Tiguan 2016.

Aloittaja europe, 01.09.15 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

europe

Tälläisia vilisee netissä. Liekö tuleva Tiguan...



qsla

Saattaisihan tuo ollakkin. Ei ainakaan näytä touaregin seuraajalta vaan alemman hintaluokan autolta. Mutta on mitoiltaan kasvanut ilmeisesti hieman edelliseen tiguaniin. Huolimattomasti kyllä pidetty auto kun päästy kuvaamaan, ainut selitys on siis se että syksyllä esitellään frankfurtissa!
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Hawtin

Huomenna esitellään jo tuotantomalli, mutta myyntiin aikaisintaan huhtikuussa...

http://tekniikanmaailma.fi/autot/uusi-volkswagen-tiguan-nayttaa-hyvalta/
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG


arskas_s

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

pomo

Kaverin kans kateltiin ja hienompi kuin q3! Minusta vanha malli oli ruma... Tämä on todella hieno, ei kovin iso, mutta hieno

pomo

Kuvassa oleva valkoinen on r-design, tavallisessa on aika samanmalliset puskurit, helmat ei oo korinväriset ja lokareidennreunasta puuttuu pikku levikkeet!

TAG

Omaan silmään uusi, etenkin R-Line versiona osuu erittäinkin hyvin.

Oma fiilis videoita ja kuvia kurkittua on, että R-Line helmenvalkoinen vaikuttaa parhaimman näköiseltä SUVilta mitä itsellä vastaan on tullut. Makuasioita, mutta toimii mun silmiin erittäin hyvin. Itse pidän siitä, että perä maltetaan pitää kohtuu pystynä ja siten jämäkkänä. Noi puhtaat crossoverit hyvinkin luiskine perineen ei oikein putoa mulle. Myös näin isohkon koiran omistajana tuollaisesta perästä on ihan hyötyäkin.

Jos seuraava auto on yhä SUV, niin ihan validi vaihtoehto nykyiselle Tiguanille. Itsellä vaan elämän suunta alkaa olla jo kohti Espanjaa ja siihen moottoritiesuhailuun löytyy järkevämpiäkin ajoneuvoja. Päättyneenä kesänä tuli Tiguanilla tuo väli vedettyä eestaas ja auto toimi muuten hyvin, mutta etenkin Espanjassa löytyy 120km/h moottoriteitä, joissa Suomessa olisi 70km/h nopeusrajoitus (eli käytännössä melkein vapaa nopeus). Niillä teillä korkea SUV ei ole mikään herkullinen ajettava. Pari viikkoa sitten vuokralla ollut viimeisintä mallia oleva Seat Toledokin hakkasi samalla tiellä ajo-ominaisuuksissa Tiguanin ja se on jo noloa.

psxgamer


TAG

Katselin taas uusia Tiguanista tulleita videoita youtubesta.

Tuleva uusi Tiguan R versiona vaikuttaa omaan silmään parhaimman näköiseltä autolta mitä liikenteessä on. Tarkoitan siis normiautoista, en laske erikoisautoja, kuten urheiluautoja mukaan. Erittäin onnistuneet mittasuhteet siinä mallissa. Itse olen tykästynyt uuden Passat Variantin ulkonäköön ja Tiguan R line ottaa parhaat puolet sen designista ja yhdistää ne mittasuhteiltaan mielestäni vielä harmoonisemmaksi kokonaisuudeksi.

Veikkaan, että aika iso kiusaus tulee kun malli tulee myyntiin ja nykyisen vaihtoaika tulee vastaan ja jos vielä henkilöautoista tulee kulkupeli valittua (eikä esim. VW Californiaa :P ).

lari

Täällähän se on jo jonkun aikaa ollut tyrkyllä : http://www.volkswagen.de/de/models/tiguan.html

TAG

Lainaus käyttäjältä: lari - 08.02.16 - klo:10:06
Täällähän se on jo jonkun aikaa ollut tyrkyllä : http://www.volkswagen.de/de/models/tiguan.html
Unelmien Tiguan Saksassa,  51 660â,¬, ihanan kallista :)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.02.16 - klo:10:37
Unelmien Tiguan Saksassa,  51 660â,¬, ihanan kallista :)

Ei kai tuo onelmien autoksi kallis ole? Omalla kohdalla menisi yli 10 kertaiseksi hinta ja puhutaan kuitenkin vain maasturista eikä edes urheiluautosta  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.02.16 - klo:11:25
Ei kai tuo onelmien autoksi kallis ole? Omalla kohdalla menisi yli 10 kertaiseksi hinta ja puhutaan kuitenkin vain maasturista eikä edes urheiluautosta  ::)

Unelma-auto niiden joukosta, jotka vielä ihan realistisia omaan budettiin kun vähän venytetään. Kyllä tuohonkin tulee Suomen hintaa 65.000â,¬+. Paljon enempää en oikeastaan halua vaikka olisi varaa. Kaikkiin autoihin tottuu. Olen ajanut esim. Ferrari Maranello 550:llä vähän kivemmissä maisemissa ja tunnin ajolla totesin, että kyllä tähänkin aika äkkiä tottuisi. Mitä sen jälkeen... aina vaan parempaa ja kalliimpaa ei tuo lisää onnea. Ehkä Porsche Macanin voisin ottaa R-line Tiguanin sijaan, jos raha ei olisi esteenä.

Mersun AMG versio 70-luvun unelmasta ei ole missään muotoa oma unelmani ;) . Mulla ei ole mitään tarvetta ajaa autoani metsään tarkoituksella.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.02.16 - klo:12:27
Unelma-auto niiden joukosta, jotka vielä ihan realistisia omaan budettiin kun vähän venytetään. Kyllä tuohonkin tulee Suomen hintaa 65.000â,¬+. Paljon enempää en oikeastaan halua vaikka olisi varaa. Kaikkiin autoihin tottuu. Olen ajanut esim. Ferrari Maranello 550:llä vähän kivemmissä maisemissa ja tunnin ajolla totesin, että kyllä tähänkin aika äkkiä tottuisi. Mitä sen jälkeen... aina vaan parempaa ja kalliimpaa ei tuo lisää onnea. Ehkä Porsche Macanin voisin ottaa R-line Tiguanin sijaan, jos raha ei olisi esteenä.

Mersun AMG versio 70-luvun unelmasta ei ole missään muotoa oma unelmani ;) . Mulla ei ole mitään tarvetta ajaa autoani metsään tarkoituksella.

No mutta ei jäisi parkkiapikalla kiinni ja ei olisi muiden tukkona  ::)

Ainahan voi jossitella, itsekkään en varmaan yli 40 tonnin autoa osta ellei jostain paljon ala ylimääräistä löytymään ja käytettyjä on tullut hommailtua.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TAG

Tänään (10.2.2016) ilmestynyt Volkswagen lehti osasi kertoa, että hinnasto on tulossa näinä päivinä webbiin.

Jotenkin ei mitenkään yllätä, että hintoja ei ole saatu nettiin ennen lehden ilmestymistä. Historiaa tuntien, Suomeen volkkarilla tulee suunnilleen viimeisenä mitään päivityksiä saitille. Konfiguraattoritkin löytyvät jo monen muun EU maan saitilta.

TAG

Jaahas, pamahti jo uuden Tiguanin serkun Seat Atecan kuvat nettiin. Tämmöiselle joka tykkää ruksata varusteita vähän reilummin, voipi tulla uudelle Tiguanille tiukat paikat...


Ritzenhoff

On kyllä surkian hidasta hintojen saaminen...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vasara

Turhan pienen ne teki tästä uudestakin. Pituus 4 486 mm. Kulmikkaampi muotoilu kumminkin iso askel parempaan edellisestä versiosta.
Skodan samalle alustalle tuleva maasturi (kodiak) on yli 20cm pidempänä ja todennäköisesti edukkaampana mielenkiintoisempi versio samasta autosta.
Seat Ateca taas jopa pienempi kuin uusi Tiguan? Merkkien mallisarjoja kun ajattelee, niin nuo koot ymmärtää. Uusi tigu ei voi astella Touaregin varpaille ja Skodalla taas on jo pienempi suv.

spade

No jep, ei se halpa ole. Hinnat tosiaan nyt netissä launchiin kuuluville koneille. Toisaalta ei iso murhe koska keula on ihan jostain 90-luvulta, oma vaatimaton mielipide.

Eli Azteca, eikun Ateca seuraavaks kiikarissa, ellei sit oteta jotain Kamuxin A6 tai XC60 tms. vaihdokkia. Oma 1.6 TDI kolopallo on riittänyt jo 5 vuotta, kun ajot laski 30 tonnista alle 10:een, mut nyt kaipaa jo vaihtelua. Tää tiikeri ois kyllä melkein blast from the past.. Oikeesti, mitä niille suunnittelijoille on syötetty? CC oli cool ennen tätä lookkia, o.m.g... :)

Hyvää viikonloppua.
Golf Variant 1.6 TDI BM '11  |  Ex-VAGit: 03: Polo 1.4 / 05: Ocu 2.0 TDI / 09: Golf Variant 1.4 |  Next VAG: ???

spade

#21
Vaan pitää itse itselleni vastaten surulla todeta, että mikä 300 kilometrin pala hunajakennoamuovia sinne VAGin tehtaille on erehdyksenä toimitettu kun sitä tuutataan joka keulaan. Vähemmän toki Tigussa ja huolella Atecassa, mutta.. Eikö vain ihan vaikka tasainen muovi sitten kävisi. Itse kun en lennä, enkä pahemmin kerää hunajatakaan, niin ei niin innosta tämä mesiheikkien tyyli. Jos kaiken maailman metallivärien valinnan lisäksi sais valita näiden about 3 euron muoviosien kuosin, niin jopa parantuisi tig- ja etenkin ateca appeal.
Golf Variant 1.6 TDI BM '11  |  Ex-VAGit: 03: Polo 1.4 / 05: Ocu 2.0 TDI / 09: Golf Variant 1.4 |  Next VAG: ???

pomo

90-luku on taas muotia! Ja minusta uusi tiguan oli luonnossa vielä paremman näköinen kuin kuvissa, atecaa en ole nähnyt, mutta kuvien perustella näyttää hienolta!

lari


TAG

Nykyisessä facelift Tiguanissani on melkein kaikki varusteet ja itseni arvaten, hirveästi vähempään en seuraavassa autossa malta tyytyä.

Lyhyt visiitti konfiguraattorissa kertoi, että Tiguanin ihmettely vaihtuu Seat Atecan odottamiseksi. Ateca on muutaman sentin nykyistä Tiguania lyhyempi, kun uusi Tiguan taas on muutaman sentin vanhaa pidempi. Itsellä mieluisampi suunta on juuri ihan vähän alaspäin mitoissa. Kahdelle aikuiselle 31kg koiran kera Atecan mitat riittäisivät mainioisti. Jos yhtään Seatin varusteluhinnoittelupolitiikka jatkuu Atecan suhteen, niin hyvin varusteltuna, siitä tulee 10 000â,¬+ edullisempi vaihtoehto Tiguanille samalla tekniikalla ja vähän nuorekkaammalla designilla.

Lisäksi itselleni ei kolahda yhtään uuden perus Tiguanin ulkoasu, se vaatii omaan silmään pakkohankintana R-Line varustelun, jota ei näköjään vielä Suomesta saa edes ruksittuna ja tulee joka tapauksessa sisältämään erittäin kallista muovia. Ateca vaikuttaa perusmallin muodoilta jo valmiiksi omia silmiä paremmin miellyttävältä.

Ranssi

Osaselitys korkeahkoille hinnoille on, että uuden Tigun päästölukemat on ilmoitettu hitusen aiempaa linjaa konservatiivisemmin, joten veron osuus kasvaa.

europe

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.02.16 - klo:21:41
Osaselitys korkeahkoille hinnoille on, että uuden Tigun päästölukemat on ilmoitettu hitusen aiempaa linjaa konservatiivisemmin, joten veron osuus kasvaa.

110kW 4wd disuautomaatti, vanha 150g ja uusi 147g.

Juihi

Uusi Tiguan tällä viikolla livenä esittelyssä. KTS. www.vw.fi.  Ei valitettavasti koeajossa... :( :(
Superb 1.8 T DSG elegance vm.2011, BMW Active Tourer 225i A vm. 2015, Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG Highline vm.2016, Skoda Kodiaq 2.0 TSI Sportline DSG 2019

Make66

Tänään meni Tiguan tilaukseen. Toimitus marras/joulukuussa 2016.

JAK

Edelleen harmittaa, että auton istumakorkeus laski. Päätila kyllä kasvoi, mutta tuohon joutuu pudottautumaan ja autosta pois pääsy on siis hankalaa. Siis tämä vammaisen näkökulmasta. Seuraava auto ei ole Tiguan, Tourania täytyy testata. Mersun G voisi olla täydellinen jos rahaa olisi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy