttimon laitoit tavaratilaan? Itselläni on myös ollut ajatuksissa vaihtaa Passatin tavaratilaan ledi hehkulampun tilalle.

Hansikaslokeron valon vaihto oli helppoa. Siihen laitoin:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/433114/Osram-LED-polttimopari-6000K-12V-W5W-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN

Tavaratilaan tuli laitettua:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/433117/Osram-LED-polttimo-6000K-12V-SV85-41-mm-EI-TIELIIKENTEESEEN

Molemmat valaisevat mukavasti.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

Herr K

Kiitos! Pitääpä poiketa Motonettiin ostoksille
VW Passat Variant GTE

jarkko_h

Mites täällä on muodostunut bensatiguanien käytännön mitatuksi kulutukseksi?

Vw talvitestissä tiguan oli ylivoimaisesti kovaruokaisin. Pelkkä etuveto 1.4 dsg vei aivan järkyttäviä määriä bensaa ja tuon perusteella neliveto dsg veisi sekalaisessa talviajossa jopa 11..14 litraa satasella. Webaston kanssa jopa 15 litraa.

sljk

Oman 2.2.17 käyttöönotetun1.4 TSI nelivetomanuaalin keskikulutus ajotietokoneen mukaan 1746 km taajamapainotteisessa ojossa on ollut 7,5 l/100 km (keskinopeus 39 km/h). Keskimääräisen ajorupeaman pituus on ollut luokkaa 8 km (neljää talvinopeuksilla tehtyä 120 km motarivetoa lukuunottamatta).

Itse olen tankannut auton kolmesti ja omien tankkausvälien kulutukset tankkausmäärä / trippimittarin lukema ovat olleet 8,26 ja 8,53 l / 100 km.

Webastoa on käytetty aika ahkerasti eli 1-2 kertaa päivittäin.

Ajotietokoneen kulutusnäytön tarkkuudesta ei ole vielä selvyyttä, sillä Webaston kulutus taitaa kulkea sen mittauksen ohi.

Motarilla 102 km/h gps-nopeudella ja nastarenkailla kulutus asettuu ajotietokoneen mukaan lukemaan 6,9 l /100 km ja Kehä 3:n liikennerytmissä pääsee pidemmällä vedolla parhaimmillaan jopa 6,5 l/ 100 km lukemiin.

Kaasujalkaa on ko. 1746 km matkalla käytetty kevyesti sisäänajon merkeissä.

Tigun 110 kW dieselin ja bensan vuotuisen autoveron erotus on 462 â,¬, jolla saa bensaa yli 300 litraa ja sillä määrällä ajetaan yli 4000 km.

Omilla vuotuisilla kilometreillä valinta kallistui bensaan, joka on ollut ihan mukava tuttavuus. Vääntää 1500 rpm alkaen 250 Nm ja laulaa 6000 rpm asti antaen 110 kW teholukemat. Käytännössä tuo tarkoittaa, että suurimmallakin vaihteella (6) täysi vääntö löytyy jo 67 km/h nopeudella.

jarkko_h

Ei mullekaan dieseli sopisi.

Netissä 1.4 tsi 4x4 dsg atecalle talkauksista mitatut kulutukset luokkaa 9 litraa. TM testissä tigu vei soppaa kohtuu paljon atecaa enemmän. Eli dsg 4x4 tigulla tuskin pääsee sekalaisessa ajossa alta 9,5...10 litraa.  Toki märkä dsg nostaa paljon kulutusta, mutta hyvä ajotapa pitää olla jos manuaali 1.4 tsi 4x4 pääsee arkiajossa alta 8,5... 9 litran. TM testin perusteella 8 alitus on täysin mahdotonta.

sljk

Luin TM:n talviautovertailun suurennuslasilla ja

TM:n 4/2017 talviautotestissä autojen kulutukset mitattiin järven jäälle auratulla 2,81 km mittaisella radalla. Ajokoe tehtiin kaupunkiliikennettä jäljittelevällä ajosykklillä 4,0 km matkalla, joka sisälsi 12 liikennevalopysähdystä. Koe tehtiin kylmällä (-7"C) ja lämimällä moottorilla.

Tiguanin 1.4 TSI DGS 6v tulokset olivat kylmä/lämmin/(valmistajan ilmoittama) 13,4/8,9/(7,4) litraa / 100 km
Jaguarin diesel sai mittauksessa13,4/8,9/(5,0) litraa / 100 km lukemat ja Volvo S90 dsl 13,1/8,5/(5,2) litraa / 100 km. Mersun dsl oli muutaman desin pihimpi.

Tigun tulos 8,9 l / 100 km talvisessa kaupunkiajosyklissä pysähdyksineen ei ole hyvä, mutta ei kovin pahakaan. Yllättävää oli dsl kaluston heikko menestys kulutusvertailussa ja huimat erot valmistajien ilmoituksiin, mutta vielä enemmän yllätti konsernisisarten Tiguan / Ateca kulutusten erot.

Atecan mitattu kulutus samalla lenkillä oli 11,5/7,6/(6,4) litraa / 100 km, joka on lämpimällä koneella 1,3 l / 100 km Tiuania pienempi.

Kummassakin on sama moottori, DSG ja painoeroa Atecan hyväksi vain 109 kg. Voiko Seatissa oleva 7-lovinen dsg vs VW:n 6 pykäläinen dsg selittää eron? En oikein jaksa uskoa.

Oman Tigun (1,4 TSI, manuaali ja neliveto) kulutusmittaukset on tehty merkittävästi kevyemmällä ajosyklillä kuin TM:n testissä. Ajotietokoneen (optimistiset) lukemat näkyy kuvista ja autoon tankatun/matkamittarin 2,2 % virheellä korjatut tankkausvälien kulutukset ovat 8,44 ja 8,78 l / 100 km (sis. webaston käytön).

Pakkasella on lähdetty aina liikkeelle Webaston lämmittämällä autolla, mutta kyllä ajotietokone näyttää silti alkumatkalla ihan hulvattomia kulutuslukemia. Alkumatkan n. 18 l / 100 km lukema asettuu alle 10 l / 100 km vasta kahden ajokilometrin jälkeen, mutta silloin moottorilämpötila on jo 90 "C.






sljk

TM:n koeajoista poimitut vakionopeuden kulutukset VAG:n konsernisisarille ovat seuraavat:

Kulutus l/100 km eri nopeuksilla      60   80   100   120

VW Tiguan 2.0 tdi 4motion (110 kW)   4,6   5,4   6,4   7,8
Seat Ateca 1.4 tsi 4motion (110 kW)   5,0   6,0   7,1   9,4
Skoda Kodiac 2.0 tdi 4motion (140 kW)   5,3   6,3   7,5   9,3

sljk

#142
Lainaus käyttäjältä: sljk - 06.02.17 - klo:18:12
Laitoin 2017 mallin Tiguaniin Defan 10 A akkulaturin kompensoimaan Webaston sähkön kulutusta.

http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/products/battery_chargers/multicharger_12101/ ja http://www.motonet.fi/fi/tuote/4012548/Defa-Mini-johtosarja

Laturin pitäisi speksien mukaan pystyä ruokkimaan lämmityksen aikainen Webaston ja auton oman puhaltimen virran tarve auton ollessa kiinni piuhassa. Lyhytaikaisten kokemusten mukaan niin onkin.

Asennus on muuten valmis, mutta virran sisäänotto on vielä konehuoneen sisäpuolella. Näin on siksi, kun en keksinyt passelia paikkaa vihreän piuhan vastakappaleelle.

Missä teillä muilla uuden Tiguanin omistajilla sijaitsee 230 VAC virran sisäänoton pistoke? Oman auton keula on ns. "offroad optio", joten sen version järkevin läpivientipiste kiinnostaa eniten.

Etsin pitkään paikkaa Tiguanin keulalle asennettavalle 230 VAC tuloliitynnälle ja löytyihän se lopulta. Mitään lisäreikiä tai porauksia ei tarvita. Defan ulkopistoke on pujotettu maskin säleikön rakoon ulkokautta ja istuu siinä tosi tiukasti.






DRB

Harkitsen Tiguanin hankkimista työsuhdeautoksi, mutta ihmetyttää ettei lämmitettävää tuulilasia saa tuohon tilattua vaikka varuste löytyy monesta muusta autosta, mm. Passat, Touran, Seat Ateca.

brb

Ihmettelin itse aikanaan samaa asiaa. Päädyin sitten ottamaan sen tilalle Webaston, joka on lisävarusteena suht edullinen 833 â,¬. En ole katunut valintaa, kun ikkunoiden srapaus lähtiessä heilahti historiaan. Ajon aikana voi toki tulla vastaan kelejä, jolloin tuulilasin lämmitykselle olisi tarvetta.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: sljk - 19.03.17 - klo:14:57
Luin TM:n talviautovertailun suurennuslasilla ja

TM:n 4/2017 talviautotestissä autojen kulutukset mitattiin järven jäälle auratulla 2,81 km mittaisella radalla. Ajokoe tehtiin kaupunkiliikennettä jäljittelevällä ajosykklillä 4,0 km matkalla, joka sisälsi 12 liikennevalopysähdystä. Koe tehtiin kylmällä (-7"C) ja lämimällä moottorilla.

Tiguanin 1.4 TSI DGS 6v tulokset olivat kylmä/lämmin/(valmistajan ilmoittama) 13,4/8,9/(7,4) litraa / 100 km
Jaguarin diesel sai mittauksessa13,4/8,9/(5,0) litraa / 100 km lukemat ja Volvo S90 dsl 13,1/8,5/(5,2) litraa / 100 km. Mersun dsl oli muutaman desin pihimpi.

Tigun tulos 8,9 l / 100 km talvisessa kaupunkiajosyklissä pysähdyksineen ei ole hyvä, mutta ei kovin pahakaan. Yllättävää oli dsl kaluston heikko menestys kulutusvertailussa ja huimat erot valmistajien ilmoituksiin, mutta vielä enemmän yllätti konsernisisarten Tiguan / Ateca kulutusten erot.

Atecan mitattu kulutus samalla lenkillä oli 11,5/7,6/(6,4) litraa / 100 km, joka on lämpimällä koneella 1,3 l / 100 km Tiuania pienempi.

Kummassakin on sama moottori, DSG ja painoeroa Atecan hyväksi vain 109 kg. Voiko Seatissa oleva 7-lovinen dsg vs VW:n 6 pykäläinen dsg selittää eron? En oikein jaksa uskoa.

Oman Tigun (1,4 TSI, manuaali ja neliveto) kulutusmittaukset on tehty merkittävästi kevyemmällä ajosyklillä kuin TM:n testissä. Ajotietokoneen (optimistiset) lukemat näkyy kuvista ja autoon tankatun/matkamittarin 2,2 % virheellä korjatut tankkausvälien kulutukset ovat 8,44 ja 8,78 l / 100 km (sis. webaston käytön).

Pakkasella on lähdetty aina liikkeelle Webaston lämmittämällä autolla, mutta kyllä ajotietokone näyttää silti alkumatkalla ihan hulvattomia kulutuslukemia. Alkumatkan n. 18 l / 100 km lukema asettuu alle 10 l / 100 km vasta kahden ajokilometrin jälkeen, mutta silloin moottorilämpötila on jo 90 "C.

Alun km suuria (järkyttäviä) kulutuslukemia aiheuttavat muutkin komponentit kuin moottori. Renkaat, laakerit, vaihteiston ja perän jäykät öljyt.
Omassa 1.6TDi Passatissani huomaa hyvin, miten vaihteet "jäykistyvät" yli -15C ja kulutuslukemat sen mukana. Ei-synteettinen askiöljy on kylmänä paksua, ja kun auton peruskulutus on pieni (luokkaa 4l / 100km lämpimänä) niin kulutus kasvaa suhteettoman paljon.  :o

On erittäin helppoa verrata alkumatkan kulutuslukemia eri lämpötiloissa, kun lähden kylmällä moottorilla katoksesta ja katson MFA:n keskikulutusta samassa kohdassa. Paljas asvaltti, sama ajotapa. N. 1km päässä lukevat voivat olla -15C 9,5l/100 l km, 0C 8l/100 km, +15C 7l/100 km ja sitten "kädenlämpimällä" koneella 6l /100 km. Tätä samaa TDi kylmäkulutuksen kasvua on mm. TM ihmetellyt talvivertailuissaan.   :(
Yritetään pärjätä.

Taurus

Sama tulos vaikka lähtee lämpimästä autotallista kovalla pakkasella. Kulutus palautui normaaliin kuitenkin pari kilometrin jälkeen.
Yeti 1.4 TSI Green tec Experience, Mato Brown ja Black Magic kattolla, Tiguan Comfortline 1,4 TSI ACT DGS autom.

brb

#147
Ohessa on otokset TM:n mittaustuloksista, joissa on esitetty autojen mitattu melutaso ja kulutus eri nopeuksilla (koeajot numeroissa 15/2016 ja 6/2017).

Koeajetussa Tiguanissa oli alla 255/40-20 renkaat. BMW:ssä oli alla edessä 245/40-19 ja takana 275/35-19 renkaat. Kumpikin kulkine lienee mitattua hiljaisempi ja pihimpi kulkija paremmin valitulla vanteen ja renkaan koolla.

Testitulokset yllätti, sillä Tiguan on melutasoltaan hiljaisempi ja sen kulutus on piemempi kuin BMW:n.

Jos vertaa mittaustuloksia ilmoitettuihin EU-kulutuksiin, niin yllätys syvenee. BMW ilmoittaa EU-arvon 4,5 l / 100 km, jonka se ylittää mittausten mukaan jo 60 km/h tasaisella nopeudella 0,5 litrralla.

VW ilmoittaa Tiguanille EU-kulutuksen 5,6 l / 100 km, jolla se kulkee mittausten mukaan j85 km/h tasanopeutta (kulutusilmoitus lienee lähempänä todellisuutta).







jarkko_h

#148
VW ilmoittaa Tiguanille EU-kulutuksen 5,6 l / 100 km, jolla se kulkee mittausten mukaan j85 km/h tasanopeutta (kulutusilmoitus lienee lähempänä todellisuutta).


Spritmonitorin mukaan Tiguan II 4x4 dieseleiden totoutuneet keakiarvokulutukset ovat aika lähellä 8litraa/100 km. On siellä jopa jotkut päässeet yli 9 litran keskiarvokulutuksiin.

brb

#149
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 29.06.17 - klo:00:20
VW ilmoittaa Tiguanille EU-kulutuksen 5,6 l / 100 km, jolla se kulkee mittausten mukaan j85 km/h tasanopeutta (kulutusilmoitus lienee lähempänä todellisuutta).


Spritmonitorin mukaan Tiguan II 4x4 dieseleiden totoutuneet keakiarvokulutukset ovat aika lähellä 8litraa/100 km. On siellä jopa jotkut päässeet yli 9 litran keskiarvokulutuksiin.

Ilmoittamasi kulutuslukemat lienee poimittu lähteestä splitmonitor.de, johon on koottu (vapaiden nopeuksien maasta) saksalaisten autoilijoiden mittaamia kulutuslukemia. Toteumat ovat varmaan todellisia lukemia sikäläisessä ajosyklissä.

TM:n testeissä mitatut kulutukset antanevat kuitenkin ehkä selkeämmän pohjan eri automallien keskinäiseen kulutusvertailuun. Niissä esim. tasanopeuden mittaustulokset ovat pölttomoottoriautoilla kokolailla vertailukelkoisia keskenään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy